PDA

View Full Version : buikspieren



scuba
04-05-2010, 18:59
hallo iedereen,

kan me iemand goeie tips geven ( of een goed schema) om mijn buikspieren te trainen. heb wel 1 probleem, heb tamelijk wat last van de onderrug. zit soms een zenuwtje gekneld in de onderrug door een verrekking die ik vroeger eens opgelopen heb. de kiné raad me sindsdien af om buikspieren oefeningen te doen. maar ik wil deze toch wat steviger en wat meer zichtbaarder :-).

afvallen hoef ik niet ( weeg 60kg voor 1m81)

alvast bedankt

greetz

GerritTonijn
04-05-2010, 19:17
buikspieren trainen op apparaat, bodyweight buikspier oefeningen zullen waarschijnlijk je rug probleem erger maken....bij mij iig.

als je geen apparaat hebt, probeer dan iets anders dan 'horizontale' body oefeningen, hanging knee raises ofzo

scuba
05-05-2010, 20:00
buikspieren trainen op apparaat, bodyweight buikspier oefeningen zullen waarschijnlijk je rug probleem erger maken....bij mij iig.

als je geen apparaat hebt, probeer dan iets anders dan 'horizontale' body oefeningen, hanging knee raises ofzo


is zo'n apparaat wel effectief genoeg? de rug wordt volledig ondersteund maar worden de buikspieren even goed getraind dan? zou wel graag eens een goed zichtbare sixpack hebben en is ook wel handig voor het sporten ;-) bedoel je dan zoiets als dit => http://www.decathlon.be/NL/ab-450-10849305/
of als dit?
http://www.decathlon.be/NL/ab-350-10851111/

en gebruik je ook een schema of is het gewoon zoveel mogelijk sit ups doen?

alvast bedankt

greetz

GerritTonijn
05-05-2010, 20:10
bedoel meer zo iets: http://www.movetolive.nl/concept/admin/user_files/Image/NautilusNitroPlusAB.jpg

dit zijn de enige machines waarmee ik zelf positieve ervaring heb tov. rugondersteuning.
maar die zijn te duur om zelf te kopen voor op je kamer, voor de meeste mensen iig.

Kzou gewoon focussen op 15-25 reps, dan hoef je niet heel zwaar te gaan, naar mate je moeier wordt ga je vanzelf minder reps doen (dus gewicht zelfde laten). meer dan 20-25reps heeft imo weinig zin voor jouw doel.

scuba
05-05-2010, 21:09
ja, denk dat zo'n toestel ietsje te duur zal uitvallen om zelf te kopen. heb je enig advies over de 2 toestellen die ik voorstel?
met reps bedoel je waarschijnlijk herhalingen? maar zijn 15-25 sit ups dan niet weinig of herhaal je die serie meerdere malen?

het zijn mss domme vragen maar ben een totale leek in de vaktaal van jullie.

alvast bedankt

GerritTonijn
05-05-2010, 21:27
ja, denk dat zo'n toestel ietsje te duur zal uitvallen om zelf te kopen. heb je enig advies over de 2 toestellen die ik voorstel?
met reps bedoel je waarschijnlijk herhalingen? maar zijn 15-25 sit ups dan niet weinig of herhaal je die serie meerdere malen?

het zijn mss domme vragen maar ben een totale leek in de vaktaal van jullie.

alvast bedankt

Ik hoor vaak slechte verhalen over die apparaten die je laat zien (extra rugproblemen etc), dus zou die niet kopen. 15-25 reps/herhalingen ja, dat is 1 set, en dan doe je 4-5 setjes, dan zou ik nog een 2e oefening doen, hanging leg raises ofzo...ook 4-5 setjes, en dan moet je zelf ff kijken hoeveel reps je kan, moet ook wel rond de 15 blijven,.

Panicmonger
05-05-2010, 22:57
Zou me niet al te moeilijk lijken voor iemand van jou gewicht/lengte. Ik was eerst ook zo, en een sixpack is als je smal gebouwd bent vrij makkelijk te krijgen. Die apparaten die je linkte zijn inderdaad echt gruwelijk voor je rug, al helemaal als je er eerder problemen mee hebt gehad.

Is op fitness gaan geen optie? Daar heb je alles dat je nodig hebt, en kun je nog wat extra oefeningen doen als je daar zin in hebt.

En dan even mijn eigen vraagje, zijn 3 sets van +/- 12 reps niet beter? Zwaar gewicht, korte reps voor massa? Ik heb het dan wel over de fitnessapparaten en niet sit-ups natuurlijk..

GerritTonijn
05-05-2010, 23:00
Zou me niet al te moeilijk lijken voor iemand van jou gewicht/lengte. Ik was eerst ook zo, en een sixpack is als je smal gebouwd bent vrij makkelijk te krijgen. Die apparaten die je linkte zijn inderdaad echt gruwelijk voor je rug, al helemaal als je er eerder problemen mee hebt gehad.

Is op fitness gaan geen optie? Daar heb je alles dat je nodig hebt, en kun je nog wat extra oefeningen doen als je daar zin in hebt.

En dan even mijn eigen vraagje, zijn 3 sets van +/- 12 reps niet beter? Zwaar gewicht, korte reps voor massa? Ik heb het dan wel over de fitnessapparaten en niet sit-ups natuurlijk..

als je puur voor massa gain gaat wel natuurlijk, maar hij vermeld niet voor niets een rugprobleem, en een klein beetje extra gewicht bij een weighted situp kan al genoeg zijn om grote rug problemen te veroorzaken, kzou dus voor de zekerheid gewoon met wat meer reps gaan.

K weet ook niet wat het postuur van de poster is, maar in de meeste gevallen is een 6pack zien gewoon een kwestie van laag Bodyfat, tenzij je echt een skinny mofo bent en geen abs hebt....moet je het alsnog gaan fixen met ej voeding, want er is een reden dat sommige mensen skinny zijn, en die reden begint met slechte voeding. (niet het missen van situps)_

Panicmonger
05-05-2010, 23:09
als je puur voor massa gain gaat wel natuurlijk, maar hij vermeld niet voor niets een rugprobleem, en een klein beetje extra gewicht bij een weighted situp kan al genoeg zijn om grote rug problemen te veroorzaken, kzou dus voor de zekerheid gewoon met wat meer reps gaan.

K weet ook niet wat het postuur van de poster is, maar in de meeste gevallen is een 6pack zien gewoon een kwestie van laag Bodyfat, tenzij je echt een skinny mofo bent en geen abs hebt....moet je het alsnog gaan fixen met ej voeding, want er is een reden dat sommige mensen skinny zijn, en die reden begint met slechte voeding. (niet het missen van situps)_

Aight, bedankt voor de opheldering. En als hij 60kg weegt met 181cm dan zal z'n bodyfat% hoogst waarschijnlijk niet al te hoog liggen, het zal hem in ieder geval niet zo lang duren als een mollig kereltje ^^

scuba
06-05-2010, 17:14
Zou me niet al te moeilijk lijken voor iemand van jou gewicht/lengte. Ik was eerst ook zo, en een sixpack is als je smal gebouwd bent vrij makkelijk te krijgen. Die apparaten die je linkte zijn inderdaad echt gruwelijk voor je rug, al helemaal als je er eerder problemen mee hebt gehad.

Is op fitness gaan geen optie? Daar heb je alles dat je nodig hebt, en kun je nog wat extra oefeningen doen als je daar zin in hebt.


fitness gaan is geen optie. train 2x per week BJJ en 3x per week voetbal, dus das al genoeg voor mij. ga binnenkort nog eens de kine opzoeken voor wat bijkomende info. alvast bedankt voor de info

En dan even mijn eigen vraagje, zijn 3 sets van +/- 12 reps niet beter? Zwaar gewicht, korte reps voor massa? Ik heb het dan wel over de fitnessapparaten en niet sit-ups natuurlijk..

scuba
06-05-2010, 17:15
fitness gaan is geen optie. train 2x per week BJJ en 3x per week voetbal, dus das al genoeg voor mij. ga binnenkort nog eens de kine opzoeken voor wat bijkomende info. alvast bedankt voor de info

voila zou beter gepost moeten zijn

Bassie
08-05-2010, 10:39
ik vind plankoefeningen altijd goed voor je core en je kunt er eindeloos mee varieren. Vraag aan je kine of dat oefeningen zijn die je mag uitvoeren. Scheelt ook in de kosten, hoef je alleen maar een matje aan te schaffen ;-)