PDA

View Full Version : Phranq's spareribs



phranq
31-05-2010, 20:30
Forumboeders,

Na 15 jaar in de IT te hebben gezeten ben ik zwaar toe aan iets anders. Ik ga het compleet over de andere boeg gooien en ga van mijn hobby mijn beroep maken.

Zoals velen van jullie en ook velen niet weten is koken en vooral BBQ'en mijn grote passie. Ik ben dan ook van plan een grill en rokerij te gaan beginnen in de vorm van een spareribslijn, maar dan gericht op het hogere segment. Dat wil zeggen, geen afvalvlees, maar dikbevleesde spareribs, zelf gemaakte sauzen, marinades en salades. Dit in tegenstelling tot de gevestigde franchises die afvalvlees gebruiken en deze manipuleren met fosfaat om vocht vast te houden zodat ze meer vocht dan vlees verkopen.

Mijn signature dish zullen de gerookte spareribs zijn, deze kent bijna niemand en als je ze eenmaal hebt geproefd ben je gegarandeerd verkocht en wil je niets anders meer. Deze pekel en rook ik zelf, en je zult geen enkele E toevoegingsstof vinden in één van mijn gerechten.

Ik verzorg graag proeverijen deze zomer tegen kostprijs. Ik hoef er niets aan te verdienen maar wil graag jullie mening horen, en vooral zien.

Mochten jullie interesse hebben kom ik deze graag voor jullie op lokatie bereiden. Ik kan voor minimaal 4 en max 12 personen een heerlijke maaltijd van gerookte spareribs grillen plus zelf gemaakte sauzen, salades en gegrilld stokbrood met een knoflookboter van gepofte knoflook van de BBQ. De spareribs worden niet voorgekookt maar gaan na het pekelen op de BBQ en worden indirect gegrilld en gerookt op kersenhout of ciderhout. Na 3 uur slow smoken op 130 graden celcius lopen de engeltjes over je tong.

Heb ik je lekker gemaakt en wil je proeven?? Laat het me weten en je zult never nooit meer een all you can eat spareribs maaltijd in een restaurant bestellen, guaranteed!

Groetjes,
Frank

GerritTonijn
31-05-2010, 20:33
wil je deze 'proeverijen' door blijven voeren of gaan focussen op een restaurant, na de zomer?

Hendy
31-05-2010, 20:37
Damn Frank.. klinkt goed man!

Zal het eens in de groep gooien hier, lijkt me wel wat!

Slome
31-05-2010, 20:40
mixfightdag!?!?!?!

phranq
31-05-2010, 20:40
wil je deze 'proeverijen' door blijven voeren of gaan focussen op een restaurant, na de zomer?

De bedoeling is om een maaltijd bezorgservice te beginnen gericht op spareribs, maar daarnaast wil ook sateh, gegrillde zalmmoot en ceasar salads met gerookte kip verkopen waarbij ik de dressing en de croutons ook zelf ga maken en uiteraard zelf de kipfilet ga pekelen en roken.. Wil het menu vooral in het begin klein houden. Heb er naast nog wel fris, bier, wijn en Ben & Jerry's.

phranq
31-05-2010, 20:42
Damn Frank.. klinkt goed man!

Zal het eens in de groep gooien hier, lijkt me wel wat!

Laat maar komen!

Als je nagaat dat de spareribs prijzen op dit moment erg onder druk staan, in de supermarklt betaal je bij de slager al 11 euro de kilo... ik doe het voor 9 euro en dan helemaal ambachtelijk bereid. Ik hoef er ookj niet op te verdienen op dit moment, wil alleen uit de kosten zijn.

phranq
31-05-2010, 20:42
de Mixfightdag haha, dat volume trek ik niet met 2 Webers.. ;)

Jeru
31-05-2010, 20:44
Klinkt goed phranq! Succes met je nieuwe avontuur!!

Hendy
31-05-2010, 20:46
Waar wil je je gaan vestigen?

Misschien is dit iets voor je: Heb deze zomer een vet podium op een festival in het oosten van het land, ik zou het wel vet vinden om eens wat quality food te serveren ipv die slappe zoute hamburgers;) Zetten we een mooie stand op naast het podium.. paar BBQ'tjes erin.. wat relax stoeltjes.. ik zie het al voor me Frank;)

CannieY
31-05-2010, 21:01
het water loopt me in de mond!!! :D

phranq
31-05-2010, 21:07
Waar wil je je gaan vestigen?

Misschien is dit iets voor je: Heb deze zomer een vet podium op een festival in het oosten van het land, ik zou het wel vet vinden om eens wat quality food te serveren ipv die slappe zoute hamburgers;) Zetten we een mooie stand op naast het podium.. paar BBQ'tjes erin.. wat relax stoeltjes.. ik zie het al voor me Frank;)

Ik ga me vestigen in de Ronde Venen, dat zijn 3 gemeentes: Vinkeveen, Mijdrecht en Wilnis en daarnaast pak ik Uithoorn mee. Dat komt neer op een bewonersaantal van 65.000 mensen. Wanneer je hier je postcode intoetst op justeat.nl krijg je 5 zaken te zien waarvan 4 shoarma/pizza tenten en 1 spareribs lijn die echt dramatisch slecht is.

Lijkt me leuk wat voor je te kunnen betekenen. Stuur me een pm en we komen er wel uit;

Ik pekel en rook alles vantevoren, dit geeft tevens een langere houdbaarheid, dus hoef het dan alleen nog maar af te grillen... lekker stokbrood met gepofte knoflook er bij en een lekkere aardappel salade... geen slecht idee!

Garcia
31-05-2010, 21:13
Wat een top idee Frank!! Veel succes ermee :)

Jeru
31-05-2010, 21:17
Ga je op Kwakoe staan dit jaar Frank? Dan kom ik zeker langs :thup:

Bagheera
31-05-2010, 21:32
Ben je ziek ofzo?? uit de IT.. wtf??

Maar zonder dollen... ik moord voor goede spareribs/kip etc....
Klinkt dus okay.. maar ligt niet gelijk bij me om de hoek..

Wens je super veel succes toe!!!!
Groeten uuut deventer

phranq
31-05-2010, 21:36
Regel met Bertje een paar mensen en kom lekker bij mij langs Jeroen!

lopez86
31-05-2010, 21:39
Serieus, dit klinkt te goed om waar te zijn.
Bestaat er uberhaupt al zoiets?
Ik ken hoe dan ook meerdere mensen die bereid zijn hier een vergoeding voor neer te tellen.

phranq
31-05-2010, 21:47
Serieus, dit klinkt te goed om waar te zijn.
Bestaat er uberhaupt al zoiets?
Ik ken hoe dan ook meerdere mensen die bereid zijn hier een vergoeding voor neer te tellen.

Er is tot op heden maar 1 plek waar je gerookte spareribs kunt eten, dat staat daar al 40 jaar op het menu en mijn vader maakte het al voor me sinds ik een jaar of 10 was, dus al 30 jaar geleden, en sindsdien heb ik nergens anders spareribs gegeten omdat dat altijd tegen valt.

Stuur me een pm en we komen er uit... Als je wilt proeven zorg ik voor een complete maaltijd.. ambachtelijk bereid!

Mijn spareribs liggen ruim 3 uur op 130 graden te garen op de bbq en zijn zo mals, kan je je niet voorstellen.

Slome
31-05-2010, 21:48
kijk hier 30sec... en het water loopt je nu al in de mond... moet je nagaan... HEERLIJK!!!!:

http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl&tbs=isch:1&q=spareribs&sa=N&start=0&ndsp=20

phranq
31-05-2010, 22:10
kijk hier 30sec... en het water loopt je nu al in de mond... moet je nagaan... HEERLIJK!!!!:

http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl&tbs=isch:1&q=spareribs&sa=N&start=0&ndsp=20

Ik heb afgelopen zaterdag gewerkt in de Arena en daarvoor voor 2 collega's spareribs gerookt, ik stond dus 's-morgens om 9 uur al te bbq'en. Ze waren om 12 uur klaar en mijn collega uit de blauwe hoek heeft deze foto getwittert. Niet echt duidelijk maar dan krijg je een idee..

Yfrog Image : yfrog.com/jaw9zmj - Uploaded by WesleyHendriks (http://yfrog.com/jaw9zmj)

Ronald
31-05-2010, 22:10
Heel veel succes Frank! Klinkt heel goed in ieder geval :)

Kemal
31-05-2010, 22:38
Heel veel succes Frank! Klinkt heel goed in ieder geval :)

X2!!!

Wheelie
31-05-2010, 22:52
Soort Spare Rib Express amsterdam (http://www.spareribexpress.com/main.php) dus of niet ?

31 juli tijd ? (zie pm)

GerritTonijn
31-05-2010, 23:11
ben niet zo een rib eater, ziet er altijd lekker uit, en rijkt lekker, maar....als ik dan ga eten, ben geen varkens-fan..

phranq
31-05-2010, 23:11
Soort Spare Rib Express amsterdam (http://www.spareribexpress.com/main.php) dus of niet ?

31 juli tijd ? (zie pm)

Mijn spareribs zijn absoluut niet te vergelijken met de ribs van de Spareribsexpress..... Zij tumbelen hun ribs, dwz zeggen dat ze in een grote ketel met water worden gegooid met een rond draaiende arm, en daar word fosfaat bij gegooid waardoor er eiwitten vrij komen en dat zorgt er voor dat er water word vastgehouden zodat ze meer water dan vlees verkopen. Ook zijn het spareribs waar alleen vlees tussen de botjes zitten terwijl ik dikbevleesde ribben verkoop waar mee niet word gerommeld. Ik maak weliswaar veel minder marge op 1 portie maar ga puur voor kwaliteit en ik hoop dat dat gewaardeerd word waardoor ik meer volume ga verkopen om de kleine marge goed te maken.

Mickey
31-05-2010, 23:13
Okay Phranq! Je hebt er een klant bij! Ik ben echt een spareribs fan!

phranq
31-05-2010, 23:14
ben niet zo een rib eater, ziet er altijd lekker uit, en rijkt lekker, maar....als ik dan ga eten, ben geen varkens-fan..

Ik kan op verzoek ook kalfsribben maken Gerrit... misschien nog wel lekkerder dan varkensribben..

GerritTonijn
31-05-2010, 23:20
Nog nooit van gehoord...heb je ook frikandellen?

lol jk.

Mixed grill ben ik wel een voorstander van :D

phranq
31-05-2010, 23:24
Nog nooit van gehoord...heb je ook frikandellen?

lol jk.

Mixed grill ben ik wel een voorstander van :D

Mixed grill haal je maar bij de Griek, of op je oernederlandse tokkkiebbq ;)

Ik bbq op z'n Amerikaans, maak voor-, hoofd en nagerecht op de Q.. zelfs soep maak ik op de Q..

GerritTonijn
31-05-2010, 23:29
Op naar de Griek! :D

maar wens je verder succes met je business.

Glen
01-06-2010, 07:41
Hey Phranq, wij willen je hebben na 5 augustus, dan hebben we de WMTA BBQ, het zullen dan ook veel kalfsribs worden!

phranq
01-06-2010, 08:12
Hey Phranq, wij willen je hebben na 5 augustus, dan hebben we de WMTA BBQ, het zullen dan ook veel kalfsribs worden!

Ok dan Glen, leuk!!!

Justinian
01-06-2010, 08:21
Klinkt goed Phranq zal aan je denken. Over een maand of twee zou het waarschijnlijk goed uitkomen! Ben in ieder geval erg benieuwd.

Simone
01-06-2010, 09:08
Het klinkt geweldig, en ik vind het top dat je gaat doen waar je passie ligt! Succes!

phranq
01-06-2010, 09:08
Klinkt goed Phranq zal aan je denken. Over een maand of twee zou het waarschijnlijk goed uitkomen! Ben in ieder geval erg benieuwd.

Tnx Roy! Kevin heeft me al gepolst voor de MF Crew BBQ, dus dan ga je sowieso lekker eten.

phranq
01-06-2010, 09:09
Het klinkt geweldig, en ik vind het top dat je gaat doen waar je passie ligt! Succes!

Tnx Simone! Ik verheug me er ook heel erg op, eindelijk iets doen waar ik écht goed in ben.. ;)

Tony
01-06-2010, 09:18
Echt super dit Phranq... Puur alleen al vanwege het feit dat je van je passie je job gaat maken.

Wens je dan ook absoluut het allerbest.

Tegen de tijd dat je je zaak hebt staan moet je me maar eens contacteren ivm online vermarkting.

phranq
01-06-2010, 09:23
Echt super dit Phranq... Puur alleen al vanwege het feit dat je van je passie je job gaat maken.

Wens je dan ook absoluut het allerbest.

Tegen de tijd dat je je zaak hebt staan moet je me maar eens contacteren ivm online vermarkting.

Tnx man! Heb ook nog een website nodig, maar eerst even kijken of ik daar budget voor over houd.

ashi76
01-06-2010, 09:41
Okay Phranq! Je hebt er een klant bij! Ik ben echt een spareribs fan!

Same here !

Wheelie
01-06-2010, 09:49
Goed nieuws voor de crew want 31 juli komt Frank de Mixfight Crew BBQ verzorgen !!!!

BiCkOnE
01-06-2010, 10:15
Het is nu net 10:15 uur, maar het water loopt me al behoorlijk in de mond...
Succes Frank, go for it!:thup:

Tony
01-06-2010, 10:16
Tnx man! Heb ook nog een website nodig, maar eerst even kijken of ik daar budget voor over houd.

Stuur me maar eens een pm met wat meer details etc... Komen we wel over uit ;)

dirk5
01-06-2010, 10:18
spareribs = breakfast of champions!

Dennuz
01-06-2010, 10:39
Echt super Frank! Ben benieuwd.. Ben een sparerib fan dus wil ze zeker een keer komen proeven op een MF BBQ ofzo :D

phranq
01-06-2010, 10:50
Stuur me maar eens een pm met wat meer details etc... Komen we wel over uit ;)

Ga ik zeker doen!

CannieY
01-06-2010, 14:10
die gasten van sportvision organiseren toch een grappling toernooi / barbeque binnenkort in Eindhoven King of the Beach - Strand grappling toernooi op 10 juli 2010 Eindhoven E3 strand (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?104678-King-of-the-Beach-Strand-grappling-toernooi-op-10-juli-2010-Eindhoven-E3-strand)
misschien kan je met hun wat regelen ;) (ik zeg dit puur uit eigen belang, ik woon in Eindhoven en ben daarbij ;))

Boem Boem
02-06-2010, 12:11
Echt super Frank! Ben benieuwd.. Ben een sparerib fan dus wil ze zeker een keer komen proeven op een MF BBQ ofzo :D

Misschien kunnen we eens met een paar man die kant op....daar ben ik wel voor in....

1.) Dennuz
2.) Boem Boem
3.)........

Wie volgt ons??

Succes ermee Frank!

osu

Chris

Marco
02-06-2010, 15:20
top Phranq, knap dat je van je passie je werk gaat maken en als ik het zo lees ben je goed voorbereid en weet je heel goed waar je mee bezig bent. Succes man.:thup:

phranq
02-06-2010, 15:36
Misschien kunnen we eens met een paar man die kant op....daar ben ik wel voor in....

1.) Dennuz
2.) Boem Boem
3.)........

Wie volgt ons??

Succes ermee Frank!

osu

Chris


top Phranq, knap dat je van je passie je werk gaat maken en als ik het zo lees ben je goed voorbereid en weet je heel goed waar je mee bezig bent. Succes man.:thup:

tnx!

Glen
02-06-2010, 17:21
Phranq, PM even je telefoon nummer, ben hem kwijt!

Stephan
02-06-2010, 18:46
Beter zeg! Phranq goed idee man! Laat ik nu net in Uithoorn wonen! Als je wat meer info hebt website ofzo laat maar weten!

TOON
02-06-2010, 20:24
super initiatief...respect dat je je dromen uit probeert laten komen! succes ermee iig!!!
marketing praatje werkt iig , heb er gvd honger van gekregen :)

phranq
02-06-2010, 23:14
Beter zeg! Phranq goed idee man! Laat ik nu net in Uithoorn wonen! Als je wat meer info hebt website ofzo laat maar weten!

Tell me Stephan, ooit ribs besteld bij de sparerib lijn Amstel?

phranq
02-06-2010, 23:16
super initiatief...respect dat je je dromen uit probeert laten komen! succes ermee iig!!!
marketing praatje werkt iig , heb er gvd honger van gekregen :)

Tnx Toon, het was niet eens een marketing praatje, kwam recht uit m'n bbq hart en wil me gewoon onderscheiden van de rommel die tegenwoordig word verkocht voor spareribs...

Harrie Nak
02-06-2010, 23:49
Respect!

Panicmonger
03-06-2010, 01:55
Top dat je dit gaat doen, heel wat anders als ICT in ieder geval! Je kunt van de manier waarop je erover praat aflezen dat het écht je passie is. En dat is ook gewoon heel erg slecht want ik heb me nu toch honger, niet normaal...

Succes en keep us updated!

Stephan
03-06-2010, 12:37
Yep die dingen zijn niet te kanen.... en veel te duur. Daarnaast heeft een vriendin van mij er gewerkt en die zij dat er in de keuken niet echt aan hygiene gedacht wordt... Ik heb genoeg vrienden in Uithoorn die nog steeds bestellen bij Sparerib lijn Amstel maar een goed alternatief staan ze zeker voor open.

Ronald
03-06-2010, 19:24
Als je bedrijf straks net zo goed gaat lopen als deze topic dan zit je alvast helemaal goed Frank ;)

payap
03-06-2010, 22:40
Dat klinkt zeer goed Phranq. Kijk al uit naar 31 juli. Ben echt benieuwd. In ede hebben we bij de heksenketel heerlijke duivelse spare ribs.

Heb jij ook een hete duivelse versie spare ribs?

phranq
04-06-2010, 08:07
Yep die dingen zijn niet te kanen.... en veel te duur. Daarnaast heeft een vriendin van mij er gewerkt en die zij dat er in de keuken niet echt aan hygiene gedacht wordt... Ik heb genoeg vrienden in Uithoorn die nog steeds bestellen bij Sparerib lijn Amstel maar een goed alternatief staan ze zeker voor open.

Voor wat ze verkopen zijn ze veel te duur. De spareribs zullen bij mij wel duurder zijn dan de Amstel, ten eerste om een statement te maken en ten tweede omdat ik kwaliteitsvlees ga verkopen in plaats van afvalvlees.


Dat klinkt zeer goed Phranq. Kijk al uit naar 31 juli. Ben echt benieuwd. In ede hebben we bij de heksenketel heerlijke duivelse spare ribs.

Heb jij ook een hete duivelse versie spare ribs?

Ik ben de marinades nog aan het ontwikkelen, ik heb zaterdag weer een proeverij en heb wat spareribs in de marinade gelegd gisteren. Ben er mee naar de plaatselijke slager gegaan, en mocht gebruik maken van hun vacumeerapparaat. 1 van de marinades is een pittige tandoori marinade, ben benieuwd hoe die er uit komt.

joost
04-06-2010, 08:39
Ik kom uit enschede en we gaan altijd met vrienden onbeperkt spareribs eten in een restaurant in Grona.... de lekkkkkkkerste spareribs OOOIT!! en dat voor 11 euro onbeperkt op woensdag en vrijdag!

Phranq kun je niet een keer deze kant opkomen? :D:D

Wheelie
04-06-2010, 08:45
Ik heb nu echt honger ;)

phranq
04-06-2010, 09:15
Ik kom uit enschede en we gaan altijd met vrienden onbeperkt spareribs eten in een restaurant in Grona.... de lekkkkkkkerste spareribs OOOIT!! en dat voor 11 euro onbeperkt op woensdag en vrijdag!

Phranq kun je niet een keer deze kant opkomen? :D:D

De lekkerste ooit eet je natuurlijk bij mij.. ;) Maar als je nagaat dat de spareribs die jij onbeperkt eet €3,60,- inkoop kosten en jij niet meer dan 1 kilo weg eet, kat in het bakkie. Mijn ribs kosten inkoop al bijna het dubbele..