PDA

View Full Version : ik wil zo'n kleine 10 inch netbook kopen, suggesties?



CannieY
23-07-2010, 21:13
Gebruikt er iemand zo'n 10.1 inch netbookje? Mij lijken die dingen fcking handig om mee te nemen en aangezien ik toch niet van het gamen ben heb ik geen uber processor enz. nodig toch? Ik wil er eigenlijk alleen op internetten, films checken en muziek enz.
Als iemand ze gebruikt, heb je suggesties van welke ik het beste kan nemen enzo?
Ik gebruik nu een laptop Compaq met breed scherm... de koeler flipt em lijkt net op te stijgen, de usb port draadjes zijn van binnen losgeschoten etc.

owja had ik al gezegd dat die dingen niet zo veel meer kosten tegenwoordig? :P
http://igcn-backoffice.shopzonline.nl/webshop/500px/acer0000.jpgbackofficehttp://igcn-backoffice.shopzonline.nl/webshop/500px/acer0000.jpg
wie heeft de pro's & cons en suggesties of ervaring over bepaald model?

Slome
23-07-2010, 21:16
apple

lopez86
23-07-2010, 22:15
Ik zo'n netbook dinges van Samsung.
Heb er geen enkel slecht woord over, en heb m precies om de redenen die jij beschrijft gekocht, ik reis veel met de trein namelijk.

CannieY
23-07-2010, 23:04
Ik zo'n netbook dinges van Samsung.
Heb er geen enkel slecht woord over, en heb m precies om de redenen die jij beschrijft gekocht, ik reis veel met de trein namelijk.

welk model is dat van Samsung? Die met die rode rand zeg maar?

Vinand
23-07-2010, 23:20
SAmsung en Asus bieden beide 2 jaar internationale garantie terwijl andere merken dat niet doen. Daarnaast gaan de samsung netbooks het langst mee op stroom, en Asus staat onder de computer kenners bekend als het nummer 1 kwaliteit merk. Alles is goed zolang je maar geen acer of hp neemt. Ik heb lange tijd als merchandiser gewerkt op laptops (Acer, samsung en Asus). Daarom ben ik hier zeker over, en ken ik de hele laptopmarkt uit me hoofd :P. Kun je me misschien wat meer over je gebruik vertellen (neem je het vaak mee?, doet gewicht er toe?, moet het echt 10 inch zijn? (11 en 12 inch is er ook), is batterijduur belangrijk?, wat voor design/formaat vind je mooi, doe je ook aan photoshop?) dan kan ik je wel een paar leuke modellen aanwijzen. :)

thrillseekah
24-07-2010, 01:15
acer is klote kwaliteit, en als er iets aan is naaien ze je vaak een oor aan. Asus, Dell, en Sony hebben de beste kwaliteit en garantie. Tenzij je geld teveel hebt en een apple pakt zijn die 3 de beste keuze

muay kpn
24-07-2010, 09:40
Heb een Asus, werkt perfect!!

CannieY
24-07-2010, 11:02
SAmsung en Asus bieden beide 2 jaar internationale garantie terwijl andere merken dat niet doen. Daarnaast gaan de samsung netbooks het langst mee op stroom, en Asus staat onder de computer kenners bekend als het nummer 1 kwaliteit merk. Alles is goed zolang je maar geen acer of hp neemt. Ik heb lange tijd als merchandiser gewerkt op laptops (Acer, samsung en Asus). Daarom ben ik hier zeker over, en ken ik de hele laptopmarkt uit me hoofd :P. Kun je me misschien wat meer over je gebruik vertellen (neem je het vaak mee?, doet gewicht er toe?, moet het echt 10 inch zijn? (11 en 12 inch is er ook), is batterijduur belangrijk?, wat voor design/formaat vind je mooi, doe je ook aan photoshop?) dan kan ik je wel een paar leuke modellen aanwijzen. :)

Jooo bedankt voor jullie antwoorden!
voor mij zijn met name van belang dat de laptop stil is (geruisloos - dus niet dat de coolerfan veel geluid maakt) en de batterijduur. Mijn huidige laptop van 15,6 inch neem ik niet zo vaak mee, maar plan dat met de netbook meer te doen. Voor de rest maakt het niet zo veel uit.

edit: Door de reacties hier weet ik iig nu dat ik een asus of samsung ga halen

lopez86
24-07-2010, 13:32
Ik heb deze in het zwart:

http://www.youtube.com/watch?v=3DEZ-ll_RsU

Toentertijd gekocht vanwege de lange batterijduur, en omdat hij wat robuuster is dan de rest.
Die Acertjes en HP'tjes met al hun mooie lakjes en dingetjes zijn naar mijn idee een stuk dunner en veel te breekbaar.
Ook is hij voor wat hij presteert rete goedkoop.
Maar volgens mij zijn er tegenwoordig al nieuwere en betere netbooks op de markt.

XanaduNL
24-07-2010, 14:08
Hier kan je de populairste netbooks zien op Tweakers Pricewatch, dan zit je er bijna nooit naast.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html?#filter:NYy9CsMwEIPfRXModY374wcIdMiUM XQo9g0Gpw5nkxaC3z1nSoZDSJ9OGxJ74j5Q9LBYA30zun84Ji6 SecpOooWDoyF8YM8dsktMw_sHaw5zEIrkCvlxIff0GXbC5S7vW k7pG15SEdSHWIgFb9Dm0WRuAzCnqxTntgylxNRadw


Ik zou denk ik voor de Samsung N150 JA01 gaan.

Vinand
24-07-2010, 20:13
Hier kan je de populairste netbooks zien op Tweakers Pricewatch, dan zit je er bijna nooit naast.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html?#filter:NYy9CsMwEIPfRXModY374wcIdMiUM XQo9g0Gpw5nkxaC3z1nSoZDSJ9OGxJ74j5Q9LBYA30zun84Ji6 SecpOooWDoyF8YM8dsktMw_sHaw5zEIrkCvlxIff0GXbC5S7vW k7pG15SEdSHWIgFb9Dm0WRuAzCnqxTntgylxNRadw


Ik zou denk ik voor de Samsung N150 JA01 gaan.

samsung n150, n140 zijn veilige keuzes. Dat zijn zo een beetje de beste modellen maar deze zijn wel ietsie pietsie duurder dan Asus. Zeker als batterijduur en geluidloos belangrijk zijn.

Joris
24-07-2010, 21:00
Heb ook veel plezier met mijn samsung N20 :)

KayOne
25-07-2010, 02:50
Ipad is the shit, 10 uur lang zonder stroom
lichter en simpeler dan de laptops

Juul
26-07-2010, 13:57
Zelf heb ik ongeveer anderhalve maand geleden een Asus 1201N gekocht. Met 12,1 inch scherm, omdat ik 10 inch uit eerdere ervaring echt te klein vind om lekker op te werken. Kost bij Mycom 450,- en bij de Mediamarkt 470,-

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=sZ0sI6WqjnCHGFta

Ik ben er erg tevreden over. Het apparaat is full HD (Nvidia Ion ipv Intel GMA)) met Led Backlight. Superscherp beeld via HDMI op mijn grote 1 meter brede LCD-TV ook. Dual Core Atom en min. 2 GB RAM (gemakkelijk uit te breiden). Windows 7 Home Premium ipv Starter (meestal op netbooks). Naast HD-content als test ook trouwens Fifa 10 geprobeerd: werkt perfect. Wel vind ik de batterijduur van 4 à 5 uur wat kort, dat is bij andere Atom Netbooks vaak 8 uur. Waarbij wel opgemerkt moet worden dat single-core netbooks meestal/vaak niet vooruit te branden zijn.

En Asus qua robuustheid inderdaad het beste merk volgens o.a. verzekeringsmaatschappijen gevolgd door Toshiba, Sony, Apple, Dell. Koop nooit Acer, HP/Compaq, Lenovo,Packard Bell. Die gaan snel stuk.

Asus en Sony geven op notebooks standaard 2 jaar garantie, wat wel wat zegt over zelfvertrouwen van een producent. Maar netbooks hebben nooit langer garantie dan een jaar tenzij je bijbetaald voor extra garantie.

Juul
26-07-2010, 14:03
Overigens heb ik die Asus bij de Mediamarkt geocht, omdat ze daar ook zilverkleurig in voorraad hadden. Ik vind zilver mooier dan zwart en je hebt minder last van vingerafdrukken dan zwart.

Vinand
26-07-2010, 15:28
Ipad is the shit, 10 uur lang zonder stroom
lichter en simpeler dan de laptops

dit is dus zo een bull shit. Met de ipad kun je geen flikker met wat je met een laptop kunt... usb poorten??? Hoeveel GB schijf had zo een ding nou ook alweer?? Multi tasking??? Flash support?? Kun je er althans iets van windows op installeren??? 10 uur is trouwen nog laag vergeleken met een samsung n140/150. En daarnaast is dat ding ook nog anderhalf to 2 keer zo duur.

lopez86
26-07-2010, 21:09
dit is dus zo een bull shit. Met de ipad kun je geen flikker met wat je met een laptop kunt... usb poorten??? Hoeveel GB schijf had zo een ding nou ook alweer?? Multi tasking??? Flash support?? Kun je er althans iets van windows op installeren??? 10 uur is trouwen nog laag vergeleken met een samsung n140/150. En daarnaast is dat ding ook nog anderhalf to 2 keer zo duur.

plus dat mn netbook al diverse keren op de vloer geflikkerd is en het nogsteeds doet.
doe dat 1x met je ipad en je hebt een ster in je €900 dure touchscreentje zitten.

Vinand
26-07-2010, 23:17
plus dat mn netbook al diverse keren op de vloer geflikkerd is en het nogsteeds doet.
doe dat 1x met je ipad en je hebt een ster in je €900 dure touchscreentje zitten.

ach joh, car glass fixed het wel :P

PigDog
27-07-2010, 22:37
Heb een Samsung NC20, is net iets groter (12,1") en doet alles wat je ervan mag verwachten (typ er nu dit bericht op, ben op reis)
Wel 1 tip: probeer er lichte applicaties op te downen. Zo gebruik ik Opera als browser, en live mail als emailclient.
Vond het met IE8 toch iets te traag worden, maar nou loopt hij als een trein...

Pascal91
30-07-2010, 19:01
Die van Acer zijn prima en goedkoop.
Heb er zelf ook 1, nooit problemen mee gehad.

remco pardoel
03-08-2010, 13:37
apple iPad
batterij gaat ook nog eens tien uur mee...

NTT-FX
03-08-2010, 18:46
Ipad is vooral een gimmick... een hele dure gimmick welteverstaan...

Bij de netbooks is een asus EEE altijd een veilige keuze ; de samsungs zijn inderdaad ook erg sterk ( vooral qua accuduur ) maar houd er wel rekening mee dat de keuze qua plastics net een tikje minder is dan bij asus.

Ook de ideapads van lenovo zijn erg degelijk maar kostbaar...

De meuk van acer , packard hell en medion... niet aan beginnen !

joost
03-08-2010, 20:50
http://img844.imageshack.us/img844/8599/ipadmixfight.jpg (http://img844.imageshack.us/i/ipadmixfight.jpg/)
neem een ipad ;)

remco pardoel
03-08-2010, 20:53
iPad is ultieme netbook
Need to say more

Vraag Roy of Wheelie... Apple is toch een klasse beter

cholitzu
03-08-2010, 21:54
Ipad is geen netbook. Het is een betere I phone, met mijn 10 jaar oude Ibook 12.1 inch kan ik nog 1000 x meer.

Ipad is a fail.

remco pardoel
04-08-2010, 11:57
De consumenten markt denkt er anders over
:)

Apple zegt zelf ook dat het de link is tussen je iMac / iBook / Macbook (pro) en je iPhone of ander toestel

Justinian
04-08-2010, 12:58
Ik zit er ook aan te denken een Ipad aan te schaffen, uiteraard met 3G.

A-team
04-08-2010, 13:01
Dus als Apple dat zegt, dan moeten we maar allemaal aan de ipad!
Ik heb thuis alles van Apple en ik zweer erbij ! (imac,apple tv,time capsule,ipod)
Maar wat moet je met een ipad als je een macbook hebt!
Ik vind het een zwaar beperkt ding! Dat is de iphone trouwens ook.
Neem een android toestel,dan kun je weer lachen!

cholitzu
04-08-2010, 18:19
http://cache.gawker.com/assets/images/comment/4/2010/01/d261d8a30a783f0b72fa64302bde8ff7/original.jpg


Zou toch nog op zijn minst 1a 2 modellen voorbij laten gaan, volgende versie zal iig wat uitgebreider zijn, maar goed dat kunnen ze bij aplle alleen financieren als er een paar honderdduizend van deze opgeblazen I touch zijn verkocht. Daarom zeg ik koop hem aub, ik wacht het eind model wel af.

remco pardoel
05-08-2010, 10:28
Cholitzu = Correct
Ze praten nu al over een camera op de 2e generatie van iPad

PigDog
05-08-2010, 16:34
Ipad is een speeltje, en dan nog een hele dure ook...

PigDog
05-08-2010, 16:36
De consumenten markt denkt er anders over
:)

Apple zegt zelf ook dat het de link is tussen je iMac / iBook / Macbook (pro) en je iPhone of ander toestel

Nou, dat is nieuw......
Bij mij thuis communiceert alles met elkaar, de tv, de Blu-ray, de mediaspeler, de computers en mijn blackberry. En het zijn allemaal verschillende merken. Hoef je bij Apple niet te proberen...

CannieY
06-08-2010, 00:45
kun je trouwens fatsoenlijk videotje kijken op zo'n netbook?
video + audio kwaliteit voldoende?