PDA

View Full Version : Ramadan



Pages : [1] 2

Sadix
31-07-2011, 23:59
Veel sterkte broeders en zusters die mee doen aan de ramadan! Ik wens jullie allemaal een gelukkige maand! (ook die niet mee doen aan de ramadan natuurlijk haha :)

Ik doe zelf altijd mee en weet nu al dat het erg pittig gaat worden dit jaar maar heb er wel echt zin in. Heb erg goede voornemens :)

Osu

Sadik.

biggz
01-08-2011, 00:29
Thanks man, jij ook ramadan kareem.
Over paar uur is het zover.

rafi
01-08-2011, 01:49
Veel sterkte broeders en zusters die mee doen aan de ramadan! Ik wens jullie allemaal een gelukkige maand! (ook die niet mee doen aan de ramadan natuurlijk haha :)

Ik doe zelf altijd mee en weet nu al dat het erg pittig gaat worden dit jaar maar heb er wel echt zin in. Heb erg goede voornemens :)



Sadik.thanks, Moge onze zonden vergeven worden en onze goede daden en intenties rijkelijk beloond worden.

Niet chagrijnig zijn... :)

Gilaiir
01-08-2011, 02:57
Good luck and have fun met weinig eten, lol. (Niet beledigend bedoelt)

Kemal
01-08-2011, 04:09
Jongens bedankt succes iedereen OSU

Hayirli Ramazan!

mocro9
01-08-2011, 04:27
Ik wens jullie ook een fijne ramadan

Marchant
01-08-2011, 09:12
Succes Jongens

Tony
01-08-2011, 09:48
Succes mannen! Jullie liever dan ik.

colossus
01-08-2011, 09:49
succes mannen en uhm nog iets. ik zou 5 rondes volhouden in de ring met een thaibox match zonder kapot te gaan
wie wie wie

dan doe ik ook de ramadan kijken wie de gekste is

ik ken senegalese moslims toen ik een bijbaan had als tomatenplukker
geen grappen jongens zweten dat ze deden. en de zon recht in ons gezicht. maar knap hoor en kalm en vrolijk.

hun zouden mij beaten.

is er iemand van jullie die het er zwaar mee heeft? of zijn jullie net zulke bikkels als die senegalese?

The_Rock
01-08-2011, 10:16
Sterkte iedereen! weet waarom je het doet.
Ik ben ook benieuwd of Badr Hari aan Ramadan doet dit jaar ..hij moet vechten over een maand ofzo.

Baske
01-08-2011, 10:31
Over drie weken potje keihard kickboksen rond 5'en? 5x5?

Succes in ieder geval ;)

Boem Boem
01-08-2011, 10:43
Voor de Ramandanners...heel veel succes en sterkte!!!

reps...

osu

chris

Mister T.
01-08-2011, 10:54
Iedereen die mee doet (ik niet :) ) heel veel succes en een fijne raman?

Maar is dit het idee er achter? (echt onwetendheid, mijn excuses) maar zou het wel graag weten:)


thanks, Moge onze zonden vergeven worden en onze goede daden en intenties rijkelijk beloond worden.

Niet chagrijnig zijn... :)

Leventdepevent
01-08-2011, 11:12
iedereen succes....ik heb nou al zin in koffie :(

Dennuz
01-08-2011, 11:24
Succes mensen!

Ik sla een rondje over..

cholitzu
01-08-2011, 11:24
Ramadan Mubarak

Devilprince
01-08-2011, 11:25
gezegende ramadan iedereen. ik heb nog wel een vraagje, wie blijven er wel gewoon trainen tijdens de ramadan? en wie juist niet wat adviseren jullie?

rafi
01-08-2011, 12:31
Iedereen die mee doet (ik niet :) ) heel veel succes en een fijne raman?

Maar is dit het idee er achter? (echt onwetendheid, mijn excuses) maar zou het wel graag weten:)

Originally Posted by rafi

thanks, Moge onze zonden vergeven worden en onze goede daden en intenties rijkelijk beloond worden.


Ramadan


O gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven zoals het degenen die voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. (Koran 2:183)

De Ramadan is een bijzondere maand voor moslims, overal in de wereld. Het is de maand waarin de eerste openbaringen van de Heilige Qor´aan aan profeet Mohammed (vzmh) plaats vonden. Het vasten in deze maand is verplicht voor alle moslims. De Schepper heeft het vasten altijd aan de mens voorgeschreven. Daarom is in vrijwel alle religies in de wereld nog een traditie van vasten te herkennen of zij hebben die ooit in een of ander vorm gekend. Vasten heeft in het Arabisch de betekenis van "zich onthouden van .".
Toegepast op de religie heeft het vasten de betekenis gekregen van het uit vroomheid afzien van: eten; drinken; seksuele relaties en alles wat geacht wordt het vasten te kunnen verbreken. Het vasten begint bij het aanbreken van de dageraad en eindigt met het ondergaan van de zon.


Wat is Ramadan?
Ramadan is de negende maand van de Islamitische kalender [[1- Muharram, 2- Safar, 3- Rabi' ul-awwal, 4- Rabi' ul-akhir, 5- Djumada al-owla, 6- Djumada al-akhira 7- Radjab, 8- Sha'ban, 9- Ramadan, 10- Shawwal, 11- Dhu' l-qa'ada, 12- Dhu' l-hidjdja]] en tevens de vastenmaand. Wat Ramadan bijzonder maakt onder alle maanden is dat het naast: de getuigenis; het gebed; de bedevaart en de armenbelasting, één van de zuilen van de islam is.

Hendy
01-08-2011, 13:43
Succes mannen!

Hoe zit dat nou trouwens? mn buren zijn van turkse komaf een doen altijd mee aan de Ramadan.. zit ik net lekker in de tuin hoor en ruik ik de buurman een peukkie opsteken! mag dat tijdens de ramadan?

rafi
01-08-2011, 13:49
die doet dan niet mee met de ramadan.

Silat
01-08-2011, 13:51
Chanteer hem voor een goeie kebak!

Nee zonder dollen: Respect voor iedereen die dit voor zichzelf doet.
Succes..

Hendy
01-08-2011, 13:57
Ok! dan zal ik er zo eens een lullige opmerking over maken;) (top buurman trouwens) vorig jaar kregen we regelmatig van die grote schalen met turks fingerfood tijdens de ramadan.. damn wat een lekker spul was dat!

Kemal
01-08-2011, 13:59
misschien was het zn vrouw ;) :lol:

Hendy
01-08-2011, 14:02
Nope! Net al ff over de schutting heen gehangen en hij doet mee aan de ramadan op 4 peukies per dag na.. :lol:

Kemal
01-08-2011, 14:24
Nope! Net al ff over de schutting heen gehangen en hij doet mee aan de ramadan op 4 peukies per dag na.. :lol:

:lol: wat een giller! je kan maar ergens aan verslaafd zijn ;)

YoMarK
01-08-2011, 14:45
Succes mensen!

cholitzu
01-08-2011, 14:58
Succes mannen!

Hoe zit dat nou trouwens? mn buren zijn van turkse komaf een doen altijd mee aan de Ramadan.. zit ik net lekker in de tuin hoor en ruik ik de buurman een peukkie opsteken! mag dat tijdens de ramadan?

Turken beginnen ramadan meestal een dag later.

redjuh
01-08-2011, 15:06
http://webpaspoort.wereld.nl/wc_filewrapper?filetype=jpg&img=20070220084121.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_fPXJGDXgs8Y/TQUxU5CnQ3I/AAAAAAAAANo/J54O1VFzaRg/s1600/WinterLam+%25282%2529.JPG

http://leenverbaan.com/images/zalmfilet.jpg

http://www.moroccoforever.com/pictures/tajine.jpg

http://www.fleuronsdesamatan.com/upload/boutique/Tajine%20157ko.jpg

wrestler_nl
01-08-2011, 15:19
Fijne Ramadan Mannen . Ik doe er zelf ook aan mee en inshallah zal het wel mee vallen.

wrestler_nl
01-08-2011, 15:19
Nope! Net al ff over de schutting heen gehangen en hij doet mee aan de ramadan op 4 peukies per dag na.. :lol:

I lol'd hahaha

Leventdepevent
01-08-2011, 15:49
geen probleem met niet eten, het is bij mij elke keer het afkicken van de koffie waar ik het meeste last van heb

Sadix
01-08-2011, 16:15
hahahaha die turkse buurman, wat een giller hahahaha

ik heb totaal geen moeite met eten alleen vind het echt verrot dat het nou echt de 1e dag van de ramadan de start van de zomer in nederland is kwa mooi weer. ik wil in de park liggen met een redbull nu man, beetje voetballen en niks doen, savonds kickboksen of de pads mee nemen naar de park en als echte tokkies hier in de park trainen.

heerlijk man...

maar de realiteit is, in bed liggen OZ kijken zodat de tijd wat sneller gaat hahaha damnnnnnnnnn

Marchant
01-08-2011, 19:26
hahahaha die turkse buurman, wat een giller hahahaha

ik heb totaal geen moeite met eten alleen vind het echt verrot dat het nou echt de 1e dag van de ramadan de start van de zomer in nederland is kwa mooi weer. ik wil in de park liggen met een redbull nu man, beetje voetballen en niks doen, savonds kickboksen of de pads mee nemen naar de park en als echte tokkies hier in de park trainen.

heerlijk man...

maar de realiteit is, in bed liggen OZ kijken zodat de tijd wat sneller gaat hahaha damnnnnnnnnn

Haha ja want tv kijken word ook lastig deze maand denk ik:
wat programma's :

Ik kom bij je eten
Wie is de chef?
Jamie's 30 minutes meals
Herrie in het hotel
Ready steady cook
MasterChef
MasterChef: met Gordon Ramsay
Gordon Ramsay's hells kitchen
Nigella bites
MasterChefAustralia
Dagelijkse kost
Topchef
enz :lol:

Asura
01-08-2011, 19:27
Haha ja want tv kijken word ook lastig deze maand denk ik:
wat programma's :

Ik kom bij je eten
Wie is de chef?
Jamie's 30 minutes meals
Herrie in het hotel
Ready steady cook
MasterChef
MasterChef: met Gordon Ramsay
Gordon Ramsay's hells kitchen
Nigella bites
MasterChefAustralia
Dagelijkse kost
Topchef
enz :lol:

lol prachtig xD

MasterChef Australia is wel leuk af en toe trouwens.

Sadix
01-08-2011, 19:36
Haha ja want tv kijken word ook lastig deze maand denk ik:
wat programma's :

Ik kom bij je eten
Wie is de chef?
Jamie's 30 minutes meals
Herrie in het hotel
Ready steady cook
MasterChef
MasterChef: met Gordon Ramsay
Gordon Ramsay's hells kitchen
Nigella bites
MasterChefAustralia
Dagelijkse kost
Topchef
enz :lol:

nigerians bitches? kook programma? de 4 na laatste?

hahah je hebt gelijk maar ik kijk ook nooit tot amper tv!

Heb sinds een week een snor scooter gekocht, ga zo ff touren door adam en later door rijden naar me schoonouders. Ik geef elke ochtend een menu door aan mijn schoon moeder en die maakt dan mijn lievelings eten. Ze is vet trots op mij omdat ik mee doe aan de ramadan. Bij hun thuis doet niemand mee, schoon vader en schoonmoeder zijn beide ziek, suikerziekte etc en mijn verloofde doet gewoon niet mee. Stressed me wel maar het blijft haar eigen keuze.

Marchant
01-08-2011, 19:46
nigerians bitches? kook programma? de 4 na laatste?

hahah je hebt gelijk maar ik kijk ook nooit tot amper tv!

Heb sinds een week een snor scooter gekocht, ga zo ff touren door adam en later door rijden naar me schoonouders. Ik geef elke ochtend een menu door aan mijn schoon moeder en die maakt dan mijn lievelings eten. Ze is vet trots op mij omdat ik mee doe aan de ramadan. Bij hun thuis doet niemand mee, schoon vader en schoonmoeder zijn beide ziek, suikerziekte etc en mijn verloofde doet gewoon niet mee. Stressed me wel maar het blijft haar eigen keuze.

Klasse man!

Met suikerziekte zou ik het idd niet doen da's te gevaarlijk man.
Elk jaar zit ik te denken om gewoon eens mee te doen , gewoon om te weten hoe het voelt en of ik het zou kunnen.....
Btw wanneer beginnen jullie (koerden) aan de ramadan? te gelijk met de Marokkanen of met de Turken.
Het heeft toch met de stand van de maan te maken, is het dan de stand van uit je moederland? hoe zit dat precies?

Sadix
01-08-2011, 19:49
Ja dat hele process van wanneer wel en niet ramadan snap ik ook niet.

Wel zijn we dit jaar met zn alle tegelijk begonnen. Hopelijk is onze suikerfeest ook op de zelfde dag.

Het zit zo, de ene helft van de moslims die volgt de tijden van Mekka en de andere helft die volgt de tijden van de plek , daar waar zij zich bevinden. Ik zelf vind dat ook het meest logische, dus hou ik me aan dat laatste. Dat betekent vanavond om 21:31 eten en drinken.

En eerlijk waar, als ik geen moslim zou zijn, zou ik het moeilijk vinden om de hele dag niet te eten en drinken. Maar als je geloofs overtuiging hebt dan is het net zo makkelijk als wel eten en drinken.

Je kan altijd ff een dagje mee doen en kijken hoe ver je komt.

Marchant
01-08-2011, 19:52
Ja dat hele process van wanneer wel en niet ramadan snap ik ook niet.

Wel zijn we dit jaar met zn alle tegelijk begonnen. Hopelijk is onze suikerfeest ook op de zelfde dag.

Het zit zo, de ene helft van de moslims die volgt de tijden van Mekka en de andere helft die volgt de tijden van de plek , daar waar zij zich bevinden. Ik zelf vind dat ook het meest logische, dus hou ik me aan dat laatste. Dat betekent vanavond om 21:31 eten en drinken.

En eerlijk waar, als ik geen moslim zou zijn, zou ik het moeilijk vinden om de hele dag niet te eten en drinken. Maar als je geloofs overtuiging hebt dan is het net zo makkelijk als wel eten en drinken.

Je kan altijd ff een dagje mee doen en kijken hoe ver je komt.

ga ik zeker doen, en zal na 21:31 wel een foto plaatse van Nigella, ik zal je nu sparen want daar krijg je zeker trek van.;)

Kemal
01-08-2011, 19:58
Dat betekent vanavond om 21:31 eten en drinken.

Mazzelaar! dat is 7 minuten eerder dan hier.. 21:38 ;)

Sadix
01-08-2011, 19:58
hahaha deal.

echt grappig wat honger met mensen kan doen. Zat net onbewust op een sushi afhaal site te kijken hahaha ik vind sushi niet eens lekker hahaha

ARMENIA
01-08-2011, 20:14
geen probleem met niet eten, het is bij mij elke keer het afkicken van de koffie waar ik het meeste last van heb

Jij bent toch een Nederlander?

Wij christenen zijn echt slecht wat betreft vasten, ik heb er nooit aan meegedaan! Had er vandaag nog over met mijn tante.. Wat dat betreft echt props richting veel moslims..

Petrosyan188
01-08-2011, 20:28
Sterkte iedereen! weet waarom je het doet.
Ik ben ook benieuwd of Badr Hari aan Ramadan doet dit jaar ..hij moet vechten over een maand ofzo.

hij vocht in 2009 tegen hong man choi tijdens de ramadan gewoon zonder te eten(maar dat zag er niet zo mooi uit, want ging toen erg moeizaam). daarna is dat eigenlijk niet meer ten sprake gekomen en de match die waarschijnlijk niet doorgaat tegen ghita is op 11sept. en dan is de ramadan voorbij

Marchant
01-08-2011, 21:34
ga ik zeker doen, en zal na 21:31 wel een foto plaatse van Nigella, ik zal je nu sparen want daar krijg je zeker trek van.;)


hahaha deal.



http://www.brisbanetimes.com.au/ffximage/2008/11/17/nigella_lawson_lead_narrowweb__300x430,0.jpg

wrestler_nl
01-08-2011, 21:57
http://www.brisbanetimes.com.au/ffximage/2008/11/17/nigella_lawson_lead_narrowweb__300x430,0.jpg

hahahaah lool

TOON
01-08-2011, 22:00
http://www.brisbanetimes.com.au/ffximage/2008/11/17/nigella_lawson_lead_narrowweb__300x430,0.jpg

Nigella is hot :)
alleen toen ik haar laatst zag had ze iets teveel toetjes van haarzelf opgegeten....

Pansier
01-08-2011, 22:03
Succes!

Asura
01-08-2011, 22:07
Jij bent toch een Nederlander?

Wij christenen zijn echt slecht wat betreft vasten, ik heb er nooit aan meegedaan! Had er vandaag nog over met mijn tante.. Wat dat betreft echt props richting veel moslims..

Hij is gewoon een man met een rechterhand en een abonnement op de Dungeon.

Leventdepevent
01-08-2011, 22:21
Jij bent toch een Nederlander?


ja maar ook een moslim!

Marchant
01-08-2011, 22:23
Jij bent toch een Nederlander?



ja maar ook een moslim!

http://2.bp.blogspot.com/_oqXpnURgYXo/S_4o9mw3bgI/AAAAAAAABCk/iRRzfc64VPQ/s1600/echt.jpg

Leventdepevent
01-08-2011, 22:25
http://2.bp.blogspot.com/_oqXpnURgYXo/S_4o9mw3bgI/AAAAAAAABCk/iRRzfc64VPQ/s1600/echt.jpg

LOL..............ik lust alleen geen haring haha

cholitzu
01-08-2011, 22:41
geen probleem met niet eten, het is bij mij elke keer het afkicken van de koffie waar ik het meeste last van heb

Same here, geen koffie = hoofdpijn. Collega van mij was ruim voor de ramadan al begonnen met afbouwen, heeft hem wel geholpen vandaag. Echt nogmaals respect voor de mensen die dit gewoon de hele maand volhouden. Ik ben vorig jaar na 2 weken gestopt. Ik hoop dit jaar wel helemaal voltehouden.

cholitzu
01-08-2011, 22:49
Klasse man!

Met suikerziekte zou ik het idd niet doen da's te gevaarlijk man.
Elk jaar zit ik te denken om gewoon eens mee te doen , gewoon om te weten hoe het voelt en of ik het zou kunnen.....
Btw wanneer beginnen jullie (koerden) aan de ramadan? te gelijk met de Marokkanen of met de Turken.
Het heeft toch met de stand van de maan te maken, is het dan de stand van uit je moederland? hoe zit dat precies?


Met suikerziekte mag je niet meedoen, je brengt je lichaam schade toe als je toch meedoet, en dat is niet de opzet van het vasten.
Gewoon een keer meedoen Marchant
Is echt een hele mooie ervaring.

Leventdepevent
01-08-2011, 22:55
Same here, geen koffie = hoofdpijn. Collega van mij was ruim voor de ramadan al begonnen met afbouwen, heeft hem wel geholpen vandaag. Echt nogmaals respect voor de mensen die dit gewoon de hele maand volhouden. Ik ben vorig jaar na 2 weken gestopt. Ik hoop dit jaar wel helemaal voltehouden.
ja ik begin ook altijd een paar weken van te voren met minderen maar ja dat helpt niet echt bij mij.......succes verder met vasten ;)

justsomeone
01-08-2011, 22:57
Respect voor iedereen die hier echt aan mee doet.
Succes

ARMENIA
01-08-2011, 22:59
Ben jij ook moslim?:P
Hoeveel moslims telt mixfight.nl? polletje?:P


Met suikerziekte mag je niet meedoen, je brengt je lichaam schade toe als je toch meedoet, en dat is niet de opzet van het vasten.
Gewoon een keer meedoen Marchant
Is echt een hele mooie ervaring.

Marchant
01-08-2011, 23:03
Met suikerziekte mag je niet meedoen, je brengt je lichaam schade toe als je toch meedoet, en dat is niet de opzet van het vasten.
Gewoon een keer meedoen Marchant
Is echt een hele mooie ervaring.

Ga het zeker een keer doen , misschien deze al 1 of 2 dagen proberen....... ik zie niet zo zeer op tegen het niet eten maar meer tegen het vroeg opstaan om te eten ;)

justsomeone
01-08-2011, 23:11
Btw, de meeste marokanen die ik ken die slapen niet voor 04:00uur en komen pas eidn van de middag hun bed uit:D
dus voor hun zal het niet heel moeilijk zijn

biggz
01-08-2011, 23:39
Btw, de meeste marokanen die ik ken die slapen niet voor 04:00uur en komen pas eidn van de middag hun bed uit:D
dus voor hun zal het niet heel moeilijk zijn

Dat is dus niet de bedoeling, en tevens ook niet toegestaan

biggz
01-08-2011, 23:40
Wel grappig om te zien dat er mensen hier vasten van wie je et niet verwacht.
Leventdepevent ben jij bekeerd of hoe moet ik het zien?

Juul
01-08-2011, 23:40
Veel sterkte aan alle (ook tegenover niet-moslims) tollerante moslims gedurende het tijdens zonsopgang vasten. Straks vanaf het suikerfeest is het weer de hele dag door feest!

Marchant
01-08-2011, 23:41
Dat is dus niet de bedoeling, en tevens ook niet toegestaan

haha dus een maandje nachtdienst draaien zeker ook niet?

Leventdepevent
01-08-2011, 23:44
Leventdepevent ben jij bekeerd of hoe moet ik het zien?
ja toen ik een jaar of 18-19 was

cholitzu
01-08-2011, 23:49
Ben jij ook moslim?:P
Hoeveel moslims telt mixfight.nl? polletje?:P


Niet zo een hele goede hoor, maar ik doe mijn best ;)

The_Rock
01-08-2011, 23:54
Ik vind het wel mooi hoe sommige Mixfight leden het Ramadan ook WILLEN snappen en zelfs een dag of meer aan meedoen. Dit zegt wel wat over het niveau van de mixfight leden. Ik vind dit mooi om te zien.

Ik doe dit jaar niet mee om persoonlijke redenen, als ik de kans krijg dan haal ik het in in de winter in ofzo. Dan voel ik me ook iets beter over het overslaan van de Officiele Ramadan.

Btw, elke keer als Ramadan begint danlaat ik me baard staan en luister ik non-stop naar Sami Yusuf. Heel apart.

Pansier
01-08-2011, 23:56
De ramadan vind ik een mooi ritueel, en ik begrijp ook waarom mensen het doen ;). Respect voor de mensen die het doen, maar het is niets voor mij! ;)

Sadix
02-08-2011, 04:27
Ik vind het wel mooi hoe sommige Mixfight leden het Ramadan ook WILLEN snappen en zelfs een dag of meer aan meedoen. Dit zegt wel wat over het niveau van de mixfight leden. Ik vind dit mooi om te zien.

Ik doe dit jaar niet mee om persoonlijke redenen, als ik de kans krijg dan haal ik het in in de winter in ofzo. Dan voel ik me ook iets beter over het overslaan van de Officiele Ramadan.

Btw, elke keer als Ramadan begint danlaat ik me baard staan en luister ik non-stop naar Sami Yusuf. Heel apart.


ja he dat vond ik ook echt mooi.

Ff voor onze vaste mixfight leden.

Ik kom al zeker 10 a 11 jaar op een gamers forum. Ken heeel veel van die jongens ook persoonlijk en heb veel met ze gegamed online en offline.
Ik heb daar ook bewust een ramadan topic geopend en op mixfight.nl ook het was een soort van experiment.
de ene site is voor namelijk voor mensen die alleen online contact hebben met elkaar en de ander (mixfight) zijn mensen die ook offline conatct hebben met elkaar en elkaar tegen komen op gala's etc.

de conclusie was dat mixfight gewoon toppers zijn en dat op die andere site is de ramadan topic gesloten op blz 5 omdat mensen gewoon niet normaal konden reageren.

Dit topic hier heeft me echt goed gedaan, dat meen ik echt. Door mensen als julllie hou ik van het leven en van de mensen. Gewoon allemaal elkaar respecteren en als je de islam en ramadan haat gewoon niet reageren op dit topic zoals velen doen en ook dat is respect! en dat vind ik erg mooi.

veeeeel groetentjes!!

Kemal
02-08-2011, 04:34
:osu:

Mauro
02-08-2011, 07:49
Succes mannen !! ( en vrouwen )
Respect,... helemaal nu het in deze zomerperiode valt lijkt het me niet makkelijk.
Osu !

Pansier
02-08-2011, 09:39
ja he dat vond ik ook echt mooi.

Ff voor onze vaste mixfight leden.

Ik kom al zeker 10 a 11 jaar op een gamers forum. Ken heeel veel van die jongens ook persoonlijk en heb veel met ze gegamed online en offline.
Ik heb daar ook bewust een ramadan topic geopend en op mixfight.nl ook het was een soort van experiment.
de ene site is voor namelijk voor mensen die alleen online contact hebben met elkaar en de ander (mixfight) zijn mensen die ook offline conatct hebben met elkaar en elkaar tegen komen op gala's etc.

de conclusie was dat mixfight gewoon toppers zijn en dat op die andere site is de ramadan topic gesloten op blz 5 omdat mensen gewoon niet normaal konden reageren.

Dit topic hier heeft me echt goed gedaan, dat meen ik echt. Door mensen als julllie hou ik van het leven en van de mensen. Gewoon allemaal elkaar respecteren en als je de islam en ramadan haat gewoon niet reageren op dit topic zoals velen doen en ook dat is respect! en dat vind ik erg mooi.

veeeeel groetentjes!!

Om de ramadan een goed ritueel te vinden hoef je het nog niet eens in verband te brengen met de islam. Ik vind het vooral goed om stil te staan met de honger in de wereld. Zover ik van moslims heb gehoord is dit toch ook een factor waarvoor je het doet?

Marchant
02-08-2011, 09:44
Om de ramadan een goed ritueel te vinden hoef je het nog niet eens in verband te brengen met de islam. Ik vind het vooral goed om stil te staan met de honger in de wereld. Zover ik van moslims heb gehoord is dit toch ook een factor waarvoor je het doet?

Je hoeft geen verband te leggen , er is een verband.
De ramadan is een Islamitisch feest(vasten)maand dus kan je hier niet om de Islam heen.
het is dus toch niet alleen maar slecht hé frank?

Garcia
02-08-2011, 10:07
Veel succes met de ramadan.

Paar jaar geleden heb ik met een collega meegedaan en moet zeggen, het is behoorlijk pittig!!

Respect!

rafi
02-08-2011, 11:27
ik had gister wel zware koppijn rond een uur of 7 maar dat heb ik altijd de eerste dagen van de ramadan.

Marchant
02-08-2011, 11:42
ik had gister wel zware koppijn rond een uur of 7 maar dat heb ik altijd de eerste dagen van de ramadan.
vreemd ik heb dat altijd met passen, maar begin dan zaterdags al met stappen dan ben ik zondags paaslam;)

zal wat vocht te kort zijn je lichaam moet er aan wennen toch?

Sadix
02-08-2011, 12:11
ik heb gister tijdens iftar echt aaaaamper wat gegeten, ik dacht alsik straks in de buurt ben eet ik wel wat buiten maar had geen trek en voor ik het wist was het 3 uur en mocht ik niet meer eten.

Heb nu gewoon totaal geen energie en een vreselijke dorst. Maar goed, its all part of the game.

ARMENIA
02-08-2011, 12:22
Mijn neef deed laatst een x mee met christelijke vasten.. je mag 3 dagen niet eten of drinken.., dus pas op de 4e dag..
wat zouden jullie moeilijker vinden?

1 x 3 dagen niet eten en drinken of de ramadan?

Hendy
02-08-2011, 12:23
ik had gister wel zware koppijn rond een uur of 7 maar dat heb ik altijd de eerste dagen van de ramadan. Als ik me niet vergis ben jij een A-klasse kickbokser.. hoe doe je dat met trainen? ff een maand rust of train je gewoon door?

wrestler_nl
02-08-2011, 12:42
5 Things Everyone Should Know About Ramadan

1. Ramadan is recognized to be the month in which the first verses of the holy Quran were revealed to the Islamic prophet, Muhammad. Layalat Al-Qadir is said to be the anniversary of the actual day when the Quran was presented to Muhammad and in English it is known as “the night of power”. Layalat al-Qadir usually falls within the last 10 days of Ramadan. On this night, thousands of Muslims gather together–usually in a mosque–to pray, recite Quran and worship until sunrise. Recitation of the entire Quran is also important to achieve throughout this month.

2. Throughout this month, Muslims do not eat or drink anything from sunrise to sunset. Fasting in Arabic is called sawm, and in English that means refrain. Fasting is supposed to teach self-descipline, patience and spirituality. However, participating in Ramadan is much more than not eating and drinking. People are encouraged to restrain themselves from any type of haram (sin). That includes backbiting, gossip, looking at unlawful things and using obscene words.

3. When Muslims break their fast it is called “Iftar." But Muslims don’t break their fast on just any food. Most take their first bite of the day from a fresh or dry date. This is preferred because the prophet Muhammad used to break his fast on these middle-eastern fruits. If dates cannot be found, water is a good second choice.

4. Family bonding time is cherished and looked forward to in the month of Ramadan. Everyone’s busy schedules are put on hold as they get together around the dinner table to share the first and most important meal of the day. Typically, large amounts of food are prepared for iftar that include soup, salad, appetizers, a main course and dessert.

5. Eid Al-Fatur is the day that follows the last day of Ramadan. It is the Muslim holiday that is celebrated after a new moon is sighted. People celebrate the Eid beginning with Salat al-Eid, a specific prayer for the day and visit family and close friends. Similar to Christmas or other religious holidays, Muslims tend to decorate their homes with lights and banners and exchange gifts that are usually clothes or money.

rafi
02-08-2011, 13:37
Als ik me niet vergis ben jij een A-klasse kickbokser.. hoe doe je dat met trainen? ff een maand rust of train je gewoon door? ik ben al jaren gestopt met vechten maar toen ik nog vocht heb ik altijd gewoon ramadan gedaan hoor. heb zelf toen tegen badr gevochten tijdens de ramadan en dat was heel pittig. en zwaar. ik moest op dezelfde dag toen nog 3 en half kilo afvallen. tijdens de ramadan ik mocht toen net een half uurtje voor de wedstrijd eten. heb toen een kommetje soep op en toen vechten tegen badr. was heel erg zwaar. maar voor hem was precies het zelfde. heb toen ook tegen martin van emmen gevochten tijdens de ramadan.

Pansier
02-08-2011, 13:40
Je hoeft geen verband te leggen , er is een verband.
De ramadan is een Islamitisch feest(vasten)maand dus kan je hier niet om de Islam heen.
het is dus toch niet alleen maar slecht hé frank?

Ik snap dat het verband er is ;).

Ik heb ook nooit gezegd dat het alleen maar slecht is..?

Pansier
02-08-2011, 13:43
Mijn neef deed laatst een x mee met christelijke vasten.. je mag 3 dagen niet eten of drinken.., dus pas op de 4e dag..
wat zouden jullie moeilijker vinden?

1 x 3 dagen niet eten en drinken of de ramadan?

Volgens mij is dit erg ongezond. Kan je lichaam überhaupt wel 3 dagen zonder vocht?

Hendy
02-08-2011, 13:45
Badr en Martin zijn zeker geen poessies om met een lege maag aan te pakken;) maar zeker respect!

ARMENIA
02-08-2011, 14:14
Ja kan wel.. MIjn neef werkt in een fabriek en hij vertelde dat op de 3e werkdag hij haast niet meer kon staan.. was duizelig.. kon haast niks meer..
Het is wel maar 1 x 3 dagen.. maar die 3 dagen zijn volgens mij extreem moeilijk om vol te houden..


Volgens mij is dit erg ongezond. Kan je lichaam überhaupt wel 3 dagen zonder vocht?

ARMENIA
02-08-2011, 14:18
Wat zijn je stats dan Rafi?


ik ben al jaren gestopt met vechten maar toen ik nog vocht heb ik altijd gewoon ramadan gedaan hoor. heb zelf toen tegen badr gevochten tijdens de ramadan en dat was heel pittig. en zwaar. ik moest op dezelfde dag toen nog 3 en half kilo afvallen. tijdens de ramadan ik mocht toen net een half uurtje voor de wedstrijd eten. heb toen een kommetje soep op en toen vechten tegen badr. was heel erg zwaar. maar voor hem was precies het zelfde. heb toen ook tegen martin van emmen gevochten tijdens de ramadan.

Asura
02-08-2011, 15:17
Ja kan wel.. MIjn neef werkt in een fabriek en hij vertelde dat op de 3e werkdag hij haast niet meer kon staan.. was duizelig.. kon haast niks meer..
Het is wel maar 1 x 3 dagen.. maar die 3 dagen zijn volgens mij extreem moeilijk om vol te houden..

Voor katholieken duurt het vasten 40 dagen,

Sadix
02-08-2011, 15:30
@ Armenia,

ik heb echt zitten denken maar denk dat de 30 dagen die wij doen toch makkelijker is als 3 dagen gewoon niets eten of drinken.

Ik heb trouwens over veel verschillende soorten van vasten gehoord maar deze van jou kon ik nog niet. Heb je daar wat info over? vind het altijd interresant om te lezen.

wrestler_nl
02-08-2011, 15:42
Ik heb trouwens over veel verschillende soorten van vasten gehoord maar deze van jou kon ik nog niet. Heb je daar wat info over? vind het altijd interresant om te lezen.

Ik weet er ook niet veel van (christenen & vasten) maar op wikipedia staat best veel info.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fasting

Maar Armenia kan ons vast meer info geven.

Sadix
02-08-2011, 16:05
Christendom

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/1rightarrow.png/15px-1rightarrow.png (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:1rightarrow.png) Zie Vastentijd (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vastentijd) voor het hoofdartikel over dit onderwerp. De vastentijd is de periode die begint op Aswoensdag (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aswoensdag) als voorbereiding op het Paasfeest (http://nl.wikipedia.org/wiki/Paasfeest). De veertigdagentijd is een periode van bezinning op de feitelijke christelijke levenspraktijk. Anders dan sommigen denken is het geen periode van continu vasten in de betekenis die er gewoonlijk aan gegeven wordt. Alhoewel er zesenveertig dagen verlopen tussen Aswoensdag en Pasen (einde van de vastentijd) wordt er traditioneel niet gevast op de zes zondagen tijdens die periode waardoor je op veertig dagen uitkomt. De Rooms-katholieke Kerk (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rooms-katholieke_Kerk) heeft in de loop der eeuwen de regels omtrent het vasten versoepeld. Binnen het protestantisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Protestantisme) is er geen expliciete gezamenlijke traditie van vastenperiode. Wel zijn er individuele protestanten die vasten in de 40 dagen voor pasen. De precieze inhoud van het vasten is niet helder gedefinieerd. Zo zijn er mensen die meerdere dagen achter elkaar in het geheel niet eten, terwijl anderen zich onthouden van een bepaalde luxe of gewoonte, zoals roken, televisie kijken, snoep of alcohol nuttigen. Dit om zich in de 40 dagen-tijd (de lijdenstijd) te bezinnen op het Paasfeest, zich meer open te (kunnen) stellen voor het Woord en/of om solidair te zijn met hen die het moeilijk hebben. Vaak wordt het geld wat hiermee wordt uitgespaard gespaard voor een goed doel.

je oom valt dus onder de bikkels van het christendom! :D

TOON
02-08-2011, 18:39
40 dagen niet snoepen was echt killing vroeger als klein jochie :)
maar das niks in vergelijking met de ramadan imo
succes allemaal iig!

kmr
02-08-2011, 18:58
Waarom moet er een topic over ramadan geopend worden? Dit is toch geen islamitisch forum? Ik zie zelfs koranteksten voorbijkomen.

Hendy
02-08-2011, 19:01
Zucht..

ChingChong
02-08-2011, 19:02
Waarom moet er een topic over ramadan geopend worden? Dit is toch geen islamitisch forum? Ik zie zelfs koranteksten voorbijkomen.
Gewoon... Omdat het kan!

en:



OffTopic (http://www.mixfight.nl/forum/forumdisplay.php?31-OffTopic)

(25 Viewing)
Voor Geklets, Gezwets en Gezwam over alle Ditjes en Datjes..

Pansier
02-08-2011, 19:08
Zucht..

:whistling:

Wiseguy
02-08-2011, 19:12
Kom op jongens niet happen bij zo'n overduidelijke troll.

Nog 2 uur en een kwartier en we kunnen aanvallen.

rafi
02-08-2011, 19:16
Waarom moet er een topic over ramadan geopend worden? Dit is toch geen islamitisch forum? Ik zie zelfs koranteksten voorbijkomen.

het zijn ook altijd de zelfde he. die lopen te blèren. als het over moslims gaat.

Marchant
02-08-2011, 19:27
Waarom moet er een topic over ramadan geopend worden? Dit is toch geen islamitisch forum? Ik zie zelfs koranteksten voorbijkomen.
http://stickylearning.typepad.com/.a/6a010535c38f18970b010536c0588b970b-500pi

Slome
02-08-2011, 19:29
http://buzfairy.com/wp-content/uploads/2010/08/ramadan-funny-pic.jpeg

ChingChong
02-08-2011, 19:31
het zijn ook altijd de zelfde he. die lopen te blèren. als het over moslims gaat.
Is te verwachten van hem


En nog iets: erg blij zullen jullie ook niet zijn als je zus/dochter zich geeft aan een Arabier/neger.
Search Results - MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/search.php?searchid=934653&pp=&page=2)

Leventdepevent
02-08-2011, 19:42
Zucht..
een hele dikke x2

Facade
02-08-2011, 19:42
Succes aan degenen die meedoen. Alhoewel ik zelf geen Moslim ben en ook geen ramadan of iets in die lijn doe, heb ik wel respect voor mensen die dit wel doen en volhouden. Dan heb je toch wel karakter. Zoals Pansier ook al zei denk ik dat een periode van vasten je misschien ook perspectief kan geven over hoe het is om geen eten te hebben, zoals nu in Somalië.

ARMENIA
02-08-2011, 19:44
eindelijk gevonden..

http://www.armenianchurch.org/index.jsp?sid=1&id=15931&pid=15835

kmr
02-08-2011, 22:45
Waarom moeten jullie jezelf altijd aan mensen opdringen, getuigt echt van een ongelooflijke arrogantie.

Marchant
02-08-2011, 23:23
Waarom moeten jullie jezelf altijd aan mensen opdringen, getuigt echt van een ongelooflijke arrogantie.

http://www.meh.ro/original/2009_12/meh.ro1132.jpg

biggz
03-08-2011, 00:03
Waarom moeten jullie jezelf altijd aan mensen opdringen, getuigt echt van een ongelooflijke arrogantie.

Ja, je hebt ons door. Dit is een moslim invasie.
We gaan proberen iedereen hier te bekeren tot de islam.
We beginnen de Jihad tegen de ongelovige mixfighters.

Owja, mijn arrogantie komt lang niet in de buurt van jouw achterlijkheid.

wrestler_nl
03-08-2011, 00:51
eindelijk gevonden..

http://www.armenianchurch.org/index.jsp?sid=1&id=15931&pid=15835

Thanks, het is alleen niet te lezen :P

Pansier
03-08-2011, 12:06
Ja, je hebt ons door. Dit is een moslim invasie.
We gaan proberen iedereen hier te bekeren tot de islam.
We beginnen de Jihad tegen de ongelovige mixfighters.

Ik wist het! :freaky: ;)

TOON
03-08-2011, 12:48
Ja, je hebt ons door. Dit is een moslim invasie.
We gaan proberen iedereen hier te bekeren tot de islam.
We beginnen de Jihad tegen de ongelovige mixfighters.

Owja, mijn arrogantie komt lang niet in de buurt van jouw achterlijkheid.

ik wist het! ik zette laatst al zonder enige reden m'n bureau richting het oosten....dacht al, waar komt dat toch vandaan....

Pansier
03-08-2011, 13:17
ik wist het! ik zette laatst al zonder enige reden m'n bureau richting het oosten....dacht al, waar komt dat toch vandaan....

Dan wist je het dus niet? ;)

redjuh
03-08-2011, 13:47
Ja, je hebt ons door. Dit is een moslim invasie.
We gaan proberen iedereen hier te bekeren tot de islam.
We beginnen de Jihad tegen de ongelovige mixfighters.

Owja, mijn arrogantie komt lang niet in de buurt van jouw achterlijkheid.

ok how can i join... register... sign up?!!!

zal nb de islam het eerste geloof worden dat mij toelaat???

andyhugfan
03-08-2011, 14:27
Ik moet er niet aan denken om tijdens de ramadan te sporten.

En ik heb proteinerepen en shakes ingeslagen om de hele maand door te komen.:cool2:

Komt wel goed, ik vind de eerste paar dagen van dit jaar wel meevallen. Misschien komt het door een nieuwe dieet??

Aan iedereen die vast, veel succes.

Ramadan kareem!

andyhugfan
03-08-2011, 14:30
Ja, je hebt ons door. Dit is een moslim invasie.
We gaan proberen iedereen hier te bekeren tot de islam.
We beginnen de Jihad tegen de ongelovige mixfighters.

Owja, mijn arrogantie komt lang niet in de buurt van jouw achterlijkheid.

http://www.sadanduseless.com/wp-content/uploads/2010/04/531.jpg

Marchant
03-08-2011, 14:47
Thanks, het is alleen niet te lezen :P

Rechts boven in rode balk kan je kiezen tussen Armeens en Engels....;)

Sadix
03-08-2011, 14:58
gister ging ik echt kapot. vandaag voel ik me wel al een stuk beter.

Ik heb al 2 jaar een eet stoornis. En nu tijdens de ramadan wordt het echt een probleem.

Ik heb gister tijdens iftar, 1 liter water gedronken en een halve kom soep en verder niks. Ook niet net voor zons opgang ofzo. En eergister het zelfde. Ik leef al 2 dagen op 1 halve maaltijd haha

Dokter zegt dat ik morgen 1 dag rust moet nemen om normaal te kunnen eten omdat ik anders te weinig energie heb, maar ik ga hem gewoon door bikkelen, komt wel goed.

wrestler_nl
03-08-2011, 15:12
Rechts boven in rode balk kan je kiezen tussen Armeens en Engels....;)

Thanks

wrestler_nl
03-08-2011, 15:20
gister ging ik echt kapot. vandaag voel ik me wel al een stuk beter.

Ik heb al 2 jaar een eet stoornis. En nu tijdens de ramadan wordt het echt een probleem.

Ik heb gister tijdens iftar, 1 liter water gedronken en een halve kom soep en verder niks. Ook niet net voor zons opgang ofzo. En eergister het zelfde. Ik leef al 2 dagen op 1 halve maaltijd haha

Dokter zegt dat ik morgen 1 dag rust moet nemen om normaal te kunnen eten omdat ik anders te weinig energie heb, maar ik ga hem gewoon door bikkelen, komt wel goed.

Goed & slim eten tijdens en na iftar is erg belangrijk. Wat ik normaal doe als het iftar is eerst een paar dadels eten & dan een glas water. Daarna een kommetje soep. Vervolg door een pauze van 5 minuten & dan pas vallen we de rijst & kip (oid) aan. Maar je moet zeker niet haasten , je moet echt op je gemak eten anders krijg je maagpijn. Dat heb ik tenminste, bij iemand anders zal het misschien verschillen. Een kwartier na me iftar neem ik een kopje thee & daarna fruit & iets zoets (bijv. baklava of chocola oid.) Vervolgens weer een glas water/sap/wat dan ook :P. Als het rond 1 uur is dan eet ik weer rijst met iets**( vlees of kip) :P. daarna lekker doorslapen tot de volgende morgen en dan kunnen we weer wachten tot iftar lol...Maar je moet zeker niet 1 liter water achter elkaar drinken ik denk niet dat dat goed is maar dat moet je natuurlijk zelf weten abi

Pansier
03-08-2011, 15:38
gister ging ik echt kapot. vandaag voel ik me wel al een stuk beter.

Ik heb al 2 jaar een eet stoornis. En nu tijdens de ramadan wordt het echt een probleem.

Ik heb gister tijdens iftar, 1 liter water gedronken en een halve kom soep en verder niks. Ook niet net voor zons opgang ofzo. En eergister het zelfde. Ik leef al 2 dagen op 1 halve maaltijd haha

Dokter zegt dat ik morgen 1 dag rust moet nemen om normaal te kunnen eten omdat ik anders te weinig energie heb, maar ik ga hem gewoon door bikkelen, komt wel goed.

Haha, waarom ga je naar de dokter als je zijn advies toch niet opvolgt? :lol:

Leventdepevent
03-08-2011, 15:38
Ik moet er niet aan denken om tijdens de ramadan te sporten.

En ik heb proteinerepen en shakes ingeslagen om de hele maand door te komen.:cool2:

Komt wel goed, ik vind de eerste paar dagen van dit jaar wel meevallen. Misschien komt het door een nieuwe dieet??

Aan iedereen die vast, veel succes.

Ramadan kareem!

proteineshakes doe ik niet meer savonds, daarmee zit ik in een klap nokkie vol....eerst drink ik veel water tijdens iftar en een kwartiertje later pas rustigaan beginnen aan het eten, en daarna tanken we aan een stuk door koffie haha

andyhugfan
03-08-2011, 15:43
proteineshakes doe ik niet meer savonds, daarmee zit ik in een klap nokkie vol....eerst drink ik veel water tijdens iftar en een kwartiertje later pas rustigaan beginnen aan het eten, en daarna tanken we aan een stuk door koffie haha

shakes drink ik rond half een als ik terug ben van de moskee. en repen eet ik in de ochtend naast het ontbijt.

Kemal
04-08-2011, 06:55
Nachtelijke tandarts tijdens ramadan

DEN HAAG - Als eerste tandarts opent Peter Thiel tijdens de islamitische vastenmaand ramadan in de nachtelijke uurtjes zijn deuren. Strenggelovige moslims mogen overdag niet hun tanden laten controleren, met deze primeur heeft de Haagse tandarts een gat in de markt ontdekt.

„Zij mogen hun eigen speeksel niet doorslikken van zonsopgang tot zonsondergang”, legt Thiel uit. „Een van mijn patiënten vertelde me vorige week daarom niet te willen komen voor een vervolgafspraak. Dat heeft me aan het denken gezet.”
Na een gesprek met een imam in Den Haag heeft hij besloten om de deuren van zijn zaak daarom ook in de avonduren en ’s nachts te openen. Moslims die willen, kunnen vanaf zonsondergang terecht bij zijn speciaal spreekuur. Spoedgevallen kunnen de hele nacht op zijn ligstoel terecht.

Goede zaken
Thiel doet naar eigen zeggen goede zaken. „Wat wil je met zo veel moslims in dit land?” zegt hij enthousiast. Zijn collega’s in zijn praktijk zetten zich extra in op de gewone uurtjes, waardoor er alle ruimte is om de bijzondere klanten te helpen. „Als het nodig is dan ben ik bereid om iedere avond de deuren te openen.”
Uit medisch oogpunt is het voor moslims erg verstandig om nog even een controle te laten uitvoeren, meent de tandarts. „De vastenmaand wordt afgesloten met het Suikerfeest, een feest vol zoete hapjes en snoep. Al die suiker doet hartstikke veel pijn bij iemand met beginnende gaatjes!”

bron (http://www.telegraaf.nl/binnenland/10300921/__Nachtelijke_ramadantandarts__.html)

Pansier
04-08-2011, 11:47
Slim!

andyhugfan
04-08-2011, 12:13
Nachtelijke tandarts tijdens ramadan

DEN HAAG - Als eerste tandarts opent Peter Thiel tijdens de islamitische vastenmaand ramadan in de nachtelijke uurtjes zijn deuren. Strenggelovige moslims mogen overdag niet hun tanden laten controleren, met deze primeur heeft de Haagse tandarts een gat in de markt ontdekt.

„Zij mogen hun eigen speeksel niet doorslikken van zonsopgang tot zonsondergang”, legt Thiel uit. „Een van mijn patiënten vertelde me vorige week daarom niet te willen komen voor een vervolgafspraak. Dat heeft me aan het denken gezet.”
Na een gesprek met een imam in Den Haag heeft hij besloten om de deuren van zijn zaak daarom ook in de avonduren en ’s nachts te openen. Moslims die willen, kunnen vanaf zonsondergang terecht bij zijn speciaal spreekuur. Spoedgevallen kunnen de hele nacht op zijn ligstoel terecht.

Goede zaken
Thiel doet naar eigen zeggen goede zaken. „Wat wil je met zo veel moslims in dit land?” zegt hij enthousiast. Zijn collega’s in zijn praktijk zetten zich extra in op de gewone uurtjes, waardoor er alle ruimte is om de bijzondere klanten te helpen. „Als het nodig is dan ben ik bereid om iedere avond de deuren te openen.”
Uit medisch oogpunt is het voor moslims erg verstandig om nog even een controle te laten uitvoeren, meent de tandarts. „De vastenmaand wordt afgesloten met het Suikerfeest, een feest vol zoete hapjes en snoep. Al die suiker doet hartstikke veel pijn bij iemand met beginnende gaatjes!”

bron (http://www.telegraaf.nl/binnenland/10300921/__Nachtelijke_ramadantandarts__.html)

Het doorslikken van speeksel tijdens het vasten

Door de nobele Shaykh

Saalim al-‘Adjmie

- moge Allah hem behouden -



Vraag: Is het voor de vastende toegestaan om zijn speeksel door te slikken, of moet hij dit uitspugen?

Antwoord: De mensen van kennis hebben overeenstemming dat het voor de vastende is toegestaan om zijn speeksel door te slikken, omdat het (steeds uitspugen hiervan) te lastig is.

Bron: As-Siyaam Soe-aal wa Djawaab (Het Vasten: Vraag & Antwoord)

Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki

redjuh
04-08-2011, 14:13
maarre d'r staat niks in de koran mbt speed... daarmee red je dat 'niet eten' makkelijk

Marchant
04-08-2011, 14:21
valt denk ik onder genotsmiddelen , net als sigaretten, sex enz.
Maar volgens mij mag je sowieso geen drugs gebruiken volgens de Koran, ramadan of niet

Sadix
04-08-2011, 15:01
Je mag niets doen dat je lichaam of geest schaad.

Dus geen drugs, alcohol, sigaretten etc.

Je lichaam moet clean en perfect terug geleverd worden.

Marchant
04-08-2011, 15:24
Je mag niets doen dat je lichaam of geest schaad.

Dus geen drugs, alcohol, sigaretten etc.

Je lichaam moet clean en perfect terug geleverd worden.

Hoe zit het dan idd met vechtsporten en wedstrijden?
je lichaam kan hier natuurlijk wel wat schaden oplopen?

The_Rock
04-08-2011, 15:26
Vandaag mijn eerste dag. Ik heb nog spierpijn van de training van gisteren ..verder geen last van me lichaam of maag ..kan net zo goed een "S" op me borstkas plaatsen.

Sadix
04-08-2011, 15:57
Hoe zit het dan idd met vechtsporten en wedstrijden?
je lichaam kan hier natuurlijk wel wat schaden oplopen?


goede vraag en dat mag idd ook niet. je mag je lichaam in principe niet opzettelijk schade aanbrengen, maar omdat dit in sport vorm is, is het wel toegestaan om te trainen en licht te sparren.

Wedstrijden vechten mag niet, omdat je, je zelf en je tegenstander ernstige schade kan aanbrengen.
Een wedstrijd vechter van mij is gestopt met wedstrijden nu hij wat strikter praktiseert.

Worstelen en judo bijv zijn door de profeet gezegend als sounnah, dus je krijgt er bijna zelfs hassanat (simpelst uitgelegd, plus punten die jouw op de weegschaal strax naar de hemel kunnen brengen) voor. Omdat het een sport is en sporten goed voor je lichaam is.

Islam = liefde bro, hou er echt van.

biggz
04-08-2011, 15:57
Hoe zit het dan idd met vechtsporten en wedstrijden?
je lichaam kan hier natuurlijk wel wat schaden oplopen?

Inprincipe is kickboksen of boksen in eerste instantie goed voor je, omdat je je lichaam traint.
Drugs vernielt je lichaam en het is slecht voor je.

Sadix
04-08-2011, 15:58
Vandaag mijn eerste dag. Ik heb nog spierpijn van de training van gisteren ..verder geen last van me lichaam of maag ..kan net zo goed een "S" op me borstkas plaatsen.

welcome to club bro :D

Marchant
04-08-2011, 15:59
goede vraag en dat mag idd ook niet. je mag je lichaam in principe niet opzettelijk schade aanbrengen, maar omdat dit in sport vorm is, is het wel toegestaan om te trainen en licht te sparren.

Wedstrijden vechten mag niet, omdat je, je zelf en je tegenstander ernstige schade kan aanbrengen.
Een wedstrijd vechter van mij is gestopt met wedstrijden nu hij wat strikter praktiseert.

Worstelen en judo bijv zijn door de profeet gezegend als sounnah, dus je krijgt er bijna zelfs hassanat (simpelst uitgelegd, plus punten die jouw op de weegschaal strax naar de hemel kunnen brengen) voor. Omdat het een sport is en sporten goed voor je lichaam is.

Islam = liefde bro, hou er echt van.

You must spread some Reputation around before giving it to Sadix again.




Inprincipe is kickboksen of boksen in eerste instantie goed voor je, omdat je je lichaam traint.
Drugs vernielt je lichaam en het is slecht voor je.

Ah vanuit dat oogpunt Thanks Reps!

Sadix
04-08-2011, 15:59
Inprincipe is kickboksen of boksen in eerste instantie goed voor je, omdat je je lichaam traint.
Drugs vernielt je lichaam en het is slecht voor je.

zoals je alleen trained is het idd goed voor je, maar een wedstrijd vechten op full contact regels is noch goed voor jouw lichaam noch goed voor de lichaam van je tegenstander. ook al zijn het afgesproken regels en is het een sport is het toch niet toegestaan.
Ik heb deze vraag zelf voor gelegd bij onze plaatselijke imaam.

Mister T.
04-08-2011, 16:19
eey Sadix,

je hoort wel is van teksten ofzo dat moslims de islam moeten verspreiden desnoods met geweld.
Klopt dit wel of niet?
En hoe zit het dan met al die doodsbedreigingen als er een cartoontje over een profeet opduikt.

Gewoon nieuwsgierig :) zoals ik al is zei heb zelf ook ooit is geprobeerd de koran te lezen maar snapte er weinig van.

Gr. T.

redjuh
04-08-2011, 16:27
Je mag niets doen dat je lichaam of geest schaad.

Dus geen drugs, alcohol, sigaretten etc.

Je lichaam moet clean en perfect terug geleverd worden.

aha anders borg kwijt en das fckd up

Sadix
04-08-2011, 16:42
forum broeder Rafi, had gister of eergister een heel mooi stukje over geweld in de islam gepost.

Islam is en was het 1e geloof waarbij je mensen niet verplicht mocht bekeren, men moest uit vrije wil bekeren.
Geweld is in principe in alle gevallen uiterst verboden. Je mag in de islam voor 2 dingen vechten, je land en je geloof. Aangezien er tegenwoordig geen geloofs strijden meer zijn zoals 1000 jaar terug, kan een moslim iemand nu in principe alleen doden in tijden van oorlog.

En de doods bedreigingen over een cartoontje, tja achterlijke mensen. Maar die heb je overal, der worden in nederland ook dagelijks imam met de ood bedreigd door wilders aanhangers.

Mister T.
04-08-2011, 16:43
ok:)
Thanks bro

Pansier
04-08-2011, 17:58
Islam = liefde bro, hou er echt van.

Maar wel een totaal andere als Bob Marley dus ;) :lol:.

Asura
04-08-2011, 21:18
forum broeder Rafi, had gister of eergister een heel mooi stukje over geweld in de islam gepost.

Islam is en was het 1e geloof waarbij je mensen niet verplicht mocht bekeren, men moest uit vrije wil bekeren.
Geweld is in principe in alle gevallen uiterst verboden. Je mag in de islam voor 2 dingen vechten, je land en je geloof. Aangezien er tegenwoordig geen geloofs strijden meer zijn zoals 1000 jaar terug, kan een moslim iemand nu in principe alleen doden in tijden van oorlog.

En de doods bedreigingen over een cartoontje, tja achterlijke mensen. Maar die heb je overal, der worden in nederland ook dagelijks imam met de ood bedreigd door wilders aanhangers.

Tuurlijk bro. Is het gevaarlijker om Islam te bekritiseren of Islam te verkondigingen?
Die twee zijn natuurlijk niet te vergelijken. In Engeland was er ook een Imam opgepakt die geclaimd had aangevallen te zijn door "racisten", helaas waren er camera's in die straat voor hem, en was er niks gebeurd. Keurt de Profeet van Islam liegen af Sadix?

Ogen dicht!

Asura
04-08-2011, 21:28
En zoals ik vorige keer ook al zei, hoewel het vaak genoeg in de praktijk gebeurd in islamitische landen mag je niet een wapen op iemand richten en driwngen diegene te bekeren. Hoewel er genoeg filmpjes zijn waar een man mag kiezen tussen Islam accepteren en de doodstraf, kijk maar op truthtube.Maar hierachter steekt een hele vreemde gedachtengang, vreemd voor ons in het Westen, maar wellicht heel logisch in de tijd dat Muhammed leefde.

Wat namelijk wel aan de orde is is dat nadat een oorlog* is begonnen, ongeacht wie begint, mag de oorlog alleen worden gestopt als de vijand bekeert, als untermensch doorleeft en afstand doet van zijn burgelijke rechten, of als hij dood is. Allah zegt duidelijk dat het de 3 voorwaarden zijn om een oorlog te beindigen. Een niet-moslim heeft onder Islamitische wetgeving bijna geen rechten, sterker nog, als hij vermoord word door een Moslim hoeft die Moslim slechts een lichte straf te vrezen, en als er niet genoeg getuigen zijn dan gaat hij vrij uit. Onder pure Islamitische wetgeving leef je dus of onder doodsangst, of je kiest de gemakkelijke weg en bekeert. Dit is bijvoorbeeld het geval in Saudi-Arabië en Indonesië neemt de laatste jaren ook steeds meer onderdelen van Sharia wetgeving over, hierdoor zie je veel mensen onderdrukt worden en als er moorden worden gepleegt op niet-Moslims is er bijna tot geen straf.

Mijn nummer 1 probleem met Islam blijft: Alle goede mensen hebben hun ogen dicht. Je mag namelijk ook geen kritiek leveren op Islam, aangezien het geloof al perfect word gezien en de koran is het directe woord van Allah.

* En er is momenteel geen groep of land waaraan Moslims geen oorlog hebben verklaart, zelfs in Thailand worden constant buddhisten vermoord, op de Filipijnen is er laatst een aanslag geweest, noem het maar op. Al die oorlogen kunnen niet beëindigt worden zonder dat men aan 1 van de drie voorwaarden voldoet.

TOON
04-08-2011, 21:40
En zoals ik vorige keer ook al zei, hoewel het vaak genoeg in de praktijk gebeurd in islamitische landen mag je niet een wapen op iemand richten en driwngen diegene te bekeren. Hoewel er genoeg filmpjes zijn waar een man mag kiezen tussen Islam accepteren en de doodstraf, kijk maar op truthtube.Maar hierachter steekt een hele vreemde gedachtengang, vreemd voor ons in het Westen, maar wellicht heel logisch in de tijd dat Muhammed leefde.

Wat namelijk wel aan de orde is is dat nadat een oorlog* is begonnen, ongeacht wie begint, mag de oorlog alleen worden gestopt als de vijand bekeert, als untermensch doorleeft en afstand doet van zijn burgelijke rechten, of als hij dood is. Allah zegt duidelijk dat het de 3 voorwaarden zijn om een oorlog te beindigen. Een niet-moslim heeft onder Islamitische wetgeving bijna geen rechten, sterker nog, als hij vermoord word door een Moslim hoeft die Moslim slechts een lichte straf te vrezen, en als er niet genoeg getuigen zijn dan gaat hij vrij uit. Onder pure Islamitische wetgeving leef je dus of onder doodsangst, of je kiest de gemakkelijke weg en bekeert. Dit is bijvoorbeeld het geval in Saudi-Arabië en Indonesië neemt de laatste jaren ook steeds meer onderdelen van Sharia wetgeving over, hierdoor zie je veel mensen onderdrukt worden en als er moorden worden gepleegt op niet-Moslims is er bijna tot geen straf.

Mijn nummer 1 probleem met Islam blijft: Alle goede mensen hebben hun ogen dicht. Je mag namelijk ook geen kritiek leveren op Islam, aangezien het geloof al perfect word gezien en de koran is het directe woord van Allah.

* En er is momenteel geen groep of land waaraan Moslims geen oorlog hebben verklaart, zelfs in Thailand worden constant buddhisten vermoord, op de Filipijnen is er laatst een aanslag geweest, noem het maar op. Al die oorlogen kunnen niet beëindigt worden zonder dat men aan 1 van de drie voorwaarden voldoet.

om een lang verhaal kort te maken: ieder geloof wordt misbruikt door mafkezen die macht willen verkrijgen of behouden

Sadix
05-08-2011, 00:11
om een lang verhaal kort te houden, je lult uit je nek Asura. Dat doe je elke x als je over de islam praat.

Voor de rest ben je een topper en vind ik je een coole gozer.

mocro9
05-08-2011, 01:34
om een lang verhaal kort te houden, je lult uit je nek Asura. Dat doe je elke x als je over de islam praat.

Voor de rest ben je een topper en vind ik je een coole gozer.

hey Sadik, laat zijn gelul maar links liggen. Het is veel belangrijker dat je een praktiserende moslim bent ipv wat zo iemand te zeggen heeft ;)

Mister T.
05-08-2011, 02:05
dusssssssssssss ramadan nog vol te houden jongens:)?

cholitzu
05-08-2011, 02:40
En zoals ik vorige keer ook al zei, hoewel het vaak genoeg in de praktijk gebeurd in islamitische landen mag je niet een wapen op iemand richten en driwngen diegene te bekeren. Hoewel er genoeg filmpjes zijn waar een man mag kiezen tussen Islam accepteren en de doodstraf, kijk maar op truthtube.Maar hierachter steekt een hele vreemde gedachtengang, vreemd voor ons in het Westen, maar wellicht heel logisch in de tijd dat Muhammed leefde.

Wat namelijk wel aan de orde is is dat nadat een oorlog* is begonnen, ongeacht wie begint, mag de oorlog alleen worden gestopt als de vijand bekeert, als untermensch doorleeft en afstand doet van zijn burgelijke rechten, of als hij dood is. Allah zegt duidelijk dat het de 3 voorwaarden zijn om een oorlog te beindigen. Een niet-moslim heeft onder Islamitische wetgeving bijna geen rechten, sterker nog, als hij vermoord word door een Moslim hoeft die Moslim slechts een lichte straf te vrezen, en als er niet genoeg getuigen zijn dan gaat hij vrij uit. Onder pure Islamitische wetgeving leef je dus of onder doodsangst, of je kiest de gemakkelijke weg en bekeert. Dit is bijvoorbeeld het geval in Saudi-Arabië en Indonesië neemt de laatste jaren ook steeds meer onderdelen van Sharia wetgeving over, hierdoor zie je veel mensen onderdrukt worden en als er moorden worden gepleegt op niet-Moslims is er bijna tot geen straf.

Mijn nummer 1 probleem met Islam blijft: Alle goede mensen hebben hun ogen dicht. Je mag namelijk ook geen kritiek leveren op Islam, aangezien het geloof al perfect word gezien en de koran is het directe woord van Allah.

* En er is momenteel geen groep of land waaraan Moslims geen oorlog hebben verklaart, zelfs in Thailand worden constant buddhisten vermoord, op de Filipijnen is er laatst een aanslag geweest, noem het maar op. Al die oorlogen kunnen niet beëindigt worden zonder dat men aan 1 van de drie voorwaarden voldoet.

En zoals ik vorige keer ook al zei, leugens en haatzaaien; kom eens een keer met een bron van die 3 voorwaarden.

ARMENIA
05-08-2011, 03:29
Voordat ik iets hierover wil zeggen: Ik ben christelijk en heb niets tegen moslims, als dat wel zo was dan zou ik het wel zeggen.

Wat asura zegt: ik kan moeilijk zeggen dat het leugen, het is mijn eigen volk overkomen onder het ottomaans regimé (de Armeense genocide). Ik heb een tijdje geleden het boek van Taner Akcam besteld. Hij heeft onderzoek verricht over de armeense genocide maar hij heeft uitsluitend gebruik gemaakt van officiele turkse staatsdocumenten. Wat hij in zijn boek beschrijft komt overeen met wat Asura zegt. Een christelijke of niet moslim werd altijd voor "gavur" uitgemaakt. Een gavur beschouwen ze als een hond, je bent niet eens menswaardig meer in hun ogen.

Maar ik heb Taner Akcam niet nodig om dit te stellen.. Verhalen van de ouderen zijn al voldoende.. Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn, maar in het ottomaanse rijk was dit zeker wel het geval.

Een kleine minderheid van mijn familie heeft de Armeense genocide overleeft door het volgende:
MIjn familie komt oorspronkelijk uit Van. Dit is een plaats in west Armenië, nu helaas turkije. Toen de Armeense genocide begon in 1915 werden Armeniërs massaal vermoord. De overgrote meerderheid deed mee aan de slachtpartijen omdat Armeniers werden gezien als minderwaardig, het was een probleem voor ze "Wat moeten die ongelovigen/gavurs op ons land?".

Mijn overgrootopa en zijn familie woonden naast een turks of koerdisch gezin. Toen de Armeense genocide aan de gang was heeft die buurman (die een moslim is) besloten om zijn buren te redden omdat hij tegen de slachtingen was. Vergeet niet dat als deze buurman opgepakt zou worden, niet alleen hij maar zijn hele gezin vermoord zou worden! Hij heeft een risico genomen om zijn christelijke buren van ondergang te redden.

Mijn overgrootopa en zijn gezin hebben ongeveer een jaar onder zijn huis gewoond totdat de Armeense genocide was afgelopen.Na een jaar ondergronds te hebben geleefd zijn zij weer bovengronds gaan wonen. Allen hebben zij moslim namen overgenomen en ze moesten doen alsof ze moslims waren, in het huis van de buurman waar mijn overgroot opa en zijn gezin woonden wisten ze wel dat ze voor de veiligheid moslim namen hadden overgenomen. Ze wisten dus dat het geen echte moslims waren. Puur bedoeld voor als ze een x op straat liepen en iemand vroeg hoe heet je: dan kun je niet zeggen ik heet: (een christelijke naam). Je moest dan zeggen mohamed, sahin, of weet k veel wat.

Ze komen erachter dat zij niet de enigen zijn die zijn gered. Van de duizenden die in Van leefden, leven er nu nog ongeveer 100. Onderverdeeld in allerlei andere armeense families maar ze doen net of ze moslims zijn.

Na enkele jaren roept de "agha" alle oudere armeense mannen naar zijn huis. Hij heeft een boodschap: Wij willen niet dat jullie uit angst moslims worden. als iemand moslim wil worden dan moet hij dit uit vrije wil doen. daarom geef ik jullie een keuze. Wie van jullie morgenochtend ons zal groeten met Salaam Aleikum, die zullen wij als een van ons beschouwen en ben je een echte moslims. Degenen die morgen ons zien en ons groeten met de christelijke groet. dan zullen wij jullie als ons christelijke broeders beschouwen!

De Armeense mannen kwamen bijelkaar, velen dachten dat het een valstrik was. Maar mijn overgrootopa heeft toen besloten dat hij de gok erop zal wagen en morgen zal groeten met de christelijke groet. Zo gezegd zo gedaan (heel veel andere families hebben toen de eerste dag gegroet met salaam aleikum om het lot van de andere armeniers te zien. Pas na de tweede dag heeft iedereen gegroet met de christelijke groet.




En zoals ik vorige keer ook al zei, hoewel het vaak genoeg in de praktijk gebeurd in islamitische landen mag je niet een wapen op iemand richten en driwngen diegene te bekeren. Hoewel er genoeg filmpjes zijn waar een man mag kiezen tussen Islam accepteren en de doodstraf, kijk maar op truthtube.Maar hierachter steekt een hele vreemde gedachtengang, vreemd voor ons in het Westen, maar wellicht heel logisch in de tijd dat Muhammed leefde.

Wat namelijk wel aan de orde is is dat nadat een oorlog* is begonnen, ongeacht wie begint, mag de oorlog alleen worden gestopt als de vijand bekeert, als untermensch doorleeft en afstand doet van zijn burgelijke rechten, of als hij dood is. Allah zegt duidelijk dat het de 3 voorwaarden zijn om een oorlog te beindigen. Een niet-moslim heeft onder Islamitische wetgeving bijna geen rechten, sterker nog, als hij vermoord word door een Moslim hoeft die Moslim slechts een lichte straf te vrezen, en als er niet genoeg getuigen zijn dan gaat hij vrij uit. Onder pure Islamitische wetgeving leef je dus of onder doodsangst, of je kiest de gemakkelijke weg en bekeert. Dit is bijvoorbeeld het geval in Saudi-Arabië en Indonesië neemt de laatste jaren ook steeds meer onderdelen van Sharia wetgeving over, hierdoor zie je veel mensen onderdrukt worden en als er moorden worden gepleegt op niet-Moslims is er bijna tot geen straf.

Mijn nummer 1 probleem met Islam blijft: Alle goede mensen hebben hun ogen dicht. Je mag namelijk ook geen kritiek leveren op Islam, aangezien het geloof al perfect word gezien en de koran is het directe woord van Allah.

* En er is momenteel geen groep of land waaraan Moslims geen oorlog hebben verklaart, zelfs in Thailand worden constant buddhisten vermoord, op de Filipijnen is er laatst een aanslag geweest, noem het maar op. Al die oorlogen kunnen niet beëindigt worden zonder dat men aan 1 van de drie voorwaarden voldoet.

Peter0711
05-08-2011, 07:44
Ver,ver,ver van mijn bed show.. Ik laat iedereen in zijn waarde en heb geen moeite met mensen die gelovig zijn op welk gebied dan ook,maar mijn persoonlijke mening/ervaring is dat er door geloof al zoveel dood,ellende en verderf is ontstaan dat het voor mij toch iets onbegrijpelijks blijft.. Iedereen praat overal altijd maar over liefde en begrip en de mede mens in zijn waarde laten maar er kan geen discussie over geloof gevoerd worden zonder dat deze gespannen is of zelfs in ruzie / woordewisselingen uitdraaid,ik snap daar helemaal niks van.. Zoals ik al zei ver van mijn bed show. Waar je ook in gelooft,en wat je beweegredenen ook zijn,maakt mij geen ene moer uit zolang je een vriendelijk persoon bent met een goed hart!

Wat betreft Ramadan,respect voor iedereen die daar aan mee doet,ik zou het niet trekken.

Mauro
05-08-2011, 08:17
Na enkele jaren roept de "agha" alle oudere armeense mannen naar zijn huis. Hij heeft een boodschap: Wij willen niet dat jullie uit angst moslims worden. als iemand moslim wil worden dan moet hij dit uit vrije wil doen. daarom geef ik jullie een keuze. Wie van jullie morgenochtend ons zal groeten met Salaam Aleikum, die zullen wij als een van ons beschouwen en ben je een echte moslims. Degenen die morgen ons zien en ons groeten met de christelijke groet. dan zullen wij jullie als ons christelijke broeders beschouwen!

De Armeense mannen kwamen bijelkaar, velen dachten dat het een valstrik was. Maar mijn overgrootopa heeft toen besloten dat hij de gok erop zal wagen en morgen zal groeten met de christelijke groet. Zo gezegd zo gedaan (heel veel andere families hebben toen de eerste dag gegroet met salaam aleikum om het lot van de andere armeniers te zien. Pas na de tweede dag heeft iedereen gegroet met de christelijke groet.
"Agha" heeft ze op een rijtje :)
Thanx for sharing Armenia.

Facade
05-08-2011, 11:01
Armenia,

De vraag is of er een causaal verband ligt tussen de mens en haar intolerantie richting een dominante subcultuur. (kijk voor de grap eens in dit topic rond!) of dat er een causaal verband ligt tussen de aard van de Islam en wat er gebeurt is in jouw verhaal.

Ik denk dat wat jij beschrijft overal kan gebeuren en dat er toch iets in de aard van de mens ligt dat heel eng is.

Wat er gebeurt is, is heel erg. Je kan het echter niet als basis gebruiken om zinnige conclusies te trekken over een hele bevolkingsgroep of religie. Intolerantie t.o.v. andere groepen ligt in de aard van elke mens en het kan zich op verschillende manieren uiten.

ARMENIA
05-08-2011, 12:05
@ Facade, Dat doe ik ook zeker niet. Ik weet dat de machthebbers destijds de islam voor hun eigen doelstellingen hebben gebruikt.

Aan de andere kant moeten jullie ook dit weten. Landen als Iran, Syrie, Irak, Libanon, etc. Hebben toen kampen voor Armeniërs opgezet en ze opgevangen. Voor sommigen die heeellll erg kritisch zijn over de moslims: Moslims die christenen probeerden te redden uit de klauwen van mede moslims.

Wiseguy
05-08-2011, 12:18
Srebrenica, Spaanse inquisitie en kruistochten.

Wil dit gelijk zeggen dat christenen evil zijn? Er zullen altijd mensen zijn die een godsdienst misbruiken voor hun eigen doel.

ARMENIA
05-08-2011, 12:37
IK heb hieronder een deel van het verhaal verteld, dan maak ik het bij deze ook wel af.

De agha (dorpshoofd) zelf heeft ook klein Armeens meisje gered tijdens de Armeense genocide. Ze moet zo rond de 3 tot 6 jaar zijn geweest toen ze is gered. Haar ouders, broers, hele familie was uitgemoord maar ze hebben haar per ongeluk over het hoofd gezien. De agha loopt op straat terwijl er allemaal lijken liggen en hij hoort een meisje, ze leeft nog! Hij neem het meisje onmiddelijk mee naar huis en knapt haar wel helemaal op! aangezien dit meisje helemaal geen familie meer heeft, neemt hij de verantwoordelijkheid van opvoeding tot zich. De agha beschouwde dit meisje als zijn echte dochter, hij hield zelfs meer van haar dat zijn eigen dochters, zo goed zorgde hij voor haar! Maar ze hadden haar nooit goed duidelijk gemaakt dat ze eigenlijk Christelijk Armeens is, maar ze wist wel dat er iets niet klopte en ze hadden er ook nooit over.

Toen de agha de oudere armeense mannen de keuze gaf om een keuze te maken tussen het christelijke geloof en islam door ze een keuze te geven in de ochtendgroet. Rond diezelfde tijd heeft de agha het armeens meisje die hijzelf heeft gered van ondergang bij zich geroepen en het hele verhaal uitgelegd. Dat haar hele familie was vermoord en dat ze haar per ongeluk in leven hebben gelaten. dat hij haar naar zijn huis heeft meegenomen en laten opgroeien. De agha zegt: ik hou zielsveel van je, je bent voor mij precies als mijn andere dochters en we willen graag dat je moslim wordt omdat we zoveel van je houden. Maar we willen jou niet dwingen. als je moslim wilt worden dan moet jij dit uit vrije wil doen. wil je weer terugkeren naar je oude christelijke geloof of wil je moslim worden? het meisje reageert met dat ze graag weer terugwil naar het christelijke geloof. de agha zegt: je bent nog steeds mijn dochter en ik hou evenveel van je!

Ik heb jullie net verteld dat dezelfde agha mijn overgrootopa de keuze had gegeven om christelijk of moslim te worden, hij koos voor christelijkheid. Nou, nadat de agha zijn "dochter" ook voor christelijkheid had gekozen heeft hij mijn overgrootopa benaderd. Hij heeft gezegd: ik heb een dochter maar ze is eigenlijk armeens, ik hen haar gered uit de armeense genocide en ik heb haar een keuze gegeven om moslim of christelijk te worden. ze heeft net als jullie gekozen voor christelijkheid. Daarom zoek ik nu een man voor haar, ze is inmiddels al op een leeftijd om te trouwen. Mijn overgrootopa bied hierop zijn zoon aan.

Dit is dus het verhaal mijn van mijn overgrootopa en overgrootoma.
(als mijn vader het verteld dat verteld hij de details erbij, dit verhaal neemt zo'n 2 uur in beslag als een oudere het verteld. Ik heb het gewoon snel en in de hoofdlijnen uitgelegd.)

Enkele jaren geleden zijn we erachter gekomen dat mijn overgrootoma nog een zus had, die heeft de armeense genocide ook overleeft! wat blijkt nou dat de vader van mijn overgrootoma een hele rijke man was met heel erg veel grond in zijn bezit. er zijn nog steeds documenten in de omloop waarmee wij eigenlijk kunnen aantonen dat al dat grond van ons is. maarja, we hoeven de moeite niet eens te doen, je weet toch al hoe ze erop zullen reageren.

redjuh
05-08-2011, 13:36
dus we gaan van een GL met Ramadan-topic naar een jouw geloof is kut en mijne niet ofzo? imo wel een wtf-je.

sahbi's, succes

cholitzu
05-08-2011, 13:42
Mooi waargebeurd verhaal Armenia, thanks for sharing. Hier kan zo een bestseller van geschreven worden imo.

En as usual weet Facada de waarheid weer helder te verwoorden. Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf en voor zijn/haar kinderen.

Sadix
05-08-2011, 13:55
@ Armenia,


vind het echt jammer dat je zegt dat Asura gelijk heeft. Wij koerden zijn 1 van de meest onderdrukte volken ter wereld. Jullie Armenen hebben nu iig een eigen land, met een eigen vlag en een eigen president. Wij hebben nog steeds JACK shit en weetje wat de grap is? de gene die koerden al 100 jaar vermoorden zijn allen islamitische landen. Turkije, irak, iran en syrie. Maar ik heb het verdoemt om ook maar 1 x de schuld bij de islam te leggen.

Dat is een zwak excuus, het zijn de regimes, de mensen die dit doen. Die hebben niets met de islam te maken.
Saddam had tijdens de Anfal periode, Allahu akbar in de irakeze vlag gezet. Hij had zoals ik in een ander topic had aangegeven, een imam een fatwa laten uitbrengen die zei dat het moorden van Koerden Halal was en dat die mensen geliefd zouden zijn bij Allah , als ze een koerd vermoorden.
een tijdje kreeg je 5000 dollar voor de hoofd van een Koerd.

In iran worden Koerden opgehangen nu vandaag de dag nog met omdat ze in opstand zijn gekomen, ze worden dan opgehangen in hun dorps plein met als reden dat ze tegen God in opstand zijn gekomen of nog erger soms, dat ze Homo's zijn. En dat ze daarom vermoord dienen te worden.

Ook al heeft Saddam zelf zo expliciet de islam er bij betrokken, kan ik duidelijk zeggen en zien dat de Islam hier geen enkele schuld aan heeft. Waar in de Koran staat dat je, je medemens moet vermoorden?

Ik heb geen lap teksten nodig van Asura om mij duidelijk te maken hoe de islam wordt misbruikt, hoe mensen dmv de Islam worden dom gehouden en gebruikt. Maar is dit de schuld van de Islam of van de mensen die de Islam gebruiken als middel?

Het bewijst in mijn ogen juist, JUIST omdat de islam zo mooi is, kan je er mensne zo makkelijk mee strikken, juist omdat de islam zo goed is kan je mensen er mee beinvloeden.

Als de Islam een shit religion was, had je er nooit mensen op deze manier mee kunnen beinvloeden. Het is heel makkelijk als je een bende ongeschoolde mensen hebt om hun iets wijs te maken. Ze zijn "Cahil" ontwetend, je kan ze vullen met wat jij wilt.

helaas zijn onze mooie mensen toen gevuld met haat in de armeense genocide, in de Anfal periode in Iraks Koerdistan, tijdens de Dersim opstand in turks koerdistan en zo zijn er nog tal van voorbeelden.

en laten we pls een ander topic maken of iets om dit te discusseren. Dit is de ramadan topic.

cholitzu
05-08-2011, 14:05
@ Armenia,


vind het echt jammer dat je zegt dat Asura gelijk heeft. Wij koerden zijn 1 van de meest onderdrukte volken ter wereld. Jullie Armenen hebben nu iig een eigen land, met een eigen vlag en een eigen president. Wij hebben nog steeds JACK shit en weetje wat de grap is? de gene die koerden al 100 jaar vermoorden zijn allen islamitische landen. Turkije, irak, iran en syrie. Maar ik heb het verdoemt om ook maar 1 x de schuld bij de islam te leggen.

Dat is een zwak excuus, het zijn de regimes, de mensen die dit doen. Die hebben niets met de islam te maken.
Saddam had tijdens de Anfal periode, Allahu akbar in de irakeze vlag gezet. Hij had zoals ik in een ander topic had aangegeven, een imam een fatwa laten uitbrengen die zei dat het moorden van Koerden Halal was en dat die mensen geliefd zouden zijn bij Allah , als ze een koerd vermoorden.
een tijdje kreeg je 5000 dollar voor de hoofd van een Koerd.

In iran worden Koerden opgehangen nu vandaag de dag nog met omdat ze in opstand zijn gekomen, ze worden dan opgehangen in hun dorps plein met als reden dat ze tegen God in opstand zijn gekomen of nog erger soms, dat ze Homo's zijn. En dat ze daarom vermoord dienen te worden.

Ook al heeft Saddam zelf zo expliciet de islam er bij betrokken, kan ik duidelijk zeggen en zien dat de Islam hier geen enkele schuld aan heeft. Waar in de Koran staat dat je, je medemens moet vermoorden?

Ik heb geen lap teksten nodig van Asura om mij duidelijk te maken hoe de islam wordt misbruikt, hoe mensen dmv de Islam worden dom gehouden en gebruikt. Maar is dit de schuld van de Islam of van de mensen die de Islam gebruiken als middel?

Het bewijst in mijn ogen juist, JUIST omdat de islam zo mooi is, kan je er mensne zo makkelijk mee strikken, juist omdat de islam zo goed is kan je mensen er mee beinvloeden.

Als de Islam een shit religion was, had je er nooit mensen op deze manier mee kunnen beinvloeden. Het is heel makkelijk als je een bende ongeschoolde mensen hebt om hun iets wijs te maken. Ze zijn "Cahil" ontwetend, je kan ze vullen met wat jij wilt.

helaas zijn onze mooie mensen toen gevuld met haat in de armeense genocide, in de Anfal periode in Iraks Koerdistan, tijdens de Dersim opstand in turks koerdistan en zo zijn er nog tal van voorbeelden.

en laten we pls een ander topic maken of iets om dit te discusseren. Dit is de ramadan topic.

Armenia geeft Asura min of meer wel gelijk, maar met zijn verhaal bewijst hij eigenlijk het tegendeel.

Sadix don't worry akhî er zit in elke 10 appels wel een rotte.

Back on topic: ik heb het zwaaaaaar...

biggz
05-08-2011, 14:21
Boys, if it ain't bout the ramadan move it out of here.

OT: Het gaat me gelukkig wel goed af, weer is gelukkig ook niet te warm.

Sadix
05-08-2011, 14:23
walla mijn ramadan gaat echt goed broeders.

Ik had in mijn start post aangegeven dat ik hele goede voornemens had en ik heb me er nu al 5 dagen aangehouden en voel me echt beter als ooit!

justsomeone
05-08-2011, 14:28
Succes broeders, respect

wrestler_nl
05-08-2011, 14:56
http://www.youtube.com/watch?v=j3fFagoYW10

Sadix
05-08-2011, 15:00
hahahaha its sami yusuf time he hahaha :D

Ramadan al Kareem!!

hoe noem je in het arabisch de ramadan, gewoon Ramadan?? In het Koerdisch zeggen we Remezan, in het turks zeggen ze Ramazan.

wrestler_nl
05-08-2011, 15:04
hahahaha its sami yusuf time he hahaha :D

Ramadan al Kareem!!

hoe noem je in het arabisch de ramadan, gewoon Ramadan?? In het Koerdisch zeggen we Remezan, in het turks zeggen ze Ramazan.

In het Arabisch is het ook gewoon Ramadhan...de ''dh'' spreek uit als ''the'' (in het engels) als je begrijpt wat ik bedoel.

Sadix
05-08-2011, 15:06
hahaha ja, heb als kind klappen gekregen om die dh hhaha

Asura
05-08-2011, 15:29
Al deze antwoorden bewijzen dat ik gelijk heb, ook de zielige minreps. Hoe is Europa uit het dal gekomen?
Door niet bang te zijn in te zien dat het Christendom een middel was van machthebbers om het volk te manipuleren. Met Islam is dit nog makkelijker omdat kritiek als blasfemie word gezien en de doodstraf staat voor bekering, oftewel je hebt bijna geen kans om op te staan tegenover een groep die claimt pure Islam te beoefenen. Zelfs in de middeleeuwen werd kritiek tegen de heersende Christenlijke stroming als blasfemie gezien, dit is dus reactie die stamt in de psychologie van de mens, aangezien de bijbel hier geen grond voor geeft. Het probleem met Islam is dat het kritiek duidelijk wel als blasfemie beschouwt, en dat de koran ook word gezien als het pure woord van Allah, dus hierdoor kan je duidelijk stellen: Wie ingaat tegen de koran, gaat in tegen Allah. Hierdoor word kritiek vrijwel uitgeroeid.



Daarom zijn ook de enige groepen waar Islamitische heersers bang voor zijn, groepen die claimen nog orthodoxer te zijn dan henzelf. Denk je nou echt dat ik verbaast ben als een Moslim niet toegeeft of zelfs boos word(wrestler) als Islam als een factor in bepaalde problemen word aangeduid?

Dit is juist waarom er geen hervorming is geweest in 1400 jaar, en men nog even makkelijk tegen elke hervormer roept : Jij bent tegen Islam!
En deze hervormer mag dan blij zijn als hij genoeg macht heeft om deze aantijgingen te overleven.

En ik loog nergens over Wrestler, alles wat ik zeg komt puur uit de koran en hadith. De bevelen voor hoe een oorlog te beëindigen staan in surah 9:29 en daarom zie je ook dat zelfs deze week nog 10 buddhisten zijn vermoord in Thailand. Ook al is de grondslag voor een oorlog onredelijk, een oorlog eenmaal begonnen kan alleen worden beëindigt als de vijand bekeert of onder Sharia law gaat leven, Jizjah betaalt en je rechten afstaat.

Maar is goed, weer bedankt voor de vijandigheid en het voorspelbare gedrag jongens, ik hoef iedergeval nooit te denken dat deze problemen niet inherent zijn aan Islam want welke Moslim ik ook spreek, of dit nou in het midden oosten is, Amerika, Maleisië of in Nederland, de reactie is helaas hetzelfde. Ogen dicht en kwaad worden op iedereen die Islam herkent voor wat het is:
Een ideologie bedacht door een krijgsheer in de tijd dat het woord mensenrechten nog niet eens bestond.

Ik laat het het hierbij, bedankt voor het affirmeren van mijn conclusies.Na de ramadan wil ik mensen best een toertje geven door de koran,Sira en de hadith om aan te tonen dat als een persoon die uit is op geweld of machtsmisbruik dat helaas de Islamitische geschriften vele uitwegen geven hierin. De TV blaat ondertussen ( betaalt door oliegeld) dat kritiek op Islam racisme is, sommige mensen laten zich hierdoor beïnvloeden, ander zien het voor wat het is.

Sadix
05-08-2011, 15:38
ik lees je teksten geen eens meer Asura,

je liegt. leugens.

In de Islam mag je geen ongelovigen doden en ook hen die van uit de islam bekeren mag je niet doden. Ik heb dit gister zelf gelezen, zelf onderzicht, zelf de koran en de hadiths er bij gepakt.

ik heb hier iemand gevonden die het veel mooier en duidelijker heeft beschreven.




Men moet zeer voorzichtig zijn met het citeren uit de Koran en de Sunnah. Het is erg belangrijk het groter kader te kennen om daarbinnen bepaalde verzen of uitspraken van Mohamed te kunnen situeren en interpreteren. Het misverstand dat afvallige Moslims de doodstraf zouden moeten krijgen, berust op een verkeerde interpretatie van een hadith (uitspraak van Mohamed), die zei: Man baddala Dinahu faqtuluh ("dood hem die van godsdienst verandert"). We hebben hier echter te maken met een regel uit de krijgswet en niet met een regel over geloof of ongeloof. Want wat was er gebeurd? Een aantal Joden uit Medinah hadden een plan beraamd om de Moslim gemeenschap te destabiliseren. Er zouden zich telkens een paar Joden in de schijn bekeren tot de Islam, om even later de Islam weer af te zweren. Dit plan zou telkens weer herhaald worden om op die manier twijfel te zaaien en onrust te doen onstaan in de Muslimgemeenschap. Toen de Profeet hiervan lucht kreeg, gaf hij bevel hen te doden. Geleerden beklemtonen dat de doodstraf hier niet uitgesproken werd omdat zij de Islam afgezworen hadden, maar omdat zij in oorlog waren met de Muslims en omdat zij met hun subversieve daden de Islamitische regering en samenleving wilden ondermijnen. De regel van de Profeet had dus betrekking op deze zeer specifieke situatie van met name hoogverraad, en had niets te maken met het geloof van de mensen in kwestie maar wel met hun subversie tegen de staat. Er is geen enkel geval bekend waarin Profeet Mohamed de doodstraf uitgesproken heeft over iemand die Islam de rug toekeerde. In geloofszaken is volgens Islam immers iedereen vrij te geloven wat hij wil, of te kiezen dat hij helemaal niet gelooft. Die vrijheid geldt ook voor Muslims. Deze stelling wordt door een groot aantal geleerden in de Islam uit heden en verleden onderschreven.

wrestler_nl
05-08-2011, 16:10
ik lees je teksten geen eens meer Asura,

je liegt. leugens.

In de Islam mag je geen ongelovigen doden en ook hen die van uit de islam bekeren mag je niet doden. Ik heb dit gister zelf gelezen, zelf onderzicht, zelf de koran en de hadiths er bij gepakt.

ik heb hier iemand gevonden die het veel mooier en duidelijker heeft beschreven.

Sadiq laat die asura maar hij lult uit z'n nek. Ik reageer niet eens meer op z'n reply's want hij praat onzin.
In de Quran staat:


Because of that, We decreed upon the Children of Israel that whoever kills a soul unless for a soul or for corruption [done] in the land - it is as if he had slain mankind entirely. (5:32)

In Islam het doden van een onschuldige persoon wordt beschouwd als gelijkwaardig aan het doden van de hele mensheid.

Laat die Asura maar lekker kletsen joh ik ga van de Ramadan genieten :P

Asura
05-08-2011, 16:17
uh... ik denk dat je surah 2:106 even moet doorlezen Wrestler. Dan snap je waarom Surah 9:29 invloed heeft op Islamitische oorlogsvoering en niet een ouder hoofdstuk.

ik lieg he sadix?
Elke dag worden er mensen vermoord in de naam van Islam, en elke dag zie ik Moslims die dit niet durven te erkennen. Ik zie nooit een Moslim een bericht plaatsen over hoeveel mensen er worden vermoord in Thailand of Indonesíë in de naam van Islam. Problemen binnen Islam worden gewoon niet erkend.

Muhammed heeft 800 ongewapende mensen onthoofd, maar geweld is geen onderdeel van Islam?

Tegen Jezus waren er veel grote complotten, maar koos hij voor geweld?
Nee, daarom draait mijn maag om als Islam claimt dat niet Jezus maar Muhammed het perfecte voorbeeld is. En Muhammed heeft zelfs mensen ter dood veroordeelt omdat ze hem beledigden, daarom was er geen protest tegen alle moorden over een muhammed-tekening.


Door mensen als jou staat Islam al 1400 jaar stil. Aju.

wrestler_nl
05-08-2011, 16:37
Als je wilt open je een nieuwe thread en dan zal ik WEL in discussie met je willen gaan maar dit is de ramadan topic en als je dat niet bevalt dan post je hier niet.

Asura
05-08-2011, 16:41
Ow je had gelijk trouwens, surah 9:29 bestaat helemaal niet lol xD
En er worden niet telkens buddhisten vermoord in Thailand in naam van Islam.

ow wacht, toch wel, toch apart dat ik als leugenaar word bestempeld. Wrestler als je respectvol wilt doen, zoals ik deed door niet hier extensief de koran te gaan quoten dan moet je ook mensen met een andere mening niet als leugenaar bestempelen, en het dan nog persoonlijker te maken door negreps te spammen. Snap je waarom dat fucked up is en geen positieve reacties oproept?

Ik zeg gewoon mijn mening gebaseerd op dagelijkse feiten en gebaseerd op echte geschriften en ik word hier voor alles uitgemaakt.

rafi
05-08-2011, 16:44
nog een paar uurtjes en dan mogen we weer aanvallen. hmmmmm.....harirah

wrestler_nl
05-08-2011, 16:45
Als je wilt open je een nieuwe thread en dan zal ik WEL in discussie met je willen gaan maar dit is de ramadan topic en als je dat niet bevalt dan post je hier niet.


kan je niet lezen ofso @ asura

wrestler_nl
05-08-2011, 16:46
nog een paar uurtjes en dan mogen we weer aanvallen. hmmmmm.....harirah

hahaha ik heb niet echt honger om eerlijk te zijn. Gisteren was mijn moeilijkste dag maar nu valt het erg mee. Ik voel me erg goed

Asura
05-08-2011, 16:49
kan je niet lezen ofso @ asura


Je moet mensen niet zomaar een leugenaar noemen als je het niet met ze eens ben. En ik bood allang aan de discussie op een ander tijdstip voort te zetten maar ipv dat hoor ik alleen maar valse aantijgingen. Veel "liefde" idd ;)

wrestler_nl
05-08-2011, 16:50
http://www.orkutpoint.com/graphics/comments/whatever/whatever-4.jpg

Asura
05-08-2011, 16:52
Valse beschuldigingen zouden haram moeten zijn denk ik ^^

Sadix
05-08-2011, 16:52
ik heb nog geen harrira gegeten deze ramadan.

hashoemaaaa @ mijn marokkaanse buren he?

Wel mijn lievelings eten, koerdische kikker erwten met witte rijst. dat is gewoon gevaarlijkkkkk

rafi
05-08-2011, 16:53
ik heb tot 3 uur. een nederlandse vriend helpen verhuizen. heb toch heel veel moeite gehad dat ze voor me neus koffie aan het drinken waren en smiddags aan de snackbar voed gingen en met me aan het dollen waren.

Sadix
05-08-2011, 16:53
Je moet mensen niet zomaar een leugenaar noemen als je het niet met ze eens ben. En ik bood allang aan de discussie op een ander tijdstip voort te zetten maar ipv dat hoor ik alleen maar valse aantijgingen. Veel "liefde" idd ;)


met alle respect, maar je liegt wel echt. Het zijn geen valse beschuldigingen.

Asura
05-08-2011, 16:53
Noem maar op

Of bedoel je dat ik feiten neem en die anders interpreteer dan jij doet? Mijns inziens op een meer realistische manier die consistent is met dagelijks gebeurtenissen. Ik zit hier niet te trollen, dus vrij walgelijk om hier mijn waarden in twijfel te trekken. Slap man, echt.

wrestler_nl
05-08-2011, 16:54
loool check deze nando's commercial lool haha

http://www.youtube.com/watch?v=0-xTfeIM33k

Sadix
05-08-2011, 16:55
ik heb tot 3 uur. een nederlandse vriend helpen verhuizen. heb toch heel veel moeite gehad dat ze voor me neus koffie aan het drinken waren en smiddags aan de snackbar voed gingen en met me aan het dollen waren.


hahahaha fucked up ouwe. Turkse vriend van ons die atheist is geworden ging gister drinken voor ons en dan drinken op de grond spillen en schreeuwen, lekker he, lekker he? sigaretten rook blazen in jongens hun gezicht. dat soort geintjes. Gewoon alleen om te irriteren.

Als hij dit geintje buiten de ramadan had uitgehaald, was het zeker weten anders afgelopen haha.

hahahaha Wrestler, die is echt goed!!

rafi
05-08-2011, 17:01
loool check deze nando's commercial lool haha

http://www.youtube.com/watch?v=0-xTfeIM33k

komt iedereen heel bekent voor dit. je weet wel de laatste minuutjes voor de iftar.

wrestler_nl
05-08-2011, 17:03
komt iedereen heel bekent voor dit. je weet wel de laatste minuutjes voor de iftar.

ja man hahaha laatste 10 minuten lijkt soms alsof het een uur is ofso hahaha

Kemal
05-08-2011, 17:06
Quick question: Kijken jullie ook weleens naar de lantaarnpalen, als die in de avond gaan branden is het tijd om te eten, daar kun je de klok gelijk op zetten ;)

Sadix
05-08-2011, 17:08
nee wist ik niet Kemal, gaan die exact op zons ondergang?

vraagje he, hebben jullie geen moeite met savur? ik kan niet eten, de tijd tussen de 2 maaltijden is te kort voor mij. Ik eet alleen tijdens iftar, eet dus al 5 dagen 1 x per dag. Ik heb express veel vruchten sap etc gekocht om toch wat vitaminen in te krijgen. Ga morgen ook ff vitamine pillen kopen. Maar los daar van, ik voel me wel gewoon top hoor.

wrestler_nl
05-08-2011, 17:09
Quick question: Kijken jullie ook weleens naar de lantaarnpalen, als die in de avond gaan branden is het tijd om te eten, daar kun je de klok gelijk op zetten ;)

lol nee dat is toch niet te vertrouwen misschien branden de lantaarnpalen en de Azan is nog niet geweest.

Marchant
05-08-2011, 17:11
Quick question: Kijken jullie ook weleens naar de lantaarnpalen, als die in de avond gaan branden is het tijd om te eten, daar kun je de klok gelijk op zetten ;)

Hebben ze in dongen lantaarnpalen?? ;)

Kemal
05-08-2011, 17:12
nee wist ik niet Kemal, gaan die exact op zons ondergang?

yep, althans hier wel

nog een vraag of meer een bevestiging:

Is het ook zo frustrerend uit de dungeon te blijven en Hendy's meesterwerk van vanmiddag nog niet te zien!! WUAHAHA ik weet nu al dat na pak em beet 21.30 daar gekeken gaat worden en menigeen hem door zn vuist laat gieren! :lol:

Kemal
05-08-2011, 17:13
Hebben ze in dongen lantaarnpalen?? ;)

:lol: ja je zou het niet zeggen he, de politie rijdt hier nog wel op varkens gegege

Marchant
05-08-2011, 17:14
:lol: ja je zou het niet zeggen he, de politie rijdt hier nog wel op varkens gegege

Hoe zie je het verschil??:lol:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
:confused: he trouwens geen varken in dit topic he!!!!!!! is niet Halal ;)

rafi
05-08-2011, 17:14
nee wist ik niet Kemal, gaan die exact op zons ondergang?

vraagje he, hebben jullie geen moeite met savur? ik kan niet eten, de tijd tussen de 2 maaltijden is te kort voor mij. Ik eet alleen tijdens iftar, eet dus al 5 dagen 1 x per dag. Ik heb express veel vruchten sap etc gekocht om toch wat vitaminen in te krijgen. Ga morgen ook ff vitamine pillen kopen. Maar los daar van, ik voel me wel gewoon top hoor.ja man ik heb precies de zelfde probleem. heb gister dus ook een vruchten sap gemaakt. ik heb gister hele lekkere marokaanse kip uit de oven laten staan. omdat ik helemaal vol zat van de sorba en vruchtensap. en naar het eten wordt ik ook in 1x heel slaperig en moe.

Sadix
05-08-2011, 17:14
hahahaha kemal, ik kijk 1 x in de 10 dagen ofzo in de dungeon. vergeet eigenlijk altijd dat die der is.

Jij en levent hebben samen genoeg geilheid voor de overige MF leden hahahaha

Kemal
05-08-2011, 17:17
Hoe zie je het verschil??:lol:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
:confused: he trouwens geen varken in dit topic he!!!!!!! is niet Halal ;)



:lol:

Sadix
05-08-2011, 17:18
ja man ik heb precies de zelfde probleem. heb gister dus ook een vruchten sap gemaakt. ik heb gister hele lekkere marokaanse kip uit de oven laten staan. omdat ik helemaal vol zat van de sorba en vruchtensap. en naar het eten wordt ik ook in 1x heel slaperig en moe.

Ja is idd erg lastig dit jaar. Maar goed, het maakt ons vast beradener en sterker om toch te vasten.

@ Rafi, ben je wel is naar een turkse moskee geweest? de turkse moskee hier bij ons bid zo ongelooflijk snel, mijn marokkaanse vrienden noemen het aerobics omdat je zo snel opstaat en buigt hahahaha

De Imam zegt dat als hij alles lang citeert mensen afgeleid worden en minder vaak naar de moskee komen omdat het bid process dan zo lang duurt. Ik begrijp hem eerlijk gezegd ook wel maar blijft grappig.

Ik ga zelf stiekem eigenlijk om die reden ook naar de turkse moskee tijdens de tarawi gebed omdat het echt laaaaang duurt...

ik moest dit ff opbiechten.

rafi
05-08-2011, 17:24
Ja is idd erg lastig dit jaar. Maar goed, het maakt ons vast beradener en sterker om toch te vasten.

@ Rafi, ben je wel is naar een turkse moskee geweest? de turkse moskee hier bij ons bid zo ongelooflijk snel, mijn marokkaanse vrienden noemen het aerobics omdat je zo snel opstaat en buigt hahahaha

De Imam zegt dat als hij alles lang citeert mensen afgeleid worden en minder vaak naar de moskee komen omdat het bid process dan zo lang duurt. Ik begrijp hem eerlijk gezegd ook wel maar blijft grappig.

Ik ga zelf stiekem eigenlijk om die reden ook naar de turkse moskee tijdens de tarawi gebed omdat het echt laaaaang duurt...

ik moest dit ff opbiechten.ik denk dat ik ook maar een rondje maak langs de turkse moskee!!
en over dat aerobics daar hebben ze gelijk in. bidden is heel gezond want je beweegt heel veel. bukken dan weer opstaan en je bent heel schoon om dat we ons 5x per dag wassen.

Sadix
05-08-2011, 17:28
hahahaha join de club ouwe.

Vroeger was de standart racisten opmerking ja moslims stinken , vieze onverzorgde baarden etc, onder dat hoofddoekje blabla niet wetende dat iemand die 5 x per dag bid tot de schoonste mensen op aarde behoort.

Ik douche 1 x per dag, mijn vader reinigt zich zelf 5 x per dag van top tot teen. En idd, onze huisarts is om 2 dingen heel blij mbt gezondheid van mijn ouders, 1 dat we op 4 hoog wonen in een flat en geen lift hebben haha en 2 dat ze 5 x per dag bidden en daardoor hun gewrichten nog helemaal top zijn.

ARMENIA
05-08-2011, 17:35
@ Armenia,


vind het echt jammer dat je zegt dat Asura gelijk heeft. Wij koerden zijn 1 van de meest onderdrukte volken ter wereld. Jullie Armenen hebben nu iig een eigen land, met een eigen vlag en een eigen president. Wij hebben nog steeds JACK shit en weetje wat de grap is? de gene die koerden al 100 jaar vermoorden zijn allen islamitische landen. Turkije, irak, iran en syrie. Maar ik heb het verdoemt om ook maar 1 x de schuld bij de islam te leggen.

Dat is een zwak excuus, het zijn de regimes, de mensen die dit doen. Die hebben niets met de islam te maken.
Saddam had tijdens de Anfal periode, Allahu akbar in de irakeze vlag gezet. Hij had zoals ik in een ander topic had aangegeven, een imam een fatwa laten uitbrengen die zei dat het moorden van Koerden Halal was en dat die mensen geliefd zouden zijn bij Allah , als ze een koerd vermoorden.
een tijdje kreeg je 5000 dollar voor de hoofd van een Koerd.

In iran worden Koerden opgehangen nu vandaag de dag nog met omdat ze in opstand zijn gekomen, ze worden dan opgehangen in hun dorps plein met als reden dat ze tegen God in opstand zijn gekomen of nog erger soms, dat ze Homo's zijn. En dat ze daarom vermoord dienen te worden.

Ook al heeft Saddam zelf zo expliciet de islam er bij betrokken, kan ik duidelijk zeggen en zien dat de Islam hier geen enkele schuld aan heeft. Waar in de Koran staat dat je, je medemens moet vermoorden?

Ik heb geen lap teksten nodig van Asura om mij duidelijk te maken hoe de islam wordt misbruikt, hoe mensen dmv de Islam worden dom gehouden en gebruikt. Maar is dit de schuld van de Islam of van de mensen die de Islam gebruiken als middel?

Het bewijst in mijn ogen juist, JUIST omdat de islam zo mooi is, kan je er mensne zo makkelijk mee strikken, juist omdat de islam zo goed is kan je mensen er mee beinvloeden.

Als de Islam een shit religion was, had je er nooit mensen op deze manier mee kunnen beinvloeden. Het is heel makkelijk als je een bende ongeschoolde mensen hebt om hun iets wijs te maken. Ze zijn "Cahil" ontwetend, je kan ze vullen met wat jij wilt.

helaas zijn onze mooie mensen toen gevuld met haat in de armeense genocide, in de Anfal periode in Iraks Koerdistan, tijdens de Dersim opstand in turks koerdistan en zo zijn er nog tal van voorbeelden.

en laten we pls een ander topic maken of iets om dit te discusseren. Dit is de ramadan topic.

@ Sadix,

Brother ik geef de islam niet de schuld met betrekking tot de Armeense genocide! Ik zeg juist dat het de schuld van het regimé is dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Als ik de islam de schuld ervan zou geven dan zou ik dat nu wel zeggen, maar het is niet zo.

Ik zei dat ik Asura gelijk geef in het volgende: destijds werden christelijken als gavur uitgemaakt en ze werden idd behandeld als honden, maar ik leg de schuld hiervan niet bij islam! Ik leg hier de schuld van bij de Jong turken. Zij gebruikten ongeletterde mensen om hun doel te bewerkstelligen door leugens te verspreiden omtrent gavurs. Bij het misleiden van hun volk gebruikten zij de islam.

Wat vind je hier jammer aan dan? Het is toch zo.. Ik ga hier niet verhalen verzinnen om islam naar beneden te krijgen.. Waren het geen moslims dan had ik niet eens bestaan;) Want zij hebben mijn overgrootouders gered van de Armeense genocide. Daarom snap ik niet waarom jij mijn bewoordingen jammer vindt.

Dus

Sadix
05-08-2011, 17:36
omdat je de tekst van Asura nog is moet door lezen bro. Hij zegt veel meer als alleen dat. Jij spreekt hem in principe volledig tegen in je tekst maar zegt dat hij gelijk heeft in het begin. Snap je?

Trouwens, Asura,is toch de naam van een feest of dag in een geloof? alevieten of asyriers of sjiieten ?

andyhugfan
05-08-2011, 17:37
hahahaha fucked up ouwe. Turkse vriend van ons die atheist is geworden ging gister drinken voor ons en dan drinken op de grond spillen en schreeuwen, lekker he, lekker he? sigaretten rook blazen in jongens hun gezicht. dat soort geintjes. Gewoon alleen om te irriteren.

Als hij dit geintje buiten de ramadan had uitgehaald, was het zeker weten anders afgelopen haha.

hahahaha Wrestler, die is echt goed!!


WTF?

Marchant
05-08-2011, 17:39
omdat je de tekst van Asura nog is moet door lezen bro. Hij zegt veel meer als alleen dat. Jij spreekt hem in principe volledig tegen in je tekst maar zegt dat hij gelijk heeft in het begin. Snap je?

Trouwens, Asura,is toch de naam van een feest of dag in een geloof? alevieten of asyriers of sjiieten ?

Niet helemaal,

De Asura (Sanskriet (http://nl.wikipedia.org/wiki/Sanskriet): असुर) is in de hindoeïstische (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindoe%C3%AFsme) mythologie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Mythologie) een groep 'machtzoekende goden', die soms onterecht als demonen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Demon) worden bestempeld. De Asura's waren tegen Deva (http://nl.wikipedia.org/wiki/Deva_%28godheid%29)'s. Volgens het hindoeïsme zijn ze allebei kinderen van Kasyapa (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasyapa).
In het traditionele boeddhisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme) komen Asura's ook voor als bovennatuurlijke wezens in de kosmologie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmologie).

wrestler_nl
05-08-2011, 17:40
Trouwens, Asura,is toch de naam van een feest of dag in een geloof? alevieten of asyriers of sjiieten ?

Ashura is een dag in de Shi'ieten (shia) moslims geloof. Dat is de dag dat de kleinzoon van de profeet werd gemarteld.

Sadix
05-08-2011, 17:44
ja ik bedoel dat van jouw Wrestler.

Wat een geweldadig persoon is die Asura ook he, een nick kiezen van de dag waarop iemand gemarteld is. (ik fuck met je, is niet serieus)

ARMENIA
05-08-2011, 17:44
Ik heb niet al zijn teksten gelezen, alleen dat van untermensch.. Maar ik leg de schuld daarvan bij het regime waar hij het bij de islam legt.

Dat snap ik nog steeds niet, jullie zijn met 30 miljoen Koerden.. Jullie moesten allang al een eigen staat hebben!
Ik heb trouwens net aan me vader gevraagd, de buurman en de agha in mijn verhaal waren beiden Koerden!




omdat je de tekst van Asura nog is moet door lezen bro. Hij zegt veel meer als alleen dat. Jij spreekt hem in principe volledig tegen in je tekst maar zegt dat hij gelijk heeft in het begin. Snap je?

Trouwens, Asura,is toch de naam van een feest of dag in een geloof? alevieten of asyriers of sjiieten ?

ARMENIA
05-08-2011, 17:45
Is dat niet die dag waar ze zichzelf op de rug slaan?


Ashura is een dag in de Shi'ieten (shia) moslims geloof. Dat is de dag dat de kleinzoon van de profeet werd gemarteld.

Sadix
05-08-2011, 17:46
de Koerdische problematiek is erg moeilijk aangezien we in de clinch zitten met 4 landen(nu nog 3). We zijn de grootste volk ter wereld zonder eigen staat en inmiddels ook ruim boven de 30miljoen koerden..

Maar goed, het gaat gelukkig in turkije elke dag meer de goede kant en ik geloof dat er tussen nu en 5 jaar vrede is.

wrestler_nl
05-08-2011, 17:47
Is dat niet die dag waar ze zichzelf op de rug slaan?

hier staat er meer over.
http://en.wikipedia.org/wiki/Day_of_Ashura
maar volgne smij gaan we weer off topic :P

ARMENIA
05-08-2011, 17:50
Denk je? turken willen kirkuk toch voor hun zelf?
maarja vrede, daarmee heb je ook geen eigen staat. Of denk je daar anders over


de Koerdische problematiek is erg moeilijk aangezien we in de clinch zitten met 4 landen(nu nog 3). We zijn de grootste volk ter wereld zonder eigen staat en inmiddels ook ruim boven de 30miljoen koerden..

Maar goed, het gaat gelukkig in turkije elke dag meer de goede kant en ik geloof dat er tussen nu en 5 jaar vrede is.

Sadix
05-08-2011, 17:51
we hebben een gezellige chat, mag wel beetje offtopic gaan dan toch.

Ik verveel me dood man, mijn scooter is zo klaar hoop ik bij de garage kan ik eindelijk beetje touren. En nee, heb geen geld voor een vespa.

Sadix
05-08-2011, 17:53
Denk je? turken willen kirkuk toch voor hun zelf?
maarja vrede, daarmee heb je ook geen eigen staat. Of denk je daar anders over

Zoals je misschien al heb gemerkt ben ik een overtuigde Socialist. Ik ben niet nationalistisch (wel hou ik natuurlijk van mijn volk) een eigen staat is voor mij totaal niet belangrijk. Ik wil alleen dat mijn volk in vrijheid en vrede kan leven met volle recht op onze eigen cultuur en taal. Een volk die zijn eigen taal niet kan of mag spreken is verdoemt om verloren te gaan.

dat is alles wat ik wil als Koerd.

The_Rock
05-08-2011, 19:43
Ibrahim Tatlises is de beste (in moijn ogen) zanger die uit Turkije komt. Het is eigenlijk een Koerd. Hij is door Turken neergeschoten een keer of 2?. Ik heb gehoord dat de reden simpel was: Hij is een klootzak ....en Koerdisch. Ik vond dit jammer om te horen want 5 jaar geleden zag ik Turkije als Turkije ..ik wist niet dat er zoveel problemen tussen de volkeren waren. Wat ik wel merk in Nederland is dat ze allemaal normaal met elkaar omgaan en dat is een grote stap.

Ik ken wel genoeg Koerden die tegen mij dingen vertellen die ik nooit naar buiten zal gooien ..maar dat laat me wel zien dat het nog ver van 'in orde' is. Ik hoop voor je Sadik dat het snel achter de rug is en dat jullie elkaar echt als broeders en zusters zien zonder een tweede mening in je achterhoofd te hebben. Maar het heeft tijd nodig. Net als in Nederland.

Ik ken een Jan die mij broer noemt ..dan zeg ik weer nee ik ben veel knapper dus dat kan al niet ..het is ook zo ..maar ik wardeer zijn poging tot verbroedering haha.

Sadix
05-08-2011, 20:10
Ibrahim Tatlises is de beste (in moijn ogen) zanger die uit Turkije komt. Het is eigenlijk een Koerd. Hij is door Turken neergeschoten een keer of 2?. Ik heb gehoord dat de reden simpel was: Hij is een klootzak ....en Koerdisch. Ik vond dit jammer om te horen want 5 jaar geleden zag ik Turkije als Turkije ..ik wist niet dat er zoveel problemen tussen de volkeren waren. Wat ik wel merk in Nederland is dat ze allemaal normaal met elkaar omgaan en dat is een grote stap.

Ik ken wel genoeg Koerden die tegen mij dingen vertellen die ik nooit naar buiten zal gooien ..maar dat laat me wel zien dat het nog ver van 'in orde' is. Ik hoop voor je Sadik dat het snel achter de rug is en dat jullie elkaar echt als broeders en zusters zien zonder een tweede mening in je achterhoofd te hebben. Maar het heeft tijd nodig. Net als in Nederland.

Ik ken een Jan die mij broer noemt ..dan zeg ik weer nee ik ben veel knapper dus dat kan al niet ..het is ook zo ..maar ik wardeer zijn poging tot verbroedering haha.

je 1e alinea: Ibo zit echt hoog in mijn haat lijstje. Een man zonder karakter, ik vind hem echt 1 van de meest waardeloze mensen op aarde. Hij is allen gezegd met een gouden stem. En ja turkije moet zijn politiek met 180 omgooien maar het gaat beetje bij beetje goed nu.

2e : Amin a ghouya.

3e als dat je broer criteria zijn, dan ga je nooit broeders hebben met zo een lekkere hoofd, niemand komt in de buurt...

cholitzu
05-08-2011, 20:39
En ik loog nergens over Wrestler, alles wat ik zeg komt puur uit de koran en hadith. De bevelen voor hoe een oorlog te beëindigen staan in surah 9:29 en daarom zie je ook dat zelfs deze week nog 10 buddhisten zijn vermoord in Thailand. Ook al is de grondslag voor een oorlog onredelijk, een oorlog eenmaal begonnen kan alleen worden beëindigt als de vijand bekeert of onder Sharia law gaat leven, Jizjah betaalt en je rechten afstaat.


OffTopic//Nog meer leugens!!!
Surah 9:29 gaat over het betalen van belasting, dat doen we in nederland ook dagelijks.
Als je een negatieve instelling hebt kan je zelfs in de boeketreeks nog redenen vinden om bepaalde mensen te haten. Maar lezen en begrijpen is niet jou sterkste kant, liegen daarintegen doe je goed. waar blijft je bron nou????

//Ontopic

Welke tijden gebruiken jullie eigenlijk, ik heb de tijden op een blaadje staan van de slager gekregen, maar als ik bepaalde nl sites bekijk zit er soms wel een half uur verschil tussen.

Sadix
05-08-2011, 20:53
ik gebruik elke dag verschillende tijden eigenlijk maar in principe zit je goed als je elke dag 2 minuten vroeger eet bij de iftar. Alleen bij shour opstaan, die tijden zijn echt totaal verschillend en zitten soms echt een uur tussen.

dat vat ik dus ook niet. Ik eet/drink voor de zekerheid na 4 uur niets.

Leventdepevent
05-08-2011, 22:29
echt een leuke topic mannen, om een beetje elkaars ervaringen,achtergronden,belevenissen enz te lezen.....:thup:

Sadix
05-08-2011, 22:32
ja vind ik ook, echt waar. Zo leren we allemaal elkaar op een ander plateau kennen.
Ik ben echt heel positief verrast door sommigen. Erg leuke en interresante gesprekken langs gekomen hier.

Ik ga ff een jus dorange drinken op een terrasje hier! tot morgen of vanavond!

The_Rock
05-08-2011, 22:38
Alle geauwhoer aan de kant ....ik ging KAPOT vandaag. Serieus ik werk en train door en dat maakt mij kapot.

Leventdepevent
05-08-2011, 22:42
Alle geauwhoer aan de kant ....ik ging KAPOT vandaag. Serieus ik werk en train door en dat maakt mij kapot.

ook trainen joh? RESPECT!! hoe en wanneer doe je dat dan? ik ben gisteren weer begonnen met werk....maar ik was echt doodop om half 5, lag echt voor pampus om de bank t/m iftar

mocro9
06-08-2011, 00:01
mensen kan iemand mij helpen? ik heb al de hele ramadan de hik en wilt maar niet weg :S

Marchant
06-08-2011, 00:18
mensen kan iemand mij helpen? ik heb al de hele ramadan de hik en wilt maar niet weg :S

Gaat vanzelf wel weg Insha'Allah ;)

Nee serieus probeer je adem ongeveer 20a 25 seconden in te houden.
dit stabiliseert je ademhaling
Helpt bij mij wel altijd.

Khanom Thom
06-08-2011, 00:21
mensen kan iemand mij helpen? ik heb al de hele ramadan de hik en wilt maar niet weg :S


***BOEH***


Schok je... hik weg?

Marchant
06-08-2011, 00:32
***BOEH***


Schok je... hik weg?

Haha hij is zich dood geschrokken :lol:

wrestler_nl
06-08-2011, 00:41
***BOEH***


Schok je... hik weg?


Haha hij is zich dood geschrokken :lol:
:lol:

Sadix
06-08-2011, 02:39
***BOEH***


Schok je... hik weg?

hahahaha reps

mocro9
06-08-2011, 03:09
***BOEH***


Schok je... hik weg?

ja, hij was ff weg maar net als ik dit berichtje wilt typen komt ie terug. moet ik weer een citroenschijfje door mn keel zien te krijgen

Sadix
06-08-2011, 17:29
heb echt een pech dag vandaag mannen.

sta express vroeg op om mijn scooter op te halen, neem me scooter mee , rijd 50 meter valt hij uit, benzine op? benzine bij getankt bij de scooter winkel, blijkt dat hij enorm lekt, had dat probleem er voor niet :S

ik moest met een uur terug komen. Ik moest sowieso de stad in om schoenen te kopen voor mijn verloofde, blijkt dat er gay pride is haha, echt een miljoen homo's overal...

trams reden niet, dus moest ik door de menigte lopen constant, bang dat iemand me zag en dacht dat ik speciaal hier voor naar de stad was gekomen haha

ga terug naar scooter winkel, blijkt dat ze hem niet kunnen maken en er onderdelen moet besteld worden die dinsdag pas komen.. dit alles heeft 6 uur geduurt in totaal, ben kapot moe. En echt een vreselijke dorst man, ga kapot! ga zo ff 2 uur slapen proberen.

hoe was jullie dag?

Marchant
06-08-2011, 17:35
heb echt een pech dag vandaag mannen.

sta express vroeg op om mijn scooter op te halen, neem me scooter mee , rijd 50 meter valt hij uit, benzine op? benzine bij getankt bij de scooter winkel, blijkt dat hij enorm lekt, had dat probleem er voor niet :S

ik moest met een uur terug komen. Ik moest sowieso de stad in om schoenen te kopen voor mijn verloofde, blijkt dat er gay pride is haha, echt een miljoen homo's overal...

trams reden niet, dus moest ik door de menigte lopen constant, bang dat iemand me zag en dacht dat ik speciaal hier voor naar de stad was gekomen haha

ga terug naar scooter winkel, blijkt dat ze hem niet kunnen maken en er onderdelen moet besteld worden die dinsdag pas komen.. dit alles heeft 6 uur geduurt in totaal, ben kapot moe. En echt een vreselijke dorst man, ga kapot! ga zo ff 2 uur slapen proberen.

hoe was jullie dag?



Ik lees :

Bla bla bla ik heb mijn scooter gesaboteerd om 6 uur tussen de homo's te kunnen lopen:lol:;)
Sadix toch :lol:

Mauro
06-08-2011, 17:39
Ik lees :

Bla bla bla ik heb mijn scooter gesaboteerd om 6 uur tussen de homo's te kunnen lopen:lol:;)
Sadix toch :lol:
Lol:lol:

Marchant
06-08-2011, 17:43
Haha maar zal wat met je delen,
Ook lekker vroeg opgestaan, lekker de markt over geweest voor groente en fruit.
Toen wat vlees olijven en dadels meegenomen bij een soort islamitische groothandel Winkel .
Toen even een nieuw shirt gehaald voor mij zus haar verjaardag vanavond.
En toen kwamen we vol in een wolkbreuk terecht met de boodschappen, gelukkig waren we klaar want we waren zeik nat haha.
nu lekker thuis even gedoucht en straks naar de verjaardag gezellig met familie en vrienden.
kortom een rustige dag

(BTW niets met ramadan te maken maar misschien leuk)

Sadix
06-08-2011, 17:48
hoeft ook niet met ramadan te maken hebben, we moeten de tijd door halen haha

@ marchant, vaak heb je gelijk maar echt waar, ik was zo onschuldig als wat vandaag. Geen sabotatie, geen voor bedachte rade.

en die wolkenbreuk, daaaaaamn wat een regen was dat!

gefeliciteerd met je zus der verjaardag en veel plezier vanavond!

Marchant
06-08-2011, 17:56
hoeft ook niet met ramadan te maken hebben, we moeten de tijd door halen haha

@ marchant, vaak heb je gelijk maar echt waar, ik was zo onschuldig als wat vandaag. Geen sabotatie, geen voor bedachte rade.

en die wolkenbreuk, daaaaaamn wat een regen was dat!

gefeliciteerd met je zus der verjaardag en veel plezier vanavond!

Dank je wel vriend!
Ben je trouwens nog geslaagd voor de schoenen?
En wat was eer eerst stuk aan je scooter?
Ik bedoel vreemd dat hij in eens lekt misschien een slangetje lek op niet goed aangesloten?

Sadix
06-08-2011, 18:12
eerst waren meerdere dingen stuk. Ik heb echt pech gehad met die scooter maar ja een 2e handse auto of scooter kopen is altijd een verrassing wat er wel of niet stuk is.

Mijn benzine kabel was stuk en een bakje in de cabrateur was scheef waardoor de bezine er langs lekte. Ik heb 0.0 verstand van scooters. Heb deze gekocht omdat het een snor scooter is en ik er zonder helm naar de gym en school kan gaan. Het is een peugeot ludix trouwens.

En ja, ik heb echt leuke schoenen voor der gekocht, hoop dat ze dat ook vind haha. Ik ga nu ff chillen en OZ kijken. ben nu bij season 5 episode 2.

rafi
06-08-2011, 18:16
Gister na het eten, ben ik een rondje langs de rembrandsplein gaan maken met mijn vriendin en een ander stelletje. Dit geloof jullie nooit ik werdt uitgedaagd door een homo. omdat ik marokaans was. we zaten op een tarasje bij bankok in een zij straatje van de rembrandt lekker van het muziek aan het genieten en van de feestende mensen. komt er zo.n natte koelie naar me toe lopen en hij vraagt of ik marokaanse was. Ik anwoordt met ja hoezo. tussen door werdt hij weg getrokken door een meisje. van let niet op hem sorry hij heeft te veel drugs op. hij smeet met allemaal discriminerende woorden naar me toe. uiteindelijk moest ik er gewoon omlachen.

Sadix
06-08-2011, 18:18
rafi, ik zweer het je dat ik vandaag echt veel agressieve blikken van homo's heb gehad... Ik heb mn baard 2 weken niet geschoren en belande op de prinsengracht omdat de Vans store amsterdam daar is haha. Ben al heel blij dat ik het zonder kleerscheuren heb afgebracht.

nieuwe trend dit? agressieve homo's? waar zijn de tree huggende homo's uit de 70's?

en hoe die mannen zich vandaag kleedden was ook te gek voor woorden. Dat je homo bent oke maar dat je als man in een mini rok met verder niks rondloopt gaat ook nergens over. Der zijn toch bepaalde normen en waarden, die je in een opvoeding mee krijgt? Heb ook vrouwen gezien die in een string en bh rond liepen... Wat denken hun ouders daar van als ze hun kinderen zo zien?

rafi
06-08-2011, 18:33
haha dit is de omgekeerde wereld. Maar goed dat we ons in konden houden sadix.

PowNed : Zero tolerance tijdens Gay Pride (http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/08/zero_tolerance_tijdens_gay_pri.html)

Sadix
06-08-2011, 18:40
homo's klagen altijd dat ze gelijke rechten willen, krijgen ze gelijke rechten is dat ook niet genoeg maar moeten ze extra rechten boven de hetero burger krijgen.

inderdaad de omgekeerde wereld.

Maar ja, voor de homo mixfighters, happy gay pride day haha.

Leventdepevent
06-08-2011, 18:48
rafi, ik zweer het je dat ik vandaag echt veel agressieve blikken van homo's heb gehad... Ik heb mn baard 2 weken niet geschoren en belande op de prinsengracht omdat de Vans store amsterdam daar is haha. Ben al heel blij dat ik het zonder kleerscheuren heb afgebracht.

nieuwe trend dit? agressieve homo's? waar zijn de tree huggende homo's uit de 70's?

en hoe die mannen zich vandaag kleedden was ook te gek voor woorden. Dat je homo bent oke maar dat je als man in een mini rok met verder niks rondloopt gaat ook nergens over. Der zijn toch bepaalde normen en waarden, die je in een opvoeding mee krijgt? Heb ook vrouwen gezien die in een string en bh rond liepen... Wat denken hun ouders daar van als ze hun kinderen zo zien?

whaahaha agressieve homo's....zeker van die leder-knapen haha die houden wel van zo'n behaard joch
ik snap die dingen ook niet hoor, is heb niks tegen homo's (iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet,voelt of wat dan ook) maar ik vraag me wel af waarom het met bv de gaypride en roze maandag(tilburgse kermis) allemaal zo provocerend en extreem enz moet...zo van "he kijk mij is homo zijn"

rafi
06-08-2011, 18:48
homo's klagen altijd dat ze gelijke rechten willen, krijgen ze gelijke rechten is dat ook niet genoeg maar moeten ze extra rechten boven de hetero burger krijgen.

inderdaad de omgekeerde wereld.

Maar ja, voor de homo mixfighters, happy gay pride day haha.hahaha er zullen er vast wel een paar zijn hier van mixfight.

Leventdepevent
06-08-2011, 19:05
hahaha er zullen er vast wel een paar zijn hier van mixfight.

vast wel ja....dit was toch op de MF dag? whaaaaaaaaaaaahaha
http://media.au.timeout.com/contentFiles/image/syd-features/large-leatherpride29.jpg

biggz
06-08-2011, 19:08
Ik snap sowieso het meerwaarde niet van gaypride?
Je wilt gelijke rechten, prima maar wij hebben toch ook geen hetrodag?
Ik vind niet erg als gozers rokjes willen dragen en elkaar met tepelklemmetjes verwennen, maar dan wel graag binnen je eigen 4 muren.

Marchant
06-08-2011, 19:12
whaahaha agressieve homo's....zeker van die leder-knapen haha die houden wel van zo'n behaard joch
ik snap die dingen ook niet hoor, is heb niks tegen homo's (iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet,voelt of wat dan ook) maar ik vraag me wel af waarom het met bv de gaypride en roze maandag(tilburgse kermis) allemaal zo provocerend en extreem enz moet...zo van "he kijk mij is homo zijn"

Tot op zekere hoogte ,
Maar hieraan kan ik me echt storen en ik kom dit weekend ook echt de binnenstad niet in want ik ga me irriteren.
Inderdaad ben je homo lesbisch of bi fijn voor je en een goed leven toegewenst ik heb niets tegen deze, maar zo'n toestand als dit belachelijk .
Ik vindt het storend als ik met mijn neefje , nichtje of straks mijn eigen kleine en zij moeten dit maar aanschouwen!!Rot op ga lekker thuis in je string op tafel dansen. val mij er niet mee lastig ! er is ook geen hetero pride toch, dat mannen en vrouwen half naakt op een boot te staan droogneuken!!
Ik zag net op AT5 (lokale nieuws zender) een stukje over dit op het rembands heel gezellig, ziet er leuk uit en dan staat er een patatzaak met een focking opblaas dildo op zijn dak, en heeft hij een dildo over de spuit waar de mayo uitkomt voor over zijn patat!!! echt dit gaat te veel !!
Lekker als je met je dochter van 5 even denkt een patatje te kopen. Waar slaat dit allemaal op!!

The_Rock
06-08-2011, 19:28
**Let aub op je taalgebruik en doodsverwensingen gaat wel heel ver!! **

Kemal

Ik had vandaag een aparte dag. Toen ik thuis kwam van werk sliep ik na een uurtje ofzo ..toen ik wakker werd, was ik verdwaald in mijn eigen huis. Het voelde allemaal zo vaag aan.

Ik heb vandaag ook geworsteld met een baviaan. ik wist niet dat ze zo sterk zijn.

Pansier
06-08-2011, 19:29
Ik had vandaag een aparte dag. Toen ik thuis kwam van werk sliep ik na een uurtje ofzo ..toen ik wakker werd, was ik verdwaald in mijn eigen huis. Het voelde allemaal zo vaag aan.

Ik heb vandaag ook geworsteld met een baviaan. ik wist niet dat ze zo sterk zijn.

Beetje overdreven, het is ook een cultuur...

Marchant
06-08-2011, 19:32
Ik had vandaag een aparte dag. Toen ik thuis kwam van werk sliep ik na een uurtje ofzo ..toen ik wakker werd, was ik verdwaald in mijn eigen huis. Het voelde allemaal zo vaag aan.

Ik heb vandaag ook geworsteld met een baviaan. ik wist niet dat ze zo sterk zijn.

Werd je wakker en een stukje rubber in je onderbroek en 5€ tussen je tenen????:lol:

nee dood is overdreven

Mister T.
06-08-2011, 19:36
Klopt iedereen moet zijn zoals die wil maar het hoeft niet zo overdreven.
Als homo kan je ook in een normale spijkerbroek en shirt lopen.
vind het erg jammer dat er een speciale kermisdag aan besteed wordt en een idiote optocht die heel Nederland moet accepteren.
Zo kan je inderdaad niet fatsoenlijk met je kinderen over straat.

T.

Marchant
06-08-2011, 19:42
Mannen die in een rok lopen? doodstraf.


http://joemcclane.travisboudreaux.com/wp-content/uploads/2009/12/braveheart.jpg

;) vertel jij het ze???

The_Rock
06-08-2011, 19:44
Jong, als jij mijn rug denkt dan leid ik wel. Gonna kill them with fire!

Edit: Trouwens die kerel links ..die is bij de verkeerde groep. Gaylord to the max.

Marchant
06-08-2011, 19:47
Jong, als jij mijn rug denkt dan leid ik wel. Gonna kill them with fire!

Edit: Trouwens die kerel links ..die is bij de verkeerde groep. Gaylord to the max.


hahaha idd niet gezien!!!

Haha die heeft inderdaad eerder een handtas dan een zwaard vast :lol:

Mister T.
06-08-2011, 19:47
Jong, als jij mijn rug denkt dan leid ik wel. Gonna kill them with fire!

Edit: Trouwens die kerel links ..die is bij de verkeerde groep. Gaylord to the max.

http://i347.photobucket.com/albums/p464/tomdew/bbq.jpg

redjuh
06-08-2011, 19:51
homo's klagen altijd dat ze gelijke rechten willen, krijgen ze gelijke rechten is dat ook niet genoeg maar moeten ze extra rechten boven de hetero burger krijgen.

inderdaad de omgekeerde wereld.

Maar ja, voor de homo mixfighters, happy gay pride day haha.

probleem met homo's is juist dat ze, als je met ze praat, GELIJK EEN RECHTE KRIJGEN

Pansier
07-08-2011, 00:18
http://joemcclane.travisboudreaux.com/wp-content/uploads/2009/12/braveheart.jpg

;) vertel jij het ze???

Die cultuur bedoelde ik dus ;)

kmr
07-08-2011, 00:55
Gister na het eten, ben ik een rondje langs de rembrandsplein gaan maken met mijn vriendin en een ander stelletje. Dit geloof jullie nooit ik werdt uitgedaagd door een homo. omdat ik marokaans was. we zaten op een tarasje bij bankok in een zij straatje van de rembrandt lekker van het muziek aan het genieten en van de feestende mensen. komt er zo.n natte koelie naar me toe lopen en hij vraagt of ik marokaanse was. Ik anwoordt met ja hoezo. tussen door werdt hij weg getrokken door een meisje. van let niet op hem sorry hij heeft te veel drugs op. hij smeet met allemaal discriminerende woorden naar me toe. uiteindelijk moest ik er gewoon omlachen.


Typisch een 'kutmarokkaan': eerst klagen oevr discriminatie en vervolgens zelf zich schuldig maken aan vuilspuierij.

kmr
07-08-2011, 00:55
homo's klagen altijd dat ze gelijke rechten willen, krijgen ze gelijke rechten is dat ook niet genoeg maar moeten ze extra rechten boven de hetero burger krijgen.

inderdaad de omgekeerde wereld.

Maar ja, voor de homo mixfighters, happy gay pride day haha.


Net als die moslims, ze willen steeds maar meer

kmr
07-08-2011, 00:57
Klopt iedereen moet zijn zoals die wil maar het hoeft niet zo overdreven.
Als homo kan je ook in een normale spijkerbroek en shirt lopen.
vind het erg jammer dat er een speciale kermisdag aan besteed wordt en een idiote optocht die heel Nederland moet accepteren.
Zo kan je inderdaad niet fatsoenlijk met je kinderen over straat.

T.

Wel eens tijdens Zomercarnaval in Rotterdam geweest? String en tieten vliegen je om de oren.