PDA

View Full Version : Stel...



RisingSun
14-06-2011, 08:57
Je hebt echt een nieuwe laptop nodig en hebt maar een budget van zon 400 max 500 euro. De paradepaardjes vallen dus af. Welke laptop is voor dat geld dan de beste aanschaf? Ik hoef er niet op te gamen. Heb hem vooral nodig om te surfen, filmpjes kijken, beetje foto's bewerken en een netbook lijkt me net iets te basic. Wie kan deze leek op het gebied van computers helpen?:thup:

Kemal
14-06-2011, 09:05
deze (http://www.google.nl/products/catalog?hl=nl&biw=1003&bih=615&q=acer+laptop&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=2296724947372311924&sa=X&ei=6Af3Tf3NIsy3hAfvvpWlDA&ved=0CFMQ8wIwAw#) of anders een maatje kleiner en dat is deze (http://www.google.nl/products/catalog?hl=nl&biw=1003&bih=615&q=acer+laptop&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=11794378384129364074&sa=X&ei=6Af3Tf3NIsy3hAfvvpWlDA&ved=0CFEQ8wIwAg#) succes ;)

Facade
14-06-2011, 10:06
Ik ben niet echt heel erg thuis in de laptops enzo maar heb laatst ook een aangeschaft met wat hulp.

ik heb deze, de dell xps 15

Details van Dell XPS 15-laptop | Dell (http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/pd)

Vooral het geluid is voor een laptop echt super. Degelijk ding, goede videokaart enzo.
Voor de rest is er wel misschien het nadeel dat ie misschien wat log en zwaar is, maar goed dat hoor ik dan in reviews. Persoonlijk vind ik dat wel meevallen.

RisingSun
14-06-2011, 10:20
Thanx voor de reply's. Omdat ik er echt niets vanaf weet zal ik toch af gaan op jullie reacties :) Wat een vertrouwen in mijn forumbroeders dus :thup: Vanmiddag ga ik er een bestellen dus wacht nog heel even af of er nog meer reacties komen.

Facade
14-06-2011, 10:33
O wacht, m'n link klopt niet helemaal. Ik heb een duurdere versie die ik destijds met 230 euro korting heb gekocht, vandaar dat ik wat in de war was. De goedkoopste die daar staat is waarschijnlijk minder snel dan die Kemal gaf, want hij heeft een i3 processor ipv i5. Dus laat maar

payap
14-06-2011, 11:53
Wellicht dit wat? 425 euro.

HP
Intel Core i3
4096 MB
320 GB
Intel® HD grafisch systeem Gedeeld
Beeldscherm: 15.6 inch (40.0 cm)
Windows 7 Home Premium 64bit


bol.com | HP G62-460SD - IntelĀ® Coreā„¢ i3-350M / 4GB DDR3 / 320-GB, HP | Computer (http://www.bol.com/nl/p/computer/hp-g62-460sd-intel-core-i3-350m-4gb-ddr3-320-gb/9000000011071036/index.html)

Briant
14-06-2011, 12:12
Tweakers.net - 162.565 bezoekers vandaag! (http://tweakers.net/)

op die site kun je spullen met elkaar vergelijken binnen elke prijsklasse

RisingSun
14-06-2011, 12:46
De laptop die Kemal heeft echt goede specificaties in vergelijking met bijv. die van HP. Ik lees alleen wel veel op internet dat het merk Acer aan de onderkant van de laptophierarchie staat ;)Iemand ervaringen met Acer?

Kemal
14-06-2011, 12:51
De laptop die Kemal heeft echt goede specificaties in vergelijking met bijv. die van HP. Ik lees alleen wel veel op internet dat het merk Acer aan de onderkant van de laptophierarchie staat ;)Iemand ervaringen met Acer?

Heb zelf al jaren ACER en heb er echt nooit problemen mee (even afkloppen).

payap
14-06-2011, 12:52
Ik heb een acer al drie jaar. De Aspire 5920G. Op zich een prima ding maar grote nadeel vindt ik al die voor geinstalleerde rommel erop.

Heb hem wel al drie jaar en nooit wat mee gehad. Toch zou ik zelf nu voor iets anders gaan. Bv Asus of zo.

RisingSun
14-06-2011, 13:52
Nou bedankt allemaal voor de reacties!
Zojuist mijn bestelling geplaatst en morgen is ie binnen :)
Het is de HP G62-460SD geworden. Net wat mindere specificaties als de Acer maar voldoende voor wat ik nodig heb. Daarnaast is hij met 399 euro een stuk goedkoper (bij www.laptopshop.nl (http://www.laptopshop.nl) dus nog goedkoper dan bij de aanbieding van bol.com) en krijg ik er ook nog een printertje bij:lol:

Kemal
14-06-2011, 13:59
Kijk aan,ook een goede keuze, veel plezier ermee!

Sadix
14-06-2011, 14:29
gefeliciteerd met je aankoop!

Vinand
14-06-2011, 16:32
Heb zelf al jaren ACER en heb er echt nooit problemen mee (even afkloppen).

hier een expert op computergebied!

een merk als acer en hp hebben echt een ontzettend lage betrouwbaarheid, en zeker dat deze merken een schandelijke 1 jaar fabrieksgarantie durfen te leveren.

Voor 400/500 euro zou je net zo goed kunnen kijken naar een kwaliteits merk met een veel lagere gemiddelde uitval. Zoals Asus of een Sony Vaio. ook bieden deze merken een veel betere service garantie (2jaar met pick up and return).

als je geen spelletjes gaat spelen en alleen een beetje gaat fotosoepen dan hoef je nieteens te kijken een core i3 processor. Is een zware overkill voor je (meer snelheid heb je niet nodig omdat je die capaciteit verschillen met je gebruik nooit zal merken). Je kan beter kijken naar een basisvideokaart in de laptop in combinatie met een pentium dual core. Kom je goedkoper uit en dan kun je in die prijsrange nog kijken naar een sony/asus laptop.

Vinand
14-06-2011, 16:42
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1258544992.png

hier heb ik nog een grafiekje van DE internationale onderzoek die jaarlijks gehouden wordt. Dit is van 2010.

(Dit is een onderzoek van de grootste laptopverzekeraar ter wereld)

Naj85
14-06-2011, 20:30
Ik had een Acer, goedkoop spul is het vergeleken met de wat bekendere merken. een paar letters van het toetsenbord gingen stuk toen er een beker op viel, beeldscherm kapot gegaan toen ik er niet al te hard tegen aan kwam. mijn broer is een ervaren ICT deskundige en die had mij al afgeraden een Acer te nemen, goedkoop spul maar mooie specificaties voor een goedkoop prijsje

heb daarna 2 maal een Asus gekocht, een mini laptop en een 15,6 inch. bij beiden is binnen enkele maanden het muis gedeelte kapot gegaan! klikken lukt niet meer. mijn broertje heeft zelf een Dell, dat zijn pas kwaliteit laptops en nog stevig ook, maar dan betaal je ook wat meer
De laptop die Kemal heeft echt goede specificaties in vergelijking met bijv. die van HP. Ik lees alleen wel veel op internet dat het merk Acer aan de onderkant van de laptophierarchie staat ;)Iemand ervaringen met Acer?

RisingSun
15-06-2011, 11:42
Vanmiddag wordt dus die HP bezorgd bij mij :) Ik lees uit de verschillende reacties dat je dus ook zo een aantal jaar kan doen met een HP of Acer, terwijl ze gemiddeld gezien dus niet de juiste kwaliteit zouden bieden. Ik ben iig blij dat ik weer lekker kan gaan surfen (zit nu op een vet gaar oud ding) en ik zal wel zelf wel gaan ervaren. Nou is het wel zo dat ik geen intensieve computergebruiker ben dus het zal wel loslopen allemaal :thup:

Tony
15-06-2011, 13:07
IK zweer bij de oude IBM Thinkpad laptops.. de mijne is alweer 7 jaar oud en gaat nog steeds als een tierelier...

Verder vind ik de HP business versies ook zeer goed te pruimen.

redjuh
15-06-2011, 14:04
444 euro

EASYNOTE TM85-JO-010 (LX.BL202.017) - Media Markt - Ik ben toch niet gek (http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/EASYNOTE-TM85-JO-010-LX.BL202.017,10259,14845,140133.html)

Leventdepevent
15-06-2011, 15:43
heb ook HP ben dr zeer zeer tevreden over...veel plezier ermee iig.

YoMarK
15-06-2011, 16:04
een merk als acer en hp hebben echt een ontzettend lage betrouwbaarheid, en zeker dat deze merken een schandelijke 1 jaar fabrieksgarantie durfen te leveren.

Voor 400/500 euro zou je net zo goed kunnen kijken naar een kwaliteits merk met een veel lagere gemiddelde uitval. Zoals Asus of een Sony Vaio. ook bieden deze merken een veel betere service garantie (2jaar met pick up and return).
Helemaal mee eens. Met als opmerking daarbij dat vooral HP ook echt goede laptops maakt voor de zakelijke markt. Maar daar betaal je ook een hele andere prijs voor, voor eigenlijk grofweg dezelfde specs.
In de lagere prijscategorie vind ik Asus en MSI laptops zo'n beetje de aanraders.



als je geen spelletjes gaat spelen en alleen een beetje gaat fotosoepen dan hoef je nieteens te kijken een core i3 processor. Is een zware overkill voor je (meer snelheid heb je niet nodig omdat je die capaciteit verschillen met je gebruik nooit zal merken). Je kan beter kijken naar een basisvideokaart in de laptop in combinatie met een pentium dual core. Kom je goedkoper uit en dan kun je in die prijsrange nog kijken naar een sony/asus laptop.
Daar kan ik het alleen maar mee oneens zijn.
De Core i3 is gewoon Intel instap-processor. Gezien het lage energieverbruik van de mobile varianten(zeker van de nieuwe Sandy Bridge Core i3's met geļntegreerde GPU), juist uitstekend geschikt voor instap laptops.
Je adviseert verder dan maar een pentium dual core te nemen? Dat is een 5 jaar oude processor.... Waarschijnlijk bedoel je een Core2Duo(de vorige generatie Intel processoren), maar ook dat heeft geen enkel voordeel ten opzichte van de Core i3. De Core2Duo's gebruiken meer energie, (dat wil zeggen, ze zijn per Watt aanzienlijk langzamer) hebben een vele tragere graphics als die geļntegreerd is(en dat maakt wel degelijk uit als je filmpjes gaat kijken of pittige flash pagina's bezoekt). Bovendien zijn ze ook nooit goedkoper geweest, dus tenzij je ergens een restpartijtje kan vinden hoef je het voor de kosten niet te doen.

Khanom Thom
15-06-2011, 17:23
Deze misschien!?

http://rushforforge.com/wp-content/uploads/2011/03/oldIBM.jpg

Silat
15-06-2011, 17:53
Media Markt, je bent toch niet gek??