PDA

View Full Version : Kinderen



S.imon
14-11-2011, 11:39
Hi,

Sinds kort geef ik kickbox les aan kinderen (t/m 12 jaar). Ik merk dat de spanningsboog minimaal is, en probeer de technieken zoveel mogelijk af te wisselen met spelletjes, zodat ze lekker kunnen uitwaaien.

Nu is de vraag aan jullie, wie weet nog leuke spelletjes die kickbox gerelateerd zijn?
(Aangezien ik mijzelf niet wil beperken tot het lopen van estafettes... )

Hopelijk dat iemand hier kan helpen!

Osu,
Simon

Bromios
14-11-2011, 11:43
Hallo Simon,

welkom hier.

Ik geef inmiddels geen vechtsport training meer maar wel voetbal aan pupillen en daar hebben we het zelfde probleem.
algemene regel:
max. 1 min. uitleg
max 5 minuten per oefening/spelletje etc.

Kinderen vinden het leuk als ze ergens punten mee kunnen verdienen, dus :

Tijgeren naar de overkant in een bepaalde tijd, als je het red krijg je een punt (wordt de mat ook lekker schoon van).
Kruiwagentje
tikkertje met vrij als ze tussen de getikte zijn benen door kruipen
Elkaar omduwen of trekken (leren ze gelijk van clinchen).

cornelus
14-11-2011, 12:32
Ja dat is wel een herkenbaar probleem, haha. Ik geef dan zelf ook wel eens karateles aan kids.
En die estafettes vind ik trouwens wel het leukste dat je kunt doen met kindertraining, zolang je er creatief mee om gaat.
Ze hebben dan tenminste nog een gevoel van competitie en dikke pret.
Als ik dat zelf wel eens doe ga ik allerlei dieren of gekke dingen verzinnen hoe ze naar de overkant toe moeten..
(b.v. krokodil, gorilla, zeehond.. etc)

Behalve belonen is het natuurlijk ook leuk om de verliezertjes te 'straffen'..
die moeten dan een extra rondje sprintjes maken. Of een paar keer opdrukken ofzo.

Ik denk dat het goed is om zoveel mogelijk hun eigen fantasie en verantwoordelijkheidsgevoel aan te spreken!
En met techniektraining is het handig om ze ook een beetje extra context te geven, om ze uit het alledaagse te halen.

Succes yo.. 't blijft altijd wel een beetje zoeken denk ik
Osu

S.imon
15-11-2011, 09:39
Bedankt! De 'vuistregel' van 1/5 min. hanteer ik al!

S.imon
15-11-2011, 09:40
"krokodil, gorilla, zeehond" Die gaan we proberen haha! Tnx!