PDA

View Full Version : Waarom doen ze dit? En waarvoor



Evilman
07-06-2010, 23:59
misschien leuk om te reden achter bepaalde oefeningen te achterhalen
waarvan je het nut (nog) niet snapt. Ik heb er een aantal en ik ben vast
niet de enige:

- gewicht (bijv schijf) rond je hoofd draaien met 2 handen (core?)
- bal hoog boven je tegen de muur gooien, vangen, herhalen
- sprawl met handen op bal (anti takendown) .. dan >> springen in lucht met bal omhoog?
- springen/stapjes op zon aggility ladder.. goed voor voetenwerk?
- btje rondspringen op autoband . schaduwboksen (evenwicht?)

als je t weet.. roep maar. wordt deze thread misschien een leuke mma training wiki :pimp:

kobeke88
08-06-2010, 09:22
"rondspringen op autoband"

toen mn trainer me dit deed doen zei hij "op je tene staan, niet met platte voeten"
nu, na een tijdje begonnen mn kuiten en dijbenen het wat lastig te krijgen.
en nog wat later werd het er niet makkelijker op.
dus ik denk dat het vooral je bene moet trainen op uithouding. en door het continu verspringen mss ook je benenwerk wat verbeteren? (steeds verspringen op de band zorgt ervoor dat je bene altij even ver open zijn?)

just my 2 cents...

ik zit er wss mijlenver naast :p

Casparvdzouw
08-06-2010, 11:38
klopt, op zo'n autoband rondspringen doen ze in thailand ook allemaal.. voor uithoudingsvermogen in de kuiten/benen.

Gewicht ronddraaien noemen ze Around the Worlds,
met die bal = plyometrics.. wss met een medicine bal
die sprawl met handen op de bal = plyometric en voor conditie(burpee)

Evilman
10-06-2010, 17:13
ok dat is vast een oefening. maar is dit alles? er is vast meer kennis hier...

thrillseekah
11-06-2010, 00:30
zou het eigelijk mogelijk zijn om een wiki te maken voor zoiets? met categorieen enzo voor verschillende soorten oefeningen enzo

Zanshin
11-06-2010, 14:29
- gewicht (bijv schijf) rond je hoofd draaien met 2 handen (core?)
Kan inderdaad als stabiliserende functie dienen voor de core, maar is ook voor de complete schoudergordel bedoeld.

- bal hoog boven je tegen de muur gooien, vangen, herhalen
Het liefst doe je deze oefening in combinatie met een Squat, dit is voor explosiviteit en kan in combintaie met spieruithoudingsvermogen getraind worden. Dit is afhankelijk van de hoeveel tijd of herhalingen waarmee je het doet.
- sprawl met handen op bal (anti takendown) .. dan >> springen in lucht met bal omhoog?
Take-downs defense trainen op een onstabiele ondergrond (dus stabiliserende fucntie) in combinatie met explosiviteit met het omhoog komen

- springen/stapjes op zon aggility ladder.. goed voor voetenwerk?
SAQ training (Speed, Aqillity en Quikness) oftewel: dit zijn loop- en beweegvormen waarmee je je snelheid en coordintaie kunt verbeteren, ook zal je uithoudingsvermogen hiervan verbeteren. Je hebt diverse oefeningen die je kunt doen met een speedladder en wanneer je het goed toepast binnen je trainingen is het een zeer waardevolle aanvulling op je huidige trainingen.

- btje rondspringen op autoband . schaduwboksen (evenwicht?)
Inderdaad voor voeten altijd op de zelfde afstand van elkaar leren houden (voetenwerk), en ook voor uithoudingsvermogen van de kuiten en bovenbenen.

Grtz.

John Doe
04-08-2010, 20:44
Bij ons licht wel een band mara meer van een vrachtauto ?! springen jah maar je benen gaan dan wel ver open staan, bedoelen jullie ook een band van zo`n 80 cm doorsnede ?? of meer fiat 500 auto band ??