PDA

View Full Version : Nieuwe iPhone 4



Foto Scharrenberg
07-06-2010, 22:11
Apple-ceo Steve Jobs heeft zojuist in San Francisco de iPhone 4 gepresenteerd. De nieuwe smartphone heeft een beter scherm, meerdere camera's en video-editing.
Hier onder een paar eerste impressies van de iPhone 4. Wat vinden jullie er van?



http://images.apple.com/nl/iphone/images/overview-facetime-20100607.png
http://static.webwereld.nl/thumbnails/550x393/4/7/474805097d6359309e520379a410c945.jpg
http://static.webwereld.nl/uploads/5/6/56zu6osmjgxb0oza.png

Vinand
07-06-2010, 22:30
3gs is toch niet zo lang op de markt????

CannieY
07-06-2010, 23:43
ik wil em hebben!!!!
wat zou hij kosten met een 2 jarig abonnement? misschien heeft die iphone 3g gelijk na release heeft gekocht een indicatie en prijsvergelijking?

Irishrover
08-06-2010, 00:16
Heb zelf de 3 Gs, dacht dat ze deze eerst zouden uitmelken.

Maar hij ziet er top uit, pfff comsumptie maatschappij, zal ik meegaan of gewoon deze behouden ?

Moeilijk man, hou van de nieuwste snuffjes.

Sadix
08-06-2010, 01:24
Heb zelf de 3 Gs, dacht dat ze deze eerst zouden uitmelken.

Maar hij ziet er top uit, pfff comsumptie maatschappij, zal ik meegaan of gewoon deze behouden ?

Moeilijk man, hou van de nieuwste snuffjes.


hahaha ik ken dat, alleen ik ben al 3 jaar blijven haken bij de nokia n95.

Maar vroeger moest ik ook echt de nieuwste hebben altijd.

Kemal
08-06-2010, 07:00
Nice!!

phranq
08-06-2010, 11:15
Ik ga hem zeker halen, hoop 'm 1 augustus te hebben.

ondiep
08-06-2010, 11:38
Mijn 3gs abbonomemt loopt nog door, zeker nog 1 jaar ofsow.

Weten jullie of het mogelijk is mijn 3gs abbonoment om te laten zetten naar een 4g abbo oid? dan kan ik mijn 3gs vast wel ergens voor een leuk prijsje kwijt.

Tony
08-06-2010, 11:41
Mooi apparaat, maar ik sta niet achter het beleid van Apple... Daarom voor een Android telefoon gegaan.. De HTC Desire.. ook een meesterlijk toestel dat je prima naast de iphone kunt zetten. (De iPhone vind ik wel een veel mooiere telefoon qua looks)

http://www.gadgetfacts.nl/wp-content/uploads/2010/02/htc-desire.jpg


Windows Mobile hoef ik overigens nooit meer. Android is echt zo ontzettend veel fijner.

ICON
08-06-2010, 17:33
ik moet ook nog n jaar, dat vind ik echt n nadeel die verplichte 2 jaar abbo's, ik betaal liever meer en dan 1 jaar

ARMENIA
08-06-2010, 19:32
Yup die htc desire, die verkopen we ook heel goed.. heel goed toestel maar toch heb ik liever de iphone 4 g

Hendy
08-06-2010, 19:43
Wat doet zo'n Desire los Armenia?

Heb nu een magic.. maar die Desire spreekt me ook wel aan!

btw: zonder bon vind ik geen probleem hoor;)

A-team
08-06-2010, 22:42
400 euro. Heb er net een gekocht!


Wat doet zo'n Desire los Armenia?

Heb nu een magic.. maar die Desire spreekt me ook wel aan!

btw: zonder bon vind ik geen probleem hoor;)

bigboz
09-06-2010, 19:10
http://www.youtube.com/watch?v=FHngLJ0RlNg&feature=popular




zelf ben ik ook nieuwscheirig naar de HTC EVO 4G

Wheelie
09-06-2010, 20:28
Must Have ;)

ARMENIA
09-06-2010, 22:04
@Hendy, prima toestel hoor die Desire. Je hebt nu de Magic zeg je.. Nja ik kan niet zeggen of het de perfecte toestel voor jouw is aangezien ik niet weet waaraan je waarde hecht. mMaar ik heb het ff voor je vergeleken en kwam met de volgende analyse http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=2714&idPhone2=3077

de conclusie mag je zelf trekken;)

Zonder bon, haha dat gaat niet zo makkelijk;)

Uhm los verkopen we geen toestellen vriend, dus ik heb geen idee hoeveel die zou kosten.. qua abonnement kom je uit op volgens mij 300 minuten plus internet op basis van 24 maanden.

CannieY
08-08-2010, 21:14
Hey forumgasten, mag ik hier even mijn vraag dumpen
ik wil die iphone 4 bestellen maar vroeg me het volgende af: als je zo'n iphone abonnement afsluit (bron: iPhone 4 abonnementen voor de iPhone - T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/iphone/3gs/4/abonnementen.html)) gaan dan de ongebruikte belminuten door naar de volgende maand(en)?

voor de snelle helper liggen reps in het verschiet (ben ongeduldig, wil em vandaag nog bestellen :D)

joost
08-08-2010, 22:12
yes die gaan door naar de volgende maand! sinds kort ook onbeperkt bij t-mobile!

phranq
09-08-2010, 09:59
Hey forumgasten, mag ik hier even mijn vraag dumpen
ik wil die iphone 4 bestellen maar vroeg me het volgende af: als je zo'n iphone abonnement afsluit (bron: iPhone 4 abonnementen voor de iPhone - T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/iphone/3gs/4/abonnementen.html)) gaan dan de ongebruikte belminuten door naar de volgende maand(en)?

voor de snelle helper liggen reps in het verschiet (ben ongeduldig, wil em vandaag nog bestellen :D)

Als je ongeduldig bent hoef je 'm niet te bestellen, minimaal 8 weken levertijd en in jouw geval minimaal 10...

CannieY
09-08-2010, 10:07
Als je ongeduldig bent hoef je 'm niet te bestellen, minimaal 8 weken levertijd en in jouw geval minimaal 10...

heb je een ander advies voor me dan?

YoMarK
09-08-2010, 10:56
Afgelopen weekend wat zitten spelen met de iPhone 4. Wat opvalt is het mooie scherm met hoge resolutie, zeker ten opzichte van de oude iPhones. Wat me verder opviel is dat een een erg "hoekige" telefoon is, zeker in vergelijking met mijn Google Nexus One(wat ik een topper vind overigens, alleen het design is wat suf). Ligt niet echt lekker in de hand. Verder is het gewoon een wat snellere iPhone 3GS. :)
Zelf zou ik hem niet kopen, gezien het gesloten model van Apple. Apple bepaald welke provider je kan gebruiken, en welke applicaties je installeert. Flash ontbreekt, wat jammer is. Op m'n Nexus die een snelle processor heeft is het ook echt bruikbaar geworden. B.v. voor filmpjes.

rafi
09-08-2010, 10:56
Wat doet zo'n Desire los Armenia?

Heb nu een magic.. maar die Desire spreekt me ook wel aan!

btw: zonder bon vind ik geen probleem hoor;)ik heb hem liggen bij mij helemaal nieuw nooit gebruikt. in doos. voor 300 mag je hem ophallen bij mij.

maartenjackie
09-08-2010, 12:06
Ik heb ook de 3GS, die nexus one Google telefoon schijnt echt ju van het te zijn,
Ik zit nu nog ruim een jaar vast aan deze, ik vraag me ook af of ik kan ruilen met een ip4 en dan langer abbo nemen ofzo, ik las op een nieuws site dat de iPhone 5 in januari komt

Zal wel een jaartje uitgesteld worden lijkt me

Tony
09-08-2010, 13:10
Ik zou zelf de Desire verkiezen boven de nexus one. De nexus heeft een gewone trackball en de desire een optische. Daarnaast heb je op de Desire de Sense interface over android heen liggen. En dat werkt wel zo fijn :) Voor de rest zijn beide toestellen identiek.

Wheelie
09-08-2010, 13:47
Verder nog niemand die de iPhone 4 heeft ?

Tony
09-08-2010, 13:50
Nopes, ken wel iemand met een 27inch lcd bij zijn mac ;)

Justinian
09-08-2010, 15:17
Nopes, ken wel iemand met een 27inch lcd bij zijn mac ;)
Die ken ik ook, topper is dat ;)

Wheelie
09-08-2010, 15:34
Nopes, ken wel iemand met een 27inch lcd bij zijn mac ;)
Dat is een praatjesmaker, eerst zien dan geloven.

Dennuz
09-08-2010, 15:43
Nopes, ken wel iemand met een 27inch lcd bij zijn mac.

http://i227.photobucket.com/albums/dd319/BladeBV/random/biggun.jpg

jw
09-08-2010, 16:00
Heb de laatste weken wat testjes (films en browsen) gedaan tussen Desire (Eclair en Froyo), 3GS en Iphone 4.
Desire is standaard (dus met 2.1 Eclair) sneller dan 3GS echter trager dan Iphone 4. Gelukkig kregen wij Desire gebruikers de Froyo update (= Android 2.2 Met JIT compiler) deze maakte de achterstand op de Iphone 4G meer dan goed. Sterker nog, het 2.2 Android systeem "blaast" de 4G weg.

Enige nadeel is het gemis van een 2e camera en noise cancellation.

steftheboxer
09-08-2010, 16:15
Heb hier de iphone 4 liggen. Mooi toestel, zeer scherp beeld, mogelijkheid tot multitasken, voelt zwaarder aan als de 3g en de 3gs en is veel hoekerig, twee camera's ook eentje aan de voorkant voor het beeldbellen...kortom het is de nieuwe wannahave en met alle respect maar geen een model van de HTC, Nokia, Blackberry of google kan hier aan tippen en dat komt voornamelijk door het grote touchscreen en de makkelijke bediening ( mijn nichtje van 3 weet binnen vijf minuten hoe hij werkt )

kopen dus als je de kans hebt! net zoals die 27inch imac want dat is helemaal een genot!

Tony
09-08-2010, 16:50
Die 2e camera op de iphone 4 zal niemand gebruiken.. PUNT!
2e mic voor noise canceling is wel handig.

Voor de rest is een Desire/Nexus One met Android 2.2 (de froyo update) een stuk sneller dan de iphone 4.

Iphone is wel een mooiere telefoon en heeft een mooiere interface (qua looks)

De desire is natuurlijk een beter werkpaard met meer mogelijkheden zonder vast te zitten aan de beperkingen van apple.

YoMarK
09-08-2010, 17:14
Die 2e camera op de iphone 4 zal niemand gebruiken.. PUNT!
Klopt...mijn oude telefoons hadden dit vaak ook al...nooit gebruikt.


2e mic voor noise canceling is wel handig.
Toch maar een Nexus moeten kopen Tony ;)
Verder is hij inderdaad vrijwel identiek op de trackball/knopjes na. Knopjes op de Desire zijn fijner(zitten niet zo dicht bij het touchscreen), trackball op de Nexus....werkt iets beter in games, b.v. 3d shooters, maar dat boeit verder niet echt.

Om even ontopic te blijven, als mensen twijfelen over een nieuwe telefoon, ook vooral de Samsung Galaxy S overwegen.
De snelste telefoon van dit moment, met een erg mooi scherm(en helaas een wat plastic aanvoelende achterkant). De telefoon draait ook Android, maar heeft een iPhone-look.

Edit:
Voor mensen die design belangrijker vinden dan pure specificaties: de HTC Legend is een erg mooie telefoon met Android. De telefoon heeft een aluminium frame uit een stuk(dus geen naadjes ofzo), en dat ziet er gewoon heel strak uit.

JeMalleMoer
09-08-2010, 23:47
Klopt...mijn oude telefoons hadden dit vaak ook al...nooit gebruikt.

Toch maar een Nexus moeten kopen Tony ;)
Verder is hij inderdaad vrijwel identiek op de trackball/knopjes na. Knopjes op de Desire zijn fijner(zitten niet zo dicht bij het touchscreen), trackball op de Nexus....werkt iets beter in games, b.v. 3d shooters, maar dat boeit verder niet echt.

Om even ontopic te blijven, als mensen twijfelen over een nieuwe telefoon, ook vooral de Samsung Galaxy S overwegen.
De snelste telefoon van dit moment, met een erg mooi scherm(en helaas een wat plastic aanvoelende achterkant). De telefoon draait ook Android, maar heeft een iPhone-look.

Edit:
Voor mensen die design belangrijker vinden dan pure specificaties: de HTC Legend is een erg mooie telefoon met Android. De telefoon heeft een aluminium frame uit een stuk(dus geen naadjes ofzo), en dat ziet er gewoon heel strak uit.

als je design belangrijk vindt ga je ook voor de iPhone. ;)

ARMENIA
10-08-2010, 07:41
Waarom de vergelijking tussen Desire en 4g? je kan beter een vergelijking maken tussen de Galaxy s en 4g.

verkoopt de laatste zeer goed, android 2.1. super amoled schermpje, 5 mp camera, 1 ghz processor, etc etc.

De enige 2 kleine nadelen van de galaxy s: ze mochten hem van mij ook wel van aluminium ofzo maken i.p.v. plastic. jammer dat ze geen sense erover heen hebben gegooid.

waarom een iphone eigenlijk? destijds was het zo dat apple echt een extra's had ten opzichte van alle andre telefoons. kan iemand mij vertellen waarom je nu voor een iphone moet gaan, wat is de toegevoegde waarde ervan?

YoMarK
10-08-2010, 09:18
Galaxy s is ook nog eens veruit de snelste telefoon van dit moment. Vooral de grafische processor is erg goed(voor games). Alleen dat plastic :/

CannieY
10-08-2010, 09:26
de HTC evo 4g schijnt ook masterlijk te zijn, maar komt wss niet naar NL :(
heb gister die iphone 4 besteld

steftheboxer
11-08-2010, 11:08
Waarom de vergelijking tussen Desire en 4g? je kan beter een vergelijking maken tussen de Galaxy s en 4g.

verkoopt de laatste zeer goed, android 2.1. super amoled schermpje, 5 mp camera, 1 ghz processor, etc etc.

De enige 2 kleine nadelen van de galaxy s: ze mochten hem van mij ook wel van aluminium ofzo maken i.p.v. plastic. jammer dat ze geen sense erover heen hebben gegooid.

waarom een iphone eigenlijk? destijds was het zo dat apple echt een extra's had ten opzichte van alle andre telefoons. kan iemand mij vertellen waarom je nu voor een iphone moet gaan, wat is de toegevoegde waarde ervan?

De app store en het gebruikersgemak

YoMarK
11-08-2010, 13:07
De App Store heet Market op Android, en die doet tegenwoordig echt niet meer onder voor de apple App Store.
De bediening van Android is gewoon uitstekend, ook mensen met geen verstand van techniek kunnen daar prima mee uit de voeten. Een jaar ofzo geleden had Apple qua bediening gewoon een streepje voor, maar die voorsprong is sinds de ontwikkelingen op Android echt niet meer.

Koop je een iPhone 4, dan is dat voor het scherm(hoogste resolutie, maar qua helderheid zijn er betere), voor het design(over smaak valt niet te twisten), of omdat je hip wil zijn. Feit is dat je grof voor moet betalen.

remco pardoel
12-08-2010, 10:43
Je kan ook een abb. voor 1 jaar nemen
In Belgie kan je ze zo los kopen zonder abb.

Als ik de centjes heb dan koop ik m.

Wheelie
13-08-2010, 08:51
Je kan ook een abb. voor 1 jaar nemen
In Belgie kan je ze zo los kopen zonder abb.

Als ik de centjes heb dan koop ik m.
Ook in Belgie zijn ze uitverkocht, tenminste dat is wat ik gehoord heb.
Als je een adres hebt waar ik 'm kan kopen ga ik 'm zsm kopen ;)

payap
13-08-2010, 09:34
Ook hier uitverkocht maar nieuwe toestellen komen vaak binnen.

Een van de goedkoopste gsm verkopers die ik ken.

Apple (http://www.gsmeindhoven.nl/index_bestanden/Page1005.htm)

phranq
13-08-2010, 11:18
Ook in Belgie zijn ze uitverkocht, tenminste dat is wat ik gehoord heb.
Als je een adres hebt waar ik 'm kan kopen ga ik 'm zsm kopen ;)

In Engeland kan je ze zo halen volgens mij..

BaZZeHH
13-08-2010, 16:01
In Engeland kan je ze zo halen volgens mij..

Je kan hem inderdaad simlockvrij importeren vanuit Engeland. Je bestelt hem in de Apple Store Uk en laat hem in Engeland bezorgen bij een postorderbedrijf en deze stuurt hem door naar Nederland.

Ik heb hem op 26 juli besteld, vandaag een mail gehad dat hij in de Apple store is aangekomen. Vervolgens naar het postorderbedrijf en dan hoop ik dat hij er binnen een week is. Je heb dus wel levertijd van drie weken of zo.

CannieY
13-08-2010, 18:08
Je kan hem inderdaad simlockvrij importeren vanuit Engeland. Je bestelt hem in de Apple Store Uk en laat hem in Engeland bezorgen bij een postorderbedrijf en deze stuurt hem door naar Nederland.

Ik heb hem op 26 juli besteld, vandaag een mail gehad dat hij in de Apple store is aangekomen. Vervolgens naar het postorderbedrijf en dan hoop ik dat hij er binnen een week is. Je heb dus wel levertijd van drie weken of zo.

mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald?

BaZZeHH
14-08-2010, 10:15
mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald?

Dat mag! :)

De 16 gb kost 499 pond en de 32 gb 599 pond. Daarnaast krijg je de verzendkosten van het postorderbedrijf, dat is een kleine 40 euro.

Ik heb de 32gb versie besteld en ben iets minder dan € 750,- kwijt. Is een hoop geld voor een telefoon, maar niet zoveel als ik hem hier in NL haal.

Stel dat ik hem bij T-mobile zou halen dan zou ik voor de 32 gb versie i.c.m. het goedkoopste abbonnemnt het volgende kwijt zijn:
- aanschafkosten: € 270,-
- 24 maanden x € 30,- : € 820,-
- aansluitkosten: € 30,-

Totaal dus voor € 1120,-

Ik heb een abbonnement van de zaak, dus voor mij was het duidelijk: Importeren! Maar ook als je dat niet heb is het los kopen van het toestel en het afsluiten van een sim-only abbonnement nog steeds een stuk goedkoper.

phranq
14-08-2010, 10:50
Dat mag! :)

De 16 gb kost 499 pond en de 32 gb 599 pond. Daarnaast krijg je de verzendkosten van het postorderbedrijf, dat is een kleine 40 euro.

Ik heb de 32gb versie besteld en ben iets minder dan € 750,- kwijt. Is een hoop geld voor een telefoon, maar niet zoveel als ik hem hier in NL haal.

Stel dat ik hem bij T-mobile zou halen dan zou ik voor de 32 gb versie i.c.m. het goedkoopste abbonnemnt het volgende kwijt zijn:
- aanschafkosten: € 270,-
- 24 maanden x € 30,- : € 820,-
- aansluitkosten: € 30,-

Totaal dus voor € 1120,-

Ik heb een abbonnement van de zaak, dus voor mij was het duidelijk: Importeren! Maar ook als je dat niet heb is het los kopen van het toestel en het afsluiten van een sim-only abbonnement nog steeds een stuk goedkoper.

Leuk Bas, kunnen we binnenkort facetimen.. ;)

payap
14-08-2010, 10:53
Weet iemand hoe het zit met de iphone 4 van Tmobile?

Ik kan nml met verlenging aan een iphone komen van Tmobile maar hij moet dan eigenlijk gebruikt gaan worden met een KPN HI abonnement.

Is dit te doen?

CannieY
14-08-2010, 11:23
Dat mag! :)

De 16 gb kost 499 pond en de 32 gb 599 pond. Daarnaast krijg je de verzendkosten van het postorderbedrijf, dat is een kleine 40 euro.

Ik heb de 32gb versie besteld en ben iets minder dan € 750,- kwijt. Is een hoop geld voor een telefoon, maar niet zoveel als ik hem hier in NL haal.

Stel dat ik hem bij T-mobile zou halen dan zou ik voor de 32 gb versie i.c.m. het goedkoopste abbonnemnt het volgende kwijt zijn:
- aanschafkosten: € 270,-
- 24 maanden x € 30,- : € 820,-
- aansluitkosten: € 30,-

Totaal dus voor € 1120,-

Ik heb een abbonnement van de zaak, dus voor mij was het duidelijk: Importeren! Maar ook als je dat niet heb is het los kopen van het toestel en het afsluiten van een sim-only abbonnement nog steeds een stuk goedkoper.

ik heb mijne met de volgende berekening besteld
- aanschafkosten = 370
- 12 maanden x 30 = 360
- aansluitkosten = 25
totaal 755,-
na afloop van eerste jaar 2 opties
a. doorgaan met zelfde telefoon en sim only abonnement van 5 tot 10 euro
b. nieuwe telefoon bij verlenging abonnement en iphone verkopen

heb helaas geen abonnement van de zaak, dat zou ideaal zijn :D

BaZZeHH
14-08-2010, 15:39
Leuk Bas, kunnen we binnenkort facetimen.. ;)

Als jij je camera achterop aanzet, anders schrik ik telkens zo... ;)


Weet iemand hoe het zit met de iphone 4 van Tmobile?

Ik kan nml met verlenging aan een iphone komen van Tmobile maar hij moet dan eigenlijk gebruikt gaan worden met een KPN HI abonnement.

Is dit te doen?

Dan moet je de iphone gelijk 'jailbreaken'. Op deze manier kan je er een sim-kaart van een andere provider in doen.


ik heb mijne met de volgende berekening besteld
- aanschafkosten = 370
- 12 maanden x 30 = 360
- aansluitkosten = 25
totaal 755,-
na afloop van eerste jaar 2 opties
a. doorgaan met zelfde telefoon en sim only abonnement van 5 tot 10 euro
b. nieuwe telefoon bij verlenging abonnement en iphone verkopen

heb helaas geen abonnement van de zaak, dat zou ideaal zijn :D

Dan is het inderdaad ook te doen. Kan je gelijk door naar de iphone 4s / 5..

phranq
15-08-2010, 10:52
Als jij je camera achterop aanzet, anders schrik ik telkens zo... ;)



Je wil niet weten waar ik dan op richt....

iconian
06-09-2010, 15:35
heb m net besteld, ben benieuwd

CannieY
27-09-2010, 17:19
ff vraagje aan de slimme MF broeders:

Ik heb een abonnement lopen bij vodafone tot 15 november. Ik heb nu al mijn iphone binnen met iphone abonnement van t-mobile MET nummerbehoud, dus dat abonnement gaat pas in op 15 november (is al goedgekeurd).
Mijn vraag: Kan ik t/m 15 november mijn vodafone kaart in de iphone doen en daarmee bellen?
nu denk je vast 'probeer het dan gewoon' , het probleem is echter dat mijn vodafone kaart een reguliere simkaart heeft, de iphone een micro sim.
Dus als het antwoord op mijn vraag ja is, dan bel ik vodafone of ze mij een microsim willen sturen en die reguliere simkaart willen blokkeren

wie heeft et antwoord? thanx alvast