PDA

View Full Version : Voedingsschema (vermagering 90 -> 85)



JeIIe
11-01-2011, 00:18
Binnenkort, begin maart vecht ik mijn eerste partij thaiboks. Daarvoor moet ik nog 5 kilo afvallen, van 90 naar 85. Daarom vroeg ik me af of iemand me kon helpen met een voedingsschema (en trainingsschema).

Trainingen
maandag: thaiboksen
dinsdag: lopen (interval)
woensdag: bas rutten all round work out
donderdag: thaiboksen
vrijdag: lopen (duurloop)
zaterdag: thaiboksen
zondag: rust/buikspieren

Voeding
Tijdens de week eet ik 's morgens en 's middags gewoon boterhammen. 's Morgens ±3+fruit snede, 's middags ±6 snede. Welk beleg is goed? Is het wel goed om boterhammen te eten?
In het weekend is het 's morgens ±3 pistolets+fryut, 's middags ±3 pistolets.
's Avonds eet ik gewoon wat de pot schaft. Meestal is het in de aard van het volgend. Het varieert natuurlijk wel. Gewoon om een globaal idee te krijgen.
maandag: aardappelen + vlees + groenten
dinsdag: Spinazie + worst/spek
woensdag: Rijst + kip
donderdag: frieten :d + vlees + groenten (kan 1 keer in de week kwaad?)
vrijdag: spaghetti
zaterdag en zondag: varieert het hier zit van tijd wel junk food bij, wat is dus het beste om dit te vervangen?
Verder eet ik gespreid over de dag meestal nog ±3 appel, ±2 bananen, ±5mandarijntjes. Hier zit het fruit dat ik 's morgens eet bij gerekend.
Ik drink ongeveer 5 liter water per dag. En geen alcohol niet meer ;).

Dus als iemand me zou kunnen helpen, het zou hard geapprecieerd worden.

Edit: het is niet dat ik moddervet of zo sta.

JeIIe
12-01-2011, 21:36
Niemand?

Mister T.
12-01-2011, 21:53
Brood is gewoon goed, als beleg, boterham worst, kipfilet, ei allemaal veel eiwitten en energie zit ook wel goed met dat fruit enzo.
Verder zou ik de zondag gewoon als echte rustdag pakken omdat je je buikspieren met thai boksen meestal al genoeg pakt.

T.

steftheboxer
13-01-2011, 14:32
Niemand?

check ook even mijn topic over alcoholvrije maand en six pack in een maand, staan vele goede voedingstips

Garcia
14-01-2011, 15:22
Te weinig rust in je trainingschema. Ga dan liever na een thaiboks les even een cardio sessie doen.

Je koolydraten inname is te hoog en je neemt te weinig eiwitten in. Gebruik je supplementen??

JeIIe
14-01-2011, 23:28
Hey, iedereen bedankt voor de replies.

Ik gebruik geen supplementen. Alles wat ik "inneem" staat hierboven aangegeven.
Als ik me niet vergis zitten koolhydraten in aardappelen, rijst, spaghetti, brood? Als ik dit dan niet meer mag eten, wat is een goede vervanging? Want het is zowat men belangrijkste voeding, als ik naar m'n schema kijk.
En hoe krijg ik eiwitten binnen, want hier vind ik niet zoveel over terug.

EDIT:
In kaas zitten dus eiwitten, maar is kaas niet te vettig?

Garcia
15-01-2011, 11:04
Brood = dikmaker
Aardappelen = dikmaker
Pasta eet je in de middag (voordat je in de avond ga trainen zodat je koolhydraten = energie optimaal zijn voor je workout)

Eet in de avond bruine rijst (zilvervlies) daar zitten de minste koolhydraten in.

Eiwitten haal je uit kip, kipfilet, paardenrookvlees, eiwit, kwark en whey.

Je heb een doelstelling, daarvoor zal je het e.e.a. voor moeten opgeven, waaronder jou voedingsgewoonten.

dietrik
15-01-2011, 12:12
idd koolhydraten minderen en meer eiwitten. kijk eens rond op internet naar lowcarb dieeten.

en 5 liter water op een dag vind ik wel heel veel.

en veel kwark eten, vult als een gek en zit vol eiwitten.

Pride_187
15-01-2011, 16:24
Veels te veel brood inderdaad.. 9 sneeen is heel veel. Dat eten mensen die de hele dag bomen om staan te hakken. Verder zie ik dingen als worst, spek. Probeer het varkensvlees eruit te schrappen, eet liever vis, tonijn of zalm. Of kipfilet, of mager rundvlees. Dierlijke vetten zijn vaak meervoudig verzadigd en moeilijk af te breken voor je lichaam.

'Goeie vetten' mag je altijd eten, zoals vis, olijfolie. Houd er wel rekening mee dat je pas af gaat vallen als je meer verbrandt dan dat er binnen komt. Eet veel eiwitten om je spiermassa te beschermen, je lichaamstemperatuur en stofwisseling gaat hier ook van omhoog, omdat eiwitten verteren veel energie kost.

Probeer verder tussendoor enkel water te drinken, of af en toe een glaasje light frisdrank. Suikers zijn dikmakers en boosten de aanmaak van insuline, insuline zet aan en werkt als groeihormoon. Probeer dus je bloedsuiker in balans te houden en knal er geen slechte suikers in!!

Facade
15-01-2011, 17:44
9 sneeën brood is niet zo veel hoor, lijkt me redelijk gemiddeld.... je moet ze alleen niet allemaal tegelijk opeten. Ter illustratie ik eet er 16 alleen dan wel verspreid en ik ben niet dik o.i.d. Ik zou wat je nu al eet gewoon inderdaad wat minderen maar niet te drastisch, behalve het eten van fruit, tien stukken fruit per dag lijkt me wat te veel van het goede. Meer koolhydraten in de ochtend en minder in de avond zoals garcia aangeeft (je verbrandt meer in de ochtend dan in de avond). Voor de rest zou ik je 'nieuwe' voeding opdelen over iets van 5-6 kleine maaltijden om je verbranding wat op gang te helpen. Dan kom je een heel eind. Als je alles in 3 maaltijden doet gooi je je eten boven op onverteerd eten en dan wordt het als vet opgeslagen, heb ik gelezen.

Edit: nog eens over het fruit omdat jij zoveel ervan eet. ik had het even opgezocht en op koolhydratentabel.nl staat: "Koolhydraten die snel worden verteerd (enkelvoudige suikers of enkelvoudige koolhydraten genaamd) zullen eerder als vet worden opgeslagen omdat het lichaam onvoldoende tijd heeft om de calorie&eumln te verbranden. Voedingswaren die enkelvoudige suikers bevatten zijn o.a. fruit, vruchtensappen, snoep, koekjes, cake en frisdranken. Je zult deze enkelvoudige suikers zoveel mogelijk moeten vermijden"

Kweet niet wat hiervan klopt, omdat fruit natuurlijk ook gezond is lijkt me al blijft tien veel.

Marchant
15-01-2011, 19:39
Brood = dikmaker
Aardappelen = dikmaker
Pasta eet je in de middag (voordat je in de avond ga trainen zodat je koolhydraten = energie optimaal zijn voor je workout)

Eet in de avond bruine rijst (zilvervlies) daar zitten de minste koolhydraten in.

Eiwitten haal je uit kip, kipfilet, paardenrookvlees, eiwit, kwark en whey.

Je heb een doelstelling, daarvoor zal je het e.e.a. voor moeten opgeven, waaronder jou voedingsgewoonten.

2x :thup:

JeIIe
15-01-2011, 22:50
Bedankt allemaal voor de antwoorden, hier kan ik al heel eind mee verder.
Nog wel 2 vragen. Kwark is toch gewoon plattekaas?
En iemand had me gezegd dat rijstwafels een goede vervanging zijn van brood, klopt dit?

Proximo
16-01-2011, 12:48
Dit is was ik ongeveer eet op een dag en ik ben zo droog als een garnaal.

in de ochtend één banaan met melk (banaan+melk ongeveer 250 ml), 250 gram magere kwark en wat brinta (+/- 2 e.l.) in de blender en naar binnen gieten.

tussendoor eet ik vis op bruin brood (in de loop van de dag ongeveer 2-3 broodjes)

En in de avond een complete maaltijd waarin geen of nauwelijks verzadigde vetten verwerkt zitten.

Hierbij train ik één of twee keer per dag cardio/fitness en/of vechtsport in de avond.

Sadix
16-01-2011, 13:07
wat zijn jullie gezond zeg damn!

Bartju
16-01-2011, 13:53
wat zijn jullie gezond zeg damn!

x2

Marchant
17-01-2011, 13:06
Hierbij train ik één of twee keer per dag cardio/fitness en/of vechtsport in de avond.

Als ik de tijd zou hebben om 2 a3 keer per dag te trainen
Dan zou het weinig uitmaken denk ik wat ik eet , dat wordt dan toch wel verbrand!!
Helaas moet er ook nog gewerkt worden :pimp: