PDA

View Full Version : Beste bitje voor mma



HARDnickCORE
14-08-2010, 13:47
Mensen ik vroeg me af wat julie het beste bitje voor mma vinden, ik heb er nu een die zowel aan de onder als bovenkant om mijn tanden zitten, met in het midden een gat op te ademen, maar ik heb nogal het idee dat dit ademgat te klein is en mijn ademhaling belemmerd.

Hebben julie dit ook of biedt dit soort bitjes zoveel extra bescherming dathet wel de moeite waard is?

(Ik moet trouwens 2 oktober vechten dus ik moet dan zowieso optimaal kunnen adem halen)

Bartju
14-08-2010, 15:30
ga naar de tandarts zeg ik wil een drie laags gebitsbeschermer hebben voor het vechten.. dan krijg je een enorme klont klei in je mond afdrukkie maken en de week erop istie klaar en een betere bestaat niet

Nopain85
14-08-2010, 15:55
ga naar de tandarts zeg ik wil een drie laags gebitsbeschermer hebben voor het vechten.. dan krijg je een enorme klont klei in je mond afdrukkie maken en de week erop istie klaar en een betere bestaat niet

x2 heb ik ook

Bartju
14-08-2010, 21:46
en dat is eigenlijk echt de beste oplossing!!
vriend van mij die is tand technicus en heel de mik mak en die vertelde mij
dat die boil and bite dingen eigenlijk geen bescherming bieden omdat het niet 100% aansluit
op je gebit. en ten tweede ze gaan heel lang mee en zit zoo lekker

HARDnickCORE
18-08-2010, 19:18
Dat is inderdaad echt een hele goed! Super idee ik ga het gelijk regelen

Bedankt!!

Gilaiir
04-01-2011, 21:53
En hoe duur kost dan dan?

ben nu wel nieuwschierig...

Bartju
04-01-2011, 21:58
ik heb dr geen rekening van gehad.. maar wordt gedeeltelijk vergoed
maar ga na wat een gebits reconstructie kost en weeg dat eens tegen elkaar af

Pansier
04-01-2011, 23:15
En hoe duur kost dan dan?

ben nu wel nieuwschierig...

Zonder verzekering geloof ik rond de 35 euro, maar dan heb je ook een perfecte en aangezien de meeste mensen verzekerd zijn zal het niet veel duurder zijn als een gewoon bitje ;).

HARDnickCORE
05-01-2011, 00:51
35? nou zeg maar gerust 110, ik heb er net 1tje binnen. Doorvoor kan je wel uit veel verschillende kleuren kiezen. en die van mij is volledig vergoed omdat ik jongen ben volgens de tandarts(die naar eigen zeggen nog tegen jan oosterbaan in de ring heeft gestaan)

Pansier
05-01-2011, 19:12
Ok mijn fout ;).

Doorvoor? --> Boer? ;)

HARDnickCORE
05-01-2011, 21:08
volgens mij toch echt gewoon Nederlands? dat verwijst naar die 110 euro, dat leer je nog wel als je in groep acht zit maak je niet druk;)

Gilaiir
06-01-2011, 23:31
haha, 110 euro is wel duur, maar al mijn tandarts dingen worden vergoed omdatk onder de leeftijd zit van 21 (ofzoiets was het) dus zou dit dan ook gratis zijn? zou wel super vet zijn. heb namelijk altijd zeer aan men tanden als ik er een keer hard op word geslagen of als iemand de druk lecht op men gezicht met zijn en haar schouder.

maarja ik heb met kerst een nieuwe keregen "POWRGARD 4•BRACES™ (Non-mouldable Version)" en die is nogal kut want hij glijd uit men mond als ik men mond ook maar beetje open doe... dus die mouthguard is geen aanrader.

HARDnickCORE
07-01-2011, 01:43
´´hij glijd uit men mond als ik men mond ook maar beetje open doe´´

dat zegt de vriendin van pansier ook steeds haha, maar desnoods vraag je het effe na bij je verzekering

Pansier
07-01-2011, 11:41
Mijn trainer zei dat je het gedeeltelijk vergoed kreeg van verzekering, omdat je toch aan je veiligheid ermee denkt.

Mister T.
07-01-2011, 15:11
Mijn trainer zei dat je het gedeeltelijk vergoed kreeg van verzekering, omdat je toch aan je veiligheid ermee denkt.
Ik kreeg helemaal niks van de verzeking, tenzij ik last had van een klapperende kaak dan mocht ik een bitje.
Helaas hoorde ze al aan de telefoon dat dit niet het geval was dus kreeg hem niet verzekerd haha.

T.

Ivo
07-01-2011, 16:22
Ik heb ook zo'n bitje laten maken bij de tandarts en kreeg deze volledig vergoed.
Voordat ik hem liet maken eerst gevraagd of zo'n bitje werd vergoed en toen zei de verzekering nee... dus ik weer naar de tandarts en die zei dat ik moest vragen welke M-codes werden vergoed want daar valt het maken van een bitje onder. Alle M-codes werden bij mij vergoed dus een gratis bitje van 118,-

Dus niet vragen of ze een bitje vergoeden, maar M-codes. Voor de zekerheid wel even navragen bij je tandarts voor de codes ;)

Mister T.
07-01-2011, 16:25
Had gevraagd en opgezocht voor die codes maar was bij mij niet het geval.
T.

Ivo
07-01-2011, 16:26
Tja dan is het wel zuur geld... maar liever dat dan een paar tanden eruit.

Bartju
07-01-2011, 16:39
Ik heb ook zo'n bitje laten maken bij de tandarts en kreeg deze volledig vergoed.
Voordat ik hem liet maken eerst gevraagd of zo'n bitje werd vergoed en toen zei de verzekering nee... dus ik weer naar de tandarts en die zei dat ik moest vragen welke M-codes werden vergoed want daar valt het maken van een bitje onder. Alle M-codes werden bij mij vergoed dus een gratis bitje van 118,-

Dus niet vragen of ze een bitje vergoeden, maar M-codes. Voor de zekerheid wel even navragen bij je tandarts voor de codes ;)

vandaar dat ik dr geen rekening van gekregen heb!!

Pansier
07-01-2011, 17:07
Denk dat het bij elke verzekeringsmaatschappij anders is ;)

Mister T.
07-01-2011, 18:19
Vooral hoe je verzekerd bent.
Heb nu gewoon een bitje gekocht en alles zit er nog in (tot nu toe :D)

T.

Renegadez
24-01-2011, 15:06
Ik heb ook zo'n bitje laten maken bij de tandarts en kreeg deze volledig vergoed.
Voordat ik hem liet maken eerst gevraagd of zo'n bitje werd vergoed en toen zei de verzekering nee... dus ik weer naar de tandarts en die zei dat ik moest vragen welke M-codes werden vergoed want daar valt het maken van een bitje onder. Alle M-codes werden bij mij vergoed dus een gratis bitje van 118,-

Dus niet vragen of ze een bitje vergoeden, maar M-codes. Voor de zekerheid wel even navragen bij je tandarts voor de codes ;)

Bij welke verzekeraar zit je Ivo en welk pakket heb je?

RMND
30-01-2011, 23:13
ik heb gehoord dat shockdocter echt super is, nadeel is dat je zelf moet vormen..
maar ik heb sinds 3 jaar een op maat gemaakt bitje van de tandarts, WERKT SUPER!!!
perfecte pasvorm en praten word er ook niet anders op..