PDA

View Full Version : ontspannen



fighterboy
20-07-2011, 00:57
Mijn trainer zegt dat ik vecht als een hark. Hij zegt dat ik ook te gespannen ben.

Mijn lerares zei de laatste dag ook tegen mij: ga maar lekker ontspannen in de vakantie.

Ik trek op een een of andere manier ook altijd me schouders op. Zo loop ik dus de hele dag rond. Mijn handen trillen ook. Ene moment erger dan andere moment, maar vrijwel altijd. Ik heb ook moeite met slapen. Geen zin in morgen, waardoor ik laat opblijf.

Als ik niet meer zo gespannen was, kon ik beter thaiboksen. Mijn techniek en inzicht is wel goed, kan ook bij andere mensen snel de fouten zien. Ik wil zelf wel, maar mijn lichaam niet.

Heeft iemand dit ook, en is er vanaf gekomen.
Of tips hoe ik kan ontspannen.

0Raja1
20-07-2011, 01:52
Meditatie

0Raja1
20-07-2011, 02:06
Meditatie vind ik een zinvolle spiritualiteit binnen vechtsport. Is niks zweverigs aan.

Gewoon ff 10 min. op jezelf zijn, stil zijn, ogen dicht en zitten. Ontspan. Als vast onderdeel van de training en/of je vrije tijd. Serieus, het werkt.
Je focus wordt scherper, je spiercontrole gerichter, je reflexen sneller en onnodige spanning verdwijnt.

Probeer het : ga ff zitten , op de grond of op een stoel . Realxed. Zorg dat niets of niemand je stoort. En pak die 10 minuten. Gewoon ff helemaal niks.


maar ga nooit, nee nooit ! naar een nepguru met een nepschool : http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?115326-Karate-ka-Spritueel-Leider-en-quot-Godin-quot-.....

Verder kan je je goed laten masseren door een goede sportmasseur. Dit voor de ontspanning van je spieren.
Als je spieren ontspannen zijn, heb je er veel meer controle over dan wanneer ze gespannen zijn. Je spant de spieren aan wanneer ze nodig zijn en daar heb je dan meer sturing over. Spanning blokkeert je hele systeem , vandaar het nut van ontspannen.

En verder hoop dat je een leuke vriendin hebt bij wie je je spanning kunt ontladen

Kemal
20-07-2011, 07:11
Gewoon elke dag Mixfight.nl bezoeken EN

probeer 42 keer achter elkaar te fappen.. ;)

Boran
20-07-2011, 09:40
Mijn trainer zegt dat ik vecht als een hark. Hij zegt dat ik ook te gespannen ben.

Ik trek op een een of andere manier ook altijd me schouders op. Zo loop ik dus de hele dag rond. Mijn handen trillen ook. Ene moment erger dan andere moment, maar vrijwel altijd.

Heeft iemand dit ook, en is er vanaf gekomen.
Of tips hoe ik kan ontspannen.

Minder posten op Mixfight.

Bromios
20-07-2011, 09:43
maar ga nooit, nee nooit ! naar een nepguru met een nepschool : http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?115326-Karate-ka-Spritueel-Leider-en-quot-Godin-quot-.....



Jij houd echt nooit op he.
Ga koken, muts

fighterboy
20-07-2011, 10:07
Meditatie vind ik een zinvolle spiritualiteit binnen vechtsport. Is niks zweverigs aan.

Gewoon ff 10 min. op jezelf zijn, stil zijn, ogen dicht en zitten. Ontspan. Als vast onderdeel van de training en/of je vrije tijd. Serieus, het werkt.
Je focus wordt scherper, je spiercontrole gerichter, je reflexen sneller en onnodige spanning verdwijnt.

Probeer het : ga ff zitten , op de grond of op een stoel . Realxed. Zorg dat niets of niemand je stoort. En pak die 10 minuten. Gewoon ff helemaal niks.


maar ga nooit, nee nooit ! naar een nepguru met een nepschool : http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?115326-Karate-ka-Spritueel-Leider-en-quot-Godin-quot-.....

Verder kan je je goed laten masseren door een goede sportmasseur. Dit voor de ontspanning van je spieren.
Als je spieren ontspannen zijn, heb je er veel meer controle over dan wanneer ze gespannen zijn. Je spant de spieren aan wanneer ze nodig zijn en daar heb je dan meer sturing over. Spanning blokkeert je hele systeem , vandaar het nut van ontspannen.

En verder hoop dat je een leuke vriendin hebt bij wie je je spanning kunt ontladen

Haha,

Jawel, maar ze is meer een wild type. Als je begrijpt wat ik bedoel :p

fighterboy
20-07-2011, 10:10
Ik weet niet of dit meditatie is.

Maar via google kwam ik hier Opdracht 10: Ontspanning: oefening 1 (spierontspanning, lang) | Slapen (http://educatie.ntr.nl/beterslapen/article.jsp?art=574816)

Heb het gisteravond gedaan, ik werd er wel ontspannen van. Kreeg alleen schrokke in me hoofd, op gegeven moment zo heftig dat ik dacht dat ik ging flauwvallen. Gelukkig zakte het na tijdje weer weg.

Pansier
20-07-2011, 12:13
Misschien moet je toch eerder naar bed gaan en proberen in de vakantie ook een vast ritme aan te houden. Ritme is erg belangrijk! Slaap is ook een vorm van meditatie. Slaap is belangrijk, omdat je dan volledig tot rust komt en alle stress van jezelf afzet.

Bagheera
20-07-2011, 13:29
minder koffie?

Boem Boem
20-07-2011, 14:34
mediteren,s'vonds stukje wandelen voordat je naar bed gaat,niet laat op de avond achter je pc kruipen, warme(ontspannen) douche pakken

osu

chris

Briant
20-07-2011, 15:18
Niet constant rare vragen op Mixfight stellen.

Marchant
20-07-2011, 15:30
Vraag toegang tot de Dungeon (http://www.mixfight.nl/forum/forumdisplay.php?35-Dungeon)


of doe is wat lekker in de tuin of zo,
geniet van de natuur............

http://www.expertpagina.nl/paginas/kweek-wiet/kweek-wiet.jpg

Pansier
20-07-2011, 15:54
Vraag toegang tot de Dungeon (http://www.mixfight.nl/forum/forumdisplay.php?35-Dungeon)


of doe is wat lekker in de tuin of zo,
geniet van de natuur............

http://www.expertpagina.nl/paginas/kweek-wiet/kweek-wiet.jpg

Bob marley derbij..

R.H.
20-07-2011, 15:59
http://www.youtube.com/watch?v=S5FCdx7Dn0o

Marchant
20-07-2011, 16:06
Yep....... wat te drinken erbij, Feestje!!!!!!!

http://www.beveragewarehouse.com/images/products/1469.jpg

Sadix
20-07-2011, 20:03
haha ik wou net typen: pak een jointje gozer!

is marchant me weer voorbij en dat allemaal dmv 1 kut plaatje.

Bagheera
20-07-2011, 20:13
kut? waar..... das ontspannen

fighterboy
20-07-2011, 23:16
Ik drink niet, ik rook niet, ik drink ook geen cafeïne.

Wel bedankt alsnog,

maar kennen jullie misschien nog andere manieren. Om gewoon lekker ontspannen en vrij te worden?

Het liefst wel een bezigheid, want zomaar in de tuin mijn tijd vergaren kan ik niet.

R.H.
20-07-2011, 23:19
Warme melk en een eind lopen , klinkt dom maar je gaat er echt van slapen.

fighterboy
21-07-2011, 01:38
Het is niet echt lichamelijk dat ik niet wil slapen. Ik train de bijna elke dag, mijn lichaam is aan het einde van de dag doodop. Het is meer de gedachte: Of ik slaap en doe niks, er gebeurd niks en mijn tijd gewoon verneuken. Of nog ff een filmpje pakken, of op forum zoals nu, of nog wat boksen kijken.

Ook een soort angst voor de volgende dag. Ik kan pas slapen als ik mijn hele volgende dag gepland heb. Denk dat als ik minder gespannen ben, dat het ook minder word.

Asura
21-07-2011, 01:49
Zwemmen, mediteren, buiten een chill plekje opzoeken en filosoferen/nadenken over zaken die je niet stressen.

Gilaiir
21-07-2011, 01:56
Oke, ten eerste, als je tot laat opblijft, zoals nu dan is het al morge.... als je snapt wat ik bedoel.. (:

Mijn handen trillen ook heel de dag (niet extreem ofzo, maar je ziet het wel een beetje als ik ze omhoog houd ofzo)
Ik zeg dat je gewoon aan niks moet denken dan je zelf wil. Ik had vroeger ook veel stres en ben toen nergens iets om gaan geven behalve mijn eigen dingen/leven (dus ook niet druk maken om wat mensen zeggen, denken of doen) en toen werd ik rustiger. ;D

0Raja1
21-07-2011, 17:04
Haha,

Jawel, maar ze is meer een wild type. Als je begrijpt wat ik bedoel :p

Nee? vertel?

fighterboy
21-07-2011, 19:33
Nee? vertel?

Ze neemt geen genoegen met een normaal tempo

fighterboy
21-07-2011, 19:36
http://www.youtube.com/watch?v=S5FCdx7Dn0o

Haah, dat werkt echt ontspannend:p

Pansier
21-07-2011, 19:45
Bezig zijn, misschien is golf wat. Hoor vaak dat het ontspannend is, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Vissen schijnt ook ontspannend te zijn.

Probeer zo iets te zoeken, je hoeft niet veel te doen, maar je bent toch bezig.

Bob marley ontspant niet alleen, je wordt er vrolijk van! Nu ga ik het ook weer luisteren :)

Gab
22-07-2011, 00:45
Veel naar Bewar Hamid kijken xD.

http://www.youtube.com/watch?v=Ec9WZzeA5Js

Gilaiir
22-07-2011, 00:54
Bezig zijn, misschien is golf wat. Hoor vaak dat het ontspannend is, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Vissen schijnt ook ontspannend te zijn.

Probeer zo iets te zoeken, je hoeft niet veel te doen, maar je bent toch bezig.

Bob marley ontspant niet alleen, je wordt er vrolijk van! Nu ga ik het ook weer luisteren :)

Vissen ja! Je traint ook nog eens je geduld! Ik heb vroeger echt TEVEEL gevist! Ik ben ook Nederlands forellen koning en 4x eindhovens jeugd kampioen vissen. Ja ja, goeie ouwe tijd.... toen ging ik welles vissen van 8 uur smorgends tot 2 uur smidags en dan had ik maar 1 vis gevangen, en het mooie was, ik had me geen 2 seconden verveelt! Gewoon zitten en chillen.

Gab
22-07-2011, 01:00
Vissen ja! Je traint ook nog eens je geduld! Ik heb vroeger echt TEVEEL gevist! Ik ben ook Nederlands forellen koning en 4x eindhovens jeugd kampioen vissen. Ja ja, goeie ouwe tijd.... toen ging ik welles vissen van 8 uur smorgends tot 2 uur smidags en dan had ik maar 1 vis gevangen, en het mooie was, ik had me geen 2 seconden verveelt! Gewoon zitten en chillen.

Ik ging vroeger ook vissen maar één ding snap ik gewoon niet.... Ik had nooit een vis aan de haak terwijl er een meneer naast mij tientallen vissen had gevangen...

Gilaiir
22-07-2011, 02:21
Ik ging vroeger ook vissen maar één ding snap ik gewoon niet.... Ik had nooit een vis aan de haak terwijl er een meneer naast mij tientallen vissen had gevangen...

Sja, je aas, de diepte waarop je vist, watvoor haak je gebruikt, en nog veel meer telt mee.. waar viste je op?

Marchant
22-07-2011, 09:01
Ga postzegels verzamelen of wordt creatief met kurk.
Ga alle dvd van Bob Ross kijken..

Haruchai
22-07-2011, 12:44
Iig een half uur voor het slapen gaan, geen tv of pc meer aan. Neem een glas melk of een stuk kaas. Hierin zit tryptofaan wat je slaap bevordert.
Trillende handen kan duiden op ongecontrolleerde spierspanning. Zijn je rustperiodes lang genoeg? Denk erom dat het lichaam van iemand van jouw leeftijd ook nog energie nodig heeft om te groeien.
In mijn ervaring als iemand vecht als een houten klaas, dan ligt dat er vaak aan dat hij teveel bezig is met de bewegingen van de technieken ipv simpelweg bewegen. Het houterige komt omdat je lichaam niet op een natuurlijke manier bezig is. De mechaniek van de beweging klopt dan niet. Does this make any sense to you?

Bromios
22-07-2011, 13:27
Ga toch weg allemaal. Jochie is 14. De hormonen spuiten uit zijn oren. Daarnaast voelt ie zich superstoer omdat hij een vechtsportgoeroe is. Hij is "da bomb" zogezegd.
Komt allemaal goed als ie ouder wordt.

Gilaiir
22-07-2011, 13:55
Ga toch weg allemaal. Jochie is 14. De hormonen spuiten uit zijn oren. Daarnaast voelt ie zich superstoer omdat hij een vechtsportgoeroe is. Hij is "da bomb" zogezegd.
Komt allemaal goed als ie ouder wordt.

Jij heb hetgene gezegt dat gezegt moest worden maar nooit gezegt werd! Amen broeder.

Bromios
22-07-2011, 14:13
Jij heb hetgene gezegt dat gezegt moest worden maar nooit gezegt werd! Amen broeder.

shit, heb ik dit topic naar de klote geholpen; en dat in de komkommertijd. Sorry mensen.

Gilaiir
22-07-2011, 16:41
shit, heb ik dit topic naar de klote geholpen; en dat in de komkommertijd. Sorry mensen.

lol'd

cornelus
22-07-2011, 17:02
shit, heb ik dit topic naar de klote geholpen; en dat in de komkommertijd. Sorry mensen.

nou het werd tijd hoor Bromios ;)

fighterboy
23-07-2011, 20:26
Ik ben 15, en ja ik ben nog jong. Al denk ik niet dat de problemen die ik heb met mijn leeftijd te maken hebben.

Ben de enige in me gym die zo beweegt, en zitten ook jongens van ongeveer mijn leeftijd tussen. Moet je natuurlijk ook zelf weten of je het serieus neemt.

ps waarom denken jullie dat ik mezelf de beste vechter vind ofso?

R.H.
23-07-2011, 20:26
Ik ben 15, en ja ik ben nog jong. Al denk ik niet dat de problemen die ik heb met mijn leeftijd te maken hebben.

Ben de enige in me gym die zo beweegt, en zitten ook jongens van ongeveer mijn leeftijd tussen. Moet je natuurlijk ook zelf weten of je het serieus neemt.

ps waarom denken jullie dat ik mezelf de beste vechter vind ofso?

fighterboy
23-07-2011, 22:43
Enigste wat ik ooit getrolt heb is dat ik bruine band heb ik Jujitsu en Judo en Karate.

duurt nog 2 examens, oke ik geef toe: Ik wou gewoon stoer doen, en faalde.

Maar verder trol ik niet, dus niet overdrijven

Gilaiir
24-07-2011, 01:25
Enigste wat ik ooit getrolt heb is dat ik bruine band heb ik Jujitsu en Judo en Karate.

duurt nog 2 examens, oke ik geef toe: Ik wou gewoon stoer doen, en faalde.

Maar verder trol ik niet, dus niet overdrijven

Nou kijk, daar heb je het al! Binnenkomen met een troll is niet goed. De eerste indruk is het belangrijkste.

fighterboy
24-07-2011, 01:54
Toen zat ik al paar maanden, maar was niet fanatiek.

Gilaiir
24-07-2011, 02:17
Toen zat ik al paar maanden, maar was niet fanatiek.

duss...?

fighterboy
24-07-2011, 02:38
Heb trouwens nog vandaag geprobeerd te vissen, maar had in 3kwartier niks gevangen. Dat gaf mij niet echt ontspanning.

Gab
24-07-2011, 03:28
Heb trouwens nog vandaag geprobeerd te vissen, maar had in 3kwartier niks gevangen. Dat gaf mij niet echt ontspanning.

kom haaien vangen

Pansier
24-07-2011, 07:09
Heb trouwens nog vandaag geprobeerd te vissen, maar had in 3kwartier niks gevangen. Dat gaf mij niet echt ontspanning.

Moet je ook niet om 02:38 op de pc gaan zitten als je daar niet tegen kan...

Mister T.
24-07-2011, 10:46
scherp:)

Gewoon meer slapen inderdaad.

Haruchai
25-07-2011, 08:57
Heb trouwens nog vandaag geprobeerd te vissen, maar had in 3kwartier niks gevangen. Dat gaf mij niet echt ontspanning.

De vangst is niet wat de ontspanning geeft. Het is de aktiviteit die de ontspanning moet geven.
Wat beter bij jou zou passen zijn flowdrills.

Silat
02-08-2011, 13:46
Warme melk en een eind lopen , klinkt dom maar je gaat er echt van slapen.

Hahaha heel herkenbaar.
Ik lag een keer zo te draaien en te zweten met restless legs.
Helemaal gek werd ik ervan. 5:00 nog niet in slaap, eruit dan maar.
Ben een stuk gaan rennen tot ik kapot was, toen een glas warme melk en ik sliep als een roos.


Gasten... Laat je echt eens goed keihard masseren.
Waarom denken mensen hier alleen maar aan als ze op vakantie zijn???

Sauna... Massage.. Sex... Slapen..

Sadix
02-08-2011, 15:09
ff terug op dat vissen he:

mijn broer en zijn zoontje zijn gek op vissen. Ik heb het 5,6 x geprobeerd maar vind het zo ongelooflijk saai... heb ook maar 1 x in mn leven iets gevangen en dat was pure geluk en toeval. Ik werd trouwens totaal neit ontspannen maar alleen gespannen omdat ik niks ving haha

Asura
02-08-2011, 15:20
Vissen klinkt leuk maar er gebeurt meestal niks. Heb 1x wat gevangen, en die gooide ik iets te hard terug. Vis dood.

Pansier
02-08-2011, 15:24
Vissen klinkt leuk maar er gebeurt meestal niks. Heb 1x wat gevangen, en die gooide ik iets te hard terug. Vis dood.

Lol.... het is ook niet de bedoeling ze terug te GOOIEN, maar te LEGGEN...

Asura
02-08-2011, 15:27
Ja nu weet ik dat xD

R.I.P

lopez86
05-08-2011, 17:46
Lol.... het is ook niet de bedoeling ze terug te GOOIEN, maar te LEGGEN...

Waarom niet meenemen naar huis en klaarmaken, of op de BBQ ofzo?

Leventdepevent
05-08-2011, 18:05
lachen, mn oudste zoontje vist ook graag.....ik ga weleens kijken maar na 10 minuten haak ik af hoor, hij kan gerust een hele middag langs dat water zitten met zn vriendjes

tnk2k
05-08-2011, 19:52
Wat bedoel je met:



Ik kan pas slapen als ik mijn hele volgende dag gepland heb. Denk dat als ik minder gespannen ben, dat het ook minder word.


Als je geestelijke onrust hebt moet je de dingen die je de volgende dag wil/moet doen opschrijven. Dat geeft rust. Als je lichamelijke onrust hebt moet je een meisje zoeken?

Als het geen van beide is kun je het dan iets specifieker aangeven?