PDA

View Full Version : Vraag over hoe te trainen?



Hendy
23-06-2011, 12:58
Heren, over 3 weken moet ik een sport test doen.

Mijn basis conditie is momenteel weer redelijk aangezien ik 2 maanden geleden begonnen ben met 2x per week te hardlopen 45-60 minuten per keer.

Heeft iemand tips voor mij om me voor te bereiden op die test?
Moet de test in 3:11 doen, maar mijn streven is 2:50, en wat er ook gebeurd.. ik MOET die test halen:)

Hieronder de test:


http://www.youtube.com/watch?v=hUo4_vl1jsA

Kemal
23-06-2011, 13:06
Volgens mij is voldoende cardio; lopen,fietsen, steppen enz voldoende in de vorm die je nu doet.

In iedergeval veel succes Hendy!

------
offtopic: fappen helpt ook ;)
------

Ontopic

Asura
23-06-2011, 14:02
Joggen op het strand vind ik flex om op in korte tijd mijn conditie te verbeteren. Heuveltjes op en af, dat soort onzin. Mischien even langs een oude coach/trainer van je gaan?

Pansier
23-06-2011, 15:05
Volgens mij wordt de volgorde een groter probleem ;).

Ik denk dat pads training een goede voorbereiding zal zijn. Gewoon alles zwaarder aanpakken dan de test zelf is.

goro
29-06-2011, 13:01
En hoe gaan de trainingen? Ik heb ook tests moeten afleggen toen ik destijds voor flik wou gaan. Als je wat sportief bent als vechtsporter mag dat zeker geen probleem zijn. Op bijna alles scoorde ik het beste. Ik was goed op weg naar de beste resultaten!

Alleen toen ze mijn brains gingen testen ben ik zwaar gefaald... Exit en out. ga maar wat verder vechtsport doen zeiden ze...

Leventdepevent
29-06-2011, 13:05
ff die allround workout van bas Rutten doen...eerst 1x en daarna uitbouwen naar 2x....als je dan nog niet gebroken bent dan weet ik t niet meer

Hendy
29-06-2011, 13:38
lol@ Goro

Gaat lekker.. ga nu 3x per week naar Busloo.. (lokaal strandje) en moet zeggen: ik ben er wel klaar voor!!
Inmiddels ook 3x een iq test gedaan online, en ook daar voorzie ik geen grote problemen;)

Hou jullie op de hoogte!

Fyodor
29-06-2011, 13:40
Idee... huur een gymzaal en zet het parkoers uit en oefen daarop?
Succes in ieder geval!

Asura
29-06-2011, 16:45
lol@ Goro

Gaat lekker.. ga nu 3x per week naar Busloo.. (lokaal strandje) en moet zeggen: ik ben er wel klaar voor!!
Inmiddels ook 3x een iq test gedaan online, en ook daar voorzie ik geen grote problemen;)

Hou jullie op de hoogte!

Tip: Toon niet al te veel initiatief, als je het doet, doe het met beleid. Laat duidelijk zien dat overwegen> impulsiviteit & initiatief.

Joggen op het strand is echt lekker trouwens, gebruik je ook meer spieren dan op harde grond.

RS297
29-06-2011, 16:49
Wat ik zou proberen is om tijdens de test zo min mogelijk energie te verbruiken bij de turn kast en ook als je erop staat om er niet vanaf te springen. Het opvangen van de sprong kost meer energie dan er snel vanaf stappen. Dan kan je die energie weer ergens anders gebruiken.

Voor het trainen zou ik interval trainingen doen en geen duur training, omdat in de test niet aan een stuk word door gelopen. Als vechtsporter heb je waarschijnlijk het voordeel dat je interval en explosiviteit al traint.

Succes met het trainen en met de test!

Hendy
29-06-2011, 18:01
Wat ik zou proberen is om tijdens de test zo min mogelijk energie te verbruiken bij de turn kast en ook als je erop staat om er niet vanaf te springen. Het opvangen van de sprong kost meer energie dan er snel vanaf stappen. Dan kan je die energie weer ergens anders gebruiken.

Voor het trainen zou ik interval trainingen doen en geen duur training, omdat in de test niet aan een stuk word door gelopen. Als vechtsporter heb je waarschijnlijk het voordeel dat je interval en explosiviteit al traint.

Succes met het trainen en met de test!

Die ga ik volgende week ff uittesten die kast.. volgens mij moet je er ook in 1x overheen kunnen springen namelijk, zou veel tijd schelen.

Thanks voor de tips iedereen!!

blackadder
30-06-2011, 00:32
Joggen op het strand vind ik flex om op in korte tijd mijn conditie te verbeteren. Heuveltjes op en af, dat soort onzin.
Dat ja.

blackadder
30-06-2011, 00:33
Die ga ik volgende week ff uittesten die kast.. volgens mij moet je er ook in 1x overheen kunnen springen namelijk, zou veel tijd schelen.
Ga dan ook maar bokje springen. Klinkt kinderachtig maar als je het een beetje op snelheid doet is het ontiegelijk slopend.

Pansier
30-06-2011, 07:26
Ga dan ook maar bokje springen. Klinkt kinderachtig maar als je het een beetje op snelheid doet is het ontiegelijk slopend.

Boks springen en dan tussen de benen doorkruipen en dat blijven herhalen, is ook slopend ;).

fighterboy
07-07-2011, 15:58
Die test ziet er echt niet zwaar uit. Gewoon kwestie van conditie trainen.

Hardlopen op het strand krijg je goede conditie van, en lange tochten mountainbiken in de bergen ook. Daarnaast als ik die training zo zie lijkt me even flink Atletieken ook wel effectief.

Voor de test zelf. Even je hoofd leegmaken, en daarna als een idioot die test doen alsof je leven ervan af hangt. Dan straal je een soort echte wilskracht uit. Dan denken die mensen dat ze met een echte krijger te maken hebben.

Hendy
27-07-2011, 17:43
Bij deze allemaal bedankt voor de tips! heb vandaag de test positief afgerond!!

Asura
27-07-2011, 17:51
Gefeliciteerd Hendy, hoe zwaar vond je de test?

Hendy
27-07-2011, 18:04
Heel erg pittig moet ik zeggen!

Heb een rugblessure opgelopen zo'n 2/3 maand geleden.. dus ook 2 maand niks/weinig kunnen doen.
Zat er zelfs aan te denken om de test uit te stellen maar gelukkig heb ik hem toch gedaan!

Wat heb ik geleerd van vandaag?
Stoppen met roken..
En een serieus trainingsprogramma opstellen..

Maar goed, heb het iig in de pocket;)

Mister T.
27-07-2011, 20:02
in welke tijd?

Leventdepevent
27-07-2011, 20:41
Bij deze allemaal bedankt voor de tips! heb vandaag de test positief afgerond!!
goed gedaan jochie!

Asura
27-07-2011, 22:01
Met slechts een paar weken trainen het toch gehaald, top man.

Gilaiir
28-07-2011, 00:05
Ach, dat moet toch wel lukken? Ik zie soms van die dikke politie agenten rond lopen, als hun het kunnen, kan jij het ook!!

En gefeliciteerd!

ARMENIA
10-08-2011, 02:54
Ik vind die kerel die de test aflegt wel erg sloom moet k zeggen.. dat kan veeel sneller allemaal..