PDA

View Full Version : Vet Verbranden.



Marijn G.
13-08-2011, 00:51
Goedemiddag heren en Dames,


Hier in België is het zomervakantie en ik heb me al dan niet een beetje te veel laten gaan. Nu beginnen de trainingen terug en ik wil terug ene beetje in shape geraken. Ik wil namelijk vet verbranden. Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen, door te lopen (Lang aan 1 stuk, of met intermissies) of zwemmen, ... Hoe verbranden jullie vet of hoe komen jullie snel terug in shape? Ik beoog geen six pack ofso, gewoon pure vet verbranding.

Thanx in advance ;)

fighterboy
13-08-2011, 09:08
Veel cardio doen, dan val je snel af. Joggen, sprinten, fietsen, roeien, steppen. Als je dat dan ook een beetje lang doet krijg je ook gelijk conditie. Daarnaast is touwtje springen heel goed.

Naast cardio zou je ook van spiertraining kunnen doen. Dan gaan je spieren vet verbranden terwijl ze herstellen. Dus als je dan bijvoorbeeld savonds tv kijkt verbrand je ook vet.

Je moet ook veel water drinken. Dan voer je de afval stoffen af. Die afvalstoffen worden omgezet in vet, en daar wil je juist vanaf.

Daarnaast zo veel mogelijk gezond eten, en geen vet of suiker.

Prop je ook niet vol tijdens de maaltijden. Gewoon naar je lichaam luisteren wanneer hij niet meer wil, okal kunnen er bijv. nog 5 hapjes bij.

Ik zou zeggen anderhalf uur per dag intensief bewegen. Wel afwisselen bijv. ene dag armen andere dag benen. Je buik kun je elke dag trainen. Zou dus 100 Crunches per dag doen, en 50 schuine links en 50 rechts. Ongeveer 2liter water drinken per dag.

Mijn vriendin doet sinds een paar weken dit, omdat ik haar te vet vond. Nu heeft ze bijna geen overtollig vet meer.

Pansier
13-08-2011, 09:32
Zwemmen lijkt me wel een goede idee, omdat je dan meteen je hele lichaam aanpakt. Gewoon lekker sporten en gezond eten, dan komt het vanzelf.

citrusfruit
13-08-2011, 11:33
Mijn vriendin doet sinds een paar weken dit, omdat ik haar te vet vond.
Hehehe...

Bartju
13-08-2011, 13:13
Wij vebranden hier vet door het gewoon op het vuur te gooien! stinkt wel ff maar dan heb je t ook wel verbrand in een dag tijd!

colossus
13-08-2011, 13:43
Veel cardio doen, dan val je snel af. Joggen, sprinten, fietsen, roeien, steppen. Als je dat dan ook een beetje lang doet krijg je ook gelijk conditie. Daarnaast is touwtje springen heel goed.

Naast cardio zou je ook van spiertraining kunnen doen. Dan gaan je spieren vet verbranden terwijl ze herstellen. Dus als je dan bijvoorbeeld savonds tv kijkt verbrand je ook vet.

Je moet ook veel water drinken. Dan voer je de afval stoffen af. Die afvalstoffen worden omgezet in vet, en daar wil je juist vanaf.

Daarnaast zo veel mogelijk gezond eten, en geen vet of suiker.

Prop je ook niet vol tijdens de maaltijden. Gewoon naar je lichaam luisteren wanneer hij niet meer wil, okal kunnen er bijv. nog 5 hapjes bij.

Ik zou zeggen anderhalf uur per dag intensief bewegen. Wel afwisselen bijv. ene dag armen andere dag benen. Je buik kun je elke dag trainen. Zou dus 100 Crunches per dag doen, en 50 schuine links en 50 rechts. Ongeveer 2liter water drinken per dag.

Mijn vriendin doet sinds een paar weken dit, omdat ik haar te vet vond. Nu heeft ze bijna geen overtollig vet meer.

als je het proces wilt versnellen dikke jogging broek en een vuilniszak over je lichaam. maar je gaat echt bakken.

Gab
13-08-2011, 16:39
kameraad van mij die is in 1 maand tijd 8kg afgevallen door geen chips en snoep te eten, en ook geen cola drinken:)!

Pansier
13-08-2011, 18:24
Hehehe...

Tjah, sommige kunnen alleen de koeien krijgen... :lol:

colossus
13-08-2011, 18:45
Tjah, sommige kunnen alleen de koeien krijgen... :lol:

dat hij zijn vrouwke vet noemt wil niet zeggen dat jij haar een koe mag noemen. chill out bro

Pansier
13-08-2011, 18:51
dat hij zijn vrouwke vet noemt wil niet zeggen dat jij haar een koe mag noemen. chill out bro

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTIGM2GKc_3-NfnVecZIcv-Ywrk0m1vgodEganUTH8DTK8xQZkm8Q

colossus
13-08-2011, 18:56
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTIGM2GKc_3-NfnVecZIcv-Ywrk0m1vgodEganUTH8DTK8xQZkm8Q

kom op weet je. je weet best dat je nu fout zit.

Pansier
13-08-2011, 19:15
kom op weet je. je weet best dat je nu fout zit.

Het is duidelijk dat jij nog niet lang op het forum zit :lol:

fighterboy
13-08-2011, 19:51
Pansier,

Als jij drie jaar intensief vechtsport, en dan opeens moet stoppen vanwege een blessure zou je ook vet worden. Slaat nergens op hoe je reageert. Marokkaan

Haringsma
13-08-2011, 20:04
Ik heb dat nieuwe boek van Timothy Ferris gehaald. Zeer uitgebreid en ben wel een paar kilo kwijt. Hardlopen blijft echter toch de beste manier om dat vet kwijt te raken. Vechtsporttraining kan daar wat mij betreft niet aan tippen.

Mister T.
13-08-2011, 20:07
Marokkaan


http://i347.photobucket.com/albums/p464/tomdew/profiles_take_that_bitch_says_cute_cat_4122_915927 _xlarge.jpg

Marchant
13-08-2011, 20:21
Wij vebranden hier vet door het gewoon op het vuur te gooien! stinkt wel ff maar dan heb je t ook wel verbrand in een dag tijd!

Of gewoon zo...


http://www.youtube.com/watch?v=VUj_rgTa9Wo

Marchant
13-08-2011, 20:24
Tjah, sommige kunnen alleen de koeien krijgen... :lol:


dat hij zijn vrouwke vet noemt wil niet zeggen dat jij haar een koe mag noemen. chill out bro


kom op weet je. je weet best dat je nu fout zit.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

http://1den.ru/uploads/images/1/8/3/2/1/429006fbc7.jpg

Bartju
13-08-2011, 20:29
You must spread some Reputation around before giving it to Marchant again.

Mister T.
13-08-2011, 20:38
hahahahaaaa x2 bartju

Sadix
13-08-2011, 21:10
ik denk, eindelijk een topic waar ik zelf ook graag wat info over zou willen.

reageren alle forum trolls er op hahaha

Pansier
13-08-2011, 21:54
You must spread some Reputation around before giving it to Marchant again.

x3

Pansier
13-08-2011, 21:56
Pansier,

Als jij drie jaar intensief vechtsport, en dan opeens moet stoppen vanwege een blessure zou je ook vet worden. Slaat nergens op hoe je reageert. Marokkaan

:O Moet ik Marrokaan als compliment of als beleding op pakken?

Trouwens wat had jou vriendin je beloofd als ze terugkwam? :kus:

Pansier
13-08-2011, 21:58
ik denk, eindelijk een topic waar ik zelf ook graag wat info over zou willen.

reageren alle forum trolls er op hahaha

http://ihasahotdog.wordpress.com/files/2008/08/funny-dog-pictures-dog-asks-you-what-you-are-talking-about.jpg

Mister T.
13-08-2011, 22:23
over vet verbranden o.a en meer: Bodylab.nl - Jouw Sportvoeding Elke dag de Laagste Prijs! (http://www.bodylab.nl/wikiverbranden)

citrusfruit
14-08-2011, 02:32
Mijn vriendin doet sinds een paar weken dit, omdat ik haar te vet vond.
Kerel kom op. Als je op zo'n manier iets post over je vriendin dan komt het toch over alsof je een dealtje hebt gemaakt bij de kilo-knaller en probeert er nog iets van te maken...
Als je nou gewoon liposuctie voor haar betaalt, dan kun je er waarschijnlijk nog een paar weken goed van eten met de rest van de familie.

Facade
14-08-2011, 09:57
over vet verbranden o.a en meer: Bodylab.nl - Jouw Sportvoeding Elke dag de Laagste Prijs! (http://www.bodylab.nl/wikiverbranden)

goeie link!

Wat ik me altijd afvraag is of de meeste vechtsporten niet voor een groot deel onder HIIT vallen..? Daarom sla ik cardio vaak over :P

Sadix
14-08-2011, 16:31
Facade, het valt er net niet onder.

HIIT is echt alles maar dan ook alles geven wat je hebt voor 20-30 seconden. Het is vergelijkbaar met een wedstrijd vechten, je tegenstander de hoek in duwen en voor de kill gaan in 20 seconden, alles er voor doen om hem neer te halen.

je moet stuk gaan tijdens HIIT, daarna snel weer op rust komen en herhalen.

Haringsma
15-08-2011, 14:47
Het effect van vechtsporttraining valt mij ook altijd erg tegen. Ik boks en kickboks al een tijdje, maar het heeft erg weinig invloed op mijn bouw. Zowel met betrekking tot vetverlies als spieropbouw. Zelfs met een goed dieet.

Om af te vallen moet ik toch vooral hardlopen. En om spieren te kweken aan het staal.

Facade
15-08-2011, 15:08
Ja goed ik doe tegenwoordig ook nog wat hardlopen/joggen erbij en voor krachttraining is vechtsport natuurlijk ongeschikt. Ik vind het altijd alleen bijzonder saai... maargoed thx voor je antwoord.

goro
15-08-2011, 15:43
Hey dikzak. Laat het lopen etc. Gewoon Kei zwaar gewichtheffen en vet vliegt er af. Beetje cardio. Gewoon vechtsport en gewicht heffen. Lopen en zwemmen zijn voor lopers en zwemmers. Deadlift, squatten, overhead press, bench, rows en optrekken. De rest bull shit. Zoek naar stronglifts program 5 x 5

Pansier
15-08-2011, 16:12
Hey dikzak. Laat het lopen etc. Gewoon Kei zwaar gewichtheffen en vet vliegt er af. Beetje cardio. Gewoon vechtsport en gewicht heffen. Lopen en zwemmen zijn voor lopers en zwemmers. Deadlift, squatten, overhead press, bench, rows en optrekken. De rest bull shit. Zoek naar stronglifts program 5 x 5

Deadlift? Beetje link voor een beginner?

Asura
15-08-2011, 16:15
Ik vind vechtsport alleen nooit echt super voor het verliezen van vet. De meeste vechters die geen aparte S&C coach hebben, hebben vaak ook extra vet.

Sadix
15-08-2011, 16:24
en ook amper spieren.

Ik doe aan vechtsport sinds mijn 5e, heb denk ik misschien wel 100.000 keer opgedrukt en buikspieren gedaan maar heb nog een sixpack nog dikke spierballen ofzo. Enige wat ik heb is een tricep die niet bij de rest van me arm past door het opdrukken.

ik voel me misbruikt :(

Pansier
15-08-2011, 16:42
en ook amper spieren.

Ik doe aan vechtsport sinds mijn 5e, heb denk ik misschien wel 100.000 keer opgedrukt en buikspieren gedaan maar heb nog een sixpack nog dikke spierballen ofzo. Enige wat ik heb is een tricep die niet bij de rest van me arm past door het opdrukken.

ik voel me misbruikt :(

De een heeft er meer aanleg voor dan de ander.

Sadix
15-08-2011, 17:11
Ja klopt, ik heb me laten vertellen dat mensen uit het midden oosten, turkije, afghanistan, iran etc minder spier aanleg hebben.

Asura
15-08-2011, 17:58
Ik zie weinig mensen echt gespierd worden van vechtsport alleen. Je moet ernaast toch fitnessen denk ik. Mijn sixpack zit onder 10000 hamburgers ondertussen

fighterboy
15-08-2011, 19:02
en ook amper spieren.

Ik doe aan vechtsport sinds mijn 5e, heb denk ik misschien wel 100.000 keer opgedrukt en buikspieren gedaan maar heb nog een sixpack nog dikke spierballen ofzo. Enige wat ik heb is een tricep die niet bij de rest van me arm past door het opdrukken.

ik voel me misbruikt :(

Welke vechtsport(en) heb je gedaan als ik vragen mag?

Sadix
15-08-2011, 19:13
karate van 5 tot 18 jaar, mma van 18 tot 21 en 21 tot nu kickboksen. ben 25.

Briant
15-08-2011, 19:31
Van vechtsporten waarbij je worstelt/grapplet wordt je gespierder dan van kickboxen/karate. Dat mag duidelijk zijn. Kickboxen is overigens wel een van de beste sporten om een goede cardio op te bouwen.

HIIT training is om een cardio op te bouwen, je herstel periode te verkleinen (dit gaat al vrij snel, na 8x trainen zie je al verbetering). Om vet te verbranden zul je in je reserves moeten gaan lopen, maar zonder TE veel intensiteit. Als je te intens traint slaat je lichaam de vetverbranding over en begint gelijk met de eiwit verbranding (dus spieren). Daarom is bijvoorbeeld het lopen/fietsen/zwemmen/skaten van een lange afstand met een middelhoge hartslag de beste manier om vet te verbranden. Denk bij hardlopen alsjeblieft wel aan goed schoeisel, ik had laatst Shin Splint en ik kan je vertellen, daar word je niet vrolijk van.

fighterboy
15-08-2011, 19:42
karate van 5 tot 18 jaar, mma van 18 tot 21 en 21 tot nu kickboksen. ben 25.

Maar dan train je toch wel meer spieren in je lichaam dan alleen je triceps. Biceps bij boksen uppercuts, en bij een beetje dat duwen, trekken en vloeren gebruik je ook wel je biceps.

Mister T.
15-08-2011, 19:48
maar vooral op veel herhalingen dus niet op massa

fighterboy
15-08-2011, 19:50
Dan wel raar dat alleen zijn triceps massa hebben...

nanni149
15-08-2011, 21:05
Van vechtsporten waarbij je worstelt/grapplet wordt je gespierder dan van kickboxen/karate. Dat mag duidelijk zijn. Kickboxen is overigens wel een van de beste sporten om een goede cardio op te bouwen.

HIIT training is om een cardio op te bouwen, je herstel periode te verkleinen (dit gaat al vrij snel, na 8x trainen zie je al verbetering). Om vet te verbranden zul je in je reserves moeten gaan lopen, maar zonder TE veel intensiteit. Als je te intens traint slaat je lichaam de vetverbranding over en begint gelijk met de eiwit verbranding (dus spieren). Daarom is bijvoorbeeld het lopen/fietsen/zwemmen/skaten van een lange afstand met een middelhoge hartslag de beste manier om vet te verbranden. Denk bij hardlopen alsjeblieft wel aan goed schoeisel, ik had laatst Shin Splint en ik kan je vertellen, daar word je niet vrolijk van.

Als je HITT training doet val je wel zeker af (mits je de inname afstemd) ik ben begonnen met buiten mijn gewone trainingen (sambo) 2x per week HITT te doen, met name een keer sledge run van 50+ kg, 1.30/1 rust 10x totaal 40min, met warming up, en een circuit training met gewichten,farmers walk,burpee.s etc de hartslag blijft altijd hoog. heb mijn eetgedrag niet veranderd en ben in twee maanden 6 kilo kwijtgeraakt

Dit komt niet door mijn sambo training (4uur per week)maar sinds de HITT of hoe je het noemen wil training.
denk dat het voor het lichaam gewenning is geen vet te verbranden (altijd hetzelfde op de zelfde tijd) met de standaardt trainingen,

moet ook wel zeggen dat ik bij veel sportschoolen de intensiteit van de trainingen niet geweldig vind! warming up en groet 10 min, beetje buikspier oefeningen plus rek/strek
dan gaan we trainen! en om vijf voor acht moeten we weg zijn want dan komt de nieuwe groep'
wordt er eigenlijk 45 minuten echt getraint, vaarvan sparen/zak training de verbrandende (vet) factor is hoeveel minuten zijn dat effectief???

Maar wat ook ziet is dat als ze extra trainen gaan ze op eens een proteinen shake nemen na de training!!

Eigenlijk is het heel simpel, verhoog je verbranding maar niet je inname.

Verbrand wat je eet,eet niet wat je verbrand.

fighterboy
15-08-2011, 22:01
Als je HITT training doet val je wel zeker af (mits je de inname afstemd) ik ben begonnen met buiten mijn gewone trainingen (sambo) 2x per week HITT te doen, met name een keer sledge run van 50+ kg, 1.30/1 rust 10x totaal 40min, met warming up, en een circuit training met gewichten,farmers walk,burpee.s etc de hartslag blijft altijd hoog. heb mijn eetgedrag niet veranderd en ben in twee maanden 6 kilo kwijtgeraakt

Dit komt niet door mijn sambo training (4uur per week)maar sinds de HITT of hoe je het noemen wil training.
denk dat het voor het lichaam gewenning is geen vet te verbranden (altijd hetzelfde op de zelfde tijd) met de standaardt trainingen,

moet ook wel zeggen dat ik bij veel sportschoolen de intensiteit van de trainingen niet geweldig vind! warming up en groet 10 min, beetje buikspier oefeningen plus rek/strek
dan gaan we trainen! en om vijf voor acht moeten we weg zijn want dan komt de nieuwe groep'
wordt er eigenlijk 45 minuten echt getraint, vaarvan sparen/zak training de verbrandende (vet) factor is hoeveel minuten zijn dat effectief???

Maar wat ook ziet is dat als ze extra trainen gaan ze op eens een proteinen shake nemen na de training!!

Eigenlijk is het heel simpel, verhoog je verbranding maar niet je inname.

Verbrand wat je eet,eet niet wat je verbrand.

Moet je wel goed op je eten letten, want spierafbraak zit je ook niet op te wachten.

Marchant
15-08-2011, 23:47
Moet je wel goed op je eten letten, want spierafbraak zit je ook niet op te wachten.

:confused:
Waarom heet het spierafbraak en vet verbranden? waarom niet spier verbranden of vetafbraak!
Is toch veel makkelijker:pimp:

Bartju
15-08-2011, 23:50
:confused:
Waarom heet het spierafbraak en vet verbranden? waarom niet spier verbranden of vetafbraak!
Is toch veel makkelijker:pimp:

want als je hard traint krijg je een branderig gevoel in je spieren?!:p

Pansier
16-08-2011, 00:00
:confused:
Waarom heet het spierafbraak en vet verbranden? waarom niet spier verbranden of vetafbraak!
Is toch veel makkelijker:pimp:

Puur om jou te pesten!

Briant
16-08-2011, 00:16
Als je amoniak ruikt na het trainen, ben je te diep gegaan en zijn je spieren verbrand. Dan weet je zeker dat je spierpijn hebt de volgende dag :P

Asura
16-08-2011, 00:23
Dat heb ik heel lang gehad man,... fucked up. Ik veranderde me dieet maar kwam er niet van af langere tijd.

Asura
16-08-2011, 00:28
Later bleek dat ik mijn broekje gewoon ondergezeken had en al weken niet had gewassen.


http://www.youtube.com/watch?v=6zXDo4dL7SU&feature=related

nee joh