PDA

View Full Version : Man hakt vingers vrouw af



Kemal
18-12-2011, 20:42
Een 30-jarige man, die erachter kwam dat zijn vrouw stiekem een studie volgde, heeft voor straf haar vingers afgehakt.

Rafiqul Islam, die als migrant in de Verenigde Arabische Emiraten werkte, was woedend dat zijn 21-jarige vrouw Hawa Akhter zonder zijn toestemming een studie was gaan volgen.

Toen hij terugkeerde in Bangladesh zei hij dat hij een verrassing voor haar had en blinddoekte haar. Ook plakte hij haar mond dicht, voordat hij zonder pardon alle vijf de vingers van haar rechterhand afhakte. Een van zijn familieleden moest de vingers weggooien, zodat artsen ze nooit meer konden aanzetten.

De man hangt een levenslange gevangenisstraf boven het hoofd.

Bron (http://www.telegraaf.nl/buitenland/11144178/__Man_hakt_vingers_vrouw_af__.html)

:confused:

Pansier
18-12-2011, 22:29
Serieus wtf...

No offence, maar ik begin me echt af te vragen wat de ideeën van de islam nu echt zijn...

Meerdere stromingen die ver uit elkaar lopen?
Van Sadix krijg ik immers een totaal ander idee van de Islam dan deze berichten.

biggz
18-12-2011, 22:38
Dit heeft niks met islam te maken.
Nergens staat dat je de vingers van je vrouw mag afhakken.
De man kon het niet hebben dat zijn vrouw slim genoeg was om te studeren en hij niet.

wrestler_nl
18-12-2011, 22:45
Serieus wtf...

No offence, maar ik begin me echt af te vragen wat de ideeën van de islam nu echt zijn...

Meerdere stromingen die ver uit elkaar lopen?
Van Sadix krijg ik immers een totaal ander idee van de Islam dan deze berichten.

Dit heeft niets met Islam te maken , knuppel!!

Sadix
18-12-2011, 22:54
pffffff Pansier, als je dit met islam linkt dan snap ik er ook niets meer van.

bryan
18-12-2011, 22:54
Woensdag is toch gehaktdag ?.... Laten we nou niet gelijk de kwade vinger wijzen

Bromios
18-12-2011, 23:02
Pansier knuppel, je leest verkeerd. de man HEET islam.

Kemal
19-12-2011, 06:30
Pansier knuppel, je leest verkeerd. de man HEET islam.

:lol: scherp!

Pansier
19-12-2011, 07:09
Pansier knuppel, je leest verkeerd. de man HEET islam.

Dat weet ik, maar het is een moslim? Prove me wrong...

Pansier
19-12-2011, 07:10
pffffff Pansier, als je dit met islam linkt dan snap ik er ook niets meer van.

Het is gewoon dat het me opvalt dat het vaak islamitische mensen zijn... Ik ben nu wel benieuwd naar wat nu de echte islam is.. opnieuw: ik probeer er niemand mee aan te vallen...

Marchant
19-12-2011, 09:38
Dat weet ik, maar het is een moslim? Prove me wrong...

Heeft deze man een blauwe jas aan? Prove me wrong...:fp:


Het is gewoon dat het me opvalt dat het vaak islamitische mensen zijn... Ik ben nu wel benieuwd naar wat nu de echte islam is.. opnieuw: ik probeer er niemand mee aan te vallen...

Waar lees jij dan dat het een moslim is ?
Is het omdat hij toevallig werkten in de verenigde Arabische emiraten?
Of omdat hij woonden in Bangladesh?
Ik lees hier nergens een religie in dit verhaal,
Hij kan net zo goed geloven in het Hindoeïsme, als in de Islam.
Hij kan zelfs Atheïst zijn net als jij.....het wordt niet genoemd dus probeer niet met elk negatief stukje te wijzen naar de islam.
Het feit dat jij er zomaar vanuit gaat dat het een moslim is, laat al jou blinde haat richting dit geloof zien.

Facade
19-12-2011, 10:29
Pansier, als iemand een moord begaat en hij heeft een christelijke opvoeding gehad, zegt dat dan iets over het christelijk geloof? of als hij in z'n vrije tijd aan vechtsport doet, zegt dat dan iets over vechtsport in het algemeen?

Het doet niet echt ter zake naar mijn mening of het een moslim, christen, of plantsoenmedewerker is. Die man is gewoon een idioot en doet wat ie doet omdat ie een idioot is. Nergens in dit stuk staat er iets met religieuze motieven of wat dan ook. Wat die lul in z'n vrije tijd doet maakt dus ook geen flikker uit.

Pansier
19-12-2011, 10:30
Heeft deze man een blauwe jas aan? Prove me wrong...:fp:



Waar lees jij dan dat het een moslim is ?
Is het omdat hij toevallig werkten in de verenigde Arabische emiraten?
Of omdat hij woonden in Bangladesh?
Ik lees hier nergens een religie in dit verhaal,
Hij kan net zo goed geloven in het Hindoeïsme, als in de Islam.
Hij kan zelfs Atheïst zijn net als jij.....het wordt niet genoemd dus probeer niet met elk negatief stukje te wijzen naar de islam.
Het feit dat jij er zomaar vanuit gaat dat het een moslim is, laat al jou blinde haat richting dit geloof zien.

Het is gewoon zo dat als ik dit soort berichten lees dat ik vaak het verband kan trekken met het feit dat de persoon in kwestie moslim is... Ik weet niet zeker of het ook zo in dit geval is, maar ik verwacht van wel. Zoals ik al zei: no offence

Facade
19-12-2011, 10:49
Arrestatie na horrormoord New York http://www.nu.nl/images/i18n/nl/slideshow/bt_fotograaf.png


NEW YORK - De politie van New York heeft een 47-jarige man gearresteerd die zaterdag een bejaarde vrouw levend verbrandde in een lift.


Arrestatie na horrormoord New York Fotoserie

Dit meldde de nieuwszender CNN (http://edition.cnn.com/2011/12/18/justice/new-york-elevator-attack/index.html?hpt=us_c1) zondag. De politie verdenkt hem van de dodelijke aanval.
Op beelden is te zien hoe de 73-jarige vrouw, die net uit de lift wilde stappen, wordt benaderd door een man gekleed als ongedierteverdelger.
De man besproeide de vrouw met een brandbare vloeistof en stak haar in brand door een molotovcocktail te gooien.
Deloris Gillespie, die geestesziek zou zijn, overleed ter plaatse. Bewakingscamera's registreerden de aanval in de lift van het appartementencomplex in Brooklyn waar de vrouw woonde. De verdachte woont ook in Brooklyn, maar niet in hetzelfde wooncomplex. Volgens de politie kenden de twee elkaar.


----------------------------
Welk verband kan jij hier dan trekken? Te veel hamburgers gegeten? of het zal wel een Moslim zijn? Dit soort dingen komen in alle lagen van de bevolking voor. Culturele, demografische, religieuze zaken zijn niet van belang. Het zijn gewoon mongolen.

Pansier
19-12-2011, 12:26
Wtf... Zieke wereld!

Mister T.
19-12-2011, 12:42
Kill it with fire...

Nee is erg triest.

En pansier je moet gewoon geen dingen op schrijven die je verwacht... van andere mensen heb ik er weinig moeite mee omdat die het nog wel onderbouwen... en dan dat zinnetje prove me wrong... kom op.

Marchant
19-12-2011, 13:09
Het is gewoon zo dat als ik dit soort berichten lees dat ik vaak het verband kan trekken met het feit dat de persoon in kwestie moslim is... Ik weet niet zeker of het ook zo in dit geval is, maar ik verwacht van wel. Zoals ik al zei: no offence

No offence???
Het is discriminatie vriend!!
Mijn fiets is gestolen
Zal wel een neger zijn want.....
Het is gewoon zo dat als ik dit soort berichten lees dat ik vaak het verband kan trekken met het feit dat de persoon in kwestie een neger is... Ik weet niet zeker of het ook zo in dit geval is, maar ik verwacht van wel. Zoals ik al zei: no offence

serieus.........:fp:

biggz
19-12-2011, 13:19
Wat jij verwacht is niet relevant. Waarschijnlijk verwacht je ook elke avond geneukt te worden maar eindig je toch met je rechterhand.

Pansier
19-12-2011, 13:24
No offence???
Het is discriminatie vriend!!
Mijn fiets is gestolen
Zal wel een neger zijn want.....
Het is gewoon zo dat als ik dit soort berichten lees dat ik vaak het verband kan trekken met het feit dat de persoon in kwestie een neger is... Ik weet niet zeker of het ook zo in dit geval is, maar ik verwacht van wel. Zoals ik al zei: no offence

serieus.........:fp:

Zo bedoel ik het niet. Ik snap alleen niet wat nu de echte regels zijn van de echte islam. Dat probeer ik juist te vragen...

Facade
19-12-2011, 13:36
Het gaat om de link die je legt. Geef hier eens antwoord op dan: Als we kunnen vaststellen dat er geen religieuze basis te vinden is in de Islam om zoiets te doen, zie eerste reactie biggz, waarom zegt dit incident dan wel wat over de Islam volgens jou?

Pansier
19-12-2011, 15:08
Het gaat om de link die je legt. Geef hier eens antwoord op dan: Als we kunnen vaststellen dat er geen religieuze basis te vinden is in de Islam om zoiets te doen, zie eerste reactie biggz, waarom zegt dit incident dan wel wat over de Islam volgens jou?

Ik beschrijf gewoon mijn persoonlijke gebeurtenissen.

Wat het over de islam zegt dat vraag ik me dus ook af. Ik leg gewoon voort automatisch de link. Ik weet natuurlijk ook wel dat dit niet goed is. Ik ben waarschijnlijk gewoon te nieuwsgierig naar de redenen.

cholitzu
19-12-2011, 15:34
Ik ben waarschijnlijk gewoon te nieuwsgierig naar de redenen.

Nee hoor je bent te voorbarig met je conclusies.

Pansier
19-12-2011, 15:36
Nee hoor je bent te voorbarig met je conclusies.

Ik heb geen conclusie gelegd, enkel dat ik een verband zie.

cholitzu
19-12-2011, 15:51
Ik heb geen conclusie gelegd, enkel dat ik een verband zie.

Je conclusie is dat je verband ziet.

Pansier
19-12-2011, 16:00
Je conclusie is dat je verband ziet.

...

Marchant
19-12-2011, 16:35
Ik heb geen conclusie gelegd, enkel dat ik een verband zie.


Ik weet niet zeker of het ook zo in dit geval is, maar ik verwacht van wel.

Dit is een conclusie trekken :lol:

Pansier
19-12-2011, 16:38
Laat maar... Krijg hier toch geen antwoord.

Facade
19-12-2011, 16:52
Ik beschrijf gewoon mijn persoonlijke gebeurtenissen.

Wat het over de islam zegt dat vraag ik me dus ook af. Ik leg gewoon voort automatisch de link. Ik weet natuurlijk ook wel dat dit niet goed is. Ik ben waarschijnlijk gewoon te nieuwsgierig naar de redenen.

Je weet dat jij zelf die link legt en dat die link fout is. Als jij erkent dat die link dus niet daadwerkelijk aanwezig is, kan ook niet naar een oorzaak gevraagd worden voor die link: immers die bestaat niet. Om dan toch te vragen naar die link zou er op duiden dat je denkwijze goed is, wat volgens jezelf niet zo is. Je vraag is alleen van belang als het zou kloppen dat de Islam de oorzaak is voor het verliezen van vijf vingers door deze vrouw. Het is het een of het ander, niet allebei.

Het enige logische antwoord op 'wat zegt dit over de Islam?' is daarom: niets.

Marchant
19-12-2011, 16:58
Laat maar... Krijg hier toch geen antwoord.

Het katholieke geloof heeft geloof ik wel minimaal 20 aftakkingen.....
Zal bij de islam niets anders zijn denk ik.
Het is dus niet even gezegd van zo steekt de islam in elkaar en dit zijn de regels.
Mensen interpreteren het vaak op hun eigen manier en daar komen deze verschillende stromingen vandaan.
Volgens mij heb ik het al eens eerder tegen je gezegd, als het je zo interesseert en je wil weten hoe of wat ga er dan over lezen.
Maar ga niet iets aflopen zeiken omdat jij denkt dat dit een man met een bepaald geloof is. terwijl dit in het stukje niet over geloof of afkomst gaat en geloof niets met dit krantenstukje te maken heeft.

Of denk jij dat er een vers in de koran staat waarin staat " als je vrouw studeert hak haar vingers er af, dan ben je een goede moslim " ?

rafi
19-12-2011, 17:04
he pantiertje, Hoe kan het dat ze In Bangladesh wel een vrouw als regeringsleider hebben en hier nog niet?

Marchant
19-12-2011, 17:10
he pantiertje, Hoe kan het dat ze In Bangladesh wel een vrouw als regeringsleider hebben en hier nog niet?

Kan die typen met haar ellebogen?? :lol:;)

lodewijk
19-12-2011, 17:17
Gerelateerd nieuws: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111219_138

Man snijdt neus en lippen echtgenote af

In een afgelegen dorp in het zuiden van Pakistan heeft een 22-jarige man de neus en de lippen van zijn 17-jarige echtgenote afgesneden. Hij verweet haar meer tijd uit te trekken voor haar ouders dan voor hem. Dat is vernomen van een lokale functionaris.

Dergelijke gevallen van mutilatie komen in het islamitische Pakistan wel vaker voor. De vrouwen krijgen er regelmatig te maken met huiselijk geweld. Een wetsontwerp om het huiselijk geweld harder aan te pakken, sneuvelde twee jaar geleden in de Pakistaanse senaat wegens tegenkanting van de religieuze partijen.

Marchant
19-12-2011, 17:35
Gerelateerd nieuws: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111219_138

Man snijdt neus en lippen echtgenote af

In een afgelegen dorp in het zuiden van Pakistan heeft een 22-jarige man de neus en de lippen van zijn 17-jarige echtgenote afgesneden. Hij verweet haar meer tijd uit te trekken voor haar ouders dan voor hem. Dat is vernomen van een lokale functionaris.

Dergelijke gevallen van mutilatie komen in het islamitische Pakistan wel vaker voor. De vrouwen krijgen er regelmatig te maken met huiselijk geweld. Een wetsontwerp om het huiselijk geweld harder aan te pakken, sneuvelde twee jaar geleden in de Pakistaanse senaat wegens tegenkanting van de religieuze partijen.

Geen naam , Geen dorp vernoemd niet eens de naam van de " Lokale" functionaris!!
Betrouwbaar en informatief!!

http://media.giantbomb.com/uploads/0/4774/492310-propaganda_large.jpg

wrestler_nl
19-12-2011, 18:57
Pansier luister vriend als je vragen over de Islam hebt dan open je een nieuwe thread met je vragen en dan ben ik meer dan blij om je vragen proberen te antwoorden. Als ik een vraag over Jodendom heb dan ga ik hem toch ook niet in 1 van Hendy's topic in de dungeon stellen tenzij ik een verband wil leggen.

Sadix
19-12-2011, 20:59
Dat mensen nog reageren op Pansier....

zieke wereld is dit echt waar.

kmr
20-12-2011, 01:43
Men are in charge of women by [right of] what Allah has given one over the other and what they spend [for maintenance] from their wealth. So righteous women are devoutly obedient, guarding in [the husband's] absence what Allah would have them guard. But those [wives] from whom you fear arrogance - [first] advise them; [then if they persist], forsake them in bed; and [finally], strike them. But if they obey you [once more], seek no means against them. Indeed, Allah is ever Exalted and Grand.
Surat An-Nisa' - The Holy Qur'an - القرآن الكريم (http://quran.com/4)
4:34


Dit heeft niks met de islam te maken! Volgens de islam moet je je vrouw goed behandelen. Alleen als ze ongehoorzaam is mag je haar slaan en dan nog NIET in het gezicht en NIET hard!

:)

rafi
20-12-2011, 18:33
Pakistan voert wetten om vrouwen te beschermen in.
ISLAMABAD: The Upper House of the Parliament on Monday unanimously passed two landmark pro-women bills aimed at protecting women from the negative customs and traditions and seeking severe punishments for the violators.

The bills already passed by the National Assembly were moved one by one by Senator Nilofar Bakhtiar. Both the bills seek to amend the Pakistan Penal Code, 1860 and the Code of Criminal Procedures, 1898.

An Anti-Women Practices bill consisting of five clauses seeks to penalise evils such as the so-called marriage with the holy Quran, forced wedlock and depriving women from inheritance.

The statement of objects and reasons of the bill said that were several practices and customs in vogue in the country which were not only against human dignity but also volatile human rights. Such customary norms, which are contrary to Islamic injunctions, should be done away forthwith and the persons continuing such practices be dealt with severely by providing penal and financial liabilities.

The bill recommends punishment for giving female in marriage or otherwise in ‘badla-e-sulh’, wani or swara. It says, “Whoever gives a female in marriage or otherwise compels her to enter into marriage, as ‘badla-e-sulh’, wanni, or swara or any other custom or practice under any name, in consideration of settling a civil dispute or criminal liability, shall be punished with imprisonment of either description for a term which may extend to seven years but shall not be less than three years and shall also be liable to fine of five hundred thousand rupees.”

Besides the bill proposed prohibition of depriving woman from inheriting property, prohibition of forced marriage and prohibition of marriage with the Holy Quran. The violators will be handed over either imprisonment or a fine of five hundred thousand rupees for each crime.

The other bill which is aimed at preventing incidents of throwing acid at women recommended that whoever hurt by corrosive substance shall be punished with imprisonment for life or imprisonment of either description which shall not be less than 14 years and a minimum fine of Rs one million.

http://www.dawn.com/2011/12/12/senat...animously.html

Marchant
20-12-2011, 21:12
Dat mensen nog reageren op Pansier....

zieke wereld is dit echt waar.


Zieke wereld omdat we nog op Pansier reageren?? :lol:

Sjaak
21-12-2011, 14:22
Wat een verschrikkelijke randdebiel, hoop inderdaad dat ze hem opbergen voor de rest van zijn leven of gewoon stenigen !!