PDA

View Full Version : Doortrainen met gekneusde rib



cracklizard
18-07-2011, 22:42
Hey,

Vraagje, zoals de titel al doet vermoeden heb ik een (ik denk vrij licht) gekneusde rib. Rust is de beste oplossing, maar helaas is dit slechte timing om te gaan rusten aangezien ik 1 augustus een sporttest moet doen voor een solliciatie bij de popo.

Ik vroeg me dus af of de blessure erger kan worden als ik doortrain. Uiteraard dan wel zaktraining. Probleem is dat ik me een beetje zorgen maak over mijn conditie en nu dus niet achterover wil gaan leunen. Hardlopen oid zie ik niet echt zitten omdat ik platvoeten heb en niet 200 euro ergens heb liggen voor aangepaste schoenen. :(

Dus heel simpel: Ik weet dat het niet bevoordelijk is voor algeheel herstel, maar kan mijn blessure erger worden als ik zaktrainingen doe?

Thanks!

Marchant
18-07-2011, 22:51
Ga op de hometrainer wat fietsen, ik zou het iig niet teveel belasten.

zaktraining lijkt mij niet echt lekker aangezien je dan toch je bovenlichaam belast.
Als je pijn afgenomen is zou begint rustig te lopen maar houd je ademhaling rustig, dus je hartslag ook laag, dan zal de pijn wel mee vallen of misschien wel helemaal afwezig zijn. De plaats van de kneuzing speelt ook mee. Als het de bovenste ribben zijn en je kunt je ademhaling via je middenrif laten lopen dan zal de pijn uiteraard minder zijn.
maar rust is het beste

cracklizard
18-07-2011, 23:35
Dankjewel voor je input!

Hometrainer zou inderdaad wel fijn zijn, alleen heb ik die niet tot mijn beschikking jammer genoeg. Maar om mijn vraag iets specifieker te benadrukken: Kan ik het erger maken als ik toch ga trainen op de zak? Het is nu namelijk zo dat ik het wel aan kan qua pijn, maar ik ben vooral bang dat ik de kneuzing erger maak voor 1 augustus, waardoor ik dus verder van huis ben. Dat het herstel langzamer gaat op deze manier is helaas pindakaas, maar het moet niet stagneren.

De kneuzing zit ongeveer ter hoogte van mijn plexus alleen dan aan de zijkant, goed geplaatste middle kick dus. :)

Briant
18-07-2011, 23:38
Waarom zou je het risico nemen? Je kan beter een paar weekjes rust pakken (wel hometrainer oid) en dan weer volop trainen. In twee weken verlies je geen techniek hoor.

Bast
18-07-2011, 23:39
Had toevallig paar maanden terug gekneusde rib, en doe dan geen MA, maar wel krachttraining. Dus even aan wat vrienden gevraagd; waarvan 1 vroeger sport-instructeur is geweest en de andere is vorig jaar afgestudeerd als fysiotherapeut. Beiden zeiden dat ik in principe gewoon door kon trainen; tot aan je pijngrens.

Kneuzing is trouwens ook sneller te verhelpen met cure-tape. Had er nooit van gehoord, maar dat kan dus blijkbaar oO.

Pansier
19-07-2011, 00:01
Hey,

Vraagje, zoals de titel al doet vermoeden heb ik een (ik denk vrij licht) gekneusde rib. Rust is de beste oplossing, maar helaas is dit slechte timing om te gaan rusten aangezien ik 1 augustus een sporttest moet doen voor een solliciatie bij de popo.

Ik vroeg me dus af of de blessure erger kan worden als ik doortrain. Uiteraard dan wel zaktraining. Probleem is dat ik me een beetje zorgen maak over mijn conditie en nu dus niet achterover wil gaan leunen. Hardlopen oid zie ik niet echt zitten omdat ik platvoeten heb en niet 200 euro ergens heb liggen voor aangepaste schoenen. :(

Dus heel simpel: Ik weet dat het niet bevoordelijk is voor algeheel herstel, maar kan mijn blessure erger worden als ik zaktrainingen doe?

Thanks!

Je hebt toch ook speciale zolen? Werken die niet goed, of zijn die hardstikke duur?

Pansier
19-07-2011, 00:02
Hey,

Vraagje, zoals de titel al doet vermoeden heb ik een (ik denk vrij licht) gekneusde rib. Rust is de beste oplossing, maar helaas is dit slechte timing om te gaan rusten aangezien ik 1 augustus een sporttest moet doen voor een solliciatie bij de popo.

Ik vroeg me dus af of de blessure erger kan worden als ik doortrain. Uiteraard dan wel zaktraining. Probleem is dat ik me een beetje zorgen maak over mijn conditie en nu dus niet achterover wil gaan leunen. Hardlopen oid zie ik niet echt zitten omdat ik platvoeten heb en niet 200 euro ergens heb liggen voor aangepaste schoenen. :(

Dus heel simpel: Ik weet dat het niet bevoordelijk is voor algeheel herstel, maar kan mijn blessure erger worden als ik zaktrainingen doe?

Thanks!

Je hebt toch ook speciale zolen? Werken die niet goed, of zijn die hardstikke duur?

poep
19-07-2011, 00:11
haha ja 200 euro is zowiezo te duur voor hardloop schoenen xD... ik ben ook gaan hardlopen zonder hardloop schoenen, nu zijn beide schenen ontstoken :( ik denk als jij je conditie wil verbeteren moet je maar 200 euro voor over hebben :P

Marchant
19-07-2011, 00:14
haha ja 200 euro is zowiezo te duur voor hardloop schoenen xD...........
ik denk als jij je conditie wil verbeteren moet je maar 200 euro voor over hebben

:confused::fp:

praat geen poep!

cracklizard
19-07-2011, 00:15
Waarom zou je het risico nemen? Je kan beter een paar weekjes rust pakken (wel hometrainer oid) en dan weer volop trainen. In twee weken verlies je geen techniek hoor.

Techniek ben ik niet bang voor, cardio wel en as i said, hometrainer kan ik niet 1 2 3 fixen helaas. Kom ik toch op aangepast schoeisel/zooltje, in de hoop dat mijn budget dat toe laat. Morgen maar een poging wagen aangezien niemand beweert dat mijn ribben mogelijk gaan ontploffen. :)

Pansier
19-07-2011, 00:20
Techniek ben ik niet bang voor, cardio wel en as i said, hometrainer kan ik niet 1 2 3 fixen helaas. Kom ik toch op aangepast schoeisel/zooltje, in de hoop dat mijn budget dat toe laat. Morgen maar een poging wagen aangezien niemand beweert dat mijn ribben mogelijk gaan ontploffen. :)

Ik raad je aan eerst naar een medisch persoon te gaan... Als je het dadelijk erger maakt heb je er spijt van!

Marchant
19-07-2011, 00:22
Ik raad je aan eerst naar een medisch persoon te gaan... Als je het dadelijk erger maakt heb je er spijt van!

http://marieke.kapitein.com/weblog/aug08/dentist2.jpg

Pansier
19-07-2011, 00:33
http://marieke.kapitein.com/weblog/aug08/dentist2.jpg

Iemand die je serieus neemt!:lol:

Bromios
19-07-2011, 08:51
Ga naar een podotherapeut. Check eerst even bij je verzekering. Als je zolen nodig hebt krijg je die eens in de 2 jaar vergoed en je kunt ze in je bestaande schoenen laten maken.