PDA

View Full Version : Halal slachtmachine (NSFW)



Robert
10-06-2010, 19:30
Halal slachtmachine - Skoften.net - Je dagelijkse portie meuk! (http://skoften.net/index/video/halal_slachtmachine)

Ben geen sojaboonvreter of een greenpeace activist maar dit mogen ze van mij verbieden!

Hendy
10-06-2010, 19:33
Damn!! hier kan ik dus echt niet naar kijken!

GerritTonijn
10-06-2010, 20:17
Ook daarom ben ik geen fan van de islam.

Iggy
10-06-2010, 20:37
Dit ziet er natuurlijk veel gruwelijker uit dan op de "normale'' manier maar denk dat het beest ook niet veel te lijden heeft hieronder. Als de slagader onder broken word(doorgesneden) dan verliest het beest toch gelijk het bewustzijn.

Kemal
10-06-2010, 21:07
Damn!! hier kan ik dus echt niet naar kijken!

x2

Bartju
10-06-2010, 21:22
Ben geen sojaboonvreter of een greenpeace activist maar dit mogen ze van mij verbieden!

x2
vreselijk

XanaduNL
10-06-2010, 21:31
Ik vind het ook geen pretje om te zien, maar dat is een westerse slachterij ook echt niet.
Het enige verschil is dat deze dieren doodbloeden, zo snel mogelijk.
Ik weet dat het doodbloeden zelf op in slaap vallen lijkt, maar een doorgesneden keel, geen idee hoeveel pijn dat doet.

Bartju
10-06-2010, 21:44
Ik vind het ook geen pretje om te zien, maar dat is een westerse slachterij ook echt niet.
Het enige verschil is dat deze dieren doodbloeden, zo snel mogelijk.
Ik weet dat het doodbloeden zelf op in slaap vallen lijkt, maar een doorgesneden keel, geen idee hoeveel pijn dat doet.

en stress om je soort genoten 1 voor 1 afgeslacht te zien worden

Effective
10-06-2010, 22:39
Ranzig filmpje..

wrestler_nl
10-06-2010, 22:55
lekker lekker.................





.....................van lassie

Sadix
11-06-2010, 00:40
het ziet er idd echt afschuwelijk uit, maar het is toch 1 van de snelste manieren om dat beest af te maken. Door de slagader door te snijden. Bloed hij leeg in 30 sec, heb het vaak live gezien op vakantie.

In westerse slagerijen is het, het zelfde verhaal of nog erger.

Bagheera
11-06-2010, 06:49
Je kunt geen ommeletje maken zonder een eitje te breken.
Je kunt geen vlees eten zonder het dier te doden.

Wij mensen, zijn door en door slecht, gewoon accepteren....

Iwan
11-06-2010, 08:12
Ben het niet met je eens Iggy. Heb een keer een artikel gelezen over de doodstraf door onthoofding. Bleek dat in enkele gevallen na onthoofding slachtoffers nog steeds reageren op hun naam door hun ogen te openen.
Zolang de zenuwbanen in het ruggemerg intact zijn en er nog wat zuurstofrijk bloed in de hersenen achterblijft is het volgens mij gewoon afschuwelijk lijden.
In mijn ogen is die stroomstoot nog steeds de snelste en meest humane.

Ik zal er overigens mijn biefstukje niet voor laten staan...

Tony
11-06-2010, 08:49
Denk dat ik maar even niet op het filmpje klik..

Leventdepevent
11-06-2010, 08:56
gadver....ranzig... maar om nou meteen te zeggen....hierdoor ben ik geen fan van islam dat slaat natuurlijk nergens op he

biggz
11-06-2010, 09:29
Geloof mij, ik heb tijdje in slachthuis gewerkt.
Daarbij is dit nog wel prima te doen voor die dieren

GerritTonijn
11-06-2010, 09:55
gadver....ranzig... maar om nou meteen te zeggen....hierdoor ben ik geen fan van islam dat slaat natuurlijk nergens op he

hoezo niet, gewoon legale dierenmishandeling, dit soort 'hocuspocus slachtingen' vind ik gewoon achterlijk, = geen fan van islam, geen raar verband lijkt me zo.

cornelus
11-06-2010, 10:09
kut kut kut kut

(sorry voor weinig inhoudelijke deelname aan discussie mijnerzijds, maar dit vind ik echt kut kut kut kut)

ja natuurlijk sluit ik mijn ogen graag voor de waarheid, maar 't is toch niet echt fijn allemaal
ik vind diertjes eigenlijk veel te leuk om zo afgemaakt te zien worden

Iggy
11-06-2010, 10:41
Maar wat denken jullie wat hier gebeurt bij de normale slachterijen. Die beesten zitten eerst jaren in een klein hokje, worden daarna vervoert in een vrachtwagen dat heel veel stres opleverd en worden daarna geslacht. Als je kijkt naar ritueel slachten moeten de beesten eerst een goed leven hebben gehad voordat ze worden geslacht. Daarom als je echt halal vlees koopt ben je ontzettend duur uit. Deze slachterijen zoals in het filmpje verkopen gewoon goedkoop''halal' vlees wat officieel geneens hala vlees is.

cornelus
11-06-2010, 11:01
Iggy je hebt gewoon volkomen gelijk. Dat is inderdaad net zo erg

Irishrover
11-06-2010, 13:22
Islamitische Methode van slachten is beter... wetenschappelijke reden

Er zijn al vele aantijgingen gemaakt dat Islamitisch slachten niet humaan is voor dieren. Alhoewel, Professor Schultz en zijn collega Dr. Hazim van de Hannover Universiteit, Duitsland, hebben bewezen door een experiment waarbij zij gebruik maakten van electroencephalograaf (EEG) en electrocardiogram (ECG) dat *Islamitisch slachten is DE humane methode van slachten* en dat de "captive bolt pistol" (CBP) verdovingsmethode die in het Westen gebruikt wordt, zware pijn veroorzaakt voor het dier. De resultaten van dit onderzoek verrasten velen.



Experimentele Details:
*Verschillende electrodes werden op chirurgische wijze ingeplant op verschillende punten van de schedel van de dieren, zodanig dat ze het oppervlak van de hersenen raakten.
*Daarna konden de dieren gedurende verschillende weken herstellen
*Sommige dieren werden geslacht door een snelle, diepe incisie (insnijding) met een scherp mes in de keel, daarbij zowel de nekader en halsslagaders aan beide zijden als de trachea en de esophagus doorsnijdend. (= Halal methode volgens de Islam)
*Sommige dieren werden geslacht via de Westerse methode met verdoving met een captive bolt pistool.
*Gedurende het experiment werden EEG en ECG van alle dieren gemeten, om de toestand van de hersenen en het hart gedurende het slachten en verdoven te registreren.



Resultaten en Bespreking:


Halal Methode:
- De eerste drie seconden van de tijd van de Islamitische slachtmethode zoals geregistreerd op het EEC, vertoonden geen enkele verandering in de grafiek vergeleken met de toestand voor de slacht aanvatte, wat aanduidt dat het dier geen pijn voelt gedurende en onmiddellijk na de incisie (insnijding).
- De volgende drie seconden, registreerde de EEG een toestand van diepe slaap - onbewustzijn. Dit is te wijten aan grote hoeveelheden bloedverlies van het lichaam.
- Na de hierboven genoemde 6 seconden, registreerde het EEG een nul-niveau, dus helemaal geen gevoel of pijn.
- Wanneer het hersensignaal (EEG) naar een nul-niveau zakte, was het hart nog aan het kloppen, en vertoonde het lichaam hevige stuiptrekkingen (een reflexhandeling van het ruggemerg) waardoor een maximale hoeveelheid bloed uit het lichaam verwijderd werd, wat resulteert in hygienisch vlees voor de consument.


Westerse C.B.P. Verdoving:
- De dieren werden schijnbaar bewusteloos na de verdoving.
- Het EEG toonde hevige pijn onmiddellijk na de verdoving.
- Het hart van het dier dat verdoofd werd door CBP stopte eerder met kloppen dan het hart van dieren die op de Halal mehode werden geslacht, zodat de CBP methode resulteert in de retentie (ophouden) van bloed in het vlees. Dit is onhygiënischer voor de consument.

bron:
The New Nation - Internet Edition (http://nation.ittefaq.com/issues/2007/12/17/news0058.htm)
http://members.tripod.com/maseeh1/advices7/id68.htm

RamonaS
11-06-2010, 13:32
Islamitische Methode van slachten is beter... wetenschappelijke reden

Er zijn al vele aantijgingen gemaakt dat Islamitisch slachten niet humaan is voor dieren. Alhoewel, Professor Schultz en zijn collega Dr. Hazim van de Hannover Universiteit, Duitsland, hebben bewezen door een experiment waarbij zij gebruik maakten van electroencephalograaf (EEG) en electrocardiogram (ECG) dat *Islamitisch slachten is DE humane methode van slachten* en dat de "captive bolt pistol" (CBP) verdovingsmethode die in het Westen gebruikt wordt, zware pijn veroorzaakt voor het dier. De resultaten van dit onderzoek verrasten velen.



Experimentele Details:
*Verschillende electrodes werden op chirurgische wijze ingeplant op verschillende punten van de schedel van de dieren, zodanig dat ze het oppervlak van de hersenen raakten.
*Daarna konden de dieren gedurende verschillende weken herstellen
*Sommige dieren werden geslacht door een snelle, diepe incisie (insnijding) met een scherp mes in de keel, daarbij zowel de nekader en halsslagaders aan beide zijden als de trachea en de esophagus doorsnijdend. (= Halal methode volgens de Islam)
*Sommige dieren werden geslacht via de Westerse methode met verdoving met een captive bolt pistool.
*Gedurende het experiment werden EEG en ECG van alle dieren gemeten, om de toestand van de hersenen en het hart gedurende het slachten en verdoven te registreren.



Resultaten en Bespreking:


Halal Methode:
- De eerste drie seconden van de tijd van de Islamitische slachtmethode zoals geregistreerd op het EEC, vertoonden geen enkele verandering in de grafiek vergeleken met de toestand voor de slacht aanvatte, wat aanduidt dat het dier geen pijn voelt gedurende en onmiddellijk na de incisie (insnijding).
- De volgende drie seconden, registreerde de EEG een toestand van diepe slaap - onbewustzijn. Dit is te wijten aan grote hoeveelheden bloedverlies van het lichaam.
- Na de hierboven genoemde 6 seconden, registreerde het EEG een nul-niveau, dus helemaal geen gevoel of pijn.
- Wanneer het hersensignaal (EEG) naar een nul-niveau zakte, was het hart nog aan het kloppen, en vertoonde het lichaam hevige stuiptrekkingen (een reflexhandeling van het ruggemerg) waardoor een maximale hoeveelheid bloed uit het lichaam verwijderd werd, wat resulteert in hygienisch vlees voor de consument.


Westerse C.B.P. Verdoving:
- De dieren werden schijnbaar bewusteloos na de verdoving.
- Het EEG toonde hevige pijn onmiddellijk na de verdoving.
- Het hart van het dier dat verdoofd werd door CBP stopte eerder met kloppen dan het hart van dieren die op de Halal mehode werden geslacht, zodat de CBP methode resulteert in de retentie (ophouden) van bloed in het vlees. Dit is onhygiënischer voor de consument.

bron:
The New Nation - Internet Edition (http://nation.ittefaq.com/issues/2007/12/17/news0058.htm)
http://members.tripod.com/maseeh1/advices7/id68.htm

Interessant stuk. Als je naar de beelden kijkt van de halal methode zou je niet zeggen dat het "pijnloos" is.

Irishrover
11-06-2010, 13:36
Interessant stuk. Als je naar de beelden kijkt van de halal methode zou je niet zeggen dat het "pijnloos" is.

Klopt, maar als ik zo de beelden zie, houden deze mensen zich totaal niet aan de voorschriften.

& ik kan nergens constateren dat dit moslims zijn die deze dieren slachten.

Iwan
11-06-2010, 14:03
Ik geloof er helemaal niets van dat die keel doorhalen zo pijnloos is. Je ziet in het filmpje zeer duidelijk dat die doren nog helemaal bijzijn terwijl hun keel volledig doogehaald is. Ontkennen de wetenschappers soms ook dat je strot vol met zenuwbanen zit die juist extra veel registeren omdat dit zo'n vitale plaats is?

Irishrover
11-06-2010, 14:09
Eerst wordt het dier bedwelmd en vervolgens met een scherp mes handmatig geslacht. Daardoor ontstaat een sterke daling van de bloeddruk en stopt inderdaad de zuurstoftoevoer naar de hersens. Het dier is meteen bewusteloos zonder dat er noemenswaardige pijn optreedt

Ook moeten luchtpijp, slokdarm en twee halsslagaders tegelijkertijd worden doorgesneden.

Dat filmpje is of van niet - moslims of ze houden zich zwaar niet aan de voorschriften.

Ook is het niet toegestaan om te slachten in het bij zijn van andere dieren.

Iggy
11-06-2010, 14:17
En daarbij moet er bismalla allah akbar worden gezegd voordat ze geslacht worden.

XanaduNL
11-06-2010, 14:38
Dus in principe is dit een radicale slachterij? :P

Irishrover
11-06-2010, 14:43
Dus in principe is dit een radicale slachterij? :P

Dit is een gewone slachting, niets Halal aan, het lijkt erop dat het gewoon niet - moslims zijn.

Mochten het op één van de manier toch moslims zijn, raad ik ze aan om kennis op te gaan doen over het onderwerp: Wijze van Slachting.

Rougemonkey
11-06-2010, 20:17
Best lekker hoor, op een broodje met wat saus.

Vinand
11-06-2010, 20:48
Best lekker hoor, op een broodje met wat saus.

top reactie!!!!

Irishrover
11-06-2010, 22:30
Best lekker hoor, op een broodje met wat saus.

Hahaha.

Heerlijk. Vooral met chilisaus.

cholitzu
12-06-2010, 02:03
Dit is echt niet halal slachtten, lijkt er niet eens op.

Snap het commentaar ook niet echt.

als mensen zich hier nou druk om maken kan ik me wat bij voorstellen.

http://www.youtube.com/watch?v=N082tXCac08&feature=related

cholitzu
12-06-2010, 02:17
http://www.youtube.com/watch?v=AQfwj2M9_xE&feature=related

XanaduNL
12-06-2010, 03:43
KFC hoef ik ook niet meer, gelukkig ging ik al weinig...

PigDog
12-06-2010, 10:58
Weer typisch een gevalletje van hypocrisie.
Overal in de wereld snijden ze dieren de strot door, om hem daarna op te eten.
Het heeft niks met islam te maken, in China doen ze het ook, in de Christelijke gemeentes in Indonesie ook.
In moslimlanden al helemaal, maar in Israel ook. Het doorsnijden van de keel is al sinds mensenheugenis in de hele wereld een aanvaarde en humane manier van dierenleed. Het is alleen hier, waar mensen een koe alleen maar kennen van het stukje vlees op een wit folietje in de supermarkt, dat er aanstoot aan gegeven wordt. Ik ken toevallig een slachter en ik weet wat er allemaal in een slachthuis gebeurd, dus bespaar me deze prietpraat, en eet gewoon je vlees lekker door. Als je het niet wil weten, kun je maar beter de andere kant uit kijken.
Maar het slachten door doodbloeden is een humane manier van slachten. Het is niet zomaar dat polsen doorsnijden bij zelfmoordenaars op nummer 1 staat.

Jeru
12-06-2010, 11:35
Vanavond maar even een vegetarische maaltijdsalade eten :whistling:

ZakKa!
12-06-2010, 11:46
Vreselijk. Dit is dus echt neit halal

leks
12-06-2010, 11:47
Oef ik heb net flink ingeslagen voor op de barbecue, ik kijk wel na het weekeinde :D

The_Rock
12-06-2010, 12:12
Het is zielig .....maar vlees is goed voor je. Je wordt er groot en sterk van ..plus je penis groei neemt toe.