PDA

View Full Version : Heup probleem



farley
15-09-2010, 22:48
Ik heb al een tijdje last van mijn rechterheup bij kickboxen&taekwondo elke keer als ik een lowkick maak heb ik er niet zo last van maar zodra ik een highkick moet maken met links dan heb ik steeds pijn in mijn rechterheup bij me linkerheup heb ik daar helemaal geen last van nu is mijn vraag wat is het en hoe kom ik er vanaf? Heeft er iemand misschien goede tips/ideen ervoor ?

Alvast bedankt

Proximo
15-09-2010, 22:58
dat kan spierontwikkeling zijn bij de aanhechting van je bovenbeenspieren aan je heup. Ik heb dat ook en zie het bij heel veel jongens. rekken kan goed helpen en masseren, eventueel ook zwemmen.

farley
15-09-2010, 23:02
welke rek oefeningen ? en masseren serieus :o ? zwemmen gaat zo lastig ik weet niet eens zkr of in de winter wel zwembaden open zijn haha maar heel erg bedankt voor het advies ik ga er ook zkr wat meedoen bedankt :)

Dennuz
16-09-2010, 10:08
zwemmen gaat zo lastig ik weet niet eens zkr of in de winter wel zwembaden open zijn haha maar heel erg bedankt voor het advies ik ga er ook zkr wat meedoen bedankt :)

Daar hebben ze een handige uitvinding voor gedaan. Binnen zwembaden;). Zit een dak op enzo, heb je niet zo veel last van winterse temperaturen.

SjorsWilms
20-09-2010, 09:26
Heb ik ook gehad.... veel rekken strekken en vooral goed heupen losmaken. En aangeven dat je last hebt van je heupen :P

Bartju
20-09-2010, 16:30
Daar hebben ze een handige uitvinding voor gedaan. Binnen zwembaden;). Zit een dak op enzo, heb je niet zo veel last van winterse temperaturen.

oow ok ik ben benieuwd wanneer die rage ook onze regio bereikt!
lijkt me vet een binnen zwembad!

Mister T.
20-09-2010, 17:50
Ja lijkt me bruut, wat minder koud.
Hoef ik swinters niet meer in mn badjas te zwemmen..
T

K1shop
27-09-2010, 00:52
belangrijk is dat je voor het echte trainen al een goede opwarming hebt gehad en zoals de andere leden hier al aangeven goed losmaken en dan pas beginnen met de training..

daarnaast kun je de spier na het trainen nog laten afkoelen en opwarmen met koelkussens die je zowel in diepvriesvak kunt doen en in warm water.

daarbij is het nog belangrijk om elke dag minimaal 2 maal een kleine rek oefening doet voor de heup spier. beste is om dit even te vragen via een fysiotherapeut.

beterschap in ieder geval...