PDA

View Full Version : speedbal



fighterboy
10-08-2011, 17:57
Als ik kijk naar die filmpjes van professioneel boksers zie ik ze vaak op een speedbal slaan. Waar is dat eigenlijk precies goed voor, want je slaat bij boksen toch niet op die manier? Is het de moeite waard om er een aan te schaffen?

Mister T.
10-08-2011, 18:02
snelheid en precisie en reflexen, je moet hem recht in het midden raken en in een bepaalde ritme slaan om hem gaande te houden:)

fighterboy
10-08-2011, 18:08
Ik dacht dat snelheid, precisie en reflexen nou net de 3 dingen waren die je niet kunt trainen, waar je mee geboren moet zijn. Maar als ik er sneller van ga slaan lijkt het me wel de moeite waard :P

mocro9
10-08-2011, 18:13
ik zou zeggen zoek een gym en ga trainen. er zullen vast wel wat gyms zijn die zo n speedball hebben

fighterboy
10-08-2011, 18:25
Bij de thaiboks een budo gym hebben ze geen speedbal. Er is ook een boksschooltje in de buurt, en die hebben het ook niet.

Mister T.
10-08-2011, 18:27
Maar niet de moeite om aan te schaffen.
Tenminste vind ik niet persoonlijk:)

Mister T.
10-08-2011, 18:28
Ik dacht dat snelheid, precisie en reflexen nou net de 3 dingen waren die je niet kunt trainen, waar je mee geboren moet zijn. Maar als ik er sneller van ga slaan lijkt het me wel de moeite waard :P

Natuurlijk kan je leren om snel te slaan snel te reageren en iemand ergens precies te raken en je motoriek trainen:)

Sadix
10-08-2011, 18:36
Ik heb zo een speedball voor de gym gekocht. Eerlijk gezegd eigenlijk voor de sier gekocht omdat het een bepaalde sfeer mee brengt in de kale ruimte waar ik zit. Ik vind het erg moeilijk om hem echt in mijn eigen willekeurige ritme te raken en blijven te raken.

En snelheid en reflexen kan je natuurlijk wel trainen.

fighterboy
10-08-2011, 18:42
Als ik een fimpje van Muhammed Ali kijk. Dan doet hij dat ook, en Muhammed ali was een van de beste boksers. Zo denk ik dan, maarja misschien deed hij het ook voor de show.

Sadix
10-08-2011, 18:45
het is alles behalve voor de show.

Los van snelheid en reflex leer je hand/oog coordinatie, wat nog belangrijker is als de andere.

Pansier
10-08-2011, 23:21
Als ik kijk naar die filmpjes van professioneel boksers zie ik ze vaak op een speedbal slaan. Waar is dat eigenlijk precies goed voor, want je slaat bij boksen toch niet op die manier? Is het de moeite waard om er een aan te schaffen?

Natuurlijk kan je deze dingen wel trainen, al hebben sommige mensen er meer aanleg voor dan andere ;).

ChingChong
11-08-2011, 13:53
Ik dacht dat snelheid, precisie en reflexen nou net de 3 dingen waren die je niet kunt trainen, waar je mee geboren moet zijn. Maar als ik er sneller van ga slaan lijkt het me wel de moeite waard :P

Waar haal je dat vandaan? Waarom zou je anders trainen?

basser
13-08-2011, 15:16
ik heb er een en de 2 dingen waarmee het je het meeste helpt zijn ritme en precisie, vooral ritme.

kees_nmg
15-08-2011, 23:10
Volgens mij halen jullie twee dingen door elkaar, een speedball is een bal aan twee elastieken die vast zitten aan het plafond en aan de grond! Heb er nog nooit op getraind maar schijnt heel moeilijk te zijn en wat ik zo op youtube zie lijkt het me heel nuttig. Ze worden ook werl double end ball genoemd.

Een speedbag is zo'n peertje waar jullie het over hebben, je traint een je hand-oog coordinatie maar vooral je spieren. Je schouders verzuren echt als een malle!