PDA

View Full Version : Eerste ''grote'' sollicitatiegesprek volgende week (maandag bij Ernst & Young)



ieatsoul
08-07-2011, 19:23
Ik ben nu klaar met school (HBO), en het is nog maar even afwachten op mijn diploma uitreiking. In de tussentijd ben ik gaan zoeken naar vacatures. Na te hebben gebeld met een recruiter, en een test te hebben gemaakt, heb ik volgende week een sollicitatiegesprek bij Ernst & Young.

Ik vroeg me af of jullie nog tips voor me hadden, of bepaalde dingen die ik kan zeggen als ze bijvoorbeeld vragen van, ''Waarom wil je juist bij Ernst & Young werken?''. Wat kan ik verwachten? En ik moet ook bijvoorbeeld vragen voorbereiden, maar ik zou niet weten wat ik ze ooit zou moeten vragen :P.

Nu ben ik al weer een week verder, en ik hoopte of jullie nog nuttige tips en advies voor me hadden.

Bedankt :D.

mama
08-07-2011, 19:25
Sorry dit is meer een onderwerp voor in de off topic. Vandaar verplaatst
En succes bij je gesprek

ieatsoul
08-07-2011, 19:27
Ja sorry het was verkeerd geplaatst omdat ik nog in het mma gedeelte aan het kijken was, toen ik het plaatste, bedankt voor het verplaatsen :D.

Leventdepevent
08-07-2011, 19:52
succes ermee...

TOON
08-07-2011, 20:16
Check hun site, bereid je voor op de functie die je krijgt, praat met mensen die een soortgelijke functie hebben, vraag ze wat ze er leuk en interessant aan vinden, zodat je voor jezelf kunt beslissen of dat ook drijfveren zijn voor jou en die functie. Blijf vooral jezelf, maar verkoop jezelf ook, het is tenslotte een soort van verkooppraatje, zorg ervoor dat ze je ook WILLEN hebben. Laat ook merken dat je ambitieus bent, vooral bij een E&Y zijn genoeg mogelijkheden om door te groeien, geef ook aan dat dit iets is wat je voor ogen hebt enz enz enz :)

Je kunt voor jezelf wel vragen opschrijven, niet stapsgewijs behandelen, maar tijdens het gesprek gewoon vragen stellen

Zij: waarom wil je bij Ernst & Young werken?
jij: accountancy trekt me aan, doordat je bij veel bedrijven komt leer je veel, doorgroeimogelijkheden enz enz
dan kun je dus bijvoorbeeld vragen hoe het zit met dat doorgroeien, hoe dat in z'n werk gaat, wat je perspectieven zijn bij goed presteren.
Gewoon vragen tijdens het gesprek dus, toon je interesse, das altijd positief :)

succes ermee!

Kemal
08-07-2011, 20:44
Keep it cool you keep the best..

succes ermee!

Asura
08-07-2011, 23:24
Ja zoals Toon zegt, lees hun site, wees voorbereid. Leef je in in het type bedrijf wat ze zijn, welke richting ze op willen gaan en speel daar op in.
Wees ambitieus maar relaxed. Denk in het weekend er even relax over na, wat jij als persoon te bieden hebt, zonder daarmee te clichématig over te komen.

ARMENIA
09-07-2011, 00:38
Vragen:

hoeveel verdien ik netto per maand?
Krijg ik een auto van de zaak? welke dan?

Briant
09-07-2011, 01:00
Je moet even je sterke kanten bedenken inderdaad. Uiteraard vragen ze ook wat je zwakke kanten is (is me in elk sollicitatiegesprek tot nu toe nog gesteld), zorg dat die zwakke kant een positieve draai krijgt.

Verder blijf gewoon jezelf, die mensen weten net zo min wat ze voorgeschoteld krijgen als jij. Het is in eerste plaats toch een soort kennismaking. Hoe zou je dat doen op een verjaardag met allemaal nieuwe mensen? Wat vertel je van jezelf en wat laat je weg? Hoe stel je je op? Die manier.

Good luck.

ieatsoul
09-07-2011, 09:27
Vragen:

hoeveel verdien ik netto per maand?
Krijg ik een auto van de zaak? welke dan?

Is dit gebruikelijk om te vragen bij het eerste gesprek? Ik vind het een beetje ''hebberig'' overkomen, of is dat totaal niet zo? Verder bedankt voor alle tips mensen. Mochten er nog meer zijn, laat ze maar komen :P. En zijn er ook nog mensen die naast hun FT job, vechtsport beoefenen? Ik zou toch nog graag willen blijven sporten als ik werk, maar ik kan het me dan niet echt veroorloven om met blauwe plekken op mijn gezicht op het kantoor te komen denk ik..

ARMENIA
09-07-2011, 10:09
haha nee ik ouwehoer, dat moet je nooit vragen...

ze gaan je idd ook vragen wat je zwakke punten zijn.. je moet dan met iets komen wat niet super belangrijk is, noem het liefst twee zwakke punten. maar geef dan ook meteen aan dat je hieraan werkt..

zwakke punt:
1. als ik ergens aan werk, dan moet ik dit afkrijgen no matter what. soms gaat dit ten koste van anderen en als het me niet lukt, dan zit ik er erg mee.
( iets in deze trant)

Marchant
09-07-2011, 15:48
succes !

bryan
09-07-2011, 21:38
je hebt niets te onderhandelen want mbij E&Y staan de arbeidsvoorwaarden voor een HBO'r vast dus vergeet dat gedeelte zoizo maar, verder wees eerlijk en focus je vooral wat E&Y onderscheid van de andere big four, dus zeg wat over de sponsering van het NOCNSF etc...

Marchant
12-07-2011, 11:08
Hoe is het gegaan??

-=AL CAPONE=-
12-07-2011, 16:42
zal m'n vriendin dalijk eens vragen of die nog tips voor je heeft! die werkt er momenteel op control ;)

auto van de zaak krijg je volgens mij wel (iig als je veel met klanten in aanraking komt)
salaris is ook goed! maar dat is bij al die kantoren volgens mij wel!