PDA

View Full Version : Zuurstofarme ruimte trainen



Bartju
24-03-2011, 21:28
Wat zijn de voor en nadelen van het trainen in een ruimte waar weinig zuurstof is?
Het gaat hier om een kickbox training.

The O2 men
25-03-2011, 08:11
Ik zou zeggen kom maar eens langs in Alkmaar en vraag daar naar Leon, hij heeft deze training ontwikkeld en geintroduceerd in het kickboxen!!

Bartju
25-03-2011, 11:28
Uhh nee te ver weg iemand anders

Garcia
25-03-2011, 11:49
Lees dit eens..

http://versus.nl/cms/upload/filebrowser/2010-december-hoogtetrainingbastiaens.pdf

Bartju
25-03-2011, 14:45
het is namelijk zo ik heb voor het eerst ergens anders getraind. Dit was een lage zaal met weinig zuurtsof ( stel je voor mejiro gym amsterdam)
Nu heb ik heel veel last van hoofdpijn mijn keel en longen vanwege het zware adem halen. dus was iik heel benieuwd wat het voor goes met zich me brengt

Briant
26-03-2011, 17:33
In theorie zou het hetzelfde moeten doen als een hoogtstage. Je lichaam past zich aan het lagere zuurstofgehalte aan door voornamelijk meer Hemoglobine te maken. Vervolgens heb je onder normale omstandigheden een verbeterd zuurstoftransport, dus meer adem en minder snel verzuring.

Baske
26-03-2011, 18:34
Logisch dat je nu hoofdpijn en zo hebt. Je bent nog niet gewend aan onder die omstandigheden trainen. Mij, persoonlijk, klinkt het wat griezelig in de oren. Lijkt me toch dat het risico op flauwvallen een stuk groter is in zo'n ruimte. Uiteraard zal er begeleiding bij zijn, maar dan nog...

Briant
26-03-2011, 18:51
Logisch dat je nu hoofdpijn en zo hebt. Je bent nog niet gewend aan onder die omstandigheden trainen. Mij, persoonlijk, klinkt het wat griezelig in de oren. Lijkt me toch dat het risico op flauwvallen een stuk groter is in zo'n ruimte. Uiteraard zal er begeleiding bij zijn, maar dan nog...

Wordt vanzelf minder, maar er zijn natuurlijk grenzen aan wat je lichaam kan. Daarbij moet er rekening gehouden worden met intensiteit van trainen en opbouw daarvan.

Bartju
26-03-2011, 18:52
Ik denk ook dat het een stuk gewenning moet worden!