PDA

View Full Version : Training gewichtsmachetten



fluffehtiem
04-07-2011, 13:36
Beste trainers ik heb een vraag.
Ik heb zitten kijken voor gewichtsmanchetten voor mijn polsen en enkels.
Heeft er iemand ervaring met deze dingen en wat zijn de resultaten?

Ik moet weten hoeveel kilo er op de enkels mogen en op de polsen. Welk spul het beste is. En waar ik op moet letten.

In theorie wil ik ze de hele dag aanhouden zodat alles wat ik doe mijn lichaam zwaar aan getrokken wordt (zelf in slaapmodus). zodat mijn lichaam went aan het gewicht
Ook tijdens de martial arts trainingen.
Zou de progressie snel zijn? zodat als ik de manchette losmaak dat mijn Martial art bewegingen vloeiender en zonder problemen kan uitvoeren. (sneller in iedergeval)

Kan iemand mij hier mee helpen?

Ik heb een link gevonden met spul voor je polsen wat mij goed leek.

Sport - materialen kunt u goedkoper en eenvoudiger bestellen op Athlete.nl (http://www.athlete.nl/enkel-polsgewichten?SID=864615f376350639da40b4bd2f6998be )

Verder als iemand beter spul weet of goedkoper laat even weten!

fluffehtiem
04-07-2011, 13:53
oke sorry voor die belachelijke reclame die er staat. verander dat aub naar de link

Mule-Kick
04-07-2011, 15:05
Ik heb ze zelf ook ooit eens gekocht (van 1kg geloof ik) voor om te doen tijdens rennen/schadow boksen. Voor schadow boksen vind ik ze wel fijn en het maakt de oefening aanzienlijk zwaarder na een tijdje. Voor te rennen vond ik ze minder maar dat is waarschijnlijk omdat ik zowieso niet goed kan rennen ivm shin splint.

Als je na een paar rondjes schaduwboksen die dingen afdoet en een rondje zonder doet merk je wel goed het verschil ja. Maar dat is vooral illusie natuurlijk omdat je spieren opeens veel minder weerstand krijgen. Of je er in op de lange termijn wat mee opschiet durf ik niet te zeggen, ik heb ze zelf niet echt vaak gebruikt.

Ze de hele dag omhouwen lijkt me trouwens niet verstandig, iig niet meteen. Ondanks dat het relatief lichte gewichten zijn moet je lichaam hier wel aan wennen lijkt me.

Pansier
04-07-2011, 22:59
Ik heb ze zelf ook ooit eens gekocht (van 1kg geloof ik) voor om te doen tijdens rennen/schadow boksen. Voor schadow boksen vind ik ze wel fijn en het maakt de oefening aanzienlijk zwaarder na een tijdje. Voor te rennen vond ik ze minder maar dat is waarschijnlijk omdat ik zowieso niet goed kan rennen ivm shin splint.

Als je na een paar rondjes schaduwboksen die dingen afdoet en een rondje zonder doet merk je wel goed het verschil ja. Maar dat is vooral illusie natuurlijk omdat je spieren opeens veel minder weerstand krijgen. Of je er in op de lange termijn wat mee opschiet durf ik niet te zeggen, ik heb ze zelf niet echt vaak gebruikt.

Ze de hele dag omhouwen lijkt me trouwens niet verstandig, iig niet meteen. Ondanks dat het relatief lichte gewichten zijn moet je lichaam hier wel aan wennen lijkt me.

Ik denk dat je voor rennen ook beter kleine dumbells kan pakken, dan train je meteen je houvast.