PDA

View Full Version : eetpatroon hulp nodig



youssef22
24-05-2010, 12:53
hey ik zou graag ongeveer 10 kilo willen kwijtraken ben 80 en wil 70 kilo worden ben te zwaar heeft iemand een goede eetpatroon die ik kan volgen (iedere dag) waarbij ik snel kan afvallen ik zou ook graag recepten willen.

alvast bedankt

GerritTonijn
24-05-2010, 13:21
oplossing is niet zo in 1 schema'tje te geven, je moet gewoon je eigen kennis van voeding/training verbeteren zodat je een eigen schema kan samenstelling naar je eigen behoeften.

youssef22
24-05-2010, 13:30
dat is juist het probleem zoiets kan ik niet doen is het niet mogelijk professioneel hulp te gaan zoeken een dietist ofzo iets

Neivra
24-05-2010, 13:32
oplossing is niet zo in 1 schema'tje te geven, je moet gewoon je eigen kennis van voeding/training verbeteren zodat je een eigen schema kan samenstelling naar je eigen behoeften.

x2, je voeding moet bijv. ook aangepast worden op de sport die je bijvoorbeeld doet.
Misschien is het zelfs makkelijker voor je om een diëtist in te schakelen.

Edit: @ youssef22 (http://www.mixfight.nl/forum/member.php?15495-youssef22), je was me net voor, ja ga gewoon naar een diëtist ;)

Jeru
24-05-2010, 13:34
Er staan sowieso al aardig wat tips op dit forum. Even zoeken en misschien vind je wat. Basis dingetjes: vaker per dag kleine porties, niet teveel vet en koolhydraten, magere producten, eiwitrijk voedsel en flink wat water.

GerritTonijn
24-05-2010, 13:35
dat is juist het probleem zoiets kan ik niet doen is het niet mogelijk professioneel hulp te gaan zoeken een dietist ofzo iets

zoiets kan je wel zelf doen, kost alleen wat tijd, diëtisten ben ik geen fan van, imo gaan die altijd totaal de verkeerde kant op met hun voedingsadviezen

GerritTonijn
24-05-2010, 13:35
Er staan sowieso al aardig wat tips op dit forum. Even zoeken en misschien vind je wat. Basis dingetjes: vaker per dag kleine porties, niet teveel vet en koolhydraten, magere producten, eiwitrijk voedsel en flink wat water.

wat mag het nut daarvan zijn?

youssef22
24-05-2010, 13:36
ik kickbox 3x in de week trouwens

Neivra
24-05-2010, 13:38
wat mag het nut daarvan zijn?

Heb je geen last van een hongergevoel en is de kans klein dat je in één keer te veel eet.

youssef22
24-05-2010, 13:42
Er staan sowieso al aardig wat tips op dit forum. Even zoeken en misschien vind je wat. Basis dingetjes: vaker per dag kleine porties, niet teveel vet en koolhydraten, magere producten, eiwitrijk voedsel en flink wat water.

ja maar kan ik dan geen eten dat wil ik eigenlijk weten

GerritTonijn
24-05-2010, 13:43
Heb je geen last van een hongergevoel en is de kans klein dat je in één keer te veel eet.

oh, ik heb precies het tegenovergestelde, sowieso zijn minder maar grotere meals beter voor je algehele body composition.

youssef22
24-05-2010, 13:44
ja maar kan ik dan geen eten dat wil ik eigenlijk weten

was ff dronken toen ik deze zin schreef dit moet hem zijn
wat mij probleem eigenlijk is dat ik niet weet WAT ik moet gaan eten

Neivra
24-05-2010, 13:53
oh, ik heb precies het tegenovergestelde, sowieso zijn minder maar grotere meals beter voor je algehele body composition.

Je bent niet de enige bij wie het niet werkt, een vriend van mij is hierdoor een paar kilo's aangekomen, omdat hij ze porties maar iets kleiner maakte, bij mij daarentegen werkte het wel goed. Maar goed, de reden die ik gaf was mij verteld door een diëtist.

youssef22
24-05-2010, 14:17
als ik bijvoorbeeld een week van eiwitshake leef wat zijn de voor en nadelen

GerritTonijn
24-05-2010, 14:21
nadeel. je gaat dood
voordeel. je maakt je geen zorgen meer over je gewicht.

youssef22
24-05-2010, 14:24
hahaha nog tips iemand ?

dietrik
24-05-2010, 14:46
Er staan sowieso al aardig wat tips op dit forum. Even zoeken en misschien vind je wat. Basis dingetjes: vaker per dag kleine porties, niet teveel vet en koolhydraten, magere producten, eiwitrijk voedsel en flink wat water.

Idd. Verder oppassen met suikers en geen pasta's. Alleen voor de training.

youssef22
24-05-2010, 14:56
heeft niemand een schema voor me bijvoorbeeld

ontbijt 2 stukjes fruit, enzovoort enzovoort

GerritTonijn
24-05-2010, 15:03
ontbijt 2 stukjes fruit? fruit is vaak een van de eerste dingen die ik eruit gooi in mn dieet.

wat ik al zeg, ga jezelf in lezen over de voedingsbasics, scheelt een hele hoop tijd/energy/spiermassa

dietrik
24-05-2010, 16:12
heeft niemand een schema voor me bijvoorbeeld

ontbijt 2 stukjes fruit, enzovoort enzovoort

In dat geval.

Gewichtsconsulente Sonja Bakker (http://www.sonjabakker.nl/)

Laat maar horen wat je bevindingen zijn. Succes!

youssef22
24-05-2010, 16:26
ik ga echt geen 95 euro betalen voor zo iets maar toch bedankt iemand anders nog info?

Neivra
24-05-2010, 17:43
Weet niet of je al eens op voedingscentrum.nl hebt gekeken, check anders even deze link: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gewicht/overgewicht.aspx

wrestler_nl
24-05-2010, 18:21
nadeel. je gaat dood
voordeel. je maakt je geen zorgen meer over je gewicht.

http://i391.photobucket.com/albums/oo351/rocbayne1980/applaud.gif

:)

Simone
24-05-2010, 20:57
Ieders' voedingsschema is anders en puur persoonlijk. Een tip die ik je mee wil geven is: Schrijf een week lang op wat je eet, wanneer en hoeveel. Als je me dat dan PM't, dan wil ik er wel even naar kijken! Ik ben overigens geen opgeleid (sport)dietist, maar ik weet er het 1 en ander vanaf :)

GerritTonijn
24-05-2010, 20:59
oke simone doe ik!

youssef22
24-05-2010, 21:13
zal ik zeker doen al ga je der van schrikken :P

baraa_a
24-05-2010, 21:20
was ff dronken toen ik deze zin schreef dit moet hem zijn
wat mij probleem eigenlijk is dat ik niet weet WAT ik moet gaan eten
Dat is het probleem je drinkt teveel ! :lol:

Simone
24-05-2010, 21:31
Dat zal wel meevallen, niet smokkelen he ;) Dan heeft het geen zin

youssef22
24-05-2010, 21:48
Dat is het probleem je drinkt teveel ! :lol:

nee man drink niet rook niet weet ook niet hoe ik dat heb opgeschreven:blush:

baraa_a
24-05-2010, 22:36
nee man drink niet rook niet weet ook niet hoe ik dat heb opgeschreven:blush:

whhahah ik weet het ook niet :lol:

ARMENIA
25-05-2010, 08:31
@ simone, een tijdje geleden heb ik deze inelkaar geflantst. Ik heb er niet echt verstand van dus misschien zou je het één en ander hier kunnen aanpassen?

Versie 1
Eerste maal: 2 sneetjes met pindakaas + 2 sneetjes kipfilet + groene appel + tomaat + gekookte ei

Tweede maal: 1 komkommer + 1 tomaat + 1 paprika + Sla + halve citroen

Derde maal: 2 gekookte eieren + Peulvruchten + Brinta

Vierde maal: Kipfilet of vis en sinaasappel of mandarijn

Vijfde maal: Blikje tonijn op waterbasis + 1 komkommer + 1 tomaat + 1 paprika + sla + halve citroen

Versie 2
Eerste maal: 2 sneetjes met slankie kaas + 2 sneetjes met rosbief + groene appel + tomaat + gekookte ei + brinta

Tweede maal: 1 komkommer + 1 tomaat + 1 paprika + Sla + halve citroen

Derde maal: 2 gekookte eieren + Peulvruchten + tonijn

Vierde maal: Kipfilet of vis en sinaasappel of mandarijn

Vijfde maal: Blikje tonijn op waterbasis + 1 komkommer + 1 tomaat + 1 paprika + sla + halve citroen

Simone
25-05-2010, 09:17
Hi Armenia, dat kan zeker.. Ik stuur je zo even een PM!

youssef22
25-05-2010, 10:56
is dat niet te veel van het goede?

GerritTonijn
25-05-2010, 11:15
ik zie veel te weinig eiwit, wat ik altijd doe , zowelin cut als bulk is gewoon 100gr kipfilet, op 2 boterhammen dan tomaat en komkommer daarop, zit je tenminste nog op +-20-23gr eiwit en 350cal.

sowieso als je echt optimaal wilt cutten moet je geen pindakaas gaan eten, appels zie ik ook weinig nut van, ga dan blue berries kopen en gooi die door je kwark. OOK supplementen kopen,multivit en visolie


Eerste maal: 2 sneetjes met pindakaas + 2 sneetjes kipfilet + groene appel + tomaat + gekookte ei

Bartju
25-05-2010, 16:21
het belangrijkste is dat alles in verhouding is. dat je doel realistisch is denk aan bouw en lengte etc. het moet wel gezond blijven.
en mss heel politiek correct maar je moet je er goed bij voelen. Is dat niet het geval wat bij jou ook is dan moet je niet te drastisch je voeding er op aanpassen
de mogenlijkheid is zelfs dat het averechts werkt.
Eet en drink wat je denkt dat goed is gewoon de groente en fruit vasthouden en de standaard maaltijden
sochtends smiddags en savonds. let op alcohol! wat tussendoortjes betreft maak het gezonder. en eet 3uur voor dat je gaat slapen niet.
Maar the key is en blijft bewegen bewegen bewegen. en vast wel bekend spier is zwaarder als vet dus doe meer cardio dan kracht

GerritTonijn
25-05-2010, 18:04
n vast wel bekend spier is zwaarder als vet dus doe meer cardio dan kracht ik snap je link niet....

Neivra
25-05-2010, 19:19
Hoogst waarschijnlijk wordt er bedoeld dat als iemand veel krachttraining doet, dat hij of zij zwaarder word door de extra vorming van spieren.
En als je meer cardiotrainingen doet dat je dan minder last hebt van spiervormingen.

Weet alleen niet of dit altijd opgaat, want krachttraining wil niet altijd zeggen dat je bezig bent met spier vorming. Het kan ook zijn om bijv. weer te revalideren.

GerritTonijn
25-05-2010, 19:22
En als je meer cardiotrainingen doet dat je dan minder last hebt van spiervormingenhet zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet hoe de gemidd. mens denkt over afvallen en sporten icm voeding in general.

ik heb zelf een bodybuilding 'background', dus vind het sowieso al zeer ongepast als mensen de focus in hun voeding op iets anders dan eiwit hebben liggen. Maargoed, wie ben ik :P

Neivra
25-05-2010, 19:43
Het enige wat ik van voeding af weet heb ik bij biologie geleerd en daar was ik de helft van de tijd niet aan het opletten ;)

Bartju
25-05-2010, 23:34
Hoogst waarschijnlijk wordt er bedoeld dat als iemand veel krachttraining doet, dat hij of zij zwaarder word door de extra vorming van spieren.
En als je meer cardiotrainingen doet dat je dan minder last hebt van spiervormingen.

Weet alleen niet of dit altijd opgaat, want krachttraining wil niet altijd zeggen dat je bezig bent met spier vorming. Het kan ook zijn om bijv. weer te revalideren.

juist daar doelde ik een beetje op

GerritTonijn
26-05-2010, 00:01
nou haal dat maar uit jullie koppies dan, spierbehoud/vorming dus cruciaal tijdens cutten, dus dat proberen te vermijden is nogal onzinnig...dan kan je net zo goed watte gaan eten

Neivra
26-05-2010, 10:08
Er werd ook niks in gebracht tegen spier behoud, alleen dat als je veel traint je zwaarder wordt door de spier vorming. Met waarschijnlijk tot gevolg dat men denkt dat hun dieet/workout niet werkt omdat men zwaarder wordt.
Natuurlijk is het goed om het vet om te zetten in spiermassa, maar als je wilt afvallen en je kijkt op de weegschaal en je bent zwaarder geworden, dan ga je je toch afvragen of je wel goed traint.

GerritTonijn
26-05-2010, 11:09
http://www.mixfight.nl/forum/gevolg%20dat%20men%20denkt%20dat%20hun%20dieet/workout%20niet%20werkt%20omdat%20men%20zwaarder%20 wordt.
gevolg dat men denkt dat hun dieet/workout niet werkt omdat men zwaarder wordt. de rate van muscle gain is ZOVEEL lager dan je vetverlies, dus als je indeed zwaarder wordt, verlies je ook DAADWERKELIJK geen vet.
Als je het GOED doet, kan je als BEGINNER nog iets van massa gainen in het BEGIN van je cut, maar daar houdt het ook wel bij op.

komt nog eens bij, dat ik dit excuus zo verschrikkelijk vaak hoor, en ja het is een excuus, oorzaak is meestal gewoon dat mensen alsnog een crappy dieet volgen, waarbij ze dus echt niks afvallen, en dan krachttraining de 'schuld' geven dat ze geen gewicht verliezen.


Natuurlijk is het goed om het vet om te zetten in spiermassa,dit is natuurlijk onzin..net zoals je geen shit in diamant kan omzetten. spiermassa aanzetten en vetverbranden zijn totaal losstaande processen. die vrij weinig met elkaar te maken hebben.

Neivra
26-05-2010, 11:38
Schijnbaar heb ik mij hier verkeerd over laten informeren.

GerritTonijn
26-05-2010, 14:32
geeft niet, je wil niet weten hoevaak ik mensen soortgelijke fabeltjes hoor opratelen en er ook diep in geloven.

mado
28-05-2010, 08:47
Wil even dit topic gebruiken.

Ik wil graag (op een verantwoorde manier) aankomen.

Momenteel weeg ik 70 kg met een lengte van 1,84.

Verder train ik 4 keer in de week muay thai -->
De dagen varieren, er zijn twee variaties:
1 - ma, wo, vr, za
2 - di, wo, do, za

Mijn voeding
1ste maal 06:45 - 3 brood met appelstroop, melk en eiwit shake (niet altijd)
2e maal 10:20 - 2 brood met kaas en ham
3e maal 12:30 - 3 brood met kaas, ham, snijworst (of iets dergelijks)
4e maal 15:00 - 2 brood met kaas en appel
5e maal tijd varieerd van 18:00 - 21:00 (afhankelijk van training) - aardappelen (5-6), groente, vlees of pasta/risotto.

Wanneer ik niet voor een training kan warm eten dan neem ik nog 2 brood met appelstroop. Verder neem ik na elke training een shake en soms daarvoor ook.

Maar, het lukt mij echter niet echt om meer aan te komen, misschien dat jullie tips hebben. Misschien moet ik maar eens naar de huisarts... ;-)

GerritTonijn
28-05-2010, 10:33
Wat dacht je van meer eiwit eten? sowieso, heel veel kcal eet je nou ook weer niet.

je moet het zo zien, ALS je niet aankomt, moet je blijkbaar meer eten, maar in jouw geval eet je niet alleen te weinig maar ook nog eens (veel) te weinig eiwit.