PDA

View Full Version : bokszak



fighterboy
19-05-2011, 22:34
Ik wil een bokszak gaan aanschaffen om thuis ook wat te trainen voor thaiboksen. Er is alleen zoveel op de markt, dat ik als noob gewoon dizzy ervan word. Daarom wil ik jullie ervaren slimme vechtsportdeskundige vragen welke bokszak ik het beste kan nemen. Ik hoef niet speciaal een bepaald merk of eentje die 100jr meegaat. Gewoon eentje die niet na 2kicks tgn het plavond ligt. Oja en de goedkoopste van de beste, snapje?

Welke grootte kan ik het beste nemen?
welke gewicht?
welk merk als dat iets uitmaakt?
Kan je een linkje sturen alsjeblieft van een goeie?

Of is gewoon in sport2000 dat ik die grootste neem ofso ook goed?

sorry dat ik zoveel vragen heb, maar zou wel blij zijn als iemand antwoord heef.

Pansier
19-05-2011, 22:40
Ik heb een Joya bokszak die me erg goed bevalt. Je zegt dat je aan thaiboksen doet, dus ik zal er wel een nemen van 180cm ivm low kicks. Ik zou hem toch ook wel van 50 kg of meer nemen, omdat dit je schenen mooi hard maakt.

Zelf heb ik er niet erg veel verstand van, maar dit zijn mijn persoonlijke voorkeuren.

fighterboy
19-05-2011, 22:58
Ik ben zelf 170cm dus denk opzich wel dat 150cm-bokszak ook wel goed is.

Maar weet jij hoe duur ongeveer een bokszak van 180cm en 50kilo is?

Kemal
19-05-2011, 23:08
tussen 100 en 150 euro heb je wel een bokszak..

Soulbringer320
20-05-2011, 02:07
Het volgende probleem...
Waar en hoe wil je het gaan bevestigen.

Pansier
20-05-2011, 07:14
Het volgende probleem...
Waar en hoe wil je het gaan bevestigen.

Inderdaad, dat zal ik als eerste gaan kijken. Ik heb hem aan een stalen steunpaal hangen, waar ik geluk mee heb dat te kunnen. Je moet een stevige ophangplek hebben voor een bokszak + dan komt het geluid er nog bij.

SjorsWilms
20-05-2011, 09:07
Het volgende probleem...
Waar en hoe wil je het gaan bevestigen.
Ik zou hem wel aan een hele stevige balk hangen, ik heb hem zelf in de garage bij mn ouders hangen. Zou hem niet in huis hangen, dan gaat het nogal bonken door het huis.

Voor de maat: Ik ben 1,74 m en 68-71 kg en heb een bokszak van 160cm en 60g. Ik heb wel het gevoel dat hij te licht is, knal hem namelijk alle kanten op. Mijn bokszak kosste volgens mij 95 euro, maar dat weet ik niet meer zeker, want het was al een tijdje geleden dat ik hem kocht.

Train je al bij een sportschool? Zo niet, dan zou ik eerst daar beginnen. Daar leren ze je de juiste technieken aan en maken ze het meestal zwaarder dan dat je zelf zou doen op de zak.

fighterboy
20-05-2011, 12:46
Welke winkel kan ik het beste kopen, en om wel gewicht en lengte bokszak moet ik vragen? Hoe duur zal dat ongeveer zijn?

Ben zelf 170cm en 55kilo.

SjorsWilms
20-05-2011, 13:04
Je kan het gewoon bij de intersport kopen hier in Groningen. Gewoon een beetje rondkijken in sportwinkels en op sites (Home - VechtsportOnline (http://www.vechtsportonline.nl/) bijvoorbeeld). Heb je geen vechtsportwinkel in de buurt??

fighterboy
20-05-2011, 13:30
Ja heb wel een vechtsport winkel en sport2000 in de buurt. Daar kocht ik me bandages enzo.

Vraag me alleen af wat ik het beste kan nemen voor bokzak. Ze hebben daar heel veel verschilllende

Soulbringer320
20-05-2011, 13:38
Had ergens ooit een keer iets gelezen van....Je eigen gewicht/3 x 2=gewicht bokszak.

fighterboy
21-05-2011, 07:54
Heb gisteren die bokszak gekocht bij sport2000

Hij is 1meter en 25kilo, en 100euro.

Ik vroeg om de zwaarste, hij is van matsuru en stond XXL op.

Heb ik een gode gekocht of kan ik beter inruilen? en bij een andere winkel kopen?

Pansier
21-05-2011, 10:45
Heb gisteren die bokszak gekocht bij sport2000

Hij is 1meter en 25kilo, en 100euro.

Ik vroeg om de zwaarste, hij is van matsuru en stond XXL op.

Heb ik een gode gekocht of kan ik beter inruilen? en bij een andere winkel kopen?

Ik zeg inruilen, 1 met lang is voor te boksen, je zal geen low kicks kunnen zetten. 25 Kilo is ook niet echt zwaar... Ik zal hem terugbrengen.

SjorsWilms
21-05-2011, 12:01
Ik zeg inruilen, 1 met lang is voor te boksen, je zal geen low kicks kunnen zetten. 25 Kilo is ook niet echt zwaar... Ik zal hem terugbrengen.

En 100 euro is echt te veel voor zo'n klein ding. Producten - Bokszakken - VechtsportOnline (http://www.vechtsportonline.nl/producten/bokszakken/vso-bokszak-100-180cm-luxury) Ik zou die van 150 of 180 nemen.

Bagheera
21-05-2011, 12:40
Bokszak 180 cm x Ø 35 cm ± 46 kg -> standaard te koop?

Mijn gewicht door 3, x2 = (34.333, x2) = 206/3 kg!

Dat 1,5 x zwaarder dan de zwaarste? hmmm, dat wordt lood kopen.
of de berekening klopt niet helemaal....

McClane
21-05-2011, 14:21
Ik deel de mening van Pansier. In de OP heb je het over trappen. Op een zak van 1M kun je niet trappen én stoten. Hang de zak hoog en je heb een zak voor uppercuts, anders zou ik hem ook inruilen. Meerdere online vechtwinkels leveren de zak ook thuis af voor een klein prijsje, +/-10 Euro.

Wellicht is een speciale plafond haak ook het overwegen waard. Mijn zak, 150cm +50kg, hangt aan een houten balk welke met grote slagpluggen aan een betonnen plafond van de garage is bevestigd. Na enkele maanden maakte de haak zich los in de houten balk omdat de zak soms een beetje draait. Een simpele maar sterke swivel kon ik nergens vinden, alleen industriële welke slechts in grote aantallen gekocht kunnen worden.
Middels Amazon had ik deze (http://www.amazon.com/Everlast-4680-Heavy-Bag-Hanger/dp/B00076ZE0I/) (Everlast Heavy Bag Hanger) besteld. Het verzendproces duurde echter zolang dat ik in de tussentijd deze (http://www.decathlon.nl/NL/bevestiging-stootzak-11663999/) (Decatlhon bevestiging bokszak) had gekocht. Deze laatste heb ik nu ook in gebruik. Op de foto zien beide er klein uit maar beide moet je minstens 2x zo groot verwachten en zijn zeer stevig.

Pansier
21-05-2011, 15:20
Ik deel de mening van Pansier. In de OP heb je het over trappen. Op een zak van 1M kun je niet trappen én stoten. Hang de zak hoog en je heb een zak voor uppercuts, anders zou ik hem ook inruilen. Meerdere online vechtwinkels leveren de zak ook thuis af voor een klein prijsje, +/-10 Euro.

Wellicht is een speciale plafond haak ook het overwegen waard. Mijn zak, 150cm +50kg, hangt aan een houten balk welke met grote slagpluggen aan een betonnen plafond van de garage is bevestigd. Na enkele maanden maakte de haak zich los in de houten balk omdat de zak soms een beetje draait. Een simpele maar sterke swivel kon ik nergens vinden, alleen industriële welke slechts in grote aantallen gekocht kunnen worden.
Middels Amazon had ik deze (http://www.amazon.com/Everlast-4680-Heavy-Bag-Hanger/dp/B00076ZE0I/) (Everlast Heavy Bag Hanger) besteld. Het verzendproces duurde echter zolang dat ik in de tussentijd deze (http://www.decathlon.nl/NL/bevestiging-stootzak-11663999/) (Decatlhon bevestiging bokszak) had gekocht. Deze laatste heb ik nu ook in gebruik. Op de foto zien beide er klein uit maar beide moet je minstens 2x zo groot verwachten en zijn zeer stevig.

Je moet er ook zo'n ding tussen bevestigen die eindeloos rond kan blijven draaien. Ik weet niet hoe het heet, maar die heb ik er tussen hangen en daardoor heb ik er geen problemen mee wanneer hij ronddraait. Ook is het een aanrader om hem de de grond te laten aanraken, want dan beweegt de bokszak nog minder wanneer je er tegen aan trapt.

fighterboy
21-05-2011, 17:26
Ja, heb die zak terug gebracht. Ik voelde me ook een beetje genaaid met dat kleine kutding van 100euro. Gelukkig heb ik mijn geld ervoor terug kunnen krijgen. Zat nou op die site van vechtsportONLINE om een bokszak te bestellen. Heb zo een VSO 180cm bokszak aangeklikt, en gelijk zo een omhangdinges, want anders heb ik er nog niks aan.

Ik klikte dus die producten aan, en daarna op bestel. Heb voor overmaken gekozen, want heb geen Ideal. Heb alleen nu geen idee wat ik precies moet. Heb een mailtje ontvangen van hun met mijn bestelling en me gegevens. Heb ook mijn bezorgadres postcode perongeluk verkeerd ingevoerd. Verder heb ik ook geen info gekregen over of die nu bestelt is of niet, en hoe lang dat duurt.

Heeft iemand ervaring mee, kan je mij uitleggen...

Hoe ik precies me spullen bestel?
of ze al besteld zijn?
hoelang het duurt?
hoe ik mijn bezorgpostcode kan wijzigen?

ArjanV
21-05-2011, 17:36
Gewoon marktplaats....met bevestigingsbeugel....heb er zelf geloof ik 50 euro voor betaald...

SjorsWilms
21-05-2011, 18:00
Ja, heb die zak terug gebracht. Ik voelde me ook een beetje genaaid met dat kleine kutding van 100euro. Gelukkig heb ik mijn geld ervoor terug kunnen krijgen. Zat nou op die site van vechtsportONLINE om een bokszak te bestellen. Heb zo een VSO 180cm bokszak aangeklikt, en gelijk zo een omhangdinges, want anders heb ik er nog niks aan.

Ik klikte dus die producten aan, en daarna op bestel. Heb voor overmaken gekozen, want heb geen Ideal. Heb alleen nu geen idee wat ik precies moet. Heb een mailtje ontvangen van hun met mijn bestelling en me gegevens. Heb ook mijn bezorgadres postcode perongeluk verkeerd ingevoerd. Verder heb ik ook geen info gekregen over of die nu bestelt is of niet, en hoe lang dat duurt.

Heeft iemand ervaring mee, kan je mij uitleggen...

Hoe ik precies me spullen bestel?
of ze al besteld zijn?
hoelang het duurt?
hoe ik mijn bezorgpostcode kan wijzigen?

Contact - VechtsportOnline (http://www.vechtsportonline.nl/contact/) Mail ze...

SjorsWilms
21-05-2011, 18:00
Of bel ze 050 - 313 48 46

McClane
21-05-2011, 18:19
Je moet er ook zo'n ding tussen bevestigen die eindeloos rond kan blijven draaien. Ik weet niet hoe het heet, maar die heb ik er tussen hangen en daardoor heb ik er geen problemen mee wanneer hij ronddraait.Een swivel. Deze kan ik echter nergens vinden. Tenminste niet die ongeveer 100kg aan kunnen. Doe-het-zelf zaken hadden deze ook niet.

Soulbringer320
29-05-2011, 12:59
Wil ook een bokszak, maar durf deze niet op te hangen.
Zovaak gehoord en een aantal keren gezien dat het fout is gegaan.

SjorsWilms
29-05-2011, 16:00
Wil ook een bokszak, maar durf deze niet op te hangen.
Zovaak gehoord en een aantal keren gezien dat het fout is gegaan.

Als ik weer een keer bij mijn ouders ben maak ik wel een filmpje/foto's hoe ik het daar opgehangen heb. Hij hangt er nu al bijna 6 jaar.

Pansier
29-05-2011, 18:50
Een swivel. Deze kan ik echter nergens vinden. Tenminste niet die ongeveer 100kg aan kunnen. Doe-het-zelf zaken hadden deze ook niet.

Bij mij was hij inbegrepen.

fighterboy
30-05-2011, 22:03
Ik heb die bokszak van 100euro die maar 1meter was teruggebracht. Kreeg mijn geld terug gelukkig. Heb op marktplaats een gekocht van 150cm en 40kilo voor 40euro. Dat scheelt wel een hoop, want ik ben een thaibokser. HIj hangt nu op de zolder aan een van de balken die het dak draagt. Met de gedachte: Als die balken het hele dag kunnen dragen, dan kunnen ze die 40kilo ook wel aan.

Ik ben wel een klein beetje bang maarja. Ik zeg altijd: Het is leuk zolang het duurt. Hopen dat niet op een dag na een harde kick het dak op me hoofd pleurt :p

Pansier
30-05-2011, 22:34
Ik heb die bokszak van 100euro die maar 1meter was teruggebracht. Kreeg mijn geld terug gelukkig. Heb op marktplaats een gekocht van 150cm en 40kilo voor 40euro. Dat scheelt wel een hoop, want ik ben een thaibokser. HIj hangt nu op de zolder aan een van de balken die het dak draagt. Met de gedachte: Als die balken het hele dag kunnen dragen, dan kunnen ze die 40kilo ook wel aan.

Ik ben wel een klein beetje bang maarja. Ik zeg altijd: Het is leuk zolang het duurt. Hopen dat niet op een dag na een harde kick het dak op me hoofd pleurt :p

Misschien iets te veel zelfvertrouwen ;).