PDA

View Full Version : Late starter...



Joćo
22-07-2011, 14:07
Hey iedereen,
ik zou wat info/advies kunnen gebruiken over MMA omdat ik er graag mee zou gaan beginnen, in het komende jaar.

Iets wat ik wil weten: hoe worden tegenstanders gekozen?
Is het enkel gewicht of ook leeftijd? En ik heb ergens iets gelezen over wedstrijdervaring...tell me!

Het punt is, ik wordt 16 over een maand, ben 180 cm groot en weeg iets van een 76 kilo.
(ik ga niet te veel meer groeien dus dat zou ongeveer hetzelfde moeten blijven)

wrestler_nl
22-07-2011, 14:25
Ik zou er eerst mee beginnen met trainen en dan pas nadenken over wedstrijden misschien bevalt het je niet om wedstrijden te doen.
Verder als je 16 bent gaat het natuurlijk ook om leeftijd & gewicht (natuurlijk) en ook westrijdervaring.
Ik heb geen geneeskunde gestudeerd maar volgens mij als je 16 bent zal je nog wel een beetje groeien denk ik

Asura
22-07-2011, 14:26
16 ben je nog lang niet uitgegroeid idd

Joćo
22-07-2011, 14:44
Ik ben nooit echt groot geweest en ik ben heel jong aan mijn pubertijd begonnen...zit in de familie :)
De meeste mensen schatten mij pakken ouder, ik ben zelfs al aangezien voor leraar op een soort schoolreis xD

En inderdaad ga ik eerst een jaar trainen, minstens.
Maar ik zou eigenlijk willen weten of het voor mij wel de moeite is om ooit aan wedstrijden te beginnen,
want als ik nog veel ga groeien en zwaarder wordt sta ik seffes als groentje tegenover van die grote kerels...
(komen van die grote beren vaak voor in MMA, of...)

Briant
22-07-2011, 14:52
Eerste paar maanden word je afgeknepen etc, maar als je die maanden door komt zul je merken dat het lukt steeds meer trainingpartijtjes te winnen. Na wat wedstrijd ervaring in Grappling kun je na ongeveer een jaar de ring in. Word uiteraard met gewichtsklasses gewerkt dus je krijgt iemand met gelijk gewicht en ervaring tegen over je.

Joćo
22-07-2011, 14:56