PDA

View Full Version : Krachttraining en het boksen



Hejar
26-05-2010, 18:15
Ik weet als sporter hoe belangrijk training is. Maar weet ook hoe belangrijk rust is, ten slotte groeien je spieren op die momenten. Ik sport zelf 6 dagen per week (boksen, mma en krachttraining) en in tegenstelling tot andere vechtsporters doe ik niet aan krachttraining voor de kracht maar puur voor de spiermassa. Maar nou vraag ik mezelf af of de stress dat je lichaam opvangt van krachttraining het zelfde is als de stress die het lichaam krijgt bij een explosieve training. Om optimaal te groeien in spiermassa hoor ik minimaal 2 rustdagen te hebben. Maar in die/op die dagen train ik 2x boksen, 1x conditie training (heel zwaarl) en 1 á 2x mma. Belemmert dit het proces of niet? Want bankdrukken is toch wat anders dan 50x opdrukken. Of niet?:confused:

protput
26-05-2010, 23:25
Ik weet als sporter hoe belangrijk training is. Maar weet ook hoe belangrijk rust is, ten slotte groeien je spieren op die momenten. Ik sport zelf 6 dagen per week (boksen, mma en krachttraining) en in tegenstelling tot andere vechtsporters doe ik niet aan krachttraining voor de kracht maar puur voor de spiermassa. Maar nou vraag ik mezelf af of de stress dat je lichaam opvangt van krachttraining het zelfde is als de stress die het lichaam krijgt bij een explosieve training. Om optimaal te groeien in spiermassa hoor ik minimaal 2 rustdagen te hebben. Maar in die/op die dagen train ik 2x boksen, 1x conditie training (heel zwaarl) en 1 á 2x mma. Belemmert dit het proces of niet? Want bankdrukken is toch wat anders dan 50x opdrukken. Of niet?:confused:

Sja, boksen+conditie+mma gaan niet echt samen met het opbouwen van spiermassa. Het is het één of het ander.
Als je echt spiermassa wilt opbouwen zal je toch de andere zaken even moeten minderen.
En natuurlijk, veel rust, eten en kwark.

Irishrover
27-05-2010, 00:34
Ik weet als sporter hoe belangrijk training is. Maar weet ook hoe belangrijk rust is, ten slotte groeien je spieren op die momenten. Ik sport zelf 6 dagen per week (boksen, mma en krachttraining) en in tegenstelling tot andere vechtsporters doe ik niet aan krachttraining voor de kracht maar puur voor de spiermassa. Maar nou vraag ik mezelf af of de stress dat je lichaam opvangt van krachttraining het zelfde is als de stress die het lichaam krijgt bij een explosieve training. Om optimaal te groeien in spiermassa hoor ik minimaal 2 rustdagen te hebben. Maar in die/op die dagen train ik 2x boksen, 1x conditie training (heel zwaarl) en 1 á 2x mma. Belemmert dit het proces of niet? Want bankdrukken is toch wat anders dan 50x opdrukken. Of niet?:confused:

Het ligt er ook aan hoe explosief je traint, want je kunt bij zowel krachttraining en explosieve training je spieren uitputten.


Wat je zelf ook aangaf, je spieren groeien juist als je rust neemt.

Doordat je bokst & mma doet, belemmer je het groeiproces, je geeft je lichaam geen tijd om te groeien en om te rusten.
Bovendien verzuur je & en belast je je spieren.

Vooral na conditie training moet je goed rust nemen & goed eten & drinken..
( Goed rekken & slapen )

Wat ook heel belangrijk is om veel water te drinken, het nodige vitamine C ineemt ( banaan b.v )
Koolhydrathen in neemt.
Eet macaroni/spaghetti.

Ik zelf boks ook regelmatig, en bokste aantal jaren terug hoog niveau in Ierland.
Mijn coaches vonden het rustproces het meest belangrijke, want met explosieve training tijdens het boksen kun je het één en ander verzuren & belasten.

Als je na het TE weinig rusten weer gaat trainien ( wat jij dus doet ) ben je in een zwakke toestand, ook al lijkt dat niet zo & dan kun je je snel blesseren.

Na iedere training, hoor je te rusten.

Ik vind het tof & knap dat je zoveel traint, maar denk dat je je schema iets moet aanpassen.
MMA, dan dag/dagen rust.
Boksen, dag/dagen rust.
Boksen, dag/dagen rust.

Zo groei je in het vechten & nog belangrijker: zo groeit je lichaam & houdt je die gezond.

& inderdaad, bankdrukken is heel anders als opdrukken.
Bankdrukken is veel zwaarder.

Succes !

Hejar
27-05-2010, 10:46
Het ligt er ook aan hoe explosief je traint, want je kunt bij zowel krachttraining en explosieve training je spieren uitputten.


Wat je zelf ook aangaf, je spieren groeien juist als je rust neemt.

Doordat je bokst & mma doet, belemmer je het groeiproces, je geeft je lichaam geen tijd om te groeien en om te rusten.
Bovendien verzuur je & en belast je je spieren.

Vooral na conditie training moet je goed rust nemen & goed eten & drinken..
( Goed rekken & slapen )

Wat ook heel belangrijk is om veel water te drinken, het nodige vitamine C ineemt ( banaan b.v )
Koolhydrathen in neemt.
Eet macaroni/spaghetti.

Ik zelf boks ook regelmatig, en bokste aantal jaren terug hoog niveau in Ierland.
Mijn coaches vonden het rustproces het meest belangrijke, want met explosieve training tijdens het boksen kun je het één en ander verzuren & belasten.

Als je na het TE weinig rusten weer gaat trainien ( wat jij dus doet ) ben je in een zwakke toestand, ook al lijkt dat niet zo & dan kun je je snel blesseren.

Na iedere training, hoor je te rusten.

Ik vind het tof & knap dat je zoveel traint, maar denk dat je je schema iets moet aanpassen.
MMA, dan dag/dagen rust.
Boksen, dag/dagen rust.
Boksen, dag/dagen rust.

Zo groei je in het vechten & nog belangrijker: zo groeit je lichaam & houdt je die gezond.

& inderdaad, bankdrukken is heel anders als opdrukken.
Bankdrukken is veel zwaarder.

Succes !

haha dankjewel, ik zal ernaar luisteren
maar hoe houden andere topsporters hun rust dan? Alistair Overeem traint 2x per dag. 6 dagen per week. Een herstelshake is wel handig, maar niet alles. En zo zijn er meer sporters...

Irishrover
27-05-2010, 13:52
haha dankjewel, ik zal ernaar luisteren
maar hoe houden andere topsporters hun rust dan? Alistair Overeem traint 2x per dag. 6 dagen per week. Een herstelshake is wel handig, maar niet alles. En zo zijn er meer sporters...


Topvechters/sporters maken gebruik van voedingssupplementen, eiwitshakes & aminozuren ( bouwsteen van eiwit )

& sommige maken gebruik van illegale zooi waardoor je heel snel herstelt.

Maar goed,

Stel dat je de eerste dag traint, de volgende dag ben je niet hersteld van de voorgaande training.

Heel belangrijk is dat je de juiste voeding neemt op de juiste tijdstip, echt een groot voordeel om sneller als normaal te herstellen.

Topsporters doen het in bepaalde fases.

Als je een uur hebt getraind is het goed om vochtvoorraad en koolhydraatvooraad aan te vullen.
Een sportdrank ( AA ) is daarvoor het meest geschikt omdat daar de juiste koolhydraat en natriumconcentratie ( vochtbalans in het lichaam ) bevat.

Topvechters/sporters maken ook gebruik van insuline, insuline versnelt de opname van glucose in de spiercel en zorgt er voor dat glucose wordt opgeslagen in de spieren & lever.

Het glycogeenvoorraad ( spiersuiker ) wordt tot 3 keer sneller aangevuld dan normaal.

& na de training neem je weer koolhydraten, maar dan koolhydraten die langzamer worden opgeslagen zoals:

vruchtenyoghurt, watermeloen, sinnasppels, pasta bonen & fruit etc.

Ik kan veel meer veel vertellen, maar als je een keer een schema voor me maakt wat je precies doet & welke tijdstippen & etc kan ik een geschikte voedingsschema voor je maken.

Lumpinigym
04-06-2010, 18:58
Zoek eens naar de website van Joop Kasteel en stel je vraag aan hem. als iemand weet hoe je het een en ander kunt combineren dan is hij dat wel.

greetz,

Stephan

Rougemonkey
04-06-2010, 19:29
Zoek eens naar de website van Joop Kasteel en stel je vraag aan hem. als iemand weet hoe je het een en ander kunt combineren dan is hij dat wel.

greetz,

Stephan

Precies. Volg zijn manier en je komt binnen 10 weken 10 spiermassa aan. Kost je wel een paar honderd euro en je ballen krimpen een beetje, maar je moet er iets voor over hebben!

Hejar
05-06-2010, 16:52
Precies. Volg zijn manier en je komt binnen 10 weken 10 spiermassa aan. Kost je wel een paar honderd euro en je ballen krimpen een beetje, maar je moet er iets voor over hebben!

Neejoh, hoef geen prik in me reet. Vind ik onzin.