PDA

View Full Version : E mail van AVG veilig????/



dtgerald
23-04-2010, 12:49
Mijn vader kreeg een mail binnen.Zou van AVG moeten zijn.Dit staat erin:

DGTFX A-virus is aangetroffen in uw mappen. De e-mail account moet worden bijgewerkt om onze nieuwe Anti-Virus 2010 Versie DGTFX Beveiligde om schade aan onze webmail register en belangrijke bestanden te voorkomen. Klik op het tabblad Response, Vul de kolommen hieronder en terug te sturen naar ons of uw e-mail account zal worden gesloten om de verspreiding van het virus te voorkomen.

Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord hieronder;

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Merk op dat uw e-mailaccount is gecodeerd met 1024-bit RSA-sleutels voor uw veiligheid.



Geen virus gevonden in het binnenkomende-bericht.
Gecontroleerd door AVG - AVG - Internetbeveiliging | Download Antivirusprogramma (http://www.avg.com)
Versie: 9.0.801 / Virusdatabase: 271.1.1/2822 - datum van uitgifte: 04/20/10 08:31:00


Ik weet niet of het echt van AVG afkomstig is.Ik ga niet zomaar Gebruikersnaam en wachtwoord doormailen.Als ik op beantwoorden klik komt dit e mailadres er te staan [email protected] Iemand die kan zeggen of dit veilig is?

thrillseekah
23-04-2010, 12:51
ik zou het niet doen, lijkt er op dat het nep is.

besides, avg is sowieso troep

XanaduNL
23-04-2010, 13:04
ALLE emails die om een wachtwoord vragen zijn scams. Echt ALLE.

baraa_a
23-04-2010, 13:05
Ik gebruik AVG niet maar hoor heel slechte verhalen over.
Beter gebruik je gewoon ESET Nod32!
Trial versie dan stuur ik je een pm met code voor langere termijn

dtgerald
23-04-2010, 13:09
ALLE emails die om een wachtwoord vragen zijn scams. Echt ALLE.Dat dacht ik al wel inderdaad.Een link van AVG erbij zetten en het lijkt net echt.Als je een beetje naief bent stuur je al je gegevens door.Thanks alvast.

Slome
23-04-2010, 17:17
ik gebruik ook AVG, al jaren, heb nog nooit email gehad.