PDA

View Full Version : Amerikaanse Kerk is van Plan om Korans te verbranden



wrestler_nl
09-09-2010, 00:22
AMSTERDAM – Een Amerikaanse kerk is van plan een ‘Internationale Verbrand een Koran Dag’ te houden, precies negen jaar na de aanslagen in New York op 11 september 2001.



Dit melden diverse Amerikaanse media.
De christelijke kerk in Florida heeft een bord met de tekst ‘Islam is van de Duivel’ in de voortuin staan. Hier kreeg de kerk veel woedende reacties over.



De pastor, Terry Jones, heeft nu opgeroepen massaal de Koran, het heilige boek van de islam, te verbranden. Hij beweert dat de Bijbelse teksten hem hiertoe gebieden.

Feestdag

De datum waarop de verbranding gepland staat is naast de herdenkingsdag voor de aanslagen voor de islam ook een heilige dag. Dit jaar vindt rond 11 september het islamitische Suikerfeest ter afsluiting van de Ramadan plaats.


Jones zegt dat het niet gaat om haat, maar om de waarheid van het christendom, en om moslims bekeren. “We houden van de moslims en hopen dat ze tot de ware verlossing komen. We vallen de islam aan, het geloof, en de islamitische wet, de sharia.”


'Verbrand Koran op 11 september' | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2300762/verbrand-koran-11-september.html)


...


Wat vindt Mixfight hiervan? Heeft hij het recht om dat te doen omdat het een vrije land is of is dit dom van deze pastoor vooral in deze (moslim) spannende dagen?



Ik vind het echt schandalig van deze kerk en ik denk dat hij gewoon om problemen vraagt & dan kan je lullen over vrijheid en wat dan ook maar vrijheid heeft ook een grens.

Gokhan
09-09-2010, 02:13
beetje ziek.. de kerk telt 50 leden..als het al geen loge is....

sowieso zijn veel verhalen uit de zuivere bijbel(oude testament) gelijk aan de koran..
dus weet de pastoor niet eens waar hij over praat..
het vaticaan en zelfs Geert Wilders zijn er tegen..


Dit is wel weer om een reactie uit te lokken
net als dat ze op ground zero een islamtisch centrum willen bouwen en daarnaast een gaybar:confused:
dit is echt geen toeval:fp:


ben benieuwd hoe de mensen hier op gaan reageren

Joris
09-09-2010, 03:11
ze hebben het recht volgens mij wel, weet ik veel hoe dat juridisch zit. Zij doen in ieder geval beroep op hun 1st amendmend, las ik vanmiddag zoiets in de krant. Het zijn waarschijnlijk honderd gekken en bbq/boekverbranding, van die types met een heel laag voorhoofd. Jammer dat er eigenlijk zoveel aandacht aanbesteed wordt. Geeft 'de tegenpartij (de mongolen aan de andere kant vd wereld die poef doen)' ook alleen maar meer animo voor propaganda fotovideomateriaal. In dit soort zaken zijn geen winnaars.

weltrusten

blackadder
09-09-2010, 05:27
Ze hebben het recht. Anders had iemand het hun nu al verboden. Ze hebben het tenslotte vroeg genoeg, vorige maand geloof ik, al aangekondigd.

Mister T.
09-09-2010, 06:53
Het recht hebben ze volgens mij, maar dan heb je het ook gezegd.
Puur om reactie uit te lokken...

Leventdepevent
09-09-2010, 07:47
dat ze eerst dat gefriemel aan kleine kinderen maar eens aanpakken, spullen verbranden kan altijd nog hehe ;)

Jeru
09-09-2010, 07:58
Ik wist dat het slecht ging met de kerk, maar dat ze nu zelfs geen hout meer hebben om hun open haard te stoken? ;)

ArjanV
09-09-2010, 08:47
Voorop gesteld ik ben tegen zo'n verbranding....maar alle commotie er om heen geeft toch wel te denken! De halve wereld in rep en roer omdat er een of andere dorpsidioot een paar boekjes (meer is het voor mij ook niet net zoals bv een bijbel) wil verbranden. De man krijgt meer doodsbedreigingen dan wie dan ook (geeft toch ook te denken) en hoewel ik dus tegen die verbranding ben vindt ik het wel van karakter tonen wanneer deze mafkees daar gewoon mee doorgaat...dat dan weer wel....niet terugkrabbelen voor bedreigingen,niet wijken voor terreur!

Sjaak
09-09-2010, 09:05
Ben het helemaal met Arjan eens.

Vind het ook een ziek idee om boeken van een ander te verbranden om daarmee een andere groep te kwetsen.

Maar vind het nog veel ziekerrrrrrrrr dat de "andere groep" dreigd met Amerikanen te doden overal in de wereld om deze boekverbranding. Wat kan 99, 99 % van de Amerikanen er aan doen ? Helemaal niks toch, een ander doet dit toch !

Kom op zeg, het is maar een boek, stel dat mijn "buitenlandse" buurman een bijbel verbrand denk je dan de Nederlanders alle buitenlanders gaan vermoorden. Het enige wat hij er mee zal bereiken is dat er geklaagd wordt over rook en stank.

Sommige zijn helemaal de weg kwijt op deze wereld !!!!!!!! Pleur op met al die zieke geesten die van een geloof een sekte maken.

Facade
09-09-2010, 09:16
dat ze eerst dat gefriemel aan kleine kinderen maar eens aanpakken, spullen verbranden kan altijd nog hehe ;)

hahaha n1

Het wordt allemaal wel wat opgeblazen inderdaad. De man is duidelijk gestoord, hij liet zich ook filmen terwijl die ergens mee bezig was met een pistool op zijn bureau. Een beetje ongebruikelijk voor een pastoor lijkt me.

Biiyen
09-09-2010, 09:40
Ik vind de poll vraag bijzonder slecht geformuleerd.... Het recht hebben ze zeker, je mag zeer zeker een boek verbranden als je dat wilt.
Is het een goed idee? Nee, het is een waardeloos idee! Het is het meest infantiele idee ooit.

Nickuraba
09-09-2010, 11:26
Ben het helemaal met Arjan eens.

Vind het ook een ziek idee om boeken van een ander te verbranden om daarmee een andere groep te kwetsen.

Maar vind het nog veel ziekerrrrrrrrr dat de "andere groep" dreigd met Amerikanen te doden overal in de wereld om deze boekverbranding. Wat kan 99, 99 % van de Amerikanen er aan doen ? Helemaal niks toch, een ander doet dit toch !

Kom op zeg, het is maar een boek, stel dat mijn "buitenlandse" buurman een bijbel verbrand denk je dan de Nederlanders alle buitenlanders gaan vermoorden. Het enige wat hij er mee zal bereiken is dat er geklaagd wordt over rook en stank.

Sommige zijn helemaal de weg kwijt op deze wereld !!!!!!!! Pleur op met al die zieke geesten die van een geloof een sekte maken.

Ook mee eens. Wat ik overigens ook erg krom vind, als iemand hun koran in de hens wil zetten, zal er waarschijnlijk veel ophef zijn en een hoop protesten. Maar als iets namens hun boekje gedaan wordt, wat zoveel mensen treft, dan krijg je geen openbare protestacties (9-11)... Iets van je mag een mede moslim in het openbaar niet aanvallen geloof ik...?

iconian
09-09-2010, 11:31
hindu's verbranden al jaren koran, kraait geen haan naar. Amerika heb je zoveel verschillende gedachten binnen kerken dat je altijd wel een gek hebt die zoiets doet.

http://www.hyscience.com/photos/koran_burning.jpg

gelijk weer een hoop media aandacht, kwam zelfs op 8 uur journaal

wrestler_nl
09-09-2010, 12:23
Ik vind de poll vraag bijzonder slecht geformuleerd.... Het recht hebben ze zeker, je mag zeer zeker een boek verbranden als je dat wilt.
Is het een goed idee? Nee, het is een waardeloos idee! Het is het meest infantiele idee ooit.


Ik vind dat ze het recht niet hebben (vooral in deze tijden). Natuurlijk mogen ze zomaar een boek verbranden maar als ze de koran verbranden dan speel je natuurlijk met vuur met al die gekke moslim extremisten & dan speel je ook met het leven van andere mensen, denk aan aanslagen etc.
De poll vraag klinkt een beetje raar maar ''it is what it is' :-) lol!

wrestler_nl
09-09-2010, 12:45
Ook Palin tegen koranverbranding



Nadat eerder de Democraten zich openlijk hadden uitgesproken tegen de koranverbranding op 11 september, heeft nu ook de Republikeinse Sarah Palin de plannen van de protestantse predikant Terry Jones veroordeeld.
Palin, die ooit nog in de race voor het vice-presidentschap stapte en nu de conservatieve Tea Party-beweging aanvoert, heeft het over een "hardvochtige en onnodige provocatie".
De voormalige gouverneur van deelstaat Alaska, die zich mogelijk presidentskandidaat zal tonen in 2012, meldt op Facebook dat het verbanden van de heilige boeken in strijd is met de Amerikaanse idealen.
Ze hoopt alvast dat Jones alsnog van zijn plannen afziet en de organisatie van de 'Internationale Verbrand een Koran-dag' stopzet.





Ook Palin tegen koranverbranding - Gva.be
(http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid970814/ook-palin-tegen-koranverbranding.aspx)

Marchant
09-09-2010, 13:32
De media creeert zo lekker weer een mooie rel,
Denk dat 99% wel in de gaten heeft dat dit een mongool betreft, het jammere is alleen dat er nog veel meer mongolen zijn die deze man serieus willen nemen.
Ik bedoel dit is een niets zegende man vanuit een niet zeggend dorp/stadje in Florida.
Misschien heeft deze man zoals Gokhan al aangaf 50 leden , dan hadden er misschien hooguit 30 man gekomen op 11 sept en waren er wat boeken verbrand en niemand (buiten dat dorp) had er wat van geweten en op 12 sept had iedereen weer met zijn normale leven verder gegaan.
Wat ik wel hypocriet vindt is dat nu het om de Koran gaat zon ophef over is terwijl het al bijna standaard is als je een Arabische (moslim) demonstratie op tv of krant ziet/leest er wel altijd vlagen van landen in de brand mogen worden gestoken,ook dit kan gevoelig leggen bij mensen.

Marchant
09-09-2010, 13:49
Is het geen HOAX voor een film???

" Bassie en Adriaan en de gestolen Koran."
Ik vindt die kerel zo op de baron lijken.

http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/mafkees.jpg

citrusfruit
09-09-2010, 14:16
Ik hoop toch dat de Moslims wereldwijd zich niet op laten naaien door één zo'n oude gek.

Leventdepevent
09-09-2010, 15:52
Is het geen HOAX voor een film???

" Bassie en Adriaan en de gestolen Koran."
Ik vindt die kerel zo op de baron lijken.

http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/mafkees.jpg

ome ali heeft de kuran al vast zie ik muahaha

-=AL CAPONE=-
09-09-2010, 16:24
Ik zie het probleem echt niet het is een boek van papier van een drukkerij die er 10000 bij wijze van per dag drukt! De enige die wat mij betreft mogen klagen zijn de groenlinksers (en andere bomenliefhebbers) want dit is zonde voor de bomen die zijn gekapt! Dit denk ik overigens ook over de Thora, Playboy, Bijbel, Mein Kampf en Harry Potter boeken waarom kappen mensen nou niet gewoon met het heilig maken van een door mensen geproduceerd product.

Kemal
09-09-2010, 16:36
dat ze eerst dat gefriemel aan kleine kinderen maar eens aanpakken, spullen verbranden kan altijd nog hehe ;)

muahaha x2

wrestler_nl
09-09-2010, 17:12
dat ze eerst dat gefriemel aan kleine kinderen maar eens aanpakken, spullen verbranden kan altijd nog hehe ;)


http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2007/05/iloled-pam.jpg

Kerberos
09-09-2010, 21:15
Burn MF burn...

Joris
09-09-2010, 22:24
Burn MF burn...


nvm

ARMENIA
10-09-2010, 00:22
beetje ziek.. de kerk telt 50 leden..als het al geen loge is....

sowieso zijn veel verhalen uit de zuivere bijbel(oude testament) gelijk aan de koran..
dus weet de pastoor niet eens waar hij over praat..
het vaticaan en zelfs Geert Wilders zijn er tegen..


Dit is wel weer om een reactie uit te lokken
net als dat ze op ground zero een islamtisch centrum willen bouwen en daarnaast een gaybar:confused:
dit is echt geen toeval:fp:


ben benieuwd hoe de mensen hier op gaan reageren

En wat is een "zuivere bijbel" dan?

ARMENIA
10-09-2010, 00:27
ik vind het ook een slecht idee.. wat bereik je ermee om een koran te verbranden? + als ze zulke goede christenen waren dan zouden ze moeten weten dat er nergens in de bijbel staat om de koran te verbranden. er staat juist in dat je iedereen moet liefhebben en respecteren.. de mensen die de koran verbranden doen eigenlijk dingen wat verboden is in de bijbel en dan doen ze het ook nog eens uit de naam van de Christelijkheid.. idioten zijn het ook

Stephan
10-09-2010, 09:09
En dan iets anders het verbranden keer op keer van de Amerikaanse vlag dat is wel heel normaal, los van het feit dat ik het allemaal eencellige ameubes vind denk ik dat het gewoon heen en weer getreiter is. Hou je eens met belangrijkere zaken bezig

Sadix
10-09-2010, 14:39
ik als moslims zeg echt, doe je ding. doe wat je niet laten kan. als de Koran verbranden hem goed doet, laat hem lekker ze gang gaan.

Echt dikke schijt aan dit soort mensen.

Als hij te achterlijk is om andere in hun waarden te laten, dan ben ik wel zo slim om hem in zijn waarde te laten.

Sjaak
10-09-2010, 15:57
ik als moslims zeg echt, doe je ding. doe wat je niet laten kan. als de Koran verbranden hem goed doet, laat hem lekker ze gang gaan.

Echt dikke schijt aan dit soort mensen.

Als hij te achterlijk is om andere in hun waarden te laten, dan ben ik wel zo slim om hem in zijn waarde te laten.

Dat vind ik nu een klasse reactie Sadix

Maak je niet zo druk om een paar een-cellige randdebielen die te weinig aandacht hebben gekregen tijdens hun jeugd, en ga er helemaal geen onschuldige mensen voor vermoorden. Hoe kwetsend het ook is, probeer deze aandachtstrekkers te negeren, want ze sporen niet.

Ga je hier wel op reageren en ook nog eens zeer extreem dan ben je van hetzelfde kaliber of zelfs nog erger want een boekverbranding van welk boek dan ook kan nooit een reden zijn voor het vermoorden van onschuldige mensen.

Marchant
10-09-2010, 21:15
ik als moslims zeg echt, doe je ding. doe wat je niet laten kan. als de Koran verbranden hem goed doet, laat hem lekker ze gang gaan.

Echt dikke schijt aan dit soort mensen.

Als hij te achterlijk is om andere in hun waarden te laten, dan ben ik wel zo slim om hem in zijn waarde te laten.

Respect ouwe!!!

Kemal
11-09-2010, 09:41
ik als moslims zeg echt, doe je ding. doe wat je niet laten kan. als de Koran verbranden hem goed doet, laat hem lekker ze gang gaan.

Echt dikke schijt aan dit soort mensen.

Als hij te achterlijk is om andere in hun waarden te laten, dan ben ik wel zo slim om hem in zijn waarde te laten.

:osu:

ARMENIA
11-09-2010, 10:37
Sadik,

Over het algemeen zijn Koerden geen fanatieke moslims, kan jij dit beamen?

mocro9
11-09-2010, 10:44
Sadik,

Over het algemeen zijn Koerden geen fanatieke moslims, kan jij dit beamen?

over 1 kam scheren ....

CannieY
11-09-2010, 11:00
http://img25.imageshack.us/img25/4807/1284194358407.jpg

CannieY
11-09-2010, 11:00
Sadik,

Over het algemeen zijn Koerden geen fanatieke moslims, kan jij dit beamen?

gemixt, je hebt koerden die zwaar fundamenteel moslim zijn en je hebt er die juist heel getemperd zijn.

Gokhan
11-09-2010, 12:09
En wat is een "zuivere bijbel" dan?

Zuivere bijbel is in mijn ogen en vele moslims de oude testament, onaangepaste versie van de bijbel omdat er heel veel verschillende versies zijn uitgebracht met verschillende teksten.. dat is een van de redenen waarom je de koran ook het beste in het arabisch kan lezen ook al ben je turks nederlands of engels..er is maar 1 versie van de koran en die is nooit aangepast..

ik zou een bijbel of een thora nooit op de grond leggen uit respect..

dit is gewoon weer een manier van aandacht en onrust creeeren..
ze trekken de lijn van 9 jaar geleden lekker door en de meeste mensen trappen er in

Gokhan
11-09-2010, 12:15
ik vind het gewoon jammer dat de link weer wordt gelegd door de media

islam ---> hoofddoek ---> terrorisme/geweld/agressie


hier baal ik van...

zoals hier in het filmpje


http://www.youtube.com/watch?v=Al-1n_AAoQs

Wiebe
11-09-2010, 15:07
Nou een hoop drukte om niks het hele vehaal gaat niet door, maar ik snap ook niet wat die gasten er nou mee wilden bereiken.

Verder kan je gewoon op youtube kijken daar staan genoeg filpjes over koranverbrandingen en dat gasten hun wapen legen op zo'n exemplaar.

Voor mij persoonlijk is elke religie een zinloos tijdverdrijf dus ik begrijp de hele heisa niet zo.

Voor de poll ja die gasten hebben het recht om die geschriften te verbranden.

grtz
Wiebe

kmr
11-09-2010, 17:37
Dit is wel weer om een reactie uit te lokken
net als dat ze op ground zero een islamtisch centrum willen bouwen en daarnaast een gaybar:confused:
dit is echt geen toeval:fp:

Als een islamitisch centrum gebouwd wordt op een plek waar mensen het centrum niet willen hebben, dan zijn moslims beledigd. Als een gaybar gebouwd wordt waar moslims de bar niet willen hebben, dan is er kennelijk sprake van provocatie......

Dus ja, als de moslims zélf 'getroffen' worden door 'onrecht' , dan is het kennelijk wel erg...

Gokhan
11-09-2010, 17:46
Als een islamitisch centrum gebouwd wordt op een plek waar mensen het centrum niet willen hebben, dan zijn moslims beledigd. Als een gaybar gebouwd wordt waar moslims de bar niet willen hebben, dan is er kennelijk sprake van provocatie......

Dus ja, als de moslims zélf 'getroffen' worden door 'onrecht' , dan is het kennelijk wel erg...

oke vriend dankjewel voor je uitleg ;)

kmr
11-09-2010, 17:57
oke vriend dankjewel voor je uitleg ;)

Nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Waarom is het erg als er een gaybar komt naast een islamitisch centrum?

Gokhan
11-09-2010, 20:33
nee wou er eigenlijk niet echt verder op in gaan..
maar je hoeft echt geen woorden in mijn mond leggen?
kan best voor mijzelf praten..

Ik heb dit niet gezegd..tenzij jij het verkeerd leest?

Ik vond het geen toeval dat er een gaybar komt naast een islamitisch centrum..
net als dat het geen toeval is dat er een islamitisch centrum komt op groundzero..

je moet verder kijken dan je neus lang is en niet alles geloven wat er in de krant/nieuws/radio wordt gezegd

maar zoals ik al zei "ik heb respect voor iedereen en elk geloof ook voor mensen die geen geloof hebben"...

alleen vind het zo jammer dat mensen elkaar niet in de waarde laten..

Sadix
11-09-2010, 20:48
nee wou er eigenlijk niet echt verder op in gaan..
maar je hoeft echt geen woorden in mijn mond leggen?
kan best voor mijzelf praten..

Ik heb dit niet gezegd..tenzij jij het verkeerd leest?

Ik vond het geen toeval dat er een gaybar komt naast een islamitisch centrum..
net als dat het geen toeval is dat er een islamitisch centrum komt op groundzero..

je moet verder kijken dan je neus lang is en niet alles geloven wat er in de krant/nieuws/radio wordt gezegd

maar zoals ik al zei "ik heb respect voor iedereen en elk geloof ook voor mensen die geen geloof hebben"...

alleen vind het zo jammer dat mensen elkaar niet in de waarde laten..

helemaal mee eens bro.

Sadix
11-09-2010, 20:50
Sadik,

Over het algemeen zijn Koerden geen fanatieke moslims, kan jij dit beamen?

Eerlijk gezegd, zijn het idd niet echt fanatieke moslims helaas.

Ik kom zelf wel uit een gelovige familie, mijn ouders hebben beide een bedevaart naar mekka gedaan etc.

Maar koerden zijn voor 80% moslim ongeveermaar ik denk dat 20-25% echt praktiserend is.

Het scheelt ook vaak per regio of gebied waar ze vandaan komen.

kmr
11-09-2010, 20:52
nee wou er eigenlijk niet echt verder op in gaan..
maar je hoeft echt geen woorden in mijn mond leggen?
kan best voor mijzelf praten..

Ik heb dit niet gezegd..tenzij jij het verkeerd leest?

Ik vond het geen toeval dat er een gaybar komt naast een islamitisch centrum..
net als dat het geen toeval is dat er een islamitisch centrum komt op groundzero..



Een gaybar naast het centrum is volgens jou om een reactie uit te lokken, dat suggereert dat je het een negatieve handeling vindt.

Gokhan
11-09-2010, 21:31
Een gaybar naast het centrum is volgens jou om een reactie uit te lokken, dat suggereert dat je het een negatieve handeling vindt.

dit is toch vragen om problemen?(het is geen geheim dat moslim en homo's niet met elkaar kunnen opschieten)
dus dit leid weer tot discussie...

en dat is precies wat ze willen..

Facade
11-09-2010, 22:24
Dus wat je bedoelt, gohkan, is dat er een gaybar geplaatst wordt bij een moskee om moslims te provoceren en anderzijds dat er een islamitisch centrum geplaatst wordt om de westerse wereld te provoceren? Ik kan je niet goed begrijpen natuurlijk, maar dat lijkt me wel op het paranoïde af hoor.
Het lijkt me toch niet dat er achter al deze dingen weer organisaties zitten met een soort van plan om de samenleving te polariseren.

kmr
11-09-2010, 22:31
dit is toch vragen om problemen?(het is geen geheim dat moslim en homo's niet met elkaar kunnen opschieten)
dus dit leid weer tot discussie...

en dat is precies wat ze willen..

Het is ook geen geheim dat men niet wil dat er een islamitisch centrum/moskee komt daar in de burut van ground zero, moet de bouw van dat centrum dan ook afgeblazen worden?

Gokhan
11-09-2010, 22:34
Dus wat je bedoelt, gökhan, is dat er een gaybar geplaatst wordt bij een moskee om moslims te provoceren en anderzijds dat er een islamitisch centrum geplaatst wordt om de westerse wereld te provoceren? Ik kan je niet goed begrijpen natuurlijk, maar dat lijkt me wel op het paranoïde af hoor.
Het lijkt me toch niet dat er achter al deze dingen weer organisaties zitten met een soort van plan om de samenleving te polariseren.

dan hebben wij daar een andere mening over..

call me pranoïde.. maar zo denk ik erover..
net zoals ik denk dat er achter 11 september meer achter zit...


maar nu gaan we echt helemaaal offtopic haha is denk niet de bedoeling..

Gokhan
11-09-2010, 23:21
ik had beetje een lang antwoord maar ik merkte dat ik te veel afdwaalde..

antwoord op je vraag:
Het hoeft niet voor mij..


ben zelf ook niet in de positie om dit te bepalen..

ARMENIA
12-09-2010, 02:16
Het oude testament is de Thora. In het nieuwe testament wordt juist aangegeven hoe Christenen moeten leven.

Wanneer je het Oude en het Nieuwe Testament samenvoegt, dan pas heb je een bijbel. Indien een persoon alleen refereert naar het Oude testament, dan verwijst hij of zij in principe alleen naar de Thora. Je kan dus niet zeggen dat het oude testament de zuivere bijbel is. Want zonder het Nieuwe Testament is er geen Bijbel.

Ik neem aan dat je de Bijbel nooit hebt gelezen, neem je ook niets kwalijk dan. In principe komt het hierop neer.

In het oude testament wordt geschreven dat er een koning zal opstaan. Dan wordt er in het Oude Testament vaak gerefereerd naar de toekomst in de zin van: Hij zal dit en dat doen, als deze gebeurtenissen achterelkaar volgen betekent het dat Jezus, de verlosser op Aarde is gekomen. Dus eigenlijk is het Oude Testament alleen een soort van voorbode over wie de zoon van God zal zijn.

Toen Jezus op aarde kwam hebben alle gebeurtenissen plaatsgevonden die in het Oude Testament voorspeld waren, omdat wij dus in Jezus geloven en geloven dat hij Degene is die is gezonden noemen wij ons Christenen. (als je alleen uitgaat van de zuivere bijbel hoe jij dat noemt, dan zouden wij ons geen christenen kunnen noemen) De joden geloven niet dat Jezus degene is waar in het Oude Testament vaak naar is vermeld dus erkennen ze Hem niet.

En pas in het Nieuwe Testament staat precies hoe Christenen moeten leven, Het Nieuwe Testament is dus eigenlijk het belangrijkste deel van de bijbel, dat is namelijk echt bedoeld voor de Christenen. Dus Christenen zeggen dat Jezus door God is gezonden omdat in het Oude Testament stond dat er bepaalde gebeurtenissen zouden plaatsvinden.

Om nu terug te komen op me punt. Je kan om de bovenstaande reden niet zeggen dat het Oude Testament de zuivere bijbel is. Als je alleen in het Oude Testament aanhangt dan hang je in principe het Jodendom aan. Het nieuwe testament is juist bedoeld voor de Christenen.




Zuivere bijbel is in mijn ogen en vele moslims de oude testament, onaangepaste versie van de bijbel omdat er heel veel verschillende versies zijn uitgebracht met verschillende teksten.. dat is een van de redenen waarom je de koran ook het beste in het arabisch kan lezen ook al ben je turks nederlands of engels..er is maar 1 versie van de koran en die is nooit aangepast..

ik zou een bijbel of een thora nooit op de grond leggen uit respect..

dit is gewoon weer een manier van aandacht en onrust creeeren..
ze trekken de lijn van 9 jaar geleden lekker door en de meeste mensen trappen er in

ARMENIA
12-09-2010, 02:18
over 1 kam scheren ....


Hoezo dan? Het is toch een vraag. Sommige volkeren zijn moslim maar niet heel erg praktiseren. Ik vroeg hem alleen of dit ook het geval bij Koerden is. Koe ik Koerden ken, zijn ze helemaal niet strenge moslims.

ARMENIA
12-09-2010, 02:35
Ag jonge.. de werkelijke machthebbers zien ons mensen als simpele zielen. Alle plannen zijn allang al gemaakt, door middel van de media en allerlei andere technieken zorgen ze voor oorlog en verderf om er zelf beter van te worden. Het draait uiteindelijk om je machtspositie te verbeteren en geld te verdienen. Religie en andere belangrijke waarden voor de normale en simpele man zijn gereedschappen om beide groepen te provoceren.

Daar komen wij dus tevoorschijn in het plaatje, wij zijn de ezels die voor eigenlijk niks elkaar de kop afsnijden terwijl de planners van alles wat om ons heen gebeurt op globaal niveau ons aanzien en ons waarschijnlijk uitlachen. nu ik je dit zeg, hebben ze alweer allemaal nieuwe plannen om ervoor te zorgen dat er in een bepaalde regio weer iets gebeurt zodat zij ervan profiteren.

9/11 --> Ik kan me voorstellen dat Bin laden er destijds niets van af wist.

Nog een voorbeeld, de dood op princes Diana.. als iemand zijn eigen vrouw kan vermoorden. Kunnen zijn compagnons dan niet veel meer mensen om laten komen om een oorlog te rechtvaardigen tegen bepaalde groepen mensen waarvan ze 100X beter worden.

Kan nog wel erg lang doorgaan..


Dus wat je bedoelt, gohkan, is dat er een gaybar geplaatst wordt bij een moskee om moslims te provoceren en anderzijds dat er een islamitisch centrum geplaatst wordt om de westerse wereld te provoceren? Ik kan je niet goed begrijpen natuurlijk, maar dat lijkt me wel op het paranoïde af hoor.
Het lijkt me toch niet dat er achter al deze dingen weer organisaties zitten met een soort van plan om de samenleving te polariseren.

Facade
12-09-2010, 10:00
Zoals Gohkan dus zelf ook al zei, dan hebben jij en ik daar een (totaal) andere mening over... ;) Iedereen moet maar denken wat ie wil en meer zal ik er verder maar niet over zeggen...

thrillseekah
12-09-2010, 13:36
zou me niks verbazen, zo'n dingen zijn al eerder gebeurd. de geschiedenis zit vol met allerlei complotten en geheime afspraken. onmogelijk lijkt het me in ieder geval niet

Gokhan
12-09-2010, 22:55
Het oude testament is de Thora. In het nieuwe testament wordt juist aangegeven hoe Christenen moeten leven.



thanks voor de uitleg man..ik bedoelde met de oude testament de 1e druk:fp:.. excuses als ik je beledigd heb vriend..dit was niet mijn bedoeling..

ik zal er verder ook niet al te diep op in gaan in deze topic..

is natuurlijk wel interessant om over te praten anders ken je pmen..;)


ik wilde alleen maar duidelijk maken dat 11 september niks met de islam te maken heeft..
en de moslims hoeven niet te boeten en jaren lang zichzelf verdedigen voor een aktie van een paar ontwetenden..

wrestler_nl
13-09-2010, 13:47
http://www.youtube.com/watch?v=iwo2YHs4s_A&skipcontrinter=1

MB667
13-09-2010, 13:52
dat is slecht voor het milieu

Peter0711
13-09-2010, 16:52
Lekker weer van de westerse wereld,wereldwijde aandacht voor die mafkees,als er 1 of andere idioot in een kamelen land bijbels verbrand horen we er geen moer van,maar nu hoort de hele wereld van deze bozo! Ik zeg gewoon negeren die onzin,laat m lekker verbranden,heeft toch helemaal geen inhoudt dit... :S

Peter0711
13-09-2010, 16:53
dat is slecht voor het milieu


Nee hoor,de Koran is milieuvriendelijk!! (??) ;)