PDA

View Full Version : Rellen Koerden en Turken Amsterdam



Wheelie
28-10-2011, 10:26
@ Sadix, krijg jij hier iets van mee of is dat niet bij jou in de buurt ?

'Weer rellen bij Koerdisch centrum Amsterdam'


Woensdag hebben er opnieuw ongeregeldheden plaatsgehad in de buurt van een Koerdisch centrum in Amsterdam. Zondag liep een demonstratie van Turkse jongeren tegen de Koerdische beweging PKK ook al uit de hand bij het centrum.
http://www.elsevier.nl/upload/35c73ede-bddb-4da3-97d0-7877ce557746_pkk2610.jpg Turkse jongeren zouden woensdag opnieuw tegen de PKK willen demonsteren. foto ANP
RTL nieuws over de rellen van zondag


Dat meldt AT5 (http://www.at5.nl/artikelen/70402/ongeregeldheden-op-surinameplein). Koerdische jongeren zouden naar buiten zijn gegaan om de confrontatie met de Turkse demonstranten aan te gaan. Daarbij ontstonden schermutselingen met de Mobiele Eenheid (ME). De politie bevestigt alleen dat er een 'incident' is geweest.
De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan (http://www.elsevier.nl/web/Biografieen/252777/Eberhard-Van-der-Laan-1.htm) (PvdA) heeft voor woensdagmiddag een noodverordening afgekondigd voor het Museumplein.
Oproep
Turkse jongeren zouden elkaar via Ping, de chatdienst voor Blackberry-telefoons, hebben opgeroepen (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/320364/Turken-in-Nederland-roepen-op-tot-rellen-tegen-Koerden.htm) woensdag naar het Museumplein te komen. Daar geldt nu tot middernacht een samenscholingsverbod. Bezoekers kunnen het bevel krijgen het gebied te verlaten. De ME is zichtbaar aanwezig.
Tien Turkse en Koerdische organisaties, de politie en de gemeente Amsterdam hebben jongeren opgeroepen niet naar het Museumplein te komen. ‘Wij willen geen import van het Turks-Koerdisch conflict naar Nederland,’ staat in een gezamenlijke verklaring.
Rellen
Zondag belaagden (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/320219/Rellen-in-Amsterdam-bij-demonstratie-Turken.htm) Turkse jongeren een Koerdisch centrum in Amsterdam nadat zij op het Museumplein hadden gedemonstreerd tegen de PKK. Negen aanwezigen, onder wie vijf politieagenten, raakten gewond. Het centrum wordt woensdag extra bewaakt.
Het Koerdisch centrum heeft volgens de AIVD banden met de militante Koerdische afscheidingsbeweging PKK. Om die reden krijgt de organisatie geen subsidie meer.
Spanningen
In Turkije lopen de spanningen tussen Koerden en Turken steeds verder op. Vorige week kwamen 24 militairen (http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/buitenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2011/10_oktober/19/buitenland/veel-turkse-militairen-gedood-bij-aanslag.xml)om het leven door aanvallen van de PKK. Bij een tegenoffensief (http://nos.nl/artikel/306314-49-koerden-gedood-bij-turks-offensief.html) van het Turkse leger zijn zeker 49 Koerden gedood.
In Arnhem zijn bij twee Turkse winkels ruiten ingegooid. Maandag werd al een Turkse moskee beklad en een busje in brand gestoken. Mogelijk heeft het vandalisme te maken met de spanningen tussen Turken en Koerden.

Slome
28-10-2011, 11:42
‘Wij willen geen import van het Turks-Koerdisch conflict naar Nederland,’

Facade
28-10-2011, 12:19
Kvraag me af in hoeverre dit nou gewoon jongeren zijn die willen matten ipv dat ze echt zo begaan zijn met de problemen in hun thuisland.

Volgende demonstratie mag van mij verboden worden. Als het blijkbaar niet normaal kan, dan maar helemaal niet. Je zal daar maar politieagent zijn, ben je mooi klaar mee.

Richelieu
28-10-2011, 12:34
Moet dit ons probleem zijn? Het zijn toch allemaal "Nederlanders" die demonstreerden? De binnenstad van Amsterdam is al helemaal niet de arena om het "even" op te lossen overigens.

Leventdepevent
28-10-2011, 13:05
wat een gesodemieter weer zeg,het is ze volgens mij meer om het rellen te doen dan om de problemen in Turkije....ik zeg hou allemaal je hoofd koel en gaan desnoods de dialoog aan ipv te rellen om problemen in een land waar je 1x per jaar op vakantie gaat.
Bekladden van gebedshuis is helemaal te triest voor woorden en gaat helemaal nergens over, net als het bestormen van een koerdisch cultureel centrum waar vrouwen en kinderen binnen zitten. stelletje idioten

Sadix
28-10-2011, 13:28
@ Wheelie,

Ik was zelf aanwezig bij het Koerdische centrum toen we aangevallen werden. Was echt hevig.

Trouwens, topic zegt turken vs koerden maar het zijn niet normale doorsnee turken, want dat zijn top mensen en heb genoeg familie aangetrouwd dat turks is. Het zijn gewoon nazi's , ultra rechtse fascisten die alles haten dat niet turks is.

ijsbier
28-10-2011, 13:41
Grijze wolven zijn echt een paar van de grootste fascistische teringlijers die er ooit op deze aarde hebben rond gelopen.

ik stoor me sowieso aan de hypocrisie van de turkse staat, wel als eerste gaan lopen krijsen als er bijvoorbeeld turken gediscrimineerd worden in het buiteland, of als er 'broedervolkeren' onderdrukt worden in china o.i.d. , maar een beetje humane opstelling naar de eigen minderheden ho maar!

ga maar eens wat lezen over de armeense genocide, hoe de koerden jarenlang hun eigen taal niet eens mochten spreken, hoe grieken uit Istanbul zijn verjaagd in de jaren 50, of de napalm bombardementen op cyprus! waar halen die gasten het gore lef vandaan om dan ook nog eens hier in nederland notabene koerden aan te vallen?

Sadix
28-10-2011, 14:00
ik ben het met je eens Ijsbier maar vind mixfight echt niet het plateau voor een discussie over dit onderwerp.

We zijn allemaal sport broeders, en sport werkt ook verbroederend. Wij horen ten alle tijden een blok tegen racisme te zijn.
Ik zou het op prijs stellen als we hier niet gaan discussieren over dit, omdat we dan weer onderscheid gaan maken tussen koerden en turken.
We zijn allen mensen.

ijsbier
28-10-2011, 14:05
daar heb je dan wel weer een punt

Mister T.
28-10-2011, 14:12
peace brothers!

Naj85
28-10-2011, 16:53
x2
peace brothers!

Silat
28-10-2011, 17:24
3x en anders EXIT.

Jeru
28-10-2011, 17:53
Ik was zelf aanwezig bij het Koerdische centrum toen we aangevallen werden. Was echt hevig.


Zag Sadix zelfs nog op AT5.

The_Rock
28-10-2011, 18:05
Mc Biggah: "We zijn allemaal gelijk. Wij zijn niet groter dan Jay Z en Jay Z is niet groter als ons"

ARMENIA
28-10-2011, 19:01
Er is toch ook onderscheid tussen turken en koerden .. Etnisch onderscheid


ik ben het met je eens Ijsbier maar vind mixfight echt niet het plateau voor een discussie over dit onderwerp.

We zijn allemaal sport broeders, en sport werkt ook verbroederend. Wij horen ten alle tijden een blok tegen racisme te zijn.
Ik zou het op prijs stellen als we hier niet gaan discussieren over dit, omdat we dan weer onderscheid gaan maken tussen koerden en turken.
We zijn allen mensen.

Sadix
28-10-2011, 19:29
ik doelde meer op onderscheid in de zin van, in ons sport wereldje mensen labelen om afkomst ipv om sportief vermogen, kennis en kunnen.

@jeru, klopt, was goed opgefucked. Mijn hele familie zat binnen, ik was 15 min na de rellen aangekomen. sta je daar en begint een jongen je in je gezicht uit te lachen, tja, dan vraag je er ook om.

ARMENIA
28-10-2011, 19:50
maar hoe zit het nu dan.. is er weer afgesproken om te rellen tussen koerden en turken ?


ik doelde meer op onderscheid in de zin van, in ons sport wereldje mensen labelen om afkomst ipv om sportief vermogen, kennis en kunnen.

@jeru, klopt, was goed opgefucked. Mijn hele familie zat binnen, ik was 15 min na de rellen aangekomen. sta je daar en begint een jongen je in je gezicht uit te lachen, tja, dan vraag je er ook om.

Richelieu
28-10-2011, 19:55
Mc Biggah: "We zijn allemaal gelijk. Wij zijn niet groter dan Jay Z en Jay Z is niet groter als ons"

hahaha, inderdaad. Reps voor Mc Biggah!

king
28-10-2011, 20:31
hahaha, inderdaad. Reps voor Mc Biggah!

Hell yeah!

http://www.mokkels.nl/wp-content/uploads/2011/09/biggah-holland-hood.jpg

Btw, Wheelie, familie? Geintje! :hugegrin:

Kemal
28-10-2011, 20:38
peace brothers!

x4

g-unit
28-10-2011, 21:07
Turken hebben niks tegen Koerden maar wel tegen koerden die pkk ondersteunen daar ben ik ook persoonlijk tegen van mij mogen ze dood vallen omdat in Turkije sinds die fucking pkk bestaat al duizenden onschuldige burgers dood zijn gegaan.

Naj85
28-10-2011, 22:37
LOL, sorry maar dacht echt ff voor een seconde dat hij het was (wheelie) :lol:
Hell yeah!

http://www.mokkels.nl/wp-content/uploads/2011/09/biggah-holland-hood.jpg

Btw, Wheelie, familie? Geintje! :hugegrin:

Wheelie
29-10-2011, 09:38
Hell yeah!

http://www.mokkels.nl/wp-content/uploads/2011/09/biggah-holland-hood.jpg

Btw, Wheelie, familie? Geintje! :hugegrin:


LOL, sorry maar dacht echt ff voor een seconde dat hij het was (wheelie) :lol:
WTF ? Neg reps ;)

Wheelie
06-11-2011, 14:54
Gewonden bij rellen Koerden en Turken België

ANTWERPEN - Zeker zes mensen zijn gewond geraakt bij schermutselingen tussen Koerden en Turken zaterdagavond in Antwerpen. Dat heeft de Gazet van Antwerpen zondag gemeld op gezag van de politie.



http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00918/screenrellen_918364d.jpg Foto: vrt

Bij de rellen waren enkele honderden Koerden en Turken betrokken. De politie zette 150 agenten in om de twee groepen uit elkaar te halen. Rond middernacht was de politie daarin geslaagd.
De mensen met letsel hadden steekwonden of wonden door klappen met stokken. Ook is er materiële schade. Er zijn winkelruiten en bushokjes gesneuveld.
Het was het derde incident tussen Koerden en Turken in Antwerpen binnen een week tijd. Zo waren in de nacht van maandag op dinsdag molotovcocktails gegooid naar een Turks cultureel centrum.
In de afgelopen weken zijn in Turkije en het noorden van Irak zware gevechten geweest tussen het Turkse leger en de Koerdische afscheidingsbeweging PKK. Die gevechten voedden de spanningen tussen Turken en Koerden in onder meer Duitsland, België en Nederland. In Nederland waren er in oktober incidenten in onder meer Arnhem en Amsterdam.

smike
06-11-2011, 16:23
Ik schaam me echt voor de "Nederlandse" Turken.
Ik denk oprecht dat volbloed Turken niet willen integreren in de Nederlandse maatschappij.

Geef mij maar koerden als sadix.

Leventdepevent
06-11-2011, 20:06
Ik schaam me echt voor de "Nederlandse" Turken.
Ik denk oprecht dat volbloed Turken niet willen integreren in de Nederlandse maatschappij.

Geef mij maar koerden als sadix.

je kan ook overdrijven ey....ze zijn niet allemaal hetzelfde

Marchant
06-11-2011, 20:19
pff ik heb me eens geprobeerd te verdiepen in dit conflict veel gehoord van een Koerdische vriend en het de andere kant van het verhaal van een Turkse vriend.
Maar dit is zeker geen makkelijk opgelost conflict.
Koerdistan ligt verdeeld over 4 landen turkey,Syrië, Irak, Iran deze zouden allemaal een deel van "hun" grond gebied moeten afstaan. en dan is en volgens mij ook nog de vraag in hoeverre is het Koerdisch want van dat gebied want een stuk daarvan was eens ook Armeens......
erg interessant maar ook erg ingewikkeld

Sadix
06-11-2011, 21:30
De PKK heeft sinds 1991 al afstand gedaan van een onafhankelijk koerdistan. Dus dat 4 landen stelsel telt sowieso niet meer.

Ze willen nu een lichte vorm van autonomie maar eerder gelijke rechten en recht op onderwijs etc in het koerdisch (naats het turks)
Maar zoals je het al zei is dit onderwerp net zo ingewikkeld als de palestina / israel conflict.
Maar goed zoals ik eerder zei, dit is neit het plateau voor een dergelijke discussie.

@ smike, bedankt maar als ik 300km meer in het westen was geboren was ik een turk geweest.

ARMENIA
06-11-2011, 22:32
haha.. niemand zal ooit grond afstaan aan de Koerden, dit geldt niet alleen in het geval van de koerden maar dit is van toepassing op elk land. Er is maar 1 scenario waarin het zo kan zijn dat kurdistan als land zal bestaan.

in geval van een grote oorlog waarin turkije verliest en wordt opgedeeld in bijv. armenie en koerdistan.... maaarrrrrrrrrrrrr de realiteit is heel anders... turkije is een groot land in omvang, veel inwoners, veel nationalisme, goede economie, sterke wapens, etc. daar beginnen we niks tegen de komende 50 jaar :P



pff ik heb me eens geprobeerd te verdiepen in dit conflict veel gehoord van een Koerdische vriend en het de andere kant van het verhaal van een Turkse vriend.
Maar dit is zeker geen makkelijk opgelost conflict.
Koerdistan ligt verdeeld over 4 landen turkey,Syrië, Irak, Iran deze zouden allemaal een deel van "hun" grond gebied moeten afstaan. en dan is en volgens mij ook nog de vraag in hoeverre is het Koerdisch want van dat gebied want een stuk daarvan was eens ook Armeens......
erg interessant maar ook erg ingewikkeld

deco'o
07-11-2011, 10:27
Ik schaam me echt voor de "Nederlandse" Turken.
Ik denk oprecht dat volbloed Turken niet willen integreren in de Nederlandse maatschappij.

Geef mij maar koerden als sadix.

is dit een serieuze reactie?

smike
08-11-2011, 23:00
is dit een serieuze reactie?

ja

smike
08-11-2011, 23:02
je kan ook overdrijven ey....ze zijn niet allemaal hetzelfde

Nee, maar in het algemeen kan je zeggen dat de pvv kwa nationalisme nog wat kan leren van de grijze wolven en consorten en zoals een Turkse demonstrant hetzelf verwoorde: "70% van de Turken in Nederland is Grijze Wolf".

Facade
09-11-2011, 10:01
zoals een Turkse demonstrant hetzelf verwoorde: "70% van de Turken in Nederland is Grijze Wolf".

Als hij het zegt dan klopt dat vast als een bus.

smike
09-11-2011, 16:51
Als hij het zegt dan klopt dat vast als een bus.
Als jij het zegt is het racisme.

cholitzu
09-11-2011, 17:50
Nee, maar in het algemeen kan je zeggen dat de pvv kwa nationalisme nog wat kan leren van de grijze wolven en consorten en zoals een Turkse demonstrant hetzelf verwoorde: "70% van de Turken in Nederland is Grijze Wolf".

Pvv is dus eigenlijk Grijze Poedel.

deco'o
10-11-2011, 09:18
ja

Je kunt vaak niet eens zien of iemand een Turk of Koerd is( en daarmee heb ik het niet alleen over het uiterlijk). En ik krijg het gevoel dat je het meer zegt om Sadix een plezier te doen:


Geef mij maar koerden als sadix Die 70% slaat overigens helemaal nergens op.

smike
11-11-2011, 20:51
Je kunt vaak niet eens zien of iemand een Turk of Koerd is( en daarmee heb ik het niet alleen over het uiterlijk).


Als je bekend bent met de afkomsten wel.



Die 70% slaat overigens helemaal nergens op.

Dan moet je bij die Turk wezen die dat zei.

smike
11-11-2011, 20:52
Pvv is dus eigenlijk Grijze Poedel.

Hehe
Kwa nationalisme in die verhouding zeker ja.

Pansier
11-11-2011, 21:28
Die 70% slaat overigens helemaal nergens op.

Die sloeg op het eerste wat in hem opkwam.