PDA

View Full Version : Canon EOS 550D



dtgerald
19-07-2010, 00:06
Ik wil mijn 400D gaan inruilen voor de 550D.Want ik maak elke zaterdag foto` s bij onze voetbalclub.Ik film af en toe ook weleens wat.Als ik de 550D heb hoef ik niet 2 camera` s meer mee te sjouwen.Want de 550D kan full HD filmen.Iemand ervaring met die camera?

Stefano~
19-07-2010, 00:11
Ik film zelf met de canon 5d maar het is vrij moeilijk om met een spiegelreflexcamera goed te filmen.
Het heeft niet de ideale vorm om beet te houden tijdens het filmen, dus het is niet te doen om van uit de hand steady te filmen dan moet je al snel vanaf statief gaan filmen. er zit geen autofocus op dus je moet ook constant met de hand scherp stellen.

Met een spiegelreflexcamera kan je heel mooi filmen door de scherpte diepte maar het is niet functioneel om even snel iets te filmen

dtgerald
19-07-2010, 00:46
Oke bedankt ik heb altijd een 1 pootstatief bij me.Zal er nog eens over nadenken.

Fr3ddy
19-07-2010, 09:44
De Bushhawk.. zal er ongetwijfeld ook wel voor de 550D zijn: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/37038/bushhawk_220d-cr_opisop.html


Verder heb ik geen idee.. mijn camera is te oud en nog niet uitgerust met al die fancy features :lol:

Heat FC
19-07-2010, 11:15
Ik heb de camera.
Top ding al kom ik wel van een compact camera af.

Ben zelf nog niet heel erg veel met de videofunctie bezig geweest, van de films die ik heb gemaakt is het uit de losse pols filmen in ieder geval geen succes, teveel beweging.
Beeld is haarscherp, geluid is ok, maar beter om er een externe mic op te doen.
Verder is het scherpstellen van de lens niet automatisch, maar je kan er leuke dingen mee doen.

Sportstand is snel, zat eerst te twijfelen tussen deze en de Canon 5D en de 90nogwat van Nikon.
Er zal wel wat verschil in zitten, maar heb echt 100 sites en vergelijkingen bekeken. Maar deze camera kwam er toch gewoon goed uit.

Zolang je geen Basu heet en je niet hoeft te leven van fotos maken, denk ik dat dit voor een semi-pro een prima camera is...laat staan voor mij als gadgetfreak en leek :D

De lens heb ik wel flink in geinvesteerd, dat doet een hoop!

dtgerald
19-07-2010, 13:06
Ik gebruik de automatsche functies bijnan nooit zoals sportstand,automatisch of portret.Voor actie foto` s altijd de TV stand.Ik heb een goeie lens heb ik vorig jaar gekocht.Bedankt voor de tips alvast.