PDA

View Full Version : Geert Wilders Tegen Mark Rutte - Doe Eens Normaal Man



Kemal
22-09-2011, 19:37
http://www.youtube.com/watch?v=ejoiMDifi0g

Kemal
22-09-2011, 19:38
deze dan ook maar:


http://www.youtube.com/watch?v=GOCP9Twaz_g

Facade
22-09-2011, 19:47
Tsja, weinig besef van de verantwoordelijkheid vooral in dat eerste filmpje. Zij moeten met z'n allen het land besturen en mensen gaan er vanuit dat professionals daarmee bezig zijn. Als je dan niet verder komt dan 'doe eens normaal' gepareerd met het o zo scherpe 'doe zelf eens normaal' dan wekt dat weinig vertrouwen.

Je kan een aardig betoog maken voor de stelling dat de huidige crisis veroorzaakt/verlengd wordt door gebrek aan leiderschap en daadkracht in de hedendaagse politiek en dan niet alleen in NL. Dit soort ongein is in die zin wel typerend voor het niveau de laatste tijd.

Richelieu
22-09-2011, 19:52
Pffffffffff....................nog geen enkel inhoudelijke boodschap gehoord tijdens de algemene beschouwingen.

Kemal
22-09-2011, 19:53
Pffffffffff....................nog geen enkel inhoudelijke boodschap gehoord tijdens de algemene beschouwingen.

nou idd, volg het ook redelijk veel en dat was dus ook mijn aller eerste reactie..

Mauro
22-09-2011, 20:43
Ik zou bijna willen dat dit kabinet klapt, vervolgens verkiezingen, Wilders Minister Presisident.......en dan eens zien of Wilders zich nog steeds kan verschuilen achter deze Bullshit debate-stijl. Laat hem maar eens de volle verantwoordelijkheid krijgen,...piept ie wel anders. Ik wordt echt gek van die holle cretologie en dat arrogante smalende glimlachje. Die kloothommel voegt inhoudelijk echt never nooit iets toe, alleen maar stangen.

FOCUS
22-09-2011, 21:55
Wilders roept regelmatig hele (hele) domme dingen, maar hij maakt van zn hart geen moordkuil.
Ik hoop dat hij nooit ons land mag gaan regeren, maar ik vind het wel een goede zaak dat iemand dat kabinet eens ff voor zn kont schopt.
Dat ze er met zn allen op reageren alsof ze door een hond gebeten zijn, geeft aan dat hij de gevoelige snaar weet te raken.

ge-wel-dig!

grinnik


verder is het natuurlijk gewoon een moslimfobische angshaas met een tunnelvisie

Leventdepevent
22-09-2011, 21:58
haha wat een kleuters zeg...

Bartju
22-09-2011, 22:17
lol @ 2e filmpje wij kunnen dergelijk racisctisch uitspraken niet gedogen

Bagheera
22-09-2011, 22:25
*zucht* volg het ook een beetje (themakanaal) en heb de tenen krom in de schoenen staan, ik kan er niet meer om lachen (shockpolitics zonder inhoud)

maartenjackie
22-09-2011, 23:14
Hier gaat echt m'n zaad van koken, en maar bezuinigen op alles. Ondertussen deze mensen zakkenvullen. Vind de gasten van Holland in de hood nog slimmer. Mc biggah voor president

Bartju
23-09-2011, 00:20
Hier gaat echt m'n zaad van koken, en maar bezuinigen op alles. Ondertussen deze mensen zakkenvullen. Vind de gasten van Holland in de hood nog slimmer. Mc biggah voor president

zal best wel stinke denk..en pijnlijk voor je hand bij het wanken

Silat
23-09-2011, 00:46
zal best wel stinke denk..en pijnlijk voor je hand bij het wanken

Niet de moeite waard om te volgen dus.. ik trek m'n eigen plan *zoals "Sticks"

Kemal
23-09-2011, 14:36
http://www.youtube.com/watch?v=nvhNHZdTf40&feature=player_embedded

FOCUS
23-09-2011, 16:09
:hugegrin:

Marchant
23-09-2011, 16:21
http://www.youtube.com/watch?v=nvhNHZdTf40&feature=player_embedded

Hahaha tranen over mijn wangen!!!!

Wiebe
23-09-2011, 16:45
http://www.youtube.com/watch?v=nvhNHZdTf40&feature=player_embedded

Deze is inderdaad een pareltje jammer alleen dat het knip en plakwerk is.

Terwijl half Europa financieel op een hoop ligt, de andere helft van de wereld in oorlog is of door honger ziekte en natuurrampen naar de verdommenis gaat gaan we hier lopen janken over een woord als bedrijfspoedel.

Elk land krijgt de regering die het verdiend maar zijn wij dan zo slecht geweest?

Asura
23-09-2011, 18:49
Dat Wilders ongeveer 6x voor racist etc is uitgemaakt heeft RTL4 er maar lekker uitgeknipt. De enige die wat nuttigs zei was Wilders, maar mooie compilatie, onze media doet weer zijn werk. Echt triest hoe heel die nieuwsuitzending draait om het zwartmaken van Wilders, waarschijnlijk als afleiding van het feit dat de rest van de regering alleen maar bezig is met partij politiek.Ze waren Wilders praktisch aan het smeken dit kabinet te laten vallen, maar als hij ze vroeg waarom ze dan wel de hulp aan griekenland steunen liepen ze weer snel weg van de microfoon haha

Echt triest, maar dit krijg je in een land waar alle media 1 pot nat zijn.

R.H.
23-09-2011, 18:57
Dat Wilders ongeveer 6x voor racist etc is uitgemaakt heeft RTL4 er maar lekker uitgeknipt. De enige die wat nuttigs zei was Wilders, maar mooie compilatie, onze media doet weer zijn werk. Echt triest hoe heel die nieuwsuitzending draait om het zwartmaken van Wilders, waarschijnlijk als afleiding van het feit dat de rest van de regering alleen maar bezig is met partij politiek.Ze waren Wilders praktisch aan het smeken dit kabinet te laten vallen, maar als hij ze vroeg waarom ze dan wel de hulp aan griekenland steunen liepen ze weer snel weg van de microfoon haha

Echt triest, maar dit krijg je in een land waar alle media 1 pot nat zijn.

Dit ben ik met je eens, ik ben geen groot fan van Wilders. maar de media doet ook wel erg zijn best om hem er altijd zo kinderachtig/brutaal/racistisch/etc. etc. uit te laten zien.

R.H.
23-09-2011, 19:07
aan de ene kant "kan"dit natuurlijk officieel niet, maar ik vind dat engels achtige gedrag wel mooi om te zien zoals:

http://www.youtube.com/watch?v=Q-GkrHKcwvo&feature=related

micha
23-09-2011, 19:08
ik ben Wilders zo verschrikkelijk beu

cholitzu
23-09-2011, 19:20
Geen respect meer voor elkaar. En dat gaat nog erger worden, want men kan elkaar voor van alles uitmaken.
1 groot circus, met als grootste clown Wilders. Het word tijd dat er koppen gaan rollen en het hele zooitje in elkaar stort.

Ja natuurlijk kan het slechter, en natuurlijk hebben we nog te eten, maar is dat een excuus om te accepteren dat er een zooitje van wordt gemaakt, en dat er hondduizenden mensen die het al beroerd hebben er nog meer op achteruit gaan.

Als dat zo doorgaat met bezuinigen etc gaan we echt een hele andere kant op dan men denkt. Het gaat er echt niet leuker op worden in nederland.

cholitzu
23-09-2011, 19:24
ik ben Wilders zo verschrikkelijk beu

x ∞

FOCUS
23-09-2011, 19:25
zonder Wilders zitten we nog steeds met een zooitje klaplopers opgescheept
dan maar met clown, valt er ten minste nog wat te lachen

Mauro
23-09-2011, 19:37
Dat Wilders ongeveer 6x voor racist etc is uitgemaakt heeft RTL4 er maar lekker uitgeknipt. De enige die wat nuttigs zei was Wilders, maar mooie compilatie, onze media doet weer zijn werk. Echt triest hoe heel die nieuwsuitzending draait om het zwartmaken van Wilders, waarschijnlijk als afleiding van het feit dat de rest van de regering alleen maar bezig is met partij politiek.Ze waren Wilders praktisch aan het smeken dit kabinet te laten vallen, maar als hij ze vroeg waarom ze dan wel de hulp aan griekenland steunen liepen ze weer snel weg van de microfoon haha

Echt triest, maar dit krijg je in een land waar alle media 1 pot nat zijn.
RTL 4 ?
Geen idee, ik heb het gewoon live op Ned 2 zitten kijken, en daar viel weinig aan te manipuleren Asura.
Als jij vind dat Wilders echt de enige was die wat nuttigs zei, zou je de live-uitzending nog eens moeten zien. Wat mij betreft kwam 1 van de weinige zinvolle bijdragen van Pechtold, groot deel van de rest leek idd er op uit om het op de spits te drijven tussen Wilders vs Rutte.

Facade
23-09-2011, 19:54
Dit ben ik met je eens, ik ben geen groot fan van Wilders. maar de media doet ook wel erg zijn best om hem er altijd zo kinderachtig/brutaal/racistisch/etc. etc. uit te laten zien.

Gebruik je verstand nou even. In principe heeft Wilders z'n doel al behaald. We hebben het over een crisis met misschien bijzonder grote structurele gevolgen, maar waar gaat het over ? Wilders. Aandacht is alles voor een politicus en Wilders begrijpt hoe hij daaraan moet komen.

De media zitten niet achter Wilders aan, de media zitten achter nieuws aan. Wat is nieuwswaardig? Datgeen dat afwijkt van het normale... Wat wijkt nu af? Kinderachtig gedoe van twee politici die nota bene met elkaar de regering moeten vormen die tegen elkaar zeggen dat ze normaal moeten doen.

lijkt mij persoonlijk toch zo simpel als wat. Beetje typisch om wilders nou weer in de slachtoffer rol te plaatsen.

micha
23-09-2011, 19:56
Tegen Roemer lijkt hij zich in te houden waarschijnlijk bang dat hij iets terug krijgt

Asura
23-09-2011, 20:26
Gebruik je verstand nou even. In principe heeft Wilders z'n doel al behaald. We hebben het over een crisis met misschien bijzonder grote structurele gevolgen, maar waar gaat het over ? Wilders. Aandacht is alles voor een politicus en Wilders begrijpt hoe hij daaraan moet komen.

De media zitten niet achter Wilders aan, de media zitten achter nieuws aan. Wat is nieuwswaardig? Datgeen dat afwijkt van het normale... Wat wijkt nu af? Kinderachtig gedoe van twee politici die nota bene met elkaar de regering moeten vormen die tegen elkaar zeggen dat ze normaal moeten doen.

lijkt mij persoonlijk toch zo simpel als wat. Beetje typisch om wilders nou weer in de slachtoffer rol te plaatsen.

Nieuws?
Waarom is het geen nieuws als WIlders diezelfde dag Nazi word genoemd, maar komt het wel 1000x op het nieuws als hij iets "verkeerds" zegt?

Ik zat net nog het nieuws te kijken en ze gaan overal de straat op en de scholen in om ons te vertellen wat een gemene man Wilders is. Ja, dat wou Wilders echt!

Goed gezien man, scherp. RTL4 & NOS diskwalificeren zich zoals weer eens als nieuwszenders en het blijken gewoon weer onderdeel van dezelfde propoganda machine. TOen hij constant voor nazi en bruinhemd werd uitgemaakt veroordeelde noch NOS, noch andere zenders dit gedrag, maar als ze hem kunnen pakken vult het de hele uitzending. Fucking zielig.En jij noemt het nieuws,één zinnetje van Wilders is nieuws, maar als hij word uitgescholden is het geen nieuws, ik zie dat jij je verstand gebruikt idd, heel logisch allemaal.

Asura
23-09-2011, 20:28
Tegen Roemer lijkt hij zich in te houden waarschijnlijk bang dat hij iets terug krijgt

lol
Het is natuurlijk niet zo dat het ging over de griekse hulp waar SP als 1 van de weinige wel kritisch over is, anders dan Cohen en Rutte.

Facade
23-09-2011, 20:41
Kom aub maar op met het filmpje waar Wilders zo vreselijk geschoffeerd wordt Asura. Persoonlijk heb ik dat inderdaad gemist.

Tsja als politici het land in willen gaan met de boodschap dat Wilders slecht is, dan kunnen ze dat doen. Erg slim is het niet, maar wel hun goed recht. Je kan nou wel weer heel emotioneel gaan reageren zoals gebruikelijk, maar dat heeft echt helemaal niets met propaganda te maken.

Politiek gezien heeft Wilders inderdaad veel tegenstanders, maar dat zegt echt niet dat het hele overheidsapparaat en de media samenspannen tegen hem. Je kan iedereen de schuld geven die je wil, maar aan het eind van de dag is het nog steeds Wilders die z'n uitspraken doet en niemand anders. Dan zul je ook in moeten staan voor de gevolgen. Persoonlijk denk ik dat die er niet zijn en dat daardoor Rutte uiteindelijk de grote verliezer is en Wilders weet dit.

Ik denk dat Wilders een van de slimste politici is die Den Haag kent. Hij zoekt de grens op en zolang die de deksel niet op z'n neus krijgt, blijft ie gewoon pushen. Als jij denkt dat Wilders nou zonder idee zo'n debat ingaat, dan vergis je je. Het is tactiek van de opposstie om hem aan te vallen ,het is tactiek van de PVV om te provoceren en het is de tactiek van de coalitiepartijen om het allemaal weg te wuiven.

cholitzu
23-09-2011, 21:28
Och jee daar gaan we weer " de slachtofferrol" . deze clown mag alles roepen iedereen beledigen en provoceren maar ojee als het over hem gaat, dan is het weer huilie huilie, de schuld ligt bij de media. Daar zijn wilders en zijn volgelingen zo goed in, anderen de schuld geven van alles wat maar verkeerd gaat in de wereld.

Het is geen nieuws als wilders nazi word genoemd. Hoe zou dat nou komen.

Mauro
23-09-2011, 21:56
Kom aub maar op met het filmpje waar Wilders zo vreselijk geschoffeerd wordt Asura. Persoonlijk heb ik dat inderdaad gemist.


X 2
Ben benieuwd Asura.

Asura
24-09-2011, 14:41
In zeker 1 op de kranten word Wilders of zijn aanhang neergezet als xenofoob, dom, onwetend of racistisch. Dit gaat terug tot de
dag dat hij zijn partij aankondigde, en vanaf die tijd ging het terug tot Fortuyn zijn partij aankondigde.
In de andere helft van de kranten word het multiculturele landschap neergezet als perfect, het is niet gefaald, en er is niets aan de hand.
Heel leuk als dat waar zou zijn, en zou wellicht ook niet erg zijn als de andere partijen de probleem zouden aanpakken, maar de er waren 20 jaar
terug al hele buurten in mijn stad waar Nederlands overbodig was, en waar men het niet zo had op Nederland/Nederlanders. Als je hier uitgaat is het veiliger dit als buitenlander te doen, minder kans op "zinloos geweld".


Laatst was er bijvoorbeeld een heel artikel(+/- 1500 woorden) gewijd door te verkondigen dat Oh Oh Cherso het domme PVV publiek vertegenwoordigt.
Dit is de normale gang van zaken, meestal als Wilders op tv komt, word deze insinuatie gedaan, en de kranten zijn nog erger.
Kijk, als jij dit leest zal je mischien denken: "interessant artikel, mischien klopt er wel wat van" of je besteed er geen aandacht aan omdat je er zo aan gewend ben.
Je vind het waarschijnlijk normaal hoe vaak het Wilders publiek als dom, laag opgeleid en xenofoob, maar dit is vrij vervelend als je dit dagelijks aanhoort, er was zelfs op SBS6 een "wetenschappelijk artikel"
dat bewees dat Wilders aanhangers geesteziek waren, dit kwam letterlijk zo op tv. Jij zou weer denken "wie weet". DIt is dagelijkse kost, en er is z'on enorm verschil met hoe Wilders word behandeld, en de andere partijen, ongeloofelijk.

Ook een of andere Henk stond laatst in de NRC, als personificatie van de domme, onhandige racist die op PVV stemt, (hij is geen racist, maar hij stemt pvv=racist), dit zie je echt nooit bij andere partijen.
Ik ken genoeg tuig dat PVDA stemt, gebruikt de krant hen als voorbeeld voor PVDA stemmer? nee
Ik heb marokaanse drugsdealende vrienden die Groenlinks stemmen, zie je zulke gasten in de krant om de achterban van GL zwart te maken? Nooit.
Zelfs als dit de partij is die vroeger bij geestelijk gehandicapten langs ging voor stemmen, dit was ééns op tv, en werd aangekondigt als progessief...

Waarom denk je dat Pechtold nooit af word gemaakt door de krant/nieuws, deze man die niet alleen een duister verleden heeft in Leiden, maar ook zijn carriere heeft gebouwt op het aanvallen van Wilders en het bagataliseren van de Armeense genocide voor de Turkse stem.

Ik zal het nog even heel simpel stellen; Dagelijks, en ook de dag van "beroering' word Wilders voor van alles uitgescholden tijdens het politieke debat in de kamer. Komt dit op tv?

NEE, dit word gewoonweg niet uitgezonden. Raar hé, lijkt wel alsof de media de één boven de ander prefereert. Je zou bijna denken dat media een politiek instrument is.
Als Pechtold Wilder (bijna elk debat) vergelijkt met een gestoorde Nazi, dan brengt dit kennelijk niet het niveau van het debat omlaag volgens rtl4/NOS, dat is gewoon normaal, dan is er geen "outrage", anders zou die "outrage"er elk debat moeten zijn.
Er zijn genoeg grotere conflicten geweest, maar ook die halen niet het nieuws, en nu word zeker de helft van elke politieke uitzending besteed om te laten zien hoe geschokt we moeten zijn, ze gaan langs de scholen, over straat om mensen te intervieuwen.
Of te wel, ze blazen het zo groot mogelijk op, terwijl Wilders en aanhang vaak word uitgescholden in de kamer zelf, dit niet nieuwswaardig is.

cholitzu
24-09-2011, 15:20
bla bla bla manifest bla bla bla drugsdealende marokkaanse vrienden bla bla *nieuws bla buitenlander bladiebla



Waar is nou dat filmpje?




* Nieuws:
Met nieuws in de journalistiek (http://nl.wikipedia.org/wiki/Journalistiek) wordt meestal bedoeld nog niet eerder geopenbaarde gestructureerde verslagen van specifieke gebeurtenissen met name op politiek of economisch gebied, in journalistieke media (http://nl.wikipedia.org/wiki/Media). Daarbij geldt ook dat nieuws een need to know-element dient te bevatten: het moet van een zeker algemeen belang (http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemeen_belang) zijn. Bovendien geldt nog de subjectieve weging bij de ontvanger: dat wat hij nog niet weet, is altijd nieuws voor hem, ook al is het feit zelf al jaren geleden openbaar geworden.

Asura
24-09-2011, 15:48
Altijd persoonlijk aanvallen hé cholitzu, meer heb je niet. Daar word ik ook zo moe van, maakt niet uit of ik veel tijd aan een argument besteed, terwijl ik steeds dingen zeg waar je iedergeval geen sporen van andermans 'werk' ziet, maar jij komt steeds met een aanval, zonder argument.

En wil je nou echt zeggen dat noch Wilders, noch Pim fortuyn*(die nieuwe Hitler/untermensch/nazi/racist) niet steevast worden aangevallen en uitgescholden worden/werden?

Lees je weleens een krant, wil je zeggen dat Wilders niet steevast het mikpunt is waar hij als xenofoob word neergezet? Ik kan me trouwens geen enkele keer herinneren dat zijn punten als redelijk worden neergezet, dat de problemen die hij bespreekt, en links negeert ook maar enige waarde hebben. Jij gelooft liever dat 1,5 miljoen stemmers racisten en onwetend zijn, zoals de media het vertelt.

En filmpje?
Wie maken die nabeschouwingen altijd? RTL4/NOS/ andere linkse zenders. Wat heb ik aan die knipversies waar ze slechts een compilatie laten zien. Maar goed, ik zal mijn best doen om onge-cut materiaal te vinden, wat vrij lastig is in een land zonder rechtse media.

Asura
24-09-2011, 15:52
Ongeloofelijk dat mensen geloven dat dit echt het dieptepunt was van het politieke debat haha.
Toen PF voor Hitler werd uitgemaakt door de vorige GL-leider was er echt 0 debat of dit wel netjes was of niet, elke keer als pechtold refereert aan de tweede wereldoorlog, of als Vogelaar de PVV de NSB noemt (!) dan was er echt geen campagne van de media om te laten zien hoe hun het debat omlaag brachten. Dan is het niet erg, maar nu gaan er zeker 5 tot 10 uitzendingen alleen over dit. Ook als Rutte de woorden van Wilders verdraaiden ( en dat dit de reden is van : doe normaal) komt dat niet in de uitzending lol.

Echt zielig.

Wat toevallige NSB incidenten (nieuws ZOALS jij het noemt), niet zwartmaken hoor, echt niet. Het is niet alsof ze juist de mensen die Wilders zwartmaken naar vorige schuiven, het is gewoon nieuws:
Elsevier.nl - Politiek - Oud-CDA-ideoloog vergelijkt PVV met NSB (http://www.elsevier.nl/web/10232084/Nieuws/Politiek/Oud-CDA-ideoloog-vergelijkt-PVV-met-NSB.htm)
Lowlands-directeur hekelt 'NSB-achtige sfeer rondom PVV' | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/muziek/2592532/lowlands-directeur-hekelt-nsb-achtige-sfeer-rondom-pvv.html)
- Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/binnenland/3797828/___PVV_net_NSB___.html)
Vogelaar vergelijkt PVV met NSB | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/politiek/2218229/vogelaar-vergelijkt-pvv-met-nsb.html)

Dit bovenstaande is gewoon nieuws jongens, heeft niks te maken met proberen de publieke opinie te beinvloeden, helemaal niks.
Dagelijks zijn er wel berichten dat Wilders een racist is, ook deze Kennedy kreeg op [B]Nederland 2 letterlijk een uur de tijd om dit te vertellen:
Kennedy jr. noemt Wilders racist | Spitsnieuws (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/06/kennedy-jr-noemt-wilders-racist)

Asura
24-09-2011, 16:03
Conclusie:
Wanneer Wilders en aanhang worden bestempelt als racisten, nazi's of voor het zaaien van tweedracht= Debat zoals het hoort
Wanneer Wilders geirriteert raakt omdat Rutte zijn woorden verdraait in een poging hem als racist neer te zetten= heel de wereld op zijn kop. 900 fkn uitzendingen word het herhaald, en ze laten elke VIP aan het woord om het te veroordelen.

Facade
24-09-2011, 16:17
Nieuws?
Waarom is het geen nieuws als WIlders diezelfde dag Nazi word genoemd, maar komt het wel 1000x op het nieuws als hij iets "verkeerds" zegt?


Even ontopic blijven Asura. Dit zei jij en daar wil ik graag bewijs voor terugzien. Het gaat er bij mij niet in dat geen enkel medium dit opgepikt heeft. Op z'n minst zou geenstijl het echt wel gemeld hebben.

cholitzu
24-09-2011, 17:41
Altijd persoonlijk aanvallen hé cholitzu, meer heb je niet. Daar word ik ook zo moe van, maakt niet uit of ik veel tijd aan een argument besteed, terwijl ik steeds dingen zeg waar je iedergeval geen sporen van andermans 'werk' ziet, maar jij komt steeds met een aanval, zonder argument.

En wil je nou echt zeggen dat noch Wilders, noch Pim fortuyn*(die nieuwe Hitler/untermensch/nazi/racist) niet steevast worden aangevallen en uitgescholden worden/werden?

Lees je weleens een krant, wil je zeggen dat Wilders niet steevast het mikpunt is waar hij als xenofoob word neergezet? Ik kan me trouwens geen enkele keer herinneren dat zijn punten als redelijk worden neergezet, dat de problemen die hij bespreekt, en links negeert ook maar enige waarde hebben. Jij gelooft liever dat 1,5 miljoen stemmers racisten en onwetend zijn, zoals de media het vertelt.

En filmpje?
Wie maken die nabeschouwingen altijd? RTL4/NOS/ andere linkse zenders. Wat heb ik aan die knipversies waar ze slechts een compilatie laten zien. Maar goed, ik zal mijn best doen om onge-cut materiaal te vinden, wat vrij lastig is in een land zonder rechtse media.


Ongeloofelijk dat mensen geloven dat dit echt het dieptepunt was van het politieke debat haha.
Toen PF voor Hitler werd uitgemaakt door de vorige GL-leider was er echt 0 debat of dit wel netjes was of niet, elke keer als pechtold refereert aan de tweede wereldoorlog, of als Vogelaar de PVV de NSB noemt (!) dan was er echt geen campagne van de media om te laten zien hoe hun het debat omlaag brachten. Dan is het niet erg, maar nu gaan er zeker 5 tot 10 uitzendingen alleen over dit. Ook als Rutte de woorden van Wilders verdraaiden ( en dat dit de reden is van : doe normaal) komt dat niet in de uitzending lol.

Echt zielig.

Wat toevallige NSB incidenten (nieuws ZOALS jij het noemt), niet zwartmaken hoor, echt niet. Het is niet alsof ze juist de mensen die Wilders zwartmaken naar vorige schuiven, het is gewoon nieuws:
Elsevier.nl - Politiek - Oud-CDA-ideoloog vergelijkt PVV met NSB (http://www.elsevier.nl/web/10232084/Nieuws/Politiek/Oud-CDA-ideoloog-vergelijkt-PVV-met-NSB.htm)
Lowlands-directeur hekelt 'NSB-achtige sfeer rondom PVV' | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/muziek/2592532/lowlands-directeur-hekelt-nsb-achtige-sfeer-rondom-pvv.html)
- Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/binnenland/3797828/___PVV_net_NSB___.html)
Vogelaar vergelijkt PVV met NSB | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/politiek/2218229/vogelaar-vergelijkt-pvv-met-nsb.html)

Dit bovenstaande is gewoon nieuws jongens, heeft niks te maken met proberen de publieke opinie te beinvloeden, helemaal niks.
Dagelijks zijn er wel berichten dat Wilders een racist is, ook deze Kennedy kreeg op [B]Nederland 2 letterlijk een uur de tijd om dit te vertellen:
Kennedy jr. noemt Wilders racist | Spitsnieuws (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/06/kennedy-jr-noemt-wilders-racist)


Conclusie:
Wanneer Wilders en aanhang worden bestempelt als racisten, nazi's of voor het zaaien van tweedracht= Debat zoals het hoort
Wanneer Wilders geirriteert raakt omdat Rutte zijn woorden verdraait in een poging hem als racist neer te zetten= heel de wereld op zijn kop. 900 fkn uitzendingen word het herhaald, en ze laten elke VIP aan het woord om het te veroordelen.


Doe eens normaal man!

Sjaak
24-09-2011, 17:53
Dat filmpje met Job Cohen is in een woord GENIAAL !!! Hhahaa zelden zo gelachen !

Sjaak
24-09-2011, 17:56
Die links rakkers zijn zo hypocriet als de pleuris als je kijkt waar bv Pim Fortuin en Geert Wilders allemaal voor zijn uitgemaakt en dat was vele malen erger en nu buiteld elke moraalridder over Wilders heen over het woordje bedrijfspoedel ??????? .................. zoals Wilders het zelf ook zegt, ze kunnen de boom in

R.H.
24-09-2011, 18:28
Doe eens normaal man!

Tjongejonge!

Mauro
24-09-2011, 19:15
Waar is nou dat filmpje?


X 2
Veel geschreeuw, weinig wol Asura.
Nogmaals,..ik heb het LIVE zitten kijken, daar valt geen reet aan te manipuleren, daarom is het zo leuk om te volgen.

Asura
24-09-2011, 19:15
Doe eens normaal man!

haha, inderdaad. Het valt moeilijk te ontkennen dat zowel de kranten als de andere media steeds er voor kiezen om keiharde opinie, zelfs smaad te verkondigen over Wilders. Terwijl aan de andere hand dit nooit gebeurt bij links. Van het financieel dagblad, de volkskrant, de nrc, zelfs de telegraaf, vind je zeker op 1 van de 3 kranten per week een zeer negatief stuk over Wilders. Denk je nou echt dat, de gemiddelde Nederlander, en vooral diegene die vertrouwen heeft in onzer media, gelooft dat Wilders een racist is?

Kijk naar pim fortuyn, die werd elke dag opgevreten, aangevallen en als tuig, hitler, nazi, klootzak enz bestempeld door figuren als M.Van Rossem, C.Polak en andere media VIPS, naast de politici zelf natuurlijk. Het intereseert me niet hoe links je bent, maar het is simpelweg belachelijk om te doen alsof Wilders hetzelfde word behandelt als Pechtold, Cohen, noem maar op.

Pechtold heeft zulke ernstige fraude gepleegd, dat degene die hij heeft genaait kort daarna een hartaanval kreeg en overleed. Waarom weet niemand dit?
Omdat hij zijn werk voor de media doet, Wilders neerzetten als racist is het enige wat hij doet in de kamer, en natuurlijk samenwerken met de Turkse regering (http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article/detail/1496988/2006/12/07/Turkije-gaf-stemadvies-D66.dhtml) door de armeense genocide (1 miljoen doden) weg te wimpelen.

Daar worden echt geen 900 uitzendingen aan besteed hoor xD Nog net een halve op ze meest.

Mauro
24-09-2011, 19:17
Shit Asura, jij hebt issues...

Facade
24-09-2011, 19:19
Ik dacht dat jij bezig was dat filmpje te zoeken... Tot je wat gevonden hebt, ben jij echt de allerlaatste die de media van smaad kan beschuldigen...

Asura
24-09-2011, 19:20
Voorzitter, ook ik zou willen beginnen met een woord van dank aan de Minister President voor zijn antwoorden in eerste termijn.

Eerst iets over de toon van het debat. De PVV is gewend scherp aan de wind te zeilen. Geen golf te hoog. Helaas is het weer de selectieve verontwaardiging die de boventoon voert. Blijkbaar slaagt de linkse kerk er niet in om ons met argumenten te bestrijden. Blijkbaar is onze bijdrage aan dit Kabinet te solide om het ons inhoudelijk moeilijk te maken.Lees meer

Vz, als meneer Roemer zich zo opwindt over het taalgebruik van de PVV, waar was dan zijn morele verontwaardiging toen meneer Marijnissen nota bene een minister aanduidde als “flapdrol”, waar was zijn afkeuring toen diezelfde Marijnissen het had over “effe dimmen”. Waarom lopen SP-Kamerleden mee op een betoging waar wordt geroepen “Hamas, hamas, Joden aan het gas.”? Toen zaten zijn maoïstische vuistjes blijkbaar diep in zijn oren.

Meneer Cohen trilt helemaal van boosheid als ik hem de bedrijfspoedel van Rutte 1 noem, maar toen PvdA-premier Wim Kok premier Balkenende uitmaakte voor het schoothondje van Bush, hebben we niets gehoord uit de grachtengordel. Waar was toen uw verontwaardiging?

Waarom zwijgt de heer Cohen als Ella Vogelaar de Partij voor de Vrijheid vergelijkt met de NSB? Net zoals collega Cohen stil was en nog is als het PvdA-vehikel VARA mij keer op keer vergelijkt met Hitler of als Paul de Leeuw heel vrolijk zingt “ik ben zo vrolijk, zo vrolijk want Geert Wilders die is dood.”

Waar was u toen al die momenten met uw morele verontwaardiging. Waar bent u, nu ik op de VARA-site de Joop word afgebeeld met een schaar in mijn keel? Waar was u toen PvdA-kamerlid Samsom op televisie zei dat ik het fascisme vertegenwoordig?

En de heiligheid van Pechtold is ook maar betrekkelijk. Was hij het niet die een kabinet “vies en voos” noemde. Betitelde hij mij niet als een xenofoob en extremist? Was het niet de heer Bert Bakker van de D66-fractie die de PVV-fractie aanduidde als “tuig”. Ja, het was oorverdovend stil.

En dan valt nu het hele politieke establishment over mij heen als ik iemand een bedrijfspoedel noem. Ik zeg ook nu met opgeheven hoofd tegen Roemer, Cohen en Pechtold, de meters-met-twee-maten, de schijnheiligen van de linkse kerk: doe eens normaal, mannen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
De daarop volgende repliek zegt genoeg. Als een hele kamer dondersgoed weet hoe hypocriet zo zijn, wat kan een Cholitzu daarnog op aanmerken. Zie je nou echt geen verschil met de morele verontwaardiging van de media, en hoe erg dit word opgeblazen?

Wilders noemde slechts een handjevol voorbeelden, ik kan best nog meer links plaatsen van de media die ruim baan geeft aan iedereen die hem wil zwart maken, maar aan de andere kant geen seconde besteed aan het bekritiseren van andere politici(en zeker geen linkse).

Weet je wel wat voor mensen een aandeel hebben in de NRC?
Mischien even opzoeken, dan ben je wat minder verbaast over de opinie die keihard doorklinkt in elk bericht.

Asura
24-09-2011, 19:23
Ik dacht dat jij bezig was dat filmpje te zoeken... Tot je wat gevonden hebt, ben jij echt de allerlaatste die de media van smaad kan beschuldigen...

Echt?
Jij ziet niet dat er vaak genoeg hardere taal word geuit, van Albayrak tot Dibi, maar waar geen tijd aan word besteed?
Dan kan ik je niet helpen gast. En waar haal ik een filmpje vandaan?
Van de compilaties van RTL4 en NOS?

Jonge, jij moet echt iets over neutraliteit leren.
Beide weigerden de reden uit te zenden waarom Wilders zei "doe eens normaal man"
Beide weigerden de harde taal/en nog veel hardere precedenten (Vogelaar-NSB etc) te noemen.

Wat heb ik daaraan dan?

We hebben het iedergeval niet over Griekse hulp, noch over het feit dat Wilders zeer mild is vergeleken bij Pechtold enz.

Kemal
24-09-2011, 19:34
http://www.youtube.com/watch?v=bh8YyqqbuNA

Facade
24-09-2011, 19:55
Jij geeft aan dat op de algemene beschouwingen Wilders uitgemaakt wordt voor nazi. Het stukje tekst dat je aanhaalt, is een betoog van Wilders waarin die het verleden aanhaalt om aan te tonen hoe hij 'gedemoniseerd' wordt. Ik bedoel Ella Vogelaar, Jan Marijnissen, Wim Kok, waar praten we over.

M.a.w.: Wilders is niet uitgemaakt voor nazi, jij lult dus uit je nek. Mauro geeft aan het helemaal gezien te hebben en hij is het ook niet tegengekomen.

Het gaat mij nl. meer om jouw ongelooflijk starre houding in vrijwel elke politieke discussie. Je zegt doodleuk dat de media allemaal opereren tegen Wilders. Je gebruikt daarbij een leugen als onderbouwing en voor de rest wat teksten van bekende Nederlanders. Al die teksten van politici en andere notabelen over Wilders doen niet ter zake als je de media als uitgangspunt neemt. Als Wim Kok iets zegt, doet ie dat op persoonlijke titel en geeft dit niet de mening weer van de omroep die het uitzendt. Waarom krijgt Wilders minder spreektijd? Hij kiest er zelf voor om dit soort 'linkse media te vermijden' toch? Nouja dan moet je ook niet zeuren.

De incidenten die hij noemt zijn gewoon gemeld, vervolgens ontstaat er wel of niet een discussie. Bij de tekening op Joop is dit bijvoorbeeld wel gebeurt ook hier op Mixfight. De cartoon is toen ook verwijderd. Ook kan ik me een twitteraar herrinneren die ik ook iets bespottelijks zei over hem, daar werd ook korte metten mee gemaakt. .

Wilders wil maar steeds de indruk wekken dat de regels voor hem anders zijn, maar voor elk voorbeeld dat ie noemt waarin hij voor iets uitgemaakt wordt, kan ik een aantal beledigende teksten van zijn kant opnoemen: Kopvoddentax, Islamitisch Stemvee (over het demoniseren van kiezers gesproken), het verhaal Erdogan, enzovoort, enzovoort en dan hoef ik nog niet eens te googlen. Het pot verwijt de ketel gehalte is enorm hoog dus.

Bovendien haalt ie het verkeerde incident aan, het voorval richting zijn EIGEN (!!!) premier en gedoogpartner(!!) is veel belangrijker dan dat gedoe met die bedrijfspoedel. Daar kan ik persoonlijk niet wakker van liggen, oppositie versus regering gaat er wel vaker hard aan toe maar daar hangt geen beleid van af: De oppositie heeft immers maar weinig macht áls de regering en de gedoogpartner pvv elkaar blijven steunen... En dat is dus wat hier niet gebeurt! Daarom wordt dit incident er dus ook uitgehaald. Als dit kabinet valt om dit soort gekissebis dan zijn de media weer een tijdje zoet... Ik snap niet waarom de eerste verklaring altijd een complot is bij jou :S

Waar ik je nog wel gelijk in geef, is dat Wilders inderdaad niet de enige is die de toon van een debat verziekt. Eigenlijk alle partijen verlaten hun eigen ideeën volledig om maar te bewijzen dat ze tegen Wilders opgewassen zijn. Dit resulteert vaak in tenenkrommende taferelen en ook niet bijster slimme teksten.

cholitzu
24-09-2011, 21:10
Voorzitter, ook ik zou willen beginnen met een woord van dank aan de Minister President voor zijn antwoorden in eerste termijn.

Eerst iets over de toon van het debat. De PVV is gewend scherp aan de wind te zeilen. Geen golf te hoog. Helaas is het weer de selectieve verontwaardiging die de boventoon voert. Blijkbaar slaagt de linkse kerk er niet in om ons met argumenten te bestrijden. Blijkbaar is onze bijdrage aan dit Kabinet te solide om het ons inhoudelijk moeilijk te maken.Lees meer

Vz, als meneer Roemer zich zo opwindt over het taalgebruik van de PVV, waar was dan zijn morele verontwaardiging toen meneer Marijnissen nota bene een minister aanduidde als “flapdrol”, waar was zijn afkeuring toen diezelfde Marijnissen het had over “effe dimmen”. Waarom lopen SP-Kamerleden mee op een betoging waar wordt geroepen “Hamas, hamas, Joden aan het gas.”? Toen zaten zijn maoïstische vuistjes blijkbaar diep in zijn oren.

Meneer Cohen trilt helemaal van boosheid als ik hem de bedrijfspoedel van Rutte 1 noem, maar toen PvdA-premier Wim Kok premier Balkenende uitmaakte voor het schoothondje van Bush, hebben we niets gehoord uit de grachtengordel. Waar was toen uw verontwaardiging?

Waarom zwijgt de heer Cohen als Ella Vogelaar de Partij voor de Vrijheid vergelijkt met de NSB? Net zoals collega Cohen stil was en nog is als het PvdA-vehikel VARA mij keer op keer vergelijkt met Hitler of als Paul de Leeuw heel vrolijk zingt “ik ben zo vrolijk, zo vrolijk want Geert Wilders die is dood.”

Waar was u toen al die momenten met uw morele verontwaardiging. Waar bent u, nu ik op de VARA-site de Joop word afgebeeld met een schaar in mijn keel? Waar was u toen PvdA-kamerlid Samsom op televisie zei dat ik het fascisme vertegenwoordig?

En de heiligheid van Pechtold is ook maar betrekkelijk. Was hij het niet die een kabinet “vies en voos” noemde. Betitelde hij mij niet als een xenofoob en extremist? Was het niet de heer Bert Bakker van de D66-fractie die de PVV-fractie aanduidde als “tuig”. Ja, het was oorverdovend stil.

En dan valt nu het hele politieke establishment over mij heen als ik iemand een bedrijfspoedel noem. Ik zeg ook nu met opgeheven hoofd tegen Roemer, Cohen en Pechtold, de meters-met-twee-maten, de schijnheiligen van de linkse kerk: doe eens normaal, mannen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
De daarop volgende repliek zegt genoeg. Als een hele kamer dondersgoed weet hoe hypocriet zo zijn, wat kan een Cholitzu daarnog op aanmerken. Zie je nou echt geen verschil met de morele verontwaardiging van de media, en hoe erg dit word opgeblazen?

Wilders noemde slechts een handjevol voorbeelden, ik kan best nog meer links plaatsen van de media die ruim baan geeft aan iedereen die hem wil zwart maken, maar aan de andere kant geen seconde besteed aan het bekritiseren van andere politici(en zeker geen linkse).

Weet je wel wat voor mensen een aandeel hebben in de NRC?
Mischien even opzoeken, dan ben je wat minder verbaast over de opinie die keihard doorklinkt in elk bericht.


Ik heb er niets op aan te merken hoor een asura, het zijn allemaal een stelletje hypocrieten, maar Wilders spant de kroon hij is echt de Uber reuzekleuter
Maar jij bent net zo hypocriet. Met je marokkaanse drugdealende vrienden. Lesson number 2

http://www.youtube.com/watch?v=OJM8yJTn_I0.

Kemal
24-09-2011, 21:28
http://www.youtube.com/watch?v=k-6rTsa2SYk

citrusfruit
25-09-2011, 01:49
maar ook zijn carriere heeft gebouwt op het aanvallen van Wilders
Absoluut onwaar. Hoe je ook tegen Wilders aankijkt, hij blijft het "brutaalste jongetje van de klas". Pechtold is hem heel vaak te slim/bijdehand af geweest (net als Roemer trouwens). Wilders heeft tot nog toe nul komma nul oplossingen voor problemen, maar blijft lekker roepen wat hem niet bevalt. Dat is zijn goed recht, het houd de rest ook scherp, want ze weten dat er iemand rond loopt die dingen zoekt waar hij ze op kan pakken.

Natuurlijk zijn er een hoop dingen die beter kunnen in Nederland. Het is ook ongelofelijk ingewikkeld om een land te besturen. Zeker als je om de vier jaar verkiezingen hebt. De meeste structurele oplossingen voor problemen zijn niet binnen die tijd te realiseren en het is maar de vraag of de club die erna komt wel door wil gaan met deze oplossingen. Daarom blijft het altijd een beetje "powerplay", in korte tijd veel maatregelen die waarschijnlijk binnen tien jaar al weer achterhaald zijn. Met andere woorden, een lange termijn plan uitvoeren is niet mogelijk. Het blijft bij huidige probleempjes oplossen, meer zit er gewoon niet in.

Daarom zal geen enkel kabinet het ooit helemaal goed kunnen doen, er zullen altijd punten zijn waarop iets aan te merken valt. Wat ik wel zeker weet is de houding van Wilders ten opzichte van dit kabinet nergens op slaat. Zonder zijn gedoogsteun was het er niet geweest. Hij heeft ze hun steun gegeven dus mag hij nu niet als een klein kind gaan roepen wat hij allemaal wel niet kut vind (hij is degene die de stekker er uit kan trekken) maar moet hij ze juist steunen.

Mensen zijn er in verschillende soorten. Er zijn mensen met problemen en die er vervolgens tegen aan gaan en hun problemen oplossen. Er zijn ook mensen met problemen die vervolgens tegen iedereen lopen te roepen dat het allemaal zo oneerlijk is en uiteindelijk met dezelfde problemen rond blijven kutten. Wilders is zo iemand.

FOCUS
25-09-2011, 12:08
jezus mensen dat ga ik allemaal niet lezen
het interesseert me verder geen flikker wat ze allemaal doen in de tweede kamer
aangezien een democratie bestaat uit het continu sluiten van compromissen, die, nadat na volgende verkiezingen de onderlinge machtsvehoudingen weer verschoven zijn, weer teniet worden gedaan,
komen we in dit land nooit toch nooit tot daadkrachte besluiten


maar dat laatste filmpje was wel weer LACHEN :lol:

biggz
25-09-2011, 12:58
http://www.youtube.com/watch?v=AiXwV5_4auY

Asura
25-09-2011, 16:08
Lol, toch komisch hoe sommige geloven dat als een andere politicus het had gezegd, dat de media ook met microfoons over de straat zou rennen en proberen zo veel mogelijk afkeuringen in 1 uitzending te krijgen. Ik heb al duidelijk laten zien dat er veel groffere taal is gebruikt tegen Wilders, maar ook onder (linkse) kamerleden onderling, hier vond de media het geen reden om er iets van te zeggen, maar bij Wilders toevallig wel, lol. Kan je de laatste media campagne tegen een links persoon herinneren....... nee, want die zorgen voor de media subsidie en baantjes. Zelfs beide kamers hebben in het stuk van Wilders laten zien dat ze weten hoe hypocriet/corrupt het is, maar helaas, het volk word hier niet over geinformeerd.

Facade, betwijfel dat je er veel over heb nagedacht, maar geloof je nou echt dat Wilders die geirriteert reageerde met een onschuldig zinnetje “doe normaal man” omdat Rutte hem als racist neer zetten, een tactische zet was?
Dit idee is er idd omdat de media steeds zijn beweegredenen als “aandacht zoeken”, “puur voor de stemmen' “hij gelooft er zelf niet in, hij wil gewoon de domme racist aanspreken” neerzet. De media mag uiteraard nooit zeggen dat zijn beweegredenen legitiem zijn, dat zou stemmen kosten, en daar worden ze niet voor gesubsidieerd. Anders dan ze je willen laten geloven is niet “alle publiciteit, goede publiciteit”, veel linkse denken het ondertussen, maar politiek is geen showbizz.


Voor de mensen die het interesseert, propaganda herken je door timing en invalshoeken van een herhalend argument, frequentie van negatieve opinie, verschil in ruimte voor negatieve opinie tegen persoon A en B. In de kranten merk je op dat ongeveer 90% van de negatieve opinie over Wilders/aanhang gaat, en de rest word met zijde handjes verdeelt over wat andere rechste kamerleden. Sla maar 5 kranten open in een week, en je zal hoogstwaarschijnlijk zien dat ik gelijk heb (murpheys law uitsluitende.)

Recente voorbeelden(NRC):
-Henk Bres werd neergezet als de typisch domme, racistische pvv aanhanger
-Een analytisch artikel over waarom Oh Oh Cherso het pvv publiek personificeert.
-Een lid van de hofstadgroep mocht vertellen waarom Wilders net als hem is, zie hier (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/07/wilders-is-een-soort-moslimfundamentalist)voor hetzelfde argument.
-Wilders was de eerste die tegen Griekse hulp was, volgens een NRC collumnist deed hij dit omdat hij xenofoob is, hierna werden er enkele artikelen gewijd aan het idee dat hij protectionisch was, deze campagne stopte stipt toen de SP zich ook tegen de Griekse hulp uitsprak, toevallig hé;)

Er zijn er in dezelfde tijd, en zelfs in dezelfde krant nog veel meer voorbeelden.
Ik ben trouwens niet echt gemotiveerd om moeite te doen bronnen op te zoeken, laatste keer toen ik zorgvuldig een stuk of 10 hadiths toonde was het antwoord : “lap tekst”.Gelukkig is het een anoniem forum, waar trollen geen probleem is ;)

Als je de logica mist om te zien dat Wilders niet compleet anders word behandeld als de rest, dan kan ik je ook niet helpen. Cholitzu, nog een keer:
De meeste kamerleden hebben al veel hardere bewoordingen(NSB,PVV=tuig, etc) gebruikt, hier werd geen heisa van gemaakt, noch werd hier aan gerefereerd tijdens de 'campagne", gek hé.

Maar als Wilders het doet, is het ineens "nieuws", ja hoor.

Facade
25-09-2011, 16:27
Facade, betwijfel dat je er veel over heb nagedacht, maar geloof je nou echt dat Wilders die geirriteert reageerde met een onschuldig zinnetje “doe normaal man” omdat Rutte hem als racist neer zetten, een tactische zet was?
Dit idee is er idd omdat de media steeds zijn beweegredenen als “aandacht zoeken”, “puur voor de stemmen' “hij gelooft er zelf niet in, hij wil gewoon de domme racist aanspreken” neerzet. De media mag uiteraard nooit zeggen dat zijn beweegredenen legitiem zijn, dat zou stemmen kosten, en daar worden ze niet voor gesubsidieerd. Anders dan ze je willen laten geloven is niet “alle publiciteit, goede publiciteit”, veel linkse denken het ondertussen, maar politiek is geen showbizz.

Ik heb er wel over nagedacht en toen ik het zag leek het inderdaad alsof ie een beetje uit z'n rol viel en echt geïrriteerd was. Maar dat wil niet zeggen dat provocatie niet de gevoerde tactiek is. Zijn betogen hangen met lullige terminologie aan elkaar. Termen als Linkse kerk en hobby's, Islamitisch stemvee, grachtengordel politici zijn echt dingen die hij ingebracht heeft en waar eigenlijk niemand meer op let. Wat Citrus in feite ook al zegt voert hij oppositie terwijl hij gedoogt.

Over de propaganda zoals jij het noemt. Ik denk dat jij en ik een andere definitie van het begrip media hanteren. Ik maak onderscheid tussen de media die dingen berichten en de mensen die erop reageren. Het is die laatste groep die ergens wat van zegt, niet de media zelf.

Ik denk inderdaad dat er een hele hoop mensen van de gevestigde orde zich doodergeren aan die man en ook bang zijn voor wat ie kan aanrichten. Zodra hij wat doet, zoeken deze mensen allemaal een platform om dat te ventileren. Maar dat gebeurt toch gewoon in opiniërende stukken als columns, interviews e.d. In principe staat het iedereen vrij zijn mening te uiten, daar is Wilders zelf ook een voorstander van.

Ik vind het propaganda als de krant zelf actief gekleurde nieuwsberichten schrijft in de lijn van 'Wilders is een bedreiging voor het land' met dikke letters vol op de voorpagina met daarbij 'van de redactie'.

Richelieu
25-09-2011, 16:35
Termen als Linkse kerk en hobby's, Islamitisch stemvee, grachtengordel politici zijn echt dingen die hij ingebracht heeft en waar eigenlijk niemand meer op let. Wat Citrus in feite ook al zegt voert hij oppositie terwijl hij gedoogt.

De term Linkse kerk is zeker niet van Wilders ;)

Facade
25-09-2011, 16:39
lol, je snapt m'n punt wel verder :P

Pansier
25-09-2011, 16:40
*Zucht*

Petrosyan188
25-09-2011, 16:56
de pvv is natuurlijk gewoon puur als je het politiek bekijkt een onnozele partij.. het is gewoon een partij waar nergens over gaat en het grappigste is dat ze procentueel meer tuig hebben zitten en vaker in de bak hebben gezeten dan welke andere bevolking hier in NL maar ze brengen wel tenminste wat show tegenwoordig in de 2e kamer... eerst was politiek saai maar tegenwoordig kun je bij een grote debat een bak popcorn erbij pakken, fles cola en lachen. misschien iets voor comedy central. net als dit... dit kan toch eigenlijk niet? maar toch wel grandioos grappig!!

http://www.youtube.com/watch?v=XjvIlVUOI7w

colossus
25-09-2011, 17:48
Jij geeft aan dat op de algemene beschouwingen Wilders uitgemaakt wordt voor nazi. Het stukje tekst dat je aanhaalt, is een betoog van Wilders waarin die het verleden aanhaalt om aan te tonen hoe hij 'gedemoniseerd' wordt. Ik bedoel Ella Vogelaar, Jan Marijnissen, Wim Kok, waar praten we over.

M.a.w.: Wilders is niet uitgemaakt voor nazi, jij lult dus uit je nek. Mauro geeft aan het helemaal gezien te hebben en hij is het ook niet tegengekomen.

Het gaat mij nl. meer om jouw ongelooflijk starre houding in vrijwel elke politieke discussie. Je zegt doodleuk dat de media allemaal opereren tegen Wilders. Je gebruikt daarbij een leugen als onderbouwing en voor de rest wat teksten van bekende Nederlanders. Al die teksten van politici en andere notabelen over Wilders doen niet ter zake als je de media als uitgangspunt neemt. Als Wim Kok iets zegt, doet ie dat op persoonlijke titel en geeft dit niet de mening weer van de omroep die het uitzendt. Waarom krijgt Wilders minder spreektijd? Hij kiest er zelf voor om dit soort 'linkse media te vermijden' toch? Nouja dan moet je ook niet zeuren.

De incidenten die hij noemt zijn gewoon gemeld, vervolgens ontstaat er wel of niet een discussie. Bij de tekening op Joop is dit bijvoorbeeld wel gebeurt ook hier op Mixfight. De cartoon is toen ook verwijderd. Ook kan ik me een twitteraar herrinneren die ik ook iets bespottelijks zei over hem, daar werd ook korte metten mee gemaakt. .

Wilders wil maar steeds de indruk wekken dat de regels voor hem anders zijn, maar voor elk voorbeeld dat ie noemt waarin hij voor iets uitgemaakt wordt, kan ik een aantal beledigende teksten van zijn kant opnoemen: Kopvoddentax, Islamitisch Stemvee (over het demoniseren van kiezers gesproken), het verhaal Erdogan, enzovoort, enzovoort en dan hoef ik nog niet eens te googlen. Het pot verwijt de ketel gehalte is enorm hoog dus.

Bovendien haalt ie het verkeerde incident aan, het voorval richting zijn EIGEN (!!!) premier en gedoogpartner(!!) is veel belangrijker dan dat gedoe met die bedrijfspoedel. Daar kan ik persoonlijk niet wakker van liggen, oppositie versus regering gaat er wel vaker hard aan toe maar daar hangt geen beleid van af: De oppositie heeft immers maar weinig macht áls de regering en de gedoogpartner pvv elkaar blijven steunen... En dat is dus wat hier niet gebeurt! Daarom wordt dit incident er dus ook uitgehaald. Als dit kabinet valt om dit soort gekissebis dan zijn de media weer een tijdje zoet... Ik snap niet waarom de eerste verklaring altijd een complot is bij jou :S

Waar ik je nog wel gelijk in geef, is dat Wilders inderdaad niet de enige is die de toon van een debat verziekt. Eigenlijk alle partijen verlaten hun eigen ideeën volledig om maar te bewijzen dat ze tegen Wilders opgewassen zijn. Dit resulteert vaak in tenenkrommende taferelen en ook niet bijster slimme teksten.

dit doet hij met alle onderwerpen btw.

religie
politiek
filosofie
stigmatisering of generalisering
geschiedenis

koppigheid? de drang om altijd gelijk te hebben?
wel triest dat er dan ook zo een lange tekst ord getyped hiero en dan in feite is er niks gezegd dan leugens.
als je op forums aan een ketting door liegt wat is dan de impact en hoe gaan de moderators hiermee om

just saying.

justsomeone
25-09-2011, 18:54
Met die Wilders in de kamer gebeurt er tenminste wat.
Voor mij, als leek, is het gewoon leuk om naar te kijken.
Voor de rest interesseert de politiek me geen moer, welke partij je ook stemt, ze komen hun beloftes geen van alle na.

Richelieu
25-09-2011, 20:09
lol, je snapt m'n punt wel verder :P

Snap je punt zeker ;)

Pansier
25-09-2011, 21:27
de pvv is natuurlijk gewoon puur als je het politiek bekijkt een onnozele partij.. het is gewoon een partij waar nergens over gaat en het grappigste is dat ze procentueel meer tuig hebben zitten en vaker in de bak hebben gezeten dan welke andere bevolking hier in NL maar ze brengen wel tenminste wat show tegenwoordig in de 2e kamer... eerst was politiek saai maar tegenwoordig kun je bij een grote debat een bak popcorn erbij pakken, fles cola en lachen. misschien iets voor comedy central. net als dit... dit kan toch eigenlijk niet? maar toch wel grandioos grappig!!

http://www.youtube.com/watch?v=XjvIlVUOI7w

En ik blijf bij mening dat ik je avatar stoer vind! :lol:

Bagheera
25-09-2011, 22:33
hoe meer je zoekt op youtube hoe gaver de filmpjes zijn die je vindt..

Ook een grappige:
http://www.youtube.com/watch?v=R5vdKCADcHo&feature=related

Koefnoen rules ook:
http://www.youtube.com/watch?v=y0To2tB7JXk&feature=related

cholitzu
25-09-2011, 23:06
http://data.boomerang.nl/p/perfectomundo/image/pvv-partij-van-veroordeelden-2/s600/partij-van-veroordeelden--lage-reso.jpg



1. Dion Graus - openlijke geweldpleging, stalken, wanbetalen, CV fraude.
2. Hero Brinkman - bedreiging, openlijke geweldpleging.
3. Mellony van Hemert - CV fraude.
4. Arjan Brogt - oplichting.
5. Gidi Markuszower - verboden wapenbezit.
6. Jhim van Bemmel - faillissementsfraude.
7. Marcial Hernandez - openlijke geweldpleging.
8. Eric Lucassen - bedreiging, ontucht en openlijke geweldpleging.
9 James Sharpe - veroordeeld voor grootschalige oplichting met telefoondating, geweldpleging en levensbedreiging. Opgestapt uit de 2e kamer! Geniet nu van riante wachtgeld regeling.
10. Richard de Mos. Valsheid in geschrifte. De Mos heeft zich in zijn CV ten onrechte uitgegeven voor schooldirecteur.

cholitzu
26-09-2011, 01:20
http://www.youtube.com/watch?v=bh8YyqqbuNA

Mauro
26-09-2011, 07:14
http://data.boomerang.nl/p/perfectomundo/image/pvv-partij-van-veroordeelden-2/s600/partij-van-veroordeelden--lage-reso.jpg



1. Dion Graus - openlijke geweldpleging, stalken, wanbetalen, CV fraude.
2. Hero Brinkman - bedreiging, openlijke geweldpleging.
3. Mellony van Hemert - CV fraude.
4. Arjan Brogt - oplichting.
5. Gidi Markuszower - verboden wapenbezit.
6. Jhim van Bemmel - faillissementsfraude.
7. Marcial Hernandez - openlijke geweldpleging.
8. Eric Lucassen - bedreiging, ontucht en openlijke geweldpleging.
9 James Sharpe - veroordeeld voor grootschalige oplichting met telefoondating, geweldpleging en levensbedreiging. Opgestapt uit de 2e kamer! Geniet nu van riante wachtgeld regeling.
10. Richard de Mos. Valsheid in geschrifte. De Mos heeft zich in zijn CV ten onrechte uitgegeven voor schooldirecteur.
LOL , nix mis met een beetje burgelijke ongehoorzaamheid toch? Behalve die Lucassen dan, ontucht is nooit tof.....duss

justsomeone
26-09-2011, 23:29
LOL , nix mis met een beetje burgelijke ongehoorzaamheid toch? Behalve die Lucassen dan, ontucht is nooit tof.....duss

X2

cholitzu
27-09-2011, 01:20
LOL , nix mis met een beetje burgelijke ongehoorzaamheid toch? Behalve die Lucassen dan, ontucht is nooit tof.....duss

nee ontucht is nooit tof maar met beetje openlijke geweldpleging fraude en doodsbedreigingen hebben we geen problemen, zolang het maar geen buitenlanders of moslims zijn die dat doen, want dat is terrorisme.

Mauro
27-09-2011, 07:15
nee ontucht is nooit tof maar met beetje openlijke geweldpleging fraude en doodsbedreigingen hebben we geen problemen, zolang het maar geen buitenlanders of moslims zijn die dat doen, want dat is terrorisme.
True, my bad, ik had even *cynisme-modus-aan* erbij moeten zetten. (los van ontucht dan)
Excusé !

cholitzu
27-09-2011, 10:24
True, my bad, ik had even *cynisme-modus-aan* erbij moeten zetten. (los van ontucht dan)
Excusé !

No problemo, die van mij hapert soms ook. ;)

smike
27-09-2011, 17:55
nee ontucht is nooit tof maar met beetje openlijke geweldpleging fraude en doodsbedreigingen hebben we geen problemen, zolang het maar geen buitenlanders of moslims zijn die dat doen, want dat is terrorisme.

Het meest ironische is dat diegene van de PVV met de zwaarste feiten een allochtoon is, dus zelfs daar :)

smike
27-09-2011, 17:56
Wilders is een held trouwens, heb weer genoten van hem in het debat, Cohen aardige man, zorgt dat de partij van achmed uitkomt op een historisch dieptepunt, het gaat de goede kant op in ons land! :)

The Company
27-09-2011, 18:59
Wilders is een held trouwens, heb weer genoten van hem in het debat, Cohen aardige man, zorgt dat de partij van achmed uitkomt op een historisch dieptepunt, het gaat de goede kant op in ons land! :)

Inderdaad!

De Europese economie staat op instorten wat desastreus zou zijn voor een kleine open economie als Nederland en de politiek debatteerd over doe is normaal man, boerkaverboden en hoofddoekjes in openbare ruimtes.

cholitzu
27-09-2011, 19:29
Het meest ironische is dat diegene van de PVV met de zwaarste feiten een allochtoon is, dus zelfs daar :)

Dan voldoet hij dus aan alle voorwaarden en eisen van een volwaardig PVVer, iemand die zijn afkomst verloochend en ook nog een zware crimineel is heeft binnen de PVV automatisch een stapje voor, extra bescherming en een beter inkomen. Net als bij de NSB vroeger.

oja :)

FOCUS
28-09-2011, 09:51
like a razorblade :thup:

Pansier
28-09-2011, 13:52
Dan voldoet hij dus aan alle voorwaarden en eisen van een volwaardig PVVer, iemand die zijn afkomst verloochend en ook nog een zware crimineel is heeft binnen de PVV automatisch een stapje voor, extra bescherming en een beter inkomen. Net als bij de NSB vroeger.

oja :)

Doe eens normaal man...

Petrosyan188
28-09-2011, 13:58
Dan voldoet hij dus aan alle voorwaarden en eisen van een volwaardig PVVer, iemand die zijn afkomst verloochend en ook nog een zware crimineel is heeft binnen de PVV automatisch een stapje voor, extra bescherming en een beter inkomen. Net als bij de NSB vroeger.

oja :)

dit

Pansier
28-09-2011, 14:07
dit

En toch vind ik je avatar nog steeds stoer!

Pansier
28-09-2011, 15:21
Doe eens normaal man...

Ik moest van Petroysan een schone luier aandoen was zijn reactie op deze zin.

Zware respect voor deze G, stoere jongen die ook mee moest doen met Holland in da Hood!

Petrosyan188
28-09-2011, 21:38
als jij maar sesamstraat niet mist en voor 8uur te bed ligt.

smike
30-09-2011, 15:19
Dan voldoet hij dus aan alle voorwaarden en eisen van een volwaardig PVVer, iemand die zijn afkomst verloochend en ook nog een zware crimineel is heeft binnen de PVV automatisch een stapje voor, extra bescherming en een beter inkomen. Net als bij de NSB vroeger.

oja :)

In jouw allochtone ogen ja, gelukkig zijn er ook allochtonen die wel iets bijdragen aan de maatschappij :)
Veel plezier met de partij van de achmed!

smike
30-09-2011, 15:20
Inderdaad!

De Europese economie staat op instorten wat desastreus zou zijn voor een kleine open economie als Nederland en de politiek debatteerd over doe is normaal man, boerkaverboden en hoofddoekjes in openbare ruimtes.

De politiek debatteert volop over de EU en juist door de pvv worden niet zomaar miljarden naar bodemloze putten als Griekenland gegooid.
Was het niet de pvv die zei dat het geen nut had om Griekenland financieel te steunen, dit werd helaas wel gedaan.

En nu? Iets met faillissement enzo.. :)

Asura
30-09-2011, 16:51
Oke jongens, ik heb het helemaal begrepen:

Wilders word dagelijks uitgescholden voor TBS-er, tuig, nazi of xenofoob= Geen probleem
Andere kamerleden hebben veel hardere taal gebruikt tegen elkaar= Geen probleem
Wilders komt met een onschuldig zinnetje= Heel de wereld op zijn kop, de kranten blerren “De integriteit van het kamerdebat is verdwenen!” en elke nederlandse celebrity mag zijn kijk erop geven en vertellen hoe erg dit allemaal niet is.

Ik snap het jongens, het kosste een paar biertjes en een gescheurd blaadje wat achter CS tussen de peuken lag en enigszins op lsd leek, maar ik ben tot de conclusie gekomen:

Als er iets op het nieuws is en onze debat programma's is: Gewoon Slikken.
Dat is alles. Wat de Media zegt, gewoon Slikken.

Een Ezelsbruggetje is hard nodig, reps voor degene die deze revolutie in politiek denken vereeuwigd in een slagzin.Dan bewaren we het voor onze kinderen en kleinkinderen die nooit meer de fout zullen maken hypcrosie/gesubsidieerde partijdigheid op te merken. Shit, we kunnen het zelfs vertalen en het verspreiden onder Iraniërs, Noord-Koreanen en Chinezen. Democratie binnen no time!


De reden dat PF word herinnerd als racist, is niet omdat hij ooit iets racistisch gezegt heeft, maar omdat hij dagelijks letterlijk hitler werd genoemd door de media. De reden dat er haatimams loltrappen in NL, een rapper die de moordenaar van T.v.Gogh imiteert, de terroristenvriend T.Ramadan les geeft op het Erasmus Universiteit, de grijze wolven (http://afa.home.xs4all.nl/comite/index.html) ballsdeep in de NL politiek zit, Marcouch met radicaal Al Qaradawi aanpapt, Cohen claimt dat het geen probleem is dat anti-integratie groep Mili Gorus NL moskëen financiert en niemand hier iets over zegt= Selectiviteit en afhankelijkheid van de media.

Is dit nieuwswaardig(23 sep)?
http://www.youtube.com/watch?v=ZfKAwFwyFNI

Het lijkt mij nieuwswaardig, het gebeurt vaak in DK, Frankrijk,Engeland, maar mischien is dat nog de oude, kritische ik, als dat zo is, sorry jongens. Ik zal voortaan naar Cholitzu luisteren over wat wel en niet nieuwswaardig is.

Twintig uur media tijd besteden aan "doe normaal man"=logisch, niet hypocriet en volledig nieuwswaardig.
Ergere incidenten gepleegd door niet pvv leden=niet nieuwswaardig!


Griekenland zijn we vergeten gelukkig, de EU gaat altijd voor op Nederland. Waarom:
Wie wil er een baantje in onze lullige regering als je de EU blij maakt en daar je carriere mag voort zetten?
Rutte, Balkie, Cohen, hopen er allemaal op.
---
Kan iemand mij eens vertellen hoe ik kan zorgen dat utube niet word embed?
Super irritant lol. Cholitzu, kan jij mij hier ook van wijsheid voorzien?

cholitzu
30-09-2011, 21:20
Kan iemand mij eens vertellen hoe ik kan zorgen dat utube niet word embed?
Super irritant lol. Cholitzu, kan jij mij hier ook van wijsheid voorzien?

utube wordt niet geembed omdat de media het niet wilt. De media blokt dat soort onderwerpen. Heb zelfs gehoord dat de media de UFO maffia inhuurt voor bepaalde klussen..... Ik bedoel maar.

justsomeone
30-09-2011, 21:23
Heb zelfs gehoord dat de media de UFO maffia inhuurt voor bepaalde klussen..... Ik bedoel maar.

deze?

http://www.youtube.com/watch?v=BRT_-9jkht0

cholitzu
01-10-2011, 01:35
deze?

http://www.youtube.com/watch?v=BRT_-9jkht0

nee deze ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Iubbq72rqSA&feature=player_embedded#!

FOCUS
01-10-2011, 10:13
Wilders wordt inderdaad stereotiep uitgescholden voor NSB-er en Nazi en dat is allemaal niet waar.
Maar het is wel een angsthaasje en dat zijn per definitie slechte leiders


Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die op zo'n knakker stemmen

Helaas gebeurt het toch

Sadix
01-10-2011, 15:39
In jouw allochtone ogen ja, gelukkig zijn er ook allochtonen die wel iets bijdragen aan de maatschappij :)
Veel plezier met de partij van de achmed!

ik weet wel zeker dat ik meer bijdraag aan de maatschappij als jij.
Ben het helemaal met cholitzu eens zoals altijd eigenlijk. In principe is het tegen hem discussieren bij dit soort onderwerpen overbodig omdat hij je toch wel op je plek zet.

cholitzu, de politiek in, en je hebt mijn stem!