PDA

View Full Version : Zinloos geweld in Hengelo; overbuurman zwaar mishandeld...



Justinian
07-06-2010, 21:47
Ik kom net op de sportschool. De jongen waarmee ik altijd train vraagt me of ik het al heb gehoord van Ruud (mijn overbuurman van 29). Hij blijkt afgelopen weekend in elkaar te zijn geslagen tijdens een avondje stappen. Hij wilde een ruzie sussen en werd vervolgens zelf het slachtoffer. Hij werd naar de grond gewerkt met een trap en kwam hierbij hard ten val. Hierdoor raakte hij buiten bewustzijn. Dit weerhield de helden - een groepje van een man of 12 - er niet van om nog even door te gaan met trappen en stoten! Mijn overbuurman is opgenomen in het ziekenhuis en zijn toestand is nog steeds kritiek. Samen met zijn vriendin hebben ze een baby van net 6 maand...

Vlak na de mishandeling zijn drie jongens opgepakt, in de leeftijd van 17 en 18 jaar... Ik heb er amper woorden voor. Met een hele groep je agressie botvieren op één persoon die de boel nota bene probeert te sussen. Ik zou deze 'zoetjes' graag persoonlijk onder handen nemen en ze het nodige respect bij willen brengen. Denk dat dat meer effect zal hebben dan de straf die ze (hopelijk) zullen ondergaan.

Hier het nieuwsbericht:

http://www.tctubantia.nl/regio/middentwente/6799116/Mishandelde-man-probeerde-groep-juist-te-sussen.ece

Bagheera
07-06-2010, 21:51
that sucks...

GerritTonijn
07-06-2010, 21:53
broertje van...

Dannyboy
07-06-2010, 21:56
Onvoorstelbaar om te lezen Roy, zeker na een weekend waar jij mede voor gezorgd hebt dat het top was.
Sterkte toegewenst aan je overburen, laten we hopen dat het allemaal goedkomt.

Ook voor jullie natuurlijk sterkte en wijsheid, aangezien dit je ongetwijfeld zelf ook zal raken.

Marquis
07-06-2010, 22:05
Zo is er 1 laatst hier in de buurt neer geschoten omdat hij ook willde sussen.

Jeru
07-06-2010, 22:12
Altijd triest om dit soort shit te lezen....

Boem Boem
07-06-2010, 23:25
Ik hoorde dit verhaal van een collega van mij....triest om te lezen dat het je buurman is! Niet normaal.....je zou ze persoonlijk even toe willen spreken deze jongens...

Wens hem beterschap Roy....

Osu

Chris

Justinian
07-06-2010, 23:28
Ik hoorde net dat de situatie enigszins stabiel is. Hij is vandaag geopereerd en blijft nog enkele dagen op de Intensive Care afdeling.

Simone
07-06-2010, 23:35
Wat verschrikkelijk naar zeg.. :( Ik snap sowieso niet hoe zoiets in je opkomt, in blijven schoppen op een weerloos persoon die jou persoonlijk niets misdaan heeft. Dan heb je toch echt ergens een steekje los.

ashi76
07-06-2010, 23:51
We leven helaas in een zieke wereld. :twak:

Een collega van me ging afgelopen weekend zijn zusje ophalen bij haar vriend.
Zij wilde weg i.v.m. een meningsverschil.
Toen mijn collega zijn zusje kwam halen heeft hij een paar klappen gehad van een maatje van de (inmiddels ex) vriend van zijn zusje.
Gelukkig niets ernstigs, maar i.m.o. te triest voor woorden.

@ Roy:
Beterschap aan je buurman !

Irishrover
08-06-2010, 00:10
Degene die vrede willen, worden altijd het hardst aangevallen.

Heel triest dat het zo moest aflopen, hoop dat die man er gauw bovenop komt.

Kemal
08-06-2010, 06:59
oh oh oh wat een shitzooi, probeer je de boel te sussen wordt je zelf slachtoffer.
En maar rondjes blijven lopen tegen zinloosgeweld..

Tony
08-06-2010, 08:41
Waardeloze actie weer.... zijn toch tenenkrommende verhalen dit...

knilles
08-06-2010, 08:50
Dit is inderdaad fucked up, soms schaam je je ervoor om ook mens te zijn. Hoop dat ze er niet vanaf komen met een lichte taakstraf, maar minstens een aantal maanden moeten zitten. Niet normaal....


Hebben de daders toevallig een Noord-Afrikaans uiterlijk?

Alles wijst er namelijk op:

-Met een grote groep
-Opgefokt en ruziezoekend
-Karatetrap
-Doortrappen op de grond
-Vrij jonge leeftijd

Justinian
08-06-2010, 08:57
Dit is inderdaad fucked up, soms schaam je je ervoor om ook mens te zijn. Hoop dat ze er niet vanaf komen met een lichte taakstraf, maar minstens een aantal maanden moeten zitten. Niet normaal....


Hebben de daders toevallig een Noord-Afrikaans uiterlijk?

Alles wijst er namelijk op:

-Met een grote groep
-Opgefokt en ruziezoekend
-Karatetrap
-Doortrappen op de grond
-Vrij jonge leeftijd
Nee, het waren geen Marokkanen. Ik heb begrepen dat het Serviërs waren. Mijns inziens doet dat er niet zoveel toe; tuig komt in allerlei kleuren. Als ik naar bovenstaande kenmerken kijk dan denk ik meteen aan voetbalhooligans.

Dennuz
08-06-2010, 09:00
Damn, had het bericht wel gelezen.. Maar als je dan hoort dat het iemands buurman of bekende of man of wat dan ook is komt het wel weer een stuk dichterbij..

Zwaar achterlijk volk.. Soms denk ik wel eens dat die oplossingen uit de Louis Theroux docu die Hendy gepost had niet eens zo heel slecht zijn om sommige mensen wat manieren bij te brengen..

knilles
08-06-2010, 09:24
Nee, het waren geen Marokkanen. Ik heb begrepen dat het Serviërs waren. Mijns inziens doet dat er niet zoveel toe; tuig komt in allerlei kleuren. Als ik naar bovenstaande kenmerken kijk dan denk ik meteen aan voetbalhooligans.
Je hebt gelijk, maar toch frappant dat het toch weer buitenlanders zijn.

Zat laatst ook met verbazing (weer) te kijken naar die docu serie van die Engelse gast, die bij alle firms langs gaat in Europa en Zuid-Amerika. Wat een laag IQ hebben die "supporters" zeg, niet best. Iemand afmaken voor de club is heel gewoon en waar gaat het om?

2 x 11 man die achter een balletje aan huppelen....

YoMarK
08-06-2010, 10:05
Damn... Hopelijk gaat het helemaal goed komen met je overbuurman. Dan ziet je leven er van de ene op de andere dag opeens heel anders uit.

joost
08-06-2010, 11:53
Wat een kansloos tuig! opsluiten die handel... of keihard aftuigen!

Sjaak
08-06-2010, 12:26
Hij wilde een ruzie sussen en werd vervolgens zelf het slachtoffer. Hij werd naar de grond gewerkt met een trap en kwam hierbij hard ten val. Hierdoor raakte hij buiten bewustzijn. Dit weerhield de helden - een groepje van een man of 12 - er niet van om nog even door te gaan met trappen en stoten! Mijn overbuurman is opgenomen in het ziekenhuis en zijn toestand is nog steeds kritiek. Samen met zijn vriendin hebben ze een baby van net 6 maand...

Vlak na de mishandeling zijn drie jongens opgepakt, in de leeftijd van 17 en 18 jaar... Ik heb er amper woorden voor. [/URL]

Daar zijn ook geen woorden voor Roy en het is afschuwelijk wat je buurman overkomt maar weet je dat dit schering en inslag is in het uitgaansleven van Rotterdam en de rest van de randstad. Er lopen in Rotterdam hele groepen van dit soort jong tuig rond die elk ogenblik kunnen ontploffen en samen voelen ze zich o zo sterk terwijl ze alleen zielige mannetjes zijn die met groepen mensen kunnen mishandelen.

Raar he dat mensen in de randstad soms andere ideeen hebben over "geweld, aanranding en mishandeling" want als je in de "provincie" woont kan je je dit dus soms niet voorstellen maar hier is het nagenoeg dagelijkse kost. En ik zeg dit niet om mensen uit de "provincie" te kleineren maar je kan de situatie in de grote steden absolut niet vergelijken met de dorpen en kleine steden.

Geloof me dit tuig kan je alleen aanpakken door ze te laten voelen wat ze anderen aan doen want ook de politie staat soms machteloos of loopt gewoon door om zelf niet het slachtoffer te worden want ook die hebben een gezin.

Ik ben voor de ouderwetse manier, schoonvegen met behulp van de mariniers uit Rotterdam .................. is al vaker gebeurd .....

Irishrover
08-06-2010, 13:20
Dit is inderdaad fucked up, soms schaam je je ervoor om ook mens te zijn. Hoop dat ze er niet vanaf komen met een lichte taakstraf, maar minstens een aantal maanden moeten zitten. Niet normaal....


Hebben de daders toevallig een Noord-Afrikaans uiterlijk?

Alles wijst er namelijk op:

-Met een grote groep
-Opgefokt en ruziezoekend
-Karatetrap
-Doortrappen op de grond
-Vrij jonge leeftijd

Wat maakt het uit ?

GerritTonijn
08-06-2010, 13:41
profilering heet dat.

Sjaak
08-06-2010, 14:12
Mijns inziens doet dat er niet zoveel toe; tuig komt in allerlei kleuren.

Helemaal mee eens en hoe ze er ook uit zien en wat voor kleur ze ook hebben ......... ophouden met knuffelen en zielig vinden maar .................. keihard aanpakken en nog harder straffen

knilles
08-06-2010, 14:32
Wat een kneus ben jij zeg, natuurlijk weeer gelijk de marokanen de schuld geven.
Gewoon geen woorden voor over :S!
En er is eentje op zijn Berber pikkie getrapt :)

Vind jij het ook zo heerlijk dat de PVV morgen minimaal in zetels verdubbeld? En dat het nieuwe kabinet een lekkere ruk naar rechts maakt?




En dit is ook het laatste wat ik er over zeg, dit topic is begonnen om geheel andere redenen.

payap
08-06-2010, 19:54
Buitengewoon triest dit weer. En helaas steeds vaker hoor je dit.

Ongeacht wat hun afkomst of wat dan ook is. Dit soort lieden moeten hardhandig uit de samenleving verwijderd worden. Gooi de mijnen maar open en laat zulke gasten daar een paar jaar met ketting en ijzeren bal eraan al stenen hakkend hun zonden maar eens overdenken.

Hoop dat het goed komt met je buurman Roy. Helemaal met net een keine van 6 maanden.

Mickey
08-06-2010, 20:27
Nondeju. Wat ongelovelijk kut.

Breek me de bek niet open over dit soort gedrag. Geloof me Sjaak dit beperkt zich echt niet tot de Randstad. Toegegeven: wij "provinciaaltjes" komen er beduidend minder mee in aanraking, maar het is ons alles behalve vreemd.

En ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat we zo af en toe allemaal wel eens met het idee spelen dit soort ventjes eens op te gaan zoeken in gelijke aantallen om te checken hoe mans ze dan zijn. Maar ja. Dat schijnt je even erg te maken.

Lang verhaal kort: Ik word moedeloos van dit soort berichten.

TOON
08-06-2010, 20:34
had het ook gelezen op nu.nl ofzo....vreselijk verhaal weer....om woedend van te worden....!!

CannieY
08-06-2010, 22:57
profilering heet dat.

Stigmatiseren heet dat. Stop met posten.

ontopic: Heel ernstig! Ik hoop dat ze die schoften pakken.
Ik word hier ook moedeloos van.

GerritTonijn
08-06-2010, 23:01
Stigmatiseren heet dat. Stop met posten.

ontopic: Heel ernstig! Ik hoop dat ze die schoften pakken.

Profilering is een doodnormaal iets binnen de politie en federale eenheden, als je dat niet wilt horen....

Khanom Thom
09-06-2010, 00:12
Een vriend van mij liep vorige week door het centrum van Deventer en werd 'stoer' aangekeken door 2 knaapjes van een jaar of 19. Uiteraard keek hij terug en als reactie daarop werd hij uitgedaagd en dat hij op moest passen en dat ze zijn vriendin weleens zouden neuken....

Vreemd gedrag! Wat moeten we hiermee?

Irishrover
09-06-2010, 00:33
En er is eentje op zijn Berber pikkie getrapt :)

Vind jij het ook zo heerlijk dat de PVV morgen minimaal in zetels verdubbeld? En dat het nieuwe kabinet een lekkere ruk naar rechts maakt?

Oooow, ik wilde nog serieus een discussie aangaan met jou, maar nu ik de bovenstaande reactie van je zie is dit niet echt nodig.




En dit is ook het laatste wat ik er over zeg, dit topic is begonnen om geheel andere redenen.

Oooow, ik wilde nog serieus een discussie aangaan met jou, maar nu ik de bovenstaande reactie van je zie is dit niet echt nodig.

Irishrover
09-06-2010, 00:38
Een vriend van mij liep vorige week door het centrum van Deventer en werd 'stoer' aangekeken door 2 knaapjes van een jaar of 19. Uiteraard keek hij terug en als reactie daarop werd hij uitgedaagd en dat hij op moest passen en dat ze zijn vriendin weleens zouden neuken....

Vreemd gedrag! Wat moeten we hiermee?

Je kunt hier vrij weinig mee, ik persoonlijk zou hen aanspreken op het gedrag die zij vertonen.

Ik vind dit heel erg denigrerend naar me vrouw toe ( Als dit zou gebeuren ), tevens ook naar mij, want je toont totaal geen respect.

Dat uitdagen blijft meestal bij uitdagende praatjes, mochten ze 'handtastelijk 'worden, zeg ik geen 'nee stop'

Ik vind dat je je vrouw in bescherming moet nemen.

Irishrover
09-06-2010, 00:53
Heb ik weer een fout gemaakt met het Quoten.

bladetrinity
09-06-2010, 08:25
Ik merk met uitgaan ook dat steeds meer mensen zich willen bewijzen door stoer te doen. Soms hebben gastjes die nauwelijks tot mijn navel komen al een grote bek als je ze aan kijkt. Ik merk ook dat ik hierdoor steeds een korter lontje krijg en vaker ruzie heb. Dit is echt niet goed, omdat die gastjes alleen maar kunnen uitdelen en als ze moeten incasseren gaan ze huilie doen bij de politie. De politie stelt hun dan ook nog in het gelijk ook als je niet oppast.

Justi ik wens je buurman beterschap en hoop dat het allemaal goed komt.

Mickey
09-06-2010, 08:29
Een vriend van mij liep vorige week door het centrum van Deventer en werd 'stoer' aangekeken door 2 knaapjes van een jaar of 19. Uiteraard keek hij terug en als reactie daarop werd hij uitgedaagd en dat hij op moest passen en dat ze zijn vriendin weleens zouden neuken....

Vreemd gedrag! Wat moeten we hiermee?

Persoonlijk zou ik denk een ijsco voor ze zou kopen en met de lokale priester proberen om ze Jezus in hun hart te laten toelaten.
Dat.. Of ik zou de dag erop met een paar maten naar ze gaan zoeken.

king
10-06-2010, 19:33
@ Justi; dacht bij het lezen van de titel van de topic even dat het tussen jou en je buurman uit de hand gelopen was... ;)

Anyway, klote voor je overbuurman. Erg triest dit soort dingen. Gelukkig las ik ook dat twee van de daders inmiddels zijn opgepakt. Hoop dat ze hun verdiende loon krijgen.

Hendy
10-06-2010, 19:47
Een vriend van mij liep vorige week door het centrum van Deventer en werd 'stoer' aangekeken door 2 knaapjes van een jaar of 19. Uiteraard keek hij terug en als reactie daarop werd hij uitgedaagd en dat hij op moest passen en dat ze zijn vriendin weleens zouden neuken....

Vreemd gedrag! Wat moeten we hiermee?

Heb wel een idee;)

Dennuz
11-06-2010, 10:45
Heb wel een idee;)

MF Vigilantes :D

CannieY
11-06-2010, 18:33
MF Vigilantes :D

klinkt best goed
Superbad-achtige taferelen? ^^

The Bulldog
11-06-2010, 18:55
Een vriend van mij liep vorige week door het centrum van Deventer en werd 'stoer' aangekeken door 2 knaapjes van een jaar of 19. Uiteraard keek hij terug en als reactie daarop werd hij uitgedaagd en dat hij op moest passen en dat ze zijn vriendin weleens zouden neuken....

Vreemd gedrag! Wat moeten we hiermee?

Hahahaha Angelien die had zo`n gast een hoek gegeven hahahah

maar ja wat kan je ....... vol op straat gaan hoeken waar je meisje bij is... ??????
die gast een andere keer eventjes aan spreken als je heb toevallig tegen komt op een terrasje of zo.....zonder de vrouw in de buurt....

knilles
11-06-2010, 21:48
zegt wel weer genoeg over jouw niveau als je zo al gaat praten.
hoe je het went of keert, pvv zal nooit aan de macht komen
durf ik mijn handen voor in het vuur te steken
1.2 miljoen burgers hebben gestemd ja, en waar zitten die allemaal?
juist ja in limburg de plek waar hij vandaan komt ;) !
Pvda haalt ook de meeste stemmen in de Randstad omdat daar de doelgroep zit: allochtonen. Die weten wel wie ze moeten bedanken voor het maandelijkse zakgeld (oitkering).

Klopt ook wel, Partij van de Allochtonen. Godzijdank ziet het er niet naar uit dat zij in de regering komen, een rechts beleid is waar de mensen om vragen dat is wel duidelijk geworden.

PVV en VVD beide fors gewonnen, Pvda 3 zetels verloren

PigDog
11-06-2010, 23:05
Roy, echt kut voor je buurman. Wens hem beterschap! (tot morgen)
Knilles, echt kut voor jou ook, je bent niet eens door 12 man in elkaar getrapt, maar je lult alsof je een hersenbeschadiging hebt.