PDA

View Full Version : Hoe spiermassa kweken in combinatie met MMA



HARDnickCORE
08-09-2010, 00:06
Een maatje van mij doet nu twee keer per week mma, hij traint intensief, maar wil graag nog flink groeien.
Het trainen vindt hij leuk, het theoretische gedeelte erachter minder. Daarom heb ik hem aangeboden dit te doen.

De gegevens:
Lengte 188
gewicht 77KG
leeftijd 19
doel spiermassa kweken(hoeft dus geen explosieve mma specifieke kracht te zijn)

De mma trainingen zijn op ma wo en vr en wanneer hij gaat is vrij naar keuze.

Dus nu eindelijk de vraag: WAT IS EEN GOED TRAININGSSCHEMA OM MASSA TE KWEKEN IN DE HIERVOORGENOEMDE OMSTANDIGHEDEN?

alvast bedankt!!

jerul
08-09-2010, 00:16
Een maatje van mij doet nu twee keer per week mma, hij traint intensief, maar wil graag nog flink groeien.
Het trainen vindt hij leuk, het theoretische gedeelte erachter minder. Daarom heb ik hem aangeboden dit te doen.

De gegevens:
Lengte 188
gewicht 77KG
leeftijd 19
doel spiermassa kweken(hoeft dus geen explosieve mma specifieke kracht te zijn)

De mma trainingen zijn op ma wo en vr en wanneer hij gaat is vrij naar keuze.

Dus nu eindelijk de vraag: WAT IS EEN GOED TRAININGSSCHEMA OM MASSA TE KWEKEN IN DE HIERVOORGENOEMDE OMSTANDIGHEDEN?

alvast bedankt!!

Er zijn ontzettend veel trainingsschema's waarmee je massa kan kweken, alleen moet sowieso je voeding in orde zijn omdat je anders uberhaupt niet in staat bent om aan te komen.
Wat ik zou doen:
- Beginnen met 2 dagen KT erbij
- Goed bijhouden in een logje wat voor trainingen hij heeft gedaan en precies wat hij eet.
- Elke week wegen en vetpercentage meten
- Conclusies trekken uit de resultaten (na bijvoorbeeld 3 weken meten)
- Trainingsschema aanpassen naar verlangen.


Ja je kan ook gewoon een standaard programma gaan volgen, maar het lijkt me belangrijk, zeker omdat het in combinatie is met mma, dat je vriend goed luistert naar de behoeften van zijn lichaam. Er is niet EEN manier voor iedereen, hij moet de manier vinden die voor HEM werkt.:)

HARDnickCORE
10-09-2010, 08:21
Bedankt voor je reactie!

2 dagen krachttraining is inderdaad het maximum.
En juist een standaard programmatje is waar ik naar op zoek ben. Van hieruit kunnen we dan verder gaan werken om het af te stellen naar zijn behoeften.
Zo zou ik graag willen weten of de grote spiergroepen 2 keer per week moeten worden getraind of 1 keer.
en daarbij in welke volgorde.

Alvast bedankt!

jerul
10-09-2010, 20:12
Bedankt voor je reactie!

2 dagen krachttraining is inderdaad het maximum.
En juist een standaard programmatje is waar ik naar op zoek ben. Van hieruit kunnen we dan verder gaan werken om het af te stellen naar zijn behoeften.
Zo zou ik graag willen weten of de grote spiergroepen 2 keer per week moeten worden getraind of 1 keer.
en daarbij in welke volgorde.

Alvast bedankt!

Hmm, ik zou gewoon een stel basisoefeningen doen voor alle spiergroepen per dag.

Bijvoorbeeld (ik noem maar wat) een dag: squatten, benchpressen, optrekken, curlen en kuiten. en andere dag: SL deadlift, dippen, rowen, tricep extensions en abs.

kmr
11-09-2010, 17:15
Niet vergeten ook meer te eten.

HARDnickCORE
12-09-2010, 13:17
Oké oké, bedankt!

En hoeveel reps en sets zou die dan moeten doen, het is dus puur voor massa, niet voor het mma.

jerul
14-09-2010, 00:17
Oké oké, bedankt!

En hoeveel reps en sets zou die dan moeten doen, het is dus puur voor massa, niet voor het mma.

eigenlijk is dat voor iedereen anders.. wat optimaal is.
maar ik zou in dit geval dan gaan voor de 3/4 sets van rond de 8 reps.
maar als het puur om massa gaat, zou ik gewoon een bodybuildersschema volgen.

mikeymcd
14-09-2010, 16:27
Het belangrijkste is een eetschema in elkaar te zetten.

Als je maar 2x mma traint kan je nog makkelijk 3 a 4 keer in de week KT erbij doen. Ook daar een schema voor maken en je sets, oefeningen, rustpauzes om de zoveel tijd (4 - 6 weken) aanpassen.

Succes!

HARDnickCORE
16-09-2010, 11:06
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij herhalen julie gewoon wat ik zelf zeg, alleen in andere woorden.

mikeymcd
16-09-2010, 13:18
Ten eerste zeg jij maximaal 2x in de week KT, dat vind ik niet.

Ten tweede moet je niet schema's verwachten. Je kan namelijk het best zelf een schema maken en dan vragen waar je hem op kan verbeteren. Kijk eens op dutchbodybuildforum daar staat genoeg informatie om een goed schema te maken (zowel voor de training als voor het eten)

HARDnickCORE
16-09-2010, 18:20
Heel goed dat jij dat vind, er is alleen gewoon niet meer tijd...

jerul
17-09-2010, 11:24
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij herhalen julie gewoon wat ik zelf zeg, alleen in andere woorden.

volgens mij niet,, uit jou eerste post was voor mij nog niet duidelijk dat jou prioriteit lag bij massa gainen.
vandaar dat ik een andere approach voorstelde dan toen dat wel duidelijk werd.

HARDnickCORE
17-09-2010, 12:06
beter lezen he(A), ik schreef letterlijk dit,

doel spiermassa kweken(hoeft dus geen explosieve mma specifieke kracht te zijn)

mikeymcd
17-09-2010, 14:14
Heel goed dat jij dat vind, er is alleen gewoon niet meer tijd...

Weet niet wat je daarmee bedoeld, maar gewoon beginnen met trainen gaat je iig veel tijd kosten (in groeien vergeleken met goede schema's). Probeer eens niet zo bijdehand te reageren, want als je er een beetje energie in steekt heb je zo een goed trainingsschema en eetschema in elkaar.

HARDnickCORE
17-09-2010, 15:52
Anders geef je of gewoon antwoord op mijn vraag, of je reageerd gewoon niet als je alleen maar te zeggen hebt dat je het antwoord op mijn vraag niet hebt.

jerul
17-09-2010, 15:58
beter lezen he(A), ik schreef letterlijk dit,

doel spiermassa kweken(hoeft dus geen explosieve mma specifieke kracht te zijn)



idd daar heb ik dus omheen gelezen denk ik
alleen snap ik niet hoe je erbij komt dat ik herhaal wat jij zelf zei

Bartju
17-09-2010, 16:09
t gaat weer nergens heen

Bromios
17-09-2010, 17:38
Even terug on topic:
Als je echt massa wilt kweken moet je volgens mij het aantal mma trainingen terugbrengen en 3 a 4 x per week krachttraining gaan doen.

Dit omdat je bij mma training de spieren echt uitput gedurende langere tijd, en je bij body-building je korte spiervezels wilt activeren. De meeste mma'ers die massa bijkweken doen dat tijdens een blessureperiode of tijdens het herstel na een wedstrijd.

jerul
18-09-2010, 19:25
wil wel ff toevoegen dat dat volledig afhankelijk is van persoonlijke factoren, ik denk trouwens dat hij helemaal geen trainingen terug hoeft te brengen.