PDA

View Full Version : kyokushin of kick/thaibox?



andyhugfan
15-04-2010, 21:06
Ik ben een lange tijd aan het kiezen tussen die twee. Ik heb al proeflessen genomen bij verschillende gyms/ dojo's, maar ik ben er nog steeds niet uit. Ik heb al een lijstje gemaakt van allerlei voordelen en nadelen en ze gaan gelijk op.

Kan iemand mij overtuigen?


PS ik die 4 jaar aan taekwondo, rode band en heb me verdiept in verschillende vechtsporten.

Alvast bedankt!:thup:

schurem
16-04-2010, 00:10
MMA natuurlijk.

Djani
16-04-2010, 13:03
Thaiboxen, want je ontwikkelt zowel trap- als stoottechnieken op niveau en bij het sparren mag je naar het hoofd stoten. Dat maakt het voor mij iig een stuk praktischer en leuker.

protput
16-04-2010, 13:19
MMA natuurlijk.

X2

Maar als je enkel de keuze hebt tussen Kyokushinkai karate en Kick/Thai zou ik inderdaad voor Kick/Thai gaan omwille van de redenen die Djani aangeeft.

Sadix
16-04-2010, 14:42
Als iemand met zwarte band in ashihara karate en zo een 15 jaar karate ervaring zou ik toch zeggen dat je beter voor kickboksen/thaiboksen kan gaan.

Niet omdat ik kickboksen effectiever vind als karate maar puur om het feit dat je kickboksen sneller aanleerd als karate. Karate vergt erg veel tijd om techneieken echt goed onder de knie te hebben, dit komt ook mede om het feit dat het karate arsenaal aan technieken zo een 5,6 x groter als de kickboks arsenaal.

Karate heeft achterwaardse trappen, springende trappen, trappen met de hiel, met de wreef etc etc ok de stoten en blokken van karate zijn een stuk ingewikkelder en duren langer tot je ze onder de knie hebt.

Dus als je binnen 2 jaar goed wilt worden in een sport zou ik voor kickboksen gaan, wil je een sport met veel discipline, respect en cultuur dan zou ik voor karate gaan, maar dan heb je wel 5,6 jaar nodig wil je er echt een beetje goed in worden.

Dit is natuurlijk puur mijn mening, en visie over dit onderwerp.

Osuu.

andyhugfan
16-04-2010, 15:30
Als iemand met zwarte band in ashihara karate en zo een 15 jaar karate ervaring zou ik toch zeggen dat je beter voor kickboksen/thaiboksen kan gaan.

Niet omdat ik kickboksen effectiever vind als karate maar puur om het feit dat je kickboksen sneller aanleerd als karate. Karate vergt erg veel tijd om techneieken echt goed onder de knie te hebben, dit komt ook mede om het feit dat het karate arsenaal aan technieken zo een 5,6 x groter als de kickboks arsenaal.

Karate heeft achterwaardse trappen, springende trappen, trappen met de hiel, met de wreef etc etc ok de stoten en blokken van karate zijn een stuk ingewikkelder en duren langer tot je ze onder de knie hebt.

Dus als je binnen 2 jaar goed wilt worden in een sport zou ik voor kickboksen gaan, wil je een sport met veel discipline, respect en cultuur dan zou ik voor karate gaan, maar dan heb je wel 5,6 jaar nodig wil je er echt een beetje goed in worden.

Dit is natuurlijk puur mijn mening, en visie over dit onderwerp.

Osuu.



Qua techniek ligt het voor mij niet zo. Zoals ik al zei, ik train al 4 jaar taekwondo en heb proeflessen genomen in het karate. De technieken zijn voor 70% hetzelfde en ikzelf heb een scherpe oog wanneer het gaat om kata, kihon en techniek. Dus dat zal geen probleem zijn. Zelf vind ik het leuk om kata te lopen en natuurlijk mag het sparren niet missen.


ps, jou OT haahahahaahahha :D

goro
16-04-2010, 16:38
Qua techniek ligt het voor mij niet zo. Zoals ik al zei, ik train al 4 jaar taekwondo en heb proeflessen genomen in het karate. De technieken zijn voor 70% hetzelfde en ikzelf heb een scherpe oog wanneer het gaat om kata, kihon en techniek. Dus dat zal geen probleem zijn. Zelf vind ik het leuk om kata te lopen en natuurlijk mag het sparren niet missen.


ps, jou OT haahahahaahahha :D

Kyokushin! Dan kan je vechten als andy Hug!

andyhugfan
16-04-2010, 22:29
Kyokushin! Dan kan je vechten als andy Hug!

Het kan met beide sporten.:thup:

Effective
17-04-2010, 10:54
Waarom niet gewoon bij teakwondo blijven je dangraden halen en daarnaast kickboksen erbij pakken. Basis is al wel goed als rood tkd bent, wtf of itf trouwens?

Bartju
17-04-2010, 13:38
Als je echt wil stoppen met TKD en je wil echt tussen die twee kiezen zeg ik achter me kaar Muay thai. het is idd wel sneller aan te leren. en stoten naar het hoofd zijn toe gestaan.
Maar ik zou ook echt gewoon doorgaan met TKD mss wel minderen maar dan in combi met muay thai.

andyhugfan
18-04-2010, 10:51
Waarom niet gewoon bij teakwondo blijven je dangraden halen en daarnaast kickboksen erbij pakken. Basis is al wel goed als rood tkd bent, wtf of itf trouwens?

Daar heb ik te weinig tijd voor, ik train al 4x in de week. Ik train WTF en de reden waarom ik wil stoppen is, omdat ik bij twee dojangs train die mij willen als (assistent) trainer zodra ik de zwarte band heb gehaald. Dat wil ik dus niet. Ik wil blijven trainen en niet onderwijzen.:crying: En het werd eens tijd voor iets anders, ik wil van veel vechtsporten wat leren om later een eigen vechtsport te creëren.

Effective
18-04-2010, 11:34
ik wil van veel vechtsporten wat leren om later een eigen vechtsport te creëren.

Voordat je dit soort uitspraken doet raad ik je aan om je eerst wat in te lezen op het forum, bijvoorbeeld:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=67428&highlight=pendekar


:thup:

andyhugfan
18-04-2010, 11:46
Voordat je dit soort uitspraken doet raad ik je aan om je eerst wat in te lezen op het forum, bijvoorbeeld:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=67428&highlight=pendekar


:thup:

Awahahuhauahauha:D

Heb je ergens het hele filmpje nog?

eheheheheheheeheheheheh:D

Effective
18-04-2010, 12:40
http://www.youtube.com/watch?v=yp98DhHnU3Y&feature=fvsr

andyhugfan
18-04-2010, 13:43
http://www.youtube.com/watch?v=yp98DhHnU3Y&feature=fvsr


Whahahahahaahhaahhaa lig hier op de grond te rollen van de slappe lach.:lol::lol::lol::thup:

thnx man!

Briant
18-04-2010, 21:25
Kickboxen omdat je dan niet de hele tijd Osu hoeft te zeggen en te lezen.

Sadix
19-04-2010, 00:21
Kickboxen omdat je dan niet de hele tijd Osu hoeft te zeggen en te lezen.

Fail.

Veel kickboks scholen doen ook aan Osu.

Ik zelf ook.

Briant
19-04-2010, 16:47
Fail.

Veel kickboks scholen doen ook aan Osu.

Ik zelf ook.

Kijk eens naar de threads met die kyokushinkai gasten, tis een en al Osu (vaak nog verkeerd geschreven ook), dat zie je niet bij de kickboxers op dit forum.

Ik vind het prima als mensen Osu zeggen hoor, maar het leest zo irritant en 90% van de mensen die het zeggen/schrijven heeft geen idee wat het betekend.

Sadix
20-04-2010, 16:50
Wat is er mis met Osu ? Ik vind dat juist mooi.

En om dat nou als reden te zien om geen karate te doen?

beetje erg flauw.

Briant
20-04-2010, 16:59
Wat is er mis met Osu ? Ik vind dat juist mooi.

En om dat nou als reden te zien om geen karate te doen?

beetje erg flauw.

Ik zal er volgende keer expliciet bij schrijven dat het sarcasme is.

Sadix
20-04-2010, 17:06
ja sorry, ben snel op me karate teentjes getrapt als karate gedissed wordt.


:bosui: k bedoel :osu:

dimitri
20-04-2010, 20:34
Kijk eens naar de threads met die kyokushinkai gasten, tis een en al Osu (vaak nog verkeerd geschreven ook), dat zie je niet bij de kickboxers op dit forum.

Ik vind het prima als mensen Osu zeggen hoor, maar het leest zo irritant en 90% van de mensen die het zeggen/schrijven heeft geen idee wat het betekend.

http://unitedway.okstate.edu/Graphics/IheartOSU_sml.gif

protput
20-04-2010, 21:05
押忍!

Leventdepevent
21-04-2010, 08:06
P(USHHHH)ie mauw kom eens gauw

Bromios
21-04-2010, 09:32
Bij karate (zelf wadokai) kraakt iedereen andere scholen en stijlen af en heeft elke bond ruzie met de ander.
Bij Thai/kick hebben alleen de bonden ruzie met elkaar.
Dus ik zou voor thai/kick gaan :D

Maar ff serieus, wat ik als een gemis ervaren heb bij karate is dat er geen lowkicks gebruikt werden en bij een heleboel stijlen geen slaan naar het gezicht niet mag. kick/thai is wat realistischer tov echt gevecht. (mma natuurlijk nog meer)

cornelus
21-04-2010, 10:10
ach jongens 't is allemaal 'kunst' toch... uiteindelijk probeer je jezelf iets eigen te maken.. te masteren..
en dan kun je vervolgens er nog iets anders bij gaan doen....

volgens mij gaat het er gewoon om dat je er plezier aan beleeft
op wat voor niveau je het ook beoefent

of is dat een serieuze dooddoener op een forum als dit :)

osu!