PDA

View Full Version : Geertje wordt gepest en vind het niet meer leuk.



Anderson
12-02-2011, 19:04
Arme geertje toch

http://nieuws.nl.msn.com/home/uitlatingen-wilders-chantage

Wiebe
12-02-2011, 19:16
Totdat ik het bordje "douche" zag vond ik hem wel leuk.

Nu moet ik lachen omdat ze daar bij joop.nl dus alleen allochtonen/moslims tuig vinden.

cholitzu
12-02-2011, 19:27
Vrijheid van menings uiting vind hij nou opeens niet zo leuk meer.

cholitzu
12-02-2011, 19:36
Citaat Wilders, toen het om Nekschot ging:
"Juist een cartoonist, die per definitie prikkelend en satirisch is, moet zich vrij kunnen uiten."
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1057&Itemid=1 (http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1057&Itemid=1)

En nu:
"PVV-leider Geert Wilders is boos op de VARA-weblog Joop.nl. Daarop is vrijdag een cartoon geplaatst waarin de zogenoemde tuigdorpen die Wilders wil opzetten, worden vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog."

Kemal
12-02-2011, 19:38
http://www.youtube.com/watch?v=wMVOSPAAOJM

Biiyen
12-02-2011, 20:17
Arme geertje toch

http://nieuws.nl.msn.com/home/uitlatingen-wilders-chantage

Een website van de publieke omroep is NIET het platform om een politicus te vergelijken met Hitler.

cholitzu
12-02-2011, 21:40
Een website van de publieke omroep is NIET het platform om een politicus te vergelijken met Hitler.



Citaat Wilders, toen het om Nekschot ging:
"Juist een cartoonist, die per definitie prikkelend en satirisch is, moet zich vrij kunnen uiten."
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1057&Ite mid=1 (http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1057&Itemid=1)

En nu:
"PVV-leider Geert Wilders is boos op de VARA-weblog Joop.nl. Daarop is vrijdag een cartoon geplaatst waarin de zogenoemde tuigdorpen die Wilders wil opzetten, worden vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog."

http://www.joop.nl/ Joop is jouw online opinie pagina van omroepvereniging VARA met een selectie uit het nieuwsaanbod, bijdragen van prominente opiniemakers en debat tussen bezoekers.


Jankie mag alles en iedereen zwart maken, waar en hoe hij maar wilt op tv??Hij mag zelfs beledigende films maken en die overal ter wereld laten zien.

Vrijheid van meningsuiting alleen als het hem uitkomt. En hoe kom je erbij dat hij wordt vergeleken met Hitler?

kom op man waar gaat dit over.

http://www.joop.nl/uploads/RTEmagicC_Wordt-vervolgd.jpg.jpg

Biiyen
13-02-2011, 01:27
[INDENT]

Vrijheid van meningsuiting alleen als het hem uitkomt. En hoe kom je erbij dat hij wordt vergeleken met Hitler?

kom op man waar gaat dit over.


Vrijheid van meningsuiting doe je maar op je eigen kosten en NIET van publiekelijk geld...

En sorry, hij vergelijkt hem inderdaad niet met Hitler, die tekening is overduidelijk een persiflage op Sesamstraat.

cholitzu
13-02-2011, 01:56
Vrijheid van meningsuiting doe je maar op je eigen kosten en NIET van publiekelijk geld...

En sorry, hij vergelijkt hem inderdaad niet met Hitler, die tekening is overduidelijk een persiflage op Sesamstraat.

Je moest eens weten waar je allemaal voor betaald.

Maar eh, excuses aanvaard.

cholitzu
13-02-2011, 02:09
Video screening PVV kandidaten


http://www.youtube.com/watch?v=FUlhyXTZfMY&feature=player_embedded

Briant
13-02-2011, 13:10
Vrijheid van meningsuiting doe je maar op je eigen kosten en NIET van publiekelijk geld...

En sorry, hij vergelijkt hem inderdaad niet met Hitler, die tekening is overduidelijk een persiflage op Sesamstraat.

Hitler werkte nooit in een concentratiekamp...

Bartju
13-02-2011, 13:32
Lekker oogkleppe ophouden het is toch wel heel duidelijk dat hier vergeleken word of met hitler of een ss'er.
Je kan het zien dat hij wijst naar de douche's of je kan zien dat hij een hitler groet maakt.
En weet je wat het is dit is geen vrijheid van menings uiting dit is een verwijzing/vergelijking met een van de gruwelijkste
gebeurtenissen in de wereld. de 2e wereld oorlog. Hij bedrijft gewoon de politiek en een vergelijking die ook maar enigszinds verwijst
naar zo'n gruweldaad vind ik ongepast!

rafi
13-02-2011, 14:18
huilie huilie

smike
13-02-2011, 14:31
Lekker oogkleppe ophouden het is toch wel heel duidelijk dat hier vergeleken word of met hitler of een ss'er.
Je kan het zien dat hij wijst naar de douche's of je kan zien dat hij een hitler groet maakt.
En weet je wat het is dit is geen vrijheid van menings uiting dit is een verwijzing/vergelijking met een van de gruwelijkste
gebeurtenissen in de wereld. de 2e wereld oorlog. Hij bedrijft gewoon de politiek en een vergelijking die ook maar enigszinds verwijst
naar zo'n gruweldaad vind ik ongepast!

x2

Daarnaast waren de cartoons van Nekschot satirisch en hooguit beledigend voor een bepaalde groep met erg lange tenen.

Dit is gewoon wo2 misbruiken en dit is meer een klap in het gezicht van de mensen die deze tijd ebben meegemaakt, misselijkmakend.

Maarja, joop hoort bij de pvda en daarvan kan je dit verwachten.

biggz
13-02-2011, 15:01
Best zielig eigenlijk..
Als er met een cartoon een miljard mensen worden beledigd, dan is het voor Wilders vrijheid van meningsuiting.
Krijg die het zelf een keer op ze bord gaat die zo reageren. Beetje hypocriet.
Bijna net zo kansloos als ze kapsel

kickboxer1987
13-02-2011, 17:00
Ik ben absoluut geen Wilders aanhanger, dit het echter niet met hypocrisie te maken.

1) Godwin (wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law)) is de meest laffe manier om een discussie uit de weg te gaan
2) Het is geld van een publieke omroep, belasting geld.

-=AL CAPONE=-
13-02-2011, 18:26
Smakeloos een grap maken over de rug van 6 miljoen joden!

Pak wilders dan op andere dingen...

Daarnaast Wilders vind het smakeloos en onacceptabel maar verbiedt de cartoon niet (hij dient geen aanklacht in voor zover ik weet) enige wat hij doet is consequenties eraan verbinden die in de verste verte niet lijken op de hysterie die werd veroorzaakt door de Mohamed cartoon. Ik ben van mening dat deze actie van Wilders niet onrechtmatig of buiten proportioneel is.

Pansier
13-02-2011, 18:57
WO2 moet vergeten worden, wat gebeurd is gebeurd. Daar is helaas niets meer aan te veranderen. Dit is totaal niet te vergelijken met WO2. Geert Wilders publiceert zijn ideeën en daar is niets mis mee. Je krijgt de keuze of je het eens ben of oneens. Hij staat in zijn recht om zijn ideeën te publiceren.

Kemal
13-02-2011, 19:09
WO2 moet vergeten worden, wat gebeurd is gebeurd. Daar is helaas niets meer aan te veranderen.

:confused:

-=AL CAPONE=-
13-02-2011, 19:20
WO2 moet vergeten worden, wat gebeurd is gebeurd. Daar is helaas niets meer aan te veranderen. Dit is totaal niet te vergelijken met WO2. Geert Wilders publiceert zijn ideeën en daar is niets mis mee. Je krijgt de keuze of je het eens ben of oneens. Hij staat in zijn recht om zijn ideeën te publiceren.

Wtf je moet daar juist lering uit trekken anders herhaalt de geschiedenis zichzelf! Daarnaast leven er nog mensen die dit hebben meegemaakt en voor hen is deze kwestie nog erg gevoelig!

cholitzu
13-02-2011, 19:50
Wtf je moet daar juist lering uit trekken anders herhaalt de geschiedenis zichzelf! Daarnaast leven er nog mensen die dit hebben meegemaakt en voor hen is deze kwestie nog erg gevoelig!

Inderdaad, anders herhaalt de geschiedenis zichzelf!

-=AL CAPONE=-
13-02-2011, 20:39
@Cholitzu

Jou filmpje vind ik dan weer wel geniaal! Nieuwjaars conference toch? Daarin laat men zien hoe iets geridiculiseerd kan worden zonder smakeloos te zijn!

Facade
13-02-2011, 22:08
Mag ik er op wijzen dat geenstijl/dumpert/powned tegenwoordig ook onderdeel uitmaakt van het publieke bestel. Meningen die daar worden geuit zijn over het algemeen ook niet bijster genuanceerd en veel bevolkingsgroepen krijgen het daar dan ook flink voor de kiezen. Ik neem aan dat dit wel goed besteed geld is?...

Ik vind het wel degelijk hypocriet wat Wilders hier doet. Het is inderdaad ongepast om de holocaust hierin te betrekken en zelf zou ik dit niet snel doen, maar tegelijkertijd heb je te maken met vrijheid van meningsuiting. Wilders is de laatste die hier iemand anders de les over moet lezen. Iedereen herinnert zich hopelijk de vergelijking nog die hij maakt tussen mein kampf en de Koran. Is dit niet iets wat de grens overschrijd? Lijkt mij wel, omdat hierin de filosofie staat waar bovenstaande verschrikkingen uit zijn voortgekomen.
Dus niet zeuren en gewoon incasseren, kinderachtig gedoe.

Wiseguy
14-02-2011, 09:41
Als ik sommige posts goed lees zou men dit niet kunnen maken tegenover de joden. Ik wil graag hun mening weten over de cartoons over de profeet Mohammed. Kijken of ze het wel okay vinden dat het miljarden moslims pijn doet.

citrusfruit
14-02-2011, 11:43
Nogal smakeloos van de maker van de cartoon, echter Wilders is wel de laatste die hier moeilijk om zou mogen doen. Bovendien vind ik vrijheid van meningsuiting een beetje overgewaardeerd. Natuurlijk kun je niet altijd zeggen wat je denkt. Zou een mooie boel worden als iedereen op zijn werk en in zijn relatie steeds maar zei wat ie dacht. Bij het uiten van je mening dien je een bepaald fatsoen in acht te nemen. Deze cartoon doet dat duidelijk niet en Wilders heeft daar zelf ook een handje van.

Wiseguy
14-02-2011, 11:45
Nogal smakeloos van de maker van de cartoon, echter Wilders is wel de laatste die hier moeilijk om zou mogen doen. Bovendien vind ik vrijheid van meningsuiting een beetje overgewaardeerd. Natuurlijk kun je niet altijd zeggen wat je denkt. Zou een mooie boel worden als iedereen op zijn werk en in zijn relatie steeds maar zei wat ie dacht. Bij het uiten van je mening dien je een bepaald fatsoen in acht te nemen. Deze cartoon doet dat duidelijk niet en Wilders heeft daar zelf ook een handje van.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

cholitzu
14-02-2011, 15:21
Mag ik er op wijzen dat geenstijl/dumpert/powned tegenwoordig ook onderdeel uitmaakt van het publieke bestel. Meningen die daar worden geuit zijn over het algemeen ook niet bijster genuanceerd en veel bevolkingsgroepen krijgen het daar dan ook flink voor de kiezen. Ik neem aan dat dit wel goed besteed geld is?...

Ik vind het wel degelijk hypocriet wat Wilders hier doet. Het is inderdaad ongepast om de holocaust hierin te betrekken en zelf zou ik dit niet snel doen, maar tegelijkertijd heb je te maken met vrijheid van meningsuiting. Wilders is de laatste die hier iemand anders de les over moet lezen. Iedereen herinnert zich hopelijk de vergelijking nog die hij maakt tussen mein kampf en de Koran. Is dit niet iets wat de grens overschrijd? Lijkt mij wel, omdat hierin de filosofie staat waar bovenstaande verschrikkingen uit zijn voortgekomen.
Dus niet zeuren en gewoon incasseren, kinderachtig gedoe.



Nogal smakeloos van de maker van de cartoon, echter Wilders is wel de laatste die hier moeilijk om zou mogen doen. Bovendien vind ik vrijheid van meningsuiting een beetje overgewaardeerd. Natuurlijk kun je niet altijd zeggen wat je denkt. Zou een mooie boel worden als iedereen op zijn werk en in zijn relatie steeds maar zei wat ie dacht. Bij het uiten van je mening dien je een bepaald fatsoen in acht te nemen. Deze cartoon doet dat duidelijk niet en Wilders heeft daar zelf ook een handje van.

x2

Asura
14-02-2011, 16:58
Al jaren lang is hij de enige politicus die ze helemaal kapot proberen te maken. Ze staan zeker te springen de dag dat hij Fortuyn achterna gaat. Hopelijk gebeurt dit nooit uiteraard.

Grappig dat niemand hier bijvoorbeeld weet wat een smeerlap Pechtold is, als je tegen Wilders bent geven ze je dagelijks een platform en hebben ze nooit kritiek. Die gast heeft mensen kapot gemaakt toen hij nog een simpele zakenman was. Hoor je nooit he?
Maar zo is het al sinds decennia en veranderen zal het niet, links verzorgt namelijk de enorme subsidies voor de publieke omroep.

Wiseguy
14-02-2011, 17:01
Al jaren lang is hij de enige politicus die ze helemaal kapot proberen te maken. Ze staan zeker te springen de dag dat hij Fortuyn achterna gaat. Hopelijk gebeurt dit nooit uiteraard.

Grappig dat niemand hier bijvoorbeeld weet wat een smeerlap Pechtold is, als je tegen Wilders bent geven ze je dagelijks een platform en hebben ze nooit kritiek. Die gast heeft mensen kapot gemaakt toen hij nog een simpele zakenman was. Hoor je nooit he?
Maar zo is het al sinds decennia en veranderen zal het niet, links verzorgt namelijk de enorme subsidies voor de publieke omroep.

Ga er eens inhoudelijk op in ipv allemaal andere zaken erbij halen.

Pansier
14-02-2011, 17:07
Ok even voor de duidelijkheid, de cijfers liegen niet. 'Buitenlanders' hebben wel degelijk de meerderheid van de misdaden op hun naam staan. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke 'buitenlander' hetzelfde is. Dus geertje heeft wel een heel klein puntje '.'. Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik geen racist ben, ik loop gewoon de feiten achterna. Ik wil dus niemand aanvallen hiermee.

citrusfruit
14-02-2011, 18:09
De moraal van het verhaal is dat Wilders meent miljoenen (hoeveel Moslims zijn er op de wereld?) meent te mogen schofferen en belachelijk te maken. Ook vond hij die Deense cartoons kunnen onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" en nu begint hij zelf te piepen als iemand een cartoon over hem maakt. Los van de context van die cartoon, die met betrekking tot het leed uit de tweede wereldoorlog eigenlijk niet door de beugel kan. Hij is echter niet de persoon om daar moeilijk over te mogen doen.

cholitzu
14-02-2011, 19:00
Ok even voor de duidelijkheid, de cijfers liegen niet. 'Buitenlanders' hebben wel degelijk de meerderheid van de misdaden op hun naam staan. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke 'buitenlander' hetzelfde is. Dus geertje heeft wel een heel klein puntje '.'. Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik geen racist ben, ik loop gewoon de feiten achterna. Ik wil dus niemand aanvallen hiermee.

Wat voor "puntje" heeft hij dan?

Pansier
14-02-2011, 19:13
Wat voor "puntje" heeft hij dan?

Dat de cijfers wel een beetje kloppen, dat er veel 'buitenlanders' toch wel in vergelijking best veel misdaden doen. Dit zal ook wel zijn oorzaken hebben: Het slechte aanpassen, moeilijke Nederlandse taal, vooroordelen van de Nederlanders waardoor ze minder snel aan werk komen etc. Ik zeg ook niet dat het allemaal hun schuld is.

Briant
14-02-2011, 23:39
Ok even voor de duidelijkheid, de cijfers liegen niet. 'Buitenlanders' hebben wel degelijk de meerderheid van de misdaden op hun naam staan. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke 'buitenlander' hetzelfde is. Dus geertje heeft wel een heel klein puntje '.'. Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik geen racist ben, ik loop gewoon de feiten achterna. Ik wil dus niemand aanvallen hiermee.

Das niet eerlijk, er zijn ook veel meer buitenlanders dan Nederlanders. Zo was ik laatst in Turkije... wat denk je...

-=AL CAPONE=-
15-02-2011, 00:07
Tja normaal is dit niet mijn ding maar ik ga het toch opnemen voor Wilders!
Wilders vind de cartoon smakeloos en schandelijk maar verbiedt deze niet!

Het grote verschil met de mohamed cartoon is dat Wilders niet dreigt met geweld na aanleiding hiervan! Westergaard daarentegen werd flink bedreigd en door een idioot met een hakbijl opgewacht (en dan heb ik het nog niet gehad over alle massaprotesten uit het middenoosten tov Denemarken). De vergelijking wordt dus een beetje uit zijn verband getrokken!

Als laatste wil ik graag aanhalen dat de slachtoffers van de holocaust nog nabestaanden hebben die leven, denk niet dat er nog veel mensen zijn die Mohammed gekend hebben. In mijn ogen zit er een groot verschil tussen een personage welke je kent uit een boek waarvan je niet weet wat fictie en wat realiteit is, of slachtoffers van een grote massaslachting niet zo heel lang geleden waarvan nabestaanden en overlevenden nog leven.

cholitzu
15-02-2011, 02:10
Tja normaal is dit niet mijn ding maar ik ga het toch opnemen voor Wilders!
Wilders vind de cartoon smakeloos en schandelijk maar verbiedt deze niet!

Het grote verschil met de mohamed cartoon is dat Wilders niet dreigt met geweld na aanleiding hiervan! Westergaard daarentegen werd flink bedreigd en door een idioot met een hakbijl opgewacht (en dan heb ik het nog niet gehad over alle massaprotesten uit het middenoosten tov Denemarken). De vergelijking wordt dus een beetje uit zijn verband getrokken!



Als laatste wil ik graag aanhalen dat de slachtoffers van de holocaust nog nabestaanden hebben die leven, denk niet dat er nog veel mensen zijn die Mohammed gekend hebben. In mijn ogen zit er een groot verschil tussen een personage welke je kent uit een boek waarvan je niet weet wat fictie en wat realiteit is, of slachtoffers van een grote massaslachting niet zo heel lang geleden waarvan nabestaanden en overlevenden nog leven.


Zegt de man die een crimineel en serie moordenaar/slachter als avatar heeft. Heb je wel eens nagedacht over de slachtoffers die jou idool hebben gemaakt. HYPOCRIET

Mickey
15-02-2011, 08:26
Lekker oogkleppe ophouden het is toch wel heel duidelijk dat hier vergeleken word of met hitler of een ss'er.
Je kan het zien dat hij wijst naar de douche's of je kan zien dat hij een hitler groet maakt.
En weet je wat het is dit is geen vrijheid van menings uiting dit is een verwijzing/vergelijking met een van de gruwelijkste
gebeurtenissen in de wereld. de 2e wereld oorlog. Hij bedrijft gewoon de politiek en een vergelijking die ook maar enigszinds verwijst
naar zo'n gruweldaad vind ik ongepast!

Je stelt je aan. De analogie is gelet op Wilders zijn meest recente "gedachtebalonnen" volledig terecht.

Wiseguy
15-02-2011, 09:07
Tja normaal is dit niet mijn ding maar ik ga het toch opnemen voor Wilders!
Wilders vind de cartoon smakeloos en schandelijk maar verbiedt deze niet!

Het grote verschil met de mohamed cartoon is dat Wilders niet dreigt met geweld na aanleiding hiervan! Westergaard daarentegen werd flink bedreigd en door een idioot met een hakbijl opgewacht (en dan heb ik het nog niet gehad over alle massaprotesten uit het middenoosten tov Denemarken). De vergelijking wordt dus een beetje uit zijn verband getrokken!

Als laatste wil ik graag aanhalen dat de slachtoffers van de holocaust nog nabestaanden hebben die leven, denk niet dat er nog veel mensen zijn die Mohammed gekend hebben. In mijn ogen zit er een groot verschil tussen een personage welke je kent uit een boek waarvan je niet weet wat fictie en wat realiteit is, of slachtoffers van een grote massaslachting niet zo heel lang geleden waarvan nabestaanden en overlevenden nog leven.

Wie ben jij om te bepalen dat de cartoon over Mohammed minder erg is?

Facade
15-02-2011, 09:52
@Al capone
Je hebt gelijk dat Wilders in principe niet met geweld dreigt en ook verbiedt hij de cartoon niet. Je moet hier echter wel bijvertellen dat Wilders slechts een volksvertegenwoordiger is en dus helemaal niet in een positie is iets te verbieden. Hij heeft verder geen juridische dwangmiddelen. Toch probeert ie wel iets van een dwangmiddel toe te passen: Hij dreigt niet meer naar Pauw en Witteman te komen als de cartoon blijft staan. Hij pakt het misschien procedureel iets anders aan maar nog steeds met hetzelfde beoogde resultaat, dus zo verschillend is het niet.
De schijnheiligheid van iets dergelijks met het oog op zijn eigen uitlatingen is nu inmiddels wel tot in den treure uitgelegd lijkt me.

Als we nabestaanden als uitgangspunt nemen valt er ook nog wat te zeggen voor de cartoon van Mohammed met die bom. Is ook satire, maar er lopen genoeg nabestaanden van slachtoffers van terroristische aanslagen rond. Moeten die in de krant met leuke grappen daar weer aan herinnerd worden? Zo verschillend zijn de gevallen dan ook helemaal niet in mijn ogen en Wilders is dus hypocriet de ene cartoon te ondersteunen en de ander te veroordelen enkel gebaseerd op het feit dat hij daar het mikpunt van is.

Pansier
15-02-2011, 10:50
Das niet eerlijk, er zijn ook veel meer buitenlanders dan Nederlanders. Zo was ik laatst in Turkije... wat denk je...

Haha, nationaal dan ;)

Pansier
15-02-2011, 10:58
Wie ben jij om te bepalen dat de cartoon over Mohammed minder erg is?

Wie ben jij om te zeggen dat hij niet kan bepalen dat Mohammed minder erg is?

citrusfruit
15-02-2011, 11:34
Wilders kan dat never niet bepalen, hij is geen Moslim. Ook al dreigt Wilders niet met geweld, hij creëert wel een bepaalde sfeer in dit land die kan leiden tot geweld. Aangezien hij een politicus is en zijn woorden dus veel mensen bereiken heeft hij een grotere verantwoordelijkheid om hier rekening mee te houden.

Facade
15-02-2011, 12:02
Wie ben jij om te zeggen dat hij niet kan bepalen dat Mohammed minder erg is?

Wie ben jij om te bepalen dat wiseguy niet kan bepalen of al capone niet kan bepalen dat de cartoon over mohammed minder erg is?!!11 :P

Wiseguy
15-02-2011, 14:15
Wie ben jij om te zeggen dat hij niet kan bepalen dat Mohammed minder erg is?

Ik ben een moslim en ik weet hoe beledigend die cartoon is voor ons. Hij kan zich blijkbaar alleen verplaatsen in de joden maar niet in de moslims.

-=AL CAPONE=-
15-02-2011, 16:38
Ik ben een moslim en ik weet hoe beledigend die cartoon is voor ons. Hij kan zich blijkbaar alleen verplaatsen in de joden maar niet in de moslims.

Tja ik heb gewoon heel weinig met de personages uit een oud boek waarvan nog niet eens onomstotelijk van vaststaat dat ze überhaupt ergens nuttig voor zijn geweest of hebben bestaan! (dit heb ik overigens ook met Jezus, Buddha, Horus, Mozes, kaboutertjes, heksen etc... allemaal karakters die leuk zijn in een goed boek maar waarvan de kans groot is dat ze fictief zijn) Maar ben dan zelf ook zo atheïstisch als de pest dus voor mij pics and prove or it didn't happen...

En zoals ik al had uitgelegd voor mij is het alleen smakeloos als er directe verwanten/nabestaanden/overlevenden bij betrokken zijn. Helaas valt Mohammed hier niet onder.

O ben trouwens niet tegen het verbieden van ook maar een of andere belediging of cartoon die een hele groep beledigt of dit nou pvv'ers, moslims, joden of iets anders betreft zolang je een groep beledigt heb je altijd elkaar nog om steun te vinden ;) Vind sommige dingen alleen erg smakeloos.

@cholitzu
Tja je mag Al Capone van mij gerust ridiculiseren hoor! Hij heeft alleen minder doden op zijn geweten dan Mohammed en hij hield de drankvoorraad van Chicago tenminste nog op peil! Maar wil vanaf nu wel inhoudelijk verder in dit debat dus als je wilt mag je nog wel een tegenargument op dit punt geven ga er alleen niet verder op in dan, 't is maar dat je het weet.... ;)

Pansier
15-02-2011, 16:50
Ik ben een moslim en ik weet hoe beledigend die cartoon is voor ons. Hij kan zich blijkbaar alleen verplaatsen in de joden maar niet in de moslims.
Geert Wilders heeft veel stemmen gekregen waardoor hij wat te zeggen heeft. Dit, omdat Nederland een democratie is. Als je het daar niet mee eens bent ''dan heb je gewoon pech''. Ik wil niet zeggen dat al zijn ideeën moeten kloppen, maar wie kan dit wel zeggen? Ik vind niemand.
Er bestaat geen perfect systeem denk ik. Het ene is weer goed voor ons, maar weer slecht voor de natuur.

Off topic:
Al met al wil ik nog even mijn mening uiten over geloven. Natuurlijk snap ik wel dat je in een god wil geloven, omdat het je een prettig gevoel geeft. Alleen ik vind het na goed nadenken toch wel een onzin verhaal. Als je naar de geschiedenis kijkt dachten mensen niet goed na bij een verschijnsel, zoals onweer. Mensen dachten bijvoorbeeld dat hun god boos op hun was. Later in de geschiedenis is het verschijnsel verklaarbaar geworden, waardoor mensen weten dat het niet door een God komt. Ik vind het dus raar dat mensen nog in een god geloven.

Facade
15-02-2011, 16:55
Pansier, de link die je geeft refereert naar een blog van iemand en is eerder bedoelt als satire (maatschappij kritische grapjes) over de gedachtegang van Wilders. De PVV heeft geen plannen voor verplichte euthenasie hoor ;)

citrusfruit
15-02-2011, 16:57
Ik zou dat euthanasie verhaal maar met een korreltje zout nemen...

Wiseguy
15-02-2011, 16:58
Geert Wilders heeft veel stemmen gekregen waardoor hij wat te zeggen heeft. Dit, omdat Nederland een democratie is. Als je het daar niet mee eens bent ''dan heb je gewoon pech''. Ik wil niet zeggen dat al zijn ideeën moeten kloppen, maar wie kan dit wel zeggen? Ik vind niemand.
Al wil ik even duidelijk maken dat Geert Wilders wel naar mijn mening gestoorde ideeën heeft, zoals euthanasie voor 65+ verplicht bron: http://www.vkblog.nl/bericht/300046/Verplichte_euthanasie_voor_65%2B%C2%92ers%3F
Er bestaat geen perfect systeem denk ik. Het ene is weer goed voor ons, maar weer slecht voor de natuur.

Off topic:
Al met al wil ik nog even mijn mening uiten over geloven. Natuurlijk snap ik wel dat je in een god wil geloven, omdat het je een prettig gevoel geeft. Alleen ik vind het na goed nadenken toch wel een onzin verhaal. Als je naar de geschiedenis kijkt dachten mensen niet goed na bij een verschijnsel, zoals onweer. Mensen dachten bijvoorbeeld dat hun god boos op hun was. Later in de geschiedenis is het verschijnsel verklaarbaar geworden, waardoor mensen weten dat het niet door een God komt. Ik vind het dus raar dat mensen nog in een god geloven.

Je slaat de plank volledig mis. Waar zeg ik dat ik moeite heb met de vrijheid van meningsuiting. Geert lijkt er meer moeite mee te hebben dan ik.

Pansier
15-02-2011, 16:59
Ah dankje :lol:. Ik elke keer vertellen tegen klasgenoten en schijnt dat ik niet goed oplet xD
Nu vind ik geert wilders weer een toffere gozer :)

Pansier
15-02-2011, 16:59
Je slaat de plank volledig mis. Waar zeg ik dat ik moeite heb met de vrijheid van meningsuiting. Geert lijkt er meer moeite mee te hebben dan ik.

Ik heb het niet over vrijheid van meningsuiting?

Wiseguy
15-02-2011, 17:00
Tja ik heb gewoon heel weinig met de personages uit een oud boek waarvan nog niet eens onomstotelijk van vaststaat dat ze überhaupt ergens nuttig voor zijn geweest of hebben bestaan! (dit heb ik overigens ook met Jezus, Buddha, Horus, Mozes, kaboutertjes, heksen etc... allemaal karakters die leuk zijn in een goed boek maar waarvan de kans groot is dat ze fictief zijn) Maar ben dan zelf ook zo atheïstisch als de pest dus voor mij pics and prove or it didn't happen...

En zoals ik al had uitgelegd voor mij is het alleen smakeloos als er directe verwanten/nabestaanden/overlevenden bij betrokken zijn. Helaas valt Mohammed hier niet onder.

O ben trouwens niet tegen het verbieden van ook maar een of andere belediging of cartoon die een hele groep beledigt of dit nou pvv'ers, moslims, joden of iets anders betreft zolang je een groep beledigt heb je altijd elkaar nog om steun te vinden ;) Vind sommige dingen alleen erg smakeloos.

@cholitzu
Tja je mag Al Capone van mij gerust ridiculiseren hoor! Hij heeft alleen minder doden op zijn geweten dan Mohammed en hij hield de drankvoorraad van Chicago tenminste nog op peil! Maar wil vanaf nu wel inhoudelijk verder in dit debat dus als je wilt mag je nog wel een tegenargument op dit punt geven ga er alleen niet verder op in dan, 't is maar dat je het weet.... ;)

Het gaat hier om kwetsen van personen. Je kwets niet Mohammed's familie maar zijn volgelingen wat er inmiddels meer dan een miljard zijn.
Tevens betwijfel jij dat de persoon heeft bestaan maar geef je wel aan dat hij meer doden op zijn geweten heeft. Make up your mind.

Wiseguy
15-02-2011, 17:01
Ik heb het niet over vrijheid van meningsuiting?

My bad verkeerd gelezen. Iedereen is vrij om op hem te stemmen en ik heb daar absoluut geen probleem mee. Ik stem zelf liever op mensen die niet door de brievenbus plassen. Ieder zijn ding.

cholitzu
15-02-2011, 18:10
Ok even voor de duidelijkheid, de cijfers liegen niet. 'Buitenlanders' hebben wel degelijk de meerderheid van de misdaden op hun naam staan. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke 'buitenlander' hetzelfde is. Dus geertje heeft wel een heel klein puntje '.'. Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik geen racist ben, ik loop gewoon de feiten achterna. Ik wil dus niemand aanvallen hiermee.


Stond trouwens wel een mop in het boek die door Oom Frits wordt verteld :lol: :
Hoe wordt een turkse vrouw zwanger?
Die vent spuit z'n kwakkie tegen de muur en de vliegen doen de rest.

Wat denk je met dit soort posts te bereiken dan? Als je echt een held bent ga je nu eerst die 30 km door het weiland lopen naar de dichtsbijzijnde grote stad, en verteld jou grapje tegen de eerste de beste Turk die je tegen komt. Snap je echt niet dat je hiermee mensen beledigd?


Naja kijk, ik heb een beetje een dement geheugen.


Oke dan begrijp ik waarom je denkt dat Wilders wel een puntje hebt.

cholitzu
15-02-2011, 18:29
Tja ik heb gewoon heel weinig met de personages uit een oud boek waarvan nog niet eens onomstotelijk van vaststaat dat ze überhaupt ergens nuttig voor zijn geweest of hebben bestaan! (dit heb ik overigens ook met Jezus, Buddha, Horus, Mozes, kaboutertjes, heksen etc... allemaal karakters die leuk zijn in een goed boek maar waarvan de kans groot is dat ze fictief zijn) Maar ben dan zelf ook zo atheïstisch als de pest dus voor mij pics and prove or it didn't happen...

En zoals ik al had uitgelegd voor mij is het alleen smakeloos als er directe verwanten/nabestaanden/overlevenden bij betrokken zijn. Helaas valt Mohammed hier niet onder.

O ben trouwens niet tegen het verbieden van ook maar een of andere belediging of cartoon die een hele groep beledigt of dit nou pvv'ers, moslims, joden of iets anders betreft zolang je een groep beledigt heb je altijd elkaar nog om steun te vinden ;) Vind sommige dingen alleen erg smakeloos.

@cholitzu
Tja je mag Al Capone van mij gerust ridiculiseren hoor! Hij heeft alleen minder doden op zijn geweten dan Mohammed en hij hield de drankvoorraad van Chicago tenminste nog op peil! Maar wil vanaf nu wel inhoudelijk verder in dit debat dus als je wilt mag je nog wel een tegenargument op dit punt geven ga er alleen niet verder op in dan, 't is maar dat je het weet.... ;)


Ik riduculiseer niemand, dat doe jij. nl jezelf.
Eerst zeg je dat de profeet Mohammed nooit heeft bestaan , en nu zeg je weer dat hij meer slachttoffers heeft gemaakt dan jou idool Al Capone. :fp:
En als ik wil, mag ik van jou nog een tegenargument geven?? Wie denk je dat je bent? Al Capone?;)

Pansier
15-02-2011, 18:34
.

Pansier
15-02-2011, 18:37
Wat denk je met dit soort posts te bereiken dan? Als je echt een held bent ga je nu eerst die 30 km door het weiland lopen naar de dichtsbijzijnde grote stad, en verteld jou grapje tegen de eerste de beste Turk die je tegen komt. Snap je echt niet dat je hiermee mensen beledigd?
Oke dan begrijp ik waarom je denkt dat Wilders wel een puntje hebt.

Nee ik wil er geen mensen mee beledigen, en waarom zou ik met de zin ''Naja kijk, ik heb een beetje een dement geheugen.'' iemand mee beledigen? Ik duid ermee aan dat ik dingen snel vergeet...

En wat bedoel je met 30 km door het weiland lopen...? Is dit nu een grap over boeren? Dan ben je nu je zelf racistische bezig...

Facade
15-02-2011, 18:40
lol als boeren een apart ras zouden zijn zou dat inderdaad zo zijn :P

Maar goed weer een beetje ontopic en naar de vraag of je de holocaustgrappen nou kan vergelijken met het beledigen van mohammed; het lijkt mij duidelijk dat het beledigend is als je iemand die leidinggevend is voor veel mensen en zelfs zingeving aan het leven verschaft (mohammed) met een bom afbeeldt. Zeker als dit geen incident is en je dit in de economische/maatschappelijke context plaatst.

Mensen richten hun hele leven in naar dat geloof, laten er veel voor. In landen als egypte waar 40% van de bevolking 2 dollar per dag verdient is kan het zelfs het enige zijn wat hun leven zin geeft en een houvast biedt. Probeer je dat in te beelden en vervolgens wordt je hele geloof/je hele bestaan geridiculiseerd, samengevat als een terroristische, prehistorische levensovertuiging en dan kun je je hopelijk voorstellen dat zoiets niet goed valt....

De vraag die je jezelf moet stellen is niet of jij zelf denkt dat het aannemelijk is, dat doet namelijk niet ter zake. De wereld zit niet zo in elkaar dat jij kan voorschrijven wanneer mensen het recht hebben beledigd te zijn en wanneer niet. Een geloof is meer dan enkel denken dat de wereld op een bepaalde manier ontstaan is en wat er gebeurt als je dood gaat.

Desalniettemin zijn beide cartoons niet helemaal te vergelijken en geven beide onderwerpen een totaal andere betekenis. Ik zelf denk dat de holocaust het allerergste is wat de mensheid ooit heeft geproduceerd en daarom staat een vergelijking daarmee nog net wat hoger. Dit wil echter niet zeggen dat ik me als niet moslim wel kan voorstellen dat mensen beledigd zijn als hun profeet door het slijk gehaald word. Er hoeven geen wetten komen om dit soort dingen te voorkomen, zoals Citrus ook al aangaf is het aan eenieder zelf om enige zelfbeheersing uit te oefenen.

Pansier
15-02-2011, 18:45
lol als boeren een apart ras zouden zijn zou dat inderdaad zo zijn :P

Hmm, dus er is volgens jou een rassenscheiding in de mens?

Boeren kunnen wel degelijk gediscrimineerd worden aangezien ze ingedeeld kunnen worden. Zo worden bijvoorbeeld IBN'ers ook wel eens gediscrimineerd, omdat ze volgens sommige mensen 'dom' zijn...

Facade
15-02-2011, 18:49
Racisme is onderscheid maken op basis van ras. Er bestaan inderdaad verschillende rassen... negers, joden, aziaten etcetera, maar niet een apart ras boeren.

Discrimineren is gewoon onderscheid maken en als je dat op basis van beroep zou doen zou je inderdaad boeren kunnen discrimineren.

Pansier
15-02-2011, 18:53
Racisme is onderscheid maken op basis van ras. Er bestaan inderdaad verschillende rassen... negers, joden, aziaten etcetera, maar niet een apart ras boeren.

Discrimineren is gewoon onderscheid maken en als je dat op basis van beroep zou doen zou je inderdaad boeren kunnen discrimineren.

Racisme is het indelen op rassen, zoals hitler deed...
Dus jij wilt zeggen dat je van ras kunt veranderen? ''Zoals honden dat ook kunnen?'' :lol:

Facade
15-02-2011, 19:04
Nee

cholitzu
15-02-2011, 19:05
Nee ik wil er geen mensen mee beledigen, en waarom zou ik met de zin ''Naja kijk, ik heb een beetje een dement geheugen.'' iemand mee beledigen? Ik duid ermee aan dat ik dingen snel vergeet...

En wat bedoel je met 30 km door het weiland lopen...? Is dit nu een grap over boeren? Dan ben je nu je zelf racistische bezig...

Dit gaat niet over boeren, maar vind het wel grappig dat je het zo opvat. Ik wil hiermee zeggen dat je waarschijnlijk ver weg woont van de bewoonde wereld, en niet weet wat zich in het leven buiten je grot afspeelt.

En ik zal je demente geheugen even opfrissen, je beledigd iemand met de "grappen" die je hier post.


Stond trouwens wel een mop in het boek die door Oom Frits wordt verteld :lol: :
Hoe wordt een turkse vrouw zwanger?
Die vent spuit z'n kwakkie tegen de muur en de vliegen doen de rest.


Weet je nog?

-=AL CAPONE=-
15-02-2011, 23:33
Het gaat hier om kwetsen van personen. Je kwets niet Mohammed's familie maar zijn volgelingen wat er inmiddels meer dan een miljard zijn.
Tevens betwijfel jij dat de persoon heeft bestaan maar geef je wel aan dat hij meer doden op zijn geweten heeft. Make up your mind.

Ok dan zal ik mezelf even corrigeren! In de sprookjes waarin de betreffende persoon (Mohammed) voorkomt wordt verteld over diverse doden die hij op zijn geweten heeft. Of deze echt bestaan heeft daargelaten hij wordt in ieder geval beschreven als een geweldadig man.

cholitzu
16-02-2011, 02:39
Ok dan zal ik mezelf even corrigeren! In de sprookjes waarin de betreffende persoon (Mohammed) voorkomt wordt verteld over diverse doden die hij op zijn geweten heeft. Of deze echt bestaan heeft daargelaten hij wordt in ieder geval beschreven als een geweldadig man.

En wat probeer je nu te zeggen?, dat je in sprookjes gelooft.

Pansier
16-02-2011, 13:51
Dit gaat niet over boeren, maar vind het wel grappig dat je het zo opvat. Ik wil hiermee zeggen dat je waarschijnlijk ver weg woont van de bewoonde wereld, en niet weet wat zich in het leven buiten je grot afspeelt.

En ik zal je demente geheugen even opfrissen, je beledigd iemand met de "grappen" die je hier post.




Weet je nog?

Tjah, ik heb hem niet verzonnen, maar vond hem wel grappig. Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet als er een grap over een bepaalde groep mensen wordt gemaakt. Daar moet je gewoon tegenkunnen.

cholitzu
16-02-2011, 14:14
Tjah, ik heb hem niet verzonnen, maar vond hem wel grappig. Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet als er een grap over een bepaalde groep mensen wordt gemaakt. Daar moet je gewoon tegenkunnen.


Ja begrijpt er echt niets van he, Dus als mijn eerdere "grap" over boeren zou gaan ben ik volgens jou rasistisch. Zoals je in die post al aangaf.

Maar jou grap over een bepaalde groep mensen, daar moet men tegen kunnen. Je kijkt wel een beetje op Wilders, als jij iemand beledigd is het vrijheid van meningsuiting, als iemand jou "beledigd" is het jankie jankie.

Pansier
22-02-2011, 14:59
WO2 moet vergeten worden, wat gebeurd is gebeurd. Daar is helaas niets meer aan te veranderen. Dit is totaal niet te vergelijken met WO2. Geert Wilders publiceert zijn ideeën en daar is niets mis mee. Je krijgt de keuze of je het eens ben of oneens. Hij staat in zijn recht om zijn ideeën te publiceren.

Rafi, ik zet hier mijn mening neer. Dat jij mij hiervoor min-reputaties geeft is gewoon het feit dat je zwak bent...

ijsbier
22-02-2011, 16:38
geert is een limburgse oplichter en mensen die op hem stemmen gefrustreerde autisten/bekrompen mongolen..

maar even serieus, iemand zijn partijprogramma gelezen? daar ga je toch keihard van lachen

Bartju
22-02-2011, 17:03
geert is een limburgse oplichter en mensen die op hem stemmen gefrustreerde autisten/bekrompen mongolen..

maar even serieus, iemand zijn partijprogramma gelezen? daar ga je toch keihard van lachen

:wacko:

http://ecard-house.nl/ecards/tijd-v-gezelligheid.jpg

rafi
22-02-2011, 18:04
Rafi, ik zet hier mijn mening neer. Dat jij mij hiervoor min-reputaties geeft is gewoon het feit dat je zwak bent...

jij begon mij eerst met neg reps te geven op deze topic. je lijkt wel een klein kind jankert.

ijsbier
22-02-2011, 18:12
@bartjuh
Dit is pas gezellig:

- Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’

-De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak maken op de voorrechten van een godsdienst

- Strijd tegen islam moet het kernpunt van ons buitenlands beleid worden

-Volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen

-Geen taakstraffen

-Geen TBS

"Daarom moeten we alles op alles zetten om het offensief van de linksen en de mohammedanen
om Israël te vernietigen te stoppen."


zomaar even uit het partijprogramma geplukt ( http://www.pvv.nl/images/stories/Webversie_VerkiezingsProgrammaPVV.pdf )

rafi
22-02-2011, 18:12
huilie huilie

hier had ik van jouw neg reps gehad klein kind, en nu ga je huilie huilie doen.

kmr
22-02-2011, 18:58
Widlers heeft rake uitspraken gedaan over de Islam, hij heeft negatieve eigenschappen aan dat geloof toebedeeld. Over moslims heeft hij gezegd dat hij niet meer moslims wil in Nederland.

Over een geloof kan je zeggen wat je wilt (hoewel volgens mij smalende godslastering verboden is). Over de profeet van de Islam kan hij ook zeggen wat hij wil, ik ben het overigens eens met wat hij zegt, wat hij zegt is niet uit zijn duim gezogen.

De prenten met Mohamed erop geven een bepaalde realiteit weer, er zijn nou eenmaal moslims die aanslagen plegen uit naam van hun geloof. Wederom, deze spotprent heeft geen betrekking op bestaande personen. Als moslims zich hierdoor beledigd voelen, dan zijn ze indirect beledigd, niet direct.

De prent over Wilders geeft geen realiteit weer, hij is geen moordenaar en hij wil geen mensen vergassen. Hij wordt direct als persoon aangevallen en heeft dus recht van spreken.

Peter0711
22-02-2011, 19:19
Ik vindt het zo bizar hoe sommige dingen zo vreselijk uit de hand kunnen lopen zoals nu ook weer de situatie in Libie,onbegrijpelijk...Maar als ik dan een gemiddelde discussie over geloof,afkomst of iets dergelijks lees op b.v MF,of op Youtube en zie hoe fout die discussies 9 van de 10 keer al gaan,dan zorgt dat hoe diep triest het ook is toch voor iets meer begrip..

*Ontopic* Het blijft een poppekast rondom die man. :S

Facade
22-02-2011, 20:16
"Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes"

Haha ik wist niet eens dat ze hier nog steeds voor waren, mooie link ijsbier :D Nog nooit de moeite genomen het door te lezen, bijzonder vermakelijk.

Pansier
22-02-2011, 20:59
hier had ik van jouw neg reps gehad klein kind, en nu ga je huilie huilie doen.

Huilie huilie=spam.

Maarja, sommige mensen zijn te vroeg van school af gegaan ;).

cholitzu
25-02-2011, 10:09
Joop.nl verwijdert kritische cartoon over PVV
HILVERSUM - De omstreden cartoon die het plan van de PVV om tuigdorpen in het leven te roepen bekritiseerde, is donderdag van de opinie- en debatsite van de VARA Joop.nl verwijderd. Volgens de omroep is de cartoon van Adriaan Soeterbroek weggehaald, omdat enkele medewerkers van de VARA ernstig zijn bedreigd. De VARA heeft aangifte gedaan bij de politie.




http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00819/cartoon_wilders_819016d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00819/cartoon_wilders_819016d.jpg"," "," ",153,200);)
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00816/cartoon_816092d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00816/cartoon_816092d.jpg"," ","ANP ",149,200);)Foto: ANP


Het bestuur van de omroep zegt dat de beslissing om de cartoon te verwijderen „niet lichtvaardig is genomen”. Hoewel de VARA zwaar tilt aan de vrijheid van meningsuiting, „kunnen zich echter situaties voordoen waarin het veiligheidsgevoel van medewerkers dermate wordt aangetast, dat ze niet meer op een goede manier hun werk kunnen doen. Dat laatste heeft bij deze concrete situatie in onze afweging de doorslag gegeven.”
Op de tekening van Soeterbroek is een tuigdorp afgebeeld als concentratiekamp, waarin Geert Wilders de gevangenen de weg naar de douche wees. In vernietigingskamp Auschwitz werden Joden vergast in zogenaamde doucheruimten.
Omdat de makers van de website de cartoon niet wilden verwijderen, weigerde PVV-lijsttrekker Machiel de Graaf deel te nemen aan het VARA-verkiezingsdebat De slag om de Eerste Kamer dat op woensdag 16 februari werd geleid door Jeroen Pauw en Paul Witteman. De tekening stond sinds 11 februari online.
Wilders vindt het verschrikkelijk dat medewerkers van de VARA zijn bedreigd. „Niemand verdient bedreigingen, ook de VARA niet. Ik betreur en verafschuw dat zeer. Ik weet wat bedreigingen met iemand kunnen doen. Ik had liever gezien dat de cartoons verwijderd zouden worden om andere reden, maar in ieder geval niet vanwege bedreigingen”, stelde de PVV-leider.

cholitzu
25-02-2011, 10:10
De Leeuw bedreigd om VARA-cartoon
HILVERSUM - Paul de Leeuw is een van de personeelslededen van de VARA die bedreigd wordt vanwege de kritische PVV-cartoon op VARA-weblog Joop.nl.




http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00820/De_Leeuw_820011d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00820/De_Leeuw_820011d.jpg"," "," ",200,112);)


De zanger/presentator stak donderdagavondin de Madiwodovrijdagshow zijn afkeer over einddredacteur Francisco van Jole, die de cartoon inmiddels van Joop.nl heeft laten verwijderen, niet onder stoelen of banken.
De Leeuw en zijn gezin moeten worden beveiligd omdat 'een tekenaar' en 'een hoofdredacteur' meenden een bepaalde cartoon op een VARA-site te moeten zetten, aldus de presentator donderdagavond. Tijdens het slot van het programma vroeg De Leeuw zijn bedreigers hem niet verantwoordelijk te stellen voor de daden van het bestuur van Joop.
Op symbolische wijze zong De Leeuw een slaapliedje voor Van Jole. "Hé Francisco welterusten, droom en denk maar niet te veel...aan de brief en de bedreiging, van het VARA-personeel."
In de inmiddels omstreden cartoon tekening worden de zogenoemde tuigdorpen die Wilders wil opzetten vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog. De cartoon stond sinds vrijdag op internet en werd donderdagmiddag van de website verwijderd.

Facade
25-02-2011, 10:17
Had het al meegekregen. Snap ik niks van dat je echt dus tijd in dit soort dingen gaat steken om mensen te gaan bedreigen met brieven en mails. Ongelooflijk wat kansloos moet je dan zijn. Maarja vaak wordt toch gedacht dat allochtonen zich hier alleen schuldig aan maken (zie beveiliging Wilders), blijkbaar is dit niet helemaal correct.

-=AL CAPONE=-
25-02-2011, 14:52
@Facade

Haha ja er zijn ook autochtone zwakzinnigen zie probleemwijken.

cholitzu
26-02-2011, 00:39
@Facade

Haha ja er zijn ook autochtone zwakzinnigen zie probleemwijken.


Niet alleen in probleemwijken hoor.

Het PVV-Kamerlid Eric Lucassen zou jarenlang zijn buurtgenoten hebben bedreigd en geïntimideerd. Verschillende buren zouden tussen 2006 en 2009 aangifte tegen Lucassen hebben gedaan. PVV-leider Geert Wilders belooft een onderzoek.
http://www.elsevier.nl/upload/2cb890ac-a8ad-435f-90d5-e6f8edc778d8_lucassen11nov10.jpg PVV'er Eric Lucassen in de problemen
De website Crimesite (http://www.crimesite.nl/crimesite/159-headlines/20096--pvv-kamerlid-bedreigde-buurtgenoten.html) meldt een aantal aangiften tegen Lucassen (http://www.pvv.nl/index.php/fracties/tweede-kamer/eric-lucassen.html?view=fjrelated&layout=blog&id=3200) in handen te hebben.

Vanavond hebben vertegenwoordigers van beide partijen hun verhaal gedaan in Uitgesproken WNL (http://www.uitgesprokenwnl.nl/frontpage/home), het opinieprogramma van de omroep Wakker Nederland. PVV-leider Geert Wilders (http://www.elsevier.nl/web/10148540/Biografieen/Geert-Wilders.htm) laat in een reactie weten de zaak 'tot op de bodem' te laten uitzoeken.

Uitschelden
Volgens Crimesite schold Lucassen buurtbewoners in de Badelochstraat (http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=badelochstraat+haarlem&ie=UTF8&hq=&hnear=Badelochstraat,+Oud+Schoten+en+Spaarndam,+Ha arlem,+Noord-Holland&z=16) in Haarlem-Noord uit als zij hun hond uitlieten, hun kinderen op straat lieten spelen of hun auto in zijn straat parkeerden. Een vrouw deed aangifte omdat Lucassen haar naar haar zeggen 'dikke zeug' en ‘kankerhoer’ had genoemd.

Ook deed een echtpaar aangifte omdat het Kamerlid volgens hen had gedreigd zoutzuur over hen heen te gooien. Een 72-jarige man deed vier keer aangifte tegen Lucassen, omdat deze volgens de man emmers water over hem heen gooide, zijn gehoorapparaat vernielde en hem bedreigde. Volgens een buurtbewoner is Lucassen 'twee of drie keer' met handboeien om door de politie meegenomen.

Hondenpoep
Lucassen ontkent de beschuldigingen. 'De incidenten waar u op doelt waren het gevolg van een langlopend meningsverschil met een aantal hondenbezitters over de overlast die ik ondervond van hondenpoep. Van intimiderend of bedreigend gedrag van mijn kant is absoluut geen sprake geweest,' zegt hij in een reactie aan Crimesite. De politie doet geen uitspraken over de zaak.

In 2009 stopten de burenruzies omdat Lucassen naar Zandvoort verhuisde. Als Kamerlid heeft Lucassen Wonen en Wijken in zijn portefeuille.

bron (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/280946/PVV-gaat-affaire-rond-Kamerlid-Lucassen-onderzoeken.htm)