PDA

View Full Version : Het merk Holleeder



Khanom Thom
18-07-2011, 18:07
http://www.camilleri.nl/wp-content/uploads/2011/07/Het-merk-Holledeer.png


In de Revu van deze week een artikel van journaliste Nikki Sterkenburg over ‘het merk Holleeder’. Willem Holleeder, wiens naam inmiddels een merk zou zijn geworden en hijzelf als het ware een popicoon. De Al Capone van de Lage Landen is een veelgehoorde typering van Willem Holleeder. Een vergelijking die merkendeskundige Rik Biezebos van Brand Capital ziet: “Holleeder straalt uit wat Amerikaanse maffiabazen ook hebben, waardoor de gemiddelde Nederlander hem toch bekijkt met een soort fascinatie en respect. Holleeder roept het beeld op van een vrije jongen die op zijn scooter door Amsterdam toert en zich door god noch gebod laat hinderen. Hij is iemand die zichtbaar succesvol is.”
Het blijkt uit onderzoek dat misdadigers vooral tot de verbeelding spreken wanneer zij aan een aantal kenmerken voldoen. Zo zijn zij geen stille gluipers of nachtelijke dieven, maar succesvolle zakenmannen die ook banden hebben met de bovenwereld en voor zichzelf een vast inkomen proberen te genereren. Verder is het belangrijk dat de crimineel nabij is, het moet je overbuurman kunnen zijn. Maar ook moet hij een soort dandy zijn die een luxe levensstijl vertegenwoordigd en schijnbaar ongrijpbaar is voor anderen, vooral voor justitie. Het beeld van Willem Holleeder op zijn scooter is als een spannend beeld van soort van Lucky Luke levensstijl, testosteron en vrijheid.
In dezelfde Revu hierop aansluitend een artikel van net als Willem Holleeder ooit in 2005/2006 zelf van afpersing verdachte Sidney Brandeis (red: vrijgesproken). In een interview met paparazzo Edwin Smulders bevestigd deze eindelijk het gerucht dat al jaren in het rond ging dat hij de beruchte foto van Willem Endstra met Willem Holleeder op het bankje ooit maakte.
Een absoluut beruchte foto, want na de publicatie in de maandblad Quote brak er een tsunami van liquidaties in de Amsterdamse onderwereld los: “Die foto was een toevalstreffer. Ik zag Holleeder zitten en schoot een foto. Niet veel later kwam er een man naast hem zitten. Ik had geen idee wie dat was. Jaren later kreeg ik de opdracht van de Quote om Endstra te fotograferen.” Een parallel net als opdrachtgevers van moorden doorgaans doen: “Ze gaven me zijn gegevens zoals het adres van zijn kantoor en welke auto hij reed, zodoende was hij voor mij te herkennen en had ik hem snel gefotografeerd.”
Daarop werd Endstra op de foto op het bankje uit het archief herkent, met het merk Willem Holleeder. “Toen ze dat bij Quote zagen, werden ze gek!” Op 17 mei 2004 werd Willem Endstra op 51-jarige leeftijd vlakbij hetzelfde Amsterdamse bankje op de Apollalaan 109 doodgeschoten. Over de geschoten paparazzi-foto zei Endstra vlak voor zijn dood: “Hij zat op een bankje voor mijn kantoor. Hij is ook een publiek figuur in Amsterdam die je in die buurt overal tegenkomt.”
Bij de premičre van de film ‘De Heineken ontvoering’ op 27 oktober van dit jaar, waarin Holleeder vanwege ‘dichterlijke vrijheden’ in de rol van Remmetje is verpakt, hoogstwaarschijnlijk niet aanwezig zijn. Op 1 januari 2012 zit tweederde van Willem Holleeder’s straf erop en komt hij wellicht vrij. Het is niet ondenkbaar dat er rijen dik aan soorten van managers zich bij Willem Holleeder na zijn vrijlating zullen aandienen, om zijn merk helpen uit te winnen door voorstellen inzake merchandising. De fee’s in de artiestenmanagement-branche zijn in ieder geval aanzienlijk lager dan die van de onderwereld. Bij de SIDN blijkt dat www.holleeder.nl (http://www.camilleri.nl/crime/www_holleeder_nl/11081/1) sinds jaren is vastgelegd door KPN dochter Planet Media Group N.V. In het merkenregister is het ‘merk Holleeder (http://www.camilleri.nl/crime/merk_Holleeder/11081/2)’ tot op de dag van vandaag nog niet geregistreerd.


Bron: Het merk Holleeder | Camilleri | Aktueel misdaadnieuws (http://www.camilleri.nl/2011/07/het-merk-holleeder/)

blackadder
18-07-2011, 18:18
Leren strings. Hol Leders.

ICON
18-07-2011, 18:26
lol :-)

meteen dat merk registreren joh!! en dan rustig wachten tot 2012....

Kemal
18-07-2011, 20:22
haha das toch ook wat