PDA

View Full Version : Weekendje weg... tips?



Biiyen
11-11-2011, 11:52
Iemand nog een tip, buiten de standaard steden (parijs, londin etc etc), om een weekendje weg op pad te gaan. En wat is er dan zoal te doen is die stad ?

Tony
11-11-2011, 13:13
Berlijn.. denk mijn favoriete buitenlandse stad die relatief in de buurt ligt.
Erg groot, bestaande uit heel veel 'delen'. Ieder deel heeft een compleet andere look, feel en sfeer. Van Grauw, grijs en depri Oost Berlijn, tot high tech business en innovatie @ Potsdamer Platz
Ik nam hier hotel Berlin Berlin. Fijn en prima hotel. Goed bevallen. Enige nadeel is dat je iets buiten centrum ligt.. Ik gok op 10 a 15 minuten lopen naar het echte centrum (regio Tiergarten (dierentuin)
De dierentuin van Berlijn, midden in het centrum (en toch erg groot) vond ik zelf wel erg mooi.

Brussel.. Al tig keer geweest tijdens de kerstperiode. Gezellig. Goed winkelen. Van alles te zien... Ik neem altijd het NH Hotel Atlanta. Super hotel. Enige nadeel zijn de ietwat harde matrassen (maar daar heb ik persoonlijk geen last van). Hotel ligt op 5 minuten lopen van een grote (en erg fijne) bioscoop.

Leventdepevent
11-11-2011, 16:02
milaan, alle bezienswaardigheden dicht bij elkaar dus makkelijk te doen in een weekendje

micha
11-11-2011, 16:03
Praag

Bromios
11-11-2011, 16:50
Berlijn.. denk mijn favoriete buitenlandse stad die relatief in de buurt ligt.
Erg groot, bestaande uit heel veel 'delen'. Ieder deel heeft een compleet andere look, feel en sfeer. Van Grauw, grijs en depri Oost Berlijn, tot high tech business en innovatie @ Potsdamer Platz
Ik nam hier hotel Berlin Berlin. Fijn en prima hotel. Goed bevallen. Enige nadeel is dat je iets buiten centrum ligt.. Ik gok op 10 a 15 minuten lopen naar het echte centrum (regio Tiergarten (dierentuin)
De dierentuin van Berlijn, midden in het centrum (en toch erg groot) vond ik zelf wel erg mooi.



Absoluut eens. Ik kwam er een tijdje terug bij toeval en zou er uit mijzelf niet heen zijn gegaan maar was aangenaam verrast.

TOON
11-11-2011, 18:07
Dusseldorf, echt heeeeeeeeeeeeeel erg leuk, de Altstadt is echt heel erg gezellig met veel kroegen, restaurantjes....de konigsallee met de shops.....echt een hele leuke stad en zeeeeeer betaalbaar....goedkoper dan NL, tenminste het eten en drinken....

Silat
11-11-2011, 22:37
Hoever wil je..

joost
12-11-2011, 05:02
BERLIJN!!

Biiyen
12-11-2011, 11:25
ok Berlijn dus al 3x... cool, is ook maar 6 uurtjes met de trein. Ga ik me eens verdiepen in Berlijn. thanx

Boem Boem
14-11-2011, 10:09
En anders Riga.....kun je goedkoop heenvliegen met Ryan Air en er is voldoende te zien( Olympisch dorp, goed winkelen,lekker eten en een bruisend uitgaansleven). Vooral richting Kerts/ Oud & Nieuw is het daar gezellig....

osu

chris

Marchant
14-11-2011, 12:07
En anders Riga.....kun je goedkoop heenvliegen met Ryan Air en er is voldoende te zien( Olympisch dorp, goed winkelen,lekker eten en een bruisend uitgaansleven). Vooral richting Kerts/ Oud & Nieuw is het daar gezellig....

osu

chris

Lijkt me ook gaaf!!
Maar hoe zit het met visums en dergelijke ? weet je dat toevallig?

Hendy
14-11-2011, 12:15
En anders Riga.....kun je goedkoop heenvliegen met Ryan Air en er is voldoende te zien( Olympisch dorp, goed winkelen,lekker eten en een bruisend uitgaansleven). Vooral richting Kerts/ Oud & Nieuw is het daar gezellig....

osu

chris

Idd.. Riga.. hele vette stad met nog vettere clubs!

Bromios
14-11-2011, 12:25
ok Berlijn dus al 3x... cool, is ook maar 6 uurtjes met de trein. Ga ik me eens verdiepen in Berlijn. thanx

ff een tipje. Koop een dagkaart voor metro, bus. Het systeem is even wennen maar je bent overal in notime.

B3 lik3 M3
14-11-2011, 12:47
Berlijn!

Boem Boem
14-11-2011, 12:53
Lijkt me ook gaaf!!
Maar hoe zit het met visums en dergelijke ? weet je dat toevallig?

Marchant,

Deze heb je niet nodig! En bijkomend voordeel is dat Riga relatief goedkoop is.....en vanaf bv Dusseldorf is het 2u vliegen, ook kun je je auto daar voor weinig geld parkeren!!
Ik zelf ben er nu 2x geweest en het is echt de moeite waard!

osu

chris

Marchant
14-11-2011, 13:02
Marchant,

Deze heb je niet nodig! En bijkomend voordeel is dat Riga relatief goedkoop is.....en vanaf bv Dusseldorf is het 2u vliegen, ook kun je je auto daar voor weinig geld parkeren!!
Ik zelf ben er nu 2x geweest en het is echt de moeite waard!

osu

chris

Bedankt Chris!!

Ga hier zeker naar kijken, lijkt me erg leuk!!
Thanks

Kim
14-11-2011, 13:05
Dusseldorf, inderdaad erg leuke stad. Zeker de moeite.