PDA

View Full Version : The Dungeon



Kris-T
25-02-2011, 19:42
Beste forumleden,

even mezelf voorstellen voor wie me nog niet kent:
Ik ben een 25 jarige jongeman, heb sinds mijn 18de aan bodybuilding gedaan, waarvan de laatste jaren zeer actief (en obsessief :blush:) en nu sedert oktober 2010 heb ik de overstap gemaakt naar MMA en de schoonheid gaan inzien van functioneel trainen.

Ik ben mijn garage wat gaan inkleden (heavybag, sandbags, halterbank, puzzelmatten, muziekinstallatie, etc...), maar tot vandaag heb ik steeds 2x per week bij onze Dojo (Deathrow) getraind en 2 x per week in de sportschool.

Vandaag is dan de grote dag aangebroken waarop ik mijn sportschoolabbonement links laat liggen en al de ondersteunende trainingen gebeuren vanaf nu in mijn garage (aka the dungeon :lol:)

Voor mezelf heb ik voorgenomen hier wat bij te houden welke trainingen ik heb gedaan.
Ook hoop ik anderen hiermee te motiveren en zo kunnen we ook eventueel ideëen uitwisselen i.v.m. trainingstechnieken enzovoorts.

Deze thread is NIET bedoeld om te discussiëren over het al dan niet nut hebben van supplementerende krachttraining bovenop de wekelijkse vechtsporttraining! Ikzelf ben hiervan overtuigd en er zijn waarschijnlijk genoeg andere threads om daarover te discussiëren.

Indien er genoeg animo is, wil ik deze in de toekomst ook wel aanvullen met wat foto's en trainingsfilmpjes.

Veel plezier!

Kristof

Kemal
25-02-2011, 19:47
Nou ik ben erg benieuwd eigenlijk naar de foto's! het klinkt iig heel goed!

Dacht in eerste instantie dat het om de MF-Dungeon ging ;)

Kris-T
25-02-2011, 19:58
Vandaag stond een training in de dojo gepland, maar gezien ik woensdag daar mijn elleboog geblesseerd heb bij een armbar, leek het mij verstandiger thuis te blijven en op eigen tempo te trainen.

Workout 1.0

warming-up

* 6 minuten boksloop

* 30 L hook for power (mid-range)
* 30 R hook for power (mid-range)
* 30 L hook for power (clinch-range)
* 30 R hook for power (clinch-range)

* circuit 1
- 30 x push-ups
- 30 x squats
- 30 x sit-ups

strength

sandbag heavy (= 60kg):
3 x 5 bear hug goodmornings
3 x 10 squats
3 x 5 pull-through

sandbag light (= 30kg):
circuit 2x:
5 get-ups
5 clean and presses
5 military press
5 shoulder lunges (each side)
5 torso rotations
5 zercher good mornings
5 pull-throughs

core
handwalk x 10
thai plank 3 x 5 (each side)
thai crucifix 3 x 5 (each side)
thai crunch 3 x 5 (each side)
gorillaswing-circuit (1 min each) x 2


trainingsduur: 60 min
temp: 8 °C
blessure: ja, elleboog L overstrekt

Kris-T
25-02-2011, 20:00
@ Kemal: haha neen hoor, daar heb ik nieteens toegang toe. Op een vechtsportforum kom ik ook met die reden: vechtsport ;)
de foto's komen nog, de vrouw is nu niet thuis en zij heeft het fototoestel mee.

Kemal
25-02-2011, 20:11
@ Kemal: haha neen hoor, daar heb ik nieteens toegang toe. Op een vechtsportforum kom ik ook met die reden: vechtsport ;)
de foto's komen nog, de vrouw is nu niet thuis en zij heeft het fototoestel mee.

ok thanks Kristof, ben benieuwd

Jeru
26-02-2011, 10:53
Interessant. Bring it!!!

citrusfruit
27-02-2011, 00:44
hmm...

Ikzelf zou denk ik die hoeken die je maakt (op de zak) niet zomaar 30x achter elkaar doen. Vanuit krachtsport perspectief zullen die herhalingen waarschijnlijk wel zinvol zijn, maar ik zou het eerder op combinaties en dergelijke gooien. Als je je concentreert op één stoot kun je die wel heel hard geven, maar sta je misschien niet goed om er nog een te geven danwel op te vangen. Je sparringspartners zullen niet stil staan om die hoek te nemen, maar zullen bewegen en counteren. Hang ook een spiegel op en ga een paar rondes schaduwboksen, waarbij je op je dekking let en leer van de gaten die je zult zien, vergeet ook het voetenwerk niet. Als je zo intensief met bodybuilden bent bezig geweest zul je waarschijnlijk al behoorlijk kracht hebben en is dat niet meer de eerste prioriteit. Probeer je vooral te richten op de dynamiek van het vechten. Ik weet niet precies of ik het goed omschrijf maar probeer "vloeiend" te vechten in plaats van statisch en heel hard.

Ik moet er echter wel bij zeggen dat ik ook nooit wereldkampioen ben geweest, er zullen hier vast een hoop andere vechters zijn die er meer kijk op hebben.

JeIIe
27-02-2011, 01:27
Persoonlijk vind ik dat als je beter wilt worden in mma je toch naar de sportschool zal moeten. Er zullen altijd dingen zijn waar je jezelf niet van bewust bent, maar die je trainer dan wel weer zal opmerken. En ook al van altijd met verschillende trainingspartners te trainen leer je veel bij

Kris-T
27-02-2011, 13:27
@ Citrusfruit: de 30 hoeken reeksen zijn bij deze workout zo gedaan om 2 redenen, als eerste als vorm van opwarming en als tweede reden omdat ik met mijn elleboogblessure mijn arm niet kon strekken :). De spiegel ben ik voor aan het sparen, dat wordt mijn volgende aankoop. Verder vind ik je tips ivm vloeiend vechten wel zeer zinvol, daar heeft mijn coach me ook al vaak op gewezen. Vanwege mijn structuur en bodybuildingachtergrond vecht ik statisch en gespannen. Bij gevolg ben ik na 2 minuten ook volledig buiten adem in de ring, maar daar begint verbetering in te komen.

@ JeIIe: ik ga nog steeds 2x per week naar de dojo hoor, waar er hevig getraind word (grappling, BJJ, staand, worstelen, circuits, ...) en sparringsessies heb met jongens die (bijna allemaal :blush:) beter zijn als mij.
Met de sportschool bedoelde ik de fitness, dit abbonement is nu opgezegd.

JeIIe
27-02-2011, 14:58
@ JeIIe: ik ga nog steeds 2x per week naar de dojo hoor, waar er hevig getraind word (grappling, BJJ, staand, worstelen, circuits, ...) en sparringsessies heb met jongens die (bijna allemaal :blush:) beter zijn als mij.
Met de sportschool bedoelde ik de fitness, dit abbonement is nu opgezegd.

Ok, ik had het verkeerd begrepen. Succes nog!

Kris-T
27-02-2011, 20:57
Beste forumbroeders,

vandaag heb ik mijn luie zondag wat gebroken door nog eens lekker te gaan zweten in mijn garage.

Workout 2.0

warming-up

* 6 minuten boksloop

* 3 x 3 minuten combinaties trappen en stoten op de heavybag met telkens 1 minuut rust.
(gemiddelde intensiteit)
Doel hiervan is een wedstrijdsituatie nabootsen en gelijdelijk aan zal ik de intensiteit ook opdrijven en na verloop van tijd zal ik ook een dubbelzijdig mondstukje dragen tijdens deze oefening.

fast-twitch fibers activator

* jump shrugs: 8 sets, 3 reps, 10 sec rust (zeer explosief uitgevoerd)

strength

* turkish get-up: 10 x met 8kg dumbell (eerste keer dat ik deze oefening doe)

* sandbag light (= 30kg):
1x30 floor press
3x7 pullover
3x10 hammer curls
2x10 sandbag rows

shouldering and squatting (afwisselen van schouder) x 12
squat push press x 14
overhead squat x 10

endurance

en als toetje:
50 bodyweight squats (2x25)


trainingsduur: 70 min
temp: 6 °C
blessure: ja, elleboog L overstrekt (nog lichtjes)

Kris-T
27-02-2011, 21:12
http://i181.photobucket.com/albums/x161/ntoxic8or/1298837359NSNV31792klein.jpg

http://i181.photobucket.com/albums/x161/ntoxic8or/1298837280NSNV31793klein.jpg

http://i181.photobucket.com/albums/x161/ntoxic8or/1298837079NSNV31791klein.jpg

Kris-T
27-02-2011, 21:13
haha en hier eentje na afloop in de badkamer:

http://i181.photobucket.com/albums/x161/ntoxic8or/myphoto01.jpg

Kemal
27-02-2011, 21:22
Bedankt voor het plaatsen Kristof!

That's a dungeon!

Kris-T
27-02-2011, 21:24
haha en in een dungeon moet je AFZIEN!

Mister T.
28-02-2011, 08:24
Mooie dungeon!

Thanks voor de foto's, heb zelf in de schuur alleen bokszak en trapkussen en handpads,

Train er dan ook niet zo vaak.

Gr. T.

Pansier
28-02-2011, 10:46
Die dumbells hebben wij thuis ook ;)

Kris-T
28-02-2011, 11:08
@ Mister T: ik weet niet wat je doelstellingen zijn, maar als kracht er ééntje van is kan ik je echt zo een sandbag aanraden.

Ook voor anderen hier een interessante e-book: http://extratorrent.com/torrent/1488145/Ross+Enamait+-+Ultimate+Training+For+The+Ultimate+Warrior+pdf.ht ml

Mister T.
28-02-2011, 15:43
Goedendag Kris-T, Als ik thuis train is het of om me even lekker uit te leven of voor condite/techniek.
Kracht train ik in de sportschool, of soms met MMA training.

Nog reps voor de foto's, ga zo door!

T.

Kris-T
01-03-2011, 18:38
De kriebels zitten in de buik! Over exact 90 minuten ga ik eens een sessie Self Defence meevolgen bij een school van het SDC en ik heb er zin in! :thup:

Als het goed meevalt ga ik bovenop de MMA-training hier af en toe ook een lesje van meepikken.
Ik werk in de bewakingssector en dan lijkt het mij niet slecht af en toe wat afweer / neutralisatietechnieken in te oefenen en de geest lekker scherp te houden.

De self defence technieken waarin zij onderwijzen zouden zijn gedestilleerd uit het Penchak Silat.

Geen vooroordelen, neutrale verwachtingen... We zullen het eerst zelf maar eens aan den lijve gaan ondervinden he :)

Kemal
01-03-2011, 18:44
Succes!

Kris-T
01-03-2011, 23:03
De Silat Defence is heel goed meegevallen en zeker voor herhaling vatbaar!
Ik merkte hierin veel gelijkenis met Krav Maga (qua concept), wel een groot verschil wat me opviel is dat Krav Maga rechtdoor en direct is en bij Silat stappen we als het ware uit de lijn, in een driehoek en gaan we zo de afstand verkleinen.
We zullen het nog wel gaan zien want ik heb in totaal 4 lessen Krav gehad en 1 les Silat, beetje vroeg voor vergelijkingen te maken.

Al bij al: mijn onderarmen zullen morgen ongetwijfeld blauwe kleurtjes krijgen, een geslaagde training dus.

Leventdepevent
02-03-2011, 08:57
krav maga is tha bomb

Silat
02-03-2011, 11:19
Wat voor Silat doe je?

Kris-T
02-03-2011, 12:44
het was een les in SDS (Silat Defence System). Ik denk dat je het kan zien als een moderne, praktische verdedigingsmethode waarbij technieken en principes uit de verschillende Silatsystemen gedestilleerd zijn om een efficiënte en praktische afweer/counter-aanval mechanisme te verkrijgen.

anyway, vanavond weer een lekkere les MMA