PDA

View Full Version : Alcohol vrije maand + een six-pack in 30 dagen



steftheboxer
05-01-2011, 13:41
Forumbroeders en zussen,

als onderdeel van mijn goede voornemens is de maand janari alcoholvrij geworden.
In deze maand wil ik het trainen intensiveren en kijken wat het met mijn lichaam doet.

Ook wil ik graag een testje doen om in 30 dagen wat van mijn buik te maken ;-)

wie heeft er tips voor een goede trainingsschema voor de buik? moet zowel in de gym als thuis te doen zijn.

Reps voor goede tips

Briant
05-01-2011, 13:46
Maak fotos das grappig voor jezelf en ons ;)

voor je buik moet je vet verbranden, dus cardio oefeningen.

steftheboxer
05-01-2011, 13:47
hahaha zie ook een mooie typfout in mijn topic staan.

aangepast

Garcia
05-01-2011, 14:03
Stuur mij ff een PM met wat je doelen zijn, en hoe je eet schema er nu uitziet. En natuurlijk hoe en wat je nu traint en hoe vaak.

steftheboxer
05-01-2011, 14:33
Stuur mij ff een PM met wat je doelen zijn, en hoe je eet schema er nu uitziet. En natuurlijk hoe en wat je nu traint en hoe vaak.

is gebeurd! thanks man

mama
05-01-2011, 15:28
pff 1 maand maar :p

steftheboxer
05-01-2011, 15:32
pff 1 maand maar :p

Hahahaha is voor mij een eeuwigheid! maar als ik het niet redt ben ik verplicht € 100 over te maken aan een goed doel

Misschien meer mensen zin om mee te doen?

Garcia
05-01-2011, 15:58
Ik doe wel mee, alleen drink ik zelf nooit alcohol dus zo lastig is 't niet haha :p

PM ontvangen. Ik ga ermee aan de slag.

mama
05-01-2011, 16:21
Ik doe mee. Maar ik moet het volhouden tot 11 mei. LOL dat is ffies langer

Briant
05-01-2011, 17:12
Ik heb al een sixpack :P

Pansier
05-01-2011, 19:16
Ik doe ook mee ;). Ik drink sinds ik aan vechtsport doe niets meer. (al heb ik het daarvoor ook niet veel gedaan)

Steve-o
05-01-2011, 20:08
ik hou het nog geen weekend uit zonder een glaasje alcohol... aan t einde van de week heb ik gewoon zin aan een smeerlap..

JeIIe
05-01-2011, 20:22
Ik ben ook begonnen aan alcohol vrije maand, hopelijk 2 :). succes!

bladetrinity
05-01-2011, 20:55
Ik doe ook mee! Ik maak geen 100 euro over(arme student). Maar als ik het niet vol hou zal ik wel een sig nemen dat ik een mietje ben of zo.

steftheboxer
05-01-2011, 23:01
Hahaha ben benieuwd! Vandaag eerste training gehad en na afloop het bier laten staan, nu op advies van García een bak kwark naar binnen aan het werken! Morgen krachttraining maar 's avonds een date... Wordt dus weer een uitdaging ;-)

Zal mijn vorderingen een beetje bijhouden ;-)

mama
06-01-2011, 02:14
Ik ben nu net thuis uit mijn werk. En normaal vind ik het wel heel lekker om een biertje te nemen. Slaap je toch lekkerder op. Maar het is maar een frisje geworden.

Gilaiir
07-01-2011, 18:27
Als ik het goede doel ben krijg je van mij een pilske morge.

RocknRolla
07-01-2011, 19:05
Had voor mijn wedstrijd in 2010 3,5 maand niks gedronken. Toen eurotrip gedaan en weer volleerd bierdrinker en niet meer afgeleerd in 2010!

Maar ik ben sinds deze week begonnen en valt me toch goed mee. En ga ook weer volle bak trainen tijdens de examens nu want heb nu ook wat buikvet erbij gekregen.

Hoe gaat tot nu toe bij iedereen? Zullen we foto's posten voor/na? En je begin en eind gewicht? Misschien wel leuk.

greetz allan

steftheboxer
07-01-2011, 20:56
net weer getraind en ging lekker! merk nog geen verschil uiteraard maar ga vanavond naar de kroeg dus dat wordt een beproefing.

mijn startgewicht was 92 kilo en ben een zeer regelmatige bierdrinker. heb deze maand vier verjaardagen dus dan zal het zwaar zijn.

Nu kiwi's naar binnen werken en een bak kwark.

Morgen maar een extra krachttraining inplannen op de zaterdagochtend, ben benieuwd

Garcia
08-01-2011, 09:49
Voedingschema als richtlijn houden en wat varieren. Daarnaast voldoende water drinken en goed trainen en je zal zien dat de resultaten gaan komen.

Je kan trainen wat je wilt, maar als je voeding niet op orde is zal je nooit je doelstelling behalen :)

Succes.

mama
09-01-2011, 18:01
Haha ik ga mijn gewicht niet vertellen.
Hoest gegaan in de kroeg? Vol kunnen houden zonder alcohol?
Wij hadden gister 1 verjaardag, maar alleen water gedronken. En niets gegeten. Alleen 2 stukjes rookvlees met ei erin. Maar geen chips, nootjes of andere lekker heden.
En er is toch al best wat af.

corona
09-01-2011, 18:40
ik doe met je mee man. zit nu in een korte "cut" fase(voornamelijk vocht verliezen) en me herstellen van een blessure. en gebruik nu medicijnen waarbij ik geen alcohol mag drinken. Ook heb ik een nieuw voedingsschema gemaakt. dus hoop weer ff me stofwisseling op peil te trekken zodat me vet als sneeuw voor de zon verdwijnt.
tot wanneer hebben we precies?
ps sta nu op 18,3 procent vetpercentage bij 89kg.
o ja ben ook nieuw hier dus hallo iedereen!:D

RocknRolla
09-01-2011, 21:39
Nou de eerste week zit er zo goed als op. Ik ben begonnen met 65,5 op 1.74 m.
Voor wedstrijd gewicht zat ik altijd rond 62. Alleen nu veel spier verloren en vetjes erbij hahaha.
MIjn doel is om eind van 4/5 weken 63 kilo met conditie.

In de ochtend eet ik cornflakes
Middag 6 boterhammen met kipfilet/jam/ei/ham/worst/kip kerrie etc.
In de avond 1 bord stamppot/indisch/spaghetti gwn dat soort dingen.
En 2 stukken fruit per dag en drink water.

Normaal gesproken op maandag/dinsdag: thaiboksen
Donderdag kracht
Vrijdag hardlopen 5 km.

Wil aankomende week 2x gaan hardlopen. Wat zouden jullie veranderen?

greetz

ps Welkom corona

Facade
09-01-2011, 22:26
ik doe met je mee man. zit nu in een korte "cut" fase(voornamelijk vocht verliezen) en me herstellen van een blessure. en gebruik nu medicijnen waarbij ik geen alcohol mag drinken. Ook heb ik een nieuw voedingsschema gemaakt. dus hoop weer ff me stofwisseling op peil te trekken zodat me vet als sneeuw voor de zon verdwijnt.
tot wanneer hebben we precies?
ps sta nu op 18,3 procent vetpercentage bij 89kg.
o ja ben ook nieuw hier dus hallo iedereen!:D

welkom! Je had wel een goede post in dat andere topic, zou je jouw voedingsschema ook eens willen posten ?

corona
10-01-2011, 00:55
welkom! Je had wel een goede post in dat andere topic, zou je jouw voedingsschema ook eens willen posten ?

ja hoor!
Het is nog verre weg van tip top maarjah begin pas weer sinds een jaartje dus moet even inkomen.

maaltijd 1(ontbijt):
1 proteine shake(whey 40gr.+500ml water)
80/100 gr. brinta(gemengd met 250ml magere melk) (80 gr. op niet trainingsdagen/100gr. op trainingsdagen).

maaltijd 2:
50-75gr. rijst(zilvervlies of basmati;ongekookt gewogen;50gr. op offdagen 75gr. op trainingsdagen)
200gr. kipfilet(gestoomd)
100gr. brocolli
1 tomaat

maaltijd 3:
zie maaltijd 2

maaltijd 4:
tonijn op waterbasis
sla(van het krop weet de hoeveelheid niet maar klein schaaltje vol)
tomaatje+ 1/3 komkommer

maaltijd 5(avondeten):
200gr. groenten(dit zijn voornamelijk brocolli afgewisseld door bloemkool en wortelen).
125gr. rijst
250gr. kipfilet(gestoomd)
train na het eten dus daarom hier meer rijst en meer groenten

maaltijd 6:
150gr. kipfilet(beleg; in kleine blokjes gesneden; zal mrgen wel ff een fotootje posten kun je een beeld erbij krijgen van hoe het eruitziet).
1/2 komkommer


maaltijd 7(vlak voor het pitten)
1 bakje frans magere kwark.

over de hele dag drink ik op niet trainingsdagen rond de 3 liter water. en op trainingsdagen loopt dit op tot 4 liter.

totale waarden weet ik op dit moment ook even niet maar zal het morgen berekenen!
Dit doe ik overigens 6 dagen in de week. Behalve op zondag want dat is mijn junkdag.
Hierbij eet ik eigenlijk gewoon wat ik altijd eet. behalve maaltijd 5: pizza of een patatje met twee frikandellen en hierna een dikke bak schepijs en drink ik overdag een blikje redbull. maar dit word maandag al weer weggetraind en na een hele week op z'n saai dieet is dat ook wel lekker om zondag even een junkdag te hebben(ben nu al weer drie weken bezig en kwam van 21procent vetpercentage).

Fight_club
10-01-2011, 12:19
Hee,

fijne topic man. Ben zelf ook weer begonnen met sporten vanaf half dec. 2010 om een keer blokjes te krijgen ipv een zwembandje.
Het moeilijke vind ik echt het eten....dieet.
Ik doe en eet het volgende ,maar weet niet echt of dat werkt. Had aan justinian al om raad gevraagd , maar die is behoorlijk druk dus heb nog geen bevredigend antwoord. Hoop dat iemand mij hier wil helpen. Dit eet ik standaard elke dag en niks meer.

's morgens 8:00 :

3 volkoren crackers met tonijn
3 tomaten
300 ml melk met brinta
water

tussendoor 3 uur later banaan + mandarijn 2 x

's middags kwark met crusley met noten 250 ml

dan trainen waarna ik een proteïne shake neem

's avonds 20:00- 21:00 iets van kip of vis met groenten, klein bordje. Nooit aardappelen of pasta's , omdat ik alleen droog wil trainen. weet niet of dat goed is, maar denk van wel.

Als ik dan nog trek krijg later in de avond neem ik weer iets van kwark of ongebonden soep. ( kip of uien )

That's it. Geen junkdagen....elke dag alleen dit.

Ik train elke dag 3 uur, waarvan 60 min. zware cardio , daarna +/- 1 uur fitness 4 setjes van 12 , 3 oefeningen per spiergroep, ff 20 min. tenissen tegen een muurtje om de spieren los te slaan. 20 min. sauna en daarna 45 minuten baantjes zwemmen .
En als het uitkomt paal ik mijn vrouwtje 's avonds , maar dat duurt meestal maar zo'n 15 min.
Ik heb mezelf 3 maanden gegeven om blokjes te krijgen en zou erg balen als dat niet lukt, door ontwetendheid.
Wil daarna een hele vette tattoo zetten die de helft van mijn bovenlichaam bedekt, dat is mijn drijfveer.

Mijn vetpercentage weet ik niet ....heb alleen een zwembadje. Als ik mijn bandje tussen duim en wijsvinger hou en knijp, dan tel ik 5 á 6 cm dikte.
Ben nu al ff bezig maar zie nog weinig, vandaar mijn twijfel.
Graag zie ik een serieuze reactie.

Vinginius





Ik train 3 uur per dag waarvan

steftheboxer
10-01-2011, 13:24
Haha ik ga mijn gewicht niet vertellen.
Hoest gegaan in de kroeg? Vol kunnen houden zonder alcohol?
Wij hadden gister 1 verjaardag, maar alleen water gedronken. En niets gegeten. Alleen 2 stukjes rookvlees met ei erin. Maar geen chips, nootjes of andere lekker heden.
En er is toch al best wat af.


Het ging me makkelijker af als gedacht, vrijdag wezen stappen en in onze stamkroeg stonden ze een beetje raar te kijken dat we 3 cola'tjes bestelden ipv bier. Om half twee was ik er wel klaar mee want iedereen wordt steeds meer dronken en daar ga je je toch aan ergeren.
Zaterdag lekker thuis gebleven en op tijd naar bed, zondagochtend naar de gym geweest en een combi gedaan van kracht en cardio training.

Nu lekker fris op mijn werk en net weer mijn broodjes kipfilet naar binnen gewerkt. vanavond maar even niet trainen en rust pakken en dan morgen kracht en woensdag boksen.

woog vanochtend 90.4 btw

corona
10-01-2011, 14:02
Hee,

fijne topic man.....enz enz.

En als het uitkomt paal ik mijn vrouwtje 's avonds , maar dat duurt meestal maar zo'n 15 min.
Ik heb mezelf 3 maanden gegeven om blokjes te krijgen en zou erg balen als dat niet lukt, door ontwetendheid.
Wil daarna een hele vette tattoo zetten die de helft van mijn bovenlichaam bedekt, dat is mijn drijfveer.

Mijn vetpercentage weet ik niet ....heb alleen een zwembadje. Als ik mijn bandje tussen duim en wijsvinger hou en knijp, dan tel ik 5 á 6 cm dikte.
Ben nu al ff bezig maar zie nog weinig, vandaar mijn twijfel.
Graag zie ik een serieuze reactie.

Vinginius

gast wat verwacht je hier nou van? dit vraagt toch om kutopmerkingen.

steftheboxer
10-01-2011, 14:43
gast wat verwacht je hier nou van? dit vraagt toch om kutopmerkingen.

don't feed the troll :-)

Fight_club
10-01-2011, 20:00
jammer dat je er zo over denkt . wellicht heb je gelijk, maar was als grapje bedoeld.
Maar ben toch serieus. Die serieuze reactie gaat meer om hetgene wat ik eet en het trainen, of dat goed is en/of ik dingen moet veranderen.

Facade
10-01-2011, 23:10
ja volgens mij bedoelde ie het niet zo kwaad hoor...
Ik ben geen expert ofzo, maar normaal gesproken zou je toch zeggen dat je eerst krachttraining doet en daarna cardio? Als je eerst 60 min. cardio doet ben je toch door je voorraad koolhydraten enzo heen en dan verbrand je je eiwitten die dan uit je spieren komen heb ik ergens gelezen. sowieso lijkt elke dag drie uur trainen me niet goed voor je lichaam. Ik zou toch kortere sessies en op z'n minst twee rustdagen erin doen.

steftheboxer
11-01-2011, 10:31
jammer dat je er zo over denkt . wellicht heb je gelijk, maar was als grapje bedoeld.
Maar ben toch serieus. Die serieuze reactie gaat meer om hetgene wat ik eet en het trainen, of dat goed is en/of ik dingen moet veranderen.

dacht even dat je me in de maling nam ;-)

maar man drie uur per dag trainen, waar haal je de tijd vandaan. ook vraag ik me af hoe effectief drie uur per dag trainen is. Ik train een uur á anderhalf en zorg ook zeker voor een rustdag.

Fight_club
11-01-2011, 14:23
hee, thnx voor de reactie.
ik dacht altijd dat je eerst cardio moest doen om blessure's te voorkomen, vandaar.
Die 3 uur per dag in drie maanden tijd doe ik omdat ik de rest van de maanden 11 á 15 uur per dag keihard moet bikkelen qua werk.
Heb een aantal kunstgrasbedrijven en doe zelf ook de aanleg ervan incl. straat/onderbouwwerkzaamheden. Is slecht voor je rug , dus zo blijf ik in shape. Anders kak ik in voordat het seizoen begint.
Het "zwembandje " wegwerken is een drive om de tattoo te kunnen zetten vóór de aankomende zomer. ( wel een hele vette )

Ik heb me best veel georiënteerd, maar de ene zegt dit en de ander dat. Voorbeelden :

Je kunt zoveel buikspieren trainen als je wilt, daarmee gaat het zwembandje niet weg.....alleen cardio werkt. Klopt dat wel of niet ?
Je moet koolhydraten eten, anders heeft het trainen geen zin qua krachtopbouw. Maar daarmee hoopt het vet zich toch weer op ?

Ik heb ook het meeste moeite met het eten en geen alcohol, consequent op tijd eten en wat ik precies moet eten om het resultaat te krijgen die ik wil.
Liever train ik minder, sta ook niet voor de lol op de loopband e.d. , maar ik denk altijd maar zo, it take's some to get some. Hoe meer je traint des te sneller je resultaat boekt , maar weet het ook niet zeker. Ik kan op de sportschool een personal trainer krijgen die dat waarschijnlijk allemaal weet , maar die gast vraagt € 65,= p/u. Vind ik gewoon té veel , vandaar dat ik hulp zoek via mixfight.
Heb onlangs een interview gezien met " the reem " , waarin ook duidelijk werd dat de juiste voeding en trainingsmethode's en rust wél werkt.
Alleen er wordt alleen paardevlees genoemd , maar verders niet echt veel.

Ik vind het niet erg om erg streng te zijn voor mezelf en alles te laten, maar wil dan ook echt zeker weten dat ik het juiste doe. Vandaar dat ik ook blij was met deze topic. Heb nu het idee dat ik maar wat doe in de hoop van.

Mister T.
11-01-2011, 15:11
als je buikspieren wil trainen moet je wel je vet wegwerken.
Anders krijg je spieren onder je vet en word je niet slanker van.

Voor kracht opbouw heb je eiwitten nodig en kholydraten voor de energie.
Magere kwark is hier heel goed voor bijna geen vet en 10 gram eiwit per 100ml.

T.

corona
11-01-2011, 15:51
jammer dat je er zo over denkt . wellicht heb je gelijk, maar was als grapje bedoeld.
Maar ben toch serieus. Die serieuze reactie gaat meer om hetgene wat ik eet en het trainen, of dat goed is en/of ik dingen moet veranderen.

oke srry man ik reageerde ook te fel maar interpreteerde het stuk verkeerd. maar kijk die drie uur trainen op een dag is gewoon egt ziekelijke overkill in my opinion. en qua voeding vind ik je ontbijt egt top. alleen de rest een beetje magertjes. en de suikers(uit het fruit) vind ik persoonlijk verkeerd geplaatst. Ik zou deze vlak voor je cardio/workout doen omdat ze snel worden opgenomen en ze je energie leveren voor het trainen. In plaats hiervan zou ik dus voor brood+kipfilet+komkommer+tomaatje gaan. Of voor rijst kip en accesoires(zie mijn schema vorige pagina). De kwark die je neemt zou ik later in avond nemen. Voornamelijk vlak voor het slapen omdat hier veel langzame eiwitten inzitten die je gedurende nacht gebruikt om je spiermassa te behouden.

die proteine shake vlak na je training is ook goed geplaatst!
ontbijt:
kijk als ik een voorbeeld van een schema mag geven:
3 volkoren crackers met tonijn
3 tomaten
300 ml melk met brinta
water

tussendoor smorgens:
brood(2a3; afhankelijk van je gewicht)
rood mager vlees(bevat minder zout als kipfilet; zorgt dat je minder vocht vast houdt) of kipfilet(rijk aan proteine)

's middags
bakje rijst(50gr.) is redelijk weinig en verteelt gigantisch snel(in mijn geval dan)
200gr. kipfilet(gestoomd; pannetje koken en klaar is kees; komen er geen vetten vn boter of iets bijkieken).
200gr. sla/100gr. brocolli(licht verteerbaar)

trainen
na het trainen proteine shake

avond maal:
ziet er ook goed uit alleen ja ik zou persoonlijk toch wel een klein beetje rijst toevoegen.

tussendoor savonds:
ei-eiwitten(eieren zonder eigeel 4) of kipfilet beleg gesneden met een komkommer

vlak voor het slapen
kwark(vanwege de langzame eiwitten)

Ps wat betreft die ziekelijke trainingen elke dag. maak ze max 2 uur. waarvan je het cardio gedeelte na de kracht doet. Natuurlijk moet je wel even 5 minuten op warmen voordat je aan kracht begint vanwege blessures. en wissel het af bijvoorbeeld. maandag trainen, dinsdag vrij, woensdag trainen, donderdag vrij. Dus gewoon elke dag een dag rust.
hoop je genoeg geinformeerd te hebben. als je nog vragen hebt. kan je ook berichtje sturen.

Facade
11-01-2011, 16:02
sowieso een van de betere trainingtopics hier op mixfight :) thx voor de info corona

corona
11-01-2011, 16:30
geen probleem man!

Fight_club
11-01-2011, 17:14
thnx maat.....hier heb ik echt iets aan. Ik ga het zowieso een maand op jouw manier doen om te checken. zal ook mijn vet laten opnemen en na een maand weer. superbedankt voor je reply. ga mijn best doen om het allemaal elke dag naar binnen te stouwen.....kan het veel kwaad als je weleens vergeet die tussendoortjes te eten en zeg maar 3x eet op die dag ipv 5 of 6 x ??
En de rust lijkt me wel wat.......maar moet je dan nog steeds zoveel eten op die dag ??
Heb ondertussen me eigen pillen laten aansmeren waardoor je alvleesklier een boost krijgt zodat het vaste vet ook weggaat ( merk alr - global poison samen met TX thyroid hormone support)
Volgens een bodybuilder op de sportschool krijg je daar bruut resultaat mee . en heb ook creatine erbij genomen voor de extra powermotivatie.
Ik hoop dat het allemaal samen gaat werken. Nogmaals mijn dank.

Laterzzzzzzzz

Mister T.
11-01-2011, 17:58
Is belangrijk dat je vaak op een dag eet voor je kracht en je vetverbranding.
Dus keer of 6 ipv 3

Correct me if im worng.

T.

steftheboxer
12-01-2011, 14:54
Zo weer een paar dagen later. Ben enorm verkouden dus dat is wel balen, gister cardio en kracht gedaan en daarna enorm gezondigd....thuis gekomen geen eten in de koelkast en geen zin om iets te halen...New york pizza, en dan die donner die ze hebben...heerlijk.

vanavond anderhalf uur boksen dus dat is altijd een goed vooruitzicht, lekker zweten en niet nadenken!
Heb me al een paar dagen niet gewogen maar daar verwacht ik nog geen grote verschillen in te zien.

Is het trouwens goed om je verkoudheid tegen te gaan door in de sauna te gaan zitten?

Het niet drinken van alcohol is trouwens geen enkel probleem tot nu toe. Zie nu wel op hoeveel verschillende gelegenheden er een drankje wordt aangeboden en hoe makkelijk het eigenlijk is om door de weeks ook al te drinken. Dit weekend wel twee verjaardagen dus dat wordt weer een testje

Bartju
12-01-2011, 17:47
verkouden volges mij hangt da in delucht ofso want ik ben ook stront en stront verkoude

RocknRolla
12-01-2011, 20:22
Ben nu 9 dagen bezig en iets meer dan kilo eraf. Had eerste week veel last van geen alcohol drinken. Maar nu de 2de week gaat stukken beter.
Concentreet me gewoon op leren en trainen. Maandag circuittraining gehad en gisteren cardio en sparren uurtje.
Neem vandaag me rust want ben echt verzuurd.

Wat is volgens jullie het beste ontbijt?

osu

steftheboxer
17-01-2011, 11:39
Hey,

Vandaag aan de derde week begonnen. Van het weekend veel getraind ( vroeg wakker, dus je moet wat ) en qua voeding iets afgeweken maar dat hoort erbij. Geen alcohol drinken nog steeds geen probleem wat me echt 100% mee valt. Zaterdag weer een verjaardag gedaan op water en cola en ging dus best. Weeg ondertussen 89,8 vanochtend dus er is ongeveer een kilo per week af wat volgens mij voornamleijk te maken heeft met het niet nuttigen van grote hoeveelheden bier. Buik wordt al iets strakker maar de blokjes zijn nog ver te zoeken hahahaha

Vandaag maar even een rustdag en vroeg te bed en dan morgen weer krachttraining en woensdag boksen.

Bijkomend groot voordeel is dat ik vanochtend weer zo fris als een hoentje was ondanks weinig slaap ( 5,5 uur )

Met nog twee weken te gaan heb ik al wel besloten om het gezonde eten erin te houden en voortaan qua drank het op donderdag en zondag een stuk rustiger aan te doen. Dus ondanks dat het maar een experiment is van een maand ( en pas twee weken onderweg ) heeft het wel een beetje mijn ogen geopend!

Werk ze allemaal vandaag!

Facade
17-01-2011, 12:06
Vraagje, wat voor effect heeft grote hoeveelheden cola dan. Ik kan me voorstellen dat dat minstens zo slecht is als bier om af te vallen?

steftheboxer
17-01-2011, 12:18
Vraagje, wat voor effect heeft grote hoeveelheden cola dan. Ik kan me voorstellen dat dat minstens zo slecht is als bier om af te vallen?

Bij cola denk ik meteen aan de grote hoeveelheden suiker en cafeine die je binnen krijgt, ik denk inderdaad dat we wel kunnen stellen dat cola net zo slecht is, alleen na drie glazen cola heb ik genoeg gehad en dat is bij die gele pretraketen wel anders...

Daarom veel water drinken, hoorde ook van Garcia dat je de vruchtensapjes moet mijden. Enig bijkomende nadeel van veel water drinken is dat ik er 's nachts twee keer eruit moet voor het toilet

Sadix
17-01-2011, 12:46
ik ben ook een stiekeme lezer mensen.

Ik ben 6 december gestopt met roken. Heb 10 jaar gerookt (ondanks mijn jonge leeftijd) ben nu dus 41 dagen gestopt en ben gewoon 3 kilo aangekomen in die 41 dagen..

mijn broer zei dat doordat ik gestopt ben met roken, mijn lichaam voedsel beter vast houd waardoor ik ben bij gekomen.

IK ga nu op een kwak dieet en ga savonds niets anders als kwark eten. Ik had gister per ongeluk volle kwark gekocht maar ik moet alleen magere hebben neem ik aan he? Zijn er ook magere kwarkjes met smaak? waar ik gister was hadden ze alleen standart kwark zonder smaak.

groeten,

Sadik.

Marchant
17-01-2011, 12:59
ja hoor!
Het is nog verre weg van tip top maarjah begin pas weer sinds een jaartje dus moet even inkomen.


maaltijd 2:
200gr. kipfilet(gestoomd)


maaltijd 3:
zie maaltijd 2

maaltijd 4:
tonijn op waterbasis

maaltijd 5(avondeten):
250gr. kipfilet(gestoomd)


maaltijd 6:
150gr. kipfilet(beleg; in kleine blokjes gesneden; zal mrgen wel ff een fotootje posten kun je een beeld erbij krijgen van hoe het eruitziet).



.

Dat is bijna een kilo (800gr) kipfilet per dag!!!!!!
Lijkt mij een beetje veel of niet??

steftheboxer
17-01-2011, 13:31
ik ben ook een stiekeme lezer mensen.

Ik ben 6 december gestopt met roken. Heb 10 jaar gerookt (ondanks mijn jonge leeftijd) ben nu dus 41 dagen gestopt en ben gewoon 3 kilo aangekomen in die 41 dagen..

mijn broer zei dat doordat ik gestopt ben met roken, mijn lichaam voedsel beter vast houd waardoor ik ben bij gekomen.

IK ga nu op een kwak dieet en ga savonds niets anders als kwark eten. Ik had gister per ongeluk volle kwark gekocht maar ik moet alleen magere hebben neem ik aan he? Zijn er ook magere kwarkjes met smaak? waar ik gister was hadden ze alleen standart kwark zonder smaak.

groeten,

Sadik.

Yo Sadix,

Ik hoor vaak van mensen die stopen met roken dat ze aankomen, ik weet niet of het te maken heeft met het verhaal wat jij vertel maar wat ik vaak hoor is dat mensen die gestopt zijn veel meer gaan eten en voornamelijk snoepen omdat ze iets te doen moeten hebben. Misschien is dat het?

Je kwark dieet lijkt me iets overdreven. 's avonds niets anders eten als kwark lijkt me niet optimaal. Volgens mij kan je beter 's avonds een goede maaltijd nemen om je koolhydraten binnen te krijgen zodat de motor blijft lopen en 's avonds om tien uur 500 ml magere! kwark eten ( advies van Garcia ) en misschien iets meer cardio doen ;-)

Sadix
17-01-2011, 13:36
Ja je hebt gelijk denk ik stef.
Ik eet veel nootjes savonds als ik trek heb in een sigaret. En ik eet ook erg laat altijd. Ik wil nu na 10 uur dus sowieso niets meer eten. Een kwark op ze max dus.

Facade
17-01-2011, 13:39
Dat ist vooral inderdaad eigenlijk moet je na 8 uur niet te veel meer eten. Volgens mij is er geen magere kwark met een smaakje overigens. Ik doe der zelf altijd iets van roosvicee door (niet veel uiteraard), dan is het best goed te doen! Zonder vind ik het ook niet te vreten.

ik denk trouwens dat het stef is niet sterf :P

Sadix
17-01-2011, 13:42
haha ja ik had het ge edit :P

ja magere kwark lijkt me echt nasty man. Ik ga het ff proeven strax en maak wel een remixje. Laat je wel weten met wat en of het gesmaakt heeft.

Ooh ja ook belangrijk om te melden is dat ik nooit ontbijt. heb nooit trek sochtens/smiddags :S

Facade
17-01-2011, 13:52
Tsja dat weet je vast zelf ook wel dat dat niet zo handig is :P Wat ik doe is Whey (aardbei) met brinta en veel melk en dat giet ik dan zo naar binnen. Is best te doen, behalve als drinken je natuurlijk ook niet goed afgaat :P

steftheboxer
17-01-2011, 13:57
haha ja ik had het ge edit :P

ja magere kwark lijkt me echt nasty man. Ik ga het ff proeven strax en maak wel een remixje. Laat je wel weten met wat en of het gesmaakt heeft.

Ooh ja ook belangrijk om te melden is dat ik nooit ontbijt. heb nooit trek sochtens/smiddags :S

Nooit ontbijt! man jij houdt er een slecht voedingspatroon op na, hahaha dacht dat ik slecht at ;-)
ik zou zeker proberen te gaan ontbijten, ze zeggen de belangrijkste voeding van de dag. Als ik 's ochtends niet eet val ik rond een uur of twaalf vanzelf om dus ik moet wel. Als is het maar één broodje of wat brinta of zelfs een banaan ik zou zeker zorgen dat je wat binnen krijgt.

Jij als leraar moet natuurlijk wel een lichtend voorbeeld zijn voor je studenten ;-)

Sadix
17-01-2011, 14:34
haha vertel mij wat. Heb elke ochtend oorlog met mijn moeder vanwege mijn eet gewoontes.

OKe mannen, ik ga het echt proberen. Vanaf morgen ga ik proberen te ontbijten. Ik kan dus echt goed tegen honger, de ramadan gaat me ook makkelijk af:P

Mijn voornemens voor 2011 is om zo gezond mogelijk te leven. Ben gestopt met roken, drink geen alcohol en moet nu dus ook nog is gezond eten.
Ik ga zo wat Kwark inslaan.

mama
17-01-2011, 20:20
Zijn er ook magere kwarkjes met smaak? waar ik gister was hadden ze alleen standart kwark zonder smaak.

http://www.optimel.nl/index.php?id=113
deze is erg lekker. Zit niet heel veel in
Laag in koolhydraten wat voor mij dan weer interessant is. Vind de appel/ kaneel erg lekker

Mister T.
17-01-2011, 21:12
Ik neem zelf altijd van de Zaanse hoeve, smaakt gewoon naar yoghurt 9 gram eiwit per 100 gram en met klein beetje suiker en wat zoetstof prima te eten.
eventueel voor de liefhebben limonade siroop heb je ook makkelijk aardbei smaakje ofzo.

Edit: bij de Albert Hein te halen trouwens

T.

mama
18-01-2011, 17:57
je hebt ook light limonade. Geen idee of dat echt beter is......

RtoDeep
18-01-2011, 21:11
aangezien ik haast over mn nek ga van naturel kwark, ga ik voor de linessa kwark van de lidl ( rond de 7 gr eiwit per 100ml ) kwark met smaakie heeft altijd wel suiker, maargoed je hebt die eiwitten toch nodig he..

tevens is kwark een langzame eiwit en dus goed als laatste maaltijd voor t slapen gaan.

maar mocht je het wegkrijgen is naturel ( zonder toevoegingen ) natuurlijk de beste optie..

en het ontbijt is het belangrijkste maaltijd van de dag aangezien je daarmee je stofwisseling op gang brengt. en door veel kleine maaltijden over de dag te nemen hoe jeje lichaam aan het werk. wat ook weer goed is voor je energie level.

correct me if i`m wrong

RtoDeep
18-01-2011, 21:14
om je naturel kwark een beetje lekkerder te maken kan je ook ananas erin doen en in de blender gooien

of wat ik in m`n bodybuilding tijd wel vaak deed, kwark in de blender, beetje water erbij, 2 scheppen whey proteine met smaakie.. en dat over de dag in 3en opzuipen.

bigboz
20-01-2011, 16:57
Ik eet vaak magere kwark met eiwit-poeder er door. Smaakt het ook stuk lekkerder

Sadix
20-01-2011, 17:59
ik ben net naar de AH geweest. Het is nu 17:57 om18:15 moet ik les geven. Ik eet nu een magere kwark met aardbei.

6,5 gram eiwit en 4 gram koolhydraten per 100 gram. en 0gram vet.
ik heb nog 3 andere soorten kwark gekocht. allemaal magere. eiwit percentage verschilt van 4 tot 9 gram en prijs van 65 cent tot 2,20 per 500 gram haha.

welke moet ik aanhouden? die met aardbei is wel erg lekker!

MaartenManaus
20-01-2011, 18:24
Erg interessant topic,..

Graag wat advies van de kenners ,..
Ben 1.90m 87 kilo,. en ben best tevreden met n bouw maar wil toch proberen mn bandje wat weg te krijgen en beetje spiermassa erbij te kweken. wil proberen de 90 kilo te halen zonder buik. 9heb wel een sixpack maar die zie je nog nie ;)
Ik weet dat ik niet echt een goed voedingspatroon heb en drink zeer regelmatig een biertje.
Eigenlijk eet ik alles wat voor me staat.

Ik train Ma - Wo - Vr 1,5 thaiboksen en Di - Do 1 uur fitness / kracht training
Zat / Zo doe ik niks


Nu ben ik dus ook een slechte ontbijter. en loop ik vooral op koffie,.. en dan het liefst 2 mokken als opstart. anders loop ik om 10:00 nog met potdichte ogen en dat ziet er nie uit.
Dat drink ik de hele dag door wel, tot een uur of 17:00. Heb al geprobeerd of te minderen maar ik val steeds terug in oude patroon.
Is koffie echt zo slecht of valt het wel mee? Ik zie namelijk alleen maar water / melk / bruchtensap voorbij komen in jullie schemas.

07:00 2 mokken koffie en als het lukt een broodje kaas
10:00 2 x muslireep en koffie
12:00 warme maaltijd, hier op het werk is het gaarkeuken principe, heb keuze rijst / pasta vlees / kip salade is vaak rode bieten / wortel salade
verder drink ik dan 3 bekers vruchten sap. en erna koffie anders val ik in slaap
17:00 2 x vruchtensap en snacks (meestal 2 stuks) kan zijn kroketje / tosti / pastijtje (nog steeds in gaarkeuken)
18:30 - 20:00 trainen en erna een eiwit shake met melk en banaan
21:00 weer warme maaltijd meestal biefstuk 300/350 gram (kost bijna niks hier) rijst met brocoli en een fris als het lukt anders pilske.

Mijn grote probleem is dat ik niks qua eten mee kan nemen naar het werk en ik alleen kan eten wat er in de gaarkeuken gemaakt wordt.
Wat kan ik volgens jullie het beste laten of juist nemen om toch met mn eetgewoontes in de goede richting te zitten met de achterliggende gedachte van buikje wat minder en spiermassa erbij.

misschien ook wel handig te vermelden dat ik in een tropisch klimaat woon dus altijd wel +/- 30 - 35 graden.
en er is geen kwark te krijgen hier,. wel schrale yogurt.

Alvast bedankt

JeIIe
20-01-2011, 18:39
Wat is trouwens een goede hoeveelheid kwark om te eten per dag?
Ik heb het gistere voor het eerst gegeten en ik vond het best nog meevallen?

RocknRolla
20-01-2011, 21:51
ik ben ook een stiekeme lezer mensen.

Ik ben 6 december gestopt met roken. Heb 10 jaar gerookt (ondanks mijn jonge leeftijd) ben nu dus 41 dagen gestopt en ben gewoon 3 kilo aangekomen in die 41 dagen..

mijn broer zei dat doordat ik gestopt ben met roken, mijn lichaam voedsel beter vast houd waardoor ik ben bij gekomen.

IK ga nu op een kwak dieet en ga savonds niets anders als kwark eten. Ik had gister per ongeluk volle kwark gekocht maar ik moet alleen magere hebben neem ik aan he? Zijn er ook magere kwarkjes met smaak? waar ik gister was hadden ze alleen standart kwark zonder smaak.

groeten,

Sadik.

Heb laatste tijd heel druk gehad dus niet veel tijd gehad om te kijken. Heb net alles doorgenomen;)
Maar sadik ik weet niet alle details maar de reden omdat je aankomt na het stoppen met roken is dat je basaal metabolisme naar beneden is gegaan. Dus minder verbruikt. Als je hetzelfde blijft eten en zelfde levensstijl ga je aankomen.

Je lichaam moet na die 10 jaar roken weer op gang zien te komen zonder al die shit die sigaretten zit.
Dus wat ik zou doen is in de ochtend eten;) en gezond blijven doen en meer bewegen. Je moet niet gaan denken dat
je lichaam als je 10 jaar hebt gerookt gelijk weer is aangepast aan je nieuwe levenstijl dit duurt gewoon lang. Het kan zelfs jaar duren voordat je lichaam weer is hersteld. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik denk na dit allemaal gelezen te hebben ook in de ochtend halfvolle kwark ga eten gwn halve liter in 3 dagen ofzo.

osu

steftheboxer
21-01-2011, 10:16
Wat is trouwens een goede hoeveelheid kwark om te eten per dag?
Ik heb het gistere voor het eerst gegeten en ik vond het best nog meevallen?

Volgens mij 500ml per dag, dus gewoon 's avonds om tien uur zo een bak leeg lepelen!

steftheboxer
21-01-2011, 10:23
Yo,

Derde week zit er nu bijna op en het enige wat me een beetje tegenvalt is de weinige variatie in het eten, is ook een beetje mijn eigen schuld omdat ik voornamelijk aan de kipfilet en tonijn zit. Vanavond maar even lekker zondigen en bij de Turk eten. De drank is nog steeds geen probleem, heb me deze week wel twee keer enorm verslapen en het lijkt ook wel of ik dieper slaap. Gisteravond had ik wel even trek in een biertje na de training maar dta gevoel was snel weg.

Qua gewicht blijf ik rond de 90 kg hangen wat op zich prima is. Buik lijkt wel iets strakker te worden en vanavond maar weer eens mijn vetpercentage laten meten om te zien of we al in de buurt komen van de magische 12%

werk ze en trains voor iedereen!

Fight_club
23-01-2011, 19:09
12 % ?? dan heb ik nog een lange weg te gaan met 20%. Moet zeggen dat ik het echt héél moeilijk vind om idd elke dag hetzelfde te moeten eten. Ben vaak in gevecht met mezelf en had niet gedacht dat dat zou kunnen om eten. Het voelt net of ik aan het afkicken ben ofzo...ben onrustig en kan die beelden van pizza, friet en shoarma maar niet uit mijn netvlies krijgen. Vooral de zondagen als mijn kids friet speciaal, kroketten ed dergelijke voor mijn neus naar binnen werken. Kan ze moeilijk boven laten eten.
Heb ergens gelezen dat je pillen hebt die alle vet opnemen in een spons ofzo........kent iemand dat ? Zitten daar nadelen aan en neemt ie pil dan ook het slechte van alcohol weg ?
Ik blijf het volhouden maar tis echt een struggle. Hoe houden die topsporters dat dieet toch vol, zonder vet of alcohol/frisdrank.

Facade
23-01-2011, 20:53
sowieso hoort daar discipline bij. Maar je kan ook bezig blijven om je kennis over voeding uit te breiden. Dan kom je nieuwe bronnen tegen en zo ook meer variatie. Dan hoef je niet de hele tijd EXACT hetzelfde te eten. Tuurlijk tis niet patat enzo maar er zijn toch wel verschillende bronnen voor eiwitten. Ik zou op zoek gaan naar de bronnen die ik het lekkerst vind, dan houd je het ook vast langer vol.

Sadix
24-01-2011, 02:19
hoe meet je je vet % ?

kan ik zo een apparaat kopen?

is dit iets? : SportFood.nl voor sportvoeding (http://www.sportfood.nl/shop/product_info.php?cPath=63&products_id=452)

Hendy
25-01-2011, 15:40
Mooie topic heren.. kan ik nog iets van leren;)

Ik heb precies het omgekeerde.. 1.91 en 70kg, veel te licht dus!
Weet dat ik een vlot werkende schildklier heb en tevens ben ik altijd druk..

Mijn eet patroon:
S'ochtends: Bord Brinta of pakje goedemorgen daarna vaak 3bakken koffie
Lunch: 4 volkoren boterhammen met kaas of pindakaas en een soepie of warmbroodje (sauzijs/sate/kaasui)
Avondeten: meestal een fors bord macaroni/pasta/nasi/bami en een yogurtje
S'avonds op de bank: ongelofelijke snack trek (wat trouwens vaak ook gebeurt;))

Wij heeft er wat makkelijke tips voor me?

ps. ik denk dat ik beter voor volle kwark kan gaan toch?

steftheboxer
25-01-2011, 15:55
Mooie topic heren.. kan ik nog iets van leren;)

Ik heb precies het omgekeerde.. 1.91 en 70kg, veel te licht dus!
Weet dat ik een vlot werkende schildklier heb en tevens ben ik altijd druk..

Mijn eet patroon:
S'ochtends: Bord Brinta of pakje goedemorgen daarna vaak 3bakken koffie
Lunch: 4 volkoren boterhammen met kaas of pindakaas en een soepie of warmbroodje (sauzijs/sate/kaasui)
Avondeten: meestal een fors bord macaroni/pasta/nasi/bami en een yogurtje
S'avonds op de bank: ongelofelijke snack trek (wat trouwens vaak ook gebeurt;))

Wij heeft er wat makkelijke tips voor me?

ps. ik denk dat ik beter voor volle kwark kan gaan toch?

Hey hendy,

Hoe oud ben je eigenlijk? Bij mij heeft het ook tijden geduurd voordat ik een beetje de kilo's erbij kreeg die horen bij mijn lengte. Beetje wat Stefan Struve nu ook heeft en dat hij nu pas goed in zijn frame begint te groeien ;-)

Je eetpatroon lijkt normaal met hier en daar een slechte eigenschap ( 's midags altijd een snack en 'savonds ook )
sport je er veel bij? ik kan me voorstellen dat krachttraining je enigszins kan helpen en misschien eens laten controleren op een lintwurm ;-)

Hendy
25-01-2011, 16:04
hehehe..

Ben 34 Stef;)

Sporten doe ik nu weer 2x per week, ben er zo'n 4/5 jaar tussenuit geweest maar heb de geest weer gekregen;)
Nu alleen nog hardlopen voor dat ik naar me werk ga en wil binnenkort weer beginnen met kb in combinatie met kracht training..

Tevens drink ik niet maar rook ik wel 3 pakjes per week..

steftheboxer
25-01-2011, 16:44
hehehe..

Ben 34 Stef;)

Sporten doe ik nu weer 2x per week, ben er zo'n 4/5 jaar tussenuit geweest maar heb de geest weer gekregen;)
Nu alleen nog hardlopen voor dat ik naar me werk ga en wil binnenkort weer beginnen met kb in combinatie met kracht training..

Tevens drink ik niet maar rook ik wel 3 pakjes per week..


Hahaha daar zat ik er toch even knap naast! dacht je bent misschien 18 ;-) maar bijna het dubbele dus!
Maar 1.90 en 70 KG op 34 jaar dan vindt ik het lastig, je hebt een turbo schildklier lijkt me....
Misschien een half jaartje bij de Mc donalds eten ;-)

Ik denk dat er hier mensen zijn die je iets beter tips kunnen geven op het gebied van eten

succes man

Facade
25-01-2011, 17:18
Als je al lastig aankomt moet je niet te veel cardio doen. Het hardlopen voor het werk is dan ook wel goed voor je gezondheid maar je verbrandt natuurlijk wel allemaal energie.

Verder moet je gewoon voldoende koolhydraten in je voeding krijgen en dan het liefst voor acht uur 's avonds zoals pasta, volkoren brood en brinta. Als het kan zou ik dus tussen je lunch en ontbijt nog een aardige maaltijd stoppen en tussen je lunch en je avondeten. m.a.w. dus niet wachten tot je echt honger begint te krijgen maar gewoon eten.... veel eten. eiwitten zijn ook belangrijk maar als je 70 kg op 1m 90 zit lijkt mij het een minder grote rol spelen. Een shake na de training kan natuurlijk geen kwaad.

Wat krachttraining betreft ga ik ermaar vanuit dat je een ecto bent. Ik zou dan vooral compound oefeningen doen zoals deadlifts, squats, benchpress enzovoort. Isolatie oefeningen zoals curls e.d. hebben minder zin omdat je nog betrekkelijk weinig spieren hebt. Als je veel spieren tegelijk raakt zoals met compounds komt er meer testosteron vrij en groei je sneller. Overigens ook niet te veel herhalingen per spiergroep. Korte maar intensieve trainingen. Dus squat set 4x8 en dan moet het gewicht dus wel dermate zwaar zijn dat je bij de laatste set ook bijna niet meer kan. Dan zelfde voor de volgende spiergroepen.

Zoek anders ook eens op ectomorph oefeningen/exercises of iets in die geest. Voor mij heeft bovenstaande enorm geholpen, succes.

Hendy
25-01-2011, 17:22
Thanks voor je antwoord man!

Ga er zeker iets mee doen.. mijn streven is rond Juli op 74/75 te zitten.
Zal mn vorderingen hier bijhouden..

Nogmaals bedankt

Facade
25-01-2011, 17:29
Graag gedaan, Overigens ook nog een pakje kwark voor het slapen gaan natuurlijk, dat hoeft geen volle kwark te zijn.Zitten langzame eiwitten in waardoor je dus niet te veel spier verliest tijdens het slapen.

Sadix
25-01-2011, 17:52
ik geef je anders mijn 3 kilo extra wel Hendy.

Mijn natuurlijke gewicht, waar ik al jaren op zit is, raar maar waar precies totop de gram : 66,6. Duivels gewicht! Ik weeg nu 68,3 kg.

Ik wil op de 64-65 zitten met een geile sixpack.

steftheboxer
25-01-2011, 18:52
Ik wil op de 64-65 zitten met een geile sixpack.[/QUOTE]

Hahaha die Sadix die moet je toch even verder uiteleggen...een geile sixpack...als in dat je geil van jezelf wordt?

er is opeens een kans dat dit topic naar de dungeon gaat

Gilaiir
26-01-2011, 12:58
Ik dacht dat ik het moeilijk had met men gewicht...

Ik weeg 57/59 Kilo en ben bijna 1,70 M en ben 18 jaar.
ik probeer ong rond de 65 kilo te komen.

ik train 3x per week (ik wil er ook wle wat kracht training bij doen, maar daar heb ik geen tijd voor wegen school, rijles etc etc etc....)
Ma: BJJ
Wo: MMA
Vr: MMA
na het trainen drink ik een halve liter melk met nequik (je weet wel die choco poeder) dan kiep ik er ook nog een flinke scheut druiven suiker bij.

smorgens koop ik vaak alsk naar school ga opt station een broodje (dit verschilt van worsten broodje tot sausijzen broodje tot weet ik veel wavoor broodje) en een drink ontbijtje. Een maal aangekomen op school en het is pauze koop ik graag een broodje gezond of broodje kroket/kip burger) ik heb 2 pauzes dus dit is x2. Savonds eet ik gewoon wat de pot schaft, dat kan zijn van aardappelen tot chinees tot weet ik veel wa spap allemaal klaar maakt.

maar ik wil dus wat tips om aan tekomen, ik lees overal dat kwark goed is, dus heb spap al naar de appieheijn gestuurt.

steftheboxer
26-01-2011, 17:53
Ik dacht dat ik het moeilijk had met men gewicht...

Ik weeg 57/59 Kilo en ben bijna 1,70 M en ben 18 jaar.
ik probeer ong rond de 65 kilo te komen.

ik train 3x per week (ik wil er ook wle wat kracht training bij doen, maar daar heb ik geen tijd voor wegen school, rijles etc etc etc....)
Ma: BJJ
Wo: MMA
Vr: MMA
na het trainen drink ik een halve liter melk met nequik (je weet wel die choco poeder) dan kiep ik er ook nog een flinke scheut druiven suiker bij.

smorgens koop ik vaak alsk naar school ga opt station een broodje (dit verschilt van worsten broodje tot sausijzen broodje tot weet ik veel wavoor broodje) en een drink ontbijtje. Een maal aangekomen op school en het is pauze koop ik graag een broodje gezond of broodje kroket/kip burger) ik heb 2 pauzes dus dit is x2. Savonds eet ik gewoon wat de pot schaft, dat kan zijn van aardappelen tot chinees tot weet ik veel wa spap allemaal klaar maakt.

maar ik wil dus wat tips om aan tekomen, ik lees overal dat kwark goed is, dus heb spap al naar de appieheijn gestuurt.

Wow je ontbijt met een worstenbroodje, lunch met een broodje kroket, volgende pauze weer een snack. Dat lijkt mij nou niet de beste voeding helemaal als je zoveel sport

Sadix
26-01-2011, 18:42
hahaha stef, een totaal andere geil sixpackje als wat je in gedachte heb :P

Hendy
26-01-2011, 21:32
Misschien is dit iets voor je Sadik?

http://www.tshirtdeal.nl/images/detailed/2/six_pack.jpg

;)

Gilaiir
27-01-2011, 00:14
Wow je ontbijt met een worstenbroodje, lunch met een broodje kroket, volgende pauze weer een snack. Dat lijkt mij nou niet de beste voeding helemaal als je zoveel sport

haha, et zijn meestal broodjes gezond en soms dan een kroket ofzo. maar idd, het kan VEEL beter. Ik eet opzich wel gezond op die paar kroketjes na dan ;D maarja je leeft maar een keer he!

steftheboxer
27-01-2011, 15:46
Misschien is dit iets voor je Sadik?

http://www.tshirtdeal.nl/images/detailed/2/six_pack.jpg

;)

hahaha

steftheboxer
27-01-2011, 17:05
en om nog even mijn blog voort te zetten. Zit nu in mijn laatste week ( volgende week donderdag is de maand officieel voorbij ) en ben helemaal klaar met het niet drinken. Heb zin om in de kroeg aan de bar te hangen, slap te ouwehoeren en lekker aan het bier te zitten. Gister weer een zware training gehad en straks even krachttraining doen. Ben dus ongeveer 3,5 kilo kwijt in één maand tijd wat ik eigenlijk best veel vindt en buik is aardig strak maar helaas nog geen echt sixpack. Qua voeding blijf ik zeker een aantal dingen erin houden ( kwark, fruit, minder koffie en mager vlees op bruin brood ) maar zal weer iets meer gaan zondigen.

Er zijn ondertussen al vier mensen afgevallen die het niet hebben volgehouden met de drank dus die kunnen het geld gaan overmaken en uiteraard horen ze dit nog jaren lang, dat het geen echte mannen zijn en alcoholisten.

De laatste loodjes!

Facade
27-01-2011, 17:22
3,5 kilo is best goed man :) nog een weekje volhouden

MaartenManaus
27-01-2011, 18:37
ja 3,5 kilo in een maand is erg netjes,. en klasse dat je dat vol kan houden zonder alcohol,.. geloof dat ik mezelf dan maar onder de alcoholisten kan scharen.
denk dat zo'n sixpack ook niet iets is van een maandje gas geven ,, daar is meer tijd voor nodig. bent iig op de goede weg.

Garcia
27-01-2011, 20:58
Goed bezig kerel. Ik zou zeggen, plak er nog een maand aan vast, wie weet heb je dan wel je sixpack ;)

Gilaiir
28-01-2011, 17:13
netjes, ga zo door!

Sadix
28-01-2011, 18:25
heel netjes Stef!

leerling van mij is 15kg afgelopen in 3maanden.

Ik heb op een deur een namen en gewicht lijst. na elke training kunnen ze hun gewicht updaten. Erg mooi om te zien hoe die jongen elke week weer iets af viel. Hij weegt nu 80kg en komt van 96 kg.

@ hendy, haha hoe kom ik aan zo een Shirt? erg vet :D

mama
02-02-2011, 08:48
Zo moeilijk is het toch niet om niet te drinken. Ik moet nog tm 10 mei.
Ben nu sinds 3 januari 7 kilo kwijt. Nog een kilo of 13 te gaan.

steftheboxer
02-02-2011, 10:44
Zo moeilijk is het toch niet om niet te drinken. Ik moet nog tm 10 mei.
Ben nu sinds 3 januari 7 kilo kwijt. Nog een kilo of 13 te gaan.

zozo 7 kilo is erg netjes! pff nog tot 10 mei niet drinken, netjes hoor dat je het kan. Ik ga aankomende donderdag lekker de kroeg in en om 23:59 bestel ik mijn eerste biertje van dit jaar!

succes nog verder en hou ons op de hoogte!

mama
02-02-2011, 11:01
Op 10 mei hoop ik er toch wel 20 kilo in totaal er af te hebben

Pansier
02-02-2011, 11:30
Op 10 mei hoop ik er toch wel 20 kilo in totaal er af te hebben

Doe je goed, hou ons op de hoogte!

mama
03-02-2011, 02:44
pff moet zeggen dat dit avondje werken bij de Mac zwaar viel.

steftheboxer
03-02-2011, 10:43
Ik zit in mijn laatste dag ;-) heerlijk vooruitzicht!

gister weer een zware bokstraining gehad en vanavond even een cardio/kracht training doen.

Vond het toch wel een leerzame maand. Ben veel meer op mijn voeding gaan letten ( dankzij Garcia, bedankt voor dat ) en dat ga ik ook zeker voort zetten.Meer fruit eten en mager vlees en 's avonds een kwarkje is al routine geworden. Verder is mijn training gevarieerder geworden en besteed ik meer tijd aan cardio simpel weg omdat het gewoon nodig is. Verder is het ook lekker om te weten dat ik best zonder alcohol kan en dat ik vanaf nu één dag in de week extra de drank laat staan.

Al met al een leuk experiment maar vanavond ga ik me bezatten ;-)

Pansier
03-02-2011, 11:17
pff moet zeggen dat dit avondje werken bij de Mac zwaar viel.

Probeer dan ander werk ;)

mama
03-02-2011, 11:59
haha was dat maar zo makkelijk. Maar het maakt het wel moeilijk af en toe.
Maar ook een xtra uitdaging. Heb alleen die tomato chees wrap geproefd. Voor de rest niets gegeten van Mac eten sinds 3 januari.
Normaal als ik 's avonds moest werken was het makkelijk. Oh eet wel wat van mijn werk. Nu neem ik netjes eten mee.
Het is een knop die je om moet zetten. Net als geen alcohol. Je hebt het niet nodig. Maar het is ooooooo zo lekker.

steftheboxer
04-02-2011, 22:31
zo mijn 1000ste post hier en ook meteen de afsluiting van mijn maand!
Gister de kroeg in gedoken om 12 uur en had me vandaag toch een mega kater, niet normaal, ben dus eigenlijk alweer klaar met de drank

morgen maar weer gezond sporten

Garcia
05-02-2011, 11:38
Goed om te horen kerel :)

mama
11-02-2011, 17:08
voor alle watjes hier......
De superbowl is zelfs zonder bier goed gegaan. LOL
Er is nu 8,5 kilo af. Nog 1,5 kilo en ik ben op de helft.. maar het zal al moeilijker worden

steftheboxer
11-02-2011, 18:10
voor alle watjes hier......
De superbowl is zelfs zonder bier goed gegaan. LOL
Er is nu 8,5 kilo af. Nog 1,5 kilo en ik ben op de helft.. maar het zal al moeilijker worden

hahaha was je op Bowlr dan en je hebt niet gedronken? netjes hoor...het was weer een zuipfestijn!

Pansier
11-02-2011, 18:24
Ik dacht dat ik het moeilijk had met men gewicht...

Ik weeg 57/59 Kilo en ben bijna 1,70 M en ben 18 jaar.
ik probeer ong rond de 65 kilo te komen.

ik train 3x per week (ik wil er ook wle wat kracht training bij doen, maar daar heb ik geen tijd voor wegen school, rijles etc etc etc....)
Ma: BJJ
Wo: MMA
Vr: MMA
na het trainen drink ik een halve liter melk met nequik (je weet wel die choco poeder) dan kiep ik er ook nog een flinke scheut druiven suiker bij.

smorgens koop ik vaak alsk naar school ga opt station een broodje (dit verschilt van worsten broodje tot sausijzen broodje tot weet ik veel wavoor broodje) en een drink ontbijtje. Een maal aangekomen op school en het is pauze koop ik graag een broodje gezond of broodje kroket/kip burger) ik heb 2 pauzes dus dit is x2. Savonds eet ik gewoon wat de pot schaft, dat kan zijn van aardappelen tot chinees tot weet ik veel wa spap allemaal klaar maakt.

maar ik wil dus wat tips om aan tekomen, ik lees overal dat kwark goed is, dus heb spap al naar de appieheijn gestuurt.

Wat voor sixpack wil jij?:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSBAMTTIrRm0Rd26N5i-w3alUlefvvWicY1jEW7K2H5Dwh8hsDQ

steftheboxer
11-02-2011, 19:55
hahaha was je op Bowlr dan en je hebt niet gedronken? netjes hoor...het was weer een zuipfestijn!

Mama vergeet mijn bericht....ik zit niet goed te lezen

mama
12-02-2011, 14:59
ik wou dat ik daar was. In Dallas dan. Nee we hebben de Super bowl gewoon hier thuis gekeken.
en al was ik naar het hard rock gegaan. had ik ook niets gedronken.
LOL Heb ik 2 jaar terug of was het al weer 3 jaar terug ook niet gedaan.