PDA

View Full Version : Seksspeeltjes gevaarlijk



Kemal
05-07-2011, 08:46
UTRECHT - Erotische speeltjes zoals dildo’s en vibratoren zijn gevaarlijk voor de gezondheid bij zeer intensief gebruik. Ze kunnen dan schade aan de lever en nieren veroorzaken. Die conclusie trekt de nieuwe Voedsel en Warenautoriteit (nVWA) op basis van eigen onderzoek.

Onder intensief verstaan de onderzoekers twee uur of meer per dag en dan minimaal vijf dagen achter elkaar. Omdat de inschatting is dat weinig gebruikers dit zullen doen, heeft de overheidsdienst de minister niet gevraagd dit soort speeltjes van de markt te halen of te verbieden.

Het gaat in alle gevallen om seksspeeltjes die zijn gemaakt van PVC. In deze kunststof zitten zogeheten weekmakers en die kunnen schadelijk zijn. Om die reden is het al verboden dit type PVC in kinderspeelgoed te verwerken.

Dat de nVWA dit voorbeeld niet volgt met erotische hulpmiddelen komt omdat de dienst redeneert dat het met kinderspeeltjes onmogelijk te voorkomen valt dat een kindje het voortdurend in zijn mond stopt. Iets dat niet geldt voor dildo’s en vibratoren.

Wel adviseren de onderzoekers minister Schippers (Volksgezondheid) na te denken over waarschuwingen op de verpakkingen van deze producten. Fabrikanten zouden moeten melden welke stoffen er in hun speeltje zitten en wat voor gevaren die met zich meebrengen. Op die manier zouden kopers ook voor een vibrator van een veilige kunststof kunnen kiezen.

De dienst die toeziet op de veiligheid van producten deed het onderzoek omdat er al langere tijd verhalen gingen over risico’s van seksspeeltjes. In Duitsland vroegen de Groenen aan bondskanselier Merkel daarom vorige week nog met grenswaarden te komen voor de hoeveelheid weekmakers die in een erotisch speeltje mogen zitten.

bron (http://www.telegraaf.nl/binnenland/10141962/__Seksspeeltjes_gevaarlijk__.html?p=11,1)

Boem Boem
05-07-2011, 09:48
conclusie: ik zie mogelijkheden!! gat in de markt....ik pak de vrouwen in de categorie -65 kg wel.....de rest mogen jullie inplannen. En kieskeurig als we zijn mogen we ook dames weigeren en laten die maar mooi een 'houten' dildo kopen.....

osu

chris

el bastardo
05-07-2011, 09:48
Ik zeg, alleen nog maar op film!

R.H.
05-07-2011, 09:54
Zijn er met enige toeval nog beelden van het onderzoek? Lijkt me interesant.

Leventdepevent
05-07-2011, 12:22
schade aan lever en nieren? dus je kan hem zonder zorgen gewoon in je reet steken?

Pansier
05-07-2011, 14:56
schade aan lever en nieren? dus je kan hem zonder zorgen gewoon in je reet steken?

Wat een opluchting voor jou levent ;)

Sadix
05-07-2011, 15:28
schade aan lever en nieren? dus je kan hem zonder zorgen gewoon in je reet steken?

hahahahaha ja dat kan ja, dus geen stress :P

Asura
05-07-2011, 15:34
schade aan lever en nieren? dus je kan hem zonder zorgen gewoon in je reet steken?

hahaha

Leventdepevent
05-07-2011, 18:45
hahahahaha ja dat kan ja, dus geen stress :P

whaaaaaaaaa ik schrok al, dacht dat ik wat anders moest verzinnen voor vanavond :P

D1987
06-07-2011, 21:03
Klote voor Marchant met zijn buttplug-collectie

Mauro
06-07-2011, 21:17
Klote voor Marchant met zijn buttplug-collectie
Zou hij daar ook een foto van hebben ?

Marchant
09-07-2011, 15:56
Klote voor Marchant met zijn buttplug-collectie

Die gebruikt ik al maanden niet meer , sinds je "vriendin" na gebruik mij hele bed onder scheet, maar ze heeft het je toch verteld??

Marchant
09-07-2011, 15:56
Zou hij daar ook een foto van hebben ?

Hoezo hou je er van??

Sadix
09-07-2011, 17:07
hahahahaha marchant met een ijzer sterke comeback