PDA

View Full Version : trainingslogje ...u-dog die in beweging komt...



The Bulldog
31-05-2010, 19:33
HAllo allemaal,

Na 1,5 niks doen aan sport.......(alleen lesgeven) en veel te veel genieten van het leven ga ik deze week na een maand mentaal voorbereiden weer aan het sporten...

Niks wedstrijd gericht, maar gewoon om al het "goede "leven weer uit het lichaam te krijgen...
feesten, roken, zuupen en veel te veel stress en drukte...

Op andere fora zoals bijvoorbeeld Body Resource Bodybuilding Forum (http://www.bodyresource.nl) is het normaal een trainingslog bij te houden om zo de forumleden een beetje te laten delen in alle ervaringen en zo nog wat van elkaar op te steken...

ik heb dit eerder ook al eens gedaan tijdens een wedstrijd voorbereiding, maar nu denk ik dat het meer een klaagzang over pijntjes gaat worden....:lol:

Dit is de week dat ik noodgedwongen door reorganisaties op een andere werkplek terecht kom.... wat daar dan wel weer goed aan is, is dat daar oude sparringpartners van me ook werken....er een dojo en een fitnes op de werklplek zijn ennnnnnn ik dus elke dag in staat ben minimaal een uurtje wat te doen...voor of na de dienst...

met andere woorden het moment om weer op gang te komen....

vorige week mijn eerste spar ervaringen weer gehad....deed het wel mee in de lessen die ik gaf maar nu echt rondes achter elkaar.......dit ging wat betref routine wel aardig....de rest BAGGER!!!!!!!!

verzuring,krampies, geen lucht en slijm, slijm,slijm,slijm........
ik woog vanmorgen 103 kg.....(totaal in 1,5 jaar dus 12 kg afgevallen.....)
afvallen doe ik altijd als ik een periode niet sport, want als ik niet sport eet ik ook belabberd slkecht.....geen ritme, geen voedingswaarde en veeeel te weinig...

deze week ga ik mijn voeding een beetje in ritme brengen...ik ben van nature een slechte eter dus ik moet dat ritme gelijk vast gaan zetten en beginnen met kleine maaltijden...

planning is elke 3 uur een maaltijd met zowel koolhydraten als eiwitten...(wisselend vis,kip,kwark,whey)
deze week begin ik met het meedraaien met de recreanten lessen en 2 x fitness....dus 4 trainingen....mijn roken ga ik stoppen...(ik eet wel als ik zin in een peuk krijg:whistling:)

nou ik ga jullie op de hoogte houden....

o ja...doel is: weer gezonder te leven...lekker weer bezig te zijn met het knokken en +/- 110 wegen met het vetpercentage van nu....

Hendy
31-05-2010, 20:25
Succes Ralf !!

Ben benieuwd naar je vorderingen.

Heb nu inmiddels mn conditie weer aardig op peil en ben ook sinds vorige week weer begonnen met krachttraining... dus.. hoog tijd om me weer eens in te schrijven bij DE thaiboxschool van Deventer;)

Jeru
31-05-2010, 21:19
Top hoor U-dog! Ben benieuwd naar je vorderingen.

The Bulldog
31-05-2010, 21:38
OSU!!!!
Succes Ralf !!

Ben benieuwd naar je vorderingen.

Heb nu inmiddels mn conditie weer aardig op peil en ben ook sinds vorige week weer begonnen met krachttraining... dus.. hoog tijd om me weer eens in te schrijven bij DE thaiboxschool van Deventer;)

Shytown
31-05-2010, 23:03
Ga ook maar weer eens beginnen...1 juni is voor velen zo te lezen een frisse start wat dat betreft :-)
Ga alleen nog niet aan de supps, eerst maar even "clean" trainen..of kijken jullie daar anders tegen aan?

The Bulldog
01-06-2010, 01:36
gooi wel eiwitten en koolhydraten door middel van shakes bij mijn voeding....


nog geen creatine enz enz....


eerst weer even op gang komen....

Bagheera
01-06-2010, 06:54
Leuk om te horen.... ik heb 7 maand stil gezeten dor studie.. net weer begonnen met hardlopen... 10 kg moet eraf.. :(

Ik wens je veel succes!...
Gr. P

Justinian
01-06-2010, 08:25
Klinkt goed Ralf, ik wens je veel succes! Jou kennende pak je het meteen weer goed op, dus dat komt vast goed. Zal je log in ieder geval volgen!

Justinian
01-06-2010, 08:26
btw ik weer 1kg meer dan jij, althans gisteravond op de sportschool met kleren ;)

Tony
01-06-2010, 09:02
Ik denk dat ik er ook maar weer eens aan moet gaan geloven... Was altijd een fanatieke fitnesser en trainde een keer of 5 per week... Maar sinds ik een vriendin heb werd dit steeds minder. En sinds ik samenwoon doe ik nog minder aan sport.

Ik hoop dat ik weer het ritme kan vinden om 3x per week 1 uurtje te trainen. Dan ben ik al blij. Dan kan ik split schemaatjes afwerken en weer enigzins vooruitgang boeken.


dus Ralf... reps kerel en veel succes.

The Bulldog
01-06-2010, 17:37
Klinkt goed Ralf, ik wens je veel succes! Jou kennende pak je het meteen weer goed op, dus dat komt vast goed. Zal je log in ieder geval volgen!

Osu sensei.....ik zal het wel gematigd gaan oppakken, maar wel serieus...moet echt weer uit de slop komen...


btw ik weer 1kg meer dan jij, althans gisteravond op de sportschool met kleren ;)

ik stond afgelopen keer in deventer ook even te kijken....GIJ BRUTUS!!!!!!!!

The Bulldog
02-06-2010, 16:37
gisteren mijn eerste lesje meegedraait....

vooral conditie/kracht gedeelte meegedaan bij technieken vooral ondersteund....

8 rondes van 3 minuten 30 sec om 30 sec ..... op tempo schaduwen afgewisseld met opdruk, buikspier en squat oefeningen.... ik moet zeggen ..... ....tussen de rondes door 30 sec rust....tijdens ronden 5 en 6 was ik erug zielig.verzuring, adem te kort(wat al gelijk te merken was) en herstel waren vreselijk hahahaha.....

Stoot combinaties
stoot trap combinaties
en ringgebruik......

lekkere les geweest waar ik na de les een heerlijk gevoel van hem...

en nu


stijve donder!~!!!!hehehehehe

Bagheera
02-06-2010, 19:07
doe es normaal joh... rustig beginnen is eerst een biertje dan 3 pushups, een zakje paprika chips dan 3 squats...
10 minuten televisie dan 3 situps.....

american tabata style

klaar!!

(je bent geen 18 meer ;) )

Hendy
02-06-2010, 19:08
Een fijne thaise massage doet wonderen;)

The Bulldog
07-06-2010, 12:17
van het weekend een beetje krachttraining gedaan....vorige week kwam er al met al weer weinig van....

Morgen ga ik overdag een kracht schemaatje afwerken..... en in de avond weer lekker meedoen met de les....

wat betreft kracht doe ik 2 oefeneingen per speirgroep.... waarvan ik 3 intensieve setjes doe...

ik ga eens wat anders doen..... basis oefeningen op kracht 5/8 herhalingen gevolgd door 50/75% van het gewicht op snelheid explosief veel herhalingen maken...

Schouders: drukken, schijf heffen voor
Borst: schuin drukken, cable crossovers
Biceps: barble curls, hammer curls

Rug: Lattpull , barbell row
Nek: schrugs, upwright row
triceps: Dippen , cable pushdowns

Benen: lunges , Jump squats (bij/na vechtsport les)

Mule-Kick
07-06-2010, 15:52
Krijgen we nog before en after pics ;)

Justinian
07-06-2010, 16:24
Mooi om te lezen, succes ermee!!

Iggy
07-06-2010, 16:37
Hou je ook een vast schema aan wat je in een week doet of bekijk je dat per dag. En hoe ziet her schema er uit dan. Succes

The Bulldog
08-06-2010, 16:48
Krijgen we nog before en after pics ;)

Ik zal vandaag even met Geronimo een fototje maken....

The Bulldog
08-06-2010, 16:52
Hou je ook een vast schema aan wat je in een week doet of bekijk je dat per dag. En hoe ziet her schema er uit dan. Succes

he man, ik kijk nu nog even per dag wat ik ga doen..... ik wissel de kracht dagen gewoon af....elke keer dat ik kracht doe pak ik het andere schemaatje...

Benen 2 x per week na het knokken is de bedoeling....

Wil gewoon even kijken hoe het gaat uitwerken voor me....kan maar zo zijn dat ik over een paar weken denk dat ik wel echt moet gaan inplannen.......

Vandaag wat licht gewicht werk gedaan......vanavond wil ik weer lekker knokken....en....gelijk wat pads werk...op techniek....

Khanom Thom
08-06-2010, 16:57
Biertje?

The Bulldog
08-06-2010, 17:28
564

:fp:

bladetrinity
11-06-2010, 14:18
564

:fp:

senior fitness??? :blush:

The Bulldog
13-06-2010, 15:31
hahaha ja idd,


Ik heb mijn voeding ook een beetje uitgedokterd....ben een slechte eter .....dus moet echt opbouwen weer...

Ik ga nu elke 2,5/3 uur eten , minimaal 35 gram eiwitten per maaltijd aan gevuld met koolhydraten tot ik genoeg heb...

eiwit bronnen: magerekwark, kip,rund, ei, whey shakes, prot 80 shakes.
Koolhydraten:brood,pasta,rijst,aardappelen , vitargo

door de weeks schoon eten...in het weekend , waar ik zin in heb....zolang de eiwitten er maar bij genomen worden...

over 2 weken begin ik met creatine...

Justinian
13-06-2010, 18:08
Zoals gezegd, jou kennende zit je binnen korte termijn weer op je oude niveau! Kwestie van schoon eten, goed trainen en rusten. Zou mooi zijn als je iedere week op een vaste dag een foto maakt om je progressie goed bij te houden. Sterker nog, het zou een wekelijks terugkerend item op de portal kunnen zijn...

Roob
13-06-2010, 18:35
Ja zou cool zijn! Ik ga het iig volgen. Succes!

The Bulldog
13-06-2010, 20:19
nee roy, echt geen [portal gedoe .....

ik hou logje bij om mijn ervaring te delen en jullie kennis te gebruiken bij mijn kruiptocht naar een fatsoenlijke conditie...

The Bulldog
14-06-2010, 21:03
Eigenlijk niks op de p[lanning vandaag...maar na het voetbal kijken gegeten en toch richting de deventer dojo....(we hebben 2 locaties , apeldoorn en deventer)

eerst kracht gedaan , daarna 5 rondjes op de zak....explosieve combinaties maken (wat best tegen viel)....met genoeg adempauze tussen door...
Daarna (met Mickey ) intervalletjes afgewerkt.....

hierna nog wat versterkende oefeningen en daarna rust...

tijdens de rondjes op de zak zoveel slijm vrij dat ik nekkend mijn rust door bracht...

maar nu wel lekker gevoel weer....

Garcia
15-06-2010, 16:24
Goed bezig Ralf. Weet zeker dat je een motivator bent voor vele anderen op het forum die wellicht te lang hebben stilgezeten!

761217186
15-06-2010, 16:45
ja, zoals ik.. ik moet ook nodig weer in beweging komen. Het probleem is alleen dat ik 2 standen heb.. of ik ga ergens 100% voor, of ik doe niets..
(nu 100 % voor de studie en 0% sport). Ik heb wel weer zin om te sporten, maar moet helaas nog even wachten tot ik klaar ben met mij studie om er weer 100% voor te gaan.

succes Ralf!

The Bulldog
15-06-2010, 18:33
Goed bezig Ralf. Weet zeker dat je een motivator bent voor vele anderen op het forum die wellicht te lang hebben stilgezeten!

tnx dude..... wel erg handig elke training iemand die hartmasage weet erbij te houden hehehehe

The Bulldog
15-06-2010, 18:34
ja, zoals ik.. ik moet ook nodig weer in beweging komen. Het probleem is alleen dat ik 2 standen heb.. of ik ga ergens 100% voor, of ik doe niets..
(nu 100 % voor de studie en 0% sport). Ik heb wel weer zin om te sporten, maar moet helaas nog even wachten tot ik klaar ben met mij studie om er weer 100% voor te gaan.

succes Ralf!

je bedoeld die 4 jarige SPH die jij in een jaartje al meer als de helft weggewerkt heb????
hahaha zie je over een paar maandjes weer op de mat ouwe....

The Bulldog
18-06-2010, 17:35
DInsdag ook lekker meegetraind met de groep....ging wel oke...merk dat mijn spieren echt een schrik maandje hebben...heb nog weinig krachttraining gedaan....alleen dat van maandag dan...

vanavond ook weer lekker kickboksen en daarna even benen aanpakken.....

het eten gaat best aardig....krijg mijn eiwitten binnen, moet alleen wel mijn koolhydraten gaan opvoeren, want merk dat mijn lichaam steeds meer begint te vragen...het systeem komt weer in beweging....

The Bulldog
19-06-2010, 14:26
gisteren bokszak werg gedaan en wat trap werk....gewoon op techniek .... daarna buik gedaan met de groep....nu krom zittend achter de pc...pffff hehehehehe

PD_EC
20-06-2010, 12:19
Ga zo door underdog:box:

The Bulldog
26-06-2010, 15:36
kost allemaal toch wat moeite om met het krachttrainene echt door te trekken....

pak 2 kickbokstrainingkjes wel mee, lekker op techniek en beetje conditie...
vanaf volgende week verplicht zwaarder krachttrainen...ik heb het mezelf maar opgelegd ipv eerste maand vrijblijvend op gang komen....

Justinian
26-06-2010, 16:06
Goed bezig Ralf!

ijsblok
26-06-2010, 23:30
geinig om te lezen allemaal, succes ermee. heb je ook nog een doel, als in een grappling of mma partij?

The Bulldog
27-06-2010, 19:37
ben nu bezig in shape te komen....daarna .....tja dat is dan wel weer te lezen ;-)

Roob
02-07-2010, 10:48
Cool dat we je vorderingen hier kunnen volgen. Ben zelf ook weer bezig met trainen na een veel te lange rustperiode... Gaat wel lekker op dit moment.

Keep it up!

Greetz

The Bulldog
04-07-2010, 01:01
vanaf deze week ga ik vooral voor het aan sterken en zwaarder worden....ik blijf staand ook mee trainen maar vooral technieken en sparren....

geen conditie training extra...dit wil ik een weekje of 8 doen en dan kijken hoe ik mijn conditie ga opvoeren....

The Bulldog
09-07-2010, 12:56
lekker 2 x kracht gedaan van de week ....voor de rest liep het een beetje in het honderd weer....nu door oranje....

The Bulldog
13-07-2010, 23:25
Vandaag wat kracht en zak werk gedaan....maar damn.....


Ik heb afgelopen week dus nog een maximaal feest weekend gehouden (waar ik nu met trainen dus letterlijk zioek van werd hehehe)
dit laatste feest weekend met het voornemen naast het trainen gerichter op te pakken het feesten ook op een heel laag pitje te gaan zetten....

schijnt dat ik een afspraak heb in april volgend jaar.... ;)

ik zeg eerlijk....ik heb geen zin in komende 4 weken......BAH BAH BAH!!!!

Maar, kheb wat te herstellen...... dusssss...

Khanom Thom
14-07-2010, 14:00
Vandaag wat kracht en zak werk gedaan....maar damn.....


Ik heb afgelopen week dus nog een maximaal feest weekend gehouden (waar ik nu met trainen dus letterlijk zioek van werd hehehe)
dit laatste feest weekend met het voornemen naast het trainen gerichter op te pakken het feesten ook op een heel laag pitje te gaan zetten....

schijnt dat ik een afspraak heb in april volgend jaar.... ;)

ik zeg eerlijk....ik heb geen zin in komende 4 weken......BAH BAH BAH!!!!

Maar, kheb wat te herstellen...... dusssss...

Je vergeet iets... na de training hebben een cooling down gedaan op het terras (lees: bier drinken)! Had ik zeker nodig, ik heb zo hard getraind gister ;)

The Bulldog
14-07-2010, 16:35
je was aan het beesten idd.....

Dalton
14-07-2010, 21:04
Vandaag wat kracht en zak werk gedaan....maar damn.....


Ik heb afgelopen week dus nog een maximaal feest weekend gehouden (waar ik nu met trainen dus letterlijk zioek van werd hehehe)
dit laatste feest weekend met het voornemen naast het trainen gerichter op te pakken het feesten ook op een heel laag pitje te gaan zetten....

schijnt dat ik een afspraak heb in april volgend jaar.... ;)

ik zeg eerlijk....ik heb geen zin in komende 4 weken......BAH BAH BAH!!!!

Maar, kheb wat te herstellen...... dusssss...


Meestal probeer ik je stuk te maken door een zware training, dit keer heb ik me meer op het feestgedeelte geconcentreerd. Blijkt ook te werken.

Dalton
14-07-2010, 21:06
Je vergeet iets... na de training hebben een cooling down gedaan op het terras (lees: bier drinken)! Had ik zeker nodig, ik heb zo hard getraind gister ;)

Je hebt inderdaad hard getraind, ik was elke minuut van je training trots op je.


Alle 7 minuten lang

The Bulldog
16-07-2010, 18:16
zo eten gaat natuurlijk fantisch met dit weer......not!!!

ik ga ook mijn voeding wat aanpassen door koolhydraat shakes toe te voegen.....

als aan vulling natuurlijk....

The Bulldog
22-07-2010, 18:15
voedings patroon nu zo, dat ik gedurende de dag koolhydraten ga afbouwen en eiwitten opvoeren...

vandaag weer lekker krachttraining gedraaid....

2 keer per week gewoon krachttrainen en 1 p/w circuit waarbij ik meer tabata tijd aanhou en oefeningen doe die explosief en snel moeten...

Zo hoop ik mijn start snelheid en explosiviteit op peil te houden....en.....mijn aanhechtingen gewend aan explosiviteit....
Heb in het verleden te vaak last gehad van mijn aanhecjtingen bij mijn ellebogen door te gecontrolleerd kracht te trainen en daarna na een periode weer te gaan boksen....

ben droger dan ik een hele lange tijd ben geweest, al hoop ik echt dat mijn lichaam nu goed begint te reageren op de creatine...

gewicht nu 105 kg.... suplementen, multi vitamine, eiwitten, koolhydraten(vitargo, bij opstaan,voor en na trainen) en creatine....

The Bulldog
06-08-2010, 12:40
trainen gaat lekker, begin er ook weer plezier uit te halen door te bijten en grens op te zoeken... lekker...

doe nog steeds alleen kracht training... en rek er veel bij....

eten was echt moeilijk om op te starten maar dat gaat nu ook redelijk goed. moet alleen eraan blijven denken genoeg te drinken...ivm de creatine ook natuurlijk....

gisteren 106,5 kg en ik merk dat de spieren zich weer 1 en ander kunnen herinneren....

YoMarK
08-08-2010, 20:50
Goed bezig man!

steftheboxer
11-08-2010, 16:20
alweer een update foto?

The Bulldog
11-08-2010, 21:08
fototje komt wil elke maand ...gaan doen....(edit)

voel me echt goed , ben blij als straks de gym ook weer draait ga ik ook heel rustig aan op techniek en soeplesse bezig....
voel me goed al heb ik wel fucking erg spierpijn steeds......
heb er ook zin in benen explosief te gaan aanpakken in de dojo....die wil ik lekker soepel houden dus veelmet eigen lichaamsgewicht....

steftheboxer
12-08-2010, 15:44
Juist dat spierpijn gevoel is voor mij een van de redenen om te trainen, de volgende dag wakker worden en voelen dat je lichaam aan het herstellen is vindt ik heerlijk.....

nou succes en volgende maand dan maar de nieuwe pic!

misschien ook wel even leuk om bij je krachttraining je reps en het gewicht aan te geven!

The Bulldog
17-08-2010, 21:26
Juist dat spierpijn gevoel is voor mij een van de redenen om te trainen, de volgende dag wakker worden en voelen dat je lichaam aan het herstellen is vindt ik heerlijk.....

nou succes en volgende maand dan maar de nieuwe pic!

misschien ook wel even leuk om bij je krachttraining je reps en het gewicht aan te geven!

post aangepast ...zal hieronder de foto van afgelopen week neerzetten....beetje zelfbevlekking ....maar idd hoort er bij...

betreft de krachttraining.....is elke keer anders...ik train op 3 plekken kracht.....dus veel afwisseling...
merk wel dat supersetten met tegengestelde spiergroepen me het best bevalt..... snel en effectief trainen .....
heb toch moeite met gebrek aan interactie die je in de dojo wel hebt....
ook mijn tempo ligt hoger.....is misschien minder voor massa, maar wil toch effectief aan komen....niet traag,zwaar en loom worden....

The Bulldog
17-08-2010, 21:37
582

2e week augustus

Justinian
17-08-2010, 22:26
Goed bezig Ralf! Ik ben zelf ook weer op dieet. Zit nu op 103,5/104kg bij 14% vet. Vetpercentage breng ik omlaag naar 9% en wil er dan 101 a 102kg bij wegen. Vanaf daar gaan we omhoog ;)

Anyway, leuk om je vorderingen zo bij te houden!

The Bulldog
18-08-2010, 12:17
okee dan buffel , schiet ook behoorlijk opdan....even vetpercentage omhoog mag best toch? hehehe

merk dat dat bij mij ook wel iets omhoog gaat.


enne tnx

The Bulldog
24-08-2010, 21:05
vandaag eerste x sparren weer.....damn..... de traagheid,de slordigheid, het zuurtsof tekort damn....wat een werk nog wat een werk....

Justinian
06-10-2010, 07:35
Liggen we een beetje stil Ralf ;) Ben benieuwd hoe je er voorstaat!

The Bulldog
08-10-2010, 17:39
Osu Sensei,

zoals bij u maar niet bij anderen bekend, ben ik 4 wkn lang als een gek bezig geweest met een verhuizing....deze week weer langzaam begonnen..

alle opgebouwde kg wqeer weg.....

kheb deze maand om mee te dxraaien en daarna gerichter bezig....Game Plan is iedergeval al bekend.... en daar wil ik vol op gaan trainen....


Vandaag even foto`s maken voor Knaap...... ik vecht 16 april op zijn gala, mijn laatste partij......dussssss nog 1 x knallen....

heb er zin in....helemaal niet de bedoeling geweest, maar merkte dat ik toch ondanks mijn vreselijke staat van dienst toch de behoefte aan een afsluiting...

dus Roy het was idd stil, maar ga nu tot april voorbereiden...

Justinian
08-10-2010, 18:21
Ik heb er alle vertrouwen in Ralf, succes!

The Bulldog
14-10-2010, 17:06
Deze week weer echt stuk gegaan met trainen...kolere.... wat een weg nog conditioneel gezien....recreanten die soepeler door de les komen conditioneel.....

maar wel een goed gevoel de dag erna....begin nu al weer zin te krijgen om te knokken hahahahaha

The Bulldog
23-11-2010, 14:24
de trainings motivatie heeft een boost gehad.....trainingen pak ik nu elke dag....
ene dag knokken andere dag kracht....dit blijkt toch na alles het lekkerste te werken voor mij...

Kheb veel mogelijkheden geprobeerd , wat betreft kracht en dergelijk, maar moet toch naar de basis terug voor mezelf.... kracht en massa pakken , maar dit wel functioneel houden , door snelheid en explosiviteit hoog te houden........ dus toch maar weer gewoon knallen...

rustig opbouwen adb ik als motto gehad...maar bleek niet te werken.... moet gewoon knallen....klaar...

Garcia
28-11-2010, 12:29
Lekker hoor, goed om te horen dat je nog een keer gaat knokken.

ijsblok
28-11-2010, 16:22
succes met je voorbereidingen! Heb je al een tegenstander?

The Bulldog
28-11-2010, 16:41
JA is allemaal bekend..... Michael Knaap zal de line mete de tijd wel bekend maken.... (only the strongest)

Vind het top dat hij me deze kans geboden heeft....kheb er 2 keer tegen hem gevochten(en verloren), maar werd daar top ontvangen...

Dit is voor mij weer een lijntje het gezondere leven in.... kheb door levenstijl van afgelopen 2 jaar maar vooral de laatste tije prive stress roofbouw op mijn lichaam gepleegt...

MEt krachttraining zit ik op 50% kracht en uithouding van die ik had..... betreft conditrie opbouw heb ik echt een strijdje te doen ook.... technisch gezien heb ik dan wel wat meer rust .... dat komt al redelijk snel terug voel ik na 2 technische trainingen... gevoel weet ik nog om te zetten in actie....

Ik ga me op een geplande opbouwende voorbereiding storten ...ik wil echt goed knokken......dussss we zullen zien....nog 3 mnd om van hobbezak naar vechter te gaan....hehehehe