PDA

View Full Version : 15 dingen over hersenen die je misschien niet wist



biggz
20-07-2010, 21:51
http://images.onlinenursingprograms.net.s3.amazonaws.com/brain.jpg

Marchant
20-07-2010, 22:38
jammer dat ik geen engels kan.:blush:

GerritTonijn
20-07-2010, 22:53
Sleep paralysis schijnt relatief vaak voor te komen...

TheSkindo
21-07-2010, 00:48
Die 10% klopt maar je gebruikt nooit meer dan 10% tegelijkertijd

Biiyen
21-07-2010, 21:42
Sleep paralysis schijnt relatief vaak voor te komen...

Ik heb hier regelmatig mee te maken... Heb het nu leren krijgen. Voorwaarde is dat je heel erg moe bent en op de bank gaat liggen, net als je het gevoel krijgt dat je in slaap valt, maak je jezelf wakker. Je ogen kun je open doen maar je kan je dan voor een korte periode niet bewegen. HEt is wel freaky want je hoort een "suizen" in je brein en ziet schimmen en hoort bv de tv of radio die nog aan staat gewoon goed. Na een tijdje "vechten" krijg je ineens weer controle over je lichaam.

De eerste paar keer dat ik het had was ik echt in shock want ik zag mensen boven me staan enzo, dat was echt freaky.

GerritTonijn
21-07-2010, 21:51
stonden die er ook echt?

Biiyen
21-07-2010, 21:59
stonden die er ook echt?

Nee, dat zijn verzinsels van je brein. Maar het lijkt op dat moment vreselijk echt.

GerritTonijn
21-07-2010, 22:04
Nee, dat zijn verzinsels van je brein. Maar het lijkt op dat moment vreselijk echt.

Ik ben 2 weken terug, gewoon 3 dagen achter elkaar, opeens midden in de nacht wakker geschrokken, en zou zweren dat er een huge spin boven me 'zweefde'. Dus ik roep wtf wtf wtf uit bed en licht aan doen, zat niks....maar gewoon 3 nachten achter elkaar....in die paar sec dat je net je ogen open doet zag het er echt uit :P Maar kon dacht ik wel gewoon meteen bewegen enzo...toch vaag , want ik had geen droom ofzo tot die tijd, dat je dan opeens wakker wordt....en dat ziet.

Mickey
22-07-2010, 08:18
Ik heb hier regelmatig mee te maken... Heb het nu leren krijgen. Voorwaarde is dat je heel erg moe bent en op de bank gaat liggen, net als je het gevoel krijgt dat je in slaap valt, maak je jezelf wakker. Je ogen kun je open doen maar je kan je dan voor een korte periode niet bewegen. HEt is wel freaky want je hoort een "suizen" in je brein en ziet schimmen en hoort bv de tv of radio die nog aan staat gewoon goed. Na een tijdje "vechten" krijg je ineens weer controle over je lichaam.

De eerste paar keer dat ik het had was ik echt in shock want ik zag mensen boven me staan enzo, dat was echt freaky.

Dit fenomeen wordt ook vaak aangedragen als een verklaring voor alien abduction verhalen.
Sinds ik Joe Rogan zn youtube over DMT heb gezien ben ik erg gefascineerd door de hersenen.