PDA

View Full Version : MMA en Krav maga?



Utrecht
28-08-2011, 22:31
Raden jullie het me aan om MMA en Krav maga te doen? Of kennen jullie een betere? Graag vermelden

Mauro
28-08-2011, 22:33
Een betere wat ?

Pansier
28-08-2011, 22:34
Raden jullie het me aan om MMA en Krav maga te doen? Of kennen jullie een betere? Graag vermelden

Friet met satesaus is erg lekker.

Utrecht
28-08-2011, 22:43
Friet met satesaus is erg lekker.

Vergelijk je MMA nou met friet lol

Pansier
28-08-2011, 22:58
Vergelijk je MMA nou met friet lol

Zoals je ziet.

fighterboy
28-08-2011, 22:58
Raden jullie het me aan om MMA en Krav maga te doen? Of kennen jullie een betere? Graag vermelden

Wat is je doel, en wat is de reden waarom je wil vechtsporten?

Marchant
28-08-2011, 23:30
krav mma ga!

Haruchai
29-08-2011, 10:09
Wil je sport of wil je het compleet gevecht (dwz alles geoorloofd)?
Als het je om sport gaat, dan kun je mma beter combineren met JKD, thaiboksen of bjj.
Als het je om het compleet gevecht gaat, dan kun je krav maga beter combineren met JKD en Eskrima.

Danielos
29-08-2011, 10:33
Ik raad je eerder Krav Maga aan, maar het ligt er meer aan wat jij wil. Krav Maga is completer als we het hebben over zelfverdediging. Je kunt het tevens wel goed combineren. Ik zelf doe Krav Maga en kickbox en dat werkt ook prima.

Utrecht
29-08-2011, 20:32
HEt gaat me er inderdaad om om een complete vechter te worden... staand liggend verdediging tegen wapens etc.

fighterboy
29-08-2011, 20:52
HEt gaat me er inderdaad om om een complete vechter te worden... staand liggend verdediging tegen wapens etc.

Ja dan is Krav Maga wel een goede.

Utrecht
29-08-2011, 21:50
Kennen jullie goede MMA en Krav Maga trainers in Provincie Utrecht?

Thanks!

goro
29-08-2011, 22:47
Ik hou van mma. Krav Maga is te brutaal in mijn opinie! Dat is voor als je in Israel leeft.

KN
30-08-2011, 18:37
Raden jullie het me aan om MMA en Krav maga te doen? Of kennen jullie een betere? Graag vermelden
Het zijn twee compleet verschillende dingen. De een is een sport, de ander een zelfverdediging. Bij MMA komen geen wapens voor immers en zijn er holds barred. Mijn vroegere Krav Maga trainingen zijn amper te vergelijken met mijn huidige MMA trainingen. Het uitgangspunt is verschillend; een gecontroleerde ring/kooi versus een straat omgeving met vele variabelen, een wedstrijd versus een gevaarlijke situatie neutraliseren.
Ik denk dat je zelf met wat research uit kan vogelen wat je nu eigenlijk wilt. Ga een keertje kijken bij beide als je nog twijfelt, ik denk dat je met een les al weet (en voelt) wat het verschil is.

Mauro
31-08-2011, 07:26
Kennen jullie goede MMA en Krav Maga trainers in Provincie Utrecht?

Thanks!
In Amersfoort zit Contact Combat : Krav Maga is een defense and fighting system (http://www.contactcombat.nl)
Volgens mij zit er in Zeist ook een school.

Danielos
31-08-2011, 12:16
Hier vindt je een complete lijst van alle Krav Maga scholen in Nederland (http://www.kravmagashirts.nl/krav-maga-scholen).

Silat
02-09-2011, 23:43
Kijk gewoon wie er lesgeeft, hoe die lesgeeft en of hij jou kan inspireren.
En natuurlijk wat voor tegenstand er tussen loopt.
Anders heeft het dus geen zin.

gimgamgommetje
04-09-2011, 17:49
Ik combineer voor mezelf krav maga, met boksen en MMA. Tactisch gezien alle drie totaal verschillend, maar het vult elkaar heel goed aan.
Veel technieken zijn hetzelfde of overlappen. Bij ons in KMg komen de grappling technieken pas vrij laat in het curriculum omdat je je in eerste inastantie alleen richt op het wegkomen uit een situatie (of neutraliseren van de dreiging) MMA geeft je dan wel een voorsprong bij het sparren etc. MMA/BJJ heeft mij heel erg geholpen met dingen waar ik nu met krav maga ook bezig ben. Het voetenwerk en vele uitstappen dat ik met boksen doe gecombineerd met counters helpt weer erg met take down defenses in MMA etc.

Verder hangt er een hoop af van hoe je les krijgt en de groep waarin je les krijgt.
Ik zou in jouw geval inderdaad eens kijken Bij Alex Kuiper van contact combat Contact Combat : Krav Maga is een defense and fighting system (http://www.contactcombat.nl)
Er zijn ook wel meer plekken in utrecht waar je terecht kunt, dus je kunt wat shoppen voordat je je opgeeft ergens.

Utrecht
05-09-2011, 21:18
Bedankt voor jullie reactie!


Gimgamgommetje: Maar boksen is toch al inbegrepen bij MMA?

gimgamgommetje
06-09-2011, 13:32
Boksen is inderdaad inbegrepen in MMA, trouwens ook wel in krav maga. Toch kan het geen kwaad dit apart te beoefenen , en is het ook gewoon erg leuk om te doen.

ondiep
06-09-2011, 13:51
Kennen jullie goede MMA en Krav Maga trainers in Provincie Utrecht?

Thanks!


Er zit een Krav maga school aan het eind van de amsterdamsestraatweg die ken ik omdat ik daar vrij frequent langsrij.

Reflex BMC - Officieel Krav Maga Worldwide Trainingcenter Utrecht : Home (http://www.reflex-bmc.nl/?id=home)

Qua MMA in Utrecht heb je de colloseum en team duncan.

The Colosseum (http://www.thecolosseum.nl/)

Train zelf bij colloseum kom gewoon een keertje langs om een proeflesje mee te draaien kijken of het wat is :thup: