PDA

View Full Version : Ik ben net een diesel, ik moet even op gang komen



GerritTonijn
09-06-2010, 23:33
Ik snap die uitspraak niet, hoor hem zo vaak, net weer bij de TK uitslag over cohen, een diesel heeft zijn meeste kracht in het begin van de powerband, in tegenstelling tot benzine....dus wat zie ik over het hoofd?

Leventdepevent
10-06-2010, 10:11
snap er ook geen fuck van hoor

Slome
10-06-2010, 10:13
Job "the Diesel" Cohen.....
als die eenmaal opgang is, is ie niet meer te stoppen; maar t duurt ff voordat ie op gang is...

1odin
10-06-2010, 10:27
Volgens mij is het een verwijzing naar de vroegere diesels. Die waren relatief langzaam, maar gingen wel lang mee en waren zuiniger.

Tony
10-06-2010, 10:44
precies ja...

Tegenwoordig hebben we allemaal turbo diesels.... vroeger (die oude mercedes bijvoorbeeld) hadden 20 seconde nodig om op de 100 te komen... maar eenmaal daar denderden ze vrolijk door over de autobahn.

Kemal
10-06-2010, 14:34
dat zei zn vrouw gisteravond ook..

ondiep
10-06-2010, 14:57
dat zei zn vrouw gisteravond ook..


hehe reps

Leventdepevent
10-06-2010, 15:47
Job "the Diesel" Cohen.....
als die eenmaal opgang is, is ie niet meer te stoppen; maar t duurt ff voordat ie op gang is...

job cohen vind ik meer iemand die op GAS rijdt

Richelieu
10-06-2010, 16:21
Ik snap die uitspraak niet, hoor hem zo vaak, net weer bij de TK uitslag over cohen, een diesel heeft zijn meeste kracht in het begin van de powerband, in tegenstelling tot benzine....dus wat zie ik over het hoofd?

heren heren, denk dat bovenstaande quote meer te maken heeft met het proces van de diesel i.v.m. een benzinemotor welke veel sneller zijn ideale bedrijfstemperatuur bereikt heeft. Doordat die van een diesel veel langer op zich laat wachten advieseerd men dan ook om een diesel langzaam warm te rijden i.p.v. veel toeren te maken. Als beide processen op hun ideale bedrijfstemperatuur zijn gekomen heeft een diesel veel meer koppel, dus kracht.

Kemal
10-06-2010, 16:26
job cohen vind ik meer iemand die op GAS rijdt

wuahaha wat een blindlegger!

GerritTonijn
10-06-2010, 16:31
heren heren, denk dat bovenstaande quote meer te maken heeft met het proces van de diesel i.v.m. een benzinemotor welke veel sneller zijn ideale bedrijfstemperatuur bereikt heeft. Doordat die van een diesel veel langer op zich laat wachten advieseerd men dan ook om een diesel langzaam warm te rijden i.p.v. veel toeren te maken. Als beide processen op hun ideale bedrijfstemperatuur zijn gekomen heeft een diesel veel meer koppel, dus kracht.

dat klinkt wel logisch, maar vergezocht.... :P

Richelieu
10-06-2010, 16:46
dat klinkt wel logisch, maar vergezocht.... :P

Of wil je me soms vertellen dat de indruk van Cohen in het begin van de debatten/campagne liet zien, helemaal geweldig was? ;) Denk dat je het zo moet opvatten.

GerritTonijn
10-06-2010, 17:24
Of wil je me soms vertellen dat de indruk van Cohen in het begin van de debatten/campagne liet zien, helemaal geweldig was? ;) Denk dat je het zo moet opvatten.

mijn vraag was niet over cohen, maar over de uitspraak in het algemeen.

imo is cohen nooit op gang gekomen.