PDA

View Full Version : reconstructie Overval Brinks Amsterdam Zuidoost



justsomeone
03-08-2011, 17:44
http://www.youtube.com/watch?v=ZdH84L2JQ-8&feature=player_embedded#at=177

Gilaiir
03-08-2011, 17:56
Nice, tof om tezien!

Wel ULTIEM Low Budget en lame soms..

Mister T.
03-08-2011, 17:58
goed over nagedacht:)

Sadix
03-08-2011, 17:58
Kan er echt van genieten als zo een grote opgezette overval lukt en er gelukkig geen gewonden vallen.

hebben jullie de film Nokas gezien? ook super vette film over waar gebeurde overval in noorwegen. Op crimesite en meerdere sites zeggen ze dat deze brinks overvallers heel veel over hebben genomen van Nokas mannen. en als je de film heb gezien klopt het idd aardig.

Mister T.
03-08-2011, 18:02
thanks voor de tip ga ik ff kijken:)

Sadix
03-08-2011, 18:03
moet je zeker ook kijken.

Nokas , grootste overval in noorwegen ooit.

justsomeone
03-08-2011, 18:12
Ik kan hier ook van genieten, zolang er maar geen gewonden vallen.
Film Heat is ook 1 van mijn all time favorites

Sadix
03-08-2011, 18:14
Heat is een klassieker!

heb of ken je Nokas?

North holywood shoot out is ook gekke shit. in de film speelt trouwens oleg taktarov, hij is een MMA vechter en heeft in de UFC gestaan. Hij speelt de rol van 1 van de overvallers.

Leventdepevent
03-08-2011, 18:21
Kan er echt van genieten als zo een grote opgezette overval lukt en er gelukkig geen gewonden vallen.

hebben jullie de film Nokas gezien? ook super vette film over waar gebeurde overval in noorwegen. Op crimesite en meerdere sites zeggen ze dat deze brinks overvallers heel veel over hebben genomen van Nokas mannen. en als je de film heb gezien klopt het idd aardig.

ja Nokas heb ik gezien, is wel een aardige film.....die overvallers waren een uur bezig om een raampje open te krijgen :P en maar rammen op dat raam

justsomeone
03-08-2011, 18:42
Heat is een klassieker!

heb of ken je Nokas?

North holywood shoot out is ook gekke shit. in de film speelt trouwens oleg taktarov, hij is een MMA vechter en heeft in de UFC gestaan. Hij speelt de rol van 1 van de overvallers.

Nee man ken ik niet.
Ga zo kijken of ik hem ergens vandaan kan plukken.
thnx voor de tip bro

Sadix
03-08-2011, 18:44
ja Nokas heb ik gezien, is wel een aardige film.....die overvallers waren een uur bezig om een raampje open te krijgen :P en maar rammen op dat raam

hahaha klopt. Ik heb zo wat elke info over Nokas opgezocht die der is.
Dat raam hadden ze niet mee gerekend. Het waren de ramen van de binnenplaats van het kantoor. Hij dacht dat die niet kogel vrij zouden zijn.

Nog een leuke weetje is dat 1 van de overvallers terminale kanker had, hij heeft bij de rechtbank gezegd dat hij de 11 leden heeft geflashed, bedonderd en onder valse voorwenselen heeft mee genomen naar de overval. Dat hij alles in ze 1tje heeft gedaan en dat de rest onschuldig is.

Hij is ook een korte tijd daarna overleden. Maar de rechter geloofde daar natuurlijk niets van.

en er is 10 miljoen euro nog steeds niet terug gevonden van de OV

De trailer:


http://www.youtube.com/watch?v=toWARMFeMn0

Kemal
03-08-2011, 18:51
Vette shit!

Anderson
03-08-2011, 19:11
Zoveel werk voor wat?

Diamantroof Schiphol 75 Miljoen euro Nederlands grootste roof duurde minder dan 10 minuten.

Sadix
03-08-2011, 19:14
Zoveel werk voor wat?

Diamantroof Schiphol 75 Miljoen euro Nederlands grootste roof duurde minder dan 10 minuten.

voor wat? maak je grappen? die diamanten roof is 1 in a million.

en deze mannen hebben sowieso een paar miljoen mee

cholitzu
03-08-2011, 19:45
Heat is een klassieker!

heb of ken je Nokas?

North holywood shoot out is ook gekke shit. in de film speelt trouwens oleg taktarov, hij is een MMA vechter en heeft in de UFC gestaan. Hij speelt de rol van 1 van de overvallers.

Ken nokas nog niet, maar oleg wel, vt van het eerste uur, ga hem zeker kijken.


http://www.youtube.com/watch?v=7lqqUhpywYM&feature=related

Bromios
03-08-2011, 20:39
Die klojos hebben bij de vorige overval wel een paar mensen neergeknald en bij overvallen in Belgie zijn er aardig wat mensen er psychisch beroerd aan toe nu. En wij betalen met zijn allen de rekening voor het geval dat je dacht dat dat geld er gewoon maar lag. Dat geld is van klanten en die berekenen het verlies gewoon door in de prijzen en tarieven die ze ons berekenen.

Dus het lijkt allemaal wel leuk en spannend maar ik zeg: kapot knallen die gasten als ze gepakt worden. (en dat worden ze, dat wijst de statistiek wel uit)

Sadix
03-08-2011, 20:49
yep dat ze gepakt gaan worden is idd bijna 100% zeker.

misschien niet nu maar zeker tussen nu en 4 jaar.

Der is trouwens een serie dat heet Masterminds je kan het ook op youtube kijken. Gaat over criminelen, hoe ze hun slag hebben geslagen en hoe ze daarna zijn gepakt. Als ze al vrij zijn, spelen die mannen er zelf in, en bijna altijd de desbetreffende detective of iets die bij de zaak hoorde.

leuke serieu als het een beetje je genre is.

Wat grappig is, is dat je na die serie ziet dat bijna elke film waarin een overval plaats vind, gebasseerd is op een echt gebeurde.

justsomeone
03-08-2011, 20:52
Ik betwijfel of deze gasten ooit gepakt gaan worden.
Net als die gasten van die pink panther bende.
Dat zijn echte pro`s

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pink_Panthers

Bromios
03-08-2011, 21:02
Deze gasten doe het ook voor de show dus ze gaan een keer opscheppen of geven meer geld uit dan ze zouden kunnen hebben en dan lopen ze tegen de lamp. Je verkleed je niet als scarface om dan helemaal te verdwijnen. Dan wil je ook de credits ervan hebben.

Leventdepevent
03-08-2011, 21:30
ik heb liever een roof ala dennis P. die met zn broodtrommeltje vol diamanten zo naar buiten loopt

Wheelie
03-08-2011, 21:45
Ik zit te wachten op een film over Lee Murray

Wheelie
03-08-2011, 21:50
90 miljoen dollar

E:60 Lightning Strikes - ESPN Video - ESPN (http://espn.go.com/video/clip?id=5415258)

Pansier
04-08-2011, 00:14
yep dat ze gepakt gaan worden is idd bijna 100% zeker.

misschien niet nu maar zeker tussen nu en 4 jaar.


Ik denk dat dit vies kan tegenvallen... De grote nazi's zijn ook nog langer niet allemaal gepakt... Ken je nazi hunters op national geo? Daar zie je maar eens weer hoe moeilijk het is om grote criminelen te pakken... Er zijn genoeg landen op de wereld waar criminelen niet zo makkelijk worden overgeleverd.

Wat is hier vet aan.... Het gaat van ieders belasting af?

Hopelijk heeft Nederland hier iets van geleerd en gaan ze wat strenger optreden. Wat ik wel heb gehoord is dat Nederland bij een volgende grote overval het leger zal inschakelen. Lijkt me een goed plan...

Sadix
04-08-2011, 00:56
Ik zit te wachten op een film over Lee Murray

die komt er aan !

Amstelman
04-08-2011, 01:19
jullie vinden al dat stelen en roven en overvallen "tof"??

Dan horen jullie thuis in de GEVANGENIS.!!

Sadix
04-08-2011, 01:24
jullie vinden al dat stelen en roven en overvallen "tof"??

Dan horen jullie thuis in de GEVANGENIS.!!

we houden niet van stelen, roven en overvallen. Enige waar van we houden is : Hannibal (http://www.imdb.com/name/nm0000577/): I love it when a plan comes together!

Amstelman
04-08-2011, 01:28
Kan er echt van genieten als zo een grote opgezette overval lukt en er gelukkig geen gewonden vallen.

hebben jullie de film Nokas gezien? ook super vette film over waar gebeurde overval in noorwegen. Op crimesite en meerdere sites zeggen ze dat deze brinks overvallers heel veel over hebben genomen van Nokas mannen. en als je de film heb gezien klopt het idd aardig.

ik kan hier niet uit op maken dat je er moeite mee heb

Sadix
04-08-2011, 01:36
ik heb er ook geen moeite mee als er geen gewonden vallen...

De belasting steelt 365 dagen van ons, vind het niet erg dat er een keer van hun gestolen wordt.

Amstelman
04-08-2011, 01:43
stelen is slecht en jij vindt het best;
dan moet jij gewoon opgeborgen achter slot en grendel.!!

en iemand die de gore moet heb om mijn fiets te stelen krijgt met MIJ te maken.!!

Sadix
04-08-2011, 01:47
op sites mensen uitdagen om een potje te vechten tegen ene man van 2 meter 20 die de gemiddelde man uit daagt van 1,70 is ook niet eerlijk he?

je bent zelf eigenlijk best wel slecht...

Poseren met je balzak in de rondte spreekt nou ook niet echt van manieren of een goede opvoeding...

am i trolling now?

justsomeone
04-08-2011, 01:57
hahaha Balhaar, met je kut fiets, als je me zegt waar je fiets staat huur ik een ladder en krul ik hem om je nek lang stuk nageboorte

Amstelman
04-08-2011, 02:08
1) op sites mensen uitdagen om een potje te vechten tegen ene man van 2 meter 20 die de gemiddelde man uit daagt van 1,70 is ook niet eerlijk he?

2) je bent zelf eigenlijk best wel slecht...

3) Poseren met je balzak in de rondte spreekt nou ook niet echt van manieren of een goede opvoeding...

4) am i trolling now?

1) ik daag helemaal niemand uit maar ik stelde een feit vast.!
2) ondanks ik onverslaanbaar ben, ben ik de eerlijkheid zelve.!
3) je zit uit je nek te lullen want er bestaan van mij geen naaktfoto's.!
4) kennelijk zie je de werkelijkheid niet goed.!

Amstelman
04-08-2011, 02:16
hahaha Balhaar, met je kut fiets, als je me zegt waar je fiets staat huur ik een ladder en krul ik hem om je nek lang stuk nageboorte

jij moet gewoon effe je lawaaisnater in die vette snackbarharses van je DICHT houden.!!

Kemal
04-08-2011, 04:04
Louis ga lekker een eindje fietsen..

http://www.gifbin.com/bin/062010/1275389857_naked-gun-facepalm.gif

Mister T.
04-08-2011, 08:49
hahaha Balhaar, met je kut fiets, als je me zegt waar je fiets staat huur ik een ladder en krul ik hem om je nek lang stuk nageboorte

reps.


Louis is er ook een reden dat je graag in een strakkebroek op riem hoogte op de foto gaat?

Mister T.
04-08-2011, 08:50
dubbel-edit

Leventdepevent
04-08-2011, 09:02
jullie vinden al dat stelen en roven en overvallen "tof"??

Dan horen jullie thuis in de GEVANGENIS.!!

en jij vind mensen stalken, eindeloos dezelfde vraag stellen op een forum, posten van foto's van je balzak/cameltoe tof? waar hoor jij thuis dan louis?

Pansier
04-08-2011, 11:43
ik heb er ook geen moeite mee als er geen gewonden vallen...

De belasting steelt 365 dagen van ons, vind het niet erg dat er een keer van hun gestolen wordt.

De belasting neemt geld om het land te onderhouden... Jij gebruikt neem ik aan ook wegen, parken, ambtenaren, etc.

Wat van de overheid gestolen wordt wordt in de belasting meegerekend lijkt me... Waarvan moet het geld anders terugkomen?

Pansier
04-08-2011, 11:45
2) ondanks ik onverslaanbaar ben, ben ik de eerlijkheid zelve.!


Hmmm..... Onverslaanbaar? Heb je ooit wedstrijden in martial arts gedraaid? Zoja, wat zijn je stats en waarom hebben we je nog niet bij K1, UFC, Pride, etc. gezien?

justsomeone
04-08-2011, 14:17
jij moet gewoon effe je lawaaisnater in die vette snackbarharses van je DICHT houden.!!
Ben jij het? louis?
Die cameltoe doet me eerder denken aan louise, maargoed

Sadix
04-08-2011, 15:01
maar goed,

heb je Nokas gekeken al ? :D

Mister T.
04-08-2011, 15:15
heb hem net gekeken wel goede film maar had er meer van verwacht o.a de achtervolging enzo nog.
En toch wel 1 dode gevallen?

justsomeone
04-08-2011, 15:26
haha ikke heb m nog niet gekeken.
ga ik zondagavond doen

Sadix
04-08-2011, 16:02
heb hem net gekeken wel goede film maar had er meer van verwacht o.a de achtervolging enzo nog.
En toch wel 1 dode gevallen?

ja de film kon beter maar de genialiteit waarmee ze het plan hebben gemaakt vind ik wel erg mooi. Ik had ook eerst het hele verhaal er over gelezen en toen pas de film gezien, dat maakt het ook veel beter.

En idd 1 dode, door die gek die kanker had. Hij heeft daarna nog het hachje van de crew proberen te redden maar daar was het te laat voor.

Mister T.
04-08-2011, 16:06
ja klopt dat was heel erg goed.
Thanks voor die tip nog anyway!

:D

Anderson
04-08-2011, 18:55
Om 20:00 op Canvas een documentaire over nieuwe criminelen.

Gaat over criminelen uit de banlieus Parijs die de grote criminelen van vroeger gaan overnemen.

Sadix
04-08-2011, 19:26
ik ben 5 jaar terug in de banlieus geweest. Oom van mij woont in parijs in de banlieus.

Ik kon me ogen niet geloven wat ik allemaal in 1 nacht heb gezien echt waar. Het waren van die bijlmer stijl flats. Elke flat heeft zo een 50 jongeren die hun eigen bende vormen. ze zaten met zn 50 ofzo in de ingang van die flat, ik had nog nooit zo een grote groep hangjongeren bij elkaar gezien. En dat was dus gewoon dagelijks daar. Later toen ik thuis zat, zag ik felle licht buiten, ging ik kijken zag ik een auto in de fik. Zegt mijn oom dat ze dat elke weekend standaart doen, een auto stelen en dan op die plek in de fik gooien. Der komt ook geen politie of brandweer in dat gedeelte van de wijk.
Onderweg naar mn ooms huis had ik nog een vette arrestatie mee gemaakt door 2 undercover agenten die een gozer die in een telefoon cel zat te bellen, als ene pakketje hadden opgerolt en mee genomen. En nog iets wat je op valt daar is dat fransen, turken, marokkanen, en alle andere noord/zuid.west afrikanen etc samen zijn en niet zoals hier maroks alleen met maroks omgaan en turken met turken etc. vandaar ook dat hun zulke opstanden hebben kunnen generen.

ik dacht dat ik als amsterdammer veel had gezien maar dat was echt een gekke huis daar..

Pansier
04-08-2011, 19:33
ik ben 5 jaar terug in de banlieus geweest. Oom van mij woont in parijs in de banlieus.

Ik kon me ogen niet geloven wat ik allemaal in 1 nacht heb gezien echt waar. Het waren van die bijlmer stijl flats. Elke flat heeft zo een 50 jongeren die hun eigen bende vormen. ze zaten met zn 50 ofzo in de ingang van die flat, ik had nog nooit zo een grote groep hangjongeren bij elkaar gezien. En dat was dus gewoon dagelijks daar. Later toen ik thuis zat, zag ik felle licht buiten, ging ik kijken zag ik een auto in de fik. Zegt mijn oom dat ze dat elke weekend standaart doen, een auto stelen en dan op die plek in de fik gooien. Der komt ook geen politie of brandweer in dat gedeelte van de wijk.
Onderweg naar mn ooms huis had ik nog een vette arrestatie mee gemaakt door 2 undercover agenten die een gozer die in een telefoon cel zat te bellen, als ene pakketje hadden opgerolt en mee genomen. En nog iets wat je op valt daar is dat fransen, turken, marokkanen, en alle andere noord/zuid.west afrikanen etc samen zijn en niet zoals hier maroks alleen met maroks omgaan en turken met turken etc. vandaar ook dat hun zulke opstanden hebben kunnen generen.

ik dacht dat ik als amsterdammer veel had gezien maar dat was echt een gekke huis daar..

Ik kom uit een ''gat'' zoals veel mensen dit noemen. (platteland) Dit jaar was ik voor school op uitwisseling naar portugal. Toen we in Lissabon waren kwam ook een man naar mij toelopen en vroeg of ik iets wou kopen, waarnaar hij mij een zakje met drugs liet zien.... Dit vond ik erg vreemd....

Sadix
04-08-2011, 19:52
Ik kom uit een ''gat'' zoals veel mensen dit noemen. (platteland) Dit jaar was ik voor school op uitwisseling naar portugal. Toen we in Lissabon waren kwam ook een man naar mij toelopen en vroeg of ik iets wou kopen, waarnaar hij mij een zakje met drugs liet zien.... Dit vond ik erg vreemd....

hahaha als je in amsterdam rond om de dam loopt, wordt je ook in 5 minuten 20 x aangesproken.

ChingChong
04-08-2011, 20:27
jullie vinden al dat stelen en roven en overvallen "tof"??

Dan horen jullie thuis in de GEVANGENIS.!!
De troll is ook weer terug hoor...

Anderson
04-08-2011, 20:44
Sorry het is morgen de documentaire

Bartju
05-08-2011, 11:55
Kan er echt van genieten als zo een grote opgezette overval lukt en er gelukkig geen gewonden vallen.

hebben jullie de film Nokas gezien? ook super vette film over waar gebeurde overval in noorwegen. Op crimesite en meerdere sites zeggen ze dat deze brinks overvallers heel veel over hebben genomen van Nokas mannen. en als je de film heb gezien klopt het idd aardig.

fysiek vallen er geen gewonden maar wat het met je doet als je een ak op je snuffert gedrukt krijgt midde op de snelweg en ze met je auto van door gaan. of dat er daadwerkelijk op je geschoten word. je kan wel zeggen het zijn politie agenten en het is ehun werk ze moeten niet zeuren. maar dit ook gewoon werk dit is voor hun de manier om geld op de plank te brengen voor vrouw en kinderen. fysiek gezien geen gewonden maar psychisch kunnen hier heel veel post traumatische depressies of stress stoornissen ontstaan.

Peter0711
05-08-2011, 12:02
fysiek vallen er geen gewonden maar wat het met je doet als je een ak op je snuffert gedrukt krijgt midde op de snelweg en ze met je auto van door gaan. of dat er daadwerkelijk op je geschoten word. je kan wel zeggen het zijn politie agenten en het is ehun werk ze moeten niet zeuren. maar dit ook gewoon werk dit is voor hun de manier om geld op de plank te brengen voor vrouw en kinderen. fysiek gezien geen gewonden maar psychisch kunnen hier heel veel post traumatische depressies ontstaan.

Ik kan ook wel genieten van een goed georganiseerde "grote" roof,eerlijk is eerlijk,maar je maakt hier zeker een punt.

Bartju
05-08-2011, 12:07
Ik kan ook wel genieten van een goed georganiseerde "grote" roof,eerlijk is eerlijk,maar je maakt hier zeker een punt.

Tuurlijk is het kicke om te zien met hoeveel durf en voorbereiding dit gedaan is en hoe je zoiets groots flikt en er ook nog mee weg komt.
Maar alleen als je er zelf niet bij bent.

Amstelman
05-08-2011, 18:33
De troll is ook weer terug hoor...

Hoor ik nou een spleet-oog blaffen.??

Sadix
05-08-2011, 18:38
Tuurlijk is het kicke om te zien met hoeveel durf en voorbereiding dit gedaan is en hoe je zoiets groots flikt en er ook nog mee weg komt.
Maar alleen als je er zelf niet bij bent.

begrijp me niet verkeerd, je hebt 100% gelijk wat dat betreft.

Bromios
05-08-2011, 19:34
vandaag op de radio dat er een boeketje is geplaatst op de plek waar de vluchtauto is gecrashed. Bizar verhaal.

Sadix
05-08-2011, 20:11
Bromios,

ze zijn wereld beroemd op de straten. Ze hebben echt duizenden fans...

Bromios
05-08-2011, 20:28
Maar ik wist niet dat er uberhaupt iemand gewoond is geraakt daar. En een boeketje en een waxinelichtje zet je alleen neer als er eentje overleden is. Dus dat moet je dan wel weten..

Sadix
05-08-2011, 20:30
kan ook gewoon door fans gelegd worden, der is wel iemand gewond geraakt zoals je in dat filmpje ziet, maar zag er niet zwaar gewond uit ofzo, dnek niet dat hij overleden is. En dan nog een boeketje en lichtje, dat hebben ze sowieso niet zelf gedaan. moet weldoor fans zijn gedaan.

justsomeone
08-08-2011, 17:36
Mysterieuze bloemenlegger A2 meldt zich
AMSTERDAM - Bij de politie heeft zich een man gemeld die zegt het herdenkingsteken te hebben neergelegd op de vangrail langs de A2 bij Waardenburg.





Op die plek crashte op 29 juni een van de vluchtauto's van de daders van de gewelddadiger overval op geldtransportbedrijf Brink’s in Amsterdam-Zuidoost.
Vorige week werden langs de vangrail bloemen en een kaarsje gevonden. Dat leidde tot speculaties dat een van de overvallers misschien was overleden bij de crash. Na een oproep op vrijdag 5 augustus, waarbij de politie beelden van het gedenkteken vrijgaf, heeft zich een man gemeld. Hij is inmiddels verhoord en heeft een verklaring afgelegd. De recherche onderzoekt die informatie nu. De politie wil niets kwijt over de identiteit van de man en de inhoud van zijn verklaring.
Inmiddels zijn er al meer dan 60 tips binnengekomen over de zaak. Van de overvallers ontbreekt echter nog elk spoor.

Sadix
08-08-2011, 17:40
het is vast en zeker iemand met fascinatie voor overvallen ofzo

Asura
08-08-2011, 17:45
Gewoon een lul

Leventdepevent
08-08-2011, 22:53
Gewoon een lul

hahaha