PDA

View Full Version : Pingen..



PigDog
15-05-2010, 10:21
Nog zoiets: Pingen...
Als ik het goed begrepen heb is de jeugd (en sommige oudere jongeren) massaal aan het pingen.
Dat is mekaars pincode van de blueberry uitdelen, zodat je bij elkaar in de bestanden kan, en gratis berichten kan uitwisselen.
Moet nog steeds wennen dat alle trendy mobieltjes overboord zijn gezet en je al die etterbakjes met kantoormeubels ziet sjouwen.
Liefst nog in het zwart ook, dat ziet er lekker zakelijk uit.
Doet me denken aan de pieper periode. In eens was iedereen op te piepen, want je was niet belangrijk als je geen pieper had...
Wel grappig weer, dit.
Op zich kan ik het wel begrijpen dat, als je veel sms-jes verstuurd, dat je dan gratis kan pingen. Maar je moet wel mobiel online zijn en dat kost in het gunstigste geval ook 10 euro per maand extra. Kan je een hoop voor sms sen..
Wie kan me nou echt het grote succes uitleggen?
Wie van ons heeft het?

phranq
15-05-2010, 10:57
Als je een smartphone hebt neem je daar automatisch al een internet abbo bij, anders heb je niets aan je smartphone... dus gratis sms'en is dan wel een leuke toevoeging... ik ping zelf niet maar vind het wel reuze handig om overal en altijd te kunnen mailen of de krant te lezen als ik me verveel..en het is gratiesh..

Harrie Nak
15-05-2010, 11:36
Ping is veel te omslachtig. Ik begrijp dat je het serienummer van je Blackberry je ID is wat je gebruikt om te pingen. Veel makkelijker is dan WhatsApp (http://www.whatsapp.com/). Doet hetzelfde + meer, en gebruikt gewoon je telefoonnummer als ID om te communiceren.

payap
15-05-2010, 11:50
Pingen doe ik niet omdat het niet kan op mn gsm. Een Nokia E72. Wel heb ik internet erop en heeft de gsm push email. Oftewel je krijgt ent als bij een sms gelijk een bericht als je een nieuwe email heb. En ben daar zeer blij mee.

Ik sms heel veel maar voor 10 euro per maand krijg je 1000 sms bundel. En daar ben ik nog nooit overheen gekomen.

PigDog
15-05-2010, 15:58
Ping is veel te omslachtig. Ik begrijp dat je het serienummer van je Blackberry je ID is wat je gebruikt om te pingen. Veel makkelijker is dan WhatsApp. Doet hetzelfde + meer, en gebruikt gewoon je telefoonnummer als ID om te communiceren.

Yep, maar wat is dan toch het succes van pingen?
In de randstad is het aantal Blueberries niet meer aan te slepen in de winkels.
Ik kan me ook makkelijkere apps voorstellen, maar toch is dit de vette hit..

Biiyen
15-05-2010, 16:32
Whut? ik loop blijkbaar weer hopeloos achter. Ik dacht dat "pingen" het testen van de bereikbaarheid van een netwerk is?

Richelieu
15-05-2010, 17:09
Als je een smartphone hebt neem je daar automatisch al een internet abbo bij, anders heb je niets aan je smartphone... dus gratis sms'en is dan wel een leuke toevoeging... ik ping zelf niet maar vind het wel reuze handig om overal en altijd te kunnen mailen of de krant te lezen als ik me verveel..en het is gratiesh..

Same reason als Frank eigenlijk, ping zelf vrij veel maar gebruik de "blueberry" voornamelijk om te mailen. Praktisch voor Pigdog: "Heb in peoplesoft mijn eigen mail gemuteerd, zodat ik nu al die mails ter voorbereiding voor de uitzending gewoon op mijn telefoon kan lezen en lekker snel terug kan antwoorden." Als ik voor elke mail eerst een standalone desktop moet vinden en in moet loggen met mijn mulan account ben je een half uur verder, laat staan als je wat op internet wilt.

Harrie Nak
15-05-2010, 17:47
Yep, maar wat is dan toch het succes van pingen?
In de randstad is het aantal Blueberries niet meer aan te slepen in de winkels.
Ik kan me ook makkelijkere apps voorstellen, maar toch is dit de vette hit..Het pingen is niet zo zeer een succes, maar het aantal verkochte BB's onder de jeugd. Soort van nieuwe rage. Het is natuurlijk heel stoer om rond te lopen met een zakelijk toestel wat niet veel meer kan dan waar het voor bedoeld is: bellen, SMS-en en emailen.

Slome
15-05-2010, 18:07
stel ik ben populair, en heb een bb met ping app. dan willen mijn vriendjes ook een bb om met mij te pingen..en zo gaat dat door.. .2 jaar geleden zag je al die negers op mtv met die dingen...

is sms wel!!!

phranq
15-05-2010, 22:34
Het is inderdaad wel een rare gewaarwording dat blanken met iPhones lopen en de donkere medemens met BB's.... dat snap ik nog steeds niet..

Kemal
15-05-2010, 22:37
Whut? ik loop blijkbaar weer hopeloos achter. Ik dacht dat "pingen" het testen van de bereikbaarheid van een netwerk is?

en ik ook..:blush:

micha
16-05-2010, 00:38
ik hoor het ook wel om me heen maar ik doe net alsof ikhet niet hoor

GerritTonijn
16-05-2010, 00:41
Whut? ik loop blijkbaar weer hopeloos achter. Ik dacht dat "pingen" het testen van de bereikbaarheid van een netwerk is?

x2

PigDog
16-05-2010, 13:58
Whut? ik loop blijkbaar weer hopeloos achter. Ik dacht dat "pingen" het testen van de bereikbaarheid van een netwerk is?


en ik ook..:blush:


x2

Weer wat geleerd dus van een man die eigenlijk al te oud is voor deze onzin...

Biiyen
16-05-2010, 15:32
Weer wat geleerd dus van een man die eigenlijk al te oud is voor deze onzin...

Mijn vader haf vroeger gewoon gelijk als ik weer eens iets "belangrijks" had... Hij zei dan: "Jongen, jij en je leeftijdsgenootjes zijn allemaal debielen en dus is alles wat jij belangrijk vind per definitie debiel"... "Veel plezier buiten en zorg dat je op tijd thuis bent"

Mickey
17-05-2010, 16:00
Pingen kan ook gewoon op je Iphone. Ik gebruik het wel ja.

JeMalleMoer
17-05-2010, 16:26
De BB is voornamelijk populair in de randstad. SMS'n op zich is een van de belangrijkste communicatiemiddelen op de mobiel voor jongeren. Dan is de BB natuurlijk een uitkomst aangezien het dan gratis is.

Bagheera
17-05-2010, 18:14
WTF! argghh wiki is outdated!!!

Ping (netwerk) - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ping_%28netwerk%29)

remco pardoel
17-05-2010, 19:43
Whatsapp werkt ook met iPhone samen en natuurlijk met mensen met iPhone onderling
Het scheelt mij € 40 per maand aan kosten

Garcia
17-05-2010, 20:29
Ik heb zelf een Iphone en een Blackberry en ik moet zeggen dat Pingen echt handig kan zijn. Op beide toestellen heb ik een Vodafone abbo en bij Vodafone hebben ze Blox pakketten waarbij je dus een aparte Blox heb voor SMS en een aparte voor internet.

Voordeel van de Blackberry is dat je enkel een internet abbo nodig heb en je kan onbeperkt Pingen.
Bijkomend voordeel is dat je ook kan zien wanneer een bericht is gelezen. Zie Pingen als een soort van MSN. Je heb verschillende status
sen (Online, Afwezig, Bezet) etc.

Ik vind het erg handig, maar Blackberry was echt een zakelijk toestel wat nu toch door de jongeren is gevonden.

Op de Iphone gebruik ik ook Ping en vind het wel handig, zelfde principe als hierboven beschreven :)

Naj85
18-05-2010, 01:29
die gebruik ik ook op de ipod
en z'on andere die heet ping van gary fung
Ping is veel te omslachtig. Ik begrijp dat je het serienummer van je Blackberry je ID is wat je gebruikt om te pingen. Veel makkelijker is dan WhatsApp (http://www.whatsapp.com/). Doet hetzelfde + meer, en gebruikt gewoon je telefoonnummer als ID om te communiceren.