PDA

View Full Version : Onrust In London Breidt Zich Uit



wrestler_nl
09-08-2011, 02:06
http://im.media.ft.com/content/images/6d0ec07c-c1d0-11e0-acb3-00144feabdc0.img


LONDEN - Groepen jongeren hebben maandag in Londen opnieuw de confrontatie gezocht met de politie. De onrust heeft zich bovendien uitgebreid naar Birmingham.

Agenten werden in de noordoostelijke wijk Hackney bekogeld met stenen, vuilnisbakken en supermarktkarretjes, zo meldden de nieuwszenders BBC en CNN.
Een aantal relschoppers bestormde winkels om te plunderen en om spullen te vinden om de politie mee te bekogelen.

In Hackney staken groepen jongeren voertuigen en gebouwen in brand. Winkelruiten werden ingeslagen en agenten werden door groepen jongeren bekogeld met stukken hout, vuurwerk en andere voorwerpen.

Peckham

In Peckham, ten zuiden van de Thames, werden een bus en een gebouw in brand gestoken. In het nabijgelegen Lewisham ging een rij auto's in vlammen op. Boven het gebied hingen dikke zwarte rookwolken.

De belangrijkste winkelstraat in Tottenham, waar de onrust zaterdag begon, was afgegrendeld door de politie. Er steeg nog steeds stoom van het bluswater op uit gebouwen die afgelopen weekeinde in vlammen opgingen.

Het is al sinds zaterdag zeer onrustig in Londen. De ongeregeldheden begonnen in de noordelijke wijk Tottenham. Zondag was ook de wijk Brixton, in het zuiden van de miljoenenstad, het toneel van rellen.

Birmingham

Ook in Birmingham in het midwesten van Engeland zijn maandagavond onlusten uitgebroken. Relschoppers gooiden ramen van onder meer winkels in en begonnen te plunderen.
De politie sprak van een gespannen situatie, meldden onder meer de nieuwszender BBC en dagblad The Telegraph.

Birmingham, de op een na grootste stad in het Verenigd Koninkrijk, is de eerste plaats buiten de hoofdstad Londen waar het tot ongeregeldheden komt. De politie heeft een nog onbekend aantal mensen opgepakt, aldus de BBC.

Arrestaties

De Britse autoriteiten hebben maandag 215 mensen gearresteerd die betrokken waren bij de rellen in Londen. Dat heeft de Britse minister van binnenlandse zaken Theresa May maandag gezegd. Tot dusverre zijn 27 mensen aangeklaagd.

De rellen ontstonden toen agenten een 29-jarige man doodschoten in de wijk Tottenham.
Hoewel sommigen menen dat de onrust wordt veroorzaakt door de werkloosheid en het regeringsbeleid, staan de politie en politici erop dat de onrust het werk is van een criminele minderheid. De rellen zouden geen teken zijn van sociale spanningen.

Onrust in Londen breidt zich uit | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2585015/onrust-in-londen-breidt-zich.html)

Het is echt een chaos hier in london. Jongeren steken gebouwen,auto's bussen in brand, ze breken de ruiten van de winkels in en stelen een hoop producten (wat voor winkel het ook is) etc...
Hier een aantal filmpjes en foto's dan heb je een idee van hoe erg het is & het gebeurt al 3 dagen...:twak:

http://www.youtube.com/watch?v=k7H02HSip_c

http://www.youtube.com/watch?v=MP-td3C55Yc

http://news.bbcimg.co.uk/media/images/54485000/jpg/_54485288_alliedcarpetslewis_whyldpa.jpg
http://news.bbcimg.co.uk/media/images/54485000/jpg/_54485284_2shop_pa.jpg

http://chivethebrigade.files.wordpress.com/2011/08/riots-london-500-4.jpg?w=500&h=334

justsomeone
09-08-2011, 02:17
eigenlijk best bizar dat zoeits gebeurt in een land als engeland.
je zal in zo`n straat wonen waar zo`n groep mafketels doorheen trekt.
hard gewerkt voor je leuke auto en die mafklappers steken hem ff in de fik

rafi
09-08-2011, 02:24
JEWS THROWING PETROL BOMBS AND RUNNING FROM THE CRIME SCENE WEARING SKIRTS AND HOLDING PANTS UP LOL


http://www.youtube.com/watch?gl=GB&v=BagfaOcD3fU

Kemal
09-08-2011, 07:41
Wat een teringzooitje op het moment daaro!

Mister T.
09-08-2011, 09:14
eigenlijk moeten we een mixfight army maken die ze voor dit soort dingen in kunnen huren :)
haha

Anderson
09-08-2011, 10:09
Ja het is crisis en de criminelen kunnen hun bolletjes ook moeilijk verkopen dan gaan ze maar rauzen.

WEl jammer dat de gewone kleine winkels en pubs de dupe hier van zijn.

Stond een stukje in Volkskrant van een Congolees die een pub had en net in de pub zat toen de rellen begonnen moest die ontsnappen door uit een raam te klimmen.

Pansier
09-08-2011, 11:20
Daar treden ze wel hard op gelukkig...

Leventdepevent
09-08-2011, 11:37
krijg je daar zelf nog iets van mee wrestler? of is het rustig waar jij zit

iconian
09-08-2011, 12:55
stelletje dieren, stelen van de middenstand!
















http://sniflex.com/uploads/2011/02/Stealing_Bird-GIF-Anime-sniflex.com_.gif

wrestler_nl
09-08-2011, 13:04
krijg je daar zelf nog iets van mee wrestler? of is het rustig waar jij zit

Waar ik zit is het nog wel rustig gelukkig. Hopelijk blijft het ook zo rustig hiero, ik heb geen zin in die gekkenhuis

Anderson
09-08-2011, 13:09
Oranje v.s Engeland gaat niet door door de rellen in Engeland.

http://nieuws.nl.msn.com/sport/voetbal/oefeninterland-engeland-nederland-afgelast

Het ziet er naar uit dat Engeland echt een probleem heeft. Het heeft niks te maken met de dood van de man die neergeschoten is maar de armoede die er is in Engeland bij de achterstand wijken te hoge werkeloosheid en te weinig bijstand geld voor grote families.

Denk dat het tijd is voor de policiti om te zien dat er een 2e Thatcher crisis gaat onstaan als ze niet snel iets gaan doen aan de werkeloosheid.

Facade
09-08-2011, 13:43
Engeland bezuinigt na Griekenland denk ik wel het hardst van de hele EU. bezuinigingen hebben altijd een remmende werking op de economie, dus zal werkloosheid nog wel even aanhouden.
Niet helemaal op de hoogte van hoe hoog de nood daar financieel is, maar ik vind de bezuinigingen echt extreem. Een derde van de universiteiten schijnt daar 9000 pond (rond de 10.000 euro) per jaar te vragen door de bezuinigingen...Ben blij datk daar niet woon, daar kan ik m'n hele studie van betalen :P

Richelieu
09-08-2011, 13:46
Tja, ben benieuwd wanneer het nog gaat overslaan naar andere landen

Facade
09-08-2011, 13:54
Wanneer ze in italië en spanje ook beginnen met bezuinigen.

Hendy
09-08-2011, 13:58
Heftig!

Turkse winkeliers beschermen hun winkel.. kan het me goed voorstellen!

London Riots: Shop-owners defend their businesses in east London - video | UK news | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/uk/video/2011/aug/09/london-riots-london)

Sadix
09-08-2011, 14:04
Wij nederlanders zijn echt een gehoorzaam volk. Wat er ook gebeurt, we geven als volk altijd toe. Hypocriete lui in de kamer die zelf wel stufi genoten en nu tegen de nieuwe generatie zeggen dat hun dat niet mogen. Zelf wel op 65 jaar op pensioen, maar tegen ons zeggen dat wij dat niet mogen.

Maar laat me voor op stellen, deze relschoppers zijn een stel achterlijke bandieten, die van mij part allemaal opgepakt mogen worden. Wie steelt van de arbeiders klasse is echt het laagste van het laagste.

smike
09-08-2011, 14:08
Wij nederlanders zijn echt een gehoorzaam volk. Wat er ook gebeurt, we geven als volk altijd toe. Hypocriete lui in de kamer die zelf wel stufi genoten en nu tegen de nieuwe generatie zeggen dat hun dat niet mogen. Zelf wel op 65 jaar op pensioen, maar tegen ons zeggen dat wij dat niet mogen.

Maar laat me voor op stellen, deze relschoppers zijn een stel achterlijke bandieten, die van mij part allemaal opgepakt mogen worden. Wie steelt van de arbeiders klasse is echt het laagste van het laagste.


Prachtig verwoord kan je alleen maar reps geven!

Sadix
09-08-2011, 14:09
heb net nog wat filmpjes gekeken, dit is echt niet normaal meer. Wat een stel tering honden zeg.

Facade
09-08-2011, 14:09
Wij nederlanders zijn echt een gehoorzaam volk. Wat er ook gebeurt, we geven als volk altijd toe. Hypocriete lui in de kamer die zelf wel stufi genoten en nu tegen de nieuwe generatie zeggen dat hun dat niet mogen. Zelf wel op 65 jaar op pensioen, maar tegen ons zeggen dat wij dat niet mogen.

De bezuinigingen die wij hier hebben, zijn echt niet te vergelijken met die in Engeland. Komt misschien ook omdat wij niet zo'n grote schuld hebben, maar toch. De bezuinigingen in Engeland komen een stuk dichter bij huis dan een bezuiniging op laten we zeggen cultuur, dat los van de mensen die daar werkzaam zijn toch een beetje een ver van m'n bed show is en niemand wat interesseert. (bot maar waar) Ik denk dat je hier echt geen reden hebt om te klagen laat staan om de boel af te breken.

Sadix
09-08-2011, 14:35
De bezuinigingen die wij hier hebben, zijn echt niet te vergelijken met die in Engeland. Komt misschien ook omdat wij niet zo'n grote schuld hebben, maar toch. De bezuinigingen in Engeland komen een stuk dichter bij huis dan een bezuiniging op laten we zeggen cultuur, dat los van de mensen die daar werkzaam zijn toch een beetje een ver van m'n bed show is en niemand wat interesseert. (bot maar waar) Ik denk dat je hier echt geen reden hebt om te klagen laat staan om de boel af te breken.

daar ben ik het ook met je eens hoor. Wij hebben hier zeker geen reden om te gaan rellen etc Maarmen kon wel bijv 1 dag het werk laten en zo protesteren.

Maar toch vind ik ons een laf volkje, als je kijkt hoe ze ons regels op leggen en we eigenlijk amper er tegen in gaan. Zoals ik je zei als bijv de pensioen en stufi.

Facade
09-08-2011, 14:41
Tsja ik ben het met die maatregelen eens dus mij zal je niet op straat terugvinden :P

Waarom maak je het zo persoonlijk? Alleen omdat de generatie die in de kamer zit onder andere voorwaarden is opgegroeid en dus mazzel hebben gehad, zou hun moeten tegenhouden om maatregelen te nemen die wel nodig zijn?

Maargoed, ik begrijp je sentiment verder wel. Maar ik denk niet dat dit per se lafheid is. Ik denk dat er binnen Nederland over het algemeen wel begrip is voor het feit dat er bezuinigd moet worden. Bij andere landen is dit ook wel zo, maar als je opgroeit in een samenleving zoals Griekenland waar je rond je vijftigste met pensioen kan gaan, word je wel in een keer heel hard op de feiten gedrukt. Dan staan de mensen dus op straat. Bij ons is het altijd vrij geleidelijk gegaan denk ik. Komt vast door al dat gepolder ;)

Pansier
09-08-2011, 16:00
daar ben ik het ook met je eens hoor. Wij hebben hier zeker geen reden om te gaan rellen etc Maarmen kon wel bijv 1 dag het werk laten en zo protesteren.

Maar toch vind ik ons een laf volkje, als je kijkt hoe ze ons regels op leggen en we eigenlijk amper er tegen in gaan. Zoals ik je zei als bijv de pensioen en stufi.

Noem eens een andere optie dan verhoging in leeftijd van de pensioensregeling? Het is gewoon nodig... De mensen worden steeds ouder, waardoor er steeds meer vergrijzing is... Steeds meer pensioenen moeten worden betaald en dat moet ooit fout gaan...

Ook vind ik het niet oneerlijk dat mensen pas later met pensioen mogen. Tegenwoordig wordt iedereen ouder, dus dan kan je ook langer van je pensioen genieten wat het compenseert... Toch?

Sadix
09-08-2011, 17:09
Facade, Jij hebt zeer zeker gelijk. Ik schijn alleen ander licht op de situatie.

@ Pansier, met jou ben ik het zeer zeker niet eens. Maar goed, ik ga der sowieso voor zorgen dat ik niet ga wachten tot mijn 67e om met pensioen te gaan. Ik ga der zeker voor zorgen dat ik geen pensioen nodig heb op mijn 67e.


Ook vind ik het niet oneerlijk dat mensen pas later met pensioen mogen. Tegenwoordig wordt iedereen ouder, dus dan kan je ook langer van je pensioen genieten wat het compenseert... Toch?

dat vind ik echt een belachelijke redenatie.

Ben ik het een keer met wilders eens, ben jij het er niet mee eens lol.

wrestler_nl
09-08-2011, 17:32
http://www.youtube.com/watch?v=ymaZG6QkGiQ

http://www.youtube.com/watch?v=eOx0uXT4RzI

Sadix
09-08-2011, 18:04
ik heb ze je adress door gegeven wrestler!!

Pansier
09-08-2011, 18:42
@ Pansier, met jou ben ik het zeer zeker niet eens. Maar goed, ik ga der sowieso voor zorgen dat ik niet ga wachten tot mijn 67e om met pensioen te gaan. Ik ga der zeker voor zorgen dat ik geen pensioen nodig heb op mijn 67e.



dat vind ik echt een belachelijke redenatie.


Wat is er belachelijk aan? Het is een feit dat de gemiddelde leeftijd in Nederland stijgt... Dan lijkt het me logisch dat de pensioenleeftijd ook stijg, omdat het anders kwa kosten niet bij te houden is. Vroeger werden mensen misschien 75, nu misschien wel zelfs 82/83 gemiddeld. Vroeg had je dan 75-65=10 jaar pensioen nu is dat dan 82/83-67= 15/16 jaar pensioen...

Door de babyboom van de 2e wereld oorlog komen er dalijk alleen nog maar meer pensioenskosten bij... Wat is jou oplossing voor dit probleem dan? Belasting nog meer verhogen?

Pansier
09-08-2011, 18:42
@ Pansier, met jou ben ik het zeer zeker niet eens. Maar goed, ik ga der sowieso voor zorgen dat ik niet ga wachten tot mijn 67e om met pensioen te gaan. Ik ga der zeker voor zorgen dat ik geen pensioen nodig heb op mijn 67e.



dat vind ik echt een belachelijke redenatie.


Wat is er belachelijk aan? Het is een feit dat de gemiddelde leeftijd in Nederland stijgt... Dan lijkt het me logisch dat de pensioenleeftijd ook stijg, omdat het anders kwa kosten niet bij te houden is. Vroeger werden mensen misschien 75, nu misschien wel zelfs 82/83 gemiddeld. Vroeg had je dan 75-65=10 jaar pensioen nu is dat dan 82/83-67= 15/16 jaar pensioen...

Door de babyboom van de 2e wereld oorlog komen er dalijk alleen nog maar meer pensioenskosten bij... Wat is jou oplossing voor dit probleem dan? Belasting nog meer verhogen?

Marchant
09-08-2011, 19:11
daar ben ik het ook met je eens hoor. Wij hebben hier zeker geen reden om te gaan rellen etc Maarmen kon wel bijv 1 dag het werk laten en zo protesteren.

Maar toch vind ik ons een laf volkje, als je kijkt hoe ze ons regels op leggen en we eigenlijk amper er tegen in gaan. Zoals ik je zei als bijv de pensioen en stufi.

Ben het hier absoluut mee eens!!!


Noem eens een andere optie dan verhoging in leeftijd van de pensioensregeling? Het is gewoon nodig... De mensen worden steeds ouder, waardoor er steeds meer vergrijzing is... Steeds meer pensioenen moeten worden betaald en dat moet ooit fout gaan...

Ook vind ik het niet oneerlijk dat mensen pas later met pensioen mogen. Tegenwoordig wordt iedereen ouder, dus dan kan je ook langer van je pensioen genieten wat het compenseert... Toch?

Pansier, je bent misschien 16 a 17 jaar oud heb buiten misschien een krantenwijkje of zaterdag/vakantie baantje, waarschijnlijk nooit een dag in je leven gewerkt.
En jij komt nu jou mening geven dat mensen die al 30 a 35 jaar( Bijna 2 x zolang als jij hier op de aarde rond loopt) in bijvoorbeeld een fabriek hebben gestaan of ander fysiek werk hebben gedaan. in eens te horen krijgen dat ze eigenlijk toch nog maar 2 jaar extra door moeten werken omdat het geld wat zij zelf hebben afgedragen (gespaard in een pensioenfonds) op is omdat regering en pensioenfondsen er verkeerd mee belegt hebben?
Nu wil jij die mensen zeggen "maakt niet uit want je word waarschijnlijk toch wel wat ouder".
Hoeveel mensen halen de 65 jaar niet eens? Ik ken er helaas genoeg .
Je hoeft niet op elk topic een mening te hebben je kan hem ook eens gewoon doorlezen.

En oplossing belasting verhogen????
Ja !!
als ik daarmee kan zorgen dat mijn ouders en de mensen die jaren lang kei hard hebben gewerkt van hun verdiende rust en pensioen kan laten genieten, dan zeg ik Graag!!!!
Hou het maar van mijn salaris in!

ARMENIA
09-08-2011, 19:33
haha je kan zeggen wat je wilt over turken, maar dit is dan ook weer leip! Waarom anders konden ze europa binnendringen..
Wat mij altijd is opgevallen, bij turken is meer een gevoel van eenheid, ze hebben meestal ook een leider en dit accpeteren ze. Als ik kijk naar mijn volk, iedereen wil de leider zijn.. niemand accepteert een leider. allemaal individuen, bij turken is het meer groepen..


Heftig!

Turkse winkeliers beschermen hun winkel.. kan het me goed voorstellen!

London Riots: Shop-owners defend their businesses in east London - video | UK news | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/uk/video/2011/aug/09/london-riots-london)

Mauro
09-08-2011, 19:46
Pansier,
Je hoeft niet op elk topic een mening te hebben je kan hem ook eens gewoon doorlezen.

Pansier, knoop dit in je goedbedoelende maar naïve oren.

Devilprince
09-08-2011, 19:48
Ben het hier absoluut mee eens!!!



Pansier, je bent misschien 16 a 17 jaar oud heb buiten misschien een krantenwijkje of zaterdag/vakantie baantje, waarschijnlijk nooit een dag in je leven gewerkt.
En jij komt nu jou mening geven dat mensen die al 30 a 35 jaar( Bijna 2 x zolang als jij hier op de aarde rond loopt) in bijvoorbeeld een fabriek hebben gestaan of ander fysiek werk hebben gedaan. in eens te horen krijgen dat ze eigenlijk toch nog maar 2 jaar extra door moeten werken omdat het geld wat zij zelf hebben afgedragen (gespaard in een pensioenfonds) op is omdat regering en pensioenfondsen er verkeerd mee belegt hebben?
Nu wil jij die mensen zeggen "maakt niet uit want je word waarschijnlijk toch wel wat ouder".
Hoeveel mensen halen de 65 jaar niet eens? Ik ken er helaas genoeg .
Je hoeft niet op elk topic een mening te hebben je kan hem ook eens gewoon doorlezen.

En oplossing belasting verhogen????
Ja !!
als ik daarmee kan zorgen dat mijn ouders en de mensen die jaren lang kei hard hebben gewerkt van hun verdiende rust en pensioen kan laten genieten, dan zeg ik Graag!!!!
Hou het maar van mijn salaris in!

x2

wrestler_nl
09-08-2011, 20:23
ik heb ze je adress door gegeven wrestler!!

hahaha ze zijn niet zo ver van mijn huis hoor. Ik heb vanmiddag gehoord dat ze sinds gisteravond ook Croyden in een puinhoop hebben gezet. Croyden is ongeveer 25 minuten van waar ik woon en dat is ook de plek waar Alistair Overeem een seminar zal geven op vrijdag. Ik hoop dat het doorgaat.

Dit is hoe Croyden er nu uitziet :S

http://www.youtube.com/watch?v=Um-SPEAOfUo

TOON
09-08-2011, 20:34
komop zeg gasten! in NL hebben we het FUCKING goed! en dan zie je die rellen in Engeland en dan wordt er een brug gemaakt naar ons nederlanders die alles maar lafjes over zich heen laten komen. Het blijkt gewoon dat NL redelijk geruisloos door alles heen komt. JA er is crisis, JA er zijn bezuinigingen, JA er zijn mensen die het zwaar hebben, maar je kunt het altijd honderd keer beter zwaar hebben hier dan in heeeeeeel veel andere landen. Waarom zou het in NL als enig land in europa wel goed gaan, als een van de weinige landen ter wereld.....je moet de situatie wel plaatsen in de huidige tijd! De bomen groeien gewoon niet meer tot aan de hemel....

en over die pensioenleeftijd. Niet meer dan normaal joh! m'n vader begon te werken op z'n 16e....is gestopt op z'n 61e omdat ie versleten is....
Ik ben gaan werken toen ik klaar was met m'n opleiding, ik was 24, dus ja ik vind het geen probleem om door te werken tot m'n 67e om vervolgens veel langer en vooral BETER van m'n pensioen te kunnen genieten. We zijn strontverwend hier in NL!!

Als het hier in NL zo verschrikkelijk is moet je me even zeggen waar je dan beter kunt zitten.....ik weet het werkelijk waar echt niet....( ja ja pansier australie.....), nou ik zou zeggen veel plezier!

en die mafketels in Engeland zijn geen vijf cent waard, alleen maar fucking relschoppers die stelen van mensen die fucking hard voor hun centen moeten werken!

Sadix
09-08-2011, 20:45
Toon ben het zeer zeker eens met je 1e alinea.

Over je pensioen regeling, daar ben ik het niet mee eens. Het is idd mooi voor de hogere klasse. Maar de midden klasse werkt meestal wel vanaf hun 16e nog steeds... Als je een HBO of universitair opleiding heb afgerond, dan is een pensioen op je 67 (wat ik echt ongelooflijk oud vind en zoals marchant al zei, niet veel mensen bereiken die leeftijd zelfs) minder erg. Wat gebeurt er met de opgebouwde pensioenen van mensen die de 67 niet bereiken eigenlijk? Want ik kan zo 10 mensen in mijn omgeving aanwijzen die aan kanker of iets zijn gestorven voor dat ze van hun pensioen konden genieten.

Ben het voor 100% eens met Marchant. Laat ze de belasting maar omhoog gooien. Als je weinig hebt, merk je er toch niet veel van. En als je veel hebt, kan je vast wel iets missen. Heb er echt geen moeite mee als een multi miljonair veel belasting moet betalen..

maar goed, dit zijn verschillen in politieke visie. Ik noem me zelf altijd een overtuigde socialist en zo probeer ik ook te leven.

En Nederland wordt ook steeds moeilijker, zie de zorgstelsel. nu 170 euro eigen bijdrage... Mensen zijn bang om naar de dokter of tandarts te gaan...
Was de mens maar niet zo slecht, dan konden we een mooie aangepaste communisme invoeren... niemand rijk niemand arm, studeren om je mede mens te helpen ipv alleen je zelf... brood maken om je broers buik vol te maken, dokter worden om je broeders te helpen... Ik weet het het is ene utopia maar o zo mooie wereld als je het mij vraagt. Een wereld zonder geld maar waarin elkaar helpen vanzelf sprekend is.

blackadder
09-08-2011, 20:50
Waarom anders konden ze europa binnendringen..

Omdat ze een, voor die tijd, modern leger hadden.

TOON
09-08-2011, 20:58
Toon ben het zeer zeker eens met je 1e alinea.

Over je pensioen regeling, daar ben ik het niet mee eens. Het is idd mooi voor de hogere klasse. Maar de midden klasse werkt meestal wel vanaf hun 16e nog steeds... Als je een HBO of universitair opleiding heb afgerond, dan is een pensioen op je 67 (wat ik echt ongelooflijk oud vind en zoals marchant al zei, niet veel mensen bereiken die leeftijd zelfs) minder erg. Wat gebeurt er met de opgebouwde pensioenen van mensen die de 67 niet bereiken eigenlijk? Want ik kan zo 10 mensen in mijn omgeving aanwijzen die aan kanker of iets zijn gestorven voor dat ze van hun pensioen konden genieten.

Ben het voor 100% eens met Marchant. Laat ze de belasting maar omhoog gooien. Als je weinig hebt, merk je er toch niet veel van. En als je veel hebt, kan je vast wel iets missen. Heb er echt geen moeite mee als een multi miljonair veel belasting moet betalen..

maar goed, dit zijn verschillen in politieke visie. Ik noem me zelf altijd een overtuigde socialist en zo probeer ik ook te leven.

het was wat kort door de bocht. Voor mij persoonlijk vind ik het echt geen probleem om langer door te werken. En gemiddeld worden we ouder, dus er zijn idd mensen die de 65 niet eens halen, maar veel minder dan vroeger, we horen bij het volk met een van de hoogste gemiddelde leeftijd dus die vogel gaat niet op. M'n schoonbroer werkt idd in de bouw vanaf z'n 19e das weer een ander verhaal, maar door de bank genomen is het niet meer dan logisch dat er langer gewerkt moet worden. Mensen beginnen gemiddeld veel later met werk en maken daarnaast ook nog eens langer gebruik van een pensioen. Waar ik het overigens wel mee eens ben is dat pensioenfondsen strenger gecontroleerd moeten worden door de overheid! het kan en mag niet zo zijn dat in goede jaren de bazen met allerlei bonussen naar huis gaan omdat de dekkingsgraad skyhigh is en in slechte tijden de mensen een brief krijgen dat er geen indexatie plaatstvind. Pensioenfondsen moeten behoorlijk aan banden gelegd gaan worden waar ze in mogen beleggen imo, al is op dat gebied eigenlijk alles onzeker op dit moment....

wat ik overigens niet begrijp is dat 'we' nu langer moeten werken ivm de vergrijzing, nou tegen de tijd dat ik een keer een pensioengerechtigde leeftijd bereik is die grijze golf wel een keertje naar het hiernamaals verdwenen, dan hebben we dus een veel gezondere leeftijdopbouw in NL....dus dan zou het in principe niet meer nodig zijn denk ik dan??

maar goed, het ging om de rellen in Engeland
TUIG IS HET ;-)

Pansier
09-08-2011, 21:04
het was wat kort door de bocht. Voor mij persoonlijk vind ik het echt geen probleem om langer door te werken. En gemiddeld worden we ouder, dus er zijn idd mensen die de 65 niet eens halen, maar veel minder dan vroeger, we horen bij het volk met een van de hoogste gemiddelde leeftijd dus die vogel gaat niet op. M'n schoonbroer werkt idd in de bouw vanaf z'n 19e das weer een ander verhaal, maar door de bank genomen is het niet meer dan logisch dat er langer gewerkt moet worden. Mensen beginnen gemiddeld veel later met werk en maken daarnaast ook nog eens langer gebruik van een pensioen. Waar ik het overigens wel mee eens ben is dat pensioenfondsen strenger gecontroleerd moeten worden door de overheid! het kan en mag niet zo zijn dat in goede jaren de bazen met allerlei bonussen naar huis gaan omdat de dekkingsgraad skyhigh is en in slechte tijden de mensen een brief krijgen dat er geen indexatie plaatstvind. Pensioenfondsen moeten behoorlijk aan banden gelegd gaan worden waar ze in mogen beleggen imo, al is op dat gebied eigenlijk alles onzeker op dit moment....

wat ik overigens niet begrijp is dat 'we' nu langer moeten werken ivm de vergrijzing, nou tegen de tijd dat ik een keer een pensioengerechtigde leeftijd bereik is die grijze golf wel een keertje naar het hiernamaals verdwenen, dan hebben we dus een veel gezondere leeftijdopbouw in NL....dus dan zou het in principe niet meer nodig zijn denk ik dan??

maar goed, het ging om de rellen in Engeland
TUIG IS HET ;-)

Het is in verhouding, daardoor moet de leeftijdsgrens omhoog. Anders zal er altijd een grotere vergrijzing in verhouding zijn....

Marchant
09-08-2011, 21:06
Het is in verhouding, daardoor moet de leeftijdsgrens omhoog. Anders zal er altijd een grotere vergrijzing in verhouding zijn....

:confused: Leg eens uit wat je hier bedoeld??

TOON
09-08-2011, 21:08
ik kan ook niet zeggen dat er hier een lampje gaat branden nee....

Facade
09-08-2011, 21:11
De pensioenleeftijd verhogen is niet een maatregel voor de korte termijn. Ook is het niet iets wat is ontstaan door het slechte beleggen van de overheid en/of pensioenfondsen.

Het is een structurele maatregel voor de vergrijzende samenleving. Die babyboomers zoals Pansier al aangaf, gaan binnenkort met pensioen en de verhouding tussen werkenden en gepensioneerden komt dan scheef te liggen. (het aantal werkenden dat het aantal niet werkenden moeten financieren)

Extra belasting is niet alleen vervelend voor onszelf, maar zorgt er ook voor dat wij
1. duur worden als werknemer (AOW wordt door werkgever afgedragen)
2. minder koopkracht krijgen wat dus slecht is voor de economie.

Ik denk dat het goed is om te kijken naar hoe werken bij 65+ eerlijk ingevoerd kan worden. Mensen met zware/laagopgeleide beroepen hebben bijvoorbeeld een lagere levensverwachting wat hen dus minder tijd geeft om van het pensioen te genieten. Het is naar mijn mening echter onvermijdelijk dat de pensioenleeftijd op termijn aangepast wordt.

TOON
09-08-2011, 21:24
De pensioenleeftijd verhogen is niet een maatregel voor de korte termijn. Ook is het niet iets wat is ontstaan door het slechte beleggen van de overheid en/of pensioenfondsen.

Het is een structurele maatregel voor de vergrijzende samenleving. Die babyboomers zoals Pansier al aangaf, gaan binnenkort met pensioen en de verhouding tussen werkenden en gepensioneerden komt dan scheef te liggen. (het aantal werkenden dat het aantal niet werkenden moeten financieren)

Extra belasting is niet alleen vervelend voor onszelf, maar zorgt er ook voor dat wij
1. duur worden als werknemer (AOW wordt door werkgever afgedragen)
2. minder koopkracht krijgen wat dus slecht is voor de economie.

Ik denk dat het goed is om te kijken naar hoe werken bij 65+ eerlijk ingevoerd kan worden. Mensen met zware/laagopgeleide beroepen hebben bijvoorbeeld een lagere levensverwachting wat hen dus minder tijd geeft om van het pensioen te genieten. Het is naar mijn mening echter onvermijdelijk dat de pensioenleeftijd op termijn aangepast wordt.

wat ik me toch afvraag is als we over 25 jaar afscheid genomen hebben van de meerderheid van die grijze golf dat er dan in principe geen sprake meer is van HET argument om de pensioenleeftijd te verhogen.....en dat dan dus de verhouding tussen de werkende die de niet-werkende veel gezonder is dan nu en de komende jaren....

Facade
09-08-2011, 21:28
Dat klopt, maar dan nog worden de mensen gemiddeld ouder dan in de tijd dat de pensioenleeftijd oorspronkelijk was ingesteld. Door het feit dat men heel lang van het pensioen kan genieten is er dus ondanks een gezonde bevolkingsontwikkeling alsnog een scheve verhouding tussen het aantal mensen dat werkt en het aantal mensen dat niets doet. Uiteindelijk wordt alles betaald door de beroepsbevolking. Hoe kleiner die groep is ten opzichte van de groep die niets doet, hoe moeilijker het is alle sociale voorzieningen in stand te houden.

De babyboom is ook belangrijk, maar structureel wordt de mens gewoon een stuk ouder dan vroeger.

Pansier
09-08-2011, 21:30
wat ik me toch afvraag is als we over 25 jaar afscheid genomen hebben van de meerderheid van die grijze golf dat er dan in principe geen sprake meer is van HET argument om de pensioenleeftijd te verhogen.....en dat dan dus de verhouding tussen de werkende die de niet-werkende veel gezonder is dan nu en de komende jaren....

Mensen worden steeds ouder door de verbeterde medische wereld... Deze verhouding zal dus een klein beetje verminderen, maar alsnog hoger blijven dan deze al was. Dus toch tijd voor maatregelen!

Anton09
09-08-2011, 22:14
Mensen worden steeds ouder door de verbeterde medische wereld... Deze verhouding zal dus een klein beetje verminderen, maar alsnog hoger blijven dan deze al was. Dus toch tijd voor maatregelen!

Toen de pensioengerechtige leeftijd ergens in de 19e eeuw werd ingesteld en op de leeftijdsgrens op 65 werd bepaald, werden mensen 72 jaar.
1. Tegenwoordig worden mensen 82 jaar
2. Binnenkort zijn de babyboomers aan de beurt om van hun pensioen te 'genieten'. Omdat er na de oorlog dubbel zoveel baby's werden geboren, mogen we ook dubbel zoveel betalen.

Met andere woorden, we hebben niet genoeg belastingcentjes om al die pensioengerechtigden vanaf 65 jaar (en meestal vanaf zestig jaar) niet meer te kunnen bekostigen. Dat NL-ers tegen de bezuiniginen niet in verzet komen, heeft meer met gezond verstand te maken dan met lafheid.

Over Engeland: die gastjes komen echt niet op voor hun armoedeprobleem of wat dan ook voor bullshit. Dit zijn gewoon wannebeecrimineeltjes die te lui zijn om op een eerlijke manier hun (zweet)geld te verdienen...

raveboy
09-08-2011, 23:05
Wat ik niet begrijp is dat ik op mijn 18e fulltime ging werken, daarvoor vanaf mijn 15e krantenwijk, en pizzeria 's avonds deed, en dat ik minder verdien als sommige figuren die tot hun 30e naar school gaan, maar wel tot dezelfde leeftijd moeten doorwerken.

waarom werk ik als ik alleen mijn fulltime loopbaan reken 49 jaar?, en sommige mensen 37 jaar?, alleen omdat ze langer naar school gaan? ik ga naast mijn werk naar school, misschien moet ik ook gewoon weer fulltime naar school, scheelt in ieder geval jaren lang tillen en slepen voor een baas.

Ik vind dat ze weer naar dienstjaren moeten gaan kijken.

Zolang er miljoenen naar het buitenland gaan, en naar gemeentes die alles op moeten maken omdat ze anders minder krijgen het jaar daarop, en ook naar buitenlanders in Nederland die het niet verdienen ( ook zogenaamde afgekeurde Nederlanders die niks mankeren ) is er ook geld genoeg om iedereen van zijn pensioen te betalen.
Het potje waar het uitkomt heet alleen anders, zelfde zou zijn als ik en mijn vriendin 2 aparte rekeningen hebben en ik heb geen geld en zij heeft duizenden euro's staan, hoef ik dan ook geen rekeningen te betalen?
Blijft het zelfde huis.

Laat ze maar een keer uit een ander potje halen waar wel genoeg in zit.

justsomeone
09-08-2011, 23:34
hebben ze mooi me potje voetbal verpest
de rakkers

Hendy
10-08-2011, 08:27
Ik zou iig niet gaan plunderen in Eltham Highstreet.. die word namelijk beschermd door de heftigste voetbal hoolies te wereld.
''The Lions'' van Millwall !

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/368777860.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJF3XCCKACR3QDMOA&Expires=1312958623&Signature=f%2FxRHF0IAgtAThvpfvVVJJlVq2g%3D

Mauro
10-08-2011, 09:50
Toen de pensioengerechtige leeftijd ergens in de 19e eeuw werd ingesteld en op de leeftijdsgrens op 65 werd bepaald, werden mensen 72 jaar.
1. Tegenwoordig worden mensen 82 jaar
2. Binnenkort zijn de babyboomers aan de beurt om van hun pensioen te 'genieten'. Omdat er na de oorlog dubbel zoveel baby's werden geboren, mogen we ook dubbel zoveel betalen.

Met andere woorden, we hebben niet genoeg belastingcentjes om al die pensioengerechtigden vanaf 65 jaar (en meestal vanaf zestig jaar) niet meer te kunnen bekostigen. Dat NL-ers tegen de bezuiniginen niet in verzet komen, heeft meer met gezond verstand te maken dan met lafheid.

Dat dus.

Anderson
10-08-2011, 10:21
idd

Sadix
10-08-2011, 22:04
Dit is echt niet normaal, ik herhaal, *SCHOKKENDE BEELDEN VAN DE RELLEN IN LONDEN*

http://w w w.youtube.com/watch?v=gURqXH9uGfw (http://www.youtube.com/watch?v=gURqXH9uGfw)

Asura
10-08-2011, 22:11
Ik zou iig niet gaan plunderen in Eltham Highstreet.. die word namelijk beschermd door de heftigste voetbal hoolies te wereld.
''The Lions'' van Millwall !

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/368777860.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJF3XCCKACR3QDMOA&Expires=1312958623&Signature=f%2FxRHF0IAgtAThvpfvVVJJlVq2g%3D

millwallllllllllllllllll

xD

wrestler_nl
11-08-2011, 00:32
Er zijn onmiddels 3 mensen gedood tijdens de rellen in Engeland en meer dan 1100 mensen gearresteerd.

3 Pak vigilantes dead in UK riots | Pakistan | News | Newspaper | Daily | English | Online (http://nation.com.pk/pakistan-news-newspaper-daily-english-online/Politics/11-Aug-2011/3-Pak-vigilantes-dead-in-UK-riots)

Fyodor
11-08-2011, 11:46
Hier nog een gruwelijk filmpje van de rellen, echt niet normaal wat hier gebeurd......
www.dumpert.nl - Rellen in Engeland (http://www.dumpert.nl/mediabase/1649201/30dcc691/rellen_in_engeland.html)

Baske
11-08-2011, 12:02
Nu kunnen we beter ff NSFW en SCHOKKEND in de titel zetten...

Pansier
11-08-2011, 14:44
:lol: Ik heb dumpert op mixfight gebracht, volgens mij kijken er best veel dagelijks voort ;).

Sadix
11-08-2011, 17:48
ik kijk al zeker 5 jaar elke avond op dumpert. goed voor de verveling.

Kemal
11-08-2011, 22:39
Hulk Hogan weet oplossing rellen Londen

AMSTERDAM - Hulk Hogan denkt dat hij een goede oplossing heeft om de rellen in Londen te stoppen.

Volgens Hulk Hogan is het een uitstekend idee om de rellen in Londen de kop in te drukken door een aantal worstelaars op de relschoppers af te sturen. Dit vertelde Hulk aan BBC Radio 5.

"Ik hoorde zojuist wat er allemaal gebeurt op straat en ik denk dat er een beetje Hulkamania nodig is. Benen breken en mensen schoppen met laarzen om zo een einde maken aan de onrust. Uiteindelijk moeten we die jongens te grazen nemen, ze door elkaar schudden en ervoor zorgen dat ze ermee ophouden."

Hulk deed deze weinig intelligente uitspraken omdat hij "alles wil doen voor zijn Britse Hulkamania's".

bron (http://www.telegraaf.nl/prive/10354869/__Hulk_Hogan_heeft_oplossing_rellen__.html?p=27,3)
----------
Wat een giller, die heeft ook te veel klappen van een stoel gehad..

Leventdepevent
12-08-2011, 09:43
Een beetje Hulkmania nodig zegt ie dwaas. Dat was godver allemaal nep "Terry".....bij deze rellen krijg je ECHTE klappen dus blijf jij maar thuis, en als je dan toch iemand van de Hogans wil sturen dan graag, met loeiende sirenes, je dochter Brook erheen.

Kemal
12-08-2011, 22:52
Rellen inspireren Nederlander tot maken game

De rellen in verschillende Britse steden hebben een Nederlandse ontwikkelaar van online spelletjes geïnspireerd tot het maken van een computerspel over de gebeurtenissen.

Spellenmaker Kenney Vleugels (21) zag de foto van een 89-jarige kapper in de stad Londen die in de overblijfselen van zijn kapperszaak staat. Relschoppers hebben zijn winkel vernield, waar de man al meer dan 41 jaar werkte.

“Ik ben heel erg kwaad op de dieven en de relschoppers in Londen”, vertelt Vleugels aan gameblog Kotaku. “Ik zag de foto van de oude man en besloot in een game te laten zien wat die idioten allemaal aanrichten.”

In het spel, London Looters (http://www.roundgames.com/game/London+Looters) genaamd, speel je een man die met een honkbalknuppel zijn winkel moet verdedigen tegen hordes relschoppers.
Spellengigant Sony heeft ook zijn steun getoond voor een slachtoffer van de rellen in Londen. In een video is te zien hoe een twintig jarige Maleisische student wordt beroofd van zijn PlaySation Portable en Sony-baas Alan Duncan heeft aangeboden zijn draagbare spelcomputer te vervangen.

Ook hebben verschillende game-uitgevers laten weten dat ze spellen zullen opsturen naar het slachtoffer van de diefstal