PDA

View Full Version : iemand uitleg/tips/ervaring over creditcard aanvragen? help



CannieY
08-06-2010, 17:34
Hallo allemaal
hier wil ik graag een beroep doen op de mensen die verstand en of ervaring hebben van creditkaarten
ik wil heel graag een creditcard aanvragen zodat ik meer op internet kan bestellen en omdat ik volgend jaar een half jaar in HongKong ga wonen en een cc daar van pas kan komen.
Maar ik zie dus door de bomen het bos niet meer... hier is wat ik denk te begrijpen:

de 2 populairste cc zijn mastercard en visa, voor zo een kaart betaal je jaarlijks een bedrag (17,50 resp. 36,- per jaar ofzoiets). Maar eigenlijk moet het niet via hun maar via een bank of andere aanbieder. Betaal je daar dan ook voor de kaard?

voorbeeld: je pakt een visa world card
daarvoor betaal je 36 eypo per jaar
als je geld opneemt dan betaal je daar 4% rente over en over vreemde valuta gaat 2% van omrekenbedrag eraf voor de creditcard
bron: http://www.creditcardvergelijking.nl/visa/visa-world-card/

maar Visa en Mastercard hebben toch geen eigen creditcard, dus dat moet dan via bank of instelling? moet je hun ook nog een premie betalen en rente over je saldo? Dus eigenlijk dubbel op?

Neem me niet kwalijk dat ik het hier ff post maar ik snap er even niks meer van, en ik weet van een aantal dat ze graag via internet shoppen dus als je zou kunnen helpen graag (dikke reps)!!

gr,

joost
08-06-2010, 17:51
Ik heb een creditcard via mijn eigenbank ABN Amro.. het gaat hier om een mastercard en betaal ook ongeveer dat geld per jaar!

Gewoon ff naar je bank gaan en aanvragen.. het is alweer een tijdje geleden maar wat ik me nog kan herrineren is dat ze vragen om een bewijs van vast inkomen etc.

Succes iig

joost
08-06-2010, 17:53
btw je hebt een krediet van een bepaald bedrag wat van te voren is ingesteld! hier betaal je geen rente over.. je krijgt gewoon maandelijks een rekening en wordt automatisch van je bankreknr afgeschreven! pas als je niet genoeg saldo hebt moet je betalen voor het rood staan maar dat is logisch

Slome
08-06-2010, 18:09
joost is right!!!! een soort telefoon abbo... zolang je maar niet over je bel min. heen gaat!! dan ga je betalen, check wel goed de voorwaarden bij je bank!

CannieY
08-06-2010, 19:20
thanx manne, nog een klein vraagje: mag je via je bank wel gewoon kiezen of je visa, mastercard of american express etc. wilt?