PDA

View Full Version : Incasseren Low-Kicks



Soulbringer320
17-10-2010, 03:03
Zelf doe ik al een tijdje aan Thai-boxen, en vind de kracht van de low-kick toch bijzonder.
Alleen wat ik nooit gesnapt heb, is het incasseren hiervan.
Zelf train ik al zo'n 2 jaar, alleen het incasseren van een low-kick is tijdens het trainen met een scheenbeschermer toch nog steeds pijnlijk.
Als ik dan mijn trainer vraag, krijg ik het antwoord dat door te incasseren op je bovenbenen je na een tijd de pijn minder gaat voelen.

Mijn vraag is dat ook meer: "is dat niet te trainen dat je minder pijn in je bovenbenen voelt?"

Mister T.
17-10-2010, 11:03
Zelf doe ik al een tijdje aan Thai-boxen, en vind de kracht van de low-kick toch bijzonder.
Alleen wat ik nooit gesnapt heb, is het incasseren hiervan.
Zelf train ik al zo'n 2 jaar, alleen het incasseren van een low-kick is tijdens het trainen met een scheenbeschermer toch nog steeds pijnlijk.
Als ik dan mijn trainer vraag, krijg ik het antwoord dat door te incasseren op je bovenbenen je na een tijd de pijn minder gaat voelen.

Mijn vraag is dat ook meer: "is dat niet te trainen dat je minder pijn in je bovenbenen voelt?"

Dat moet je trainen door er veel te krijgen en aan de pijn te wennen.
Pijngrens verleggen.....

Gr. T

PinPoint
17-10-2010, 11:06
Ow ow....minder pijn gaan voelen? Ja ja....dus de tranen van Sefo in de partij tegen Aerts waren omdat ie aan z'n moeder dacht?

Nee, een goede low kick voel je. Punt!

Het is de techniek die je mist om een goede low kick op te vangen. Vreemd dat je trainer je niet uitlegt hoe je dit het beste kunt doen. Voorkomen is natuurlijk het beste, daarna blokken en als laatste goed staan op het moment dat ie gegeven wordt.

Ik, en vele met mij hier, kunnen in woorden uitleggen hoe je dit moeten doen. Maar iemand moet je dit gewoon vertellen en voordoen en daar is bij uitstek de leraar de meest geschikte persoon voor....


[edit]

Spoiler:
zit nu toevallig de video van Saki vs Falin te kijken. Check even 1:49.....het effect van een low kick op de juiste wijze blokken!!
http://www.freefightfever.com/GLORYWORLDSERIESRD1VIDEOSGokhanSakiVSNikolajFalin. html

Bartju
17-10-2010, 11:12
span je boven been wanneer je de trap krijgt. ga op dat been leunen zodat hij optimaal gespannen is.
en ja het gaat wennen die pijn op je bovenbeen maar je blijft het voelen!
wanneer je toch echt last hebt van die trappen in de training ga je been rekken en strekken zodat die 'houten plank'
uit je bene gaat.

Mister T.
17-10-2010, 11:30
Inderdaad als je niet kunt blokken kracht er op zetten en spanning, zijn je spieren aangespannen voel je ze niet zo hard.




[edit]

Spoiler:
zit nu toevallig de video van Saki vs Falin te kijken. Check even 1:49.....het effect van een low kick op de juiste wijze blokken!!
http://www.freefightfever.com/GLORYWORLDSERIESRD1VIDEOSGokhanSakiVSNikolajFalin. html

Inderdaad, Saki heeft de rest van de wedstrijd niet meer getrapt met dat been.

Bartju
17-10-2010, 11:42
Jaa mooivoorbeeld!!
heel kundig van saki om daarna met links door te gaan!

andyhugfan
17-10-2010, 12:40
Wat bij mij minder pijnlijk is zijn lowkicks die ik opvang met de achterkant van mijn bovenbeen. Klinkt raar, maar ik voel ze minder dan een normale trap op je bovenbeen. Iemand hetzelfde ervaren??:confused:

RS297
17-10-2010, 15:46
Wat bij mij minder pijnlijk is zijn lowkicks die ik opvang met de achterkant van mijn bovenbeen. Klinkt raar, maar ik voel ze minder dan een normale trap op je bovenbeen. Iemand hetzelfde ervaren??:confused:

Mijn trainer vertelde dat ook, zelf had ik dat alleen niet zo ervaren!

Soulbringer320
17-10-2010, 16:13
Ik dacht dat je een bepaalde spier kon trainen in je bovenbenen waardoor je de pijn minder voelt.
Wat mijn trainer wel zei, is dat als je met je linker been voor staat dat je dan op het moment van een aankomende low-kick met je heup die kant op moest bewegen.
Klinkt een beetje vaag, maar dit werkte wel.
Maar dan nog, als je er dan op deze manier een aantal gekregen had was de pijn weer goed te voelen.

Briant
18-10-2010, 11:59
Ik dacht dat je een bepaalde spier kon trainen in je bovenbenen waardoor je de pijn minder voelt.
Wat mijn trainer wel zei, is dat als je met je linker been voor staat dat je dan op het moment van een aankomende low-kick met je heup die kant op moest bewegen.
Klinkt een beetje vaag, maar dit werkte wel.
Maar dan nog, als je er dan op deze manier een aantal gekregen had was de pijn weer goed te voelen.

Dat is een goede tip van je trainer. Zelf gebruik ik dat als ik te laat ben om mn been op te tillen voor een normale blokkering. Of je de tip van je trainer goed opvolgt is voor ons natuurlijk moeilijk te zien omdat we op dit moment niet naast je staan tijdens je training. Je kan vragen of je het goed uitvoert of niet.

Je bent waarschijnlijk al meer gewend aan lowkicks dan toen je net begon met trainen, maar lowkicks doen gewoon pijn en al helemaal als je ze verkeerd opvangt. In een wedstrijd voel je het trouwens minder omdat je dan adrenaline door je lijf hebt stromen (daarna is een ander verhaal :P)

Overigens ben ik van mening dat je tijdens trainen relaxed moet trappen en slaan, omdat pijn gewenning inderdaad belangrijk is, maar belangrijker is goede techniek. Zodra mensen bang worden voor pijn tijdens training gaan ze rare gewoontes krijgen die in wedstrijden je de kop kosten. (zo zie ik soms mensen naar lowkicks grijpen omdat ze bang zijn voor de pijn, in de wedstrijd zit er dan gewoon een op je kop)

K1shop
28-10-2010, 15:05
het aanspannen van de benen is zeer belangrijk maar ook je heupen dan richting de trap bewegen... zeg maar een beetje met je heup naar links gaan als je een rechtse lowkick krijgt.. vergeet niet wat spanning op het been te houden..

SjorsWilms
28-10-2010, 22:20
Gewoon blokken?

Anderson
31-10-2010, 14:08
Hij bedoelt als je niet meer kan blokken maar het klopt wel het minste pijn doet het. Om je been te laten strekken zodat je tegenstanders scheen op je achter been trecht komt.

Djani
02-11-2010, 10:36
Het went een klein beetje, maar als je een lowkick van een ervaren vechter krijgt dan doet het gewoon pijn en daar valt niks tegen te doen als hij landt.

goro
02-11-2010, 10:40
trainen: als je combinaties doet met partner niet altijd blokken maar nemen. Dan raak je er aan gewend.
Bij incaseren zelf: Instappen, gewicht op zetten.
Benen zelf trainen: squat, jumping squats, deadlift, kikkeren etc

Soulbringer320
02-11-2010, 13:47
trainen: als je combinaties doet met partner niet altijd blokken maar nemen. Dan raak je er aan gewend.
Bij incaseren zelf: Instappen, gewicht op zetten.
Benen zelf trainen: squat, jumping squats, deadlift, kikkeren etc


Dus toch wel....

Bedankt....:thup: