PDA

View Full Version : Wat is de beste soort kruisbescherming??



De Spekkoek
23-01-2011, 23:02
Zelf train ik al een poos met een goedkope normale 'jockstrap met cup'. Zo'n ding van 8eu. Maar tis tijd om een nieuwe te kopen. Ding snijdt altijd in me liezen, moet altijd me boxershorts weer rechttrekken.

Wat/welke vinden jullie de beste/fijnste op het gebied van kruisbescherming?

De ouderwetse cup/tok in een jockstrap, de stalen muay thai cup, of de compression shorts van UFC, Shockdoctor of Jaco??

En speelt de stijl waarin je vecht ook een rol voor de keuze van kruisbescherming?

Mule-Kick
24-01-2011, 12:55
Heb zelf ook altijd zo'n normale jockstrap gehad van 8 euro ofzo. Nu echter alweer voor 2e maal kwijtgeraakt dus moet weer iets nieuws gaan halen maar ben er ook nog niet helemaal uit. Opzich vind ik die jockstraps goede bescherming bieden maar sommige snijden idd meer in de liezen dan andere

De Spekkoek
24-01-2011, 13:16
Het snijden in de liezen en het feit dat ik me boxershort telkens recht moet trekken is echt vervelend. Zit daarom steeds meer naar zo'n compression shorts te neigen. Zie link.

UFC® Compression Short with Cup UFC® Compression Short with Cup - Bescherming algemeen - Fight Gear (http://groundfighter.eu/index.php/nl/fight-gear/protection/ufcr-compression-short-with-cup-ufcr-compression-short-with-cup.html)

Hoef je ook geen boxershorts meer te dragen onder je mma shorts...

Mule-Kick
24-01-2011, 13:51
Die zien idd ook wel relax uit ja. Iemand ervaring hiermee?

Gilaiir
25-01-2011, 01:39
ik heb ook een nieuwe plasser verdediger nodig, maar zown short voor 51 euro vin ik wel duur voor een arme student zoals mij... maarja, lijkt me wel de bom zown ding.

De Spekkoek
25-01-2011, 15:18
Kost wat maar dan heb je ook wat.... Teminste dat is wat t uitstraalt. En een paar euro extra neertellen om mn gereedschap te beschermen vind ik een goede investering!
Guardian Protective Jaco Cup System by Jaco Clothing - Fightshorts.nl (http://www.fightshorts.nl/Webwinkel-Product-4166362/Guardian-Protective-Jaco-Cup-System-by-Jaco-Clothing.html)


Rest alleen de vraag, is het beter dan een stalen thai cup??
Twins Professionele tok kruisbeschermer G-3 - Fightshorts.nl (http://www.fightshorts.nl/Webwinkel-Product-1714788/Twins-Professionele-tok-kruisbeschermer-G-3.html)

SjorsWilms
28-01-2011, 14:41
Koop gewoon zo'n ijzeren van twins of muay en stop die in je jockstrap. Werkte supergoed voor mij, gaat lang mee en trap je ook niet zomaar kapot.

Bartju
28-01-2011, 15:22
Koop gewoon zo'n ijzeren van twins of muay en stop die in je jockstrap. Werkte supergoed voor mij, gaat lang mee en trap je ook niet zomaar kapot.

x2 heb ik ook

Gilaiir
28-01-2011, 17:11
Koop gewoon zo'n ijzeren van twins of muay en stop die in je jockstrap. Werkte supergoed voor mij, gaat lang mee en trap je ook niet zomaar kapot.

zijn die ook fijn voor MMA en BJJ?

JeIIe
28-01-2011, 18:54
Koop gewoon zo'n ijzeren van twins of muay en stop die in je jockstrap. Werkte supergoed voor mij, gaat lang mee en trap je ook niet zomaar kapot.

Heb ik ook sinds een paar maanden. Veel comfortabeler! En nog nooit last gehad als het werd geraakt.

Pansier
29-01-2011, 01:56
Voor toks moet je bij Bartju zijn, hij weet hoe het voelt om in zijn ballen getrapt te worden!

SjorsWilms
29-01-2011, 22:02
zijn die ook fijn voor MMA en BJJ?
Ehh. BJJ met toque??? lijkt me overbodig, toch?
Heb geen mma ervaring maar het lijkt me geen probleem.

citrusfruit
30-01-2011, 01:56
En nog nooit last gehad als het werd geraakt.
Geluksvogel! Als je een goeie knie vangt dan voel je dat. Voordeel is wel dat je het niet in je zak voelt, maar in je lies omdat daar een metalen ding in geramd wordt.

Bartju
30-01-2011, 14:09
Geluksvogel! Als je een goeie knie vangt dan voel je dat. Voordeel is wel dat je het niet in je zak voelt, maar in je lies omdat daar een metalen ding in geramd wordt.

zitte kussentje om he om die rand dus zo´n zeer doet t nou ook weer niet.. t is nooit fijn om op je zak getrapt te worden dat sowieso:P

Bartju
30-01-2011, 14:09
Voor toks moet je bij Bartju zijn, hij weet hoe het voelt om in zijn ballen getrapt te worden!

Hahaha lol

Sadix
30-01-2011, 14:41
ik heb een keer de volle penalty gevangen zonder tokje.

meest helse pijn die der is denk ik.

ik zit wel te over wegen om die van de ufc te kopen.

De Spekkoek
30-01-2011, 19:11
Ehh. BJJ met toque??? lijkt me overbodig, toch?
Heb geen mma ervaring maar het lijkt me geen probleem.


Bij BJJ een toque overbodig?? Vreemde opvatting....

Anywayz, de Jaco compression shorts zijn onderweg, kost wat, maar hopelijk heb ik ook dan wat. Me goedkope toque heeft t afgelopen offcieel begeven dus er was haast bij.

Bartju
30-01-2011, 19:55
Bij BJJ een toque overbodig?? Vreemde opvatting....

Anywayz, de Jaco compression shorts zijn onderweg, kost wat, maar hopelijk heb ik ook dan wat. Me goedkope toque heeft t afgelopen offcieel begeven dus er was haast bij.

Ik ben benieuwd of t wat is!

Nick K
06-02-2011, 00:03
misschien iets om te overwegen: een trainingsmaat voerde tijdens MMA-training een rear naked choke bij me uit waarbij zijn metalen tok recht op mijn ruggenwervel drukte, anderhalve week een pijnlijke plek gehad. Zelf heb ik ook zo'n jockstrap die in mijn lies snijd. Bij die van mij glijdt altijd het extra zachte beschermrandje aan de onderkant van de tok af en dacht dat het snijden daardoor kwam. Heb erover gedacht om dat met secondelijm proberen te verhelpen maar weet niet of dat zo verstandig is

Mule-Kick
15-02-2011, 12:24
Ehh. BJJ met toque??? lijkt me overbodig, toch?
Heb geen mma ervaring maar het lijkt me geen probleem.

Ooit al eens BJJ/Judo of andere vorm van grappling gedaan? Tok heeft me toch al paar keer van een pijnlijke avond gered.
Met bv guard passeren is een knie in je kruis zo gebeurd.

Pansier
15-02-2011, 16:53
Ooit al eens BJJ/Judo of andere vorm van grappling gedaan? Tok heeft me toch al paar keer van een pijnlijke avond gered.
Met bv guard passeren is een knie in je kruis zo gebeurd.

Ik doe niet aan BJJ/Judo, maar ik kan het me wel voorstellen.... (Wat ik liever niet doe)

FightingDutchman
16-02-2011, 08:57
Een tok dragen is bij BJJ wedstrijden officieel verboden onder de regels van de IBJJF! Op het afgelopen EK werd hier zelfs heel streng op gecontroleerd voordat je de mat op ging. Heb zelf in het begin altijd BJJ getraind met een tok maar ben dr een jaar geleden toen ik hoorde dat het verboden was toch maar vanaf gestapt.

Anyway, heb zelf zo'n Shockdocter compression short met tok. Gebruik hem eigenlijk gewoon als compression short onder mijn Gi tijdens de trainingen (dus zonder de tok er in) en gebruik hem met tok er in bij MMA partijen en vroeger voordat ik zonder tok BJJ trainde. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben!

ijsblok
16-02-2011, 10:17
Een tok dragen is bij BJJ wedstrijden officieel verboden onder de regels van de IBJJF! Op het afgelopen EK werd hier zelfs heel streng op gecontroleerd voordat je de mat op ging. Heb zelf in het begin altijd BJJ getraind met een tok maar ben dr een jaar geleden toen ik hoorde dat het verboden was toch maar vanaf gestapt.

Ja joh?? Dat wist ik echt niet! Ik moet zeggen dat een tok bij judo heel ongebruikelijk is (terwijl er toch ook risico's voor de edele delen zijn), of het verboden is weet ik niet. Toen ik overstapte op BJJ viel me op dat heel veel mensen een tok droegen en ben ik het ook gaan doen. Geeft me toch wel een veilig gevoel, maar nu ik dit lees moet ik misschien toch er maar mee stoppen. Weet je of het bij grappling toernooien van deze bond verboden is?

Pansier
16-02-2011, 13:53
Vind ik maar onzin dat het verboden is. Ik kan geen rede bedenken waarom... Het is puur voor eigen veiligheid.

FightingDutchman
20-02-2011, 20:21
Ja joh?? Dat wist ik echt niet! Ik moet zeggen dat een tok bij judo heel ongebruikelijk is (terwijl er toch ook risico's voor de edele delen zijn), of het verboden is weet ik niet. Toen ik overstapte op BJJ viel me op dat heel veel mensen een tok droegen en ben ik het ook gaan doen. Geeft me toch wel een veilig gevoel, maar nu ik dit lees moet ik misschien toch er maar mee stoppen. Weet je of het bij grappling toernooien van deze bond verboden is?

Ben zelf ook begonnen met tok maar toen ik dit hoorde gewoon vaak zonder gaan trainen. Nu vind ik een tok ook echt niet meer relaxed tijdens BJJ of Grappling wedstrijden. Officieel is een tok volgens het regelement van de IBJJF verboden dus ik neem aan dat dit bij grappling ook het geval is aangezien de BJJ en grappling regels niet veel anders zijn (met uitzondering van de advantages).

Briant
20-02-2011, 20:51
In Ede is het wel toegestaan omdat die regels gebasseerd zijn op shooto. Maar ik draag eigenlijk nooit een tok bij grappling/bjj. Je leert op die manier ook op de juiste manier een armklem aanzetten ;)

Bartju
29-03-2011, 14:59
Bij BJJ een toque overbodig?? Vreemde opvatting....

Anywayz, de Jaco compression shorts zijn onderweg, kost wat, maar hopelijk heb ik ook dan wat. Me goedkope toque heeft t afgelopen offcieel begeven dus er was haast bij.

en hoe bevalt zo'n ding nou!? ben egt benieuwd..
trek je daarover heen ook nog een broekje ofniet?

ijsblok
06-04-2011, 12:19
Koop gewoon zo'n ijzeren van twins of muay en stop die in je jockstrap. Werkte supergoed voor mij, gaat lang mee en trap je ook niet zomaar kapot.

Ik overwoog dit ook, maar toen ik dit in de fitshop vertelde (ik wou zo'n metalen thai tok kopen en de veters achterlaten) zei hij dat dat niet werkt omdat als je de metalen tok in het elastiek stopt, het elastiek slap wordt en je tok ver naar beneden gaat hangen. Heb jij deze ervaningen ook?

SjorsWilms
06-04-2011, 14:33
Ik overwoog dit ook, maar toen ik dit in de fitshop vertelde (ik wou zo'n metalen thai tok kopen en de veters achterlaten) zei hij dat dat niet werkt omdat als je de metalen tok in het elastiek stopt, het elastiek slap wordt en je tok ver naar beneden gaat hangen. Heb jij deze ervaningen ook?
Ja, maar ik had mijn elastieke al 3 jaar voordat ik er een metalen toque in deed. Dus ik weet niet of het komt door de metalen toque of het elastiek gewoon oud was... Hij hangt maar klein een beetje, heb er geen last van.

Maar waarom zou je een metalen willen? Een plasticen gaat volgens mij niet zomaar kapot met BJJ (denk ik)

ijsblok
06-04-2011, 19:16
Ja, maar ik had mijn elastieke al 3 jaar voordat ik er een metalen toque in deed. Dus ik weet niet of het komt door de metalen toque of het elastiek gewoon oud was... Hij hangt maar klein een beetje, heb er geen last van.

Maar waarom zou je een metalen willen? Een plasticen gaat volgens mij niet zomaar kapot met BJJ (denk ik)

ik weet niet wat ik tijdens de bjj/grappling/mma training met die plastic tok uitvoer, maar op de een of andere manier doe ik er altijd maar max 3 maanden mee. dan istie stuk. zoek dus naar een alternatief.

FightingDutchman
12-04-2011, 18:19
ik weet niet wat ik tijdens de bjj/grappling/mma training met die plastic tok uitvoer, maar op de een of andere manier doe ik er altijd maar max 3 maanden mee. dan istie stuk. zoek dus naar een alternatief.

Gewoon niet meer met tok trainen en stalen ballen kweken. Werkt ideaal!

hellboyy
11-10-2011, 18:38
moet toch pijn doen zo n ijzere tok?:o

fighterboy
11-10-2011, 23:12
Trek gewoon je ballen eraf, heb je ook niet meer dat gezeik met die toks :D

hellboyy
12-10-2011, 00:09
Trek gewoon je ballen eraf, heb je ook niet meer dat gezeik met die toks :D
lol:D moet dat geen zeer doen een als je zo n ding hard tege je ruggenwervel aankomt?

PacMan
12-10-2011, 00:37
Een ovenschaal

hellboyy
12-10-2011, 18:10
Ik wil mischien kickboks gaan doen in de toekomst,wie kan me aub uitleggen wat voor tok ik het best kan gebruike,Stoffen,plastic en/of ijzere??

fighterboy
12-10-2011, 20:21
Ik wil mischien kickboks gaan doen in de toekomst,wie kan me aub uitleggen wat voor tok ik het best kan gebruike,Stoffen,plastic en/of ijzere??

Dat maakt echt niet uit, is niet zo dat als je goedkope neemt dat mensen er doorheen trappen. k'zou dan eerder kijken naar bokshandschoenen en scheenbeschermers, maar dat kan dat je trainer je wel vertellen.

fighterboy
12-10-2011, 20:23
Zijn er trouwens mensen die met hun blote piemel gewoon erin gaan, is dat een aangenaam gevoel?

hellboyy
12-10-2011, 22:26
Zijn er trouwens mensen die met hun blote piemel gewoon erin gaan, is dat een aangenaam gevoel?
Moet toch niet zo lekker zitte denk ik zo:s:o

JeIIe
12-10-2011, 22:36
Ik wil mischien kickboks gaan doen in de toekomst,wie kan me aub uitleggen wat voor tok ik het best kan gebruike,Stoffen,plastic en/of ijzere??

Vroeger had ik er 1 van plastiek en nu heb ik er een van ijzer. Ik vind toch dat je veel minder voelt bij een ijzere. Je kan altijd wel eens een schamper ofzo hebben, met een ijzere voel ik er niets van en met een plastieke vond ik dat toch veel minder aangemaan.
Ik heb de ijzere tok in het stoffe broekje van men plastieke gestoken. Dat past perfect voor mij. Ik vind het zelfs beter zitten dan diegene van plastieK.
Je hebt dan ook nog de 'horrorverhalen' over plastieke tokken die naar binnen zijn versplinsterd. Maar ik weet niet of dit een urban legend is of dit echt waar is.

hellboyy
13-10-2011, 00:07
oke denk dat ijzer wordt.doe je zoiets bove je broek of?eronder aldan niet met of zonder boxerschort?:blush:

Asura
13-10-2011, 02:18
Heb het weleens zien gebeuren dat 1 van iemands noten net buiten de tok zat toen hij een trap kreeg. Hij mocht gelijk naar het ziekenhuis.

Pansier
13-10-2011, 07:42
oke denk dat ijzer wordt.doe je zoiets bove je broek of?eronder aldan niet met of zonder boxerschort?:blush:

Je doet hem zonder broek aan, de tok dient eigenlijk zeg maar als broek.

hellboyy
13-10-2011, 08:13
Je doet hem zonder broek aan, de tok dient eigenlijk zeg maar als broek.
Oke ;) maar moet toch niet echt lekker zitte denk ik zo..:o

Pansier
13-10-2011, 12:01
Oke ;) maar moet toch niet echt lekker zitte denk ik zo..:o

Gewoon alleen je tok aan, hij dient als broekje en als onderbroek.

hellboyy
13-10-2011, 12:20
Uhu.maar moet toch niet zo lekker zitte zonder onderbroek...?

PinPoint
13-10-2011, 13:20
Shock Doctor compression short with Bio Flex cup zwart - Bescherming algemeen - Fight Gear (http://groundfighter.eu/index.php/nl/fight-gear/protection/shock-doctor-compression-short-with-bio-flex-cup.html)

of

De ultieme bescherming door Shock Doctor | Groundfighter Fightwear (http://groundfighter.eu/index.php/nl/shock-doctor-ultra-supporter-with-power-carbon-flex-cup.html)

JeIIe
13-10-2011, 13:23
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yZy4z-LjAbk

Bromios
13-10-2011, 13:36
Uhu.maar moet toch niet zo lekker zitte zonder onderbroek...?

Een gewone houd je je onderbroek onder (tenminste ik wel) en zo'n shockdokter niet.
Zo duidelijk.

Silat
13-10-2011, 13:55
Bij BJJ een toque overbodig?? Vreemde opvatting....

Anywayz, de Jaco compression shorts zijn onderweg, kost wat, maar hopelijk heb ik ook dan wat. Me goedkope toque heeft t afgelopen offcieel begeven dus er was haast bij.

Inderdaad.. Ben wel eens in een stoeipartijtje terecht gekomen, dus geen tok.
Dat heeft m'n kontol geweten nadat ik die armbar losliet...

hellboyy
13-10-2011, 14:15
Een gewone houd je je onderbroek onder (tenminste ik wel) en zo'n shockdokter niet.
Zo duidelijk.
jup:p tok is best aangeraden zeker als je beginner ben enzo?anyway koop ik wrs ijzere tok.

hellboyy
13-10-2011, 18:36
Heb het weleens zien gebeuren dat 1 van iemands noten net buiten de tok zat toen hij een trap kreeg. Hij mocht gelijk naar het ziekenhuis.
ai :s:s geklutste eieren :p:p

Pansier
13-10-2011, 22:57
Uhu.maar moet toch niet zo lekker zitte zonder onderbroek...?

Zit heerlijk, Alsof er een engeltje op je kruis pist!

fighterboy
13-10-2011, 23:21
Een vriend van mij die verschillende stijlen kung fu doet zei een keer tegen mij dat je het beste stalen ballen kan kweken. Door elke dag met een steen op je ballen te slaan, je begind zachjes en naarmate je meer aankunt steeds wat harder.

Zelf niet geprobeerd ofso, maar is evt. een opsie.

hellboyy
13-10-2011, 23:28
Zit heerlijk, Alsof er een engeltje op je kruis pist!
schuurt lekker jah...

hellboyy
13-10-2011, 23:30
anyway hoop begin nieuwjaar te beginne met een gevechtsport weet juist nog niet welke :p

Yogi1
22-10-2011, 02:13
Check de Dirty Boxer Compression Shorts met Cup. Dit is een Boxershort waar je een carbon cup/tok in kan doen.
http://www.fightwearonline.nl/home/webshop/Dirty%20Boxer/Dirty%20Boxer

ChingChong
22-10-2011, 09:26
Zijn er trouwens mensen die met hun blote piemel gewoon erin gaan, is dat een aangenaam gevoel?

Gast.... Je moet echt leren om je zinnen beter te formuleren. Nu lijkt het net of je zegt dat iemand naakt de ring ingaat en hoe dat voelt.

stephan_dude
26-10-2011, 18:45
heb er zo een van shock doc. de wat duurdere versie van de 8 euro jockstrap.
zit echt heel goed. ook bij het grappelen

Pansier
26-10-2011, 21:36
Een vriend van mij die verschillende stijlen kung fu doet zei een keer tegen mij dat je het beste stalen ballen kan kweken. Door elke dag met een steen op je ballen te slaan, je begind zachjes en naarmate je meer aankunt steeds wat harder.

Zelf niet geprobeerd ofso, maar is evt. een opsie.

Zou ik doen ja, ook een goedkope manier van castratie

hellboyy
24-01-2012, 14:49
Ik had op n zoekertje zo n rode metalen tok gevonden voor 7 eur ,leek me zeer goedkoop.Maar uiteindelijk 5eur verzendingskosten,is me toch wat teveel zucht :wacko:

Pieter Oo
24-01-2012, 15:27
Wat mij betreft als je MMA doet gebruik je een muay thai toque.
Voordelen:
-Zeker weten dat je zaakje wordt beschermd omdat het geheel niet schuift en de bandjes raken niet los (heb meegemaakt dat na een tijdje de bandjes van een gewone of een shockdock of gewone toque losraakte en met een trap een bal tussen toque en been kwam te zitten..................:censored::censored::censo red:).
-Als je een harde scheen in je kruis krijgt voel jij bijna niets(het gevoel van een ijzeren toque tegen je scheen is nog heel iets anders dan een een gecheckte low-kick).
Nadeel:
-Die veter zit soms ongemakkelijk tussen je billen, niet heel erg maar soms vervelend (raad je wel aan om je onderbroek aan te houden, want die veter, schurend, zonder stofje ertussen.....)

Je kan proberen om die stalen toque in een compression short te doen, echter zorg wel dat je zeker weet dat ie niet gaat schuiven. Ik heb over het geheel nog een compression short

Als je full contact gaat sparren bespaar dan niet op een bitje en toque, een minder duur broekje staat misschien niet zo stoer, maar een trap in je zak of missende voortanden nog net tien keer minder.

Danielos
24-01-2012, 20:41
Anders kan ik je nog altijd dit aanraden: http://www.kravshop.nl/ultra-carbon-flex-cup/

Pieter Oo
24-01-2012, 21:16
Die van Danielos zou ik niet doen. Ik heb een vergelijkbare van shock dock gehad, deze bezwijkt onder het contact van het grappelen. Er komen breuklijnen in en na een tijdje breekt hij helemaal. Deze breuklijn begint gek genoeg in het midden van de bovenkant.

Ook al zouden de breuken een productie fout zijn blijft het een zachte toque en heeft deze niet de voordelen die ik hierboven heb genoemd.

Deze heeft wel het grote voordeel dat hij lekker zit.

hellboyy
03-02-2012, 17:40
Bij welke gevechtsport mma ,kiickbokx thaiboks gebruik je een plastice of ijzere tok van twins het beste voor?

Groundfighting
04-02-2012, 23:28
Goed om te weten dat er tijdens BJJ/Grappling wedstrijden geen kruissbesdcherming gedraagt mag worden! Heb tot nu toe altijd mijn tok aangehad bij wedstrijden... nooit problemen mee gehad overigens :P

hellboyy
21-02-2012, 01:33
@Pieter Oo : zouw dat niet helpen,Een spanbroek bovenaan erop doen voor die muay thai toque beter te doen late zitten??

Pansier
22-02-2012, 12:49
@Pieter Oo : zouw dat niet helpen,Een spanbroek bovenaan erop doen voor die muay thai toque beter te doen late zitten??

Doe een tok over je onderbroek van een normaal merk zoals: booster, twins, etc. en dan blijft hij wel zitten hoor.

Bromios
22-02-2012, 14:04
Jemig, zijn we nou nog over dit onderwerp aan het lullen ?

hellboyy
22-02-2012, 22:40
Jemig, zijn we nou nog over dit onderwerp aan het lullen ?
Tja nu is het moment zeker he voor als je nog iets niet/of wilt weten...?:pEn ik kwam per toeval met dat idee dus.

hellboyy
05-03-2012, 01:26
Anyway heb me gewoon en plastice tok gekocht,9eur;)

kmr
05-03-2012, 15:12
Een tok dragen is bij BJJ wedstrijden officieel verboden onder de regels van de IBJJF! Op het afgelopen EK werd hier zelfs heel streng op gecontroleerd voordat je de mat op ging. Heb zelf in het begin altijd BJJ getraind met een tok maar ben dr een jaar geleden toen ik hoorde dat het verboden was toch maar vanaf gestapt.

Anyway, heb zelf zo'n Shockdocter compression short met tok. Gebruik hem eigenlijk gewoon als compression short onder mijn Gi tijdens de trainingen (dus zonder de tok er in) en gebruik hem met tok er in bij MMA partijen en vroeger voordat ik zonder tok BJJ trainde. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben!

Ik vraag me af hoe dat ging.....

joshhgv
14-03-2012, 21:28
vier stukken sporttape je zak en stompie vast plakken. daarna gewoon de standaard booster tok.
gaat al 7 jaar en 18 partijen goed

hellboyy
28-09-2012, 15:13
Ik ga dan uiteindelijk besloten om bij kameraad bij Ijn thuis kickboksen (trainen ) vooronderstel dat je dan minder materiaal nodig hebt dan als je bv gym gaat? Of zijn er singen die je zeker nog nodig hebt buiten handschoenen,iemand die me dat kan helpen??grtz