PDA

View Full Version : Amsterdam vreest invasie hooligans



MB667
29-10-2010, 10:46
AMSTERDAM - Er zijn aanwijzingen dat de betoging van de English Defence League (EDL), morgen in Amsterdam, zou neerkomen op een ,,veldslag'' tussen voetbalhooligans uit diverse landen en de politie.



Dat zegt burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam. Hij heeft overwogen de demonstratie - bedoeld als steunbetuiging voor Geert Wilders en de PVV - te verbieden, maar besloot dat die toch mocht doorgaan. Alleen niet op het Museumplein, maar weg van de binnenstad in het Westelijk Havengebied.
De EDL is op zichzelf al een soort samenwerkingsverband van rivaliserende voetbalhooligans tegen een gemeenschappelijke vijand zoals buitenlanders. Woensdag kwam er volgens Van der Laan ,,nieuwe, harde informatie'' dat die hulp zouden krijgen van ,,Nederlandse groepen die uit zijn op een confrontatie''.
,,De EDL, Ajax-supporters en de tegendemonstranten van groepen als Antifascistische Aktie Amsterdam vormden al een explosief mengsel en daar komen die andere hooligans bij. De emmer stond al helemaal vol, maar nu loopt die over'', zo vreesde de burgemeester.
'Noodbevelen' en 'strikte tolerantiegrenzen' omtrent bijvoorbeeld discriminatie moeten ingrijpen vergemakkelijken, ook als losse groepen alsnog proberen de binnenstad in te komen.
----
Ajax-supporters dulden EDL niet in hun stad



29-10-10 09:21 uur

AMSTERDAM - De extreemrechtse English Defence League (EDL) is zaterdag wat Ajax-supporters betreft niet welkom in Amsterdam. De website AFCA.nl roept Ajax-aanhangers op om zaterdag naar de demonstratie in de Generatorstraat te komen, ''omdat wij geen (gewelddadig) racisme en fascisme in onze stad tolereren''.
http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/0/9/9/media_l_306774.jpg?20101029092405
ANP


Op de homepage van de site voor Ajax-supporters staat een foto van een EDL-demonstratie met een rood kruis daar doorheen en daarboven de tekst 'Niet in onze stad!'.

De schrijvers van de oproep stellen geen geweld tegen de politie te willen gebruiken en de EDL niet te dulden in Amsterdam. Ajax-supporters zullen volgens de site om 13.00 uur verzamelen op station Sloterdijk, alvorens ze naar de Generatorweg in het Westelijk Havengebied zullen trekken. (ANP)


http://www.afca.nl/index_3.htm?x=484&y=417

vechtsport is slecht, verbieden die hap. maar voetbal, daar komen geen problemen van....

wordt morgen volgens mij een broeierig sfeertje in amsterdam, laat ik net morgen met een paar maten naar amsterdam gaan.......

Kemal
29-10-2010, 11:32
Als je morgen toch gaat ... filmen die handel ;)

Jeru
29-10-2010, 11:44
Pfff laat ze lekker wegblijven!
Niet Mendo en z'n maten hoor. Die mogen gewoon komen hahaha.
Ga zaterdag worstelen kijken in Dordrecht dus mag het allemaal missen denk ik.....

Biiyen
29-10-2010, 12:34
Ik snap het niet... domme leeghoofden verpesten alles.

Uiteraard gaat dit alles gebruikt worden om Geert Wilders consequent te linken aan dat soort debielen. Laat ze toch wegblijven, ze doen de zaak geen goed.

Kan iemand mij uitleggen waarom buitenlanders überhaupt een vergunning krijgen om te komen lopen in een protest mars? Fuck die mongolen.

Peter0711
29-10-2010, 14:47
Ik zeg: politiefuik!! Eerlijk is eerlijk,want stel je toch is voor dat er tussen al die honderden voetbalhooligans in Amsterdam 1 kickbokser loopt.

Hendy
29-10-2010, 15:07
Ik zeg: politiefuik!! Eerlijk is eerlijk,want stel je toch is voor dat er tussen al die honderden voetbalhooligans in Amsterdam 1 kickbokser loopt.

tja.. ga er maar wel van uit;)

smike
29-10-2010, 15:38
Ik heb morgen niks te doen, denk dat ik naar Amsterdam ga om een lekker potje te knokken ;)

payap
30-10-2010, 11:09
Zou Eberhard nu ook voetbal willen gaan verbieden? Dit is toch duidelijk een verwijzing van het circuit van het voetbal.

Peter0711
30-10-2010, 12:14
Ik heb morgen niks te doen, denk dat ik naar Amsterdam ga om een lekker potje te knokken ;)


Heb nog wel een paar leuke adressjes voor je hoor ;)

Richelieu
30-10-2010, 14:56
Snap het probleem niet echt, gewoon de wedstrijd verbieden als men al vreest voor een "veldslag".

blazin.arr0w::::
31-10-2010, 13:33
Jij snapt het probleem inderdaad niet... er werd namelijk helemaal geen wedstrijd gespeeld :)

Achteraf natuurlijk storm in een glaasje water.

Leventdepevent
01-11-2010, 07:25
Heb nog wel een paar leuke adressjes voor je hoor ;)

Blue Oyster Bar zeker ;)

MB667
01-11-2010, 08:44
was idd nix....... was weer een leuk dagje amsterdam!!

BiCkOnE
01-11-2010, 11:09
Jij snapt het probleem inderdaad niet... er werd namelijk helemaal geen wedstrijd gespeeld :)

Achteraf natuurlijk storm in een glaasje water.
Idd!